Fastmatti | donderdag 24 mei 2007 @ 20:41 |
quote:Ik begin toch een beetje strontziek te worden van het feit dat lage inkomens altijd worden ontzien. Zelfs bedrijven beginnen al met inkomenspolitiek ![]() | |
-skippybal- | donderdag 24 mei 2007 @ 20:42 |
quote: ![]() | |
Boze_Appel | donderdag 24 mei 2007 @ 20:45 |
quote:Ze moeten wel. Businessclass reizigers zijn veelal mensen die ergens heen gaan voor hun werk en wat het bedrijf betaald. Die persoon moet gewoon op die plek zijn om de deal te maken of werk te doen en economyclass reizigers zullen sneller overwegen een ander vervoermiddel te kiezen omdat het anders wellicht te duur wordt. | |
sigme | donderdag 24 mei 2007 @ 20:49 |
Dat is commerciele prijsdifferentiatie, vliegtuigstoelenhandel is daarvan hét schoolvoorbeeld. Daarin wordt er enorm veel aandacht aan besteed dat iedereen de maximale prijs betaalt. | |
PJORourke | donderdag 24 mei 2007 @ 20:50 |
Het is gewoon een nieuwe belasting, meer niet. Het milieu als melkkoe. | |
Xebrozius | donderdag 24 mei 2007 @ 20:50 |
Als je business class van NL naar Australie vliegt dan mekker je echt niet om de 25 euro hoor ![]() | |
Fastmatti | donderdag 24 mei 2007 @ 20:51 |
quote:Op zich vind ik dat prima, maar niet als het gaat om een verplichte belasting. Vliegen is vliegen of je nu businessclass zit of niet. | |
Fastmatti | donderdag 24 mei 2007 @ 20:53 |
quote:Het is 25,- hier, een 10,- daar dan weer is een 1,-, maar voor je het weet betaal je duizenden euro's per maand extra. | |
Blue_ei | donderdag 24 mei 2007 @ 20:54 |
Cramer , eest gloeilampen nu dit ,wat morgen minister proefballon? | |
Boze_Appel | donderdag 24 mei 2007 @ 20:55 |
Wat is eigenlijk het plan wat gaat gebeuren met al die mileutaxen? | |
Boze_Appel | donderdag 24 mei 2007 @ 20:55 |
quote:Mileutax voor vliegen is al vrij oud en het plan komt uit de EU, als ik het wel heb. | |
Xebrozius | donderdag 24 mei 2007 @ 20:56 |
quote:Ik word wel zo moe van dat standaard antwoord... Dat doen we toch al jaren? We betalen nu toch ook meer voor de accijns op sigaretten en benzine. Zolang mensen het willen betalen komt er meer belasting op. En als het in de onmin raakt dan wordt iets anders wel belast. Denk je nou werkelijk dat de Nederlandse maatschappij niets kost en dat de regering een geldboomgaard heeft? | |
Fastmatti | donderdag 24 mei 2007 @ 20:56 |
quote:Dat wordt 'geinvesteerd' in mensen die in 'aandachtswijken' wonen. | |
Fastmatti | donderdag 24 mei 2007 @ 21:00 |
quote:En nu gaan bedrijven vrolijk meedoen aan de inkomenspolitiek. Hoop dat alle bussinesclass reizigers de KLM flink gaan boycotten. Het is sowieso al een kutmaatschappij. | |
Boze_Appel | donderdag 24 mei 2007 @ 21:01 |
quote:Oh, ik dacht dat we ook al van mileuprobleem naar aandacht voor het mileu waren gegaan. Maargoed, geld betalen aan de overheid zal wel magisch het magische probleem oplossen. ![]() | |
sigme | donderdag 24 mei 2007 @ 21:03 |
quote:Dat is het als de belasting per ticket wordt berekend aan de vliegende persoon. Niet als het per vlucht wordt berekend aan de luchtvaartmaatschappij, dan is het aan de vliegtuiguitbater om deze belasting terug te verdienen. | |
Xebrozius | donderdag 24 mei 2007 @ 21:06 |
quote:Deze milieutax is opgelegd door de overheid, heeft KLM nu een keuze? | |
Johnns | donderdag 24 mei 2007 @ 21:06 |
Ik heb tot de dag van vandaag nog nooit een concreet antwoord gehoord wat er met deze milieuheffingen gaat gebeuren? Als met hier nou voor een deel een nieuwe kerncentrale van gaat financieren... Kijk dan komen we tenminste ergens, maar nee hoor ![]() | |
Fastmatti | donderdag 24 mei 2007 @ 21:07 |
quote:Ja, gelijk verdelen. | |
Xebrozius | donderdag 24 mei 2007 @ 21:08 |
quote:Inderdaad, Marxisme is het voorbeeld van hoe het wel moet... Kijk maar naar Noord Korea. | |
Golradir | donderdag 24 mei 2007 @ 21:10 |
Ik heb nog een mooi ideetje voor Cramer: in de lucht die je uitademt zit CO2, de veroorzaker van het zogenaamde ,,broeikaseffect''. Hierover kan je mooi belasting heffen! | |
dr.dunno | donderdag 24 mei 2007 @ 21:10 |
ik snap het hele probleem niet; de meeste business class reizigers kunnen hun kosten toch aftrekken; 3x raden wie dan juist wel die belastingcenten ophoest en meent juist ontzien te worden. geen probleem zo, naar mijn mening. | |
SlamD | donderdag 24 mei 2007 @ 21:13 |
Nooit geweten dat je voor economy class een laag salaris moest hebben. Vind het echt niet kunnen! Rijke mensen moeten ook de keuze hebben om kut te zitten! Scheelt ze nog 25 euro extra ook! | |
Lucille | donderdag 24 mei 2007 @ 21:18 |
quote:Mensen die businessclass vliegen betalen dit vrijwel nooit uit eigen zak, dat is bijna altijd het bedrijf waar ze voor werken. | |
Litpho | donderdag 24 mei 2007 @ 21:21 |
quote:Als je het ene luxeartikel (vliegen) inkomensafhankelijk gaat belasten, waarom de andere dan niet? Tijd voor minder accijns op alcohol voor het goedkope studentenbier en extra belasten van het cognakkie bij die sigaren. | |
Xebrozius | donderdag 24 mei 2007 @ 21:22 |
quote:Rijke mensen moeten ook de keuze hebben tussen een achterstandswijk en het Gooi ![]() | |
Xebrozius | donderdag 24 mei 2007 @ 21:23 |
quote:Oh dat soort zaken gaan ook allemaal wel komen de aankomende 100 jaar. De vettax, de studenttax, de taxirittax, de taxatietax etc etc... | |
SlamD | donderdag 24 mei 2007 @ 21:32 |
quote:Verdient het echt extra uitleg? Ik bedoel alleen maar dat als mensen het niet eens zijn met een bepaalde tariefverhogen (wat het in feite is) ze er ook tegen kunnen protesteren door geen gebruik te maken van die dienst. Het is niet dat ze geen alternatieven hebben... | |
Dagonet | donderdag 24 mei 2007 @ 21:35 |
quote:Juist. En dat wil KLM voorkomen, dat ze klanten verliezen, dus schuiven ze het door naar bedrijven die business class willen vliegen en daar niet moeilijk om doen | |
#ANONIEM | donderdag 24 mei 2007 @ 21:41 |
quote:Ja mensen met lage inkomens zullen de hele wereld rondvliegen en de rijkaards moeten sappelen om hun business class ticket te kunnen betalen. Het wordt tijd dat rijkaards ook gewoon economy mogen vliegen. ![]() | |
Johnns | donderdag 24 mei 2007 @ 21:45 |
quote:Mensen met meer geld mogen altijd economy vliegen. Echter, kunnen zij het zich veroorloven om business class te vliegen. Waarom niet zou je zeggen? Daarnaast verschil moet er zijn. Of moet volgens k_Stalin alles voor iedereen gelijk zijn? ![]() | |
problematiQue | donderdag 24 mei 2007 @ 21:46 |
Is gewoon een stukje marktwerking. Denk nou niet dat de KLM dit doet omdat het zich kan vinden in het socialistische gedachtengoed ![]() | |
Dagonet | donderdag 24 mei 2007 @ 21:46 |
quote:Anders neem je die post even serieus ofzo. | |
#ANONIEM | donderdag 24 mei 2007 @ 21:48 |
quote:Mensen die sarcastische opmerkingen serieus nemen [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2007 21:48:39 ] | |
Dagonet | donderdag 24 mei 2007 @ 21:49 |
quote:Zet jij hem erin? | |
Johnns | donderdag 24 mei 2007 @ 21:51 |
quote: ![]() sorry k_man ![]() | |
Fastmatti | donderdag 24 mei 2007 @ 22:02 |
quote:Dus als een bedrijf het betaalt is het ineens wel acceptabel als er meer belasting betaald moet worden? Gelukkig kan de boel gewoon afgetrokken worden en komt de rest voor rekening van de consument, maar dat maakt het niet minder belachelijk. | |
Dagonet | donderdag 24 mei 2007 @ 22:03 |
quote:Zucht. KLM moet milieubelasting betalen. Zij verwerken die kosten in business class tickets omdat ze anders veel meer klanten kwijt zullen raken. De overheid belast het aantal stoelen, vliegbewegingen, whatever en KLM hanteert een verdeelssleutel. | |
Fastmatti | donderdag 24 mei 2007 @ 22:08 |
quote:Het is een heffing van 24,- per vliegticket. Het is de KLM die er een socialistisch stelsel van wil maken. Sowieso is het geen milieubelasting maar een gewone belasting. Het zou hetzelfde als de btw bij de AH voor mensen met een hoger inkomen hoger is dan de btw voor iemand met een laag inkomen. Dat zou ook iedereen belachelijk vinden. | |
Dagonet | donderdag 24 mei 2007 @ 22:12 |
quote:Nee dat zou niet hetzelfde zijn. Het zou hetzelfde zijn als de btw op het ene, luxere produkt hoger is dan op de andere. Dat je voor Brie meer btw rekent dan voor de AH jonge kaas Iemand die zelf het ticket koopt betaalt namelijk die hogere toeslag, ongeacht het inkomen. Er is geen inkomenseis aan business class. | |
Boze_Appel | donderdag 24 mei 2007 @ 22:17 |
quote:Bron | |
Fastmatti | donderdag 24 mei 2007 @ 22:19 |
Hmmm, dus die socialisten zitten er toch achter. | |
Dagonet | donderdag 24 mei 2007 @ 22:23 |
quote:Waarachter? | |
DrWolffenstein | donderdag 24 mei 2007 @ 22:24 |
De ecofascisten zijn weer eens bezig. | |
Fastmatti | donderdag 24 mei 2007 @ 22:24 |
quote:Achter vliegbelasting naar 'draagkracht' Het duurt niet lang meer voor je met je loonstrookje bij de bakker staat. | |
Dagonet | donderdag 24 mei 2007 @ 22:29 |
quote: quote: quote:Het CDA zijn de socialisten in deze begrijp ik? | |
Fastmatti | donderdag 24 mei 2007 @ 22:32 |
Blijkbaar wel. Maar goed, zelfs de VVD heeft veel socialistische trekken. | |
Ooster | donderdag 24 mei 2007 @ 22:37 |
quote:De KLM voert het prijsmechanisme zo in.... Ze kunnen ook gewoon de "goedkope" kaartjes duurder maken, dat is hun keuze. Overigens is het wel logisch en eerlijker. De ecobelasting voor vliegtickets is een vast bedrag per vlucht. Een business class passagier vervuilt meer dan een economie passagier. Eigenlijk logisch dus dat deze meer betaalt. Ik denk dat het beter voor de bloeddruk van de TS'er en DrWolfenstein is als ze even nadenken bij een bericht. | |
DS4 | donderdag 24 mei 2007 @ 22:39 |
quote:Ligt het nu aan mij of vindt Cramer het best dat op deze wijze de milieuheffing vliegen niet impopulairder zal maken en het dus echt meteen wordt omgebogen tot een ordinaire lastenverhoging? Ik heb hier grote problemen mee. Niet vanwege die arme businessclass reizigers (die redden zich wel), maar omdat een heffing die bedoeld zou zijn om het milieu te helpen van zijn effect wordt ontdaan door de KLM en de Minister presenteert het alsof dat helemaal niet iets is om te bestrijden (althans: ik lees daar niets over). | |
Dagonet | donderdag 24 mei 2007 @ 22:39 |
quote:Is dát even handig, alles wat je niet aanstaat komt dus door het socialistische complot binnen elke partij! | |
DS4 | donderdag 24 mei 2007 @ 22:42 |
quote:Het komt niet vaak voor dat Samsom en ik het helemaal met elkaar eens zijn, maar voila: een van de uitzonderingen. | |
kawotski | donderdag 24 mei 2007 @ 22:43 |
Er moeten meer van dit soort belastingen komen die niets oplossen. Waar gaat het geld naar toe? Het milieu wordt er niet beter van. Schiphol - welke steeds verder zakt op de lijst van zowel vracht- als passagiersaantallen/winsten - krijgt al de meest stille en schone vliegtuigen. Het is onzinnig van de politiek om nog verder te gaan belasten, ze melken de koe totdat deze erbij neervalt en dat gebeurt voor onze ogen. De milieuliefhebbers herinneren mij aan hetgeen ze aan successen behalen, bijv. de voedseltransporten voor Afghanistan , vliegtuig mag niet landen in Nederland, dus landt net over de grens, gevolg: nogal wat vrachtwagens vanaf Schiphol naar Belgie om daar het vliegtuig te bevoorraden. Maw als het op Schiphol niet mag dan gaat men wel over de grens. | |
Litpho | donderdag 24 mei 2007 @ 22:45 |
quote:Volgens mij heeft een regelrechte lastenverhoging daar helemaal geen hulp van de KLM voor nodig ![]() | |
Dagonet | donderdag 24 mei 2007 @ 22:45 |
Schiphol die steeds verder zakt. Afgelopen jaar zijn ze wel Frankfurt voorbij gestreefd met internationale passagiers en staan ze in de top3 | |
Fastmatti | donderdag 24 mei 2007 @ 22:56 |
quote:*proest* Schiphol is uit de top 10 van grootste luchthavens, dus als jouw informatie klopt dan is Frankfurt dus nog verder gedaald dan Schiphol. Op zich vind dit trouwens wel een mooi staaltje van manipuleren met statistieken. | |
Keksi | donderdag 24 mei 2007 @ 23:04 |
bron Volgens mij klopt het niet helemaal wat je zegt mijn beste Dagonet... Echter deze tax raakt kant noch wal. Het geeft niet de prikkel aan bedrijven als KLM en Transavia om zuinigere vliegtuigen te bestellen. In plaats hiervan zou men een landingstax in moeten voeren die bepaald wordt aan de hand van het aantal liter kerosine een vliegtuig verbruikt per passagier per 100km. Hoe meer dat getal is hoe hoger de toeslag. Deze toeslag komt dan ook wel voor rekening van de consument maar die heeft vervolgens zowel de zweep als de wortel om een luchtvaartmaatschappij te dwingen om zuinigere vliegtuigen aan te schaffen. | |
Dagonet | donderdag 24 mei 2007 @ 23:05 |
quote:Schiphol straks nog maar een lokaal vliegveldje? Daar staan links naar alle statistieken, schiphol groeide met 4,4%, frankfurt is 0,nogwat% gedaald | |
Dagonet | donderdag 24 mei 2007 @ 23:05 |
quote:Ik had het over internationale passagiers. | |
kawotski | donderdag 24 mei 2007 @ 23:12 |
quote:Schiphol groeit wel, dat wordt ook niet ontkend, maar ze dalen tov andere luchthavens, daarmee wordt de concurrentiepositie en kracht dus minder. We staan erbij en kijken ernaar. | |
kriele | vrijdag 25 mei 2007 @ 03:00 |
quote:Ook al zou het niet zo zijn, dan ben je nog niet te overtuigen, he? ![]() | |
Fastmatti | vrijdag 25 mei 2007 @ 09:58 |
quote:Precies. Want die geluidsoverlast is zo zielig voor die mensen die doelbewust een goedkoop huis naast Schiphol hebben gekocht. Die 100 mensen die er voor 1970 al woonden mogen van mij uitgekocht worden. De rest heeft er zelf voor gekozen en zoeken zelf maar een oplossing. | |
Fastmatti | vrijdag 25 mei 2007 @ 10:02 |
quote:Socialisme is de schuld van alles, dat snap je toch zeker ook wel ![]() | |
charon | vrijdag 25 mei 2007 @ 10:03 |
quote:Dat zou dus precies een reden zijn om de belasting juist alleen op economy tickets in te voeren! En verder: het komt vaker voor dat ik ministers maanden lang niets zinnigs hoor zeggen, maar het is toch zeldzaam dat ik van minister Cramer alleen nog maar volslagen onzinnige dingen, gebaseerd op foute aannames heb gehoord. Ze lijkt te redeneren als een kind van vijf. En, zoals misschien al eens eerder ergens vermeld- Luchtvaartmaatschappijen hoef je echt niet te stimuleren zuinigere vliegtuigen te gebruiken. Daar is reeds meer dan genoeg stimulans voor. [ Bericht 13% gewijzigd door charon op 25-05-2007 10:10:24 ] | |
ijsbrekertje | vrijdag 25 mei 2007 @ 10:05 |
quote:Ik zie het op net zo. Op deze manier heeft een milieuheffing geen enkele zin. Een milieubelasting zou 'zuinig vervoer' moeten stimuleren en 'relatief extra vervuilend vervoer' onaantrekkelijker moeten maken. Door bijvoorbeeld accijns op kerosine te heffen, worden luchtvaartmaatschappijen gestimuleerd om zuinige vliegtuigen te gebruiken. Ook worden lange vluchten dan (terecht) meer belast dan korte vluchten. In zijn geheel wordt vliegen dan duurder, waardoor mensen wellicht bij het plannen van een weekendje weg misschien eerder kiezen voor een weekendje Berlijn met de trein, dan voor een vlucht naar Barcelona. |