Gewoon even een vraagje (nee, absoluut geen aanval). Boeit je dat niks dat die lui daar open en bloot lopen? Nogmaals, gewoon een vraag uit interessequote:Op zaterdag 26 mei 2007 05:22 schreef MrSASO het volgende:
Haha, ik kwam daar anderhalf uur geleden langs en ja ik reed te hard.![]()
Sorry.![]()
Ja normaal gesproken wel maar ik had echt haast.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 05:23 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Gewoon even een vraagje (nee, absoluut geen aanval). Boeit je dat niks dat die lui daar open en bloot lopen? Nogmaals, gewoon een vraag uit interesse
Dat zou heel goed kunnen (behalve in Belgiequote:Op zaterdag 26 mei 2007 05:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Vorig seizoen nog gezien in Top Gear, een weg herleggen waar men normaal een week aan bezig is kan eigenlijk perfect in 24h mits je die weg helemaal afsluit, én doorwerkt ...
Jep, dat kan, maar deze tunnel kan niet worden afgesloten, omdat het de enige verbinding is met rotterdam, er rijden veel vrachtwagens doorheen uit Europoort en Rotterdam, die krijgen per rit betaald om lege containers heen en weer te trappen naar Antwerpen en hebben doorlopend haast, er komt ook redelijk wat ambulanceverkeer langs, vol of leeg kan je natuurlijk niet zien, maar toch..quote:Op zaterdag 26 mei 2007 05:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Vorig seizoen nog gezien in Top Gear, een weg herleggen waar men normaal een week aan bezig is kan eigenlijk perfect in 24h mits je die weg helemaal afsluit, én doorwerkt ...
* DeeCruise moet nog een uurtjequote:
Lompe zak. Werkelijk waar wat een miserabele post.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 06:20 schreef Lightning_NL het volgende:
Tja... Je hebt toch zelf voor dat werk gekozen? Moet je ook niet zo klagen hoor. En die paar kilometertjes verschil maken volgens mij helemaal niet zoveel verschil wat betreft CO2 (:')), geluid en stof op doen waaien hoor.
Ikzelf rij by the way bijna altijd wel de aangegeven snelheid bij wegwerkzaamheden. Gewoon omdat de kans dat je daar genaaid wordt met flitsers effe wat groter is.
Moet ik je dat nou werkelijk gaan uitleggen? Goed dan.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 06:26 schreef Lightning_NL het volgende:
Hoezo???
En vergeet je nog 10 dingen, zoiets als elementair fatsoen en jij denkt echt dat het bij die persoon aan zijn verstand te krijgen is, no fokking way die denkt niet fris maar ik vind het wel heel erg knap en lovenswaardig van jou deze posting.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 06:32 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Moet ik je dat nou werkelijk gaan uitleggen? Goed dan.
Ik vind je een lompe zak omdat je
a) niet schijnt te begrijpen dat het werk misschien absoluut de moeite waard is, maar dat het enorm
onveilig en lichamelijk schadelijk wordt door lui zoals jezelf
b) Je afremt vanwege het feit dat je bang bent dat het je geld gaat kosten, en andermans veiligheid je
reet kan roesten
Duidelijk? Of moet ik maikuuul vragen om een mooie paint voor je te maken?
Tuurlijk heb je gelijk, maar goed, ik zag er niet echt de meerwaarde van in om een hele lap verwijtende tekst neer te gaan zetten om exact de reden die je zelf ook aangeeftquote:Op zaterdag 26 mei 2007 06:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En vergeet je nog 10 dingen, zoiets als elementair fatsoen en jij denkt echt dat het bij die persoon aan zijn verstand te krijgen is, no fokking way die denkt niet fris maar ik vind het wel heel erg knap en lovenswaardig van jou deze posting.
Kom onder je steen vandaanquote:Op zaterdag 26 mei 2007 05:05 schreef opgebaarde het volgende:
Misschien tijd voor reclamespotjes al is het aan de andere kant al te hufterig voor woorden dat men zo onder de indruk is van de eigen rijkunsten ze niet denken aan jullie veiligheid..
a) Lui als ikzelf? Ik zei toch dat ik me wel aan die snelheidsbeperkingen houd?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 06:32 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Moet ik je dat nou werkelijk gaan uitleggen? Goed dan.
Ik vind je een lompe zak omdat je
a) niet schijnt te begrijpen dat het werk misschien absoluut de moeite waard is, maar dat het enorm
onveilig en lichamelijk schadelijk wordt door lui zoals jezelf
b) Je afremt vanwege het feit dat je bang bent dat het je geld gaat kosten, en andermans veiligheid je
reet kan roesten
Duidelijk? Of moet ik maikuuul vragen om een mooie paint voor je te maken?
Hah! Dat ben ik.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 05:25 schreef Sounddragon het volgende:
...en elke auto die wél normaal rijdt, telt voor 10, omdat degenen die wél braaf 70 rijden vaak één of meerdere auto's op zijn bumper heeft zitten die 70 dus onredelijk langzaam vinden![]()
Alsof die snelheid er alleen is voor de mensen die er werken?!?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 08:32 schreef DikkeSmikkel het volgende:
Als ik zie dat mensen daadwerkelijk aan het werken zijn dan houd ik me netjes aan de aangegeven snelheid. Is er niemand dan blijf ik gewoon rijden. Mits de rijbaan niet alle kanten opzwiept that is.
Same here, daardoorvoel ik mij alleen nog maar minder genoodzaakt om ruimte te maken (tenzij er ook blauwe lampjes tussen zitten natuurlijkquote:Op zaterdag 26 mei 2007 09:09 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Hah! Dat ben ik.
Vreselijk inderdaad. Om de redenen van ts rij ik altijd de aangegeven snelheid bij werk langs de weg, en 't is een uitzondering als ik eens een keer geen opgefokte idioot tegenkom die breed knipperend en toeterend m'n achterbank in wil rijden.
En wat was je tijdswinst?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 05:30 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Ja normaal gesproken wel maar ik had echt haast.
Het is trouwens een uurtje of 3 geleden gebeurt.
Dat ze er niet zijn wil dus niet zeggen dat de situatie ter plekke veilig genoeg is om maar door te scheuren!quote:Op zaterdag 26 mei 2007 09:16 schreef Eddy_Huntington het volgende:
Je moet niet zeiken. Op de A20 mocht ik vorig weekend bvb weer eens niet harder dan 50 rijden ivm zogenaamde wegwerkzaamheden. Vanzelfsprekend was er in de verste verte geen werkende wegwerker te bekennen.
Misschien moeten jullie eens wat harder gaan werken ipv zware shag roken en mopjes vertellen.
Die paar km is toch vaak 10 km of meer. Probeer maar eens het verschil uit tussen remmen van 60 naar 0 en van 50 naar 0. Dat scheelt je wel een paar meter, die je dan precies opbreken als de nood echt aan de man is!quote:Op zaterdag 26 mei 2007 08:06 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
a) Lui als ikzelf? Ik zei toch dat ik me wel aan die snelheidsbeperkingen houd?
b) Alsof die paar km/u zo'n groot verschil maken in veiligheid.
Het blijft TS zijn eigen keuze om zulk werk te doen. Zijn werk is inderdaad om langs snelwegen de boel te fixen. Dan moet je dus ook niet gaan zeiken dat het onveilig is, en ongezond. Vind ik dan.
Ik rij geen auto, maar dat lijkt me niet slim. Als je ziet hoe sommige mensen op de rem duiken om een boete te omzeilen, en dan op 1 baan zonder uitwijkmogelijkheden met mensen die langs de weg werken....quote:Op zaterdag 26 mei 2007 05:19 schreef DeeCruise het volgende:
Eens met ts...Hard rijden kun je ook na die km wegwerkzaamheden. Is het niet een oplossing om tussen de werkzaamheden in (bij de pionnen o.i.d.) een flitspaal te laten zetten?
Wie bepaalt of die snelheidsbeperking 'voor niks 'is? Iets met wet, rijbewijs, verkeersregels, gezond verstandquote:Op zaterdag 26 mei 2007 09:27 schreef Jodocus1 het volgende:
Ik ben het wel met TS eens hoor maar er zijn ook vaak snelheidsbeperkingen vanwege werk aan de weg die waarschijnlijk ooit uitgevoerd gaan worden.
Oftewel ze zijn er ook vaak voor niks.....
quote:Op zaterdag 26 mei 2007 09:16 schreef Eddy_Huntington het volgende:
Je moet niet zeiken. Op de A20 mocht ik vorig weekend bvb weer eens niet harder dan 50 rijden ivm zogenaamde wegwerkzaamheden. Vanzelfsprekend was er in de verste verte geen werkende wegwerker te bekennen.
Misschien moeten jullie eens wat harder gaan werken ipv zware shag roken en mopjes vertellen.
Mss moet je het zelf eens een dagje proberen?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 09:16 schreef Eddy_Huntington het volgende:
Met die redenatie kun je natuurlijk wel alle snelheidscontroles afschaffen...quote:Op zaterdag 26 mei 2007 09:27 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ik rij geen auto, maar dat lijkt me niet slim. Als je ziet hoe sommige mensen op de rem duiken om een boete te omzeilen, en dan op 1 baan zonder uitwijkmogelijkheden met mensen die langs de weg werken....
Ik weet dat mijn snelheidsmeter 10% afwijking heeft, dus daar gedraag ik mij naar. Dat betekent dus idd bij ieder rond bord met rode rand even kijken wat toegestaan is (en dan is het soms best schrikken als mensen er twee keer zo hard voorbij gejankt komen en dan hoop ik alitijd van harte dat er een mooie foto van is gemaakt)quote:Op zaterdag 26 mei 2007 09:45 schreef -Jewcookie- het volgende:
Als ik langs werkzaamheden rij op de snelweg dan zie ook niemand maar dan ook niemand die netjes 70 rijd. Hier op fok zitten natuurlijk weer allemaal van die schijnheiltjes die zich "netjes" aan de snelheid houden.![]()
Niks met schijnheiligheid te maken. Ik houd me aan de snelheid om redenen die TS noemde, namelijk dat het behoorlijk irritant en gevaarlijk is voor diegenen die aan de kant van de weg staan. Normaal gesproken rij ik ook door, maar dan zijn de omstandigheden er ook naar. Vaak zie ik automobilisten gewoon doorkachelen omdat ze denken dat ze uberchauffeurs zijn en een wegversmalling alleen als uitdaging zien om snel langs te scheuren.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 09:45 schreef -Jewcookie- het volgende:
Als ik langs werkzaamheden rij op de snelweg dan zie ook niemand maar dan ook niemand die netjes 70 rijd. Hier op fok zitten natuurlijk weer allemaal van die schijnheiltjes die zich "netjes" aan de snelheid houden.![]()
TS zegt dat 90% te hard rijdt, hier in dit topic zegt 90% dat ze zich netjes aan de snelheid houden.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 10:13 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Niks met schijnheiligheid te maken. Ik houd me aan de snelheid om redenen die TS noemde, namelijk dat het behoorlijk irritant en gevaarlijk is voor diegenen die aan de kant van de weg staan. Normaal gesproken rij ik ook door, maar dan zijn de omstandigheden er ook naar. Vaak zie ik automobilisten gewoon doorkachelen omdat ze denken dat ze uberchauffeurs zijn en een wegversmalling alleen als uitdaging zien om snel langs te scheuren.
Hard rijden is geen kunst.
Mensen zoals jij zouden ze preventief moeten ruimen.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 06:20 schreef Lightning_NL het volgende:
Tja... Je hebt toch zelf voor dat werk gekozen? Moet je ook niet zo klagen hoor. En die paar kilometertjes verschil maken volgens mij helemaal niet zoveel verschil wat betreft CO2 (), geluid en stof op doen waaien hoor.
Ikzelf rij by the way bijna altijd wel de aangegeven snelheid bij wegwerkzaamheden. Gewoon omdat de kans dat je daar genaaid wordt met flitsers effe wat groter is.
Ja, en 100% van alle weggebruikers zit op Fok...quote:Op zaterdag 26 mei 2007 10:43 schreef -Jewcookie- het volgende:
[..]
TS zegt dat 90% te hard rijdt, hier in dit topic zegt 90% dat ze zich netjes aan de snelheid houden.
Hopelijk toch ook wel met de waarde die je hecht aan andermans en je eigen veiligheid.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 09:52 schreef eNaSnI het volgende:
Het heeft trouwens niets met schijnheiligheid te maken, maar de waarde die ik hecht aan mijn rijbewijs.![]()
quote:Op zaterdag 26 mei 2007 09:43 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Met die redenatie kun je natuurlijk wel alle snelheidscontroles afschaffen...
Mensen moeten niet op de rem trappen als ze te hard rijden, mensen moeten gewoon niet zo achterlijk zijn altijd en overal te hard willen rijden. En als er dan eens een paal staat moet je ook een kerel zijn en je verlies nemen... risico van het vak.
Ja, ze gaan even alles opruimen als ze pauze houden...quote:Op zaterdag 26 mei 2007 09:16 schreef Eddy_Huntington het volgende:
Dan ga ik juist alleen maar langzamer rijdenquote:Op zaterdag 26 mei 2007 09:09 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Hah! Dat ben ik.
Vreselijk inderdaad. Om de redenen van ts rij ik altijd de aangegeven snelheid bij werk langs de weg, en 't is een uitzondering als ik eens een keer geen opgefokte idioot tegenkom die breed knipperend en toeterend m'n achterbank in wil rijden.
Heerlijk. 't Is echt heel simpel - je weet dat je je aan een bepaalde snelheid moet houden. Doe je dat niet, dan loop je het risico dat daar consequenties aan zitten.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 11:42 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Maar dat is het, ze hebben altijd een grote bek, maar als ze dan zo'n mooie brief krijgen heeft iedereen het gedaan behalve zijzelf.
