Waar, ik zag in Engelaar altijd een aardige aanvallende middenvelder, maar zijn kracht ligt juist, mede door zijn fysiek, iets meer terug op het middenveld.quote:
En o.a. ten cate die hem weghaalde bij Feyenoord waar hij geen kans zou gaan krijgenquote:
Nou, inderdaadquote:Op maandag 28 mei 2007 20:37 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Wederom een dieptepunt in het selectiebeleid van van Basten.
Toen was hij nog niet goed genoeg.. niet iedereen is op zijn 21e klaar voor de wereldtop. Maakt ook niet uit.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 11:18 schreef RayMania het volgende:
Toch wel jammer dat hij een paar jaren bij, met alle respect, clubs als NAC Breda en Racing Genk heeft gespeeld. Maar ja, zo loopt het nou eenmaal. Het heeft hem wel gemaakt tot wat hij nu is.
Ik denk dat Schalke er nu spijt van heeft dat ze hem niet al voor het EK vastgelegd hebben.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 12:08 schreef DarkShine het volgende:
Denk echter dat er na gisteren wel clubs aankloppen in Enschede die iets meer dan S04 te besteden hebben!
Op een schalke forum is men van mening dat het niet de speler is die Schalke nodig heeft.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 13:30 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik denk dat Schalke er nu spijt van heeft dat ze hem niet al voor het EK vastgelegd hebben.
Werd een paar keer ongelukkig aangespeeld. Maar hij speelde zelf ook gewoon onder niveau. Terechte wissel, vond hem met Mathijsen toch de minste d'raf gisteren. Hoop dat hij een kans krijgt zich te herpakken.quote:Op zaterdag 14 juni 2008 10:00 schreef Lamzak_ het volgende:
Wat van basten zei was dat dat kwam door De Jong en van bronckhorst, die stonden niet goed waardoor engelaar in de problemen kwam
quote:EK: ook Newcastle United hoopt op Orlando Engelaar
Het lijkt erop dat Schalke 04 een goede slag heeft geslagen door FC Twente-middenvelder Orlando Engelaar (foto, midden) al voor het EK zo goed als zeker vast te leggen. De Duitse club moet het alleen nog met FC Twente eens worden over de transfersom. Lukt dat niet, dan heeft Engelaar in Newcastle United een alternatief.
'Ik wist dat Everton interesse had, maar heb begrepen dat ook Newcastle United mogelijk snel van zich laat horen,' bevestigt Engelaars zaakwaarnemer Eduard Burleson tegenover Skysports.com. 'Orlando ging met Schalke rond de tafel zitten omdat er toen nog geen belangstelling was vanuit Engeland. En ook omdat hij Schalke's nieuwe trainer Fred Rutten al kende vanuit hun gezamenlijke tijd bij Twente.'
Burleson geeft verder aan dat de goede wedstrijden die Engelaar met Oranje op het EK heeft gespeeld zorgen voor meer interesse van verschillende clubs. Namen noemde hij niet. 'Orlando heeft zijn vorm in de slotfase van de competitie met FC Twente behouden en de goede lijn door weten te trekken. Daardoor zijn veel clubs zich ineens bewust van wat velen allang wisten: dat hij een ontzettend goede speler is.' (KVN)
Everton voetbalt, Newcastle doet maar wat.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 16:44 schreef Plato1980 het volgende:
Everton lijkt me een betere keus dan Newcastle.
nee, volgens mij nietquote:Op zaterdag 21 juni 2008 16:35 schreef sjimz het volgende:
Ik dacht dat hij een gelimiteerde transfersom van 8 miljoen in zijn contract heeft.
Het probleem van Newcastle is dat de club al jaren extreem slecht wordt geleid. In potentie is het wel een grote club, maar het komt er maar niet uit. Als ik een speler was zou ik er dan ook niet zo snel gaan spelen, tenzij je het puur voor het geld wil doen.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 16:45 schreef sjimz het volgende:
[..]
