Ik ben nog nooit bedrogen uitgekomen..quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:08 schreef Apekoek het volgende:
Graag wil ik de komende week iets kopen op marktplaats. Het gaat om iets wat rond de 75 euro is, wel veel geld maar niet om nou stijl van achterover te slaan. Dit bedrag moet ik over maken en deze onbekende stuurt mij het pakketje op.
Wat ik mij nou afvraag, hoeveel fokkers zijn op marktplaats bedrogen uitgekomen? Bijvoorbeeld dat je wel geld had over gemaakt maar niets had ontvangen, of iets ontvangen wat stuk bleek te zijn? Of dat er totaal iets anders in zat? Of dat je had betaald en dat je niets meer verder van de verkoper hebt vernomen?
Geld terug laten vorderen is onmogelijk. Alleen via onverschuldige betaling zou je dit kunnen proberen maar dan moet de andere partij meewerken of jij moet hem dwingen via de rechter. Kortom kansloze zaak als ze kwaad in de zin hebben. Een automatische incasso kun je laten storneren.quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:12 schreef Tiezzz het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit bedrogen uitgekomen..
mijn pa wel 1x, ging om concertkaartjes.. maargoed, die had met paypal betaald, waardoor er dus niet 1-2-3 gegevens achterhaald konden worden of geld kon worden teruggevorded.
Ik zelf zou het dus altijd gewoon via de bank overmaken.. heb je meteen de gegevens van de persoon en kun je het geld terug laten vorderen van de rekening.. ofzoiets..
Op die manier ben ik een keer genaaid als de aanbiedende partij.quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:23 schreef Handschoen het volgende:
Helft geld vooraf -> helft geld na levering
Opgelost
Niet iedereen heeft een vaste telefoonaansluiting.quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:40 schreef noemmemaarjuanita het volgende:
Altijd om een vast telefoonnummer vragen (geen mobiel).
Adresgegevens vragen, kijken of dat klopt met het telefoonnummer, en terugbellen op het vaste nummer.
Dan weet redelijk zeker dat je iemand thuis weet te vinden.
Mensen die willen oplichten vinden dat meestal niet zo leuk en haken dan meestal al af.
Ik koop dan ook niet van iedereen, en ik ben dan ook nog nooit belazerdquote:Op donderdag 24 mei 2007 13:42 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft een vaste telefoonaansluiting.![]()
Maar het zal belachelijk zijn dat mensen als minder worden gezien of op een andere manier worden benadeeld als ze zich geen vaste telefoonaansluiting kunnen permiteren. (of gewoonweg niet nodig hebben)quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:45 schreef noemmemaarjuanita het volgende:
[..]
Ik koop dan ook niet van iedereen, en ik ben dan ook nog nooit belazerd
Dat is helemaal niet belachelijk, waarom is het belachelijk om een beetje zekerheid te wensen als je met onbekenden handelt ?quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:46 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Maar het zal belachelijk zijn dat mensen als minder worden gezien of op een andere manier worden benadeeld als ze zich geen vaste telefoonaansluiting kunnen permiteren.
Draai de rollen eens om?quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:48 schreef noemmemaarjuanita het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet belachelijk, waarom is het belachelijk om een beetje zekerheid te wensen als je met onbekenden handelt ?
Sorry, maar dat is hun probleem, ik ga niet vanwege een vals aangepraat schuldgevoel honderd euro overmaken naar iemand waar ik alleen een hotmail-adres van heb.
Maar als jij dat wel wilt doen - feel free, dan heb ik nog wat leuke dingen voor je in de aanbieding, roep maar wat je wilt hebben
Kut, kun je die nog ergens vandaan halen?quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:52 schreef Roellio het volgende:
Check:
Opgelicht via marktplaats
Opgelicht via Marktplaats | deel 2
Wat hebben we gelachen!
Jammer dat die radio fragmentjes niet meer online staan.
Niet minder als mens, wel minder betrouwbaar om mee te handelen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:55 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Draai de rollen eens om?
Stel:
Je bent een op je zelf wonende student in een veel te dure kamer in de grote stad, je hebt geld nodig.
Je verkoopt je zorgvuldig opgebouwde DVD collectie.
Je bent een student met een afgedankte uit een berg grofvuil geplukte computer.
Je zit op internet met het allergoedkoopste Casema abonnementje van 9,95 per maand.
Je loopt rond met een goedkope prepaidtelefoon van Albert Heijn.
Wat maakt jou dat minder dan andere aanbieders op Marktplaats?
Ah, en om die redenen zou ik op goed geluk geld moeten overmaken naar iemand die ik niet ken, en waar ik verder geen gegevens van heb ?quote:Zo te merken heb jij het stukken beter dan de student omschreven in mijn betoog, helaas geldt deze situatie voor een groot deel van de studenten.
Ik ben zelf geen student, studeer niet, dus daar hoeven mensen niet op te reageren. Het gaat mij puur om het rekening houden met een ander.
De grootste oplichters hebben toch geld zat, kunnen zich een vaste lijn permiteren, of ze lenen een vaste lijn van iemand tegen paar honderd euro, waarna ze deze lijn doorschakelen naar hun mobiel... M.a.w: Dan zijn ze praktisch nogsteeds onvindbaar.
zekerheid kun je ook hebben met adresgegevens + 06-nummer. Dan bel je even en weet je gelijk waar je aan toe bent.quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:48 schreef noemmemaarjuanita het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet belachelijk, waarom is het belachelijk om een beetje zekerheid te wensen als je met onbekenden handelt ?
Sorry, maar dat is hun probleem, ik ga niet vanwege een vals aangepraat schuldgevoel honderd euro overmaken naar iemand waar ik alleen een hotmail-adres van heb.
Maar als jij dat wel wilt doen - feel free, dan heb ik nog wat leuke dingen voor je in de aanbieding, roep maar wat je wilt hebben
Maar 06 is moeilijker te traceren naar een eigenaar.quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:53 schreef Rutger1983 het volgende:
[..]
zekerheid kun je ook hebben met adresgegevens + 06-nummer. Dan bel je even en weet je gelijk waar je aan toe bent.
D'r zijn genoeg mensen die geen vaste lijn hebben, maar juist 06.
tja, maar het is en blijft toch gewoon een kwestie van je logisch verstand gebruikenquote:Op donderdag 24 mei 2007 14:55 schreef noemmemaarjuanita het volgende:
[..]
Maar 06 is moeilijker te traceren naar een eigenaar.
Hij/zij kan wel een adres opgeven, maar dat kan makkelijk vals zijn.
Als je de link adres - vast-telnr hebt ben je weer een stuk zekerder..
Ohwell, lekker boeiend allemaal
quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:45 schreef noemmemaarjuanita het volgende:
[..]
By the way, ik heb een ferrari voor je te koop voor 500 euro.
Ik heb alleen een paypal-account, als je het daarnaartoe overmaakt laat ik 'm wel bij je thuisbezorgen, beloofd !
Feit is gewoon dat wanneer je online koopt, je risico loopt. Voor oplichters is het makkelijk om een prepaid kaartje te kopen en na afloop weg te doen, met een vaste lijn is dat niet zo makkelijk. Als ik meer zekerheid wil, dan koop ik van iemand die een vaste lijn heeft.quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:55 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Draai de rollen eens om?
Stel:
blabal
Laat maar lullen die gast, er zitten zelfs gasten bij die met rechtszaken dreigen, wat totaal nergens op slaat.quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:58 schreef amaranta het volgende:
Ik heb een keer mijn foon via marktplaats verkocht. Mailde een of ander meneer die hem wel wilde hebben. Ik had nog niks toegezegd omdat ik nog mailcontact had met iemand anders.
Uiteindelijk dus met die 2de persoon in zee gegaan. Belt die 1e mij enorm verontwaardigd op dat die telefoon eigenlijk al van hem was.
Ja doei!
(TVP DUS)
Had hij meteen wat geld om mee rond te komen op het lownlands terreinquote:Op donderdag 24 mei 2007 18:55 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik wilde twee lowlandskaartjes kopen op het allerlaatste moment, voor 150 euro.
Geld netjes overgemaakt.. nooit kaartjes gekregen![]()
Vraag me serieus af of je er gelukkiger van wordt om andermans geld zomaar in je eigen zak te steken. Ik hoop dat diegene brandt in de hel
*** NERD ALERT !!!!!! *****8quote:Op donderdag 24 mei 2007 19:20 schreef MaGNeT het volgende:
Ik heb de afgelopen jaren zo'n 35x iets gekocht (of verkocht) via Marktplaats.
Slechts 6x heb ik het zelf opgehaald.
In alle gevallen heb ik het product gekregen.
In een paar gevallen viel het product wat tegen toen ik het had.
Als ze vragen of je het op wilt halen dan gelijk vragen waar je het kan ophalen.
Als ze het adres geven dan vervolgens vragen of toch opgestuurd kan worden.
Heb altijd vooruit betaald. Heb ook altijd gevraagd vooruit te betalen, tenzij ze het ophalen.
Ik verzamel overigens begin home-computers van eind 70's en begin 80's.
Verder nog begin 70's calculators.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |