quote:Op maandag 28 mei 2007 12:55 schreef Dibble het volgende:
Btw is de Ultra al uit dan? Ik dacht namelijk dat die nog in ontwikkelingsfase verkeerde.
quote:Op maandag 28 mei 2007 14:57 schreef Devolution het volgende:
GTXEn de Ultra is pure geldklopperij
Een normale GTX is makkelijk op Ultra-niveau te krijgen. Spaar je ff 200 euro mee
![]()
Grappig dat nog helemaal nergens bevestigd is of die benchmarks echt zijnquote:Op maandag 28 mei 2007 16:08 schreef Netsplitter het volgende:
Grappig dat Ati met Crysis beter is dan Nvidia.
[afbeelding]
Grappig dat Ati slechts tussen de 5 en 10% sneller is dan NVidia volgens deze benchmark, terwijl de NVidia kaart een half jaar ouder isquote:Op maandag 28 mei 2007 16:08 schreef Netsplitter het volgende:
Grappig dat Ati met Crysis beter is dan Nvidia.
[afbeelding]
Ja ik zag het, tof dat je even refereert naar mijn clubquote:Op maandag 28 mei 2007 17:43 schreef Jonathon het volgende:
Welkom in m'n aan jou [Club E6600] opgedragen topic![]()
[..]
Grappig dat iedere Nvidia fanboy de kaart tegenover de GTX zet ipv de GTS.quote:Op maandag 28 mei 2007 17:26 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Grappig dat Ati slechts tussen de 5 en 10% sneller is dan NVidia volgens deze benchmark, terwijl de NVidia kaart een half jaar ouder is
Grappig dat die grafiekjes zijn van een GTX en een XT. Ik krijg de indruk dat een ATI-fanboy die bench heeft geplaatst, dus wie zet er nou wat tegenover elkaar?quote:Op maandag 28 mei 2007 20:06 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Grappig dat iedere Nvidia fanboy de kaart tegenover de GTX zet ipv de GTS.
Dan zijn de verhoudingen anders.
De XTX moet tegenover de GTX/Ultra komen.
Zo lastig is het toch niet? HDR aan ingame, AA instellen in rivatuner o.i.d.quote:Op maandag 4 juni 2007 09:10 schreef Merovingian het volgende:
Alleen jammer dat je weer zo moeilijk moet gaan doen om HDR en AA tegelijk aan te krijgen... Dan ziet het er pas echt bruut uit
Werkt dat bij jou? Volgens mij krijg je dan geen AA, ook al staat ie toch aan in je nVidia control panel of andere programma's. Met nHancer lukt het wel, met een bepaalde compatibility modus ofzo. Maar je moet in ieder geval moeilijk doenquote:Op maandag 4 juni 2007 10:19 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Zo lastig is het toch niet? HDR aan ingame, AA instellen in rivatuner o.i.d.
Maar alles ingame zou makkelijker zijn ja...
Het feit wil dat ik oblivion pas vanochtend opnieuw geinstalleerd heb, dus nog niet veel ervaring mt nvidia+oblivion.quote:Op maandag 4 juni 2007 10:26 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Werkt dat bij jou? Volgens mij krijg je dan geen AA, ook al staat ie toch aan in je nVidia control panel of andere programma's. Met nHancer lukt het wel, met een bepaalde compatibility modus ofzo. Maar je moet in ieder geval moeilijk doen
Klopt, met 1280 en alles max, hdr+aa haal je nog 50+ fps... Paar mooie textures installeren enzo, dan ziet het inderdaad nog beter uitquote:Op maandag 4 juni 2007 10:36 schreef vosss het volgende:
Met een 8800GTX zou je eik sowieso Oblivion een beetje moeten tweaken. Genoeg mods voor te vinden die het allemaal wat mooier maken enzo
quote:Op zondag 3 juni 2007 21:46 schreef Jonathon het volgende:
Als je nog eens tijd over heb? [Club nVidia] 8800![]()
He! Wat is er mis met 1280*1024?quote:Op maandag 4 juni 2007 17:51 schreef Devolution het volgende:
[..]
[afbeelding]
Zoiets? Is de slogan oke?
ik sta achter je, pak ze.....quote:
quote:Op maandag 4 juni 2007 17:51 schreef Devolution het volgende:
[..]
[afbeelding]
Zoiets? Is de slogan oke?
2560 x 1024quote:Op maandag 4 juni 2007 20:08 schreef Camplo het volgende:
1680x1050 FTW
In windows ben ik het met je eens, in games nietquote:
Heb je hem al uitgespeeld HW?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 09:57 schreef HeatWave het volgende:
Oblivion met AA, widescreen op high draait toch wel erg lekker.
Nee man, ben pas 2 dagen bezigquote:Op dinsdag 5 juni 2007 10:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Heb je hem al uitgespeeld HW?
Ik ben me toevallig vorige week nog eens gaan zitten voor de mainquest.
HAd al meer dan een half jaar niet meer gespeeld, misschien wel langer.
Destijds waren een hele zooi savegames corrupt en moest ik 25 uur ofzo terug naar mn meest recente savegame die het nog deed.
Nu moet ik weer een zooi guilds opnieuw doen, maargoed, dat mag de pret niet drukken
Was al wat aan het lezen over .ini tweaks idd.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:02 schreef vosss het volgende:
Oblivion kan idd een stuk mooier nog dan dat je alles op high zet in het spel zelf.
Simpel wat ini files aanpassen en je. HEt ziet er meteen een stuk beter uit.
En daarbij dan idd nog wat betere textures eroverheen gooien.
Dat zou zelfs een 8800 moeten kunnen laten zweten denk ik. Zeker in combinatie met AA, AF en HDR vol erin op 1600x1200 of nog hoger
quote:Op zaterdag 16 juni 2007 11:36 schreef Devolution het volgende:
Ik heb gisteren mijn 8800GTX ontvangen en ik heb sindsdien enorm hoge temperaturen in mijn kast. Heb al een paar keer gehad dat de pc gewoon bevriest (waarschijnlijk vanwege de te hoge temps).
quote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:39 schreef Devolution het volgende:
Mja, maar ik heb dus wat betreft kast de Tweakers Best Buy Guide gevolgd, omdat ik van tevoren al bang was dat mijn 8800GTX niet in de kast zou passen etc. Ik wilde zekerheid dat het allemaal zou werken. Lekker als dat nu dus niet zo zou blijken
Ik ga nu even een complete formattering doen op mijn pc, misschien dat het helpt (brakke drivers misschien).
Die 8800 stoot inderdaad erg veel warmte af, een deel naar buiten de kast, maar ook een deel in de kast, de zal dus een betere airflow moeten maken in de kast.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:39 schreef Devolution het volgende:
Mja, maar ik heb dus wat betreft kast de Tweakers Best Buy Guide gevolgd, omdat ik van tevoren al bang was dat mijn 8800GTX niet in de kast zou passen etc. Ik wilde zekerheid dat het allemaal zou werken. Lekker als dat nu dus niet zo zou blijken
Ik ga nu even een complete formattering doen op mijn pc, misschien dat het helpt (brakke drivers misschien).
Wat zijn "enorm hoge temperaturen"? Speedfan o.i.d. al eens geprobeerd?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 11:36 schreef Devolution het volgende:
Ik heb gisteren mijn 8800GTX ontvangen en ik heb sindsdien enorm hoge temperaturen in mijn kast. Heb al een paar keer gehad dat de pc gewoon bevriest (waarschijnlijk vanwege de te hoge temps).
Verkeerde uitlezing.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 16:45 schreef Jonathon het volgende:
Vreemd genoeg tijdens Company of Heroes blijft hij ong 72/74 graden net zo warm als idle..
net ff een half uurtje CoD2 zitten spelen en nu is de GPU 63c ??? en m'n kamertemp is nu 23 graden.. warmers als vanmorgen...
Ik bekijk de temps met nvidia ntune en AUX1 fan staat op 4RPM volgensmij klopt er niks van.. waarschijnlijk zit Vista in de weg zoals vaak het geval is![]()
3GB Single Channel is beter dan 2GB dualquote:Op dinsdag 19 juni 2007 06:18 schreef Merovingian het volgende:
Je wil ook helemaal niet 3 geheugenreepjes in je pc, dan draait ie geen dual channel meer...
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:44 schreef Devolution het volgende:
[..]
3GB Single Channel is beter dan 2GB dual
nTune of Rivatuner of Everest om maar wat te noemen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:49 schreef Dibble het volgende:
srry ik ben n00b maar waar kun je de temp aflezen?
Onderklokken in Windows, das ook een goeie. Ga ik ook maar eens doenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:19 schreef Nr.G het volgende:
Ik heb een 8800GTS 320 en met Rivatuner ingesteld dat ie 2D onderklokt met fan 40% en 3D overklokt met fan 80%.
Icm E6600 haal ik nu meer dan 10k in 3DMark06![]()
Achja. Ik ga denk ik toch die enkele stick verpatsen en dan nog eens 2x1GB kopen. Dan kan ik dubbel Dual Channel draaien en weet ik zeker dat het goed werkt allemaal.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:49 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Ten eerste is er bijna nog geen programma dat meer dan 2GB gebruikt. Ten tweede halveert je bandbreedte gewoon. Je cpu vraagt bijvoorbeeld 10GB/s data, en je geheugen kan dat in dual channel leveren, maar in single channel slechts 5GB/s. Je cpu staat dan een groot deel van zijn tijd te wachten.
Typisch geval van de standaard consumenten-gedachte "meer is beter". Is volgens jou een 10MP camera ook beter dan een 8MP?
Draai je Vista x64? Zo nee, dan zie je maar 3,2GB van die 4GB die je er in hebt zitten. Plus dat nog steeds geen programma's boven de 2GB uitkomen...quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:11 schreef Devolution het volgende:
[..]
Achja. Ik ga denk ik toch die enkele stick verpatsen en dan nog eens 2x1GB kopen. Dan kan ik dubbel Dual Channel draaien en weet ik zeker dat het goed werkt allemaal.
Ik had btw gister 12 uur lang Memtest86+ gedraaid, 0 errors. Vreemd.![]()
Ik ben van plan om Vista x64 te draaien, ja (ik weet van de beperkingen van x86quote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:33 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Draai je Vista x64? Zo nee, dan zie je maar 3,2GB van die 4GB die je er in hebt zitten. Plus dat nog steeds geen programma's boven de 2GB uitkomen...
Dat dacht ik dus ook..... totdat ik DoH met Dx10 ging spelen, en netjes mijn 2 gig helemaal vol zat.. :S zo vol dat hij ging swappen :Squote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:33 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Draai je Vista x64? Zo nee, dan zie je maar 3,2GB van die 4GB die je er in hebt zitten. Plus dat nog steeds geen programma's boven de 2GB uitkomen...
DoH? En dat staat voor? Dat zou trouwens het eerste programma zijn dat ik ken dat erboven uit komt... Dan toch maar wat geheugen bijprikken en Vista x64 installerenquote:Op woensdag 20 juni 2007 01:52 schreef Giem het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook..... totdat ik DoH met Dx10 ging spelen, en netjes mijn 2 gig helemaal vol zat.. :S zo vol dat hij ging swappen :S
Vista X64 overigens.
Zover ik weet is er wel een koelblok uit waarbij je zelf nog de fan moet bijkopen. Maar die blaast de lucht in de kast en dat is niet ideaal met zo'n kaartquote:Op woensdag 20 juni 2007 10:18 schreef Merovingian het volgende:
Er is er geloof ik wel eentje uit. Merk enzo zou ik ook moeten googlen dus dat mag je zelf doen
CoH, sorry,quote:Op woensdag 20 juni 2007 06:20 schreef Merovingian het volgende:
[..]
DoH? En dat staat voor? Dat zou trouwens het eerste programma zijn dat ik ken dat erboven uit komt... Dan toch maar wat geheugen bijprikken en Vista x64 installeren
Vista weet zelfs de 4 gig vol te krijgenquote:Op donderdag 21 juni 2007 06:33 schreef Merovingian het volgende:
Tja in Vista x64 zou het kunnen... In XP gebruikt het bij mij in ieder geval geen 2GB. Maar in x64 gebruikt alles meer geheugen...
quote:Op donderdag 21 juni 2007 10:01 schreef Giem het volgende:
[..]
Vista weet zelfs de 4 gig vol te krijgen![]()
![]()
ach, het maakt er in elk geval gebruik van heb je het tenminste niet voor niets.
quote:Op zondag 24 juni 2007 12:55 schreef Merovingian het volgende:
Ik heb hier en daar iets gelezen over een bios-flash of firmware flash voor de 8800... Waar kan je die downloaden en wat heb je er aan? Weet iemand er meer over?
Je kunt met bv nibitor je bios editen zodat je standaard overklokt draait ipv nadat Rivatuner of NTune geladen zijn. Je kan dan ook gaan klooien met advanced settings zoals timings en snelheid van de shaders.quote:Op zondag 24 juni 2007 12:55 schreef Merovingian het volgende:
Ik heb hier en daar iets gelezen over een bios-flash of firmware flash voor de 8800... Waar kan je die downloaden en wat heb je er aan? Weet iemand er meer over?
quote:Op maandag 25 juni 2007 12:21 schreef Nr.G het volgende:
[..]
Je kunt met bv nibitor je bios editen zodat je standaard overklokt draait ipv nadat Rivatuner of NTune geladen zijn. Je kan dan ook gaan klooien met advanced settings zoals timings en snelheid van de shaders.
Of je flashed het bios van een factory overklokt kaart zoals een XFX XXX.
quote:Op maandag 25 juni 2007 21:43 schreef MaximumRush het volgende:
Wat ik wel raar vind is dat ik met een 8800 GTX maar 16 f/s bij Lost Planet haal. Iemand een idee hoe dit zou komen? Aan de rest van de onderdelen zou het niet moeten liggen. E6600, 2GB PC-7200 HyperX, Asus P5B Premium. Temperatuur ligt ook bij het draaien van Lost Planet rond de 32 graden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |