Ik begin toch een beetje strontziek te worden van het feit dat lage inkomens altijd worden ontzien. Zelfs bedrijven beginnen al met inkomenspolitiekquote:Businessclass KLM betaalt milieutax
De milieuheffing op vliegtickets zal bij de KLM voor een groot deel moeten worden betaald door de businessclassreizigers.
Minister Cramer
Dat zei Milieuminister Cramer in een overleg met de Tweede Kamer. Volgens Cramer is 'de KLM bezig met zo'n voorstel'. Reizigers in de economy class worden ontzien. Het kabinet wil met de heffing de luchtvervuiling aanpakken.
Knettergek
Dat moet de staat jaarlijks 350 miljoen euro opleveren. De luchtvaartwereld is fel tegen de tax. Ryanair-topman O'Leary noemde de plannen voor een milieutax zelfs 'knettergek'.
quote:Op donderdag 24 mei 2007 20:41 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik begin toch een beetje strontziek te worden van het feit dat lage inkomens altijd worden ontzien.
Ze moeten wel. Businessclass reizigers zijn veelal mensen die ergens heen gaan voor hun werk en wat het bedrijf betaald. Die persoon moet gewoon op die plek zijn om de deal te maken of werk te doen en economyclass reizigers zullen sneller overwegen een ander vervoermiddel te kiezen omdat het anders wellicht te duur wordt.quote:Op donderdag 24 mei 2007 20:41 schreef Fastmatti het volgende:
Ik begin toch een beetje strontziek te worden van het feit dat lage inkomens altijd worden ontzien. Zelfs bedrijven beginnen al met inkomenspolitiek![]()
Op zich vind ik dat prima, maar niet als het gaat om een verplichte belasting. Vliegen is vliegen of je nu businessclass zit of niet.quote:Op donderdag 24 mei 2007 20:49 schreef sigme het volgende:
Dat is commerciele prijsdifferentiatie, vliegtuigstoelenhandel is daarvan hét schoolvoorbeeld. Daarin wordt er enorm veel aandacht aan besteed dat iedereen de maximale prijs betaalt.
Het is 25,- hier, een 10,- daar dan weer is een 1,-, maar voor je het weet betaal je duizenden euro's per maand extra.quote:Op donderdag 24 mei 2007 20:50 schreef Xebrozius het volgende:
Als je business class van NL naar Australie vliegt dan mekker je echt niet om de 25 euro hoor![]()
Mileutax voor vliegen is al vrij oud en het plan komt uit de EU, als ik het wel heb.quote:Op donderdag 24 mei 2007 20:54 schreef Blue_ei het volgende:
Cramer , eest gloeilampen nu dit ,wat morgen minister proefballon?
Ik word wel zo moe van dat standaard antwoord... Dat doen we toch al jaren? We betalen nu toch ook meer voor de accijns op sigaretten en benzine. Zolang mensen het willen betalen komt er meer belasting op. En als het in de onmin raakt dan wordt iets anders wel belast. Denk je nou werkelijk dat de Nederlandse maatschappij niets kost en dat de regering een geldboomgaard heeft?quote:Op donderdag 24 mei 2007 20:53 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het is 25,- hier, een 10,- daar dan weer is een 1,-, maar voor je het weet betaal je duizenden euro's per maand extra.
Dat wordt 'geinvesteerd' in mensen die in 'aandachtswijken' wonen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 20:55 schreef Boze_Appel het volgende:
Wat is eigenlijk het plan wat gaat gebeuren met al die mileutaxen?
En nu gaan bedrijven vrolijk meedoen aan de inkomenspolitiek. Hoop dat alle bussinesclass reizigers de KLM flink gaan boycotten. Het is sowieso al een kutmaatschappij.quote:Op donderdag 24 mei 2007 20:56 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ik word wel zo moe van dat standaard antwoord... Dat doen we toch al jaren? We betalen nu toch ook meer voor de accijns op sigaretten en benzine. Zolang mensen het willen betalen komt er meer belasting op. En als het in de onmin raakt dan wordt iets anders wel belast. Denk je nou werkelijk dat de Nederlandse maatschappij niets kost en dat de regering een geldboomgaard heeft?
Oh, ik dacht dat we ook al van mileuprobleem naar aandacht voor het mileu waren gegaan.quote:Op donderdag 24 mei 2007 20:56 schreef Fastmatti het volgende:
Dat wordt 'geinvesteerd' in mensen die in 'aandachtswijken' wonen.
Dat is het als de belasting per ticket wordt berekend aan de vliegende persoon. Niet als het per vlucht wordt berekend aan de luchtvaartmaatschappij, dan is het aan de vliegtuiguitbater om deze belasting terug te verdienen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 20:51 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Op zich vind ik dat prima, maar niet als het gaat om een verplichte belasting. Vliegen is vliegen of je nu businessclass zit of niet.
Deze milieutax is opgelegd door de overheid, heeft KLM nu een keuze?quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:00 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
En nu gaan bedrijven vrolijk meedoen aan de inkomenspolitiek. Hoop dat alle bussinesclass reizigers de KLM flink gaan boycotten. Het is sowieso al een kutmaatschappij.
Ja, gelijk verdelen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:06 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Deze milieutax is opgelegd door de overheid, heeft KLM nu een keuze?
Mensen die businessclass vliegen betalen dit vrijwel nooit uit eigen zak, dat is bijna altijd het bedrijf waar ze voor werken.quote:Op donderdag 24 mei 2007 20:53 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het is 25,- hier, een 10,- daar dan weer is een 1,-, maar voor je het weet betaal je duizenden euro's per maand extra.
Als je het ene luxeartikel (vliegen) inkomensafhankelijk gaat belasten, waarom de andere dan niet? Tijd voor minder accijns op alcohol voor het goedkope studentenbier en extra belasten van het cognakkie bij die sigaren.quote:Op donderdag 24 mei 2007 20:56 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ik word wel zo moe van dat standaard antwoord... Dat doen we toch al jaren? We betalen nu toch ook meer voor de accijns op sigaretten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |