abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49917349
Fuck Europa man.
Tering EU kost ons meer geld dan het oplevert.

Fuck off met die grondwet.
JOHNNY HEITINGA
pi_49917803
quote:
Den Haag, 9 mei. Europeanen verdienen als gevolg van de Europese integratie ongeveer tien procent meer. De Nederlander heeft daardoor gemiddeld 3.000 euro per jaar meer te besteden dan zonder de Europese Unie (EU) het geval zou zijn geweest.
Bron: http://www.nrc.nl/binnenl(...)_levert_meer_geld_op

Uit de EU stappen, zijn jullie helemaal gek geworden??
pi_49918136
Heel mooi dat er 'consequenties' aan zitten als Nederland weer tegen stemt. Dat is precies de bedoeling!
pi_49918212
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 10:08 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Bron: http://www.nrc.nl/binnenl(...)_levert_meer_geld_op

Uit de EU stappen, zijn jullie helemaal gek geworden??
We hebben daar wel een hoge prijs voor betaald: een deel van onze soevereiniteit en democratische inbreng opgegeven. Daarbij had de EU zoveel beter gekund, het had ons veel en veel rijker kunnen (en moeten) maken.
pi_49918595
De EU is de dood in de pot voor onze autonomie. Met de euro zijn we al zwaar gedupeerd. Met al die oostblok landen erbij wordt het er voor ons niet beter op maar slechter. Polen nemen ons werk af. (nu nog het eenvoudige ambachtelijke werk, straks pikken ze al onze banen in).

Hoe eerder we uit Europa worden geknikkerd, des de beter het voor ons is. We kunnen ons land dan weer tenminste weer zo regeren, zonder dat een ander daar zich mee bemoeid.
pi_49919710
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 10:21 schreef Commensaal het volgende:

[..]

We hebben daar wel een hoge prijs voor betaald: een deel van onze soevereiniteit en democratische inbreng opgegeven. Daarbij had de EU zoveel beter gekund, het had ons veel en veel rijker kunnen (en moeten) maken.
Het levert ons dus 48 miljard euro per jaar op (3000 euro x 16 miljoen Nederlanders) en het is nog niet genoeg?

Afgezien daarvan, als het volgens jou beter kan, moet je het juist beter maken en er niet helemaal mee kappen. Het levert ontzettend veel op. Uit de EU stappen betekent een enorme klap voor onze economie.
pi_49919804
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 10:31 schreef EchtGaaf het volgende:
De EU is de dood in de pot voor onze autonomie. Met de euro zijn we al zwaar gedupeerd. Met al die oostblok landen erbij wordt het er voor ons niet beter op maar slechter. Polen nemen ons werk af. (nu nog het eenvoudige ambachtelijke werk, straks pikken ze al onze banen in).

Hoe eerder we uit Europa worden geknikkerd, des de beter het voor ons is. We kunnen ons land dan weer tenminste weer zo regeren, zonder dat een ander daar zich mee bemoeid.
Als je er ook nog even bij vermeld hoe je de klap van 48 miljard euro voor onze economie denkt op te gaan vangen?
pi_49919812
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 11:01 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Het levert ons dus 48 miljard euro per jaar op (3000 euro x 16 miljoen Nederlanders) en het is nog niet genoeg?

Afgezien daarvan, als het volgens jou beter kan, moet je het juist beter maken en er niet helemaal mee kappen. Het levert ontzettend veel op. Uit de EU stappen betekent een enorme klap voor onze economie.
Aangezien Nederland een open-economie is zet ik wel de nodige vraagtekens bij die berekening. Vrije handel levert ons geld op maar daar heb je niet de EU voor nodig zoals die zich nu ontwikkelt.
pi_49919881
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 11:04 schreef Chewie het volgende:

[..]

Aangezien Nederland een open-economie is zet ik wel de nodige vraagtekens bij die berekening. Vrije handel levert ons geld op maar daar heb je niet de EU voor nodig zoals die zich nu ontwikkelt.
Als jij het beter weet dan het SCP en het CPB, moet je toch eens wat anders gaan doen dan het modden van een forum

http://www.nrc.nl/binnenl(...)_levert_meer_geld_op
pi_49920031
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 11:06 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Als jij het beter weet dan het SCP en het CPB, moet je toch eens wat anders gaan doen dan het modden van een forum

http://www.nrc.nl/binnenl(...)_levert_meer_geld_op
Waar lees jij dat ik het compleet ontken?

Door de open grenzen verdient Nederland meer geld meldde ik al waarbij je je kunt afvragen hoeveel meer dat had kunnen zijn zonder al die onzinnige regeltjes vanuit Brussel. Ik denk zelfs dat een puur economische unie meer had opgelevert als het gedrocht waar we nu mee zitten.
pi_49920349
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 11:11 schreef Chewie het volgende:

[..]

Waar lees jij dat ik het compleet ontken?
Dat zeg ik toch niet?

Je zet er je vraagtekens bij, dus blijkbaar weet je het beter dan die twee instanties, want jou is een andere mening, niet noodzakelijk een complete ontkenning, toegedaan. Dat is de enige conclusie die ik trek.
quote:
Door de open grenzen verdient Nederland meer geld meldde ik al waarbij je je kunt afvragen hoeveel meer dat had kunnen zijn zonder al die onzinnige regeltjes vanuit Brussel. Ik denk zelfs dat een puur economische unie meer had opgelevert als het gedrocht waar we nu mee zitten.
Het kan beter, dat ontken ik niet, maar er helemaal uitstappen, dat lijkt mij een domme beslissing. Beter iets (48 miljard euro!) dan niets.
pi_49920895
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 11:20 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch niet?

Je zet er je vraagtekens bij, dus blijkbaar weet je het beter dan die twee instanties, want jou is een andere mening, niet noodzakelijk een complete ontkenning, toegedaan. Dat is de enige conclusie die ik trek.
Maar dat legde ik toch verderop in die reactie uit?
[..]
quote:
Het kan beter, dat ontken ik niet, maar er helemaal uitstappen, dat lijkt mij een domme beslissing. Beter iets (48 miljard euro!) dan niets.
Een "Nee" tegen de grondwet betekend nog niet eruit stappen, dat maakt die malloot van een Timmermans ervan. Verder hoeft eruit stappen/geschopt worden niet te betekenen dat er geen vrije handel meer mogelijk zou zijn.
  woensdag 30 mei 2007 @ 11:38:23 #43
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_49921060
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
Een goede stap naar vertrouwen zou bijvoorbeeld zijn door wederom een referendum uit te schrijven. Dat is dan overigens het begin, de stroom vrijheidsbeperkende en pesterige regelgeving uit Brussel moet stoppen. Het is voldoende als de EU een economische vrijhandelszone wordt, en dat zaken als defensie en immigratiebeleid samen worden geregeld.
Uitschrijven van een referendum is een optie, maar dan wel graag alleen stemrecht voor degenen die bewezen hebben voldoende kennis van de EU te hebben.

Geef eens voorbeelden van vrijheidsbeperkende regelgeving uit Brussel.
.
  woensdag 30 mei 2007 @ 11:39:56 #44
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_49921121
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 11:34 schreef Chewie het volgende:

[..]

Maar dat legde ik toch verderop in die reactie uit?
[..]
[..]

Een "Nee" tegen de grondwet betekend nog niet eruit stappen, dat maakt die malloot van een Timmermans ervan. Verder hoeft eruit stappen/geschopt worden niet te betekenen dat er geen vrije handel meer mogelijk zou zijn.
vrije handel is dan zeker nog wel mogelijk, maar hoe sterk denk je dat Nederland economisch in zo'n geval staat?
.
pi_49921126
quote:

[..]

Het lijkt me het beste als we uit de EU stappen maar wel vrij verkeer van goederen, diensten en arbeid met de EU houden. Een beetje zoals Noorwegen en Zwitserland het doen. Voor onze reputatie zou het uiteraard beter zijn als we in de EU blijven zitten, maar dan moet die wel radicaal veranderen, en ik heb er een hard hoofd in dat dat gaat gebeuren.
pi_49921368
Ik denk niet echt dat de regering mensen meer zla laten stemmen.
Volgens mij zal de regering zelf een beslissing nemen en alles wat de EU doet goedkeuren. Dus ook de grondwet.

Uit de EU kan al bijna niet meer (euro enz)
Xbox Live: koenpijl
pi_49921555
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 09:55 schreef Camplo het volgende:
Fuck Europa man.
Tering EU kost ons meer geld dan het oplevert.

Fuck off met die grondwet.
Kan je dat ook financieel onderbouwen ? (en dan niet enkel kijken naar de directe geldstromen).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_49921593
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 10:31 schreef EchtGaaf het volgende:
Met de euro zijn we al zwaar gedupeerd.
Bron, onderbouwing, iets?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_49921980
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 11:39 schreef Yankee het volgende:

[..]

vrije handel is dan zeker nog wel mogelijk, maar hoe sterk denk je dat Nederland economisch in zo'n geval staat?
Daar hoeft geen verschil in te zijn, overeenkomsten omtrent handel kunnen dan hetzelfde blijven. Er zijn wel meer landen met een uitzonderingspositie
  woensdag 30 mei 2007 @ 12:10:00 #50
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_49922303
Kijk even hoe ze het in Zwitserland en Noorwegen doen en stap zo snel mogelijk uit de EU.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  woensdag 30 mei 2007 @ 12:10:34 #51
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_49922316
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 12:00 schreef Chewie het volgende:

[..]

Daar hoeft geen verschil in te zijn, overeenkomsten omtrent handel kunnen dan hetzelfde blijven. Er zijn wel meer landen met een uitzonderingspositie
Tsja maar aangezien de EU als handelspartner dan veel belangrijker voor Nederland is als andersom kan de EU natuurlijk enorme eisen stellen. Kortom voldoen aan alle regels die de EU stelt en niet meebeslissen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 30 mei 2007 @ 12:11:34 #52
56749 BlaZ
pi_49922347
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 12:10 schreef Kadesh het volgende:
Kijk even hoe ze het in Zwitserland en Noorwegen doen en stap zo snel mogelijk uit de EU.
Deze landen zijn echt niet vergelijkbaar met Nederland.
pi_49922463
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 12:11 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Waarom niet?
  woensdag 30 mei 2007 @ 12:17:15 #54
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_49922510
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 12:11 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Want?
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_49922555
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 09:35 schreef Klopkoek het volgende:
http://www.nrc.nl/europa/(...)merdebat_EU-grondwet

Die voorkeursbehandeling van de grote landen moet gewoonweg afgelopen zijn.
Weet je waarom sommige landen nu een voorkeursbehandeling krijgen? Dat komt omdat de gedachte achter de EU is uitgewerkt. Het eenduidige doel van Europa (het zorgen voor vrede en veiligheid) is verdwenen en heeft plaats gemaakt voor opportunisme. Lidstaten vertrouwen elkaar niet meer, en dat zorgt weer voor dikke pakken met regelgeving. Mijns inziens kan je alleen maar goed samenwerken als er een gezamenlijke missie is, sterker nog, anders is er helemaal geen reden om samen te werken.
pi_49922559
Nederland zal nooit uit de EU stappen.

Maar die staatssecretaris moet echt zijn bijdehandte bek houden want zo maak je de gehele anti EU bevolking kwader en kwader..
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_49922600
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 12:18 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Weet je waarom sommige landen nu een voorkeursbehandeling krijgen? Dat komt omdat de gedachte achter de EU is uitgewerkt. Het eenduidige doel van Europa (het zorgen voor vrede en veiligheid) is verdwenen en heeft plaats gemaakt voor opportunisme. Lidstaten vertrouwen elkaar niet meer, en dat zorgt weer voor dikke pakken met regelgeving. Mijns inziens kan je alleen maar goed samenwerken als er een gezamenlijke missie is, sterker nog, anders is er helemaal geen reden om samen te werken.
Misschien moet je de doelstellingen even opzoeken, want vrede en veiligheid is slechts een van de vele doelstellingen die de EU heeft.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_49922603
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 12:10 schreef BlaZ het volgende:
Tsja maar aangezien de EU als handelspartner dan veel belangrijker voor Nederland is als andersom kan de EU natuurlijk enorme eisen stellen. Kortom voldoen aan alle regels die de EU stelt en niet meebeslissen.
Wat natuurlijk op geen enkel ogenblik een reden is om dan maar overal mee in stemmen omdat we anders misschien buiten de EU vallen.

Persoonlijk heb ik geen hekel aan de EU maar meer aan deze EU. Natuurlijk zitten er ook goede kanten aan. Dat gezeik met de telecomtarieven is een goed voorbeeld; de markt had geen enkele intentie om dat op te lossen want het leverde erg veel geld op. Zelfde geld voor bv. de gradaties van zuinigheid op witgoed. Top. Daar tegenover staan echter ook enorm veel zaken waar de EU weinig tot geen toegevoegde waarde heeft maar waar ze zich wel wil manifesteren. Los daarvan staat natuurlijk nog dat de landen er voor hun eigenbelang in zitten en niet voor het groepsbelang wat weer resulteert in de hoge korting voor GB, de landbouwsubsidies voor Frankrijk en dat gezeik rond het stabiliteitspact met Duitsland.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  woensdag 30 mei 2007 @ 12:23:59 #59
56749 BlaZ
pi_49922719
Noorwegen > olie
Zwitserland > bankgeheim, neutraliteit sinds eeuwen.

Beiden betalen ook gewoon aan de EU en nemen het grootste gedeelte van de EU regelgeving gewoon over.

Deze landen komen mischien nog bij de EU, eruit stappen is heel iets anders.
pi_49922726
quote:
Wat begrijp je niet aan het belang inzien van een economische vrijhandelszone maar niet het belang inzien van een grote mega-overheid? Wat mij betreft wordt de vrijhandels-zone zelfs wereldomvattend, geen invoerheffingen, en 1 munt, dat zou een grote vooruitgang zijn. Niet iedereen streeft naar een nog grotere overheid, en is daarom tegen de EU zoals deze zich nu dreigt te ontwikkelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')