Die chipset is gemaakt voor hogere FSB's , maar in principe is 533 Mhz al genoeg voor een E6600.quote:Op woensdag 30 mei 2007 16:32 schreef HeatWave het volgende:
Ik snap er niets meer van, na nog meer spitten zie ik echt alleen maar 667 en hoger DDR2 staan bij supported RAM...
Netjesquote:Op donderdag 31 mei 2007 14:37 schreef HeatWave het volgende:
Binnen. 800Mhz DDR2 2048MB er ook maar bij gehaald. (Corsair)
En een 400GB SataII SE16 schijfje...
Yepsquote:
Ja, zoiets zal het worden iddquote:Op donderdag 31 mei 2007 15:32 schreef Camplo het volgende:
8800 GTS 320 MB beste koop prijs/prestatie in Chip 6/2007.
Prijs zal nog wel iets zakken binnenkort![]()
Mooie kaart maar ga je gamen op resolutie's hoger dan 1600*1200 dan heb je preformence verlies. Omdat de geheugen te weinig is. Kan je beter de 640 mb versie nemenquote:Op donderdag 31 mei 2007 15:32 schreef Camplo het volgende:
8800 GTS 320 MB beste koop prijs/prestatie in Chip 6/2007.
Prijs zal nog wel iets zakken binnenkort![]()
1600*1200 is meer dan genoeg lijkt me voor nu.quote:Op donderdag 31 mei 2007 15:43 schreef Viro het volgende:
[..]
Mooie kaart maar ga je gamen op resolutie's hoger dan 1600*1200 dan heb je preformence verlies. Omdat de geheugen te weinig is. Kan je beter de 640 mb versie nemen![]()
hoger dan hequote:Op donderdag 31 mei 2007 16:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
1600*1200 is meer dan genoeg lijkt me voor nu.
Al heb ik een 24" TFT widescreen.
2 fps meer op 1600x1200 voor 80 euroquote:Op donderdag 31 mei 2007 16:37 schreef HeatWave het volgende:
Gaat toch een 320MB worden denk ik hoor. prijsverschil is me te hoog gewoon..
Upgrade later nog wel eens ofzo.
Ja daarom. En zoals ik al zei, zoveel game ik nou ook weer niet meer tegenwoordigquote:Op donderdag 31 mei 2007 16:53 schreef Camplo het volgende:
[..]
2 fps meer op 1600x1200 voor 80 euro
Dat vind ik persoonlijk ook teveel van het goede
Zoveel bijzonders was het niet hoor, hij is nu nog maar een paar tientjes goedkoper dan bij de goedkoopste webshop. Ik had gewoon geen geduld meerquote:Op donderdag 31 mei 2007 22:03 schreef Camplo het volgende:
HeatWave geile slet!
Waar gekocht?
Hoeveel korting
Ik kom er meteen aan!
Inderdaad ^^quote:Op vrijdag 1 juni 2007 09:59 schreef HeatWave het volgende:
Echt he?.
Ik was windows aan het installeren en dat ging al veel rapper dan normaal. Maar bij het uitpakken van zips/rars enzo heb je niet eens de tijd om de dialoog te lezen.
Zat ik ook nog aan te denken maar ging me net ff te ver qua geld.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:19 schreef Camplo het volgende:
En dan draait mijn Windows ook nog eens op een 74GB Raptor, en mijn Games staan op een 150 GB Raptor
![]()
Daar ga ik ook maar eens voor sparen. Hoe warm worden die dingen van jou eigenlijk? Moet je daar nog een fan speciaal op richten? HD's die ik er nou in heb namelijk wel, anders wordt een van de twee gewoon 70 graden...quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:19 schreef Camplo het volgende:
En dan draait mijn Windows ook nog eens op een 74GB Raptor, en mijn Games staan op een 150 GB Raptor
![]()
Ik heb er speciale HDD koelers voor geplaatst. Totale temp in mn kast is 29 C. Aerocool T40. Met 5x 12 cm fan en Artic freezer 7 pro.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:32 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Daar ga ik ook maar eens voor sparen. Hoe warm worden die dingen van jou eigenlijk? Moet je daar nog een fan speciaal op richten? HD's die ik er nou in heb namelijk wel, anders wordt een van de twee gewoon 70 graden...
Asus P5k retailquote:
Ik heb 2 stuks Raptor 74 Gig draaien. Worden niet warmer dan de 7200rpm HD's in dezelfde kast, ze blijven zelfs wat koeler.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:32 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Daar ga ik ook maar eens voor sparen. Hoe warm worden die dingen van jou eigenlijk? Moet je daar nog een fan speciaal op richten? HD's die ik er nou in heb namelijk wel, anders wordt een van de twee gewoon 70 graden...
Kan gewoon een ander merk zijn in Dual-Channel.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:36 schreef HeatWave het volgende:
Ik heb nu dus in de 2 eerste kanalen dat Corsair zitten in Dual channel setup. Stel ik wil er nog 2*1GB bij zetten, moet dat dan precies hetzelfde RAM zijn, of mag dat weer samen een ander kanaal vormen? Uiteraard wel PC6400 CL4.
OK tnxquote:Op vrijdag 1 juni 2007 13:39 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Kan gewoon een ander merk zijn in Dual-Channel.
Met 4GB heb je wel een 64-bit OS nodig hequote:Op vrijdag 1 juni 2007 13:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
OK tnx.
Dat scheelt weer, ik ken dat. Dit RAM is over een half jaar natuurlijk nergens meer te vinden.
4GB is wat overkill maar je weet het nooit.
Mwah, 32bits pakt hem tot 3,7GB als het goed isquote:Op vrijdag 1 juni 2007 14:15 schreef Devolution het volgende:
[..]
Met 4GB heb je wel een 64-bit OS nodig he
Weet je zeker dat je dat gaat lukken met die koeler? Want ik ben van plan om mijn E6600 naar de 3,6 te tillen.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 14:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mwah, 32bits pakt hem tot 3,7GB als het goed is.
Damn, Artic freeze 7 pro cooler erop en dat ding kan van 2,4Ghz naar de 3,8Ghz.
Zelfs met de stock koeler zie ik mensen 3,2/3,4 halen.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:33 schreef Devolution het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je dat gaat lukken met die koeler? Want ik ben van plan om mijn E6600 naar de 3,6 te tillen.
Ja klopt, dat hoorde ik ook. Een maat van me heeft em ook, maar ik wist niet dat ie zó goed kon koelen. Misschien dat ik die ook haal dan. Loopt mijn geheugen mooi 1:1quote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zelfs met de stock koeler zie ik mensen 3,2/3,4 halen.
En heel erg veel tweakers (bite me, best handig soms) zie ik deze gebruiken, kost maar 16 euro ofzo.
Jammer ja, toch nog een voordeel dat ik eigenlijk een te duur moederbord heb (alhoewel, er zijn er wel meer).quote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:27 schreef Merovingian het volgende:
Nou ik krijg hem stabiel op 2.7GHz... Als ik hoger ga moet ik de VCore verhogen, en dat kan niet met mijn moederbord vanuit het bios kwam ik net achterDan moet ik weerstanden op mijn moederbord gaan solderen
![]()
En daar heb ik dus geen zin in. Nou dit is dus ook de laatste keer dat ik een goedkoop moederbord koop. Prima bordje hoor, zolang je dus niet wil overklokken
Ach, net wel even een 3dMark06 test gedaan, en 6,6% hogere score. Daar ben ik op zich nog wel tevreden mee. Had alleen gehoopt op CPU @ 3 GHz...
Welke koeler?quote:Op zondag 3 juni 2007 15:51 schreef goudensticker het volgende:
Gouden Sticker @ 3,15Ghz
Vcore; 1.35
FSB; 350
Multiplier; 9x
Ach een E6700 is ook niet traagquote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:27 schreef Merovingian het volgende:
Nou ik krijg hem stabiel op 2.7GHz... Als ik hoger ga moet ik de VCore verhogen, en dat kan niet met mijn moederbord vanuit het bios kwam ik net achterDan moet ik weerstanden op mijn moederbord gaan solderen
![]()
En daar heb ik dus geen zin in. Nou dit is dus ook de laatste keer dat ik een goedkoop moederbord koop. Prima bordje hoor, zolang je dus niet wil overklokken
Ach, net wel even een 3dMark06 test gedaan, en 6,6% hogere score. Daar ben ik op zich nog wel tevreden mee. Had alleen gehoopt op CPU @ 3 GHz...
Gewoon de standaard cooler, ik heb em ook al op 3,6 gehad maar toen moest ik de vcore erg hoog gooien. En dat heb ik liever nietquote:
Vast wel, als je hem zelf oprichtquote:
quote:Op zondag 3 juni 2007 19:45 schreef Devolution het volgende:
[afbeelding]
Voor als dit topic een serie gaat worden![]()
quote:Op zondag 3 juni 2007 19:45 schreef Devolution het volgende:
[afbeelding]
Voor als dit topic een serie gaat worden![]()
Ik heb dus ook dat Asrock bordje. Prima MoBo, tenzij je wil overklokken. Maar als ik nu geld over heb voor pc-onderdelen wil ik toch eerst een raptor in mijn pc duwen...quote:Op zondag 3 juni 2007 22:26 schreef Tha_Flash het volgende:
Mijn E6600 gaat van moederbord verhuizen !
Ik heb hem nu op een Asrock ConRoeXFire-eSATA2 en ga hem ( haar ? ) op een Asus P5B zetten.
Zou een stuk beter moeten overclocken denk ik.
De P5B heb ik gratis, een vriend had er 2 gekocht en deze mocht ik hebben.
Uiteraard. Hij kan de 3.8 wel halen denk ik, moet alleen nog ff me watercooling setje binnen krijgenquote:Op zondag 3 juni 2007 23:52 schreef Camplo het volgende:
Stabiel?
Daar heb je volgens mij echt geen waterkoeling voor nodig. Goede luchtkoeler van Zalman zal de klus ook wel klarenquote:Op maandag 4 juni 2007 08:11 schreef supaknurft het volgende:
[..]
Uiteraard. Hij kan de 3.8 wel halen denk ik, moet alleen nog ff me watercooling setje binnen krijgen
Asrock MoBo is ook prima maar de Asus heeft idd iets meer overclock potencieelquote:Op maandag 4 juni 2007 06:47 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Ik heb dus ook dat Asrock bordje. Prima MoBo, tenzij je wil overklokken. Maar als ik nu geld over heb voor pc-onderdelen wil ik toch eerst een raptor in mijn pc duwen...
Ja zoiets had ik ook. Ik zat op 280 Mhz FSB en toen kwam ik Windows al bijna niet meer in (hangers bij het aanmelden). Toen ik eindelijk in Windows kwam en ik Orthos draaide bleef de temperatuur onder de 65 graden en toch bleef ie na 13 secondes hangen. Vervolgens gooide ik de Vcore met 1 stap omhoog, maar toen gaf ie in Coretemp nog het oude voltage aanquote:Op maandag 4 juni 2007 10:53 schreef Merovingian het volgende:
Ach je merkt het vanzelf of ie stabiel draait... Ik had hem dus op 2,7GHz, maar op een gegeven moment gingen 3 programma's binnen 10 seconden vastlopen, en daarna een BSOD, dus ik heb hem nu maar op 2,6GHz gezet
*bump*quote:Op zondag 3 juni 2007 23:28 schreef MrDrako het volgende:
Werkt dat fijne terugklokken als ie idle is ook als je em overclocked?
(tevens aanmeldpost)
Kan wel, alleen worden je timings slechter en je moet opletten dat je geheugen niet te warm wordt. Dit is lastig te meten aangezien er over het algemeen geen temperatuursensor op je geheugen zit...quote:Op maandag 4 juni 2007 20:19 schreef yosander het volgende:
Zo, hij loopt nu (stabiel) op 3.15GHz.
Alleen is het * normaal* om je geheugen te overclocken?
Want ik laat 'm nu op 700MHz lopen terwijl die normaal op 667MHz loopt.
Oke, dan zet ik de E6600 maar weer 150MHz lager.quote:Op maandag 4 juni 2007 21:13 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Kan wel, alleen worden je timings slechter en je moet opletten dat je geheugen niet te warm wordt. Dit is lastig te meten aangezien er over het algemeen geen temperatuursensor op je geheugen zit...
doen, want van die 200Mhz op je cpu merk je niet zoveel als -2GB. Wat je ook kan doen, is die 4x1GB@533 verkopen en dan 1 of 2 667 repen erbij nemen. Dat zou mijn voorkeur hebben.quote:CPU @ 2.4GHz met 4x1GB @ 533MHz
Jawelquote:Op maandag 4 juni 2007 15:44 schreef Merovingian het volgende:
Check de wannabe's van club E6300:
[Club E6300] Meld je hier!
![]()
Streng, doch rechtvaardig...quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:13 schreef Merovingian het volgende:
Ledenlijst update:
E6600 OverFokkers top 3:
1. schvvmert @ 4.175 GHz
2. fons2 @ 3.6 GHz
3. Dementor @ 3.6 GHz
Overige (en uiteraard niet minder gerespecteerde) leden:
Merovingian (oprichter )
yosander
Devolution
dylanfornost
Viro
Tha_Flash
The_stranger
PBateman1978
Camplo
Saekerhett
Jonathon
HeatWave
Bioo
Jaguar645
goudensticker
MrDrako
supaknurft
Lol net alsof ik die 3,6 ghz nu niet zou halen.quote:
quote:
Als je de e6600 houdt, welquote:Op donderdag 7 juni 2007 21:54 schreef Dementor het volgende:
[..]
Lol net alsof ik die 3,6 ghz nu niet zou halen.
Dus als ik een ander mobotje erbij pak en even clock mag ik weer bij de club?![]()
![]()
![]()
Ik zou ook doen wat Devolution zegt....quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:55 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Nog andere mensen met een mening over mijn dilemma?
Nee, het gaat om de E6600, niet om de GHz'jesquote:Op donderdag 7 juni 2007 21:54 schreef Dementor het volgende:
[..]
Lol net alsof ik die 3,6 ghz nu niet zou halen.
Dus als ik een ander mobotje erbij pak en even clock mag ik weer bij de club?![]()
![]()
![]()
Tja, aan de ene kant wel, alleen ik heb volgens mij nog nooit meer dan 2GB geheugengebruik gehad. Dus dan redeneer ik dat je het verschil tussen 2GB en 4GB niet merkt. Maar het verschil tussen 2.4/533 en 2.6/667 merk je wel... Of zit ik nu verkeerd te redeneren?quote:Op donderdag 7 juni 2007 22:23 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik zou ook doen wat Devolution zegt....
Bedoelde eigenlijk nieuw geheugen kopenquote:Op donderdag 7 juni 2007 22:28 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Tja, aan de ene kant wel, alleen ik heb volgens mij nog nooit meer dan 2GB geheugengebruik gehad. Dus dan redeneer ik dat je het verschil tussen 2GB en 4GB niet merkt. Maar het verschil tussen 2.4/533 en 2.6/667 merk je wel... Of zit ik nu verkeerd te redeneren?
Laat ik het anders zeggen, het staat aan in de bios, maar volgens cpu-z blijft hij op 3GHz lopen...quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:15 schreef furian het volgende:
opzich hoeft het niet uitgeschakelt te worden.. het is maar net wat je zelf wil..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |