abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50104128
quote:
Op maandag 4 juni 2007 18:06 schreef Spellmeista het volgende:

[..]

Zow en nu ben ik aan de beurt. Jij bent nr 1 en ik plaats je nu in het hokje 1 en ik ga door totdat ik alle hokjes heb gehad; ik open er zelfs een speciaal fokscherm voor op mijn andere monitor om mijn eigen post ook nog even te bekijken en om te zien met welke bedoelingen ik het heb geschreven!

Teneerste, nr. 1: jouw vraag wrm reageer je normaal met bold? Omdat ik het af en toe absoluut niet kan uitstaan. Mijn emoties kunnen op dit gebied dusdanig zullen we maar zeggen opgefokked raken(het feit dat het niet eerlijk is) dat ik jou en mezelf probeer te beschermen van abnormaal reageren. Dat abnormaal reageren gaat dan dmv een bulldozer die alles in een keer wegvaagt. Met normaal reageren bedoel ik. Ik start de bulldozer, ik ga eens met mijn baas overleggen wat er precies gecrashed dient te worden, dus welk gebouw met de grond gelijk gemaakt dient te worden en vervolgens blijft er een speeltuin voor de kinderen staan en nog wat andere zaken, maar iig geen zaken die hij niet vernietigd had zien worden.
Ah, op die manier, 'Normaal' heeft ook zoveel verschillende uitlegmogelijkheden. tijd voor telepathische mensen! zou een hoop misverstanden schelen
quote:
Mooi nr. 1 dat we allebei voor een spirituele revolutie zijn! Dat kan ik alleen maar toejuichen echter in het verhaal erna ga je mij uitleggen over mijn schrijf cq. postsstijl..:

offtopic maw ik pak hiervoor zolang nodig is en wat ik nodig acht zonder mezelf verwijten aan te praten dat ik te veel zeg in 1 blok..omdat er altijd wel mensen zijn..(vaak iig) die het ff haarfijn uitleggen dat ik ff op de rem moet trappen
hm ja ik kon het eerlijk gezegd niet helemaal volgen. Maar evengoed bedankt voor de poging
quote:
Dan over het alternatief: nr 1: ohw don't worry about that..
tja daar maak ik me ook niet druk over, tenzij het systeem zichzelf kapotdraait(en dat zie ik niet zo gauw gebeuren, daar zijn mensen net iets te verstandig voor, anders hadden ze in de afgelopen 40 jaar allang een keer op die glimmende rode knop gedrukt) Zal er een geleidelijke evolutie plaatsvinden naar wat beters, òf een kritieke massa ontstaan van mensen die weten dat het zo niet verder kan, waarna gewoon er een alternatief gevormd en ingevoerd wordt.
quote:
Ja ik ben van mening dat er getoverd kan worden. Op wat voorn manier dit plaats moet vinden..? ik denk dmv cooperatie/samenwerking ipv verdeeldheid en destructie. Over dat laatste: dat besef alleen al daar gaan jaren overheen, maar ik acht het mogelijk.
Yup, die samenwerking en eenheid is waar het om gaat. Stoppen met angst en met haat en wraak en dat soort dingen.
Dat begint in mijn ogen al in het klein bij de voordeur... wat aardiger doen tegen de buren, de deur openhouden voor de persoon achter je in een winkel, als er een lastige verkeerssituatie ontstaat door een fout niet meteen boos kijken of naar je voorhoofd wijzen, maar gewoon vriendelijk en vrolijk, met een 'oops' gezicht de boel oplossen.
Ik weet het uit ervaring, ik heb beide kanten gezien, Je kan de wereld bang, boos en rancuneus bekijken en dan kijkt de wereld zo terug... je kan ook vol vertrouwen en vrolijk de wereld inkijken, en dan breekt de zon door en zijn mensen en dingen ineens een stuk leuker.
Het leven is kort en kan zo mooi zijn, jammer dat zoveel mensen ervoor kiezen om er zoveel van te spenderen met boos, verongelijkt, ontevreden en bang zijn. Gek genoeg vaak de mensen die objectief er het minste reden voor hebben. Mensen in armere landen kunnen gek genoeg vaak meer genieten van het leven dan wij in de rijkere.
quote:
Jij denkt/zegt dat niet wat een mens doet/mensheid doet het grote geheel verandert..in mijn mening is dat anders. Ik ga je niet alles vertellen..maar daar kom je nog wel achter.
nee, ik zei dat niet Ik wist gewoon dat je er over zou beginnen als ik het niet wat duidelijke nuanceerde Ik bedoelde slechts, dat 1 individu, 1 volk, 1 ras, of 1 planeet op de hele kosmos niet zo ontzettend belangrijk is. Mochten wij hier de boel verkloten, dan is het gewoon 'business as usual' voor de rest van de kosmos. het denken dat wij als mensheid speciaal en uitverkoren zijn door het hogere voor een mooi doel is juist voor velen een soort excuus om maar een beetje te doen wat men wil want "het is onze besteming en god/het hogere/whatever fixt het wel net op tijd"

Mijn idee is dat de kosmos, het leven en de spirituele evolutie wel doorgaan, ongeacht wat wij doen en of wij bestaan. Dus is het handig voor ons, om niet met de armpjes over mekaar zelfgenoegzaam te zitten genieten van onze uitverkorenheid, maar er bewust mee bezig te gaan en zelf toe te werken naar die betere wereld Net als een held alleen een held is als ie heldendaden verricht, en niet als ie op zn krent zit, zijn wij potentieeluitverkoren voor iets moois. Maar alleen als we zelf een beetje meewerken.
Wat wij doen verandert natuurlijk het grote geheel ook, maar we zijn niet het centrum van de schepping. En dus ook weer wel.... uitverkoren, en ook niet.... choices....choices....
quote:
Dit was especially for u nr. 1 ik weet zonder concrete feiten is het maar een hoop mambo jambo..maar ja het is eigenlijk niks anders als ze regen voorspellen en ik zeg dat de zon gaat schijnen..uiteindelijk schijnt ie wel
Och, goedkomen doet het allemaal wel, op een bepaald niveau tenminste. Maar of we die zonneschijn hier of op een andere wereld, of in een ander bestaansniveau gaan zien schijnen is aan ons zelf.
in ieder geval bedankt voor je uitgebreide antwoord
quote:
het gaat er ook maar weer net om om wat voorn bedragen
en daar gaat eigenlijk een heel deel van dit topic over...over bedragen..een soort gezegde luid, misschien ken je het zelf wel Fionn..: iemand moet er rijk van worden, het hoort te zijn: niemand dient er rijk van te worden
haha en daar ben ik het helemaal met je eens. Van je hobby je werk kunnen maken en je levensonderhoud betalen is al mooier dan 90% van de mensen ooit kan hopen te krijgen. Die moeten gewoon iets doen dat ze matig of helemaal niet leuk vinden om te eten te hebben.
Daarom vind ik het wel raar dat topsporters en kunstenaars er zoveel geld voor willen hebben soms. Ik zou eerder mensen die een rotbaan hebben meer betalen.
Het ergste is nog; vaak is het nog geeneens de kunstenaar die er het rijkst van wordt. Van elke cd krijgt een zanger misschien 1 euro....
We waarderen kunst te weinig, en daarom wordt er zoveel voor betaald...... klinkt als n paradox maar het is zo.
Een doek dat 3 weken fulltime schilderen kost, moet ook 3 weken huur, eten en energie kunnen betalen. Omdat niemand kunstenaars gewoon geld geeft, en toch de basisdingen betaald moeten worden, moet dat doek dus voor minstens zoveel geld verkocht, anders heeft de kunstenaar een probleem.
Wat mij betreft komen de kunstsubsidies meteen terug. Maar ja, als het alleen aan mij lag waren vele dingen anders
Wees de verandering die je in de wereld wilt zien!
voor diegenen die willen weten waarom ik bijna "Ohforf'sake" had geheten
  maandag 4 juni 2007 @ 20:48:51 #102
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_50104702
quote:
Op maandag 4 juni 2007 20:34 schreef Fionn het volgende:

[..]
super reactie!
Mag ik jou hartelijk bedanken voor je anwoorden en je uitgebreidde post. Ik vond het het lezen waard en ik heb er niks meer op te zeggen.

maw woorden ik ben uitgeluld met jou

dus dat doe je goed hihi

alleen over die zonneschijn dat bedoelde ik anders.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 16% gewijzigd door Spellmeista op 04-06-2007 20:57:38 ]
  woensdag 6 juni 2007 @ 16:09:28 #103
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_50167653
quote:
Op maandag 4 juni 2007 15:39 schreef Pietverdriet het volgende:

Je post dat als een nomade gaan leven geen zin heeft, dat is voor mij een grote bek hebben, je drijft de zaak in het absurde.
Het enige wat ik vraag is wat je er zelf aan doet, en men reageert als door een wesp gestoken. Hoezo wat doen? Heeft toch allemaal geen zin, etc etc etc.

De conclusie die ik dan trek is dat gepraat goedkoop is.
De reactie van mij die inderdaad de zaak in het absurde dreef was naar aanleiding van jouw reactie op Jogy die ook absurd was. (zie quote onder)

