abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49613897
http://teletekst.nos.nl/tekst/517-01.html
quote:
Schiphol staat niet meer in de top-10
van de grootste luchthavens qua aantal
reizigers.Dat blijkt uit voorlopige
cijfers van de koepelorganisatie ACI in
Genève.De Amsterdamse luchthaven zakte
van de negende naar de twaalfde plaats.

Schiphol verwerkte vorig jaar ruim 46
miljoen luchtreizigers,een stijging van
4,4%.Maar de vliegvelden van Las Vegas,
Denver en vooral Peking groeiden in een
jaar tijd sterker.

Schiphol heeft jarenlang internationaal
de negende positie gehad,maar ook de
twaalfde van 2006 is niet te handhaven.
De luchthavens van Madrid,Hongkong en
Bangkok (13,14 en 15) groeien hard.
Zo zie je maar teren op het verleden werkt niet, dankzij de milieulobby zal Schiphol straks nog maar een klein vleigveldje zijn.
  maandag 21 mei 2007 @ 17:33:50 #2
80268 kLowJow
That's Gay
pi_49614080
Waarom is het erg dat andere vliegvelden sneller groeien?
pi_49614154
Ja en?

Het is vast niet zo dat ik straks naar Madrid moet rijden om naar Mallorca te kunnen vliegen
pi_49621049
Voor een klein land als Nederland is Schiphol een groot vliegveld. Je moet het natuurlijk wel in het juiste perspectief zien.
  maandag 21 mei 2007 @ 20:37:14 #5
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_49621192
quote:
Op maandag 21 mei 2007 17:33 schreef kLowJow het volgende:
Waarom is het erg dat andere vliegvelden sneller groeien?
Wanneer andere vliegvelden groter groeien worden ze als vliegtuigmaatschappij interessanter om te gebruiken als "hub" dan bijv. Schiphol. Hierdoor wordt de groei langzaamaan minder tot een moment dat het aantal passagiers zelfs stagneert waardoor Nederland een hoop internationaal geld misloopt .

Ofzo.
  maandag 21 mei 2007 @ 20:38:29 #6
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_49621245
+ dat dat soort dingen tochwel beetje Neerlandsch trots is. Klinkt vreemd maar ik vond het ook jammer toen Rotterdam niet meer werelds grootste haven was. Het is wel een beetje een soort van "beeldmerk" wat weg valt.
pi_49622640
quote:
Op maandag 21 mei 2007 20:34 schreef FloggingMolly het volgende:
Voor een klein land als Nederland is Schiphol een groot vliegveld. Je moet het natuurlijk wel in het juiste perspectief zien.
Inderdaad .

En om in een land zo druk als Nederland je voor een groot deel op overstappers te richten is ook wat dwaas natuurlijk (ivm geluidsoverlast enzo).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_49622866
In Europa staat Schiphol nog steeds gewoon op de vierde plaats, prima dus.
Dat er vliegvelden van buiten Europa sneller groeien is niet zo vreemd en het is dus ook onzinnig te concluderen dat het slecht met Schiphol zou gaan, is Europa zal het (als de milieulobby niet te moeilijk doet) gewoon een belangrijke hub blijven.
pi_49622927
quote:
Op maandag 21 mei 2007 21:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

Inderdaad .

En om in een land zo druk als Nederland je voor een groot deel op overstappers te richten is ook wat dwaas natuurlijk (ivm geluidsoverlast enzo).
Die hub-functie zorgt er wel wel voor dat je vanuit Schiphol naar een enorm aantal bestemmingen kan vliegen, bovendien is het een belangrijke impuls voor het bedrijfsleven in Amsterdam en de rest van Nederland.
pi_49622950
quote:
Op maandag 21 mei 2007 21:08 schreef du_ke het volgende:
En om in een land zo druk als Nederland je voor een groot deel op overstappers te richten is ook wat dwaas natuurlijk (ivm geluidsoverlast enzo).
Iets zegt me dat ik deze discussie al een keer met je heb gevoerd. Laat ik het er op houden dat ik het nog steeds niet met je eens ben.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_49623301
quote:
Op maandag 21 mei 2007 21:15 schreef Litpho het volgende:

[..]

Iets zegt me dat ik deze discussie al een keer met je heb gevoerd. Laat ik het er op houden dat ik het nog steeds niet met je eens ben.
Zou best kunnen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_49623453
quote:
Op maandag 21 mei 2007 21:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

Inderdaad .

En om in een land zo druk als Nederland je voor een groot deel op overstappers te richten is ook wat dwaas natuurlijk (ivm geluidsoverlast enzo).
het is dwaas om een huis te kopen/huren in de buurt van schiphol als je niet tegen lawaai kan.
pi_49623588
quote:
Op maandag 21 mei 2007 21:28 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

het is dwaas om een huis te kopen/huren in de buurt van schiphol als je niet tegen lawaai kan.
Het geluid is flink toegenomen natuurlijk de laatste tijd. En dan nog waarom zoveel herrie maken in een dichtbevolkt gebied?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 21 mei 2007 @ 21:39:19 #14
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_49623915
Met geen (behalve heel misschien Madrid, en zelfs die eigenlijk niet) van deze vliegvelden is Schiphol in concurrentie. Denver, Las Vegas, Beijing, Hong Kong en Bangkok liggen op andere continenten. Schiphol heeft voornamelijk een hub-functie voor mensen die vliegen vanuit Europa of naar Europa. Als je van Dubai naar Manchester gaat vliegen is geen van deze vliegvelden een mogelijke alternatieve hub.

Bovendien komt, zowel bij havens als vliegvelden, groei nooit alleen. Vliegtuigen doen eigenlijk altijd twee luchthavens aan. Waar denk je dat veel van de groei van eerdergenoemde vliegvelden vandaan komt? Precies, van verkeer van en naar Schiphol bijvoorbeeld.
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
pi_49624052
vanochtend om half 7 was het druk genoeg anders. wat mij betreft hoeft er niks bij
  maandag 21 mei 2007 @ 21:44:26 #16
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_49624146
Dat vliegvelden in andere werelddelen erg sterk groeien neemt nog niet weg dat Schiphol een van de grootste en belangrijkste luchthavens van Europa is.
[KNE]-Mod
pi_49624986
Goede zaak trouwens als een groot deel van het zakelijke verkeer naar Lelystad wordt verplaatst, dit biedt weer extra ruimte op Schiphol. Creeert ook weer werkgelegenheid op Lelystad.
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:21:12 #18
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_49699257
quote:
Op maandag 21 mei 2007 22:03 schreef FloggingMolly het volgende:
Goede zaak trouwens als een groot deel van het zakelijke verkeer naar Lelystad wordt verplaatst, dit biedt weer extra ruimte op Schiphol. Creeert ook weer werkgelegenheid op Lelystad.
Idd, een Lelystad is ook goed te bereiken. In de spits zelfs veel beter als A'dam
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_49700117
Ik moet eerlijk zeggen dat ik 46 miljoen nog erg veel vind. Het is natuurlijk jammer dat ze dalen op de ranglijst maar ik ben bang dat dat toch niet te voorkomen is. En daarnaast zijn er meer luchthavens die niet meer groeien om dat groei op een gegeven moment nauwelijks nog mogelijk is. Volgens mij groeit de luchthaven van Chigaco ook nauwelijks nog en hetzelfde geldt voor Heathrow in Londen.
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:43:37 #20
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_49700316
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:21 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd, een Lelystad is ook goed te bereiken. In de spits zelfs veel beter als A'dam
Dat is ook maar relatief, ik zou voor Lelystad dwars door Amsterdam moeten Schiphol is vanaf waar ik nu woon compleet fileloos bereikbaar

In Europa zal Madrid op den duur wel voorbij gaan, maar volgens het CBS en Schiphol zelf zal het vliegverkeer ook op Schiphol gestaag groeien. Ik meen zelfs dat ze het over 80 miljoen passagiers in 2020 hadden, een verdubbeling daarvan in 2030.
Het is natuurlijk niet zo dat meer vliegtuigen meer herrie betekend, vliegtuigen van tegenwoordig zijn over het algemeen een stuk stiller dan dat ze 'vroeger' waren.
pi_49700453
quote:
Op maandag 21 mei 2007 22:03 schreef FloggingMolly het volgende:
Goede zaak trouwens als een groot deel van het zakelijke verkeer naar Lelystad wordt verplaatst, dit biedt weer extra ruimte op Schiphol. Creeert ook weer werkgelegenheid op Lelystad.
Ze willen juist een deel van de vakantievluchten naar Lelystad verplaatsen, het verplaatsen van de zakelijkevluchten zou zelfmoord zijn ivm overstappers.
pi_49700997
quote:
Op maandag 21 mei 2007 20:34 schreef FloggingMolly het volgende:
Voor een klein land als Nederland is Schiphol een groot vliegveld. Je moet het natuurlijk wel in het juiste perspectief zien.
Het gaat er om dat mondiaal gezien de vliegmarkt groeit, en blijkbaar schiphol niet meegroeit in die mondiale groei. Blijkbaar groeit schiphol niet mee met de groei van de markt. Dat is wel degelijk een signaal dat schiphol achteruit gaat. Het gaat er dus niet om in welk perspectief je schiphol plaatst, het gaat om de mondiale algehele markt.
pi_49701485
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:00 schreef Redux het volgende:

[..]

Het gaat er om dat mondiaal gezien de vliegmarkt groeit, en blijkbaar schiphol niet meegroeit in die mondiale groei. Blijkbaar groeit schiphol niet mee met de groei van de markt. Dat is wel degelijk een signaal dat schiphol achteruit gaat. Het gaat er dus niet om in welk perspectief je schiphol plaatst, het gaat om de mondiale algehele markt.
Zou de markt overal met veel meer dan die 4,4% per jaar groeien?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_49701651
Overal weet ik niet, maar blijkbaar groeien andere vliegtuigen harder. Dus in verhouding tot andere vliegvelden is schiphol minder hard gegroeid. Relatief daaraan is dat bijna stilstand.
  woensdag 23 mei 2007 @ 21:16:48 #25
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_49701699
4,4% groei is een achteruitgang, ik blijf dat toch altijd wel een leuke beredenering vinden eigenlijk.

We hebben natuurlijk ook veel te duchten van Peking als Europese hub. .

Denver en Las Vegas ook, ook al is hun groei te danken aan het binnenlandse vliegverkeer dat aantrekt.

Madrid steeg 8% en mikt op hetzelfde segment, die zou weleens vervelend kunnen zijn.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')