Ik denk dan meestal alleen maar: "you must have a *really* small penis." ;-)quote:Dan ga ik juist alleen maar langzamer rijdenHeerlijk om te zien hoe dat soort lui zichzelf zitten op te vreten
Doe waar je je goed door voelt.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 11:42 schreef BobbyB het volgende:
Dan ga ik juist alleen maar langzamer rijdenHeerlijk om te zien hoe dat soort lui zichzelf zitten op te vreten
Dat lijkt me vanzelfsprekend, want een rijbewijs geeft je toestemming om te rijden nadat er geoordeeld is dat je hier capabel voor bent. Helaas blijkt het maar al te vaak dat deze controles niet altijd even waterdicht zijnquote:Op zaterdag 26 mei 2007 11:42 schreef BobbyB het volgende:
Hopelijk toch ook wel met de waarde die je hecht aan andermans en je eigen veiligheid.
[..]
Mensen die altijd iets te hard rijden zijn per defenitie niet capabel om te rijden?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:07 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Dat lijkt me vanzelfsprekend, want een rijbewijs geeft je toestemming om te rijden nadat er geoordeeld is dat je hier capabel voor bent. Helaas blijkt het maar al te vaak dat deze controles niet altijd even waterdicht zijnHet verkeer bestaat eruit om veilig van A naar B te komen. Als iedereen dat eens beseft, scheelt dat wrs al een berg onnodige crashes.
![]()
* eNaSnI eens isquote:Op zaterdag 26 mei 2007 11:33 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Mensen zoals jij zouden ze preventief moeten ruimen.
Die hebben schijnbaar moeite met de regels waar iedereen zich geacht wordt aan te houden in het verkeer. Waarom zou een snelheidslimiet anders geinterpreteerd moeten worden dan een voorrangsregel?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:08 schreef -Jewcookie- het volgende:
[..]
Mensen die altijd iets te hard rijden zijn per defenitie niet capabel om te rijden?
De regels zijn zo opgesteld dat zelfs vrouwen of oudere mensen kunnen rijden op de weg zodat het voor iedereen toegankelijk is. Daarom kun je de snelheidslimiet net zo interpeteren als een voorangsregel.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:11 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Die hebben schijnbaar moeite met de regels waar iedereen zich geacht wordt aan te houden in het verkeer. Waarom zou een snelheidslimiet anders geinterpreteerd moeten worden dan een voorrangsregel?![]()
Jij bent vast zo'n bumperklever die zichzelf op zit te vreten achter het stuur en een auto 2 meter voor je die niet sneller wilt.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:06 schreef -Jewcookie- het volgende:
[..]
Doe waar je je goed door voelt.![]()
Kneus.
En zo denk ik ook over hardrijders die hard rijden waar het eigenlijk niet kan. Kijk ik heb namelijk niks tegen hardrijders op zich maar als ze ook te hard rijden wanneer de omstandigheden daar niet optimaal voor zijn, zoals dus wegwerkzaamheden, sneeuw, harde regen, mist etc dan heb ik wel zoiets van doe toch eens normaal.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:06 schreef -Jewcookie- het volgende:
[..]
Doe waar je je goed door voelt.![]()
Kneus.
Dat zal niemand zeggen, het probleem is echter dat veel hardrijders denken dat ze capabel zijn om (hard) te rijden en hun rij kunsten wel degelijk onderschatten.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:08 schreef -Jewcookie- het volgende:
[..]
Mensen die altijd iets te hard rijden zijn per defenitie niet capabel om te rijden?
wat dus betekent dat je wel stopt voor verkeer van rechts maar op de snelweg zelf je regels maar gaat bepalen?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:14 schreef -Jewcookie- het volgende:
[..]
De regels zijn zo opgesteld dat zelfs vrouwen of oudere mensen kunnen rijden op de weg zodat het voor iedereen toegankelijk is. Daarom kun je de snelheidslimiet net zo interpeteren als een voorangsregel.
quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:16 schreef BobbyB het volgende:
[..]
En zo denk ik ook over hardrijders die hard rijden waar het eigenlijk niet kan. Kijk ik heb namelijk niks tegen hardrijders op zich maar als ze ook te hard rijden wanneer de omstandigheden daar niet optimaal voor zijn, zoals dus wegwerkzaamheden, sneeuw, harde regen, mist etc dan heb ik wel zoiets van doe toch eens normaal.
[..]
Dat zal niemand zeggen, het probleem is echter dat veel hardrijders denken dat ze capabel zijn om (hard) te rijden en hun rij kunsten wel degelijk onderschatten.
overschatten
Nee niet meer, vroeger had ik daar wel last van. Doe nu gewoon rustig aan, al hou ik wel van een beetje doorkachelen, maar ik ga me om dat soort onbenullige dingen niet meer druk maken. Is alleen maar slecht voor je bloeddruk. Al vind ik wel dat wat jij doet gewoon sneu is.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:15 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Jij bent vast zo'n bumperklever die zichzelf op zit te vreten achter het stuur en een auto 2 meter voor je die niet sneller wilt.
Gastquote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:14 schreef -Jewcookie- het volgende:
[..]
De regels zijn zo opgesteld dat zelfs vrouwen of oudere mensen kunnen rijden op de weg zodat het voor iedereen toegankelijk is. Daarom kun je de snelheidslimiet net zo interpeteren als een voorangsregel.
Regels op de snelweg zijn. Die hoef ik niet zelf te bepalen. Ik rij gewoon iets harden dan op het bodje staat. Gewoon 140 - 150 op de stukken waar het kan. .quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:17 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
wat dus betekent dat je wel stopt voor verkeer van rechts maar op de snelweg zelf je regels maar gaat bepalen?![]()
Je aan de snelheid houden sneu?? Wow, mag ik jou aanraken dan? Jij moet echt God wezen dan, want dat doe je natuurlijk nooitquote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:18 schreef -Jewcookie- het volgende:
[..]
Nee niet meer, vroeger had ik daar wel last van. Doe nu gewoon rustig aan, al hou ik wel van een beetje doorkachelen, maar ik ga me om dat soort onbenullige dingen niet meer druk maken. Is alleen maar slecht voor je bloeddruk. Al vind ik wel dat wat jij doet gewoon sneu is.
Ik had het over expres langzamer gaan rijden als er iemand achter je zit te drukken en jezelf er beter en gelukkiger door voelen.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:22 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Je aan de snelheid houden sneu?? Wow, mag ik jou aanraken dan? Jij moet echt God wezen dan, want dat doe je natuurlijk nooit![]()
Thanks, dat bedoelde ik inderdaadquote:
Kijk en dat kan ik dan wel weer enigszins begrijpen.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:21 schreef -Jewcookie- het volgende:
[..]
Regels op de snelweg zijn. Die hoef ik niet zelf te bepalen. Ik rij gewoon iets harden dan op het bodje staat. Gewoon 140 - 150 op de stukken waar het kan. .
Je mag me best aanraken hoor.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:22 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Je aan de snelheid houden sneu?? Wow, mag ik jou aanraken dan? Jij moet echt God wezen dan, want dat doe je natuurlijk nooit![]()
Dat was ik, en dat doe ik alleen maar als ze boven op je bumper gaan zitten met toeters, bellen en knipperende lampen.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:22 schreef -Jewcookie- het volgende:
[..]
Ik had het over expres langzamer gaan rijden als er iemand achter je zit te drukken en jezelf er beter en gelukkiger door voelen.
En niet even nadenken waarom die limieten er zijn? Naast je eigenbelang (ego, ikke ikke) heb je ook te maken met in/uitvoegend verkeer, onverwachte omstandigheden (legeroefeningetje met een rookgranaat naast de snelweg), verloren lading midden op de rijbaan, de hoeveelheid uitstoot van schadelijke stoffen, etc. Je bgrijpt hopelijk wel dat je kans van overleven bij een rare schuiver/crash groter is als je je aan de snelheid houd? Vinden de hulpdiensten vaak ook prettiger, alleen maar stukjes van personen uit een auto knippen is zo'n gedoe.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:21 schreef -Jewcookie- het volgende:
[..]
Regels op de snelweg zijn. Die hoef ik niet zelf te bepalen. Ik rij gewoon iets harden dan op het bodje staat. Gewoon 140 - 150 op de stukken waar het kan. .
Moet ik bekennen dat ik daar ook te hard rij. 90 -100 tenzij het echt van die smalle strookjes zijn/druk op de weg is of dat er echt druk gewerkt word en mensen langs de weg lopen. Ander kar ik gewoon door.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:24 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Thanks, dat bedoelde ik inderdaad
[..]
Kijk en dat kan ik dan wel weer enigszins begrijpen.Maar ik doelde meer op stukken waar het niet kan, zoals bij wegwerkzaamheden.
Dat was voor Lightning_NL en niet voor jou. Regels zijn inderdaad regels en daar hebben we het denk ik ook wel zelf naar gemaakt. Het probleem is gewoon dat veel mensen niet in kunnen schatten en vooruit kijken waardoor een hardrijder al snel een gevaar vormt. Mensen gooien bijvoorbeeld hun auto gewoon naar links zonder goed te kijken en de snelheid van die ander in te schatten. Het gevaar wordt dus niet alleen veroorzaakt door de hardrijder.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:25 schreef -Jewcookie- het volgende:
[..]
Je mag me best aanraken hoor.
Ik zeg gewoon dat ik meestal wat te hard rijd. Alleen jullie komen dan gelijk met dat slappe gezeik dat regels regels zijn en dat jullie nooit en te nimmer te hard rijden en ik mezelf of maar dood moet rijden of preventief geruimd moet worden.
En door dit soort gedrag breng je niet alleen jezelf maar ook je medeweggebruikers in gevaar, die er niet op rekenen dat iemand zich zo gedraagt. Hieruit kan ik niet anders dan concluderen dat een inname van het rijbewijs met bijbehorende sancties wegens een artikel 5 zeker aan jou besteed zijn.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:28 schreef -Jewcookie- het volgende:
[..]
Moet ik bekennen dat ik daar ook te hard rij. 90 -100 tenzij het echt van die smalle strookjes zijn/druk op de weg is of dat er echt druk gewerkt word en mensen langs de weg lopen. Ander kar ik gewoon door.
Nee ik denk alleen maar aan mezelf en het milieu betaal ik me al helemaal blauw aan. En als je harder rijdt heb je minder kans om zwaar invalide te raken na een ongeluk. Is dit wat je wil horen?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:26 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
En niet even nadenken waarom die limieten er zijn? Naast je eigenbelang (ego, ikke ikke) heb je ook te maken met in/uitvoegend verkeer, onverwachte omstandigheden (legeroefeningetje met een rookgranaat naast de snelweg), verloren lading midden op de rijbaan, de hoeveelheid uitstoot van schadelijke stoffen, etc. Je bgrijpt hopelijk wel dat je kans van overleven bij een rare schuiver/crash groter is als je je aan de snelheid houd? Vinden de hulpdiensten vaak ook prettiger, alleen maar stukjes van personen uit een auto knippen is zo'n gedoe.
Het past wel goed bij je, ik hoop dat er geen kern van waarheid in zit.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:34 schreef -Jewcookie- het volgende:
[..]
Nee ik denk alleen maar aan mezelf en het milieu betaal ik me al helemaal blauw aan. En als je harder rijdt heb je minder kans om zwaar invalide te raken na een ongeluk. Is dit wat je wil horen?
quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:36 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Het past wel goed bij je, ik hoop dat er geen kern van waarheid in zit.![]()
![]()
Beter voorkomen, dan genezen!
![]()
![]()
Ben je nou dom of doe je alleen maar dom. Dat zie je toch aan de stofwolk man!quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:52 schreef Blue-eyes het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe TS weet dat er te hard gereden wordt. Je kunt zo met het blote oog toch niet zien met welke snelheid iemand rijdt ?
Als 80% van het verkeer zich min of meer aan de snelheid houd, valt het wel op als er iemand met +20km voorbij rijdt.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:52 schreef Blue-eyes het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe TS weet dat er te hard gereden wordt. Je kunt zo met het blote oog toch niet zien met welke snelheid iemand rijdt ?
Dus... jij denkt serieus dat als er obstakels zijn ik ook nog normaal door blijf rijden? Denk je dat echt?!quote:Op zaterdag 26 mei 2007 09:13 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Alsof die snelheid er alleen is voor de mensen die er werken?!?Dit heeft ook te maken met alle obstakels op/langs de weg, mogelijkheden van al dan niet uitwijk, de status van het wegdek ter plekke, etc. Vaak is de vluchtstrook namelijk verdwenen bij werkzaamheden, dus waar moet je heen als je een klapband krijgt?
Gisteren was de spitsstrook tussen Arnhem en Apeldoorn open, maar er stond wel mooi een vrachtaoto op stil met een geklapte band. Die limieten zijn er dus met name voor calamiteiten en het voorkomen daarvan.
Als jij je doelbewust niets van snelheidslimieten aantrekt 'omdat je er niemand ziet', mogen ze je van mij wel meteen een artikel 5 overtreding toekennen en je rijbewijs invorderen!![]()
Ik trek mij mij niks aan van getoeter/geknipper aan de achterkant wanneer ik wel v-max rij, maar ik ga zeker niet langzamer rijden. Politieagentje spelen vind ik ook niet tof.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:22 schreef -Jewcookie- het volgende:
[..]
Ik had het over expres langzamer gaan rijden als er iemand achter je zit te drukken en jezelf er beter en gelukkiger door voelen.
Dat zie,hoor én voel je al iemand langsrijdt, je kunt ook horen aan motorgeluid en bandengeluid of iemand wel of niet remt net voor ze ons voorbijrijden, die zijn er idd ookquote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:52 schreef Blue-eyes het volgende:
Maar wie moeten dan onze "vuile" klusjes opknappen? Altijd die mensen die zeiken over mensen zonder opleiding maar ondertussen wel gebruik maken van de faciliteiten die zij mogelijk maken.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 14:59 schreef spanks het volgende:
Had je maar een vak moeten leren ouwe pik!![]()
haphapquote:Op zaterdag 26 mei 2007 15:32 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Maar wie moeten dan onze "vuile" klusjes opknappen? Altijd die mensen die zeiken over mensen zonder opleiding maar ondertussen wel gebruik maken van de faciliteiten die zij mogelijk maken.
Daarvoor moet je bij Rijkswaterstaat zijn knulquote:Op zaterdag 26 mei 2007 15:10 schreef MouseOver het volgende:
Als je bekijkt hoe laks er met kilometerbeperkingbordjes bij wegwerkzaamheden omgegaan wordt vind ik haast niet dat wegwerkers die extra bescherming verdienen. Men kan zo te zien de verantwoordelijkheid ervan niet aan.
Weet ik, ik stel het expres zo zwartwit. Zolang het lijkt alsof het wegwerkers niet interesseert of afzettingen weggehaald worden halen veel automobilisten hun schouders over die bordjes op.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 16:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Daarvoor moet je bij Rijkswaterstaat zijn knul, wij mogen niet eens zelf omgereden pionnen overeind zetten, de afzetting, bebakening en de afstand waarovcer de portalen op 70 staan is voorschrift en volgens 'het boekje' overigens is de aanrijsnelheid vóór de tunnel 90, en pas als je net voor de tunnel terug gaat naar 1 baan ga je naar 70...
Onnodig lang 70 rijden is dus nvt in dit verhaal...
Ik ben zelf trouwens ook gewoon een doorrijder hoor, als ik de ruimte heb rijd ik bijna standaard 150![]()
Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik zelf ook wel eens 20 km smokkel(de) bij werkzaamheden, maar da's nu echt over nu ik er eens zelf heb gestaan...![]()
Zo dat zijn nogal grove woordjes die uit je mond komen. Heb je verder nog wat nuttigs te zeggen over het hoe en waarom, of was dit het?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 11:33 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Mensen zoals jij zouden ze preventief moeten ruimen.
quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:25 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dat was ik, en dat doe ik alleen maar als ze boven op je bumper gaan zitten met toeters, bellen en knipperende lampen.
Denk dat de andere reacties op jouw post van anderen wel genoeg zegt.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 17:26 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Zo dat zijn nogal grove woordjes die uit je mond komen. Heb je verder nog wat nuttigs te zeggen over het hoe en waarom, of was dit het?
Wie ben jij om mij van de weg te drukken? Ik hou me gewoon aan de snelheid en als jij het daar niet mee eens bent moet je niet mij daar mee lastig vallen. Ik ga echt niet harder rijden omdat jij er langs wilt. Als jij je zonodig dood wil rijden moet je dat vooral doen maar val daar anderen niet mee lastig.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 17:29 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]Dat is pas fout. Ga nou gewoon opzij, linksklevert. Groot licht is ervoor om te signaleren dat iemand er langs wil. Wie ben jij om iemand te gaan blokkeren?
Nee, ik vraag het natuurlijk niet voor niets aan jou. Die grove woorden komen van jou.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 18:12 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Denk dat de andere reacties op jouw post van anderen wel genoeg zegt.
[..]
Van de weg drukken...quote:Wie ben jij om mij van de weg te drukken? Ik hou me gewoon aan de snelheid en als jij het daar niet mee eens bent moet je niet mij daar mee lastig vallen. Ik ga echt niet harder rijden omdat jij er langs wilt. Als jij je zonodig dood wil rijden moet je dat vooral doen maar val daar anderen niet mee lastig.
Verder: als je zo'n haast heb, moet je maar gewoon eerder van huis vertrekken.
Ik hoop dat je dat niet serieus meent. Is dat wel zo, dan hoop ik dat jij nooit je rijbewijs zult halen want iets in jouw kop zit niet helemaal lekker.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 18:16 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Wanneer wegens werkzaamheden de max. snelheid 70 is, dan zou ik juist expres maar 50 rijden.
Al was het alleen maar om achteropliggend verkeer op te fokken.
Ik rijd zelf geen auto trouwens.
Dat is te merken aan je opmerking... overdrijven is ook een kunst hequote:Op zaterdag 26 mei 2007 18:16 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Wanneer wegens werkzaamheden de max. snelheid 70 is, dan zou ik juist expres maar 50 rijden.
Grapje. Ik bedoelde eigenlijk 30 km/uquote:Op zaterdag 26 mei 2007 18:19 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik hoop dat je dat niet serieus meent. Is dat wel zo, dan hoop ik dat jij nooit je rijbewijs zult halen want iets in jouw kop zit niet helemaal lekker.
Zo'n mensen zouden ze hun rijbewijs moeten afnemen. (nog een geluk dat je er geen hebt) Dat is zoals die bejaarden die opeens aan 70 km/h op de autosnelweg gaan rijden en dan doodsbang zitten te kijken naar de vrachtwagens die hen inhalen en het achteropkomende autoverkeer ophouden. En dan rijdt er iemand in op zo'n vrachtwagen en is het de schuld van degenen die normaal rijden ...quote:Op zaterdag 26 mei 2007 18:16 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Doen ze soms ook.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 18:38 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ze zouden boetes voor te traag rijden ook moeten geven ...
Wat moet ik dan? Herhalen wat al twintig keer gezegd is? Beetje onnodig, maar goed speciaal voor jou:quote:Op zaterdag 26 mei 2007 18:17 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Nee, ik vraag het natuurlijk niet voor niets aan jou. Die grove woorden komen van jou.
Iemand kiest zelf voor het werk, maar het moet hoe dan ook gedaan worden, niet? Of wil je op verrotte wegen rijden?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 06:20 schreef Lightning_NL het volgende:
Tja... Je hebt toch zelf voor dat werk gekozen? Moet je ook niet zo klagen hoor. En die paar kilometertjes verschil maken volgens mij helemaal niet zoveel verschil wat betreft CO2 (), geluid en stof op doen waaien hoor.
Je moet je gewoon aan de snelheid houden omdat dat voor iedereen veilig is en niet omdat je eventueel geflitst kan worden.quote:Ikzelf rij by the way bijna altijd wel de aangegeven snelheid bij wegwerkzaamheden. Gewoon omdat de kans dat je daar genaaid wordt met flitsers effe wat groter is.
Okee, even een ding rechtzetten: ik had het niet over een situatie waar ik links rijd. Ik had het over een stuk waar het 1 baans is door bijvoorbeeld de wegafzetting. Als ik inderdaad op de linker baan zit zal ik zoiets uiteraard niet doen. Maar ook dan heb jij maar gewoon te wachten tot ik weer naar rechts kan, ik ga niet haasten voor een ander en anders moet je je maar gewoon aan de snelheid houden, dan heb je geen last van zulke situaties.quote:Van de weg drukken...Het is gewoon een teken van "hee, let eens op, er zit iemand achter je, en die wil harder dan jou". Als jij dan de mogelijkheid hebt om naar rechts te gaan dan moet je dat gewoon doen. Als je dan expres vaart gaat minderen ben je gewoon een gevaarlijke asociale mongool.
En dan jouw opmerking over zo graag dood willen... Jouw rijkunsten zijn dus schijnbaar zo ontzettend bagger dat je denkt dat je dood gaat als je te hard rijdt
Zelfs dan blijkbaar niet, er wordt genoeg geflitst. Wellicht het rijbewijs afpakken voor een jaar, dan misschien wel. Ik vind het gewoon echt te triest voor woorden en echt ongelooflijk dat er mensen zijn die zichzelf beter dan anderen voelen en dus totaal geen respect hebben voor de wegwerkers.quote:Op zondag 27 mei 2007 00:09 schreef gebrokenglas het volgende:
Maak het 50 en gooi er wat flitsers tegenaan. Desnoods een dummy die standaard flitst.
Alleen via de portemonnee wil men luisteren helaas.![]()
hebben ze in het noorden tegenwoordig ook verharde wegen dan?quote:Op zondag 27 mei 2007 02:27 schreef gebrokenglas het volgende:
In de auto worden mensen gelijk beesten. Haantjes gedrag, lekker veilig in hun metalen kooi. Moet je ze eens panisch de deuren op slot zien drukken als je uitstapt om ze even op hun asociaal weggedrag te attenderen.![]()
quote:Op zondag 27 mei 2007 02:27 schreef gebrokenglas het volgende:
In de auto worden mensen gelijk beesten. Haantjes gedrag, lekker veilig in hun metalen kooi. Moet je ze eens panisch de deuren op slot zien drukken als je uitstapt om ze even op hun asociaal weggedrag te attenderen.![]()
Zelf knal ik meestal niet door, maar dat ligt ook geheel aan de situatie, mijn stemming en het verkeer om je heen. Maar bovenstaande blijft natuurlijk 1 van de oorzaken van jouw probleem. Maarjah, dat wist je zelf ook wel neem ik aanquote:Op zondag 27 mei 2007 12:49 schreef Sounddragon het volgende:
Dan nog steeds, schuif je een probleem wat veroorzaakt wordt door Rijkswaterstaat, op de schouders van de mensen die in die situatie moeten werken, door gewoon als een mongool langs te blazen.![]()
Overigens kost het niet meer als een paar seconden van je totale reistijd als je wél even van het gas afgaat.... in ons geval ongeveer 1 km lang 70 rijden ipv 120 (of meer)...misschien toch eens iets om over na te denken![]()
Behalve als wij er aan het werk zijn danquote:Op zondag 27 mei 2007 16:12 schreef Lennox het volgende:
Ze staan tegenwoordig al bijna elke dag te flitsen bij de Heinenoordtunnel. Afgelopen zomer was er al onderhoud aan 1 kant -> dikke chaos elke dag. Deze zomer de andere tunnelbuis
Overigens rij ik ook geen 70, maar ik neem wel gas terug.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |