Vast wel, als je hem zelf oprichtquote:
quote:Op zondag 3 juni 2007 19:45 schreef Devolution het volgende:
[afbeelding]
Voor als dit topic een serie gaat worden![]()
quote:Op zondag 3 juni 2007 19:45 schreef Devolution het volgende:
[afbeelding]
Voor als dit topic een serie gaat worden![]()
Ik heb dus ook dat Asrock bordje. Prima MoBo, tenzij je wil overklokken. Maar als ik nu geld over heb voor pc-onderdelen wil ik toch eerst een raptor in mijn pc duwen...quote:Op zondag 3 juni 2007 22:26 schreef Tha_Flash het volgende:
Mijn E6600 gaat van moederbord verhuizen !
Ik heb hem nu op een Asrock ConRoeXFire-eSATA2 en ga hem ( haar ? ) op een Asus P5B zetten.
Zou een stuk beter moeten overclocken denk ik.
De P5B heb ik gratis, een vriend had er 2 gekocht en deze mocht ik hebben.
Uiteraard. Hij kan de 3.8 wel halen denk ik, moet alleen nog ff me watercooling setje binnen krijgenquote:Op zondag 3 juni 2007 23:52 schreef Camplo het volgende:
Stabiel?
Daar heb je volgens mij echt geen waterkoeling voor nodig. Goede luchtkoeler van Zalman zal de klus ook wel klarenquote:Op maandag 4 juni 2007 08:11 schreef supaknurft het volgende:
[..]
Uiteraard. Hij kan de 3.8 wel halen denk ik, moet alleen nog ff me watercooling setje binnen krijgen
Asrock MoBo is ook prima maar de Asus heeft idd iets meer overclock potencieelquote:Op maandag 4 juni 2007 06:47 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Ik heb dus ook dat Asrock bordje. Prima MoBo, tenzij je wil overklokken. Maar als ik nu geld over heb voor pc-onderdelen wil ik toch eerst een raptor in mijn pc duwen...
Ja zoiets had ik ook. Ik zat op 280 Mhz FSB en toen kwam ik Windows al bijna niet meer in (hangers bij het aanmelden). Toen ik eindelijk in Windows kwam en ik Orthos draaide bleef de temperatuur onder de 65 graden en toch bleef ie na 13 secondes hangen. Vervolgens gooide ik de Vcore met 1 stap omhoog, maar toen gaf ie in Coretemp nog het oude voltage aanquote:Op maandag 4 juni 2007 10:53 schreef Merovingian het volgende:
Ach je merkt het vanzelf of ie stabiel draait... Ik had hem dus op 2,7GHz, maar op een gegeven moment gingen 3 programma's binnen 10 seconden vastlopen, en daarna een BSOD, dus ik heb hem nu maar op 2,6GHz gezet
*bump*quote:Op zondag 3 juni 2007 23:28 schreef MrDrako het volgende:
Werkt dat fijne terugklokken als ie idle is ook als je em overclocked?
(tevens aanmeldpost)
Kan wel, alleen worden je timings slechter en je moet opletten dat je geheugen niet te warm wordt. Dit is lastig te meten aangezien er over het algemeen geen temperatuursensor op je geheugen zit...quote:Op maandag 4 juni 2007 20:19 schreef yosander het volgende:
Zo, hij loopt nu (stabiel) op 3.15GHz.
Alleen is het * normaal* om je geheugen te overclocken?
Want ik laat 'm nu op 700MHz lopen terwijl die normaal op 667MHz loopt.
Oke, dan zet ik de E6600 maar weer 150MHz lager.quote:Op maandag 4 juni 2007 21:13 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Kan wel, alleen worden je timings slechter en je moet opletten dat je geheugen niet te warm wordt. Dit is lastig te meten aangezien er over het algemeen geen temperatuursensor op je geheugen zit...
doen, want van die 200Mhz op je cpu merk je niet zoveel als -2GB. Wat je ook kan doen, is die 4x1GB@533 verkopen en dan 1 of 2 667 repen erbij nemen. Dat zou mijn voorkeur hebben.quote:CPU @ 2.4GHz met 4x1GB @ 533MHz
Jawelquote:Op maandag 4 juni 2007 15:44 schreef Merovingian het volgende:
Check de wannabe's van club E6300:
[Club E6300] Meld je hier!
![]()
Streng, doch rechtvaardig...quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:13 schreef Merovingian het volgende:
Ledenlijst update:
E6600 OverFokkers top 3:
1. schvvmert @ 4.175 GHz
2. fons2 @ 3.6 GHz
3. Dementor @ 3.6 GHz
Overige (en uiteraard niet minder gerespecteerde) leden:
Merovingian (oprichter )
yosander
Devolution
dylanfornost
Viro
Tha_Flash
The_stranger
PBateman1978
Camplo
Saekerhett
Jonathon
HeatWave
Bioo
Jaguar645
goudensticker
MrDrako
supaknurft
Lol net alsof ik die 3,6 ghz nu niet zou halen.quote:
quote:
Als je de e6600 houdt, welquote:Op donderdag 7 juni 2007 21:54 schreef Dementor het volgende:
[..]
