Bron: http://www.nrc.nl/binnenl(...)_levert_meer_geld_opquote:Den Haag, 9 mei. Europeanen verdienen als gevolg van de Europese integratie ongeveer tien procent meer. De Nederlander heeft daardoor gemiddeld 3.000 euro per jaar meer te besteden dan zonder de Europese Unie (EU) het geval zou zijn geweest.
We hebben daar wel een hoge prijs voor betaald: een deel van onze soevereiniteit en democratische inbreng opgegeven. Daarbij had de EU zoveel beter gekund, het had ons veel en veel rijker kunnen (en moeten) maken.quote:Op woensdag 30 mei 2007 10:08 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Bron: http://www.nrc.nl/binnenl(...)_levert_meer_geld_op
Uit de EU stappen, zijn jullie helemaal gek geworden??![]()
Het levert ons dus 48 miljard euro per jaar op (3000 euro x 16 miljoen Nederlanders) en het is nog niet genoeg?quote:Op woensdag 30 mei 2007 10:21 schreef Commensaal het volgende:
[..]
We hebben daar wel een hoge prijs voor betaald: een deel van onze soevereiniteit en democratische inbreng opgegeven. Daarbij had de EU zoveel beter gekund, het had ons veel en veel rijker kunnen (en moeten) maken.
Als je er ook nog even bij vermeld hoe je de klap van 48 miljard euro voor onze economie denkt op te gaan vangen?quote:Op woensdag 30 mei 2007 10:31 schreef EchtGaaf het volgende:
De EU is de dood in de pot voor onze autonomie. Met de euro zijn we al zwaar gedupeerd. Met al die oostblok landen erbij wordt het er voor ons niet beter op maar slechter. Polen nemen ons werk af. (nu nog het eenvoudige ambachtelijke werk, straks pikken ze al onze banen in).
Hoe eerder we uit Europa worden geknikkerd, des de beter het voor ons is. We kunnen ons land dan weer tenminste weer zo regeren, zonder dat een ander daar zich mee bemoeid.
Aangezien Nederland een open-economie is zet ik wel de nodige vraagtekens bij die berekening. Vrije handel levert ons geld op maar daar heb je niet de EU voor nodig zoals die zich nu ontwikkelt.quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:01 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Het levert ons dus 48 miljard euro per jaar op (3000 euro x 16 miljoen Nederlanders) en het is nog niet genoeg?![]()
Afgezien daarvan, als het volgens jou beter kan, moet je het juist beter maken en er niet helemaal mee kappen. Het levert ontzettend veel op. Uit de EU stappen betekent een enorme klap voor onze economie.
Als jij het beter weet dan het SCP en het CPB, moet je toch eens wat anders gaan doen dan het modden van een forumquote:Op woensdag 30 mei 2007 11:04 schreef Chewie het volgende:
[..]
Aangezien Nederland een open-economie is zet ik wel de nodige vraagtekens bij die berekening. Vrije handel levert ons geld op maar daar heb je niet de EU voor nodig zoals die zich nu ontwikkelt.
Waar lees jij dat ik het compleet ontken?quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:06 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Als jij het beter weet dan het SCP en het CPB, moet je toch eens wat anders gaan doen dan het modden van een forum![]()
http://www.nrc.nl/binnenl(...)_levert_meer_geld_op
Dat zeg ik toch niet?quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:11 schreef Chewie het volgende:
[..]
Waar lees jij dat ik het compleet ontken?![]()
Het kan beter, dat ontken ik niet, maar er helemaal uitstappen, dat lijkt mij een domme beslissing. Beter iets (48 miljard euro!) dan niets.quote:Door de open grenzen verdient Nederland meer geld meldde ik al waarbij je je kunt afvragen hoeveel meer dat had kunnen zijn zonder al die onzinnige regeltjes vanuit Brussel. Ik denk zelfs dat een puur economische unie meer had opgelevert als het gedrocht waar we nu mee zitten.
Maar dat legde ik toch verderop in die reactie uit?quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:20 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet?![]()
Je zet er je vraagtekens bij, dus blijkbaar weet je het beter dan die twee instanties, want jou is een andere mening, niet noodzakelijk een complete ontkenning, toegedaan. Dat is de enige conclusie die ik trek.
Een "Nee" tegen de grondwet betekend nog niet eruit stappen, dat maakt die malloot van een Timmermans ervan. Verder hoeft eruit stappen/geschopt worden niet te betekenen dat er geen vrije handel meer mogelijk zou zijn.quote:Het kan beter, dat ontken ik niet, maar er helemaal uitstappen, dat lijkt mij een domme beslissing. Beter iets (48 miljard euro!) dan niets.
Uitschrijven van een referendum is een optie, maar dan wel graag alleen stemrecht voor degenen die bewezen hebben voldoende kennis van de EU te hebben.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
Een goede stap naar vertrouwen zou bijvoorbeeld zijn door wederom een referendum uit te schrijven. Dat is dan overigens het begin, de stroom vrijheidsbeperkende en pesterige regelgeving uit Brussel moet stoppen. Het is voldoende als de EU een economische vrijhandelszone wordt, en dat zaken als defensie en immigratiebeleid samen worden geregeld.
vrije handel is dan zeker nog wel mogelijk, maar hoe sterk denk je dat Nederland economisch in zo'n geval staat?quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:34 schreef Chewie het volgende:
[..]
Maar dat legde ik toch verderop in die reactie uit?
[..]
[..]
Een "Nee" tegen de grondwet betekend nog niet eruit stappen, dat maakt die malloot van een Timmermans ervan. Verder hoeft eruit stappen/geschopt worden niet te betekenen dat er geen vrije handel meer mogelijk zou zijn.
Het lijkt me het beste als we uit de EU stappen maar wel vrij verkeer van goederen, diensten en arbeid met de EU houden. Een beetje zoals Noorwegen en Zwitserland het doen. Voor onze reputatie zou het uiteraard beter zijn als we in de EU blijven zitten, maar dan moet die wel radicaal veranderen, en ik heb er een hard hoofd in dat dat gaat gebeuren.quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:01 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Het levert ons dus 48 miljard euro per jaar op (3000 euro x 16 miljoen Nederlanders) en het is nog niet genoeg?![]()
Afgezien daarvan, als het volgens jou beter kan, moet je het juist beter maken en er niet helemaal mee kappen. Het levert ontzettend veel op. Uit de EU stappen betekent een enorme klap voor onze economie.
Kan je dat ook financieel onderbouwenquote:Op woensdag 30 mei 2007 09:55 schreef Camplo het volgende:
Fuck Europa man.
Tering EU kost ons meer geld dan het oplevert.
Fuck off met die grondwet.
Bron, onderbouwing, iets?quote:Op woensdag 30 mei 2007 10:31 schreef EchtGaaf het volgende:
Met de euro zijn we al zwaar gedupeerd.
Daar hoeft geen verschil in te zijn, overeenkomsten omtrent handel kunnen dan hetzelfde blijven. Er zijn wel meer landen met een uitzonderingspositiequote:Op woensdag 30 mei 2007 11:39 schreef Yankee het volgende:
[..]
vrije handel is dan zeker nog wel mogelijk, maar hoe sterk denk je dat Nederland economisch in zo'n geval staat?
Tsja maar aangezien de EU als handelspartner dan veel belangrijker voor Nederland is als andersom kan de EU natuurlijk enorme eisen stellen. Kortom voldoen aan alle regels die de EU stelt en niet meebeslissen.quote:Op woensdag 30 mei 2007 12:00 schreef Chewie het volgende:
[..]
Daar hoeft geen verschil in te zijn, overeenkomsten omtrent handel kunnen dan hetzelfde blijven. Er zijn wel meer landen met een uitzonderingspositie
Deze landen zijn echt niet vergelijkbaar met Nederland.quote:Op woensdag 30 mei 2007 12:10 schreef Kadesh het volgende:
Kijk even hoe ze het in Zwitserland en Noorwegen doen en stap zo snel mogelijk uit de EU.
Waarom niet?quote:Op woensdag 30 mei 2007 12:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Deze landen zijn echt niet vergelijkbaar met Nederland.
Want?quote:Op woensdag 30 mei 2007 12:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Deze landen zijn echt niet vergelijkbaar met Nederland.
Weet je waarom sommige landen nu een voorkeursbehandeling krijgen? Dat komt omdat de gedachte achter de EU is uitgewerkt. Het eenduidige doel van Europa (het zorgen voor vrede en veiligheid) is verdwenen en heeft plaats gemaakt voor opportunisme. Lidstaten vertrouwen elkaar niet meer, en dat zorgt weer voor dikke pakken met regelgeving. Mijns inziens kan je alleen maar goed samenwerken als er een gezamenlijke missie is, sterker nog, anders is er helemaal geen reden om samen te werken.quote:Op woensdag 30 mei 2007 09:35 schreef Klopkoek het volgende:
http://www.nrc.nl/europa/(...)merdebat_EU-grondwet
Die voorkeursbehandeling van de grote landen moet gewoonweg afgelopen zijn.
Misschien moet je de doelstellingen even opzoeken, want vrede en veiligheid is slechts een van de vele doelstellingen die de EU heeft.quote:Op woensdag 30 mei 2007 12:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Weet je waarom sommige landen nu een voorkeursbehandeling krijgen? Dat komt omdat de gedachte achter de EU is uitgewerkt. Het eenduidige doel van Europa (het zorgen voor vrede en veiligheid) is verdwenen en heeft plaats gemaakt voor opportunisme. Lidstaten vertrouwen elkaar niet meer, en dat zorgt weer voor dikke pakken met regelgeving. Mijns inziens kan je alleen maar goed samenwerken als er een gezamenlijke missie is, sterker nog, anders is er helemaal geen reden om samen te werken.
Wat natuurlijk op geen enkel ogenblik een reden is om dan maar overal mee in stemmen omdat we anders misschien buiten de EU vallen.quote:Op woensdag 30 mei 2007 12:10 schreef BlaZ het volgende:
Tsja maar aangezien de EU als handelspartner dan veel belangrijker voor Nederland is als andersom kan de EU natuurlijk enorme eisen stellen. Kortom voldoen aan alle regels die de EU stelt en niet meebeslissen.
Wat begrijp je niet aan het belang inzien van een economische vrijhandelszone maar niet het belang inzien van een grote mega-overheid? Wat mij betreft wordt de vrijhandels-zone zelfs wereldomvattend, geen invoerheffingen, en 1 munt, dat zou een grote vooruitgang zijn. Niet iedereen streeft naar een nog grotere overheid, en is daarom tegen de EU zoals deze zich nu dreigt te ontwikkelen.quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:01 schreef Vhiper het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |