Wat heeft het voor nut anders? Ik zoek zelf trouwens ook elke dag een paar moeilijke woorden op in het woordenboek die ik dan het liefst in een volle trein/kantine/sportschool gebruik.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:36 schreef Federer-fan het volgende:
Mijn klacht: mensen die gewichtig doen en die dat vooral ergens doen waar ze publiek hebben (op straat of in de lift ofzo)![]()
Inderdaad.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:41 schreef ThaMadEd het volgende:
Helemaal leuk is het als mensen die gewichtig willen overkomen allemaal mooie woorden bezigen () en dan een foute zin vormen / de verkeerde woorden gebruiken
Ach, die weten tenminste nog waar ze het over hebben.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:54 schreef zoalshetis het volgende:
klinkt mij beter in de oren dan tokkietaal.
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:55 schreef SoupNazi het volgende:
[..]
Ach, die weten tenminste nog waar ze het over hebben.
zoiets als:quote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:41 schreef ThaMadEd het volgende:
Helemaal leuk is het als mensen die gewichtig willen overkomen allemaal mooie woorden bezigen () en dan een foute zin vormen / de verkeerde woorden gebruiken
Dat valt behoorlijk tegen. Die mensen hebben namelijk nogal de neiging om heel veel spreekwoorden te gebruiken. Dan krijg je zinsconstructies waarbij men dingen gaat zeggen als "Ik ben zo kwaad dat mijn bloed letterlijk en figuurlijk kookt!"quote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:55 schreef SoupNazi het volgende:
[..]
Ach, die weten tenminste nog waar ze het over hebben.
Ja, heerlijk is dat!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:41 schreef ThaMadEd het volgende:
is toch niet fout?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:59 schreef xtremelead het volgende:
[..]
zoiets als:
er moeten nog wat additionele zaken aan worden toegevoegd![]()
adˇdiˇtiˇoˇneel (bn.)quote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:10 schreef baNEEL het volgende:
[..]
is toch niet fout?
immers: de additionele zaken zijn nog niet toegevoegd, of het nou toegevoegde zaken zijn of niet, het moet nog gebeuren, dus is het niet dubbelop toch?
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:19 schreef LegerNeger het volgende:
meestal zijn het vn die vrouwen van 300kg die dat dat doen.
Met hun dikke reed lopen ze over straat, en dan zeggen ze:
Ja mijn dochtertje had ook een nieuwe gouden braceletgekregen met haar naam erop.
ja dus?, het betekend in dit geval dus dat er bijkomende zaken zijn, zaken die niet direct met de hoofdzaak van doen hebben, en dat deze dus nog niet aan de hoofdzaak zijn toegevoegd. M.a.w. de bijkomende zaken staan nog los van de hoofdzaak en moeten nu worden samengevoegd met de rest.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
adˇdiˇtiˇoˇneel (bn.)
1 bijgevoegd, toegevoegd => bijkomend
Additionele zaken zijn zaken die ZIJN toegevoegd.
Ben ik niet mee eens. Het zijn zaken die zijn toegevoegd aan de hoofdzaak, maar daar niet een geheel mee zijn. Ze zijn al toegevoegd, maar omdat ze een duidelijke (toegevoegde) waarde hebben of een specifieke functie hebben (of geven aan de hoofdzaak) verdienen ze het apart vermeld te worden.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:23 schreef baNEEL het volgende:
[..]
ja dus?, het betekend in dit geval dus dat er bijkomende zaken zijn, zaken die niet direct met de hoofdzaak van doen hebben, en dat deze dus nog niet aan de hoofdzaak zijn toegevoegd. M.a.w. de bijkomende zaken staan nog los van de hoofdzaak en moeten nu worden samengevoegd met de rest.
savy?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |