abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50029766
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 12:03 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Een beetje kritiek op de SP is best eng, hè?
Waar heb jij last van? Volgens mij zeg ik hierboven duidelijk dat ik het niet met deze manier van handelen eens ben. Het is aleen vrij naief te denken dat de "grote" partijen in nl hier niet aan doen...

Echt, hoe kom je er bij. De partij waar ik de laatste paar keer op gestemd heb is heel wat kleiner dan de SP, en ook fel tegen op dit soort volksverlakkerij...

Kutkeffertjes hier altijd
pi_50030748
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 12:06 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Heb je dan voorbeelden van andere partijen waarbij dit gebeurd is?
Heb je het topic wel gelezen? Voorbeelden staan hierboven.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 13:38:11 #93
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_50031290
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 12:24 schreef Zpottr het volgende:

[..]

Waar heb jij last van? Volgens mij zeg ik hierboven duidelijk dat ik het niet met deze manier van handelen eens ben. Het is aleen vrij naief te denken dat de "grote" partijen in nl hier niet aan doen...

Echt, hoe kom je er bij. De partij waar ik de laatste paar keer op gestemd heb is heel wat kleiner dan de SP, en ook fel tegen op dit soort volksverlakkerij...

Kutkeffertjes hier altijd
Die dooddoener van jou gaat nergens over .
Dit topic gaat over de SP en bepaalde opzichten bij hen die ondemocratisch zijn. Ja, andere partijen hebben ook hun eigenaardigheden. So what? Mag er niet uitgebreid en uitgeweid worden over de ondemocratische elementen binnen de SP?
Ja, de VVD is ook erg. Boeiend!
Discussie gesloten en nu weer over K-3 praten?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 14:23:05 #94
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_50032391
Ik mis wat:
dubbel en zo....

deja vous mode on
Rock_de_Braziliaan(Moderator) - woensdag 30 mei 2007 @ 21:21
Dit is topic nummer zoveel van je over hetzelfde. Post daar maar verder.
deja vous mode off
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  zaterdag 2 juni 2007 @ 14:25:49 #95
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_50032465
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 08:24 schreef sigme het volgende:

[..]

volkskrant

Langzamerhand lijkt de SP-organisatie wel zoveel sterkte te krijgen dat doordringt dat het in sommige opzichten een ondemocratische organisatie is. Deze senator is gekozen, punt.

Het standpunt dat het hoofdbestuur van de SP inneemt is tamelijk zorgwekkend; met dat standpunt zou het uiteindelijk ook niet uitmaken op welke kandidaten burgers stemmen bij gemeente- en parlementsverkiezing: het Partijbestuur maakt uit hoe de zetels gevuld worden, niet de kiezer.

Ons kiesrecht zit toch echt anders in elkaar, gekozen worden geacht zonder last en ruggespraak te kunnen beslissen. Persoonlijk gekozen; niet als vertegenwoordiger van een partij maar als vertegenwoordiger van de kiezers. SP neemt daar een loopje mee (andere partijen ook, maar de SP het meest). Hoog tijd dat de macht van politieke partijbesturen wordt ingeperkt; ten gunste van de macht van kiezers.
Zoals ik al eerder 2 maal en in andere draden schreef: de SP begaat een grove vergissing en gaat in tegen NLse wetten, heel sneaky, door het te 'vragen' weliswaar, maar toch de democratie met voeten betrappelt..
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  dinsdag 5 juni 2007 @ 14:12:46 #96
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_50126755
Terwijl we over het 2e met voorkeurstemmen gekozen lid niets meer vernemen in de media is de Heer Yildirim niet van plan zijn zetel op te geven.
quote:
Statenlid SP eist zetel Eerste Kamer op
ZWOLLE - Statenlid Düzgün Yildirim uit Zwolle eist zijn zetel in de
Eerste Kamer op, zo heeft hij dinsdag laten weten. Yildirim is met
voorkeursstemmen gekozen maar het landelijk partijbestuur van de SP
vroeg hem in eerste instantie af te zien van zijn zetel.

Volgens Yildirim was er vooraf niets bekend over hoe de partij om zou
gaan met statenleden die met voorkeursstemmen gekozen werden. ,,Het kan
zijn dat de partij in de toekomst mensen vraagt hun zetels af te
staan, maar zoiets kun je niet met terugwerkende kracht invoeren", zei
hij dinsdag. Met Yildirim waren geen afspraken gemaakt.
Volgens mij kan je helemaal niks met terugwerkende of vooruitwerkende kracht aan de kieswet doen nu er gestemd is onder de wet zoals die is.

In een vandaag verschenen artikel (die kranten site is nu down althans to many http requests) staat dat de SP zich er over gaat buigen !! In Overijssel e.o. is he tonrustig, de kiezers (SP statenleden) hebben in feitte, net als de SP zelf, een brevet van democratisch onvermogen gekregen. Of van partijpolitiek, maar ja dat staat niet boven de wet gelukkig.

Wat een verspilling van tijd en geld die de SP wel beter kan gebruiken.
De lijst was er, de leden kozen, de uitkomst is kieswet onderhavig.... the End.
The end? nee de SP wil bad-publicity blijkbaar en komt dus met nieuwe persberichten !!

Op deze manier is het 'vragen' toch echt meer dwang vind ik.

Wil je de democratisch verkozen man een hart onder de riem steken?
Mail dan: overijssel @ sp.nl
  dinsdag 5 juni 2007 @ 14:20:13 #97
99433 Tup
Tupperwaar
pi_50127022
Ik heb zowel Yildirim als de landelijke SP hierover gemaild.
Wasserwunderland
  dinsdag 5 juni 2007 @ 14:20:33 #98
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_50127036
Tsja in Nederland stemt men nog altijd op de man, niet op de partij.

Deze man heeft groot gelijk!

De SP zal het aantal allochtone politici wel willen beperken om Wilders electoraal de wind uit de zeilen te jagen.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 14:36:16 #99
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_50127502
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 14:20 schreef K-Billy het volgende:
Tsja in Nederland stemt men nog altijd op de man, niet op de partij.

Deze man heeft groot gelijk!

De SP zal het aantal allochtone politici wel willen beperken om Wilders electoraal de wind uit de zeilen te jagen.
Want......? Die stemmen nu in merendeel ook geen WIlders hoor!
Ze nemen eerder de allochtonen over van de PvdA, zoals bij afgelopen 2e kamer verkiezingen al plaatsvond.

Dit echter is geen alloch- vs autochtonen kwestie, maar van de kieswet.

Er is een lijst, er wordt gestemd, the End.

[ Bericht 1% gewijzigd door fokthesystem op 05-06-2007 14:49:04 ]
  dinsdag 5 juni 2007 @ 14:50:47 #100
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_50127949
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 14:36 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Want......? Die stemmen nu in merendeel ook geen WIlders hoor!
Ze nemen eerder de allochtonen over van de PvdAS, zoals bij afgelopen 2e kamerverkiezingen al plaatsvond.
Er zullen ongetwijfeld allochtonen stemmen op de SP, die eerder op PvdA stemden.

Ik bedoelde mijn opmerking ironisch, vandaar -->

Toch denk ik dat de SP en Wilders voor een belangrijk deel in dezelfde vijver vissen.

[ Bericht 1% gewijzigd door K-Billy op 05-06-2007 14:51:59 (Typo) ]
  dinsdag 5 juni 2007 @ 19:17:46 #101
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_50136594
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 14:50 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Toch denk ik dat de SP en Wilders voor een belangrijk deel in dezelfde vijver vissen.
Tja dat klopt denk ik wel ben ik bang.
SP en PVV lopen programmatisch nogal uiteen, maar dat deert veel, vanwege 1 issue stemmen, kiesgerechtigden niet.

Mail dan: overijssel @ sp.nl c.c. info @ sp.nl cc janmarijnissen @ janmarijnissen.nl

[ Bericht 10% gewijzigd door fokthesystem op 05-06-2007 19:30:52 ]
  dinsdag 5 juni 2007 @ 19:44:00 #102
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_50137756
Update: dit gebeurde dus met de 2e 'voorkeurszetel' en persoon, niets!
quote:
Kees Slager is opgelucht
door Ernst Jan Rozendaal

DEN HAAG - Een 'hoop soesa om niks', concludeert Kees Slager. Doordat het persbureau ANP een rekenfout maakte, dacht hij twee dagen lang dat hij niet in Eerste Kamer was gekozen. Hij stond tiende op de SP-lijst. De partij kreeg twaalf zetels, maar op basis van voorkeurstemmen zou Slager zijn gepasseerd door drie partijgenoten. Tot gisteren de kiesraad het verlossende woord sprak. Hij bleek niet buiten de boot te zijn gevallen. "Je denkt de hele tijd toch verdomme", zegt hij. "Ik kan niet anders zeggen dan dat de officiële uitslag een hele opluchting voor me is.".

Partijtucht was dus niet nodig om Slager toch in de senaat te krijgen. Volgens hem is tot gistermiddag gepoogd twee SP'ers te bewegen van hun zetel af te zien. Bij één van hen was dat dus ten onrechte.

Slager had zich al volop voorbereid. De beoogde fractie kwam al verschillende keren bij elkaar en de portefeuilles waren al verdeeld. De schrijver uit Poortvliet zal zich bezighouden met media, verkeer en waterstaat en landbouw, natuur en voedselkwaliteit. "Vooral verkeer en waterstaat vind ik interessant", zegt Slager. "Daar zal Zeeland, met al zijn water, regelmatig voorbij komen."
  dinsdag 5 juni 2007 @ 20:21:45 #103
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_50139288
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 14:12 schreef fokthesystem het volgende:
Terwijl we over het 2e met voorkeurstemmen gekozen lid niets meer vernemen in de media is de Heer Yildirim niet van plan zijn zetel op te geven.
[..]

Volgens mij kan je helemaal niks met terugwerkende of vooruitwerkende kracht aan de kieswet doen nu er gestemd is onder de wet zoals die is.
Dat is de SP ook niet van plan. Ze waren vergeten een regeling op te stellen die SP-Kamerleden alleen verkozen op basis van voorkeursstemmen min of meer zou verplichten hun benoeming niet te accepteren. Net zoals de SP z'n parlementariërs verplicht hun schadeloosstelling direct in de partijkas te storten. Dat heeft dus niets met de Kieswet te maken.

Waarom kan dit trouwens niet in het andere topic, Ongeldige stem GroenLinks levert SP extra senaatszetel op ?
  dinsdag 5 juni 2007 @ 20:29:49 #104
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_50139620
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 20:21 schreef freako het volgende:

[..]

Dat is de SP ook niet van plan. Ze waren vergeten een regeling op te stellen die SP-Kamerleden alleen verkozen op basis van voorkeursstemmen min of meer zou verplichten hun benoeming niet te accepteren. Net zoals de SP z'n parlementariërs verplicht hun schadeloosstelling direct in de partijkas te storten. Dat heeft dus niets met de Kieswet te maken.

Waarom kan dit trouwens niet in het andere topic, Ongeldige stem GroenLinks levert SP extra senaatszetel op ?
Omdat dit een nieuwe update en nieuwe info betreft.

Wat de SP ook van plan is, de kieswet stopt hen af.
Dhr. Y krijgt gewoon zijn rechtens toegekende zetel. Ook de SP staat niet boven de kieswet, die hier alles mee van doen heeft.
Dus de SP kan nu niet vergeten iets in te stellen voor volgende verkiezingen, maar dat slaat dan nergens op en is verkwanselen van tijd en geld.
Immers, men wordt persoonlijk verkozen, door de kiezers, niet door het partijbestuur.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 20:33:23 #105
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_50139747
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 20:29 schreef fokthesystem het volgende:

Wat de SP ook van plan is, de kieswet stopt hen af.
Dhr. Y krijgt gewoon zijn rechtens toegekende zetel. Ook de SP staat niet boven de kieswet, die hier alles mee van doen heeft.
De SP is vrij sancties in te stellen tegen elk van hun Kamerleden als die zich niet aan het partijbeleid houden. Ook is Yildirim niet verplicht zijn benoeming te accepteren.

Ik vind de actie van de SP ook niet netjes, maar verboden is het niet.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 20:33:23 #106
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
  dinsdag 5 juni 2007 @ 20:37:24 #107
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_50139921
quote:
Statenlid SP eist zetel Eerste Kamer op
ZWOLLE - Statenlid Düzgün Yildirim uit Zwolle eist zijn zetel in de
Eerste Kamer op, zo heeft hij dinsdag laten weten. Yildirim is met
voorkeursstemmen gekozen maar het landelijk partijbestuur van de SP
vroeg hem in eerste instantie af te zien van zijn zetel.

Volgens Yildirim was er vooraf niets bekend over hoe de partij om zou
gaan met statenleden die met voorkeursstemmen gekozen werden. ,,Het kan
zijn dat de partij in de toekomst mensen vraagt hun zetels af te
staan, maar zoiets kun je niet met terugwerkende kracht invoeren", zei
hij dinsdag. Met Yildirim waren geen afspraken gemaakt.
Volgens mij kan je (behoudens de afdrachtregeling) helemaal niks met terugwerkende of vooruitwerkende kracht aan de kieswet doen nu er gestemd is onder de wet zoals die is.

In een vandaag verschenen artikel (die kranten site is nu down althans to many http requests) staat dat de SP zich er over gaat buigen !! In Overijssel e.o. is he tonrustig, de kiezers (SP statenleden) hebben in feitte, net als de SP zelf, een brevet van democratisch onvermogen gekregen. Of van partijpolitiek, maar ja dat staat niet boven de wet gelukkig.

Wat een verspilling van tijd en geld die de SP wel beter kan gebruiken.
De lijst was er, de leden kozen, de uitkomst is kieswet onderhavig.... the End.
The end? nee de SP wil bad-publicity blijkbaar en komt dus met nieuwe persberichten !!

Op deze manier is het 'vragen' toch echt meer dwang vind ik.
Maar wat de SP ook wil, de regels kwa stemmen in NL liggen vast. Jammer SP, slikken en doorgaan, want dit is wel een ernstige tegenvaller die ik niet verwacht had !

Mail dan: overijssel @ sp.nl, Cc.: info @ sp.nl info @ janmarijnissen.nl
  dinsdag 5 juni 2007 @ 20:40:10 #108
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_50140026
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 20:56 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Alle reacties in het topic gelezen? CDA en PvdA zijn ook niet blij, het CDA probeerde zelfs al van te voren de Statenleden te instrueren om toch maar vooral op de lijsttrekker te stemmen.
Dat is dan niet zonder last of ruggespraak!!!
Hierop mag dit kabinet omflikkeren van mij, nieuwe verkiezingen en dan zOnder die achterkamertjes handjeklap figuren!
Als de politiek zelf al niet meeer het goede voorbeeld kan geven wat kan ze ons dan nog vragen?
pi_50140127
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 5 juni 2007 @ 20:44:20 #110
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_50140226
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 20:33 schreef freako het volgende:

[..]

De SP is vrij sancties in te stellen tegen elk van hun Kamerleden als die zich niet aan het partijbeleid houden. Ook is Yildirim niet verplicht zijn benoeming te accepteren.

Ik denk dat het zelfs dat (verboden) is !! Zonder last of ruggespraak rings a bell ?
Je mag de SP best verdedigen, maar dan verdedig je in deze wel een anti-democratische gang van zaken.

"Zonder last of ruggespraak
Stemmen zonder last betekent dat een volksvertegenwoordiger zich niet mag laten opdragen in een stemming een bepaald standpunt in te nemen. De vertegenwoordiger moet op basis van eigen inzicht en overtuiging een oordeel vellen."

Het is echt heeeeeeel simpel, SP zit fout, the end.
pi_50140246
Uit het andere (gesloten) topic:
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 20:33 schreef freako het volgende:

[..]

Verboden is het idd niet, maar Yildirim kan de SP in deze wel gewoon negeren. De SP heeft niks te zeggen hierin, het enige wat ze kunnen doen is heel lief vragen. Daarnaast vraag ik me af waarom je kandidaten op de lijst zet die je liever niet in de Eerste Kamer ziet
  dinsdag 5 juni 2007 @ 20:47:42 #112
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_50140392
quote:
Het cadeautje van GroenLinks aan de SP, een twaalfde zetel in de senaat, is eigenlijk bestemd voor het Overijsselse statenlid Düzgün Yildirim uit Zwolle. Hij werd met voorkeursstemmen door SP’ers uit het hele land gekozen en stond daardoor op de eerste plaats van de reservelijst.
Yildirim kreeg 5 stemmen in Overijssel, en 1 in Drenthe. Blijkbaar is dat "het hele land."
  dinsdag 5 juni 2007 @ 20:48:08 #113
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_50140409
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 17:36 schreef SeLang het volgende:
Er moet mij van het hart dat er voor een klein partijtje als GL wel zeldzaam veel mongolen rondlopen.
Duivetak, Pormes, en dan hadden we nog singh Varma en nu weer dit...
Inderdaad 'nu weer dit...' want ter zake topics krijgen slotjes, en de zetel komt niet van GL (die had naar de met GL-lijst verbonden PvdD gegaan) maar van stemmers in Utrecht.
Die ongeldige stem van de GL-'mongool' is dus een feit, maar niet voor de SP en het zetel verhaal verder.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 20:49:47 #114
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_50140491
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 20:44 schreef MrBadGuy het volgende:
Uit het andere (gesloten) topic:
[..]

Verboden is het idd niet, maar Yildirim kan de SP in deze wel gewoon negeren. De SP heeft niks te zeggen hierin, het enige wat ze kunnen doen is heel lief vragen. Daarnaast vraag ik me af waarom je kandidaten op de lijst zet die je liever niet in de Eerste Kamer ziet
Klopt, dat is het enige dat de SP kan doen. Heel lief vragen, en Yildirim uit de partij/fractie zetten. De methode-Lazrak.

Ik denk dat de SP-redenering is dat ze niet voor niets de kandidaten in een bepaalde volgorde op de lijst gezet hebben.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 20:50:15 #115
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_50140523
Dubbel, zie:
Ongeldige stem GroenLinks levert SP extra senaatszetel op

Update inzake SP voorkeurstemmen 1e kamer

En dan mijn topic met updates een slotje geven...................................
  dinsdag 5 juni 2007 @ 20:54:07 #116
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_50140696
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 20:44 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Ik denk dat het zelfs dat (verboden) is !! Zonder last of ruggespraak rings a bell ?
Je mag de SP best verdedigen, maar dan verdedig je in deze wel een anti-democratische gang van zaken.

"Zonder last of ruggespraak
Stemmen zonder last betekent dat een volksvertegenwoordiger zich niet mag laten opdragen in een stemming een bepaald standpunt in te nemen. De vertegenwoordiger moet op basis van eigen inzicht en overtuiging een oordeel vellen."
Moet ie eerst benoemd worden, het gaat hier namelijk niet om stemmingen.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 20:58:21 #117
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_50140902
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 20:54 schreef freako het volgende:

[..]

Moet ie eerst benoemd worden, het gaat hier namelijk niet om stemmingen.
Scherp, goed, ik denk echter dat ook dit net als de kieswet geld voor stemmingen uit de provincies, voor de 1e kamer.
Lijsten, stemmen, uitkomst, klaar. De SP weet zelf overigens wel dat men niets kan doen verder, wettelijk dan.
pi_50141047
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 20:50 schreef fokthesystem het volgende:
Dubbel, zie:
Ongeldige stem GroenLinks levert SP extra senaatszetel op

Update inzake SP voorkeurstemmen 1e kamer

En dan mijn topic met updates een slotje geven...................................
Dit topic gaat niet specifiek over deze SP-meneer, maar over invloed die partijbesturen proberen uit te oefenen.

Mooi dat die in dit geval wordt genegeerd .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 5 juni 2007 @ 21:09:30 #119
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_50141465
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 21:01 schreef sigme het volgende:

[..]

Dit topic gaat niet specifiek over deze SP-meneer
Jawelllllllllllllllllllll
Ik citeer uit de OP

Senator in dubio: SP-wet of Nederlandse wet?
quote:
ARNHEM - Het cadeautje van GroenLinks aan de SP, een twaalfde zetel in de senaat, is eigenlijk bestemd voor het Overijsselse statenlid Düzgün Yildirim uit Zwolle. Hij werd met voorkeursstemmen door SP’ers uit het hele land gekozen en stond daardoor op de eerste plaats van de reservelijst. Yildirim wordt echter verscheurd door twijfel. Aan welke democratie heeft hij zich te houden? Aan de door de SP democratisch samengestelde kandidatenlijst, waar hij op nummer 18 stond, of aan de keuze van zijn partijgenoten, waarmee hij alsnog in de senaat terechtkwam? Hij weet het niet.

Ach ja meten met 2 maten, Nederland, politiek, poltiek forum, 1 pot nat?

Laat ook maar.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 21:11:40 #120
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_50141582
Hoe dan ook, het zonder last of ruggespraak verhaal lijkt hiervoor niet op te gaan. Dat gaat over de beëdigde volksverlakkers eeh vertegenwoordigers en stemmen in de kamers.
Anderzijds weet de SP ook dat een rechter, regering of weet ik wie, het heel simpel bekijkt en oordeelt:
meneer staat op de lijst, is verkozen nota bene met voorkeurstemmen ipv easy does it, neemt u plaats. the end.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')