Everton voetbalt, Newcastle doet maar wat.
quote:EK: Engelaar hoopt dat FC Twente hem zijn transfer gunt
Datum: 23-jun-2008 10:51
Orlando Engelaar (foto) hoopt dat FC Twente en Schalke 04 snel overeenstemming bereiken over de afhandeling van zijn transfer naar de Duitse club. De middenvelder wil graag naar de Die Königsblauen en is naar verluidt al een persoonlijk akkoord overeen gekomen, maar beide clubs zijn het nog niet eens geworden over de transfersom.
In gesprek met RTV Oost geeft Engelaar aan teleurgesteld te zijn in de opstelling van FC Twente. Hij zegt met de club te hebben afgesproken dat FC Twente een transfer niet in de weg zou staan. 'Leuk is anders,' zegt hij als hem wordt gevraagd of hij met tegenzin bij FC Twente zou blijven als de transfer mocht afketsen. 'We hebben duidelijke afspraken gemaakt en ik wil gewoon die stap zetten. Het zou jammer zijn als de club haar afspraken niet nakomt. Ik ga ervan uit dat het goed komt.'
Naast Schalke 04 dingen ook het Engelse Everton, Newcaste United en de Duitse club Werder Bremen naar de diensten van de aanvoerder van de tukkers. Komt het niet tot een transfer dan moet de middenvelder zich formeel donderdag melden op de eerste training van FC Twente. De kans dat dat gebeurt is klein omdat Engelaar, die er net een EK op heeft zitten, heeft aangegeven graag nog op vakantie te willen.
Maakt Engelaar de overstap naar Schalke 04 dan wordt hij in Gelsenkirchen herenigd met voormalig FC Twente-trainer Fred Rutten. Beiden hadden vorig seizoen een belangrijk aandeel in het bereiken van de voorronde van de Champions League. (KVN)
Dan had hij het contract niet moeten ondertekenen zonder clausule erin.quote:In gesprek met RTV Oost geeft Engelaar aan teleurgesteld te zijn in de opstelling van FC Twente. Hij zegt met de club te hebben afgesproken dat FC Twente een transfer niet in de weg zou staan. 'Leuk is anders,' zegt hij als hem wordt gevraagd of hij met tegenzin bij FC Twente zou blijven als de transfer mocht afketsen. 'We hebben duidelijke afspraken gemaakt en ik wil gewoon die stap zetten. Het zou jammer zijn als de club haar afspraken niet nakomt. Ik ga ervan uit dat het goed komt.'
Ik ken de afspraken niet, maar het is wel intern op te lossen met redelijke mensen als Munsterman en Van Halst. Zeuren in de media getuigd niet echt van respect.quote:Op maandag 23 juni 2008 21:51 schreef koningdavid het volgende:
Schopt hij tegen de club dan?
Als die afspraken zo gemaakt zijn als hij zegt, heeft hij toch gewoon een punt?
Hij heeft z'n niveau lang niet gehaald. Ik denk dat hij wel beter kan. Als hij langer international blijft dan gaan we nog wel van 'm genieten.quote:Op maandag 23 juni 2008 19:24 schreef Cyberia18 het volgende:
Deze jongen heeft eigenlijks 1 goede pot gespeeld tegen het traagste team van dit EK: Italie. Van zijn snelheid moet hij het in ieder geval dus niet hebben want hij is traag als dikke stront. Tegen Frankrijk en Rusland werd ie finaal geklopt.
Een zesje.
Hoe oud waren de Fransen en Italië eigenlijk op het vorige WK?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 16:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Tijdens het WK:
Afellay 24 jaar - 5 profseizoenen - 1 eindronde
Robben 26 jaar - 10 profseizoenen - 3 eindrondes
Van Persie 26 jaar - 9 profseizoenen - 2 eindrondes
De Zeeuw 27 jaar - 7 profseizoenen - 1 eindronde
Van der Vaart 27 jaar - 10 profseizoenen - 3 eindrondes
Babel 25 jaar - 8 profseizoenen - 1 eindronde
Kuyt 29 jaar - 12 profseizoenen - 2 eindronde
Nederland heeft meer dan voldoende goede middenvelders. Geef spelers zoals De Jong, Bruins, De Guzman, Urby, Amrabat, Mendez, Schaars, Bakkal of Isi de kans
quote:Engelaar kiest bij Schalke 04 voor rugnummer 37
Orlando Engelaar is officieel gepresenteerd als nieuwe aanwinst van Schalke 04. De 28-jarige middenvelder vertelde met zijn nieuwe club mee te willen doen om het Duitse kampioenschap en goed te willen presteren in de Champions League.
Engelaar draagt komend seizoen het Königsblaue shirt met het rugnummer 37. 'Ik had de keuze tussen nummer 4, 12 en 16', legde de tienvoudige international uit op de website van Schalke. 'Die nummers spreken me niet echt aan, daarom heb ik voor een hoog nummer gekozen.'
De lange linkspoot weet nog niet hoe hij er fysiek voorstaat na zijn vakantie. 'Deze week wordt er gepeild hoe mijn lichaam eraan toe is. Maar ik denk dat ik in drie weken niet al te veel conditie heb verloren', stelde Engelaar zijn coach Fred Rutten gerust.
quote:Engelaar: 'Ik wist dat Schalke een grote club was, maar zo groot'
Door Remco Regterschot
Gelsenkirchen - Orlando Engelaar (28, foto) heeft zaterdag zijn eerste wedstrijd in het shirt van zijn nieuwe club Schalke 04 gespeeld. In de oefenwedstrijd tegen Glasgow Rangers debuteerde de Nederlander met rugnummer 37 in het thuisstadion van Schalke. Engelaar en de Kroatische international Ivan Rakitic sloten dinsdag als laatste twee spelers aan bij de selectie van trainer Fred Rutten vanwege een iets langere vakantie die de EK-gangers genoten.
Toen de twee zaterdag in het veld kwamen, had Mladan Krstajic op aangeven van ex-PSV’er Jefferson Farfán 1-0 gemaakt. Bij die stand bleef het, maar Engelaar maakte in de tweede helft door zijn rust en handelingssnelheid indruk. Zoals de club indruk maakte op hem. Engelaar: “Ik wist dat Schalke een grote club was, maar zo groot had ik niet verwacht. Alles wat je maar kunt bedenken, is aanwezig. Super professioneel. En je voelt dat Schalke de grootste supportersschare heeft van Duitsland. Indrukwekkend.”
Engelaar verheugt zich op de ontmoetingen met HSV. “Dat vind ik ook mooi aan deze competitie. Je hebt zeven, acht clubs die voor de titel strijden en het wordt wat, de ontmoeting tegen Nigel de Jong.” De Jong is een vriend van Engelaar, vandaar.
Tot slot willen we toch ook nog even weten hoe hij aan dat gekke rugnummer komt. “Ik kon kiezen tussen ‘4’, ‘12’ en ‘16’. Vind ik geen lekkere nummers. Vier is voor verdedigers, bij twaalf denk ik aan de vaste reserve en nummer zestien - misschien is dit onzin – hoort in mijn hoofd altijd bij een reservekeeper. Ze hadden alleen nog 37 of 38. Dan maar een hoog nummer, dacht ik, 37 dus.”
(Zie voor een uitgebreide reportage rond Engelaar Sportweek nummer 30)
quote:Orlando Engelaar: Es war ein schönes Gefühl als ich mein erstes Tor für Schalke geschossen haben. Auch wenn es etwas glücklich war, da der Ball abgefälscht wurde. Für das Spiel war es nicht ganz so gut, dass wir so früh mit 2:0 in Führung gegangen sind. Bahrain war körperlich fit, aber wir haben dagegen gehalten und auch spielerisch gute Aktionen gehabt.