Verder blijf ik erbij dat je bewust de discussie overnam en deze probeerde te verzieken door de vraag te stellen wat iemand zelf dan wel niet deed. Als je de vraag op een positieve geinteresseerde manier stelde was er niks aan de hand maar hier was het duidelijk dat je je vijandig opstelde en dat werd er niet beter op in de daaropvolgende reacties. Mijn inziens was jij doelbewust aan het zieken met als troefkaart je eigen ervaringen met ontwikkelingswerk. Wat ik dan wel weer tof van je vind, dat ontwikkelingswerk dan...
quote:
Pietverdriet schreef:
Ik verheug me op de vele topics in de toekomst waar jij gaat lopen jammeren over de ongelijkheid in de wereld en waar jij verder niets aan doet om dat te veranderen..
Sommige problemen en voornamelijk met betrekking tot ongelijkheden in de wereld zijn onmogelijk om in je eentje aan te pakken en alle problemen waarover je het zou kunnen hebben is al helemaal onmogelijk. Wat jij hier stelt is dat je er niet over mag praten tenzij je er zelf ook wat aan doet. Dit is natuurlijk onzin en totaal niet relevant. Je kan moeilijk de hele wereld op je schouders nemen. Wat je wel kan doen is jezelf en anderen bewust maken en mits je de mogelijkheid en de middelen hebt zelf een steentje bijdragen aan een betere wereld.
"And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
pi_50820227
Persoonlijk denk ik, dat voordat je wat gaat doen, een plan maken, en bedenken wat je eigenlijk wilt bereiken en hoe dat moet, welke prijs je wel en niet wilt betalen ed noodzakelijk is.

Als je een goed en mooi huis wilt bouwen schiet het geen drol op als we allemaal aan komen lopen met een steen en die ergens neerplempen. Dan heb je een weirde verzameling stenen, die apart leuk en mooi zijn, maar niet bij elkaar passen, mensen die al gelegde stenen omver lopen om hun eigen steen te plaatsen, slecht op elkaar gelegde stenen die vallen en andere omvergooien....

Eerst een goed doordacht bouwplan maken waar consensus over is, dan kan je bouwen!
Daarom ben ik ook tegen het slopen van het huidig systeem, voordat we hebben bedacht hebben wat we dan wèl willen.

We weten wat we slecht vinden en waar we vanaf willen. Dat is makkelijk. Wat we wel willen(en een goede manier verzinnen dat te verwezenlijken) is andere koek.
Wees de verandering die je in de wereld wilt zien!
voor diegenen die willen weten waarom ik bijna "Ohforf'sake" had geheten
  maandag 25 juni 2007 @ 16:19:42 #105
152102 pietje77
David Rockefeller
pi_50824643
Ik denk als genoeg mensen weten dat "de macht om het geld te drukken uit niets" nu in handen is van de superrijken op aarde, en dat dat naast debiel, ook nog eens onconstitutioneel en diefstal is, dat we bijna klaar zijn. Dat is de kop van het beest, je kan ze bij wijze van spreken (en dat kan) alles afpakken en ont-eigenen, als we ze de macht op geld te drukken niet afpakken, hebben ze in no time alles weer terug. ( federal reserve , prive centrale banken )

Permit me to issue and control the money of a nation and I care not who makes its laws." - Mayer Amschel Rothchild

En dan kunnen we daarna de parasitaire corporaties "menslijke standaarden" gaan opleggen wat mij betreft, maar die gaan snel door de knietjes als de consumenten ze dwingen, en zijn niet het grootste probleem.

http://video.google.com/videoplay?docid=-515319560256183936 ( het is een lange, maar die legt het echt perfect uit, je krijgt een perfecte rondleiding door de geniale en brilliante founding fathers zelf zeg maar.)
"That men do not learn very much from the lessons of history is the most important of all the lessons that History has to teach."
-Aldous Huxley
  maandag 25 juni 2007 @ 18:18:42 #106
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_50828514
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:09 schreef OpenYourMind het volgende:

Sommige problemen en voornamelijk met betrekking tot ongelijkheden in de wereld zijn onmogelijk om in je eentje aan te pakken en alle problemen waarover je het zou kunnen hebben is al helemaal onmogelijk. Wat jij hier stelt is dat je er niet over mag praten tenzij je er zelf ook wat aan doet. Dit is natuurlijk onzin en totaal niet relevant. Je kan moeilijk de hele wereld op je schouders nemen. Wat je wel kan doen is jezelf en anderen bewust maken en mits je de mogelijkheid en de middelen hebt zelf een steentje bijdragen aan een betere wereld.
Sorry hoor, maar als al die huilies nu ook eens wat gingen doen voor het onderwijs in de derde wereld, dan maakt dat wel degelijk uit.
Dat is geen wereld op je schouders dragen, maar gewoon je mouwen opstropen.
En nee, ik neem mensen die geen fuck doen en alleen maar lopen gillen niet serieus. Die zijn meer met zichzelf bezig dan met de derde wereld.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_50829206
quote:
Op maandag 4 juni 2007 12:27 schreef JohnDope het volgende:
Dat hele NWO verhaal is gebaseerd op de bijbel (God && Satan) en dat is iets dat ik heel vaak mis in die conspiracies over de NWO.

En ondertussen roepen ze dat God niet bestaat

De bijbel is de key in het hele verhaal.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 01:15:44 #108
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_50844416
k a r t e n h u i s

*oeps ik heb de a eruit-getrokken..nu stort het in en:

* Spellmeista heeft geen plan..,

maar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')