abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49741334
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 21:41 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja mensen met lage inkomens zullen de hele wereld rondvliegen en de rijkaards moeten sappelen om hun business class ticket te kunnen betalen. Het wordt tijd dat rijkaards ook gewoon economy mogen vliegen.
Mensen met meer geld mogen altijd economy vliegen. Echter, kunnen zij het zich veroorloven om business class te vliegen. Waarom niet zou je zeggen? Daarnaast verschil moet er zijn.

Of moet volgens k_Stalin alles voor iedereen gelijk zijn?
you and I ain't done Zeke!
  donderdag 24 mei 2007 @ 21:46:04 #32
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_49741360
Is gewoon een stukje marktwerking. Denk nou niet dat de KLM dit doet omdat het zich kan vinden in het socialistische gedachtengoed
  donderdag 24 mei 2007 @ 21:46:23 #33
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_49741374
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 21:45 schreef Johnns het volgende:

[..]

Mensen met meer geld mogen altijd economy vliegen. Echter, kunnen zij het zich veroorloven om business class te vliegen. Waarom niet zou je zeggen? Daarnaast verschil moet er zijn.

Of moet volgens k_Stalin alles voor iedereen gelijk zijn?
Anders neem je die post even serieus ofzo.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_49741455
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 21:45 schreef Johnns het volgende:

[..]

Mensen met meer geld mogen altijd economy vliegen. Echter, kunnen zij het zich veroorloven om business class te vliegen. Waarom niet zou je zeggen? Daarnaast verschil moet er zijn.

Of moet volgens k_Stalin alles voor iedereen gelijk zijn?
Mensen die sarcastische opmerkingen serieus nemen

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2007 21:48:39 ]
  donderdag 24 mei 2007 @ 21:49:28 #35
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_49741505
quote:
Zet jij hem erin?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_49741588
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 21:46 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Anders neem je die post even serieus ofzo.
lol

sorry k_man
you and I ain't done Zeke!
pi_49741979
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 21:18 schreef Lucille het volgende:

[..]

Mensen die businessclass vliegen betalen dit vrijwel nooit uit eigen zak, dat is bijna altijd het bedrijf waar ze voor werken.
Dus als een bedrijf het betaalt is het ineens wel acceptabel als er meer belasting betaald moet worden? Gelukkig kan de boel gewoon afgetrokken worden en komt de rest voor rekening van de consument, maar dat maakt het niet minder belachelijk.
  donderdag 24 mei 2007 @ 22:03:45 #38
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_49742029
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 22:02 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dus als een bedrijf het betaalt mag er ineens wel extra belasting betaalt worden? Gelukkig kan de boel gewoon afgetrokken worden en komt de rest voor rekening van de consument, maar dat maakt het niet minder belachelijk.
Zucht.

KLM moet milieubelasting betalen. Zij verwerken die kosten in business class tickets omdat ze anders veel meer klanten kwijt zullen raken. De overheid belast het aantal stoelen, vliegbewegingen, whatever en KLM hanteert een verdeelssleutel.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_49742200
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 22:03 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Zucht.

KLM moet milieubelasting betalen. Zij verwerken die kosten in business class tickets omdat ze anders veel meer klanten kwijt zullen raken. De overheid belast het aantal stoelen, vliegbewegingen, whatever en KLM hanteert een verdeelssleutel.
Het is een heffing van 24,- per vliegticket. Het is de KLM die er een socialistisch stelsel van wil maken.

Sowieso is het geen milieubelasting maar een gewone belasting. Het zou hetzelfde als de btw bij de AH voor mensen met een hoger inkomen hoger is dan de btw voor iemand met een laag inkomen. Dat zou ook iedereen belachelijk vinden.
  donderdag 24 mei 2007 @ 22:12:04 #40
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_49742332
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 22:08 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Het is een heffing van 24,- per vliegticket. Het is de KLM die er een socialistisch stelsel van wil maken.

Sowieso is het geen milieubelasting maar een gewone belasting. Het zou hetzelfde als de btw bij de AH voor mensen met een hoger inkomen hoger is dan de btw voor iemand met een laag inkomen. Dat zou ook iedereen belachelijk vinden.
Nee dat zou niet hetzelfde zijn. Het zou hetzelfde zijn als de btw op het ene, luxere produkt hoger is dan op de andere. Dat je voor Brie meer btw rekent dan voor de AH jonge kaas

Iemand die zelf het ticket koopt betaalt namelijk die hogere toeslag, ongeacht het inkomen. Er is geen inkomenseis aan business class.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  † In Memoriam † donderdag 24 mei 2007 @ 22:17:07 #41
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_49742515
quote:
Topman haalt uit naar minister
door Arnold Burlage

PARIJS - KLM-topman Peter Hartman noemt de beweringen van PvdA-minister Jacqueline Cramer dat business class passagiers de milieuheffing op tickets moeten gaan betalen, volstrekte onzin.

“Ik heb daarover met de minister nog nooit gesproken. Hoe komen ze erbij. Weer een berwijs dat zeer niets van begrijpen en hoe onzorgvuldig in de politiek met dit soort zaken wordt omgesprongen. We zijn in principe tegen die hele eco-tax omdat we ons daarmee op een eiland plaatsen en de KLM in een slechte concurrentiepositie”, aldus de KLM president.

“Als het dan toch moet worden ingevoerd is de KLM topman er voorstander van om de heffing uitsluitend door in ons land in- en uitstappende passagiers te laten betalen. Niet door passagiers die op Schiphol alleen maar van een doorverbinding gebruik maken, meer dan 60% van alle luchtreizigers”, vervolgde de geïrriteerde president directeur.

PvdA-milieuminister Jacqueline Cramer liet zich donderdag ontvallen in een overleg met de Tweede Kamer dat „de KLM bezig is met zo'n voorstel” om de ecotax alleen door business class passagiers te laten betalen. Nadere informatie wilde ze niet kwijt. Naar verluidt heeft KLM het voorstel „in internationaal verband“ voorgelegd aan andere maatschappijen.

“We spreken elkaar pas de 29ste van deze maand. We zullen dan opnieuw duidelijk moeten maken waarom het ons gaat”, besloot Peter Hartman tegen onze luchtvaartredacteur.

Het kabinet wil met de heffing de luchtvervuiling aanpakken. In het regeerakkoord is jaarlijks 350 miljoen euro aan inkomsten ingeboekt. De luchtvaartwereld is fel tegen de tax.

Bestuursvoorzitter topman Michael O' Leary van Ryanair, Europa's grootste prijsvechter, bestempelde de plannen onlangs als „knettergek”. De CO2-uitstoot zou er niet mee worden beperkt.

Volgens O'Leary zou de heffing wel het vliegen buiten het bereik brengen van „de gewone man met een gemiddeld inkomen”. PVV-Kamerlid Barry Madlener is het met hem eens. Hij ontlokte aan Cramer de opmerking over de KLM-plannen.

Madlener noemt de heffing niet sociaal. Gewone burgers zouden niet meer op vakantie kunnen gaan naar verre bestemmingen. „De Chinezen komen massaal hierheen, terwijl andersom gezinnen straks niet naar China kunnen.”

De regeringsfracties PvdA en CDA wijzen de KLM-plannen in een eerste reactie af. PvdA'er Diederik Samsom spreekt van een bizar plan, dat volgens hem geen enkel milieueffect zal hebben. „Businessclasspassagiers vliegen meestal voor hun werk. Zij gaan er geen meter minder door vliegen.”

Het gaat er volgens Samsom niet zozeer om dat mensen minder gaan vliegen, maar dat zij kiezen voor schoner en zuiniger vliegen. Dat moet luchtvaartmaatschappijen prikkelen om schone en zuinige vliegtuigen aan te schaffen. „Maatschappijen met zuinige vliegtuigen moeten aantrekkelijker worden voor consumenten. Nu is er geen prijsverschil.”

CDA-collega Liesbeth Spies heeft evenmin veel op met het vermeende KLM-voorstel. De heffing ziet zij als een prikkel tot innovatie. „De primaire grondslag voor de heffing moet zijn dat de vervuiler betaalt. Viezere vliegtuigen moeten een hogere belasting betalen dan schone vliegtuigen. Als je daar bovenop de sterkste schouders de zwaarste lasten zou willen laten betalen, zou dat een aanvullende overweging kunnen zijn.”
Bron
Carpe Libertatem
pi_49742575
Hmmm, dus die socialisten zitten er toch achter.
  donderdag 24 mei 2007 @ 22:23:44 #43
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_49742721
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 22:19 schreef Fastmatti het volgende:
Hmmm, dus die socialisten zitten er toch achter.
Waarachter?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_49742752
De ecofascisten zijn weer eens bezig.
pi_49742756
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 22:23 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Waarachter?
Achter vliegbelasting naar 'draagkracht'

Het duurt niet lang meer voor je met je loonstrookje bij de bakker staat.
  donderdag 24 mei 2007 @ 22:29:12 #46
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_49742912
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 22:24 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Achter vliegbelasting naar 'draagkracht'

Het duurt niet lang meer voor je met je loonstrookje bij de bakker staat.
quote:
PvdA'er Diederik Samsom spreekt van een bizar plan, dat volgens hem geen enkel milieueffect zal hebben
quote:
CDA-collega Liesbeth Spies heeft evenmin veel op met het vermeende KLM-voorstel ... Als je daar bovenop de sterkste schouders de zwaarste lasten zou willen laten betalen, zou dat een aanvullende overweging kunnen zijn
Het CDA zijn de socialisten in deze begrijp ik?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_49743030
Blijkbaar wel. Maar goed, zelfs de VVD heeft veel socialistische trekken.
  donderdag 24 mei 2007 @ 22:37:52 #48
157786 Ooster
Alleen nog maar blokzeep!
pi_49743250
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 22:24 schreef DrWolffenstein het volgende:
De ecofascisten zijn weer eens bezig.
De KLM voert het prijsmechanisme zo in.... Ze kunnen ook gewoon de "goedkope" kaartjes duurder maken, dat is hun keuze.

Overigens is het wel logisch en eerlijker. De ecobelasting voor vliegtickets is een vast bedrag per vlucht. Een business class passagier vervuilt meer dan een economie passagier. Eigenlijk logisch dus dat deze meer betaalt. Ik denk dat het beter voor de bloeddruk van de TS'er en DrWolfenstein is als ze even nadenken bij een bericht.
..:: principieel wietteler (en sinds kort ook paddokweker)::..
pi_49743308
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 20:41 schreef Fastmatti het volgende:
De milieuheffing op vliegtickets zal bij de KLM voor een groot deel moeten worden betaald door de businessclassreizigers.

Minister Cramer
Dat zei Milieuminister Cramer in een overleg met de Tweede Kamer. Volgens Cramer is 'de KLM bezig met zo'n voorstel'. Reizigers in de economy class worden ontzien. Het kabinet wil met de heffing de luchtvervuiling aanpakken.
Ligt het nu aan mij of vindt Cramer het best dat op deze wijze de milieuheffing vliegen niet impopulairder zal maken en het dus echt meteen wordt omgebogen tot een ordinaire lastenverhoging?

Ik heb hier grote problemen mee. Niet vanwege die arme businessclass reizigers (die redden zich wel), maar omdat een heffing die bedoeld zou zijn om het milieu te helpen van zijn effect wordt ontdaan door de KLM en de Minister presenteert het alsof dat helemaal niet iets is om te bestrijden (althans: ik lees daar niets over).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 24 mei 2007 @ 22:39:57 #50
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_49743326
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 22:32 schreef Fastmatti het volgende:
Blijkbaar wel. Maar goed, zelfs de VVD heeft veel socialistische trekken.
Is dát even handig, alles wat je niet aanstaat komt dus door het socialistische complot binnen elke partij!
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_49743417
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 22:29 schreef Dagonet het volgende:
PvdA'er Diederik Samsom spreekt van een bizar plan, dat volgens hem geen enkel milieueffect zal hebben
Het komt niet vaak voor dat Samsom en ik het helemaal met elkaar eens zijn, maar voila: een van de uitzonderingen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_49743480
Er moeten meer van dit soort belastingen komen die niets oplossen. Waar gaat het geld naar toe? Het milieu wordt er niet beter van.

Schiphol - welke steeds verder zakt op de lijst van zowel vracht- als passagiersaantallen/winsten - krijgt al de meest stille en schone vliegtuigen. Het is onzinnig van de politiek om nog verder te gaan belasten, ze melken de koe totdat deze erbij neervalt en dat gebeurt voor onze ogen.

De milieuliefhebbers herinneren mij aan hetgeen ze aan successen behalen, bijv. de voedseltransporten voor Afghanistan , vliegtuig mag niet landen in Nederland, dus landt net over de grens, gevolg: nogal wat vrachtwagens vanaf Schiphol naar Belgie om daar het vliegtuig te bevoorraden. Maw als het op Schiphol niet mag dan gaat men wel over de grens.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_49743527
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 22:39 schreef DS4 het volgende:
Ik heb hier grote problemen mee. Niet vanwege die arme businessclass reizigers (die redden zich wel), maar omdat een heffing die bedoeld zou zijn om het milieu te helpen van zijn effect wordt ontdaan door de KLM.
Volgens mij heeft een regelrechte lastenverhoging daar helemaal geen hulp van de KLM voor nodig .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 24 mei 2007 @ 22:45:20 #54
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_49743531
Schiphol die steeds verder zakt. Afgelopen jaar zijn ze wel Frankfurt voorbij gestreefd met internationale passagiers en staan ze in de top3
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_49743897
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 22:45 schreef Dagonet het volgende:
Schiphol die steeds verder zakt. Afgelopen jaar zijn ze wel Frankfurt voorbij gestreefd met internationale passagiers en staan ze in de top3
*proest*

Schiphol is uit de top 10 van grootste luchthavens, dus als jouw informatie klopt dan is Frankfurt dus nog verder gedaald dan Schiphol. Op zich vind dit trouwens wel een mooi staaltje van manipuleren met statistieken.
pi_49744187
bron

Volgens mij klopt het niet helemaal wat je zegt mijn beste Dagonet... Echter deze tax raakt kant noch wal. Het geeft niet de prikkel aan bedrijven als KLM en Transavia om zuinigere vliegtuigen te bestellen. In plaats hiervan zou men een landingstax in moeten voeren die bepaald wordt aan de hand van het aantal liter kerosine een vliegtuig verbruikt per passagier per 100km. Hoe meer dat getal is hoe hoger de toeslag. Deze toeslag komt dan ook wel voor rekening van de consument maar die heeft vervolgens zowel de zweep als de wortel om een luchtvaartmaatschappij te dwingen om zuinigere vliegtuigen aan te schaffen.
Danmark: more usefull every day!
  donderdag 24 mei 2007 @ 23:05:17 #57
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_49744208
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 22:56 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

*proest*

Schiphol is uit de top 10 van grootste luchthavens, dus als jouw informatie klopt dan is Frankfurt dus nog verder gedaald dan Schiphol. Op zich vind dit trouwens wel een mooi staaltje van manipuleren met statistieken.
Schiphol straks nog maar een lokaal vliegveldje?

Daar staan links naar alle statistieken, schiphol groeide met 4,4%, frankfurt is 0,nogwat% gedaald
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 24 mei 2007 @ 23:05:59 #58
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_49744231
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 23:04 schreef Keksi het volgende:
bron
Ik had het over internationale passagiers.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_49744501
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 23:05 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Schiphol straks nog maar een lokaal vliegveldje?

Daar staan links naar alle statistieken, schiphol groeide met 4,4%, frankfurt is 0,nogwat% gedaald
Schiphol groeit wel, dat wordt ook niet ontkend, maar ze dalen tov andere luchthavens, daarmee wordt de concurrentiepositie en kracht dus minder. We staan erbij en kijken ernaar.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_49749892
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 22:19 schreef Fastmatti het volgende:
Hmmm, dus die socialisten zitten er toch achter.
Ook al zou het niet zo zijn, dan ben je nog niet te overtuigen, he?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')