Lol net alsof ik die 3,6 ghz nu niet zou halen.
Dus als ik een ander mobotje erbij pak en even clock mag ik weer bij de club?![]()
![]()
![]()
Ik zou ook doen wat Devolution zegt....quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:55 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Nog andere mensen met een mening over mijn dilemma?
Nee, het gaat om de E6600, niet om de GHz'jesquote:Op donderdag 7 juni 2007 21:54 schreef Dementor het volgende:
[..]
Lol net alsof ik die 3,6 ghz nu niet zou halen.
Dus als ik een ander mobotje erbij pak en even clock mag ik weer bij de club?![]()
![]()
![]()
Tja, aan de ene kant wel, alleen ik heb volgens mij nog nooit meer dan 2GB geheugengebruik gehad. Dus dan redeneer ik dat je het verschil tussen 2GB en 4GB niet merkt. Maar het verschil tussen 2.4/533 en 2.6/667 merk je wel... Of zit ik nu verkeerd te redeneren?quote:Op donderdag 7 juni 2007 22:23 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik zou ook doen wat Devolution zegt....
Bedoelde eigenlijk nieuw geheugen kopenquote:Op donderdag 7 juni 2007 22:28 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Tja, aan de ene kant wel, alleen ik heb volgens mij nog nooit meer dan 2GB geheugengebruik gehad. Dus dan redeneer ik dat je het verschil tussen 2GB en 4GB niet merkt. Maar het verschil tussen 2.4/533 en 2.6/667 merk je wel... Of zit ik nu verkeerd te redeneren?
Laat ik het anders zeggen, het staat aan in de bios, maar volgens cpu-z blijft hij op 3GHz lopen...quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:15 schreef furian het volgende:
opzich hoeft het niet uitgeschakelt te worden.. het is maar net wat je zelf wil..
Ik zeg toch ook, voor de echte die-hardsquote:Op zondag 24 juni 2007 10:28 schreef Cheiron het volgende:
Haha, leuke processor, maar als wallpaper...
Overigens zit ik voor een HTPC te denken aan een E4300 oid vanwege het stroomverbruik.
quote:Op zondag 24 juni 2007 10:28 schreef Cheiron het volgende:
Haha, leuke processor, maar als wallpaper...
Overigens zit ik voor een HTPC te denken aan een E4300 oid vanwege het stroomverbruik.
Nee hoor, gewoon googlen op intel logoquote:Op zondag 24 juni 2007 11:16 schreef Jonathon het volgende:
Zo heel veel minder verbruikt die niet t.o.v. een 6600... TDP (Thermal Design Power) van beide is 65W
die wallpaper is leuk bedacht maar te wit... is een beetje oogverblindend.
(je had de FTP server van intel gevonen zeker)![]()
[..]
Ik heb niet voor niets de OP gemaaktquote:Op zondag 24 juni 2007 13:10 schreef Incolumis het volgende:
ik wil mijn cpu een beetje overclocken, maar niet zo overdreven dat ik andere koeling nodig heb enzo, hoe pak ik dat aan? (vertel het in simpele stappen aub)
E6600 +stock koeler
2GB DDR2 dual channel
GA-965G-DS3 mobo
Vanwaar de hoge mhz van je geheugen? De FSB van je cpu is slechts 1032 of zoiets? Is het om beter te kunnen overklokken?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:52 schreef Jack_the_Rabbit het volgende:
Net mijn nieuwe e6600 binnen gekregen, mijn vervanging voor de AMD Athlon 64 3500+.
Ik verwacht veel verschil in snelheid! Overclocken doe ik pas als ik zeker weet dat alles stabiel loopt.
In combinatie met: Asus P5B, kingston 2*1gb PC6400, freezer 7 pro en 8600GTS XXX edition
Om te kunnen overclocken heb je toch wat ruimte in je FSB nodig, PC6400 kun je dan goed gebruiken!quote:Op zondag 24 juni 2007 14:44 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Vanwaar de hoge mhz van je geheugen? De FSB van je cpu is slechts 1032 of zoiets? Is het om beter te kunnen overklokken?
Dat komt waarschijnlijk door de onderklokking van je processor. Dit doet ie om energie, warmte en lawaai te besparen. Je kan dat ook uitzetten in het BIOS.quote:Op zondag 24 juni 2007 13:36 schreef Incolumis het volgende:
hmmm bij de 6600 is de multiplier toch altijd 9x? bij mij is die 6x
vreemd...
Heb het linkje in de OP gevonden (valt amper op) en gelezen, weet nu dat je hogere mhz voor je geheugen moet hebben dan eigenlijk nodig is om stock te kunnen draaien.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:53 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Om te kunnen overclocken heb je toch wat ruimte in je FSB nodig, PC6400 kun je dan goed gebruiken!
kreeg advies om te gaan kijken voor een gigabyte bordje ipv asus, tevens 800 mhz reepjes om beter te kunnen overklokken.quote:Op zondag 24 juni 2007 19:12 schreef Merovingian het volgende:
je hoeft geen hogere MHz voor je geheugen te hebben om stock te kunnen draaien... 533MHz geheugen is genoeg. Wel in dual channel uiteraard.
Wil je goed spul: Neem een Asus P5B moederbord en A-merk pc6400 (800MHz) geheugen (OCZ, Corsair, GeIL, Mushkin, TwinMOS, Kingston). Dan kun je flink overklokken.
Interesseert overklokken je niet en wil je gewoon goedkoop: Neem het goedkoopste moederbord dat je kan vinden, en merkloos pc4200 (533MHz) geheugen. Werkt ook prima.
Als je wil gaan overklokken moet je toch echt de Asus P5B serie hebben, die gebruikt bijna iedereen, en niet zonder redenquote:Op zondag 24 juni 2007 23:27 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
kreeg advies om te gaan kijken voor een gigabyte bordje ipv asus, tevens 800 mhz reepjes om beter te kunnen overklokken.
De P5B is verre van een super overclock bordje, een Gigabyte P35 bordje loopt het er zo uit.quote:Op maandag 25 juni 2007 06:29 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Als je wil gaan overklokken moet je toch echt de Asus P5B serie hebben, die gebruikt bijna iedereen, en niet zonder redenAlhoewel het met GB ook wel zal lukken
Dat is op dit moment de beste koop, goede koeling en onderdelen erop voor een redelijke prijs met nieuwere chipset.quote:Op maandag 25 juni 2007 09:50 schreef Dementor het volgende:
een Gigabyte P35 bordje loopt het er zo uit.
Ik las dat diverse sites de P35 maar niks vonden, ze raden iedereen aan te wachten op P38. Zodra ik de url weer heb zal ik deze posten...quote:Op maandag 25 juni 2007 15:00 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Dat is op dit moment de beste koop, goede koeling en onderdelen erop voor een redelijke prijs met nieuwere chipset.![]()
De P35 is een prima chipset, je bedoelt de x38 ja fijn DDR3.quote:Op maandag 25 juni 2007 19:04 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik las dat diverse sites de P35 maar niks vonden, ze raden iedereen aan te wachten op P38. Zodra ik de url weer heb zal ik deze posten...
quote:Op maandag 25 juni 2007 19:30 schreef Dementor het volgende:
[..]
De P35 is een prima chipset, je bedoelt de x38 ja fijn DDR3.
http://tweakers.net/nieuw(...)ert-P35-chipset.htmlquote:De chipset heeft een paar speerpunten, waaronder ondersteuning voor 1066MHz ddr3 en een 1333MHz bus. Ook is het aantal usb- en sata-poorten verhoogd en is er ondersteuning voor Quiet System Technology en Turbo Memory toevoegd. Toch wekt het allemaal geen grote indruk. De planken op zich zijn zeker niet slecht te noemen; ze bieden alle kwaliteit van de P965-generatie, met als extra wat betere overklokresultaten en upgrademogelijkheden. Toch zijn reviewers van sites als AnandTech, BitTech en Tech Report slechts gematigd positief. Een grote verbetering op het gebied van prestaties blijft uit (hoogstens een paar procent) en men constateert dat de prijzen van ddr3 nog te hoog liggen voor de magere winst die het oplevert..
E6600 is inmiddels achterhaald. E6750 is nu op dit moment een leukere en ook nog eens goedkopere vervanger... http://core.tweakers.net/nieuws/48163/Preview-van-Intels-E6750:-overklokken-tot-bijna-4GHz.htmlquote:Op maandag 25 juni 2007 22:42 schreef MikelenniuM het volgende:
verkapte tvp![]()
Ben langzaam maar zeker een nieuwe PC aan het samenstellen en denk dat ik dit topic maar eens ga lezen (en dan voornamelijk over de Core 2 Duo E6600)
quote:Op dinsdag 26 juni 2007 05:51 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
E6600 is inmiddels achterhaald. E6750 is nu op dit moment een leukere en ook nog eens goedkopere vervanger... http://core.tweakers.net/nieuws/48163/Preview-van-Intels-E6750:-overklokken-tot-bijna-4GHz.html
stalkerquote:Op dinsdag 26 juni 2007 08:29 schreef ENlarge_YourPenisNOW het volgende:
tvp omdat ik een E6600 of nieuwere cores wil![]()
quote:
als je maar weet dat we nog van je houdenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:22 schreef Incolumis het volgende:
mja te veel oeverloos gelul, en ik ben er een beetje uitgegroeid
ik kan met een gerust hart slapenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:23 schreef ENlarge_YourPenisNOW het volgende:
[..]
als je maar weet dat we nog van je houden![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |