Nee. Ik hoorde het ook niet écht van school hoor.quote:Op maandag 28 mei 2007 19:52 schreef Viking84 het volgende:
[..].
Zat je soms op het Gomarus in Groningen? (mijn huisgenoot zegt namelijk ook altijd Godfried Bomans en die heeft op die school gezeten).
Het heeft op Opwekking slechts 1 uurtje geregend 's nachtsquote:Op maandag 28 mei 2007 19:04 schreef RealZeus het volgende:
En je kunt wel zien hoe blij God is met zijn volgelingen want het is me toch een partij kutweer.![]()
!quote:Op maandag 28 mei 2007 15:04 schreef Agorias het volgende:
2. Begin een gesprek als iemand vloekt
Als iemand vloekt, kan dat een aanknopingspunt zijn om te getuigen van je geloof en uit te leggen wat de naam van God voor jou betekent.![]()
![]()
gekke bond tegen het vloeken.
Ik heb op een rk basisschool gezeten in de achterhoek waar we ook altijd: Godfried Bomans moesten zeggen. Niet dat ik dat deedquote:Op maandag 28 mei 2007 19:52 schreef Viking84 het volgende:.
Zat je soms op het Gomarus in Groningen? (mijn huisgenoot zegt namelijk ook altijd en die heeft op die school gezeten).
hee jij bent die ene keyra met die lekkere reet van het internetquote:Op dinsdag 29 mei 2007 09:35 schreef kyraaa het volgende:
[..]
Ik heb op een rk basisschool gezeten in de achterhoek waar we ook altijd: Godfried Bomans moesten zeggen. Niet dat ik dat deed![]()
Ik vind het woord godverdomme perfect voor situaties waarin het echt mis gaat.
Zeg het nooit zomaarAls ik het zeg kun je er donder (en bliksem) op zeggen dat dr wat mis is.
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 09:51 schreef cheukert het volgende:
[..]
hee jij bent die ene keyra met die lekkere reet van het internet![]()
quote:Op maandag 28 mei 2007 22:35 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Het heeft op Opwekking slechts 1 uurtje geregend 's nachts![]()
Overal zo'n beetje naar wat ik gehoord heb. Wij hebben continu zon gehadquote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:50 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dan moet ik mijn woorden terugnemen. Het heeft hier gisteren gegoten.
![]()
klinkt toch niet man..quote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:50 schreef zoalshetis het volgende:
"marcel van dam!!" kan je op elke intonatie uitspreken.
Gewoon 'kut' klinkt toch ook prima?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:21 schreef Agorias het volgende:
[..]
klinkt toch niet man..
"godverrrrrrrrrrrrrrrrrrrrDOMME!"
Dat kwam door die christelijke boer van dat weiland naast jullie. Die had rond die tijd regen besteld voor z'n gras.quote:Op maandag 28 mei 2007 22:35 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Het heeft op Opwekking slechts 1 uurtje geregend 's nachts![]()
Volgens mij snap jij de boodschap niet helemaal. Maar geeft niet hoorquote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:26 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Dat kwam door die christelijke boer van dat weiland naast jullie. Die had rond die tijd regen besteld voor z'n gras.
Shit happens.
Dan ben je al niet zo erg als mijn stiefzussen, die storen zich daar ook al aan.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:22 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Gewoon 'kut' klinkt toch ook prima?![]()
Ik voor mij kan wel zeggen dat ik bijvoorbeeld Hans Teeuwen boycot omdat die idioot grof is.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:28 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dan ben je al niet zo erg als mijn stiefzussen, die storen zich daar ook al aan.![]()
Maar even serieus: boycot jij ook bepaalde cabaratiers omdat ze vloeken of luister jij wel in welke context het gezegd wordt?
1 pond kaasquote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:27 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Volgens mij snap jij de boodschap niet helemaal. Maar geeft niet hoor![]()
Zeg je godverdomme dan is het niet goed, verbeter je jezelf met kankerzooi dan is het nog niet goed...quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:22 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Gewoon 'kut' klinkt toch ook prima?![]()
Dat moet je zelf weten, net als dat ik zelf moet weten welk scheldwoord ik gebruik. Geouwehoer altijd over godverdomme. God is in mijn ogen een illusie. Deze illusie van god is de wortel van het kwaad op deze wereld, de reden waarom er nog steeds geen vrede is op deze aarde. Daarom vind ik dat ik deze illusie best mag gebruiken in een krachtterm, omdat ik het verdom om deze illusie te erkennen.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:47 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik voor mij kan wel zeggen dat ik bijvoorbeeld Hans Teeuwen boycot omdat die idioot grof is.
En Freek de Jonge gaat meestal ook halverwege uit.
het is hier niet de plaats voor deze discussie, maar ook zonder God zou je nog genoeg slechte mensen hebben, hoor.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:03 schreef spanks het volgende:
[..]
Dat moet je zelf weten, net als dat ik zelf moet weten welk scheldwoord ik gebruik. Geouwehoer altijd over godverdomme. God is in mijn ogen een illusie. Deze illusie van god is de wortel van het kwaad op deze wereld, de reden waarom er nog steeds geen vrede is op deze aarde. Daarom vind ik dat ik deze illusie best mag gebruiken in een krachtterm, omdat ik het verdom om deze illusie te erkennen.
Haha, ben ik ook in bezigquote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:05 schreef Viking84 het volgende:
[..]
het is hier niet de plaats voor deze discussie, maar ook zonder God zou je nog genoeg slechte mensen hebben, hoor.
Je zou alleen geen goede mensen hebben die slechte dingen doen.
(en nee, die heb ik niet zelf bedacht, maar net in Dawkins gelezen).
Echt. Iemand anders zegt "god verdom mij". Dan gaat het toch niet over jou en heeft het totaal geen betrekking op jou. In deze vloek zit zelfs geen enkele belediging van god besloten. Degene die het zegt vraagt alleen om verdoemenis, omdat hij (waarschijnlijk) iets heeft gedaan waar hij niet tevreden over is. Waarom voel jij je dan in godsnaam aangesproken? Echt zo totaal onlogisch.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:09 schreef freecell het volgende:
Weet je, ik zeg er nooit wat van, maar als iemand in mijn omgeving echt hard vloekt, dan voelt dat echt heel vervelend.
Ik reageer er alleen nooit meer op in het openbaar. Dat leer je wel af als blijkt dat mensen keihard beginnen te vloeken als je ze vraagt om dat niet te doen.
Serieus. Ik heb liever dat je langs me loopt en flink op mn tenen stampt dan dat je naast me gaat staan vloeken.
Bewust vloeken naast een christen is ongeveer net zoiets als bewust rook in het gezicht an een astma patient blazen.
Alleen veel meer getolereerd.
Nee, maar ik kan niet alle grappen waarderen.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:28 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dan ben je al niet zo erg als mijn stiefzussen, die storen zich daar ook al aan.![]()
Maar even serieus: boycot jij ook bepaalde cabaratiers omdat ze vloeken of luister jij wel in welke context het gezegd wordt?
Nou is de betekenis van een woord erg subjectief maar - bron?quote:
Goed ik hang deze interpretatie van de woorden aan. Een andere is dat godverdomme "god verdoem ..." betekent. Bij deze interpretatie moet er altijd nog iets volgen wat god moet verdoemen. Zoals God verdoem deze regen of iets dergelijks. Ook in dit geval wordt de naam van god totaal niet in negatieve zin gebruikt, dus ook hier zou een belediging niet op zijn plaats moeten zijn.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:20 schreef R-Mon het volgende:
[..]
Nou is de betekenis van een woord erg subjectief maar - bron?
Wat jij doet als jij keihard GVD roept in het bijzijn van een Christen, is een dierbaar iemand van die Christen keihard beledigen en daarmee hem/haar op zijn/haar hart trappen. Waarom zou je dat willen doen? En, waarom zou je een God willen aanroepen waar je niet in gelooft?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:13 schreef spanks het volgende:
[..]
Echt. Iemand anders zegt "god verdom mij". Dan gaat het toch niet over jou en heeft het totaal geen betrekking op jou. In deze vloek zit zelfs geen enkele belediging van god besloten. Degene die het zegt vraagt alleen om verdoemenis, omdat hij (waarschijnlijk) iets heeft gedaan waar hij niet tevreden over is. Waarom voel jij je dan in godsnaam aangesproken? Echt zo totaal onlogisch.
Als ik zeg "kankerzooi" en iemand zegt er wat van, omdat een naaste is overleden aan kanker kan ik het begrijpen, maar niet als iemand gaat janken bij godverdomme, omdat die persoon dan blijkbaar de betekenis van het woord niet begrijpt.
zie ik daar nou een kruis van licht in het statengedeelte van je vlagavatar?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:34 schreef M180 het volgende:
Omdat het stoer is.
Vanaf de andere kant gezien echter - Waarom zou je vloeken op een manier waarmee je weet dat je anderen kwetst?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:13 schreef spanks het volgende:
[..]
Echt. Iemand anders zegt "god verdom mij". Dan gaat het toch niet over jou en heeft het totaal geen betrekking op jou. In deze vloek zit zelfs geen enkele belediging van god besloten. Degene die het zegt vraagt alleen om verdoemenis, omdat hij (waarschijnlijk) iets heeft gedaan waar hij niet tevreden over is. Waarom voel jij je dan in godsnaam aangesproken? Echt zo totaal onlogisch.
Als ik zeg "kankerzooi" en iemand zegt er wat van, omdat een naaste is overleden aan kanker kan ik het begrijpen, maar niet als iemand gaat janken bij godverdomme, omdat die persoon dan blijkbaar de betekenis van het woord niet begrijpt.
wie maakt hier nou een probleem? de christen of de vloekert?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:32 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Wat jij doet als jij keihard GVD roept in het bijzijn van een Christen, is een dierbaar iemand van die Christen keihard beledigen en daarmee hem/haar op zijn/haar hart trappen. Waarom zou je dat willen doen? En, waarom zou je een God willen aanroepen waar je niet in gelooft?
Ja, of de naam van een vervelende buurman/collega etc.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:43 schreef zoalshetis het volgende:
leer gewoon een ander scheldwoord aan. zoals "marcel van dam"!
Wie heeft er hier geen fatsoen? Lijkt me duidelijk.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:46 schreef Agorias het volgende:
[..]
wie maakt hier nou een probleem? de christen of de vloekert?
de vloeker. die kan zich niet inhouden.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:46 schreef Agorias het volgende:
[..]
wie maakt hier nou een probleem? de christen of de vloekert?
welke idioot hecht zich aan iets en noemt het dierbaar terwijl het een illusie is?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:48 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Wie heeft er hier geen fatsoen? Lijkt me duidelijk.
care. Als je moet, dan moet je.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:51 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
de vloeker. die kan zich niet inhouden.
masturberen in de trein is ook niet fijn, Agorias.
Het hechten aan een illusie is geen illusie.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:52 schreef Agorias het volgende:
[..]
welke idioot hecht zich aan iets en noemt het dierbaar terwijl het een illusie is?
En welke idioot roept iemand aan waarvan hij continu roept dat het een illusie is?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:52 schreef Agorias het volgende:
[..]
welke idioot hecht zich aan iets en noemt het dierbaar terwijl het een illusie is?
het is er ingebakken, sorry.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:53 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
En welke idioot roept iemand aan waarvan hij continu roept dat het een illusie is?
quote:Op maandag 28 mei 2007 14:33 schreef zoalshetis het volgende:
je kan toch ook "coca cola!" roepen?
En dat vind ik weer beledigend door te stellen dat alle vloekende mensen onfatsoenlijk zijn. Je lijkt wel een van die debiele christenen die denken dat ze alle wijsheid in pacht hebben.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:48 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Wie heeft er hier geen fatsoen? Lijkt me duidelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |