abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 mei 2007 @ 20:56:13 #151
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_49903637
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 20:54 schreef spanks het volgende:

[..]

En dat vind ik weer beledigend door te stellen dat alle vloekende mensen onfatsoenlijk zijn. Je lijkt wel een van die debiele christenen die denken dat ze alle wijsheid in pacht hebben.
Niet de wijsheid, wel de waarheid. Maar je geeft geen antwoord op mijn eerder gestelde vragen.
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_49903747
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 20:18 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Nee, maar ik kan niet alle grappen waarderen.
Dat is wat anders.

Als ik even zo vrij mag zijn om een passage te posten:

"Als je in Europa op de boterberg gaat staan kun je godverdomme een heel werelddeel zien sterven.En dat er nu mensen zijn die denken:"Hij zegt godverdomme, dat mag niet van God." Nee, sterven, dat vind God een lekker woord."

Dat is dus wat ik bedoel; mensen die alleen maar dat vloekwoord horen en niet de context. Moet dat dan met een vloek? Persoonlijk denk ik dat dat mensen wel lekker wakker schudt en laten we wel wezen: dat er een heel werelddeel sterft (ook 20 jaar na die conference nog) is inderdaad verschrikkelijk.

Maar goed, dan komen we weer in een WFL-discussie terecht.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 20:59:49 #153
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49903802
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 20:32 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Wat jij doet als jij keihard GVD roept in het bijzijn van een Christen, is een dierbaar iemand van die Christen keihard beledigen en daarmee hem/haar op zijn/haar hart trappen. Waarom zou je dat willen doen? En, waarom zou je een God willen aanroepen waar je niet in gelooft?
Dus jij begrijpt ook goed dat moslims zich beledigd voelden door die Deense spotprenten?
Mensen mogen op alle fronten beledigd worden, maar hun godsdienst is een heilig huisje. Waarom eigenlijk?

En als ik zin heb om gvd te zeggen (want dat lucht meer op dan 'kut') dan doe ik dat, of er nu een christen bij is of niet. Ik doe het niet alleen maar omdat er een christen bij is.
Niet meer actief op Fok!
pi_49903825
quote:

[..]

En dat vind ik weer beledigend door te stellen dat alle vloekende mensen onfatsoenlijk zijn.
Dat mag ze toch vinden? Net als jij vindt dat neuspeuteren onfatsoenlijk is.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:02:27 #155
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_49903908
quote:

[..]

En dat vind ik weer beledigend door te stellen dat alle vloekende mensen onfatsoenlijk zijn. Je lijkt wel een van die debiele christenen die denken dat ze alle wijsheid in pacht hebben.
Vloeken is geen gedraging van goed fatsoen, althans niet in de culturen die ik ken. Het lijkt mij niet dat iemand die je daarop aanspreekt beledigend is, die zegt simpel de objectieve waarheid.
pi_49903946
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 20:59 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Mensen mogen op alle fronten beledigd worden,
Beledig jij eens iemand zijn:
- moeder/vader/familie
- ziekte
- geaardheid
- etc

Net zulke heilige huisjes.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:03:54 #157
163094 Ladidadida
pi_49903965
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 20:58 schreef RealZeus het volgende:

Dat is wat anders.

Als ik even zo vrij mag zijn om een passage te posten:

"Als je in Europa op de boterberg gaat staan kun je godverdomme een heel werelddeel zien sterven.En dat er nu mensen zijn die denken:"Hij zegt godverdomme, dat mag niet van God." Nee, sterven, dat vind God een lekker woord."

Dat is dus wat ik bedoel; mensen die alleen maar dat vloekwoord horen en niet de context. Moet dat dan met een vloek? Persoonlijk denk ik dat dat mensen wel lekker wakker schudt en laten we wel wezen: dat er een heel werelddeel sterft (ook 20 jaar na die conference nog) is inderdaad verschrikkelijk.

Maar goed, dan komen we weer in een WFL-discussie terecht.
Mensen wakker schudden kan ook wel anders, daar hoef je niet iemand of een hele groep mensen voor te beledigen. Maar even een serieuze vraag: waarom God aanroepen als je niet in hem gelooft?
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 20:59 schreef Viking84 het volgende:
Dus jij begrijpt ook goed dat moslims zich beledigd voelden door die Deense spotprenten?
Mensen mogen op alle fronten beledigd worden, maar hun godsdienst is een heilig huisje. Waarom eigenlijk?

En als ik zin heb om gvd te zeggen (want dat lucht meer op dan 'kut') dan doe ik dat, of er nu een christen bij is of niet. Ik doe het niet alleen maar omdat er een christen bij is.
Ik begrijp dat ze beledigd zijn ja, zeker. Dat betekent niet dat ik goedkeur hoe ze daarmee omgaan.
Nogmaals: waaròm God aanroepen als Hij je niks zegt?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:04:25 #158
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49903983
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:02 schreef Alicey het volgende:

[..]

Vloeken is geen gedraging van goed fatsoen, althans niet in de culturen die ik ken. Het lijkt mij niet dat iemand die je daarop aanspreekt beledigend is, die zegt simpel de objectieve waarheid.
Juist. En dat kun je alleen al afleiden uit het feit dat ook vloeken die niets met god te maken hebben, zoals kut en shit, als onfatsoenlijk worden ervaren.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:05:36 #159
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49904049
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:03 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Mensen wakker schudden kan ook wel anders, daar hoef je niet iemand of een hele groep mensen voor te beledigen. Maar even een serieuze vraag: waarom God aanroepen als je niet in hem gelooft?
[..]

Ik begrijp dat ze beledigd zijn ja, zeker. Dat betekent niet dat ik goedkeur hoe ze daarmee omgaan.
ik zie het niet als god aanroepen. Ik zie het als een krachtterm die voor mij, om de een of andere reden, krachtiger is dan 'potverdorie'. Ik bedoel er verder niets mee. Vroeger riep ik expres 'gvd' om mijn ouders te pesten, maar denk je nu echt dat ik, als ik het woord zeg, aan god zit te denken? Mocht 'ie willen .
Niet meer actief op Fok!
pi_49904069
quote:

[..]

Ik denk niet dat vloekers bewust God aanroepen.
pi_49904141
quote:
Wanneer zegt hIJ uberhaupt wat dan?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:08:28 #162
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_49904170
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:05 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ik zie het niet als god aanroepen. Ik zie het als een krachtterm die voor mij, om de een of andere reden, krachtiger is dan 'potverdorie'. Ik bedoel er verder niets mee. Vroeger riep ik expres 'gvd' om mijn ouders te pesten, maar denk je nu echt dat ik, als ik het woord zeg, aan god zit te denken? Mocht 'ie willen .
Maar waarom in nabijheid van christenen geen rekening daarmee houden en niet vloeken, of eventueel schelden of vloeken met bijv. een ernstige ziekte ofzo?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:08:53 #163
163094 Ladidadida
pi_49904189
Maar je zegt toch ook niet Pietverdomme, of Keesverdomme? Het is wel degelijk God die je aanspreekt. Als je dat dan toch niet bewust doet, dan kun je er gewoon Harry of Keessie of Petronella van maken en dan is iedereen gelukkig.
pi_49904206
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:06 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Ik denk niet dat vloekers bewust God aanroepen.
precies, het ligt gewoon lekker op de tong. Paul pieter christiaan niet.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:09:33 #165
163094 Ladidadida
pi_49904229
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:07 schreef _laytsskylighter_ het volgende:

[..]

Wanneer zegt hIJ uberhaupt wat dan?
Ga de Bijbel maar lezen
pi_49904248
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:08 schreef Ladidadida het volgende:
Maar je zegt toch ook niet Pietverdomme, of Keesverdomme? Het is wel degelijk God die je aanspreekt. Als je dat dan toch niet bewust doet, dan kun je er gewoon Harry of Keessie of Petronella van maken en dan is iedereen gelukkig.
je zegt toch in plaats van kut ook geen vagina
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:10:29 #167
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49904265
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:08 schreef Alicey het volgende:

[..]

Maar waarom in nabijheid van christenen geen rekening daarmee houden en niet vloeken, of eventueel schelden of vloeken met bijv. een ernstige ziekte ofzo?
omdat ik geen rekening wens te houden met andermans geloofsovertuiging, puur om de reden dat religies intrinsiek verdorven zijn. 'Gematigd' jodendom / christendom / islam bestaat niet, want dan kun je je zelf geen oprechte jood / christen / moslim noemen.
Niet meer actief op Fok!
pi_49904270
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:09 schreef Ladidadida het volgende:
Ga de Bijbel maar lezen
Ik heb een paar hoofdstukjes gelezen. Ik kon de logica niet echt ontdekken. Verder geef ik de voorkeur aan "zelf nadenken" in plaats van naar andere mensen te luisteren en precies doen wat zij verlangen.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:12:29 #169
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49904363
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:09 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Ga de Bijbel maar lezen
Dat zou jij ook wel eens mogen doen en dan vooral de Torah, graag!
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:13:03 #170
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49904387
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:10 schreef _laytsskylighter_ het volgende:

[..]

Ik heb een paar hoofdstukjes gelezen. Ik kon de logica niet echt ontdekken. Verder geef ik de voorkeur aan "zelf nadenken" in plaats van naar andere mensen te luisteren en precies doen wat zij verlangen.
En nadenken mag niet van Jahweh, want geloven zonder vragen te stellen is een deugd.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:14:29 #171
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49904445
Het gvd-woord behoort gewoon tot ons cultureel erfgoed. Net als bij talloze aan de bijbel ontleende spreekwoorden en 'wijsheden' staat niemand staat erbij stil dat het gvd-woord iets met god te maken heeft.
Niet meer actief op Fok!
pi_49904447
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:10 schreef Viking84 het volgende:

[..]

omdat ik geen rekening wens te houden met andermans geloofsovertuiging, puur om de reden dat religies intrinsiek verdorven zijn. 'Gematigd' jodendom / christendom / islam bestaat niet, want dan kun je je zelf geen oprechte jood / christen / moslim noemen.
brrrrrr
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:14:40 #173
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_49904451
ggGGodverrrDÓMME!

Oh wat ligt die vloek toch heerlijk in de mond. Euroshopper vanilleijs is er niks bij
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_49904521
quote:

[..]

[..]
ik kan natuurlijk niet voor Youp van 't Hek spreken, maar wel voor mezelf.

Ik ben Christelijk opgevoed, maar ik zie iets te veel rotzooi in de wereld. Dan kunnen de Christenen wel roepen dat dat Eva's schuld is omdat ze niet met haar tengels van de appel af kon blijven, maar laten we wel wezen: daar kunnen die kindertjes in Afrika niks aan doen.
Ik kan me voorstellen dat mensen van hun geloof vallen.Je leert dat God almachtig is en dan zie je wat er gebeurt: mensen die nog een heel leven voor zich hebben sterven (en dat speelt as we speak op FOK!) en ik heb in een bejaardentehuis een vrouw gesproken die wel graag dood wilde. Ze had niemand meer, ze had alles en iedereen overleefd.
Verder zijn sommigen wat dat aan gaat hypocriet. Toen wij een nieuwe dominee kregen (een wat modernere) liet die iemand verkleed als zwerver de kerk binnen lopen , midden onder de kerkdienst. Daarbij hadden ze diegen ook nog even een fles bier over de kop gegooid en had hij een wijnfles met water in zijn handen.
De man ging in de kerk zitten en binnen 5 minuten kwam één van onze vrome kerkgangers vragen of die man niet verwijderd kon worden. Het antwoord van de dominee:"Nee, dit is het huis van God, hier mag iedereen komen."
Dus ik kan me voorstellen dat sommige mensen het geloof verloren zijn en die dus wel weten wie ze aanroepen.

Ik zal eerlijk zijn: bij mij knalt er ook wel eens een vloek uit. Maar ik doe het niet bewust om Christenen te kwetsen, ik pas me dan juist aan.

Daarbij vervloek je God niet, maar jezelf.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:17:54 #175
163094 Ladidadida
pi_49904586
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:12 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat zou jij ook wel eens mogen doen en dan vooral de Torah, graag!
Ik ben er in bezig hoor, maak je maar niet druk!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:17:59 #176
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49904591
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:14 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

brrrrrr
wat?
Niet meer actief op Fok!
pi_49904618
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:10 schreef _laytsskylighter_ het volgende:

[..]

Ik heb ooit alleen hoofdstuk 13 en daarna de eerste alinea van hoofdstuk 3 van een detective gelezen.
Die snapte ik toen ook niet.
pi_49904630
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:16 schreef RealZeus het volgende:

[..]

ik kan natuurlijk niet voor Youp van 't Hek spreken, maar wel voor mezelf.

Ik ben Christelijk opgevoed, maar ik zie iets te veel rotzooi in de wereld. Dan kunnen de Christenen wel roepen dat dat Eva's schuld is omdat ze niet met haar tengels van de appel af kon blijven, maar laten we wel wezen: daar kunnen die kindertjes in Afrika niks aan doen.
Ik kan me voorstellen dat mensen van hun geloof vallen.Je leert dat God almachtig is en dan zie je wat er gebeurt: mensen die nog een heel leven voor zich hebben sterven (en dat speelt as we speak op FOK!) en ik heb in een bejaardentehuis een vrouw gesproken die wel graag dood wilde. Ze had niemand meer, ze had alles en iedereen overleefd.
Verder zijn sommigen wat dat aan gaat hypocriet. Toen wij een nieuwe dominee kregen (een wat modernere) liet die iemand verkleed als zwerver de kerk binnen lopen , midden onder de kerkdienst. Daarbij hadden ze diegen ook nog even een fles bier over de kop gegooid en had hij een wijnfles met water in zijn handen.
De man ging in de kerk zitten en binnen 5 minuten kwam één van onze vrome kerkgangers vragen of die man niet verwijderd kon worden. Het antwoord van de dominee:"Nee, dit is het huis van God, hier mag iedereen komen."
Dus ik kan me voorstellen dat sommige mensen het geloof verloren zijn en die dus wel weten wie ze aanroepen.

Ik zal eerlijk zijn: bij mij knalt er ook wel eens een vloek uit. Maar ik doe het niet bewust om Christenen te kwetsen, ik pas me dan juist aan.

Daarbij vervloek je God niet, maar jezelf.
Het geloof verloren zijn? Je gaat er vanuit dat iedereen begint met het geloven in al die onzin....
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:19:52 #179
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49904664
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:17 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Ik ben er in bezig hoor, maak je maar niet druk!
ben je erin bezig?

Dus je bent christen zonder de bijbel van kaft tot kaft te kennen?! . Realiseer jij je wel dat er heel veel mensen zijn zoals jij, die ook de bijbel niet van kaft tot kaft kennen, maar die wel hun religie aan andere mensen opleggen en zelfs bereid zijn om andere mensen te doden die zich niet willen conformeren aan hun religie?

en oh ja: als je toch bezig bent, sla dan vooral de bloederige stukjes niet over hè. Het is niet alleen liefde en blijdschap wat de klok slaat in de bijbel.
Niet meer actief op Fok!
pi_49904699
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:18 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik heb ooit alleen hoofdstuk 13 en daarna de eerste alinea van hoofdstuk 3 van een detective gelezen.
Die snapte ik toen ook niet.
Die paar hoofdstukjes waren uitgezocht door de lerares godsdienst, die zal toch niet random hoofdstukjes gaan voorleggen? Nou ja, misschien ook wel.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:20:37 #181
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_49904700
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:10 schreef Viking84 het volgende:

[..]

omdat ik geen rekening wens te houden met andermans geloofsovertuiging, puur om de reden dat religies intrinsiek verdorven zijn.
Lekker sociaal om geen rekening te houden met anderen.
quote:
'Gematigd' jodendom / christendom / islam bestaat niet, want dan kun je je zelf geen oprechte jood / christen / moslim noemen.
Geloof is ook iets persoonlijks en daar ga je nu veel te makkelijk aan voorbij.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:21:21 #182
163094 Ladidadida
pi_49904737
@ RealZeus: Het is meer dat Gods naam oneerbiedig gebruikt wordt. Bij het minste of geringste wordt er een vloek uitgeknald en God wordt overal maar bij gehaald. En de logica ontgaat mij geheel.

Verder kunnen we nu wel hele discussies gaan voeren over de zondeval en kindertjes in Afrika, maar dat schiet ook niet op
pi_49904738
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:20 schreef Alicey het volgende:
Lekker sociaal om andere mensen je geloof op te dringen.
pi_49904897
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:21 schreef Ladidadida het volgende:
@ RealZeus: Het is meer dat Gods naam oneerbiedig gebruikt wordt. Bij het minste of geringste wordt er een vloek uitgeknald en God wordt overal maar bij gehaald. En de logica ontgaat mij geheel.
Dit is allemaal volgens jou (en je geloofsgenoten) standaard. Waarom moeten wij ons daar ook maar IETS van aantrekken?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:25:06 #185
163094 Ladidadida
pi_49904920
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:19 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ben je erin bezig?

Dus je bent christen zonder de bijbel van kaft tot kaft te kennen?! . Realiseer jij je wel dat er heel veel mensen zijn zoals jij, die ook de bijbel niet van kaft tot kaft kennen, maar die wel hun religie aan andere mensen opleggen en zelfs bereid zijn om andere mensen te doden die zich niet willen conformeren aan hun religie?

en oh ja: als je toch bezig bent, sla dan vooral de bloederige stukjes niet over hè. Het is niet alleen liefde en blijdschap wat de klok slaat in de bijbel.
De bloederige stukken en de stenig-de-homo's-verhalen en het uitmoorden van volken; ik ken de verhalen, don't get me started

En waarom ik iets te maken heb met mensen die in naam van hun geloof moorden ontgaat me volledig.
pi_49904923
quote:

Verder kunnen we nu wel hele discussies gaan voeren over de zondeval en kindertjes in Afrika, maar dat schiet ook niet op
Oei .
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:25:54 #187
163094 Ladidadida
pi_49904965
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:24 schreef _laytsskylighter_ het volgende:

[..]

Dit is allemaal volgens jou (en je geloofsgenoten) standaard. Waarom moeten wij ons daar ook maar IETS van aantrekken?
Omdat het fatsoen is. Daarom.
pi_49904981
quote:

God bestaat niet in mijn ogen. Dan vraag jij je af: waarom gebruik je de naam van iets waarin je niet gelooft dan in een vloek? Omdat jouw god niet de enige god is waarin mensen kunnen geloven! Echt de arrogantie waarmee al die christenhonden anderen de les lezen. Niet te geloven!
Convinced that any doctrine of superiority based on racial differentiation is scientifically false, morally condemnable, socially unjust and dangerous, and that there is no justification for racial discrimination in theory or in practice, anywhere.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:26:24 #189
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49904994
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:20 schreef Alicey het volgende:

[..]

oh, in de praktijk doe ik dat wel, hoor. Als mijn ouders willen bidden, doen ze dat toch lekker? Dan zit ik er bij en houd ik m'n mond. En ik houd verder prima rekening met anderen, maar ik laat me niet tegenhouden om over hun godsdienst te zeggen wat ik zeggen wil, alleen maar omdat ik hen zou beledigen.
quote:
Geloof is ook iets persoonlijks en daar ga je nu veel te makkelijk aan voorbij.
daar ga je al in de fout. Mensen die de bijbel niet als leidraad nemen mogen het geloof zo persoonlijk maken als ze willen, maar hoe komen mensen die de bijbel wél als leidraad nemen erbij dat ze zelf stukjes uit de bijbel mogen selecteren die hen bevallen? Staat ergens in de bijbel dat dat de bedoeling is? Nee, dat maken mensen er zelf van. Precies zoals ze ook zelf bepalen wanneer iets figuurlijk dan wel letterlijk opgevat moet worden. Alleen maar omdat het anders niet in hun straatje past. En wat voor criterium hanteren ze daarvoor? Geen enkele. Het is pure willekeur.

Iedereen mag wel schelden op die Fred Phelps en zijn gemeenschap, maar zij leven de bijbel tenminste wél getrouwer na dan al die zogenaamde 'gematigde' christenen doen. De aanblik van Fred Phelps en zijn gemeenschap zou dan ook voldoende reden moeten zijn om de bijbel bij het grof vuil te willen gooien.
Niet meer actief op Fok!
pi_49905040
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:25 schreef Ladidadida het volgende:
En waarom ik iets te maken heb met mensen die in naam van hun geloof moorden ontgaat me volledig.
Nou je spreekt je in ieder geval al uit dat je liever ziet dat iedereen jou geloofsstandaarden aanneemt. Van de volgende stappen zijn genoeg voorbeelden.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:27:58 #191
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49905060
quote:

[..]

het is niet fatsoenlijk om te vloeken, maar alleen om dezelfde reden dat het niet fatsoenlijk is om 'kut', 'shit' en 'kanker' te zeggen.
Niet meer actief op Fok!
pi_49905068
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:27 schreef _laytsskylighter_ het volgende:

[..]

Nou je spreekt je in ieder geval al uit dat je liever ziet dat iedereen jou geloofsstandaarden aanneemt. Van de volgende stappen zijn genoeg voorbeelden.
Amen to that
Convinced that any doctrine of superiority based on racial differentiation is scientifically false, morally condemnable, socially unjust and dangerous, and that there is no justification for racial discrimination in theory or in practice, anywhere.
pi_49905088
quote:
Klinkt leuk, het is maar goed dat dat geloof van jou niet de fatsoensnormen bepaald.
pi_49905174
quote:
Op maandag 28 mei 2007 14:31 schreef Aurelianus het volgende:
Gewoon keihard 'godverdomme' schreeuwen terwijl je ze anaal verkracht met een kruisbeeld. Op zondag.
wat ben jij voor mongool ?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:31:06 #195
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49905197
quote:

[..]

De bloederige stukken en de stenig-de-homo's-verhalen en het uitmoorden van volken; ik ken de verhalen, don't get me started
wat vind je daar dan van?
quote:
omdat jouw bijbel mensen opdraagt mensen die niet (in dezelfde god) geloven te vermoorden.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:31:23 #196
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_49905207
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:21 schreef _laytsskylighter_ het volgende:

[..]

Lekker sociaal om andere mensen je geloof op te dringen.
Op welke manier wordt er hier een geloof opgedrongen? Is het zo moeilijk om rekening te houden met hoe iemand jouw handelen ervaart? Wat heeft dat ign ( ) met opdringen te maken?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:34:33 #197
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_49905338
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:26 schreef Viking84 het volgende:

[..]

oh, in de praktijk doe ik dat wel, hoor. Als mijn ouders willen bidden, doen ze dat toch lekker? Dan zit ik er bij en houd ik m'n mond. En ik houd verder prima rekening met anderen, maar ik laat me niet tegenhouden om over hun godsdienst te zeggen wat ik zeggen wil, alleen maar omdat ik hen zou beledigen.
Vloeken en daarbij bewust god gebruiken in nabijheid van iemand van wie je weet dat diegene daar aanstoot aan neemt vind ik iets van een heel andere orde dan vertellen wat je van een godsdienst denkt. Dat ligt toch niet aan mij mag ik hopen?
quote:
daar ga je al in de fout. Mensen die de bijbel niet als leidraad nemen mogen het geloof zo persoonlijk maken als ze willen, maar hoe komen mensen die de bijbel wél als leidraad nemen erbij dat ze zelf stukjes uit de bijbel mogen selecteren die hen bevallen? Staat ergens in de bijbel dat dat de bedoeling is? Nee, dat maken mensen er zelf van. Precies zoals ze ook zelf bepalen wanneer iets figuurlijk dan wel letterlijk opgevat moet worden. Alleen maar omdat het anders niet in hun straatje past. En wat voor criterium hanteren ze daarvoor? Geen enkele. Het is pure willekeur.
Dat heeft toch niets te maken met hoe een vloek ervaren wordt?
quote:
Iedereen mag wel schelden op die Fred Phelps en zijn gemeenschap, maar zij leven de bijbel tenminste wél getrouwer na dan al die zogenaamde 'gematigde' christenen doen. De aanblik van Fred Phelps en zijn gemeenschap zou dan ook voldoende reden moeten zijn om de bijbel bij het grof vuil te willen gooien.
Dus?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:34:59 #198
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49905364
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:31 schreef Alicey het volgende:

[..]

Op welke manier wordt er hier een geloof opgedrongen? Is het zo moeilijk om rekening te houden met hoe iemand jouw handelen ervaart? Wat heeft dat ign ( ) met opdringen te maken?
*hier* niet, maar irl wel .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:35:18 #199
163094 Ladidadida
pi_49905379
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:31 schreef Viking84 het volgende:

[..]

wat vind je daar dan van?
[..]

omdat jouw bijbel mensen opdraagt mensen die niet (in dezelfde god) geloven te vermoorden.
Volgens mij mis jij een vrij essentieel deel van de Bijbel, genaamd het Nieuwe Testament. Ga dat eerst maar eens lezen, dan discussieren we dan verder.
pi_49905403
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:31 schreef Alicey het volgende:

[..]

De normen en waarden die bij dat geloof horen. Komt op hetzelfde neer. Het is in het algemeen niet moeilijk om rekening te houden met andere mensen. Maar als die mensen allerlei onzin bedenken waardoor het opeens niet meer acceptabel is om bepaalde woorden uit te spreken dan ben je iemand iets aan het opdringen. Dacht ik zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')