Zo zie je maar teren op het verleden werkt niet, dankzij de milieulobby zal Schiphol straks nog maar een klein vleigveldje zijn.quote:Schiphol staat niet meer in de top-10
van de grootste luchthavens qua aantal
reizigers.Dat blijkt uit voorlopige
cijfers van de koepelorganisatie ACI in
Genève.De Amsterdamse luchthaven zakte
van de negende naar de twaalfde plaats.
Schiphol verwerkte vorig jaar ruim 46
miljoen luchtreizigers,een stijging van
4,4%.Maar de vliegvelden van Las Vegas,
Denver en vooral Peking groeiden in een
jaar tijd sterker.
Schiphol heeft jarenlang internationaal
de negende positie gehad,maar ook de
twaalfde van 2006 is niet te handhaven.
De luchthavens van Madrid,Hongkong en
Bangkok (13,14 en 15) groeien hard.
Wanneer andere vliegvelden groter groeien worden ze als vliegtuigmaatschappij interessanter om te gebruiken als "hub" dan bijv. Schiphol. Hierdoor wordt de groei langzaamaan minder tot een moment dat het aantal passagiers zelfs stagneert waardoor Nederland een hoop internationaal geld mislooptquote:Op maandag 21 mei 2007 17:33 schreef kLowJow het volgende:
Waarom is het erg dat andere vliegvelden sneller groeien?
Inderdaadquote:Op maandag 21 mei 2007 20:34 schreef FloggingMolly het volgende:
Voor een klein land als Nederland is Schiphol een groot vliegveld. Je moet het natuurlijk wel in het juiste perspectief zien.
Die hub-functie zorgt er wel wel voor dat je vanuit Schiphol naar een enorm aantal bestemmingen kan vliegen, bovendien is het een belangrijke impuls voor het bedrijfsleven in Amsterdam en de rest van Nederland.quote:Op maandag 21 mei 2007 21:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Inderdaad.
En om in een land zo druk als Nederland je voor een groot deel op overstappers te richten is ook wat dwaas natuurlijk (ivm geluidsoverlast enzo).
Iets zegt me dat ik deze discussie al een keer met je heb gevoerd. Laat ik het er op houden dat ik het nog steeds niet met je eens ben.quote:Op maandag 21 mei 2007 21:08 schreef du_ke het volgende:
En om in een land zo druk als Nederland je voor een groot deel op overstappers te richten is ook wat dwaas natuurlijk (ivm geluidsoverlast enzo).
Zou best kunnenquote:Op maandag 21 mei 2007 21:15 schreef Litpho het volgende:
[..]
Iets zegt me dat ik deze discussie al een keer met je heb gevoerd. Laat ik het er op houden dat ik het nog steeds niet met je eens ben.
het is dwaas om een huis te kopen/huren in de buurt van schiphol als je niet tegen lawaai kan.quote:Op maandag 21 mei 2007 21:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Inderdaad.
En om in een land zo druk als Nederland je voor een groot deel op overstappers te richten is ook wat dwaas natuurlijk (ivm geluidsoverlast enzo).
Het geluid is flink toegenomen natuurlijk de laatste tijd. En dan nog waarom zoveel herrie maken in een dichtbevolkt gebied?quote:Op maandag 21 mei 2007 21:28 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
het is dwaas om een huis te kopen/huren in de buurt van schiphol als je niet tegen lawaai kan.
Idd, een Lelystad is ook goed te bereiken. In de spits zelfs veel beter als A'damquote:Op maandag 21 mei 2007 22:03 schreef FloggingMolly het volgende:
Goede zaak trouwens als een groot deel van het zakelijke verkeer naar Lelystad wordt verplaatst, dit biedt weer extra ruimte op Schiphol. Creeert ook weer werkgelegenheid op Lelystad.
Dat is ook maar relatief, ik zou voor Lelystad dwars door Amsterdam moetenquote:Op woensdag 23 mei 2007 20:21 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, een Lelystad is ook goed te bereiken. In de spits zelfs veel beter als A'dam
Ze willen juist een deel van de vakantievluchten naar Lelystad verplaatsen, het verplaatsen van de zakelijkevluchten zou zelfmoord zijn ivm overstappers.quote:Op maandag 21 mei 2007 22:03 schreef FloggingMolly het volgende:
Goede zaak trouwens als een groot deel van het zakelijke verkeer naar Lelystad wordt verplaatst, dit biedt weer extra ruimte op Schiphol. Creeert ook weer werkgelegenheid op Lelystad.
Het gaat er om dat mondiaal gezien de vliegmarkt groeit, en blijkbaar schiphol niet meegroeit in die mondiale groei. Blijkbaar groeit schiphol niet mee met de groei van de markt. Dat is wel degelijk een signaal dat schiphol achteruit gaat. Het gaat er dus niet om in welk perspectief je schiphol plaatst, het gaat om de mondiale algehele markt.quote:Op maandag 21 mei 2007 20:34 schreef FloggingMolly het volgende:
Voor een klein land als Nederland is Schiphol een groot vliegveld. Je moet het natuurlijk wel in het juiste perspectief zien.
Zou de markt overal met veel meer dan die 4,4% per jaar groeien?quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:00 schreef Redux het volgende:
[..]
Het gaat er om dat mondiaal gezien de vliegmarkt groeit, en blijkbaar schiphol niet meegroeit in die mondiale groei. Blijkbaar groeit schiphol niet mee met de groei van de markt. Dat is wel degelijk een signaal dat schiphol achteruit gaat. Het gaat er dus niet om in welk perspectief je schiphol plaatst, het gaat om de mondiale algehele markt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |