Nee, klopt... Ik speculeer graag over meta-festival-aangelegenhedenquote:Op maandag 28 mei 2007 23:37 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Mja, dat zullen we toch nooit weten helaas
Ik kan me er op zich wel iets bij voorstellen op zich. Ik bedoel ze willen zoveel mogelijk laten zien maar als ze dan tegengewerkt worden ga je je op den duur irriteren. Da's nou eenmaal zoquote:Op maandag 28 mei 2007 23:40 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Nee, klopt... Ik speculeer graag over meta-festival-aangelegenheden![]()
Ze hebben nog maar 1 album uitquote:Op maandag 28 mei 2007 22:52 schreef nipeng het volgende:
[..]
Ken alleen hun laatste album en die is best leuk. Verder gewoon een beetje overhypt. Ach zo gaat het nou eenmaal. Juiste plaat, juiste moment.
Kan ik me op zich wel in vinden. Muse was ook zoals altijd, maar die vind ik altijd erg goed. De rest was doorgaans gewoon degelijk.quote:Op maandag 28 mei 2007 23:35 schreef jmac het volgende:
[..]
ja idd het was een "alles gaat z'n gangetje" festival. Alle bands deden wat ze moesten doen, hun setlistje afwerken maar nergens werd het interessant, spectaculair of erg boeiend of extreem. Terwijl de line-up opzich niet slecht was... Maar ECHTE uitschieters waren er niet.
Hoe hete dat topic ook alweer van jou "post hier dingen die je niet begrijpt'!?quote:
ja zeikvent!quote:Op maandag 28 mei 2007 23:54 schreef Tism het volgende:
Hoe hete dat topic ook alweer van jou "post hier dingen die je niet begrijpt'!?
Vraag 't daar eens!
Ik ben een echte positivo. Stel alleen soms een vraagquote:
quote:
Smashing Pumpkins afsluiter onwaardig
Te veel onbekend nieuw materiaal, te weinig festivalhits
MUZIEK
Amerikaanse alternatieve rockband uit Chicago die in de jaren negentig groot mainstreamsucces bereikte met het tweede album Siamese Dream (1993). In 1994 speelden de Pumpkins voor het eerst op Pinkpop, in 1998 kwamen ze nog een keer terug met vooral nummer van het toen net verschenen album Adore. Drummer Jimmy Chamberlin was na een bijna dodelijke overdosis toen vervangen door drummer Kenny Aronoff. In 2003 was Corgan terug met zijn nieuwe band Zwan (waarin ook Chamberlin). Maar na relatief beperkt succes besloot Corgan in 2006 tot een reunie. Ouwe makker Chamberlin deed weer mee, maar originele bassiste D'Arcy Wretzky en gitarist James Iha gaven niet thuis en werden vervangen door Jeff Schroeder (gitaar, The Lassie Foundation) en Ginger Reyes (bas, Halo Friendlies). Het nieuwe album Zeitgeist verschijnt op 10 juli. In de aanloop naar Pinkpop speelden de Pumpkins de afgelopen week drie drie uur durende optredens, waarvan de eerste op 22 mei in Le Grand Rex in Parijs.
PLUS
Het staat wel weer helemaal, de Pumpkins show. Hier en daar nog wat kleine missers, maar de sound is vet en klinkt als vanouds met monsterdrummer Chamberlin. De opening is met Today en Bullet With Butterfly Wings flitsend en een schok van herkenning en liefde gaat over het terrein. Maar ho ho, dit is niet Pinkpop Classic! Die nieuwe plaat moet ook geplugd worden natuurlijk. De nieuwe nummers hebben in ieder geval wel power, zoals de best wel goede single Tarantula, en vallen gelukkig niet helemaal in het niet bij het oude werk. Akoestisch blokje halverweg, ook best tof. En gewoon kippenvel met Tonight, Tonight, Cherub Rock, Disarm, Zero en 1979. Het zijn absolute Pinkpopklassiekers, de hele Pumpkinsgeneratie geniet.
MIN
Weer een geile bassiste en een Aziatische gitarist. Corgans nieuwe bandmaatjes zijn Pumpkins-oude-stijl-lookalikes. Het zal wel toeval zijn. Uiteindelijk zit er wel te veel nieuw materiaal in de festivalset. Het tempo gaat er na twee nummers al uit. En dan het einde. Je verwacht van een toegift ook dat er nog wat knallers komen, maar in plaats daarvan gooit Corgan hem in een lage versnelling en soleert er op los in een twintig minuten durende jam. Zo kun je mensen toch niet naar huis sturen, man! Die willen nog herkenning, en springen en dansen en we zijn zo blij. Een domper op de feestvreugde.
CONCLUSIE
Een nostalgische trip werd het niet, en dat was natuurlijk ook weer niet helemaal goed gweest. Het is Corgans goede recht en zijn ouderwetse eigenwijsheid natuurlijk, maar zo veel nieuwe nummers in een afsluitende festivalset van anderhalf uur was een beetje te veel van het onbekende. UB40 zei het al eens: 'Je nieuwe plaat maak je voor jezelf, live spelen doe je voor je fans.' De Pumpkins waren hier en nu en op dit moment een afsluiter eigenlijk onwaardig. Dan maakte Muse gisteravond een echt stuk meer indruk als Main Stage topper.
CIJFER
6,5
Ik heb ze niet gehoord/gezienquote:Op dinsdag 29 mei 2007 01:06 schreef Svensson het volgende:
^ Sluit ik me bij aan, Linkin Park was echt de knaller van de dag!
Hoe kan dat nou? Op dat moment waren ze de enige die optraden! Of was je er zelf niet bij?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 01:18 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik heb ze niet gehoord/gezien![]()
Jammer
dan heb je wat gemist zeg ik jequote:Op dinsdag 29 mei 2007 01:18 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik heb ze niet gehoord/gezien![]()
Jammer
Mja... Ik kan me voorstellen dat niet iedereen blij is geweest met the Pumpkins. Het is een 90's band. Nieuwe generaties zullen niet veel met de band ophebben.quote:
dat was bij korn he ?quote:
Ja haha idd!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 01:30 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
dat was bij korn he ?
Zo ja dan stond ik een paar rijen achter je want dat kind heb ik gezien.
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 01:37 schreef Svensson het volgende:
[..]
Ja haha idd!
Grappig dat iemand d'r naam had opgevangen en iedereen d'r ging roepen "Hey Milouuuu!!" En zij verbaasd om zich heen kijken...
En de verslagenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 01:30 schreef Tism het volgende:
Welkom thuis PP 2007 gangers!
Laat de PP2007 Pics maar komen!
![]()
Heej, hahaha lache, dat hoorde ik ook op de radio. Op de terugweg 3FM geluisterdquote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:57 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Zo, ik kom ook net binnen rollen.Veel shirts gescoord, vette bands gezien met als toppunten Gogol Bordello en Linkin Park (serieus. geweldig), heb de handtekeningen van Gogol en op zaterdag nog heel melig ge-freehugged.
(Vlak voor Goose met een fout geimproviseerd A4-tje voor de cam, op de grote schermen.)
Goose vond ik trouwens een hele vette opening. Ik zou graag een verslag schrijven, maar verkeer nog in een lichte staat van dronkenschap en kruip zo mijn bed in.
Supermuffin was gezellig.En bedankt aan de chauffeur die mij zonder morren van Landgraaf naar Rotterdam heeft gebracht. (en hij had nog een leuk verhaaltje op 3fm radio, over Sambuca en flamberen enzo.)
Leuk! Het was ook toen pas dat we de conclusie trokken dat flamberen in een tent, met kartonnen bekers, misschien niet het meest geniale idee was van 2007.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 03:09 schreef renz0r het volgende:
[..]
Heej, hahaha lache, dat hoorde ik ook op de radio. Op de terugweg 3FM geluisterd... Kartonnen bekertjes gestolen bij t tankstation enzo
Serieus.... wat heb je nou aan een papiertje met daarop een krabbeltje. Ga je die aan de muur hangen ofzo? Als dat 't hoogtepunt van de dag isquote:Op dinsdag 29 mei 2007 03:42 schreef vaika83 het volgende:
Ik ben ook weer thuis! Ben maar 1 dagje geweest maar ach.
Ik vond de pumpkins totaal niet onwaardig. Ik vond ze goed spelen, en vond de toegift ontzettend mooi. Vond likin park het beste spelen die dag.
Maar het beste van vandaag: ik heb de handtekeningen van stone sour![]()
En foto's van het optreden de en signeer sessie![]()
Morgen zal ik ze online zetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |