Het komt niet vaak voor dat Samsom en ik het helemaal met elkaar eens zijn, maar voila: een van de uitzonderingen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 22:29 schreef Dagonet het volgende:
PvdA'er Diederik Samsom spreekt van een bizar plan, dat volgens hem geen enkel milieueffect zal hebben
Volgens mij heeft een regelrechte lastenverhoging daar helemaal geen hulp van de KLM voor nodigquote:Op donderdag 24 mei 2007 22:39 schreef DS4 het volgende:
Ik heb hier grote problemen mee. Niet vanwege die arme businessclass reizigers (die redden zich wel), maar omdat een heffing die bedoeld zou zijn om het milieu te helpen van zijn effect wordt ontdaan door de KLM.
*proest*quote:Op donderdag 24 mei 2007 22:45 schreef Dagonet het volgende:
Schiphol die steeds verder zakt. Afgelopen jaar zijn ze wel Frankfurt voorbij gestreefd met internationale passagiers en staan ze in de top3
Schiphol straks nog maar een lokaal vliegveldje?quote:Op donderdag 24 mei 2007 22:56 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
*proest*
Schiphol is uit de top 10 van grootste luchthavens, dus als jouw informatie klopt dan is Frankfurt dus nog verder gedaald dan Schiphol. Op zich vind dit trouwens wel een mooi staaltje van manipuleren met statistieken.
Ik had het over internationale passagiers.quote:
Schiphol groeit wel, dat wordt ook niet ontkend, maar ze dalen tov andere luchthavens, daarmee wordt de concurrentiepositie en kracht dus minder. We staan erbij en kijken ernaar.quote:Op donderdag 24 mei 2007 23:05 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Schiphol straks nog maar een lokaal vliegveldje?
Daar staan links naar alle statistieken, schiphol groeide met 4,4%, frankfurt is 0,nogwat% gedaald
Ook al zou het niet zo zijn, dan ben je nog niet te overtuigen, he?quote:Op donderdag 24 mei 2007 22:19 schreef Fastmatti het volgende:
Hmmm, dus die socialisten zitten er toch achter.
Precies. Want die geluidsoverlast is zo zielig voor die mensen die doelbewust een goedkoop huis naast Schiphol hebben gekocht. Die 100 mensen die er voor 1970 al woonden mogen van mij uitgekocht worden. De rest heeft er zelf voor gekozen en zoeken zelf maar een oplossing.quote:Op donderdag 24 mei 2007 23:12 schreef kawotski het volgende:
[..]
Schiphol groeit wel, dat wordt ook niet ontkend, maar ze dalen tov andere luchthavens, daarmee wordt de concurrentiepositie en kracht dus minder. We staan erbij en kijken ernaar.
Socialisme is de schuld van alles, dat snap je toch zeker ook welquote:Op vrijdag 25 mei 2007 03:00 schreef kriele het volgende:
[..]
Ook al zou het niet zo zijn, dan ben je nog niet te overtuigen, he?![]()
Dat zou dus precies een reden zijn om de belasting juist alleen op economy tickets in te voeren!quote:Op donderdag 24 mei 2007 20:45 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ze moeten wel. Businessclass reizigers zijn veelal mensen die ergens heen gaan voor hun werk en wat het bedrijf betaald. Die persoon moet gewoon op die plek zijn om de deal te maken of werk te doen en economyclass reizigers zullen sneller overwegen een ander vervoermiddel te kiezen omdat het anders wellicht te duur wordt.
Ik zie het op net zo. Op deze manier heeft een milieuheffing geen enkele zin.quote:Op donderdag 24 mei 2007 22:39 schreef DS4 het volgende:
Ligt het nu aan mij of vindt Cramer het best dat op deze wijze de milieuheffing vliegen niet impopulairder zal maken en het dus echt meteen wordt omgebogen tot een ordinaire lastenverhoging?
Ik heb hier grote problemen mee. Niet vanwege die arme businessclass reizigers (die redden zich wel), maar omdat een heffing die bedoeld zou zijn om het milieu te helpen van zijn effect wordt ontdaan door de KLM en de Minister presenteert het alsof dat helemaal niet iets is om te bestrijden (althans: ik lees daar niets over).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |