Waarom?Omdat ik zelf net een systeem heb gekocht. De scores vielen mij een beetje tegen vielen, en daarom ben ik gaan zoeken naar wat ik voor scores zou moeten hebben. Dit was nogal lastig te vinden. Daarom leek het mij wel een idee om een topic te openen waarin iedereen zijn scores en zijn pc meldt, zodat mensen die kunnen vergelijken. Op deze manier kan je er achter komen of je pc wel een beetje fatsoenlijk draait.
Waarmee?3DMark 2005 en 2006 zijn de bekendste benchmarks van dit moment voor de 3d-performance van een systeem. Voor wat oudere systemen is 3DMark03 een goede graadmeter. Deze kun je
op deze plek downloaden. Bij 3DMark2006 kun je een foutmelding krijgen over een ontbrekende DirectX9 dll. Dit kun je oplossen door
deze update te downloaden.
Hoe doe ik die test?Standaard staan 3DMark03 en 3DMark05 op een resolutie van 1024x768. 3DMark06 staat op 1280x1024. Laat verder gewoon alle instellingen staan en run de test. Zet wel even programma's als MSN, antivirus en Bittorrent uit.
Wat meld ik hier dan?Je processor, geheugenhoeveelheid, videokaart en eventuele andere dingen waarvan jij denkt dat ze van invloed zijn op de score (physics kaart, overgeklokte processor, ...), en uiteraard je score(s)! Geen slowchat gelul, een beetje discussie over een lage score mag natuurlijk altijd! Verzoekjes om een score van een bepaald systeem ter vergelijking aanvragen natuurlijk ook
![]()
TS begint!Systeem:
processor: Intel Core 2 Duo E6600
geheugen: 2x1GB TwinMOS
videokaart: Leadtek 8800GTX
Scores:
3DMark03: 31615
3DMark05: 14198
3DMark06: 9731
En voordat iedereen het gaat zeggen:
verkapt pats-hier-met-je-brute-game-pc-topique
[ Bericht 3% gewijzigd door Bart op 27-11-2006 20:31:01 ]
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.