Achteraf praten is wel makkelijk. Als ik als speler van Twente kon kiezen tussen beide clubs, had ik zonder twijfel voor Schalke gekozen. Clubs zijn, normaal gesproken, allebei Europese subtop en de Bundesliga is een veel grotere competitie.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:15 schreef BliksemSchigt het volgende:
Schalke draait niet, Engelaar draait niet.
Was het niet voor alle partijen beter geweest wanneer Engelaar dit seizoen bij Ajax had gespeeld?
Hij pas niet echt in de Bundesliga qua spel, zou hij het niet beter doen in een Zuid-Europese competitie?quote:Op maandag 16 februari 2009 14:15 schreef BliksemSchigt het volgende:
Schalke draait niet, Engelaar draait niet.
Was het niet voor alle partijen beter geweest wanneer Engelaar dit seizoen bij Ajax had gespeeld?
quote:Voorzitter Schalke uit kritiek Engelaar
Clemens Tönnies is niet tevreden over de recente prestatie van Schalke 04. De voorzitter gaf recent aan het functioneren van de technische staf kritisch te gaan bekijken. Tevens kan Orlando Engelaar hem tot op heden maar matig bekoren.
De Nederlandse middenvelder moest dit seizoen veelvuldig genoegen nemen met een plaats op de reservebank. Engelaar wist zijn hoge niveau van het voorgaande seizoen in dienst van FC Twente vooralsnog niet te evenaren.
De voorzitter had hoge verwachtingen van de Nederlander. "Orlando Engelaar heeft weinig zelfvertrouwen. Hij is op dit moment niet meer de speler die we destijds kochten", aldus Clemens Tönnies tegenover Kicker.
Ik vraag me af of hij in de Bundesliga past, ik vind hem meer een speler voor La Liga. Afgezien daarvan is het meestal niet verstandig om een trainer te volgen naar een nieuwe club, dat legt op de een of andere manier vaak extra druk op een speler.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 11:09 schreef Dos37 het volgende:
Toch heel apart, ik dacht van het zomer dat ie het makkelijk ging redden daar.
Welke top?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 19:53 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Mischien kan Engelaar wel gewoon de top niet aan.
quote:Engelaar vol vertrouwen bij 'superclub' Schalke
Overtuigen heeft Orlando Engelaar nog niet gedaan bij Schalke 04, maar de middenvelder is ervan overtuigd dat hij kan slagen bij de Duitse club. In deze mindere tijden denkt hij dan ook niet aan een vertrek uit Gelsenkirchen.
"In het voetbal heb je goede en slechte tijden. Nu is het een slechte tijd", zegt de aanvaller tegenover het Duitse RevierSport. "Het zelfvertrouwen in mijn eigen kunnen is echter nog even groot als dat het altijd geweest is. Ik weet dan ook dat er weer goede tijden komen. Voor het publiek duurt dat echter te lang."
Afgelopen vrijdag werd bij het omroepen van de opstelling luid gefloten bij de naam van Engelaar. Niet helemaal terecht vindt de middenvelder. "Ik ben zelf verantwoordelijk voor mijn eigen prestaties, maar het is makkelijker om iets te laten zien in een elftal dat draait. Ik weet dat ik zes miljoen euro heb gekost, maar dat speelt geen rol in de prestaties. Om mij te beoordelen moet je wel meenemen hoe lastig de situatie bij Schalke is. Daarom is het voor een nieuwe speler bijzonder moeilijk."
Een vertrek uit Gelsenkirchen is echter nog niet aan de orde, zo laat Engelaar stellig weten. "Ik geloof echt dat ik hier mijn draai kan vinden. Daarom verspil ik ook geen tijd aan het denken aan een transfer. Schalke is een superclub, maar op dit moment is het allemaal wat minder mooi."
quote:'PSV doet nieuwe poging om Orlando Engelaar te halen'
Datum: 26-mrt-2009 12:19
PSV hengelt naar de diensten van Orlando Engelaar (foto). Bij Schalke 04 is de international op een zijspoor beland. De 29-jarige middenvelder heeft een contract tot medio 2011.
Adrie van Kraaij, de technisch manager van PSV, bevestigt dat Engelaar een interessante optie voor de Eindhovenaren is. ‘Vorig jaar hebben we al geprobeerd om hem over te nemen van FC Twente,’ vertelt hij in het Eindhovens Dagblad. ‘Met zijn ervaring kan hij een belangrijke jongen in de kleedkamer zijn, iemand die andere spelers beter maakt.’
Of Schalke 04 mee wil werken aan een overgang van de international is onbekend. Engelaar werd afgelopen zomer voor ruim vijf miljoen euro overgenomen van FC Twente. (MH)
Vind je? Ik vind dat wel meevallen, hij heeft wel de absolute drive/wil om te winnen, een beetje de "geschlussel" van van Bommel. Psv kan daar écht wel wat mee.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 00:37 schreef rubbereend het volgende:
Ja want Meeuwis is zo verschrikkelijk goed
nee, dat kan pas als de investeerders binnen zijn! En voor die tijd is hij wel verkochtquote:Op vrijdag 27 maart 2009 12:18 schreef Rikketik het volgende:
Zou Feyenoord hem kunnen betalen? Hem en El Ahmadi samen op het middenveld.
Te oud en te duur.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 12:18 schreef Rikketik het volgende:
Zou Feyenoord hem kunnen betalen? Hem en El Ahmadi samen op het middenveld.
quote:Schalke 04-middenvelder Engelaar: 'Bild blijft me zoeken'
Datum: 10-apr-2009 09:01
Door Bart Vlietstra
Orlando Engelaar (foto) beleeft zware tijden bij Schalke 04. Waren media en fans in het begin nog zo positief dat ze het Twentse spreekkoor 'Engelaar Superstar' overnamen, inmiddels heeft hij een nieuwe bijnaam 'Die lahme Ente aus Twente'.
"Ik kom niet eens uit Twente, het is allemaal te dom voor woorden," bijt Engelaar van zich af in de nieuwe Sportweek. "Dat Bild schrijft over zóveel jongens zóveel onwaarheden. Pure sensatiezucht. Soms denk ik: je snapt er niets van en bent gewoon zielig. Een andere keer: jou zou ik wel eens tegen willen komen zonder iemand erbij.”
Wat zijn de grootste onwaarheden over jou?
“Na mijn knieblessure aan het begin van het seizoen zei ik: ‘Ik moet er nog even inkomen, maar de volgende wedstrijd ben ik aan het tempo gewend.’ Las ik als kop terug: ‘Ik kan het tempo niet aan’. Ze blijven me zoeken. Iedereen die een normale wedstrijd heeft gespeeld krijgt ‘redelijk’ als beoordeling. Maar achter mijn naam staat dan ‘Katastrophe’. Doen ze ook bij Jefferson Farfán. Die noemen ze Flop. Eén van onze beste spelers. Ongelooflijk.”
quote:Orlando Engelaar: 'Niets gehoord van Ajax en PSV'
Datum: 11-apr-2009 08:36
Door Bart Vlietstra
Ondanks de vermeende interesse van Ajax en PSV hoopt Orlando Engelaar (foto) nog altijd dat hij in het buitenland zal slagen. Of dat bij huidige club Schalke is, zal afhangen van wat de nieuwe trainer met hem wil en of de aanhoudende kritiek op hem luwt.
“Soms denk ik: fuck jullie allemaal, als jullie het niet in me zien zitten dan ga ik toch lekker weg. Ik heb ook mijn trots, er is een grens. Maar meestal denk ik: fuck ik zal jullie wat laten zien! Het hangt van de nieuwe trainer af. Als hij meteen zegt dat hij het niet in me zien zitten dan is het misschien beter dat onze wegen scheiden. Als hij zegt: ‘Ik weet wat jij kan’, dan wil ik dolgraag het tegendeel van iedereen bewijzen.”
Ajax en PSV hebben interesse in je.
“Ik heb niets van ze gehoord. Toen de geruchten opdoken heb ik erover nagedacht. Maar ik ben nog geen jaar hier, wil laten zien dat ik in het buitenland kan slagen. Als het bij Schalke is, zou dat mooi zijn. Ergens anders kan ook. Kijk PSV en Ajax zijn prachtige clubs en het lijkt me mooi om een keer kampioen te worden. Maar misschien dat er nog meer interesse komt. Ach, ik houd me er niet echt mee bezig, heb andere dingen aan mijn hoofd."
quote:"LAMME EEND" ENGELAAR IS "TOPSPELER"
De Duitse boulevardpers heeft het he-
lemaal gehad met Orlando Engelaar. De
Nederlander van Schalke 04 werd woens-
dag opnieuw met de grond gelijkgemaakt.
Bild beschrijft de invalbeurt van Enge-
laar vorig weekend tegen Karlsruhe als
volgt: "Engelaar kreeg van 60.000 fans
een striemend fluitconcert. Spot en
hoon bij het eerste balcontact voor de
flop van zes miljoen euro. Het spel van
de lamme eend van Twente is te traag."
Trainer Youri Mulder verdedigt zijn
landgenoot: "Orlando is een "Riesen-
spieler" met een geweldig schot die on-
gelofelijk veel te bieden heeft."
quote:PSV wil Engelaar huren
Van onze speciale verslaggever
EINDHOVEN, woensdag
PSV probeert Orlando Engelaar op huurbasis over te nemen van Schalke 04. De Eindhovenaren hebben niet de financiële middelen om de middenvelder te kopen en hebben hem daarom een huurconstructie voorgesteld. Het Griekse Panathinaikos en Ajax hebben ook belangstelling voor Engelaar, die momenteel tijdens zijn vakantie in de Verenigde Staten alle opties op een rijtje zet. Felix Magath, de nieuwe trainer van Schalke, heeft laten weten geen gebruik te zullen maken van Engelaar.
quote:Engelaar op weg naar Panathinaikos
Geschreven op maandag, 15 juni om 16:13
PSV kan de komst van Orlando Engelaar vergeten. De middenvelder van Schalke 04, die mag vertrekken uit Gelsenkirchen, staat voor een transfer naar het Panathinaikos van Henk ten Cate. Voorzitter Josef Schnusenberg bevestigde dat een akkoord nabij is.
Engelaar heeft er pas een jaar in Duitsland opzitten. De international trok vorig seizoen in het kielzog van Fred Rutten mee naar Schalke maar het avontuur in de Bundesliga werd geen succes. Rutten werd al na enkele maanden ontslagen, terwijl Engelaar wordt gezien als een van de grootste miskopen van het jaar.
Rutten heeft echter nog steeds vertrouwen in de middenvelder en wilde Engelaar graag naar PSV halen. Panathinaikos is echter de belangrijkste kandidaat om de boomlange middenvelder, die dit seizoen 25 keer meespeelde bij Schalke, over te nemen. “De transfer is nog niet afgerond, maar ik verwacht dat er snel duidelijk komt”, was de korte reactie van Schnusenberg aan Kicker.
Heeft sowieso nu al De Jong, Van Bommel, Schaars, De Zeeuw en Mendes Da Silva voor zich.quote:Op maandag 15 juni 2009 17:03 schreef Plato1980 het volgende:
Vreemde keus, want de kans dat hij geselecteerd wordt voor het WK lijkt me vrij klein bij Panathinaikos, maar misschien heeft hij dat ook al uit zijn hoofd gezet en gaat hij voor het geld.
De Zeeuw zit ook nog voor Engelaar in de pikorde.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 00:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Naar PSV dus
De kans op het WK is nu wat groter maar het lijkt me dat normaal gesproken De Jong, Van Bommel en Schaars zeker zijn van het wk
Voor de vierde plek komt hij misschien met Mendes in aanmerking maar dan zal hij een behoorlijk goed seizoen moeten draaien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |