abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 mei 2007 @ 04:58:54 #1
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_49784629
Ik ben al ruim 1½ week bezig in de Heienenoordtunnel (A29) bij Oud Beijerland, er worden wat dingen verbeterd tbv de veiligheid van diezelfde mongolen als in de TT, en het valt me op dat ongeveer 80% van de automobilisten en 99% van de vrachtwagenchauffeurs te besodemieterd is om zijn poot FF op te tillen als hij/zij langsrijdt.

We zitten daar IN de tunnel, 2 banen en de vluchtstrook afgezet, één baan open, en 70 Km max..

Mensen... door jullie krijgen we extra veel CO, nóg meer stof, en vooral van de vrachtwagens en motoren, geluidniveau's van boven de 130 Db voor de kiezen... móet dat nou ????

En ja, ik ben net thuis, omdat we het 's nachts doen, omdat jullie anders in de file staan
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_49784634
Ik dacht dat die snelheidsbeperking altijd ingesteld was vanwege jullie veiligheid maar die andere zaken die jij aangeeft hebben er dus ook mee te maken?

Misschien tijd voor reclamespotjes al is het aan de andere kant al te hufterig voor woorden dat men zo onder de indruk is van de eigen rijkunsten ze niet denken aan jullie veiligheid..

M.b.t. die aso vrachtwagenchaufs, die BrauN hier is ook een vrachtwagenchauf en die eet frikadellen bij het leven, zeker te weten dat hij zo'n aso is, sla hem!
  zaterdag 26 mei 2007 @ 05:19:46 #3
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_49784652
Eens met ts...Hard rijden kun je ook na die km wegwerkzaamheden. Is het niet een oplossing om tussen de werkzaamheden in (bij de pionnen o.i.d.) een flitspaal te laten zetten? Voor zover ik weet wordt er normaal gesproken nl altijd een snelheidsbeperking ingevoerd bij wegwerkzaamheden.
Zoals opgebaarde ook al zei, ik heb er eigenlijk ook nooit aan gedacht dat dat soort zaken (met name in tunnels natuurlijk) ook meetellen. Overleg met de politie geen optie?

-edit-

Om even de standaard reacties te voorkomen: ik heb ook een hekel aan flitspalen, net zoals elke andere automobilist, maar dit soort situaties zijn levensgevaarlijk voor de lui die daar lopen, die ook nog eens aan de weg werken voor jouw rijgenot...
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 05:22:46 #4
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_49784657
Haha, ik kwam daar anderhalf uur geleden langs en ja ik reed te hard.

Sorry.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 05:23:46 #5
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_49784659
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 05:22 schreef MrSASO het volgende:
Haha, ik kwam daar anderhalf uur geleden langs en ja ik reed te hard.

Sorry.
Gewoon even een vraagje (nee, absoluut geen aanval). Boeit je dat niks dat die lui daar open en bloot lopen? Nogmaals, gewoon een vraag uit interesse
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 05:25:11 #6
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_49784663
We zitten IN de tunnel, daar is het nog FF slechter als gewoon in de open lucht, ik weet niet of je wel eens op een treinstation hebt gestaan waar de intercity met 80 doorheen blaast... nou.. zoiets, maar dan galmend in een tunnel, stinkend en het stof wat (wij zelf helaas moeten maken daar) fijn laten op- en rondwaaien..

In de open lucht is het allemaal niet zo'n drama, maar dit is écht niet tof..
Mensen realiseren zich het ook niet echt denk ik... daarom ook een beetje dit topic, eenieder die dit leest bedenkt zich misschien de volgende keer als hij die situatie tegenkomt, en elke auto die wél normaal rijdt, telt voor 10, omdat degenen die wél braaf 70 rijden vaak één of meerdere auto's op zijn bumper heeft zitten die 70 dus onredelijk langzaam vinden
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 26 mei 2007 @ 05:30:05 #7
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_49784669
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 05:23 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Gewoon even een vraagje (nee, absoluut geen aanval). Boeit je dat niks dat die lui daar open en bloot lopen? Nogmaals, gewoon een vraag uit interesse
Ja normaal gesproken wel maar ik had echt haast.
Het is trouwens een uurtje of 3 geleden gebeurt.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 05:33:30 #8
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_49784674
Vorig seizoen nog gezien in Top Gear, een weg herleggen waar men normaal een week aan bezig is kan eigenlijk perfect in 24h mits je die weg helemaal afsluit, én doorwerkt ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zaterdag 26 mei 2007 @ 05:36:28 #9
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_49784679
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 05:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Vorig seizoen nog gezien in Top Gear, een weg herleggen waar men normaal een week aan bezig is kan eigenlijk perfect in 24h mits je die weg helemaal afsluit, én doorwerkt ...
Dat zou heel goed kunnen (behalve in Belgie ) maar sommige wegen kun je onmogelijk afsluiten zonder gigantische problemen te veroorzaken. Denk aan het dichstlibben van lokale wegen door de diverse omleidingen, of geen passende alternatieve wegen hebben die de hoeveelheid auto's aankunnen.

@ Mr Saso: thanks for the responce.
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 05:43:49 #10
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_49784688
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 05:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Vorig seizoen nog gezien in Top Gear, een weg herleggen waar men normaal een week aan bezig is kan eigenlijk perfect in 24h mits je die weg helemaal afsluit, én doorwerkt ...
Jep, dat kan, maar deze tunnel kan niet worden afgesloten, omdat het de enige verbinding is met rotterdam, er rijden veel vrachtwagens doorheen uit Europoort en Rotterdam, die krijgen per rit betaald om lege containers heen en weer te trappen naar Antwerpen en hebben doorlopend haast, er komt ook redelijk wat ambulanceverkeer langs, vol of leeg kan je natuurlijk niet zien, maar toch..

Daarbij werken we aan de tunnel zelf, dat kan niet allemaal tegelijk, dat moet fase voor fase en éven de tunnel dicht, is dus een weekje of 5 a 6 denk ik, nu gaat het een week of 10 duren als alles meezit... leuk vooruitzicht

Het zou voor ons HEEL ERG veel beter zijn als dat kon...
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 26 mei 2007 @ 05:52:07 #11
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_49784697
* Gaat maffen

De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 26 mei 2007 @ 05:53:54 #12
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_49784698
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 05:52 schreef Sounddragon het volgende:
* Gaat maffen

* DeeCruise moet nog een uurtje

Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_49784728
Tja... Je hebt toch zelf voor dat werk gekozen? Moet je ook niet zo klagen hoor. En die paar kilometertjes verschil maken volgens mij helemaal niet zoveel verschil wat betreft CO2 ( ), geluid en stof op doen waaien hoor.

Ikzelf rij by the way bijna altijd wel de aangegeven snelheid bij wegwerkzaamheden. Gewoon omdat de kans dat je daar genaaid wordt met flitsers effe wat groter is.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 06:22:13 #14
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_49784730
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 06:20 schreef Lightning_NL het volgende:
Tja... Je hebt toch zelf voor dat werk gekozen? Moet je ook niet zo klagen hoor. En die paar kilometertjes verschil maken volgens mij helemaal niet zoveel verschil wat betreft CO2 (:')), geluid en stof op doen waaien hoor.

Ikzelf rij by the way bijna altijd wel de aangegeven snelheid bij wegwerkzaamheden. Gewoon omdat de kans dat je daar genaaid wordt met flitsers effe wat groter is.
Lompe zak. Werkelijk waar wat een miserabele post.
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_49784736
Hoezo???
pi_49784739
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 06:26 schreef Lightning_NL het volgende:
Hoezo???
  zaterdag 26 mei 2007 @ 06:32:03 #17
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_49784743
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 06:26 schreef Lightning_NL het volgende:
Hoezo???
Moet ik je dat nou werkelijk gaan uitleggen? Goed dan.

Ik vind je een lompe zak omdat je
a) niet schijnt te begrijpen dat het werk misschien absoluut de moeite waard is, maar dat het enorm
onveilig en lichamelijk schadelijk wordt door lui zoals jezelf
b) Je afremt vanwege het feit dat je bang bent dat het je geld gaat kosten, en andermans veiligheid je
reet kan roesten

Duidelijk? Of moet ik maikuuul vragen om een mooie paint voor je te maken?
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_49784747
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 06:32 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Moet ik je dat nou werkelijk gaan uitleggen? Goed dan.

Ik vind je een lompe zak omdat je
a) niet schijnt te begrijpen dat het werk misschien absoluut de moeite waard is, maar dat het enorm
onveilig en lichamelijk schadelijk wordt door lui zoals jezelf
b) Je afremt vanwege het feit dat je bang bent dat het je geld gaat kosten, en andermans veiligheid je
reet kan roesten

Duidelijk? Of moet ik maikuuul vragen om een mooie paint voor je te maken?
En vergeet je nog 10 dingen, zoiets als elementair fatsoen en jij denkt echt dat het bij die persoon aan zijn verstand te krijgen is, no fokking way die denkt niet fris maar ik vind het wel heel erg knap en lovenswaardig van jou deze posting.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 06:36:21 #19
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_49784751
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 06:34 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

En vergeet je nog 10 dingen, zoiets als elementair fatsoen en jij denkt echt dat het bij die persoon aan zijn verstand te krijgen is, no fokking way die denkt niet fris maar ik vind het wel heel erg knap en lovenswaardig van jou deze posting.
Tuurlijk heb je gelijk, maar goed, ik zag er niet echt de meerwaarde van in om een hele lap verwijtende tekst neer te gaan zetten om exact de reden die je zelf ook aangeeft
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_49784791
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 05:05 schreef opgebaarde het volgende:
Misschien tijd voor reclamespotjes al is het aan de andere kant al te hufterig voor woorden dat men zo onder de indruk is van de eigen rijkunsten ze niet denken aan jullie veiligheid..
Kom onder je steen vandaan de spotjes van A naar Beter zijn er toch, elke keer bij wegwerkzaamheden moet ik denken aan die spotjes en rij ik de snelheid die men van me eist...tis maar voor paar honderd meter ofzo, kom op, daarna mag je weer dat geile pedaal in trappen !!11!
pi_49784962
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 06:32 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Moet ik je dat nou werkelijk gaan uitleggen? Goed dan.

Ik vind je een lompe zak omdat je
a) niet schijnt te begrijpen dat het werk misschien absoluut de moeite waard is, maar dat het enorm
onveilig en lichamelijk schadelijk wordt door lui zoals jezelf
b) Je afremt vanwege het feit dat je bang bent dat het je geld gaat kosten, en andermans veiligheid je
reet kan roesten

Duidelijk? Of moet ik maikuuul vragen om een mooie paint voor je te maken?
a) Lui als ikzelf? Ik zei toch dat ik me wel aan die snelheidsbeperkingen houd?
b) Alsof die paar km/u zo'n groot verschil maken in veiligheid.

Het blijft TS zijn eigen keuze om zulk werk te doen. Zijn werk is inderdaad om langs snelwegen de boel te fixen. Dan moet je dus ook niet gaan zeiken dat het onveilig is, en ongezond. Vind ik dan.
pi_49785040
Als ik zie dat mensen daadwerkelijk aan het werken zijn dan houd ik me netjes aan de aangegeven snelheid. Is er niemand dan blijf ik gewoon rijden. Mits de rijbaan niet alle kanten opzwiept that is.
Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
pi_49785215
Ik rij normaal gesproken wel goed door, mits geen wegwerkzaamheden. Dan is het gewoon terugzakken naar 70 en daarna weer het gas erop.

Echt irritant wordt het wel als zo'n beperking onzinig is. daarmee bedoelik hier op een provinciale weg. Dan rijdt een kantmaaier en geldt een snelheidsbeperking van 50 ipv 80. Niks mis mee, maar ze waren volgens mij vergeten die borden weg te halen. De hele dag hebben die dingen daar gestaan, en ik heb geen trekker gezien.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 09:09:50 #24
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_49785250
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 05:25 schreef Sounddragon het volgende:
...en elke auto die wél normaal rijdt, telt voor 10, omdat degenen die wél braaf 70 rijden vaak één of meerdere auto's op zijn bumper heeft zitten die 70 dus onredelijk langzaam vinden
Hah! Dat ben ik.

Vreselijk inderdaad. Om de redenen van ts rij ik altijd de aangegeven snelheid bij werk langs de weg, en 't is een uitzondering als ik eens een keer geen opgefokte idioot tegenkom die breed knipperend en toeterend m'n achterbank in wil rijden.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
  zaterdag 26 mei 2007 @ 09:13:19 #25
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_49785283
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 08:32 schreef DikkeSmikkel het volgende:
Als ik zie dat mensen daadwerkelijk aan het werken zijn dan houd ik me netjes aan de aangegeven snelheid. Is er niemand dan blijf ik gewoon rijden. Mits de rijbaan niet alle kanten opzwiept that is.
Alsof die snelheid er alleen is voor de mensen die er werken?!? Dit heeft ook te maken met alle obstakels op/langs de weg, mogelijkheden van al dan niet uitwijk, de status van het wegdek ter plekke, etc. Vaak is de vluchtstrook namelijk verdwenen bij werkzaamheden, dus waar moet je heen als je een klapband krijgt?

Gisteren was de spitsstrook tussen Arnhem en Apeldoorn open, maar er stond wel mooi een vrachtaoto op stil met een geklapte band. Die limieten zijn er dus met name voor calamiteiten en het voorkomen daarvan.

Als jij je doelbewust niets van snelheidslimieten aantrekt 'omdat je er niemand ziet', mogen ze je van mij wel meteen een artikel 5 overtreding toekennen en je rijbewijs invorderen!
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  zaterdag 26 mei 2007 @ 09:15:01 #26
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_49785299
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 09:09 schreef Telecaster het volgende:

[..]

Hah! Dat ben ik.

Vreselijk inderdaad. Om de redenen van ts rij ik altijd de aangegeven snelheid bij werk langs de weg, en 't is een uitzondering als ik eens een keer geen opgefokte idioot tegenkom die breed knipperend en toeterend m'n achterbank in wil rijden.
Same here, daardoorvoel ik mij alleen nog maar minder genoodzaakt om ruimte te maken (tenzij er ook blauwe lampjes tussen zitten natuurlijk )
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_49785319
Je moet niet zeiken. Op de A20 mocht ik vorig weekend bvb weer eens niet harder dan 50 rijden ivm zogenaamde wegwerkzaamheden. Vanzelfsprekend was er in de verste verte geen werkende wegwerker te bekennen.
Misschien moeten jullie eens wat harder gaan werken ipv zware shag roken en mopjes vertellen.
STRIJD MEE TEGEN HET STALINISME
GOOI DIE TOMAAT
TEGEN JANS MARXISTISCHE GELAAT
pi_49785353
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 05:30 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Ja normaal gesproken wel maar ik had echt haast.
Het is trouwens een uurtje of 3 geleden gebeurt.
En wat was je tijdswinst?
Oh, and that's a bad miss!
  zaterdag 26 mei 2007 @ 09:23:37 #29
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_49785371
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 09:16 schreef Eddy_Huntington het volgende:
Je moet niet zeiken. Op de A20 mocht ik vorig weekend bvb weer eens niet harder dan 50 rijden ivm zogenaamde wegwerkzaamheden. Vanzelfsprekend was er in de verste verte geen werkende wegwerker te bekennen.
Misschien moeten jullie eens wat harder gaan werken ipv zware shag roken en mopjes vertellen.
Dat ze er niet zijn wil dus niet zeggen dat de situatie ter plekke veilig genoeg is om maar door te scheuren!
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  zaterdag 26 mei 2007 @ 09:25:11 #30
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_49785385
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 08:06 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

a) Lui als ikzelf? Ik zei toch dat ik me wel aan die snelheidsbeperkingen houd?
b) Alsof die paar km/u zo'n groot verschil maken in veiligheid.

Het blijft TS zijn eigen keuze om zulk werk te doen. Zijn werk is inderdaad om langs snelwegen de boel te fixen. Dan moet je dus ook niet gaan zeiken dat het onveilig is, en ongezond. Vind ik dan.
Die paar km is toch vaak 10 km of meer. Probeer maar eens het verschil uit tussen remmen van 60 naar 0 en van 50 naar 0. Dat scheelt je wel een paar meter, die je dan precies opbreken als de nood echt aan de man is!
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_49785400
Ik ben het wel met TS eens hoor maar er zijn ook vaak snelheidsbeperkingen vanwege werk aan de weg die waarschijnlijk ooit uitgevoerd gaan worden.
Oftewel ze zijn er ook vaak voor niks.....
Sic iubeo, sic volo, et sit pro ratione voluntas mea.
pi_49785401
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 05:19 schreef DeeCruise het volgende:
Eens met ts...Hard rijden kun je ook na die km wegwerkzaamheden. Is het niet een oplossing om tussen de werkzaamheden in (bij de pionnen o.i.d.) een flitspaal te laten zetten?
Ik rij geen auto, maar dat lijkt me niet slim. Als je ziet hoe sommige mensen op de rem duiken om een boete te omzeilen, en dan op 1 baan zonder uitwijkmogelijkheden met mensen die langs de weg werken....
  zaterdag 26 mei 2007 @ 09:34:17 #33
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_49785469
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 09:27 schreef Jodocus1 het volgende:
Ik ben het wel met TS eens hoor maar er zijn ook vaak snelheidsbeperkingen vanwege werk aan de weg die waarschijnlijk ooit uitgevoerd gaan worden.
Oftewel ze zijn er ook vaak voor niks.....
Wie bepaalt of die snelheidsbeperking 'voor niks 'is? Iets met wet, rijbewijs, verkeersregels, gezond verstand Ipv te hard rijden is het mss een idee, als een situatie in jouw ogen niet terecht is, dat je hier de plaatselijke instantie van op de hoogte stelt?
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_49785507
Alleen langzamer rijden bij wegwerkzaamheden als er inderdaad iemand aan het werk is, anders is het gewoon bullshit.
pi_49785533
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 09:16 schreef Eddy_Huntington het volgende:
Je moet niet zeiken. Op de A20 mocht ik vorig weekend bvb weer eens niet harder dan 50 rijden ivm zogenaamde wegwerkzaamheden. Vanzelfsprekend was er in de verste verte geen werkende wegwerker te bekennen.
Misschien moeten jullie eens wat harder gaan werken ipv zware shag roken en mopjes vertellen.
zielig

TS
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 09:42:07 #36
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_49785574
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 09:16 schreef Eddy_Huntington het volgende:
Je moet niet zeiken. Op de A20 mocht ik vorig weekend bvb weer eens niet harder dan 50 rijden ivm zogenaamde wegwerkzaamheden. Vanzelfsprekend was er in de verste verte geen werkende wegwerker te bekennen.
Misschien moeten jullie eens wat harder gaan werken ipv zware shag roken en mopjes vertellen.
Mss moet je het zelf eens een dagje proberen?
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  zaterdag 26 mei 2007 @ 09:43:16 #37
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_49785588
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 09:27 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ik rij geen auto, maar dat lijkt me niet slim. Als je ziet hoe sommige mensen op de rem duiken om een boete te omzeilen, en dan op 1 baan zonder uitwijkmogelijkheden met mensen die langs de weg werken....
Met die redenatie kun je natuurlijk wel alle snelheidscontroles afschaffen...

Mensen moeten niet op de rem trappen als ze te hard rijden, mensen moeten gewoon niet zo achterlijk zijn altijd en overal te hard willen rijden. En als er dan eens een paal staat moet je ook een kerel zijn en je verlies nemen... risico van het vak.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_49785614
Als ik langs werkzaamheden rij op de snelweg dan zie ook niemand maar dan ook niemand die netjes 70 rijd. Hier op fok zitten natuurlijk weer allemaal van die schijnheiltjes die zich "netjes" aan de snelheid houden.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 09:52:22 #39
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_49785694
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 09:45 schreef -Jewcookie- het volgende:
Als ik langs werkzaamheden rij op de snelweg dan zie ook niemand maar dan ook niemand die netjes 70 rijd. Hier op fok zitten natuurlijk weer allemaal van die schijnheiltjes die zich "netjes" aan de snelheid houden.
Ik weet dat mijn snelheidsmeter 10% afwijking heeft, dus daar gedraag ik mij naar. Dat betekent dus idd bij ieder rond bord met rode rand even kijken wat toegestaan is (en dan is het soms best schrikken als mensen er twee keer zo hard voorbij gejankt komen en dan hoop ik alitijd van harte dat er een mooie foto van is gemaakt)

Het heeft trouwens niets met schijnheiligheid te maken, maar de waarde die ik hecht aan mijn rijbewijs.
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_49786000
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 09:45 schreef -Jewcookie- het volgende:
Als ik langs werkzaamheden rij op de snelweg dan zie ook niemand maar dan ook niemand die netjes 70 rijd. Hier op fok zitten natuurlijk weer allemaal van die schijnheiltjes die zich "netjes" aan de snelheid houden.
Niks met schijnheiligheid te maken. Ik houd me aan de snelheid om redenen die TS noemde, namelijk dat het behoorlijk irritant en gevaarlijk is voor diegenen die aan de kant van de weg staan. Normaal gesproken rij ik ook door, maar dan zijn de omstandigheden er ook naar. Vaak zie ik automobilisten gewoon doorkachelen omdat ze denken dat ze uberchauffeurs zijn en een wegversmalling alleen als uitdaging zien om snel langs te scheuren.

Hard rijden is geen kunst.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_49786404
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 10:13 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Niks met schijnheiligheid te maken. Ik houd me aan de snelheid om redenen die TS noemde, namelijk dat het behoorlijk irritant en gevaarlijk is voor diegenen die aan de kant van de weg staan. Normaal gesproken rij ik ook door, maar dan zijn de omstandigheden er ook naar. Vaak zie ik automobilisten gewoon doorkachelen omdat ze denken dat ze uberchauffeurs zijn en een wegversmalling alleen als uitdaging zien om snel langs te scheuren.

Hard rijden is geen kunst.
TS zegt dat 90% te hard rijdt, hier in dit topic zegt 90% dat ze zich netjes aan de snelheid houden.
pi_49786419
Ik houd me niet aan de snelheid.
Ik zie borden met 70 staan 2km voordat de "werkzaamheden" beginnen, bij wegversmallingen snachts waarbij van die betonnen vangrails staan (soort blokken) en niemand aan het werk is.
Of als ze 10 km met pylonnetjes afzetten en er 70 van maken. Ik rem wel even af waar ze echt aan het werk zijn ( 150 mtr oid), maar die andere 9850 ga ik gewoon 90.
Built for Speed
pi_49787331
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 06:20 schreef Lightning_NL het volgende:
Tja... Je hebt toch zelf voor dat werk gekozen? Moet je ook niet zo klagen hoor. En die paar kilometertjes verschil maken volgens mij helemaal niet zoveel verschil wat betreft CO2 ( ), geluid en stof op doen waaien hoor.

Ikzelf rij by the way bijna altijd wel de aangegeven snelheid bij wegwerkzaamheden. Gewoon omdat de kans dat je daar genaaid wordt met flitsers effe wat groter is.
Mensen zoals jij zouden ze preventief moeten ruimen.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_49787589
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 10:43 schreef -Jewcookie- het volgende:

[..]

TS zegt dat 90% te hard rijdt, hier in dit topic zegt 90% dat ze zich netjes aan de snelheid houden.
Ja, en 100% van alle weggebruikers zit op Fok...
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 09:52 schreef eNaSnI het volgende:
Het heeft trouwens niets met schijnheiligheid te maken, maar de waarde die ik hecht aan mijn rijbewijs.
Hopelijk toch ook wel met de waarde die je hecht aan andermans en je eigen veiligheid.
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 09:43 schreef Telecaster het volgende:

[..]

Met die redenatie kun je natuurlijk wel alle snelheidscontroles afschaffen...

Mensen moeten niet op de rem trappen als ze te hard rijden, mensen moeten gewoon niet zo achterlijk zijn altijd en overal te hard willen rijden. En als er dan eens een paal staat moet je ook een kerel zijn en je verlies nemen... risico van het vak.
Maar dat is het, ze hebben altijd een grote bek, maar als ze dan zo'n mooie brief krijgen heeft iedereen het gedaan behalve zijzelf.
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 09:16 schreef Eddy_Huntington het volgende:
Je moet niet zeiken. Op de A20 mocht ik vorig weekend bvb weer eens niet harder dan 50 rijden ivm zogenaamde wegwerkzaamheden. Vanzelfsprekend was er in de verste verte geen werkende wegwerker te bekennen.
Misschien moeten jullie eens wat harder gaan werken ipv zware shag roken en mopjes vertellen.
Ja, ze gaan even alles opruimen als ze pauze houden... Daarbij gaat het niet alleen om de wegwerkers zelf, maar ook om de inrichting van de weg op dat moment. Heb regelmatig mensen pionnen zien bowlen met hun auto omdat ze zonodig harder moeten rijden. Is het dan echt zo erg om een paar meter wat zachter te rijden waardoor je misschien 5 tot 10 minuten later bent?
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 09:09 schreef Telecaster het volgende:

[..]

Hah! Dat ben ik.

Vreselijk inderdaad. Om de redenen van ts rij ik altijd de aangegeven snelheid bij werk langs de weg, en 't is een uitzondering als ik eens een keer geen opgefokte idioot tegenkom die breed knipperend en toeterend m'n achterbank in wil rijden.
Dan ga ik juist alleen maar langzamer rijden Heerlijk om te zien hoe dat soort lui zichzelf zitten op te vreten
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 11:51:25 #45
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_49787784
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 11:42 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Maar dat is het, ze hebben altijd een grote bek, maar als ze dan zo'n mooie brief krijgen heeft iedereen het gedaan behalve zijzelf.
Heerlijk. 't Is echt heel simpel - je weet dat je je aan een bepaalde snelheid moet houden. Doe je dat niet, dan loop je het risico dat daar consequenties aan zitten.
[..]
quote:
Dan ga ik juist alleen maar langzamer rijden Heerlijk om te zien hoe dat soort lui zichzelf zitten op te vreten
Ik denk dan meestal alleen maar: "you must have a *really* small penis." ;-)
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_49788161
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 11:42 schreef BobbyB het volgende:
Dan ga ik juist alleen maar langzamer rijden Heerlijk om te zien hoe dat soort lui zichzelf zitten op te vreten
Doe waar je je goed door voelt.

Kneus.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 12:07:31 #47
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_49788193
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 11:42 schreef BobbyB het volgende:

Hopelijk toch ook wel met de waarde die je hecht aan andermans en je eigen veiligheid.
[..]
Dat lijkt me vanzelfsprekend, want een rijbewijs geeft je toestemming om te rijden nadat er geoordeeld is dat je hier capabel voor bent. Helaas blijkt het maar al te vaak dat deze controles niet altijd even waterdicht zijn Het verkeer bestaat eruit om veilig van A naar B te komen. Als iedereen dat eens beseft, scheelt dat wrs al een berg onnodige crashes.
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_49788233
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:07 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Dat lijkt me vanzelfsprekend, want een rijbewijs geeft je toestemming om te rijden nadat er geoordeeld is dat je hier capabel voor bent. Helaas blijkt het maar al te vaak dat deze controles niet altijd even waterdicht zijn Het verkeer bestaat eruit om veilig van A naar B te komen. Als iedereen dat eens beseft, scheelt dat wrs al een berg onnodige crashes.
Mensen die altijd iets te hard rijden zijn per defenitie niet capabel om te rijden?
  zaterdag 26 mei 2007 @ 12:09:12 #49
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_49788244
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 11:33 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Mensen zoals jij zouden ze preventief moeten ruimen.
* eNaSnI eens is
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  zaterdag 26 mei 2007 @ 12:11:10 #50
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_49788290
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:08 schreef -Jewcookie- het volgende:

[..]

Mensen die altijd iets te hard rijden zijn per defenitie niet capabel om te rijden?
Die hebben schijnbaar moeite met de regels waar iedereen zich geacht wordt aan te houden in het verkeer. Waarom zou een snelheidslimiet anders geinterpreteerd moeten worden dan een voorrangsregel?
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_49788356
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:11 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Die hebben schijnbaar moeite met de regels waar iedereen zich geacht wordt aan te houden in het verkeer. Waarom zou een snelheidslimiet anders geinterpreteerd moeten worden dan een voorrangsregel?
De regels zijn zo opgesteld dat zelfs vrouwen of oudere mensen kunnen rijden op de weg zodat het voor iedereen toegankelijk is. Daarom kun je de snelheidslimiet net zo interpeteren als een voorangsregel.
pi_49788404
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:06 schreef -Jewcookie- het volgende:

[..]

Doe waar je je goed door voelt.

Kneus.
Jij bent vast zo'n bumperklever die zichzelf op zit te vreten achter het stuur en een auto 2 meter voor je die niet sneller wilt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_49788438
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:06 schreef -Jewcookie- het volgende:

[..]

Doe waar je je goed door voelt.

Kneus.
En zo denk ik ook over hardrijders die hard rijden waar het eigenlijk niet kan. Kijk ik heb namelijk niks tegen hardrijders op zich maar als ze ook te hard rijden wanneer de omstandigheden daar niet optimaal voor zijn, zoals dus wegwerkzaamheden, sneeuw, harde regen, mist etc dan heb ik wel zoiets van doe toch eens normaal.
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:08 schreef -Jewcookie- het volgende:

[..]

Mensen die altijd iets te hard rijden zijn per defenitie niet capabel om te rijden?
Dat zal niemand zeggen, het probleem is echter dat veel hardrijders denken dat ze capabel zijn om (hard) te rijden en hun rij kunsten wel degelijk onderschatten.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_49788443
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:14 schreef -Jewcookie- het volgende:

[..]
zelfs vrouwen

Veel vrouwen rijden volgens mij beter dan jij.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 12:17:18 #55
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_49788451
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:14 schreef -Jewcookie- het volgende:

[..]

De regels zijn zo opgesteld dat zelfs vrouwen of oudere mensen kunnen rijden op de weg zodat het voor iedereen toegankelijk is. Daarom kun je de snelheidslimiet net zo interpeteren als een voorangsregel.
wat dus betekent dat je wel stopt voor verkeer van rechts maar op de snelweg zelf je regels maar gaat bepalen?
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  zaterdag 26 mei 2007 @ 12:18:14 #56
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_49788479
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:16 schreef BobbyB het volgende:

[..]

En zo denk ik ook over hardrijders die hard rijden waar het eigenlijk niet kan. Kijk ik heb namelijk niks tegen hardrijders op zich maar als ze ook te hard rijden wanneer de omstandigheden daar niet optimaal voor zijn, zoals dus wegwerkzaamheden, sneeuw, harde regen, mist etc dan heb ik wel zoiets van doe toch eens normaal.
[..]

Dat zal niemand zeggen, het probleem is echter dat veel hardrijders denken dat ze capabel zijn om (hard) te rijden en hun rij kunsten wel degelijk onderschatten.
overschatten
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_49788484
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:15 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Jij bent vast zo'n bumperklever die zichzelf op zit te vreten achter het stuur en een auto 2 meter voor je die niet sneller wilt.
Nee niet meer, vroeger had ik daar wel last van. Doe nu gewoon rustig aan, al hou ik wel van een beetje doorkachelen, maar ik ga me om dat soort onbenullige dingen niet meer druk maken. Is alleen maar slecht voor je bloeddruk. Al vind ik wel dat wat jij doet gewoon sneu is.
pi_49788548
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:14 schreef -Jewcookie- het volgende:

[..]

De regels zijn zo opgesteld dat zelfs vrouwen of oudere mensen kunnen rijden op de weg zodat het voor iedereen toegankelijk is. Daarom kun je de snelheidslimiet net zo interpeteren als een voorangsregel.
Gast Echt waar wat een onzin. Dan kun je toch net zo goed de regels afschaffen als iedereen maar voor zichzelf gaat bepalen of ie er zich op dat moment wel of niet aan moet houden. Okee, dat je 's nachts 100 moet rijden terwijl er geen hond op de weg is vind ik ook onzin maar het heeft lang niet altijd met veiligheid te maken, maar ook met geluidsoverlast en dat soort zaken.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_49788557
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:17 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

wat dus betekent dat je wel stopt voor verkeer van rechts maar op de snelweg zelf je regels maar gaat bepalen?
Regels op de snelweg zijn. Die hoef ik niet zelf te bepalen. Ik rij gewoon iets harden dan op het bodje staat. Gewoon 140 - 150 op de stukken waar het kan. .
  zaterdag 26 mei 2007 @ 12:22:01 #60
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_49788578
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:18 schreef -Jewcookie- het volgende:

[..]

Nee niet meer, vroeger had ik daar wel last van. Doe nu gewoon rustig aan, al hou ik wel van een beetje doorkachelen, maar ik ga me om dat soort onbenullige dingen niet meer druk maken. Is alleen maar slecht voor je bloeddruk. Al vind ik wel dat wat jij doet gewoon sneu is.
Je aan de snelheid houden sneu?? Wow, mag ik jou aanraken dan? Jij moet echt God wezen dan, want dat doe je natuurlijk nooit
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_49788594
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:22 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Je aan de snelheid houden sneu?? Wow, mag ik jou aanraken dan? Jij moet echt God wezen dan, want dat doe je natuurlijk nooit
Ik had het over expres langzamer gaan rijden als er iemand achter je zit te drukken en jezelf er beter en gelukkiger door voelen.
pi_49788632
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:18 schreef eNaSnI het volgende:

[..]
Thanks, dat bedoelde ik inderdaad
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:21 schreef -Jewcookie- het volgende:

[..]

Regels op de snelweg zijn. Die hoef ik niet zelf te bepalen. Ik rij gewoon iets harden dan op het bodje staat. Gewoon 140 - 150 op de stukken waar het kan. .
Kijk en dat kan ik dan wel weer enigszins begrijpen. Maar ik doelde meer op stukken waar het niet kan, zoals bij wegwerkzaamheden.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_49788672
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:22 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Je aan de snelheid houden sneu?? Wow, mag ik jou aanraken dan? Jij moet echt God wezen dan, want dat doe je natuurlijk nooit
Je mag me best aanraken hoor.

Ik zeg gewoon dat ik meestal wat te hard rijd. Alleen jullie komen dan gelijk met dat slappe gezeik dat regels regels zijn en dat jullie nooit en te nimmer te hard rijden en ik mezelf of maar dood moet rijden of preventief geruimd moet worden.
pi_49788673
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:22 schreef -Jewcookie- het volgende:

[..]

Ik had het over expres langzamer gaan rijden als er iemand achter je zit te drukken en jezelf er beter en gelukkiger door voelen.
Dat was ik, en dat doe ik alleen maar als ze boven op je bumper gaan zitten met toeters, bellen en knipperende lampen.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 12:26:38 #65
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_49788699
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:21 schreef -Jewcookie- het volgende:

[..]

Regels op de snelweg zijn. Die hoef ik niet zelf te bepalen. Ik rij gewoon iets harden dan op het bodje staat. Gewoon 140 - 150 op de stukken waar het kan. .
En niet even nadenken waarom die limieten er zijn? Naast je eigenbelang (ego, ikke ikke) heb je ook te maken met in/uitvoegend verkeer, onverwachte omstandigheden (legeroefeningetje met een rookgranaat naast de snelweg), verloren lading midden op de rijbaan, de hoeveelheid uitstoot van schadelijke stoffen, etc. Je bgrijpt hopelijk wel dat je kans van overleven bij een rare schuiver/crash groter is als je je aan de snelheid houd? Vinden de hulpdiensten vaak ook prettiger, alleen maar stukjes van personen uit een auto knippen is zo'n gedoe.
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_49788744
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:24 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Thanks, dat bedoelde ik inderdaad
[..]

Kijk en dat kan ik dan wel weer enigszins begrijpen. Maar ik doelde meer op stukken waar het niet kan, zoals bij wegwerkzaamheden.
Moet ik bekennen dat ik daar ook te hard rij. 90 -100 tenzij het echt van die smalle strookjes zijn/druk op de weg is of dat er echt druk gewerkt word en mensen langs de weg lopen. Ander kar ik gewoon door.
pi_49788806
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:25 schreef -Jewcookie- het volgende:

[..]

Je mag me best aanraken hoor.

Ik zeg gewoon dat ik meestal wat te hard rijd. Alleen jullie komen dan gelijk met dat slappe gezeik dat regels regels zijn en dat jullie nooit en te nimmer te hard rijden en ik mezelf of maar dood moet rijden of preventief geruimd moet worden.
Dat was voor Lightning_NL en niet voor jou. Regels zijn inderdaad regels en daar hebben we het denk ik ook wel zelf naar gemaakt. Het probleem is gewoon dat veel mensen niet in kunnen schatten en vooruit kijken waardoor een hardrijder al snel een gevaar vormt. Mensen gooien bijvoorbeeld hun auto gewoon naar links zonder goed te kijken en de snelheid van die ander in te schatten. Het gevaar wordt dus niet alleen veroorzaakt door de hardrijder.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 12:32:39 #68
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_49788861
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:28 schreef -Jewcookie- het volgende:

[..]

Moet ik bekennen dat ik daar ook te hard rij. 90 -100 tenzij het echt van die smalle strookjes zijn/druk op de weg is of dat er echt druk gewerkt word en mensen langs de weg lopen. Ander kar ik gewoon door.
En door dit soort gedrag breng je niet alleen jezelf maar ook je medeweggebruikers in gevaar, die er niet op rekenen dat iemand zich zo gedraagt. Hieruit kan ik niet anders dan concluderen dat een inname van het rijbewijs met bijbehorende sancties wegens een artikel 5 zeker aan jou besteed zijn.
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_49788911
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:26 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

En niet even nadenken waarom die limieten er zijn? Naast je eigenbelang (ego, ikke ikke) heb je ook te maken met in/uitvoegend verkeer, onverwachte omstandigheden (legeroefeningetje met een rookgranaat naast de snelweg), verloren lading midden op de rijbaan, de hoeveelheid uitstoot van schadelijke stoffen, etc. Je bgrijpt hopelijk wel dat je kans van overleven bij een rare schuiver/crash groter is als je je aan de snelheid houd? Vinden de hulpdiensten vaak ook prettiger, alleen maar stukjes van personen uit een auto knippen is zo'n gedoe.
Nee ik denk alleen maar aan mezelf en het milieu betaal ik me al helemaal blauw aan. En als je harder rijdt heb je minder kans om zwaar invalide te raken na een ongeluk. Is dit wat je wil horen?
  zaterdag 26 mei 2007 @ 12:36:58 #70
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_49788964
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:34 schreef -Jewcookie- het volgende:

[..]

Nee ik denk alleen maar aan mezelf en het milieu betaal ik me al helemaal blauw aan. En als je harder rijdt heb je minder kans om zwaar invalide te raken na een ongeluk. Is dit wat je wil horen?
Het past wel goed bij je, ik hoop dat er geen kern van waarheid in zit.

Beter voorkomen, dan genezen!
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_49788988
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:36 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Het past wel goed bij je, ik hoop dat er geen kern van waarheid in zit.

Beter voorkomen, dan genezen!
  zaterdag 26 mei 2007 @ 12:52:51 #72
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_49789381
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe TS weet dat er te hard gereden wordt. Je kunt zo met het blote oog toch niet zien met welke snelheid iemand rijdt ?
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_49789408
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:52 schreef Blue-eyes het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe TS weet dat er te hard gereden wordt. Je kunt zo met het blote oog toch niet zien met welke snelheid iemand rijdt ?
Ben je nou dom of doe je alleen maar dom. Dat zie je toch aan de stofwolk man!
  zaterdag 26 mei 2007 @ 12:55:17 #74
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_49789429
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:52 schreef Blue-eyes het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe TS weet dat er te hard gereden wordt. Je kunt zo met het blote oog toch niet zien met welke snelheid iemand rijdt ?
Als 80% van het verkeer zich min of meer aan de snelheid houd, valt het wel op als er iemand met +20km voorbij rijdt.
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_49790569
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 09:13 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Alsof die snelheid er alleen is voor de mensen die er werken?!? Dit heeft ook te maken met alle obstakels op/langs de weg, mogelijkheden van al dan niet uitwijk, de status van het wegdek ter plekke, etc. Vaak is de vluchtstrook namelijk verdwenen bij werkzaamheden, dus waar moet je heen als je een klapband krijgt?

Gisteren was de spitsstrook tussen Arnhem en Apeldoorn open, maar er stond wel mooi een vrachtaoto op stil met een geklapte band. Die limieten zijn er dus met name voor calamiteiten en het voorkomen daarvan.

Als jij je doelbewust niets van snelheidslimieten aantrekt 'omdat je er niemand ziet', mogen ze je van mij wel meteen een artikel 5 overtreding toekennen en je rijbewijs invorderen!
Dus... jij denkt serieus dat als er obstakels zijn ik ook nog normaal door blijf rijden? Denk je dat echt?!

[ Bericht 1% gewijzigd door DikkeSmikkel op 26-05-2007 17:26:25 ]
Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
pi_49791512
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:22 schreef -Jewcookie- het volgende:

[..]

Ik had het over expres langzamer gaan rijden als er iemand achter je zit te drukken en jezelf er beter en gelukkiger door voelen.
Ik trek mij mij niks aan van getoeter/geknipper aan de achterkant wanneer ik wel v-max rij, maar ik ga zeker niet langzamer rijden. Politieagentje spelen vind ik ook niet tof.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 14:49:57 #77
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_49791840
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:52 schreef Blue-eyes het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe TS weet dat er te hard gereden wordt. Je kunt zo met het blote oog toch niet zien met welke snelheid iemand rijdt ?
Dat zie,hoor én voel je al iemand langsrijdt, je kunt ook horen aan motorgeluid en bandengeluid of iemand wel of niet remt net voor ze ons voorbijrijden, die zijn er idd ook
Het jammere hiervan is, dat op het moment dat je de tunnel inrijdt, het geluid je vooruitkomt, dus vóór je er bent horen we al of je wél of niet achterlijk hard rijdt.... zolang je IN die tunnel zit maak je teringherrie, óók als je al langs ons bent dus... als er een vrachtwagen langsrijdt, moet je je soms vasthouden door de luchtverplaatsing die zo'n ding veroorzaakt, zeker bij de hogere types

Het verschil met die anderhalve toffe automobilist die wél 70 rijdt is erg groot... het gaat in deze ook niet echt om veiligheid, danwel om ARBO, om meteen maar even een paar andere posts te beantwoorden.. er staat een betonnen barrier op de vluchtstrook, die we gebruiken om over te lopen, omdat het werk net onder het dak van de tunnel plaatsvindt..
Ik werk gelukkig niet vaak in de tunnels en langs de weg, en dit is mijn eerste echte klus met geluidsstress, en ikmoet eerlijk toegeven dat ik niet had verwacht dat werken in een GIGA lawaaierige omgeving inclusief alle fijne bijkomende verschijnselen zo vreselijk zwaar zou zijn... en ik ben echt wel wat gewend

Om nog een lompe post te beantwoorden van de vorige page ergens; ik heb er NIET voor gekozen om dit werk te doen, ik werk bij een kraanbedrijf, maar wij hebben toevallig een vrachtauto met semi en laadkraantje in de verhuur daar, en dat is mijn baantje nu FF... als ik dit mijn vaste werk was, was iik heel erg op zoek naar ander werk... daarbij maakt het geen reet uit WIE het doet... maar IEMAND moet het doen he....

Enneh schaften.... doen we dus niet... hoe eerder de werktijd of het werk erop zit, hoe eerder we eruit kunnen, we doen wel een bakkie en een happie tussendoor in 10 minuten ofzo, maar da's ook alles.... stof op je brood en schreeuwen naar elkaar om een gesprek te kunnen voeren is niet echt gezellig, dus gewoon doorgaan en wegwezen....
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_49792038
Had je maar een vak moeten leren ouwe pik!
Convinced that any doctrine of superiority based on racial differentiation is scientifically false, morally condemnable, socially unjust and dangerous, and that there is no justification for racial discrimination in theory or in practice, anywhere.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 15:10:43 #79
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_49792282
Als je bekijkt hoe laks er met kilometerbeperkingbordjes bij wegwerkzaamheden omgegaan wordt vind ik haast niet dat wegwerkers die extra bescherming verdienen. Men kan zo te zien de verantwoordelijkheid ervan niet aan.
Vampire Romance O+
pi_49792733
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 14:59 schreef spanks het volgende:
Had je maar een vak moeten leren ouwe pik!
Maar wie moeten dan onze "vuile" klusjes opknappen? Altijd die mensen die zeiken over mensen zonder opleiding maar ondertussen wel gebruik maken van de faciliteiten die zij mogelijk maken.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_49792797
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 15:32 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Maar wie moeten dan onze "vuile" klusjes opknappen? Altijd die mensen die zeiken over mensen zonder opleiding maar ondertussen wel gebruik maken van de faciliteiten die zij mogelijk maken.
haphap
Convinced that any doctrine of superiority based on racial differentiation is scientifically false, morally condemnable, socially unjust and dangerous, and that there is no justification for racial discrimination in theory or in practice, anywhere.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 16:06:38 #82
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_49793486
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 15:10 schreef MouseOver het volgende:
Als je bekijkt hoe laks er met kilometerbeperkingbordjes bij wegwerkzaamheden omgegaan wordt vind ik haast niet dat wegwerkers die extra bescherming verdienen. Men kan zo te zien de verantwoordelijkheid ervan niet aan.
Daarvoor moet je bij Rijkswaterstaat zijn knul , wij mogen niet eens zelf omgereden pionnen overeind zetten, de afzetting, bebakening en de afstand waarovcer de portalen op 70 staan is voorschrift en volgens 'het boekje' overigens is de aanrijsnelheid vóór de tunnel 90, en pas als je net voor de tunnel terug gaat naar 1 baan ga je naar 70...
Onnodig lang 70 rijden is dus nvt in dit verhaal...

Ik ben zelf trouwens ook gewoon een doorrijder hoor, als ik de ruimte heb rijd ik bijna standaard 150
Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik zelf ook wel eens 20 km smokkel(de) bij werkzaamheden, maar da's nu echt over nu ik er eens zelf heb gestaan...
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 26 mei 2007 @ 16:10:54 #83
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_49793573
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 16:06 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Daarvoor moet je bij Rijkswaterstaat zijn knul , wij mogen niet eens zelf omgereden pionnen overeind zetten, de afzetting, bebakening en de afstand waarovcer de portalen op 70 staan is voorschrift en volgens 'het boekje' overigens is de aanrijsnelheid vóór de tunnel 90, en pas als je net voor de tunnel terug gaat naar 1 baan ga je naar 70...
Onnodig lang 70 rijden is dus nvt in dit verhaal...

Ik ben zelf trouwens ook gewoon een doorrijder hoor, als ik de ruimte heb rijd ik bijna standaard 150
Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik zelf ook wel eens 20 km smokkel(de) bij werkzaamheden, maar da's nu echt over nu ik er eens zelf heb gestaan...
Weet ik, ik stel het expres zo zwartwit. Zolang het lijkt alsof het wegwerkers niet interesseert of afzettingen weggehaald worden halen veel automobilisten hun schouders over die bordjes op.

Overigens zijn jullie zelf het grootste slachtoffer van slechte bebording.
Vampire Romance O+
  zaterdag 26 mei 2007 @ 16:20:08 #84
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_49793771
Als je FF goed leest op page 1 geloof ik, voor we de afzetting uitrijden, melden we ons af, en bellen we de bordenboer, die komt aanrijden binnen 15 minuten, meestal hangt ie ergens in de buurt bij een koffieautomaat, als ie aankomt, doen we FF snel een briefing, en als we weg zijn is binnen 15 minuten de complete afzetting opgeruimd, die boys zijn écht rap

Maar ik weet wel wat je bedoelt; op de A15 bijvoorbeeld heeft jarenlang een afzetting gestaan, en bij versmallingen en extra barriers met een 2 meter baan staat de signalering dan ook standaard 24/7 op 70 km, en da's erg irritant als er niet gewerkt wordt (voorzover je dat kan zien). probleem is dat de wegbeheerder aansprakelijk is voor de situatie, en die dekt zich in door hem gewoon op 70 te laten staan... óók dus als er niet gewerkt wordt, en weghalen van 10 km barriers en belijning elke dag is not done, dat gaat gewoonweg niet...

Op de A12 tussen Gouda en Den Haag krijg je die situatie nu trouwens ook, is er zelfs al, maar het wordt nog veel erger als ze straks écht aan het verbreden gaan daar..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_49795282
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 11:33 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Mensen zoals jij zouden ze preventief moeten ruimen.
Zo dat zijn nogal grove woordjes die uit je mond komen. Heb je verder nog wat nuttigs te zeggen over het hoe en waarom, of was dit het?
pi_49795364
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:25 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Dat was ik, en dat doe ik alleen maar als ze boven op je bumper gaan zitten met toeters, bellen en knipperende lampen.
Dat is pas fout. Ga nou gewoon opzij, linksklevert. Groot licht is ervoor om te signaleren dat iemand er langs wil. Wie ben jij om iemand te gaan blokkeren?
pi_49796382
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 17:26 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Zo dat zijn nogal grove woordjes die uit je mond komen. Heb je verder nog wat nuttigs te zeggen over het hoe en waarom, of was dit het?
Denk dat de andere reacties op jouw post van anderen wel genoeg zegt.
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 17:29 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Dat is pas fout. Ga nou gewoon opzij, linksklevert. Groot licht is ervoor om te signaleren dat iemand er langs wil. Wie ben jij om iemand te gaan blokkeren?
Wie ben jij om mij van de weg te drukken? Ik hou me gewoon aan de snelheid en als jij het daar niet mee eens bent moet je niet mij daar mee lastig vallen. Ik ga echt niet harder rijden omdat jij er langs wilt. Als jij je zonodig dood wil rijden moet je dat vooral doen maar val daar anderen niet mee lastig.

Verder: als je zo'n haast heb, moet je maar gewoon eerder van huis vertrekken.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_49796460
Wanneer wegens werkzaamheden de max. snelheid 70 is, dan zou ik juist expres maar 50 rijden.
Al was het alleen maar om achteropliggend verkeer op te fokken.

Ik rijd zelf geen auto trouwens.
pi_49796487
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 18:12 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Denk dat de andere reacties op jouw post van anderen wel genoeg zegt.
[..]
Nee, ik vraag het natuurlijk niet voor niets aan jou. Die grove woorden komen van jou.
quote:
Wie ben jij om mij van de weg te drukken? Ik hou me gewoon aan de snelheid en als jij het daar niet mee eens bent moet je niet mij daar mee lastig vallen. Ik ga echt niet harder rijden omdat jij er langs wilt. Als jij je zonodig dood wil rijden moet je dat vooral doen maar val daar anderen niet mee lastig.

Verder: als je zo'n haast heb, moet je maar gewoon eerder van huis vertrekken.
Van de weg drukken... Het is gewoon een teken van "hee, let eens op, er zit iemand achter je, en die wil harder dan jou". Als jij dan de mogelijkheid hebt om naar rechts te gaan dan moet je dat gewoon doen. Als je dan expres vaart gaat minderen ben je gewoon een gevaarlijke asociale mongool.
En dan jouw opmerking over zo graag dood willen... Jouw rijkunsten zijn dus schijnbaar zo ontzettend bagger dat je denkt dat je dood gaat als je te hard rijdt
pi_49796494
Werk maar es een beetje door joh

God created the world, but the Dutch created The Netherlands.
Sadly the Dutch didn't expand their motorways, maybe God will one day
pi_49796523
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 18:16 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Wanneer wegens werkzaamheden de max. snelheid 70 is, dan zou ik juist expres maar 50 rijden.
Al was het alleen maar om achteropliggend verkeer op te fokken.

Ik rijd zelf geen auto trouwens.
Ik hoop dat je dat niet serieus meent. Is dat wel zo, dan hoop ik dat jij nooit je rijbewijs zult halen want iets in jouw kop zit niet helemaal lekker.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 18:30:07 #92
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_49796823
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 18:16 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Wanneer wegens werkzaamheden de max. snelheid 70 is, dan zou ik juist expres maar 50 rijden.
Al was het alleen maar om achteropliggend verkeer op te fokken.

Ik rijd zelf geen auto trouwens.
Dat is te merken aan je opmerking... overdrijven is ook een kunst he

50 op de snelweg is net of je stilstaat, en erg link ivbm achteropkomend verkeer die daar dus niet op rekent.. gewoon allemaal braaf 70 op een rijtje met 25 - 30 meter (3 van die witte strepen) ertussen, en daarna weer lekker doorrijden... meer hoeft niet...
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_49796913
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 18:19 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ik hoop dat je dat niet serieus meent. Is dat wel zo, dan hoop ik dat jij nooit je rijbewijs zult halen want iets in jouw kop zit niet helemaal lekker.
Grapje. Ik bedoelde eigenlijk 30 km/u
pi_49796988
Erg grappig, ik lig helemaal in een deuk.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 18:38:24 #95
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_49797065
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 18:16 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Wanneer wegens werkzaamheden de max. snelheid 70 is, dan zou ik juist expres maar 50 rijden.
Al was het alleen maar om achteropliggend verkeer op te fokken.

Ik rijd zelf geen auto trouwens.
Zo'n mensen zouden ze hun rijbewijs moeten afnemen. (nog een geluk dat je er geen hebt) Dat is zoals die bejaarden die opeens aan 70 km/h op de autosnelweg gaan rijden en dan doodsbang zitten te kijken naar de vrachtwagens die hen inhalen en het achteropkomende autoverkeer ophouden. En dan rijdt er iemand in op zo'n vrachtwagen en is het de schuld van degenen die normaal rijden ...

Ze zouden boetes voor te traag rijden ook moeten geven ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_49797330
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 18:38 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ze zouden boetes voor te traag rijden ook moeten geven ...
Doen ze soms ook.
pi_49797510
Wat ik trouwens wel een beetje jammer vind is dat TS zei dat ie zelf ook soms zo'n 20km/u 'smokkelde', maar nu ineens iedereen die datzelfde doet ontzettend afzeiken.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 19:12:54 #98
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_49798070
Ik zeik niks af... en 20 km te hard langs werkzaamheden is teveel.. weet ik nu ook... vandaar ook een beetje dit topic he

Ik heb hierboven ergens ook al eens gezegd, dat mensen waarschijnlijk niet doorhebben dat die paar km's meer effekt hebben als je denkt...
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_49799355
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 18:17 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Nee, ik vraag het natuurlijk niet voor niets aan jou. Die grove woorden komen van jou.
Wat moet ik dan? Herhalen wat al twintig keer gezegd is? Beetje onnodig, maar goed speciaal voor jou:
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 06:20 schreef Lightning_NL het volgende:
Tja... Je hebt toch zelf voor dat werk gekozen? Moet je ook niet zo klagen hoor. En die paar kilometertjes verschil maken volgens mij helemaal niet zoveel verschil wat betreft CO2 ( ), geluid en stof op doen waaien hoor.
Iemand kiest zelf voor het werk, maar het moet hoe dan ook gedaan worden, niet? Of wil je op verrotte wegen rijden?

Gewoon lekker rekening houden met de wegwerkers die er voor zorgen dat jij lekker door kan tuffen.
quote:
Ikzelf rij by the way bijna altijd wel de aangegeven snelheid bij wegwerkzaamheden. Gewoon omdat de kans dat je daar genaaid wordt met flitsers effe wat groter is.
Je moet je gewoon aan de snelheid houden omdat dat voor iedereen veilig is en niet omdat je eventueel geflitst kan worden.
quote:
Van de weg drukken... Het is gewoon een teken van "hee, let eens op, er zit iemand achter je, en die wil harder dan jou". Als jij dan de mogelijkheid hebt om naar rechts te gaan dan moet je dat gewoon doen. Als je dan expres vaart gaat minderen ben je gewoon een gevaarlijke asociale mongool.
En dan jouw opmerking over zo graag dood willen... Jouw rijkunsten zijn dus schijnbaar zo ontzettend bagger dat je denkt dat je dood gaat als je te hard rijdt
Okee, even een ding rechtzetten: ik had het niet over een situatie waar ik links rijd. Ik had het over een stuk waar het 1 baans is door bijvoorbeeld de wegafzetting. Als ik inderdaad op de linker baan zit zal ik zoiets uiteraard niet doen. Maar ook dan heb jij maar gewoon te wachten tot ik weer naar rechts kan, ik ga niet haasten voor een ander en anders moet je je maar gewoon aan de snelheid houden, dan heb je geen last van zulke situaties.

Wat betreft het zacht rijden, ik zal ook geen 10KM langzamer rijden dan de aangegeven snelheid... maar doorgaans rij ik 5KM harder dan de aangegeven snelheid en als er zo'n figuur aankomt ga ik uit protest precies de aangeven snelheid rijden.

Verder; ik denk niet dat je van hard rijden dood gaat, maar de kans op een ongeluk wordt door vele andere omstandigheden wel groter. Je bent namelijk niet de enige op de weg, je hoort ook gewoon rekening houden met andere weggebruikers die niet zo goed kunnen inspelen op hardrijders.

[ Bericht 3% gewijzigd door BobbyB op 26-05-2007 19:59:37 ]
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_49802277
Amstelveen de beste
  zaterdag 26 mei 2007 @ 23:35:03 #101
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_49805600
Wegwerkers
Hadden die lui verdomme maar op moeten letten toen ze op de mavo zaten.
Dan hadden ze het mischien nog tot stratenmaker kunnen schoppen.
  zondag 27 mei 2007 @ 00:09:14 #102
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_49806511
Maak het 50 en gooi er wat flitsers tegenaan. Desnoods een dummy die standaard flitst.
Alleen via de portemonnee wil men luisteren helaas.
  zondag 27 mei 2007 @ 01:23:56 #103
104079 BobbyB
Swiftie
pi_49808486
quote:
Op zondag 27 mei 2007 00:09 schreef gebrokenglas het volgende:
Maak het 50 en gooi er wat flitsers tegenaan. Desnoods een dummy die standaard flitst.
Alleen via de portemonnee wil men luisteren helaas.
Zelfs dan blijkbaar niet, er wordt genoeg geflitst. Wellicht het rijbewijs afpakken voor een jaar, dan misschien wel. Ik vind het gewoon echt te triest voor woorden en echt ongelooflijk dat er mensen zijn die zichzelf beter dan anderen voelen en dus totaal geen respect hebben voor de wegwerkers.

Ze vinden het harde rijden belangrijker dan de veiligheid van die mensen en daarvoor moet je toch echt wel iets kapot hebben daarboven, je ongelooflijk verheven voelen boven de maatschappij of gewoon ontzettend egoïstisch en dom zijn als je zo'n houding durft aan te nemen. Net of die 5 minuten zoveel uitmaken. Vervolgens gaan ze wel janken als iemand ze er op aanspreekt (dit topic is daar een duidelijk voorbeeld van) of ze gaan lopen klagen dat de politie niet deugt omdat ze een bekeuring op de deurmat hebben ontvangen.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  zondag 27 mei 2007 @ 02:27:33 #104
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_49809887
In de auto worden mensen gelijk beesten. Haantjes gedrag, lekker veilig in hun metalen kooi. Moet je ze eens panisch de deuren op slot zien drukken als je uitstapt om ze even op hun asociaal weggedrag te attenderen.
pi_49811993
quote:
Op zondag 27 mei 2007 02:27 schreef gebrokenglas het volgende:
In de auto worden mensen gelijk beesten. Haantjes gedrag, lekker veilig in hun metalen kooi. Moet je ze eens panisch de deuren op slot zien drukken als je uitstapt om ze even op hun asociaal weggedrag te attenderen.
hebben ze in het noorden tegenwoordig ook verharde wegen dan?
Convinced that any doctrine of superiority based on racial differentiation is scientifically false, morally condemnable, socially unjust and dangerous, and that there is no justification for racial discrimination in theory or in practice, anywhere.
  zondag 27 mei 2007 @ 10:41:14 #106
104079 BobbyB
Swiftie
pi_49812674
quote:
Op zondag 27 mei 2007 02:27 schreef gebrokenglas het volgende:
In de auto worden mensen gelijk beesten. Haantjes gedrag, lekker veilig in hun metalen kooi. Moet je ze eens panisch de deuren op slot zien drukken als je uitstapt om ze even op hun asociaal weggedrag te attenderen.
Ik denk ook dat de mensen die zich het asociaalst gedragen een flink sociaal probleem hebben. Dat zijn die mensen die op feestjes stilletjes in een hoek zitten maar in een auto voelen ze zich de man en daar doet het uiterlijk van de auto wel zijn werk.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_49813263


Grootste probleem is dus dat er 9 van de 10 keer snelheidsbeperkingen worden ingesteld daar waar je verder geen hond ziet. Maar dat was al duidelijk geworden volgens mij in dit topic. En nog frustrerender is bijvoorbeeld als je van Amsterdam naar Dordrecht rijdt je om de haverklap weer wegwerkzaamheden of andere snelheidsremmers tegenkomt.

Maar so far .. bekend probleem in Nederland Teringzooi.

Zo staat er al maanden ergens bij het begin van de A4 een snelheidsbeperking van 90 ergens rond een brug waar de meest linker en rechterbaan een beetje afgekapt wordt. Dit gaat dan om een 4 baansweg, vind je het gek dat iedereen op een gegeven moment gewoon lekker doorstampt
  zondag 27 mei 2007 @ 12:49:08 #108
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_49815328
Dan nog steeds, schuif je een probleem wat veroorzaakt wordt door Rijkswaterstaat, op de schouders van de mensen die in die situatie moeten werken, door gewoon als een mongool langs te blazen.

Overigens kost het niet meer als een paar seconden van je totale reistijd als je wél even van het gas afgaat.... in ons geval ongeveer 1 km lang 70 rijden ipv 120 (of meer)...misschien toch eens iets om over na te denken
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_49815871
quote:
Op zondag 27 mei 2007 12:49 schreef Sounddragon het volgende:
Dan nog steeds, schuif je een probleem wat veroorzaakt wordt door Rijkswaterstaat, op de schouders van de mensen die in die situatie moeten werken, door gewoon als een mongool langs te blazen.

Overigens kost het niet meer als een paar seconden van je totale reistijd als je wél even van het gas afgaat.... in ons geval ongeveer 1 km lang 70 rijden ipv 120 (of meer)...misschien toch eens iets om over na te denken
Zelf knal ik meestal niet door, maar dat ligt ook geheel aan de situatie, mijn stemming en het verkeer om je heen. Maar bovenstaande blijft natuurlijk 1 van de oorzaken van jouw probleem. Maarjah, dat wist je zelf ook wel neem ik aan En vooral dat wat betreft de stemming, als jij 100 km wil rijden op je cruisecontrol en vervolgens telkens van je gas af moet of op je rem stampen vanwege (het onnodige) gekloot langs de weg dan is erook maar een klein beetje nodig om volledig door het lint te gaan

Maar wat betreft die tunnel, 1 rijbaan en wegwerkers die duidelijk aanwezig zijn is het natuurlijk wel zo sociaal om ff van het gas te gaan. Dan is er wel een duidelijke reden en geen smoes die daar tegenop kan Alleen zeg je zelf ook dat je zoiets pas beseft als je zelf onderaan de ladder staat...
pi_49822108
Ze staan tegenwoordig al bijna elke dag te flitsen bij de Heinenoordtunnel. Afgelopen zomer was er al onderhoud aan 1 kant -> dikke chaos elke dag. Deze zomer de andere tunnelbuis

Overigens rij ik ook geen 70, maar ik neem wel gas terug.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  maandag 28 mei 2007 @ 01:13:18 #111
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_49840555
quote:
Op zondag 27 mei 2007 16:12 schreef Lennox het volgende:
Ze staan tegenwoordig al bijna elke dag te flitsen bij de Heinenoordtunnel. Afgelopen zomer was er al onderhoud aan 1 kant -> dikke chaos elke dag. Deze zomer de andere tunnelbuis

Overigens rij ik ook geen 70, maar ik neem wel gas terug.
Behalve als wij er aan het werk zijn dan

En de andere buis gaat ook nog dicht inderdaad..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 29 mei 2007 @ 08:34:05 #112
139330 TNA
For the stars that shine
pi_49877066
Er is simpelweg te vaak geen reden om je snelheid aan te passen. Laat mensen 50 km/h rijden als er wordt gewerkt, laat mensen doorrijden als er niet wordt gewerkt. Pas dan krijg ik respect voor die borden.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 08:51:00 #113
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_49877316
Ik heb zelf ook een tijdje gewerkt aan wegen. Zelfs 70 km/u is nog behoorlijk hard als je daar in de oranje hesje bezig bent borden te verplaatsen en te verzetten. (stage civiele techniek)

of als je ineens die open weg op moet stappen om ff wat verkeer tegen te houden om een asfalteermachine net even die ruimte te geven
Maar het werken aan de weg is wel gaaf. Of zoals het spreekwoord luidt: I love the smell of asfalt in de morning.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')