abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49788356
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:11 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Die hebben schijnbaar moeite met de regels waar iedereen zich geacht wordt aan te houden in het verkeer. Waarom zou een snelheidslimiet anders geinterpreteerd moeten worden dan een voorrangsregel?
De regels zijn zo opgesteld dat zelfs vrouwen of oudere mensen kunnen rijden op de weg zodat het voor iedereen toegankelijk is. Daarom kun je de snelheidslimiet net zo interpeteren als een voorangsregel.
pi_49788404
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:06 schreef -Jewcookie- het volgende:

[..]

Doe waar je je goed door voelt.

Kneus.
Jij bent vast zo'n bumperklever die zichzelf op zit te vreten achter het stuur en een auto 2 meter voor je die niet sneller wilt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_49788438
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:06 schreef -Jewcookie- het volgende:

[..]

Doe waar je je goed door voelt.

Kneus.
En zo denk ik ook over hardrijders die hard rijden waar het eigenlijk niet kan. Kijk ik heb namelijk niks tegen hardrijders op zich maar als ze ook te hard rijden wanneer de omstandigheden daar niet optimaal voor zijn, zoals dus wegwerkzaamheden, sneeuw, harde regen, mist etc dan heb ik wel zoiets van doe toch eens normaal.
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:08 schreef -Jewcookie- het volgende:

[..]

Mensen die altijd iets te hard rijden zijn per defenitie niet capabel om te rijden?
Dat zal niemand zeggen, het probleem is echter dat veel hardrijders denken dat ze capabel zijn om (hard) te rijden en hun rij kunsten wel degelijk onderschatten.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_49788443
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:14 schreef -Jewcookie- het volgende:

[..]
zelfs vrouwen

Veel vrouwen rijden volgens mij beter dan jij.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 12:17:18 #55
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_49788451
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:14 schreef -Jewcookie- het volgende:

[..]

De regels zijn zo opgesteld dat zelfs vrouwen of oudere mensen kunnen rijden op de weg zodat het voor iedereen toegankelijk is. Daarom kun je de snelheidslimiet net zo interpeteren als een voorangsregel.
wat dus betekent dat je wel stopt voor verkeer van rechts maar op de snelweg zelf je regels maar gaat bepalen?
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  zaterdag 26 mei 2007 @ 12:18:14 #56
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_49788479
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:16 schreef BobbyB het volgende:

[..]

En zo denk ik ook over hardrijders die hard rijden waar het eigenlijk niet kan. Kijk ik heb namelijk niks tegen hardrijders op zich maar als ze ook te hard rijden wanneer de omstandigheden daar niet optimaal voor zijn, zoals dus wegwerkzaamheden, sneeuw, harde regen, mist etc dan heb ik wel zoiets van doe toch eens normaal.
[..]

Dat zal niemand zeggen, het probleem is echter dat veel hardrijders denken dat ze capabel zijn om (hard) te rijden en hun rij kunsten wel degelijk onderschatten.
overschatten
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_49788484
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:15 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Jij bent vast zo'n bumperklever die zichzelf op zit te vreten achter het stuur en een auto 2 meter voor je die niet sneller wilt.
Nee niet meer, vroeger had ik daar wel last van. Doe nu gewoon rustig aan, al hou ik wel van een beetje doorkachelen, maar ik ga me om dat soort onbenullige dingen niet meer druk maken. Is alleen maar slecht voor je bloeddruk. Al vind ik wel dat wat jij doet gewoon sneu is.
pi_49788548
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:14 schreef -Jewcookie- het volgende:

[..]

De regels zijn zo opgesteld dat zelfs vrouwen of oudere mensen kunnen rijden op de weg zodat het voor iedereen toegankelijk is. Daarom kun je de snelheidslimiet net zo interpeteren als een voorangsregel.
Gast Echt waar wat een onzin. Dan kun je toch net zo goed de regels afschaffen als iedereen maar voor zichzelf gaat bepalen of ie er zich op dat moment wel of niet aan moet houden. Okee, dat je 's nachts 100 moet rijden terwijl er geen hond op de weg is vind ik ook onzin maar het heeft lang niet altijd met veiligheid te maken, maar ook met geluidsoverlast en dat soort zaken.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_49788557
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:17 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

wat dus betekent dat je wel stopt voor verkeer van rechts maar op de snelweg zelf je regels maar gaat bepalen?
Regels op de snelweg zijn. Die hoef ik niet zelf te bepalen. Ik rij gewoon iets harden dan op het bodje staat. Gewoon 140 - 150 op de stukken waar het kan. .
  zaterdag 26 mei 2007 @ 12:22:01 #60
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_49788578
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:18 schreef -Jewcookie- het volgende:

[..]

Nee niet meer, vroeger had ik daar wel last van. Doe nu gewoon rustig aan, al hou ik wel van een beetje doorkachelen, maar ik ga me om dat soort onbenullige dingen niet meer druk maken. Is alleen maar slecht voor je bloeddruk. Al vind ik wel dat wat jij doet gewoon sneu is.
Je aan de snelheid houden sneu?? Wow, mag ik jou aanraken dan? Jij moet echt God wezen dan, want dat doe je natuurlijk nooit
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_49788594
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:22 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Je aan de snelheid houden sneu?? Wow, mag ik jou aanraken dan? Jij moet echt God wezen dan, want dat doe je natuurlijk nooit
Ik had het over expres langzamer gaan rijden als er iemand achter je zit te drukken en jezelf er beter en gelukkiger door voelen.
pi_49788632
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:18 schreef eNaSnI het volgende:

[..]
Thanks, dat bedoelde ik inderdaad
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:21 schreef -Jewcookie- het volgende:

[..]

Regels op de snelweg zijn. Die hoef ik niet zelf te bepalen. Ik rij gewoon iets harden dan op het bodje staat. Gewoon 140 - 150 op de stukken waar het kan. .
Kijk en dat kan ik dan wel weer enigszins begrijpen. Maar ik doelde meer op stukken waar het niet kan, zoals bij wegwerkzaamheden.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_49788672
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:22 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Je aan de snelheid houden sneu?? Wow, mag ik jou aanraken dan? Jij moet echt God wezen dan, want dat doe je natuurlijk nooit
Je mag me best aanraken hoor.

Ik zeg gewoon dat ik meestal wat te hard rijd. Alleen jullie komen dan gelijk met dat slappe gezeik dat regels regels zijn en dat jullie nooit en te nimmer te hard rijden en ik mezelf of maar dood moet rijden of preventief geruimd moet worden.
pi_49788673
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:22 schreef -Jewcookie- het volgende:

[..]

Ik had het over expres langzamer gaan rijden als er iemand achter je zit te drukken en jezelf er beter en gelukkiger door voelen.
Dat was ik, en dat doe ik alleen maar als ze boven op je bumper gaan zitten met toeters, bellen en knipperende lampen.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 12:26:38 #65
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_49788699
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:21 schreef -Jewcookie- het volgende:

[..]

Regels op de snelweg zijn. Die hoef ik niet zelf te bepalen. Ik rij gewoon iets harden dan op het bodje staat. Gewoon 140 - 150 op de stukken waar het kan. .
En niet even nadenken waarom die limieten er zijn? Naast je eigenbelang (ego, ikke ikke) heb je ook te maken met in/uitvoegend verkeer, onverwachte omstandigheden (legeroefeningetje met een rookgranaat naast de snelweg), verloren lading midden op de rijbaan, de hoeveelheid uitstoot van schadelijke stoffen, etc. Je bgrijpt hopelijk wel dat je kans van overleven bij een rare schuiver/crash groter is als je je aan de snelheid houd? Vinden de hulpdiensten vaak ook prettiger, alleen maar stukjes van personen uit een auto knippen is zo'n gedoe.
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_49788744
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:24 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Thanks, dat bedoelde ik inderdaad
[..]

Kijk en dat kan ik dan wel weer enigszins begrijpen. Maar ik doelde meer op stukken waar het niet kan, zoals bij wegwerkzaamheden.
Moet ik bekennen dat ik daar ook te hard rij. 90 -100 tenzij het echt van die smalle strookjes zijn/druk op de weg is of dat er echt druk gewerkt word en mensen langs de weg lopen. Ander kar ik gewoon door.
pi_49788806
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:25 schreef -Jewcookie- het volgende:

[..]

Je mag me best aanraken hoor.

Ik zeg gewoon dat ik meestal wat te hard rijd. Alleen jullie komen dan gelijk met dat slappe gezeik dat regels regels zijn en dat jullie nooit en te nimmer te hard rijden en ik mezelf of maar dood moet rijden of preventief geruimd moet worden.
Dat was voor Lightning_NL en niet voor jou. Regels zijn inderdaad regels en daar hebben we het denk ik ook wel zelf naar gemaakt. Het probleem is gewoon dat veel mensen niet in kunnen schatten en vooruit kijken waardoor een hardrijder al snel een gevaar vormt. Mensen gooien bijvoorbeeld hun auto gewoon naar links zonder goed te kijken en de snelheid van die ander in te schatten. Het gevaar wordt dus niet alleen veroorzaakt door de hardrijder.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 12:32:39 #68
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_49788861
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:28 schreef -Jewcookie- het volgende:

[..]

Moet ik bekennen dat ik daar ook te hard rij. 90 -100 tenzij het echt van die smalle strookjes zijn/druk op de weg is of dat er echt druk gewerkt word en mensen langs de weg lopen. Ander kar ik gewoon door.
En door dit soort gedrag breng je niet alleen jezelf maar ook je medeweggebruikers in gevaar, die er niet op rekenen dat iemand zich zo gedraagt. Hieruit kan ik niet anders dan concluderen dat een inname van het rijbewijs met bijbehorende sancties wegens een artikel 5 zeker aan jou besteed zijn.
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_49788911
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:26 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

En niet even nadenken waarom die limieten er zijn? Naast je eigenbelang (ego, ikke ikke) heb je ook te maken met in/uitvoegend verkeer, onverwachte omstandigheden (legeroefeningetje met een rookgranaat naast de snelweg), verloren lading midden op de rijbaan, de hoeveelheid uitstoot van schadelijke stoffen, etc. Je bgrijpt hopelijk wel dat je kans van overleven bij een rare schuiver/crash groter is als je je aan de snelheid houd? Vinden de hulpdiensten vaak ook prettiger, alleen maar stukjes van personen uit een auto knippen is zo'n gedoe.
Nee ik denk alleen maar aan mezelf en het milieu betaal ik me al helemaal blauw aan. En als je harder rijdt heb je minder kans om zwaar invalide te raken na een ongeluk. Is dit wat je wil horen?
  zaterdag 26 mei 2007 @ 12:36:58 #70
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_49788964
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:34 schreef -Jewcookie- het volgende:

[..]

Nee ik denk alleen maar aan mezelf en het milieu betaal ik me al helemaal blauw aan. En als je harder rijdt heb je minder kans om zwaar invalide te raken na een ongeluk. Is dit wat je wil horen?
Het past wel goed bij je, ik hoop dat er geen kern van waarheid in zit.

Beter voorkomen, dan genezen!
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_49788988
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:36 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Het past wel goed bij je, ik hoop dat er geen kern van waarheid in zit.

Beter voorkomen, dan genezen!
  zaterdag 26 mei 2007 @ 12:52:51 #72
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_49789381
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe TS weet dat er te hard gereden wordt. Je kunt zo met het blote oog toch niet zien met welke snelheid iemand rijdt ?
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_49789408
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:52 schreef Blue-eyes het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe TS weet dat er te hard gereden wordt. Je kunt zo met het blote oog toch niet zien met welke snelheid iemand rijdt ?
Ben je nou dom of doe je alleen maar dom. Dat zie je toch aan de stofwolk man!
  zaterdag 26 mei 2007 @ 12:55:17 #74
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_49789429
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:52 schreef Blue-eyes het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe TS weet dat er te hard gereden wordt. Je kunt zo met het blote oog toch niet zien met welke snelheid iemand rijdt ?
Als 80% van het verkeer zich min of meer aan de snelheid houd, valt het wel op als er iemand met +20km voorbij rijdt.
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_49790569
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 09:13 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Alsof die snelheid er alleen is voor de mensen die er werken?!? Dit heeft ook te maken met alle obstakels op/langs de weg, mogelijkheden van al dan niet uitwijk, de status van het wegdek ter plekke, etc. Vaak is de vluchtstrook namelijk verdwenen bij werkzaamheden, dus waar moet je heen als je een klapband krijgt?

Gisteren was de spitsstrook tussen Arnhem en Apeldoorn open, maar er stond wel mooi een vrachtaoto op stil met een geklapte band. Die limieten zijn er dus met name voor calamiteiten en het voorkomen daarvan.

Als jij je doelbewust niets van snelheidslimieten aantrekt 'omdat je er niemand ziet', mogen ze je van mij wel meteen een artikel 5 overtreding toekennen en je rijbewijs invorderen!
Dus... jij denkt serieus dat als er obstakels zijn ik ook nog normaal door blijf rijden? Denk je dat echt?!

[ Bericht 1% gewijzigd door DikkeSmikkel op 26-05-2007 17:26:25 ]
Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
pi_49791512
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:22 schreef -Jewcookie- het volgende:

[..]

Ik had het over expres langzamer gaan rijden als er iemand achter je zit te drukken en jezelf er beter en gelukkiger door voelen.
Ik trek mij mij niks aan van getoeter/geknipper aan de achterkant wanneer ik wel v-max rij, maar ik ga zeker niet langzamer rijden. Politieagentje spelen vind ik ook niet tof.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 14:49:57 #77
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_49791840
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:52 schreef Blue-eyes het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe TS weet dat er te hard gereden wordt. Je kunt zo met het blote oog toch niet zien met welke snelheid iemand rijdt ?
Dat zie,hoor én voel je al iemand langsrijdt, je kunt ook horen aan motorgeluid en bandengeluid of iemand wel of niet remt net voor ze ons voorbijrijden, die zijn er idd ook
Het jammere hiervan is, dat op het moment dat je de tunnel inrijdt, het geluid je vooruitkomt, dus vóór je er bent horen we al of je wél of niet achterlijk hard rijdt.... zolang je IN die tunnel zit maak je teringherrie, óók als je al langs ons bent dus... als er een vrachtwagen langsrijdt, moet je je soms vasthouden door de luchtverplaatsing die zo'n ding veroorzaakt, zeker bij de hogere types

Het verschil met die anderhalve toffe automobilist die wél 70 rijdt is erg groot... het gaat in deze ook niet echt om veiligheid, danwel om ARBO, om meteen maar even een paar andere posts te beantwoorden.. er staat een betonnen barrier op de vluchtstrook, die we gebruiken om over te lopen, omdat het werk net onder het dak van de tunnel plaatsvindt..
Ik werk gelukkig niet vaak in de tunnels en langs de weg, en dit is mijn eerste echte klus met geluidsstress, en ikmoet eerlijk toegeven dat ik niet had verwacht dat werken in een GIGA lawaaierige omgeving inclusief alle fijne bijkomende verschijnselen zo vreselijk zwaar zou zijn... en ik ben echt wel wat gewend

Om nog een lompe post te beantwoorden van de vorige page ergens; ik heb er NIET voor gekozen om dit werk te doen, ik werk bij een kraanbedrijf, maar wij hebben toevallig een vrachtauto met semi en laadkraantje in de verhuur daar, en dat is mijn baantje nu FF... als ik dit mijn vaste werk was, was iik heel erg op zoek naar ander werk... daarbij maakt het geen reet uit WIE het doet... maar IEMAND moet het doen he....

Enneh schaften.... doen we dus niet... hoe eerder de werktijd of het werk erop zit, hoe eerder we eruit kunnen, we doen wel een bakkie en een happie tussendoor in 10 minuten ofzo, maar da's ook alles.... stof op je brood en schreeuwen naar elkaar om een gesprek te kunnen voeren is niet echt gezellig, dus gewoon doorgaan en wegwezen....
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_49792038
Had je maar een vak moeten leren ouwe pik!
Convinced that any doctrine of superiority based on racial differentiation is scientifically false, morally condemnable, socially unjust and dangerous, and that there is no justification for racial discrimination in theory or in practice, anywhere.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 15:10:43 #79
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_49792282
Als je bekijkt hoe laks er met kilometerbeperkingbordjes bij wegwerkzaamheden omgegaan wordt vind ik haast niet dat wegwerkers die extra bescherming verdienen. Men kan zo te zien de verantwoordelijkheid ervan niet aan.
Vampire Romance O+
pi_49792733
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 14:59 schreef spanks het volgende:
Had je maar een vak moeten leren ouwe pik!
Maar wie moeten dan onze "vuile" klusjes opknappen? Altijd die mensen die zeiken over mensen zonder opleiding maar ondertussen wel gebruik maken van de faciliteiten die zij mogelijk maken.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_49792797
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 15:32 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Maar wie moeten dan onze "vuile" klusjes opknappen? Altijd die mensen die zeiken over mensen zonder opleiding maar ondertussen wel gebruik maken van de faciliteiten die zij mogelijk maken.
haphap
Convinced that any doctrine of superiority based on racial differentiation is scientifically false, morally condemnable, socially unjust and dangerous, and that there is no justification for racial discrimination in theory or in practice, anywhere.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 16:06:38 #82
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_49793486
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 15:10 schreef MouseOver het volgende:
Als je bekijkt hoe laks er met kilometerbeperkingbordjes bij wegwerkzaamheden omgegaan wordt vind ik haast niet dat wegwerkers die extra bescherming verdienen. Men kan zo te zien de verantwoordelijkheid ervan niet aan.
Daarvoor moet je bij Rijkswaterstaat zijn knul , wij mogen niet eens zelf omgereden pionnen overeind zetten, de afzetting, bebakening en de afstand waarovcer de portalen op 70 staan is voorschrift en volgens 'het boekje' overigens is de aanrijsnelheid vóór de tunnel 90, en pas als je net voor de tunnel terug gaat naar 1 baan ga je naar 70...
Onnodig lang 70 rijden is dus nvt in dit verhaal...

Ik ben zelf trouwens ook gewoon een doorrijder hoor, als ik de ruimte heb rijd ik bijna standaard 150
Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik zelf ook wel eens 20 km smokkel(de) bij werkzaamheden, maar da's nu echt over nu ik er eens zelf heb gestaan...
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 26 mei 2007 @ 16:10:54 #83
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_49793573
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 16:06 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Daarvoor moet je bij Rijkswaterstaat zijn knul , wij mogen niet eens zelf omgereden pionnen overeind zetten, de afzetting, bebakening en de afstand waarovcer de portalen op 70 staan is voorschrift en volgens 'het boekje' overigens is de aanrijsnelheid vóór de tunnel 90, en pas als je net voor de tunnel terug gaat naar 1 baan ga je naar 70...
Onnodig lang 70 rijden is dus nvt in dit verhaal...

Ik ben zelf trouwens ook gewoon een doorrijder hoor, als ik de ruimte heb rijd ik bijna standaard 150
Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik zelf ook wel eens 20 km smokkel(de) bij werkzaamheden, maar da's nu echt over nu ik er eens zelf heb gestaan...
Weet ik, ik stel het expres zo zwartwit. Zolang het lijkt alsof het wegwerkers niet interesseert of afzettingen weggehaald worden halen veel automobilisten hun schouders over die bordjes op.

Overigens zijn jullie zelf het grootste slachtoffer van slechte bebording.
Vampire Romance O+
  zaterdag 26 mei 2007 @ 16:20:08 #84
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_49793771
Als je FF goed leest op page 1 geloof ik, voor we de afzetting uitrijden, melden we ons af, en bellen we de bordenboer, die komt aanrijden binnen 15 minuten, meestal hangt ie ergens in de buurt bij een koffieautomaat, als ie aankomt, doen we FF snel een briefing, en als we weg zijn is binnen 15 minuten de complete afzetting opgeruimd, die boys zijn écht rap

Maar ik weet wel wat je bedoelt; op de A15 bijvoorbeeld heeft jarenlang een afzetting gestaan, en bij versmallingen en extra barriers met een 2 meter baan staat de signalering dan ook standaard 24/7 op 70 km, en da's erg irritant als er niet gewerkt wordt (voorzover je dat kan zien). probleem is dat de wegbeheerder aansprakelijk is voor de situatie, en die dekt zich in door hem gewoon op 70 te laten staan... óók dus als er niet gewerkt wordt, en weghalen van 10 km barriers en belijning elke dag is not done, dat gaat gewoonweg niet...

Op de A12 tussen Gouda en Den Haag krijg je die situatie nu trouwens ook, is er zelfs al, maar het wordt nog veel erger als ze straks écht aan het verbreden gaan daar..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_49795282
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 11:33 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Mensen zoals jij zouden ze preventief moeten ruimen.
Zo dat zijn nogal grove woordjes die uit je mond komen. Heb je verder nog wat nuttigs te zeggen over het hoe en waarom, of was dit het?
pi_49795364
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:25 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Dat was ik, en dat doe ik alleen maar als ze boven op je bumper gaan zitten met toeters, bellen en knipperende lampen.
Dat is pas fout. Ga nou gewoon opzij, linksklevert. Groot licht is ervoor om te signaleren dat iemand er langs wil. Wie ben jij om iemand te gaan blokkeren?
pi_49796382
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 17:26 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Zo dat zijn nogal grove woordjes die uit je mond komen. Heb je verder nog wat nuttigs te zeggen over het hoe en waarom, of was dit het?
Denk dat de andere reacties op jouw post van anderen wel genoeg zegt.
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 17:29 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Dat is pas fout. Ga nou gewoon opzij, linksklevert. Groot licht is ervoor om te signaleren dat iemand er langs wil. Wie ben jij om iemand te gaan blokkeren?
Wie ben jij om mij van de weg te drukken? Ik hou me gewoon aan de snelheid en als jij het daar niet mee eens bent moet je niet mij daar mee lastig vallen. Ik ga echt niet harder rijden omdat jij er langs wilt. Als jij je zonodig dood wil rijden moet je dat vooral doen maar val daar anderen niet mee lastig.

Verder: als je zo'n haast heb, moet je maar gewoon eerder van huis vertrekken.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_49796460
Wanneer wegens werkzaamheden de max. snelheid 70 is, dan zou ik juist expres maar 50 rijden.
Al was het alleen maar om achteropliggend verkeer op te fokken.

Ik rijd zelf geen auto trouwens.
pi_49796487
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 18:12 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Denk dat de andere reacties op jouw post van anderen wel genoeg zegt.
[..]
Nee, ik vraag het natuurlijk niet voor niets aan jou. Die grove woorden komen van jou.
quote:
Wie ben jij om mij van de weg te drukken? Ik hou me gewoon aan de snelheid en als jij het daar niet mee eens bent moet je niet mij daar mee lastig vallen. Ik ga echt niet harder rijden omdat jij er langs wilt. Als jij je zonodig dood wil rijden moet je dat vooral doen maar val daar anderen niet mee lastig.

Verder: als je zo'n haast heb, moet je maar gewoon eerder van huis vertrekken.
Van de weg drukken... Het is gewoon een teken van "hee, let eens op, er zit iemand achter je, en die wil harder dan jou". Als jij dan de mogelijkheid hebt om naar rechts te gaan dan moet je dat gewoon doen. Als je dan expres vaart gaat minderen ben je gewoon een gevaarlijke asociale mongool.
En dan jouw opmerking over zo graag dood willen... Jouw rijkunsten zijn dus schijnbaar zo ontzettend bagger dat je denkt dat je dood gaat als je te hard rijdt
pi_49796494
Werk maar es een beetje door joh

God created the world, but the Dutch created The Netherlands.
Sadly the Dutch didn't expand their motorways, maybe God will one day
pi_49796523
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 18:16 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Wanneer wegens werkzaamheden de max. snelheid 70 is, dan zou ik juist expres maar 50 rijden.
Al was het alleen maar om achteropliggend verkeer op te fokken.

Ik rijd zelf geen auto trouwens.
Ik hoop dat je dat niet serieus meent. Is dat wel zo, dan hoop ik dat jij nooit je rijbewijs zult halen want iets in jouw kop zit niet helemaal lekker.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 18:30:07 #92
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_49796823
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 18:16 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Wanneer wegens werkzaamheden de max. snelheid 70 is, dan zou ik juist expres maar 50 rijden.
Al was het alleen maar om achteropliggend verkeer op te fokken.

Ik rijd zelf geen auto trouwens.
Dat is te merken aan je opmerking... overdrijven is ook een kunst he

50 op de snelweg is net of je stilstaat, en erg link ivbm achteropkomend verkeer die daar dus niet op rekent.. gewoon allemaal braaf 70 op een rijtje met 25 - 30 meter (3 van die witte strepen) ertussen, en daarna weer lekker doorrijden... meer hoeft niet...
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_49796913
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 18:19 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ik hoop dat je dat niet serieus meent. Is dat wel zo, dan hoop ik dat jij nooit je rijbewijs zult halen want iets in jouw kop zit niet helemaal lekker.
Grapje. Ik bedoelde eigenlijk 30 km/u
pi_49796988
Erg grappig, ik lig helemaal in een deuk.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 18:38:24 #95
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_49797065
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 18:16 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Wanneer wegens werkzaamheden de max. snelheid 70 is, dan zou ik juist expres maar 50 rijden.
Al was het alleen maar om achteropliggend verkeer op te fokken.

Ik rijd zelf geen auto trouwens.
Zo'n mensen zouden ze hun rijbewijs moeten afnemen. (nog een geluk dat je er geen hebt) Dat is zoals die bejaarden die opeens aan 70 km/h op de autosnelweg gaan rijden en dan doodsbang zitten te kijken naar de vrachtwagens die hen inhalen en het achteropkomende autoverkeer ophouden. En dan rijdt er iemand in op zo'n vrachtwagen en is het de schuld van degenen die normaal rijden ...

Ze zouden boetes voor te traag rijden ook moeten geven ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_49797330
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 18:38 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ze zouden boetes voor te traag rijden ook moeten geven ...
Doen ze soms ook.
pi_49797510
Wat ik trouwens wel een beetje jammer vind is dat TS zei dat ie zelf ook soms zo'n 20km/u 'smokkelde', maar nu ineens iedereen die datzelfde doet ontzettend afzeiken.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 19:12:54 #98
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_49798070
Ik zeik niks af... en 20 km te hard langs werkzaamheden is teveel.. weet ik nu ook... vandaar ook een beetje dit topic he

Ik heb hierboven ergens ook al eens gezegd, dat mensen waarschijnlijk niet doorhebben dat die paar km's meer effekt hebben als je denkt...
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_49799355
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 18:17 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Nee, ik vraag het natuurlijk niet voor niets aan jou. Die grove woorden komen van jou.
Wat moet ik dan? Herhalen wat al twintig keer gezegd is? Beetje onnodig, maar goed speciaal voor jou:
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 06:20 schreef Lightning_NL het volgende:
Tja... Je hebt toch zelf voor dat werk gekozen? Moet je ook niet zo klagen hoor. En die paar kilometertjes verschil maken volgens mij helemaal niet zoveel verschil wat betreft CO2 ( ), geluid en stof op doen waaien hoor.
Iemand kiest zelf voor het werk, maar het moet hoe dan ook gedaan worden, niet? Of wil je op verrotte wegen rijden?

Gewoon lekker rekening houden met de wegwerkers die er voor zorgen dat jij lekker door kan tuffen.
quote:
Ikzelf rij by the way bijna altijd wel de aangegeven snelheid bij wegwerkzaamheden. Gewoon omdat de kans dat je daar genaaid wordt met flitsers effe wat groter is.
Je moet je gewoon aan de snelheid houden omdat dat voor iedereen veilig is en niet omdat je eventueel geflitst kan worden.
quote:
Van de weg drukken... Het is gewoon een teken van "hee, let eens op, er zit iemand achter je, en die wil harder dan jou". Als jij dan de mogelijkheid hebt om naar rechts te gaan dan moet je dat gewoon doen. Als je dan expres vaart gaat minderen ben je gewoon een gevaarlijke asociale mongool.
En dan jouw opmerking over zo graag dood willen... Jouw rijkunsten zijn dus schijnbaar zo ontzettend bagger dat je denkt dat je dood gaat als je te hard rijdt
Okee, even een ding rechtzetten: ik had het niet over een situatie waar ik links rijd. Ik had het over een stuk waar het 1 baans is door bijvoorbeeld de wegafzetting. Als ik inderdaad op de linker baan zit zal ik zoiets uiteraard niet doen. Maar ook dan heb jij maar gewoon te wachten tot ik weer naar rechts kan, ik ga niet haasten voor een ander en anders moet je je maar gewoon aan de snelheid houden, dan heb je geen last van zulke situaties.

Wat betreft het zacht rijden, ik zal ook geen 10KM langzamer rijden dan de aangegeven snelheid... maar doorgaans rij ik 5KM harder dan de aangegeven snelheid en als er zo'n figuur aankomt ga ik uit protest precies de aangeven snelheid rijden.

Verder; ik denk niet dat je van hard rijden dood gaat, maar de kans op een ongeluk wordt door vele andere omstandigheden wel groter. Je bent namelijk niet de enige op de weg, je hoort ook gewoon rekening houden met andere weggebruikers die niet zo goed kunnen inspelen op hardrijders.

[ Bericht 3% gewijzigd door BobbyB op 26-05-2007 19:59:37 ]
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_49802277
Amstelveen de beste
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')