abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49721700
Graag wil ik de komende week iets kopen op marktplaats. Het gaat om iets wat rond de 75 euro is, wel veel geld maar niet om nou stijl van achterover te slaan. Dit bedrag moet ik over maken en deze onbekende stuurt mij het pakketje op.

Wat ik mij nou afvraag, hoeveel fokkers zijn op marktplaats bedrogen uitgekomen? Bijvoorbeeld dat je wel geld had over gemaakt maar niets had ontvangen, of iets ontvangen wat stuk bleek te zijn? Of dat er totaal iets anders in zat? Of dat je had betaald en dat je niets meer verder van de verkoper hebt vernomen?
pi_49721877
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 13:08 schreef Apekoek het volgende:
Graag wil ik de komende week iets kopen op marktplaats. Het gaat om iets wat rond de 75 euro is, wel veel geld maar niet om nou stijl van achterover te slaan. Dit bedrag moet ik over maken en deze onbekende stuurt mij het pakketje op.

Wat ik mij nou afvraag, hoeveel fokkers zijn op marktplaats bedrogen uitgekomen? Bijvoorbeeld dat je wel geld had over gemaakt maar niets had ontvangen, of iets ontvangen wat stuk bleek te zijn? Of dat er totaal iets anders in zat? Of dat je had betaald en dat je niets meer verder van de verkoper hebt vernomen?
Ik ben nog nooit bedrogen uitgekomen..

mijn pa wel 1x, ging om concertkaartjes.. maargoed, die had met paypal betaald, waardoor er dus niet 1-2-3 gegevens achterhaald konden worden of geld kon worden teruggevorded.

Ik zelf zou het dus altijd gewoon via de bank overmaken.. heb je meteen de gegevens van de persoon en kun je het geld terug laten vorderen van de rekening.. ofzoiets..
pi_49721894
Ik heb al een keer een vest gekocht dat in "uitstekende staat" was. Ja niet dus, de hele print was " gebroken" zeg maar. En de vorige week heb ik een deel van een bestelling niet gekregen. Na veel heen en weer gemaild, heeft ze het ontbrekende deel toch nog opgestuurd.
pi_49722061
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 13:12 schreef Tiezzz het volgende:

[..]

Ik ben nog nooit bedrogen uitgekomen..

mijn pa wel 1x, ging om concertkaartjes.. maargoed, die had met paypal betaald, waardoor er dus niet 1-2-3 gegevens achterhaald konden worden of geld kon worden teruggevorded.

Ik zelf zou het dus altijd gewoon via de bank overmaken.. heb je meteen de gegevens van de persoon en kun je het geld terug laten vorderen van de rekening.. ofzoiets..
Geld terug laten vorderen is onmogelijk. Alleen via onverschuldige betaling zou je dit kunnen proberen maar dan moet de andere partij meewerken of jij moet hem dwingen via de rechter. Kortom kansloze zaak als ze kwaad in de zin hebben. Een automatische incasso kun je laten storneren.

Zelf 1 keer de lul geweest op marktplaats en dat was ook de laatste keer dat ik zaken heb gedaan met een Nederlandse allochtoon.
pi_49722150
Tja ik zou het ook niet wagen. Gewoon ophalen, heb je geen probleem. Als ze dat niet willen weet je meteen dat ze fout zijn.

Overigens heb ik wel eens studieboeken besteld op marktplaats, dat durf ik wel aan, maar dingen als mobieltjes niet omdat dat gewoon oplichterswerk is. Ik denk niet dat oplichters mensen willen tillen door studieboeken aan te bieden en dan te verdwijnen
pi_49722227
Op marktplaats altijd wel goeie ervaringen gehad maar het ligt ook vooral aan het produkt denk ik. Wat is de kans dat iemand een heel specifiek studieboek op internet zet om je op te lichten? Die kans loop je meer bij mp3spelers en andere soort populaire electronica.

Wel een keer op de engelse ebay gehad, de persoon zei dat ie het opgestuurd had maar nooit iets ontvangen.. gelukkig was het maar 8 pond ofzo.
-
pi_49722273
Apekoek: niet doen, ik ben een ervaren 'marktman' , heb al een keer of 20 dingen gekocht/verkocht via marktplaats = nog nooit niet goed gegaan

als je geld overschrijft, maar de goederen niet krijgt -> kan je aangifte doen,
die persoon kan dan doodleuk zeggen, tja, ik heb het opgestuurd - helaas pindakaas.

niet doen dus!

Rembours geeft mij altijd wel meer vertrouwen moet ik zeggen, des ondanks ze er natuurlijk ook gewoon een steen in kunnen douwen.. ,

Zorg dat je de volledige adres gegevens van je verkoper hebt, en telefonisch contact hebt gehad vooraf. Dan krijg je ook een beetje een idee van wat voor persoon het is (klein beetje, maar soms toch genoeg)!!

o, en zakelijke transacties met inwoners van nigeria is natuurlijk uitgesloten..
pi_49722353
Helft geld vooraf -> helft geld na levering

Opgelost
Have fun...
pi_49722408
Ja 1 keer.
Heb veel gekocht en verkocht op marktplaats zonder problemen, maar ik heb een keer kaartjes gekocht voor Lowlands (paar jaar terug)
Deze bleken gestolen te zijn geweest. Het was ook het eerste jaar dat ze van die scanners gebruikten zover ik weet..

Ik werd bij me pols gepakt en zonder pardon buiten gezet met een omweg... daar gaat je geld en 4 uur wachten...
  donderdag 24 mei 2007 @ 13:34:03 #10
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_49722788
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 13:23 schreef Handschoen het volgende:
Helft geld vooraf -> helft geld na levering

Opgelost
Op die manier ben ik een keer genaaid als de aanbiedende partij.

Ik heb nooit de overgebleven helft van het geld ontvangen.
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
pi_49722896
Gewoon goed kijken wat je koopt voor hoeveel geld. Een nokia N93 ofzo voor 120 euro, en je ziet bij zijn overige advertenties nog 50 telefoons staan voor weinig dan weet je genoeg denk ik..
  donderdag 24 mei 2007 @ 13:39:50 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49723020
Dat soort dingen overkomt mij niet . Ik heb wel eens andere mensen besodemieterd, maar dat is al heel lang geleden (1998/1999) ofzo toen mensen nog niet vroegen of de cd's die je verkocht eigenlijk wel origineel waren . Zo heb ik eens een dubbelcd van Bon Jovi samengesteld met allemaal demo's, liveversies, zeldzame opnamen en die verkocht voor 60 gulden . Dat lukt me nu niet meer .
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 24 mei 2007 @ 13:40:10 #13
177166 noemmemaarjuanita
want zo heet ik niet
pi_49723034
Altijd om een vast telefoonnummer vragen (geen mobiel).
Adresgegevens vragen, kijken of dat klopt met het telefoonnummer, en terugbellen op het vaste nummer.

Dan weet redelijk zeker dat je iemand thuis weet te vinden.
Mensen die willen oplichten vinden dat meestal niet zo leuk en haken dan meestal al af.

[ Bericht 75% gewijzigd door noemmemaarjuanita op 24-05-2007 13:46:45 ]
Spiritualiteit is voor mensen zonder geld.
pi_49723123
Ik denk dat ik één keer met iemand te maken had die niet wilde gaan leveren, ging om een tft scherm. Een week na overschrijving van het geld was die vent niet meer te bereiken op mobiel / mail / huistelefoon etc. Toen heb ik z'n buren gebeld en die vertelden dat ze vaker mensen hadden gesproken die nog of geld van hem kregen of nog producten. Ze wisten me te vertellen waar hij werkte, dus toen heb ik naar dat bedrijf gebeld en gezegd dat ik z'n broer was en hem dringend moest spreken. (gokje)

Toen ik heb aan de lijn had was hij wel ff verbaasd een dag later werd per koeriersdienst mijn tft bezorgt

Sindsdien doe ik alleen zaken met mensen waarbij ik een goed gevoel heb, dus normaal antwoorden, telefoonnummer geven, adres, volledige naam etc.
pi_49723141
Ik heb een keer een gsm gekocht voor 100 euro die ik nooit gehad heb.

Na een topic in KLB werd ik gebeld door een DJ van Radio Veronica en toen heeft hij een aantal dagen achter elkaar elke uitzending een interview met mij gedaan en daarna die gozer live in de uitzending gebeld.

Als iemand die topics nog weet te vinden trouwens, graag.
pi_49723146
Underground schoenen gekocht, niet echt goedkoop voor tweedehands maar volgens de advertentie en de email van de verkoopster "zo goed als nieuw". Toen ze aankwamen zagen ze eruit alsof ze er iedere dag baksteenvoetbal mee gedaan had ofzo. Toen ik haar daarover mailde was ze hoogst verontwaardigd, het was tweedehands dus ik moest niks verwachten

Ik heb daarna niks meer gekocht op Marktplaats, heb daarvoor en daarna honderden succesvolle transacties gehad op Ebay internationaal en nooit dit soort akkefietjes gehad.
  donderdag 24 mei 2007 @ 13:42:31 #17
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_49723152
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 13:40 schreef noemmemaarjuanita het volgende:
Altijd om een vast telefoonnummer vragen (geen mobiel).
Adresgegevens vragen, kijken of dat klopt met het telefoonnummer, en terugbellen op het vaste nummer.

Dan weet redelijk zeker dat je iemand thuis weet te vinden.
Mensen die willen oplichten vinden dat meestal niet zo leuk en haken dan meestal al af.
Niet iedereen heeft een vaste telefoonaansluiting.
  donderdag 24 mei 2007 @ 13:45:43 #18
177166 noemmemaarjuanita
want zo heet ik niet
pi_49723290
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 13:42 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft een vaste telefoonaansluiting.
Ik koop dan ook niet van iedereen, en ik ben dan ook nog nooit belazerd
  donderdag 24 mei 2007 @ 13:46:53 #19
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_49723340
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 13:45 schreef noemmemaarjuanita het volgende:

[..]

Ik koop dan ook niet van iedereen, en ik ben dan ook nog nooit belazerd
Maar het zal belachelijk zijn dat mensen als minder worden gezien of op een andere manier worden benadeeld als ze zich geen vaste telefoonaansluiting kunnen permiteren. (of gewoonweg niet nodig hebben)
  donderdag 24 mei 2007 @ 13:46:54 #20
177166 noemmemaarjuanita
want zo heet ik niet
pi_49723342
En natuurlijk common sense gebruiken !

Check deze gozer bijvoorbeeld :
http://computer-hardware.marktplaats.nl/spelcomputers-xbox-360/94055603-microsoft-xbox-360-supersize-pack.html?return=eJw1jVELgyAURv9LUG9larVlxGj%2FxJWgZClq5Br777s%2B7OVyzuGDyxlmH8XqwTPcNyzzgrtZDjIEyxBajRV7tXG3Bqs5D77aNZrNZo8gXCm5W07uBPJW6H%2F1ZXyZWNKuRjPuSF%2FJsOlH1CMuFj8Gk9MJ5%2FSp4UyUkIQkNZgmDsCXsgljyqRpbzTZG6y5t5i2YOsJ5g8L79QlIBivoJDCjjgbvj8vVUIk&df=1&fta=eNo9jkuOwjAQRO%2FSC9Z2%2BxO7WjkLspRoZI1HRDSfAOLuJBlgWa9b9aog4qFIoPOx7S%2BlKYmi60Bz6%2B1u0P50gJVm4ZilMWzkLO2Ee52kzbDsQ%2Bek3eBTsC7I7xV6nsaj1vsoB63g3dTbtdSDpvIzktSlUOFAdVhsZTk8KoxsK7L3MXMMn68NmRCicSviN7JdctltyP2jlEKKJjHJU5FBf2Xer7rFMGxNDCrXdYcB0Ttfvvn5AnKuSSw%3D

Een XBox360 supersize pack voor 250 euro (in de winkel 450).
Je mag 'm niet bellen, alleen mailen.
En hij verkoopt 'm (nog steeds) 100 euro lager dan wat er geboden wordt !

De rest van zijn advertenties zelfde verhaal - te goedkoop, alleen via mail contact, en hij schijnt van alles een onuitputtelijke voorraad te hebben.
(Zijn verhaal van de xbox - "bji een telefoon gekregen, hoef 'm niet, daarom hoef ik er ook niet zo veel geld voor !" - alsof ie 100 euro meer niet zou kunnen gebruiken )
  donderdag 24 mei 2007 @ 13:48:31 #21
177166 noemmemaarjuanita
want zo heet ik niet
pi_49723408
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 13:46 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Maar het zal belachelijk zijn dat mensen als minder worden gezien of op een andere manier worden benadeeld als ze zich geen vaste telefoonaansluiting kunnen permiteren.
Dat is helemaal niet belachelijk, waarom is het belachelijk om een beetje zekerheid te wensen als je met onbekenden handelt ?
Sorry, maar dat is hun probleem, ik ga niet vanwege een vals aangepraat schuldgevoel honderd euro overmaken naar iemand waar ik alleen een hotmail-adres van heb.
Maar als jij dat wel wilt doen - feel free, dan heb ik nog wat leuke dingen voor je in de aanbieding, roep maar wat je wilt hebben
pi_49723537
Check:

Opgelicht via marktplaats
Opgelicht via Marktplaats | deel 2

Wat hebben we gelachen!
Jammer dat die radio fragmentjes niet meer online staan.
pi_49723547
Alleen 1x iets met een waarde van 9 euro
wat waarschijnlijk niet goed was ingepakt en daardoor zoek is geraakt..
  donderdag 24 mei 2007 @ 13:55:45 #24
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_49723663
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 13:48 schreef noemmemaarjuanita het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet belachelijk, waarom is het belachelijk om een beetje zekerheid te wensen als je met onbekenden handelt ?
Sorry, maar dat is hun probleem, ik ga niet vanwege een vals aangepraat schuldgevoel honderd euro overmaken naar iemand waar ik alleen een hotmail-adres van heb.
Maar als jij dat wel wilt doen - feel free, dan heb ik nog wat leuke dingen voor je in de aanbieding, roep maar wat je wilt hebben
Draai de rollen eens om?

Stel:
Je bent een op je zelf wonende student in een veel te dure kamer in de grote stad, je hebt geld nodig.
Je verkoopt je zorgvuldig opgebouwde DVD collectie.
Je bent een student met een afgedankte uit een berg grofvuil geplukte computer.
Je zit op internet met het allergoedkoopste Casema abonnementje van 9,95 per maand.
Je loopt rond met een goedkope prepaidtelefoon van Albert Heijn.

Wat maakt jou dat minder dan andere aanbieders op Marktplaats?

Zo te merken heb jij het stukken beter dan de student omschreven in mijn betoog, helaas geldt deze situatie voor een groot deel van de studenten.

Ik ben zelf geen student, studeer niet, dus daar hoeven mensen niet op te reageren. Het gaat mij puur om het rekening houden met een ander.

De grootste oplichters hebben toch geld zat, kunnen zich een vaste lijn permiteren, of ze lenen een vaste lijn van iemand tegen paar honderd euro, waarna ze deze lijn doorschakelen naar hun mobiel... M.a.w: Dan zijn ze praktisch nogsteeds onvindbaar.
pi_49723704
Ik koop en verkoop alleen dingen op marktplaats die ik zelf op kan komen halen, of die de mensen zelf af komen halen.
Ik zou nooit iets op gaan sturen.
Ja, die met de ballen in de bek.
  donderdag 24 mei 2007 @ 13:59:47 #26
102952 Silentium
Gegarandeerd.
pi_49723819
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 13:52 schreef Roellio het volgende:
Check:

Opgelicht via marktplaats
Opgelicht via Marktplaats | deel 2

Wat hebben we gelachen!
Jammer dat die radio fragmentjes niet meer online staan.
Kut, kun je die nog ergens vandaan halen?
Slokkie bier
pi_49724271
Ik heb nog nooit problemen gehad met spullen die niet geleverd worden. Ik verbaas me wel iedere keer weer over wat mensen onder "zo goed als nieuw" verstaan. CDs, DVDs, games met diepe krassen enzovoorts dat vind ik dus niet zo goed als nieuw Achteraf doe je daar inderdaad niets meer aan.
  donderdag 24 mei 2007 @ 14:45:57 #28
177166 noemmemaarjuanita
want zo heet ik niet
pi_49725640
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 13:55 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:

[..]

Draai de rollen eens om?

Stel:
Je bent een op je zelf wonende student in een veel te dure kamer in de grote stad, je hebt geld nodig.
Je verkoopt je zorgvuldig opgebouwde DVD collectie.
Je bent een student met een afgedankte uit een berg grofvuil geplukte computer.
Je zit op internet met het allergoedkoopste Casema abonnementje van 9,95 per maand.
Je loopt rond met een goedkope prepaidtelefoon van Albert Heijn.

Wat maakt jou dat minder dan andere aanbieders op Marktplaats?
Niet minder als mens, wel minder betrouwbaar om mee te handelen.
Simpel toch ?
Als jij een computer wilt kopen voor 200 euro van iemand die je alleen een prepaid-nummer wil geven, en waarbij je 'm niet kunt ophalen - hij belooft dat ie 'm heus zal opsturen.. doe jij dat gewoon ?
quote:
Zo te merken heb jij het stukken beter dan de student omschreven in mijn betoog, helaas geldt deze situatie voor een groot deel van de studenten.

Ik ben zelf geen student, studeer niet, dus daar hoeven mensen niet op te reageren. Het gaat mij puur om het rekening houden met een ander.

De grootste oplichters hebben toch geld zat, kunnen zich een vaste lijn permiteren, of ze lenen een vaste lijn van iemand tegen paar honderd euro, waarna ze deze lijn doorschakelen naar hun mobiel... M.a.w: Dan zijn ze praktisch nogsteeds onvindbaar.
Ah, en om die redenen zou ik op goed geluk geld moeten overmaken naar iemand die ik niet ken, en waar ik verder geen gegevens van heb ?

Prima als jij dat wilt doen, ik heb liever wat meer zekerheid.

Ik ben juist welgesteld omdat ik geen geld weggeef aan wildvreemden in de hoop dat ze zo betrouwbaar zullen zijn om een pakketje op te sturen

By the way, ik heb een ferrari voor je te koop voor 500 euro.
Ik heb alleen een paypal-account, als je het daarnaartoe overmaakt laat ik 'm wel bij je thuisbezorgen, beloofd !
  donderdag 24 mei 2007 @ 14:53:33 #29
103343 Rutger1983
de enige echte!
pi_49725932
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 13:48 schreef noemmemaarjuanita het volgende:

[..]

zekerheid kun je ook hebben met adresgegevens + 06-nummer. Dan bel je even en weet je gelijk waar je aan toe bent.

D'r zijn genoeg mensen die geen vaste lijn hebben, maar juist 06.
  donderdag 24 mei 2007 @ 14:55:44 #30
177166 noemmemaarjuanita
want zo heet ik niet
pi_49726008
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 14:53 schreef Rutger1983 het volgende:

[..]

zekerheid kun je ook hebben met adresgegevens + 06-nummer. Dan bel je even en weet je gelijk waar je aan toe bent.

D'r zijn genoeg mensen die geen vaste lijn hebben, maar juist 06.
Maar 06 is moeilijker te traceren naar een eigenaar.
Hij/zij kan wel een adres opgeven, maar dat kan makkelijk vals zijn.
Als je de link adres - vast-telnr hebt ben je weer een stuk zekerder..
Ohwell, lekker boeiend allemaal
  donderdag 24 mei 2007 @ 14:59:08 #31
103343 Rutger1983
de enige echte!
pi_49726147
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 14:55 schreef noemmemaarjuanita het volgende:

[..]

Maar 06 is moeilijker te traceren naar een eigenaar.
Hij/zij kan wel een adres opgeven, maar dat kan makkelijk vals zijn.
Als je de link adres - vast-telnr hebt ben je weer een stuk zekerder..
Ohwell, lekker boeiend allemaal
tja, maar het is en blijft toch gewoon een kwestie van je logisch verstand gebruiken
pi_49726480
Een keer, ik had een tas gekocht en ik vond het al raar dat het afdingen zo makkelijk ging Maar aangezien die tas toch nooit op zou worden gestuurd vonden ze elke prijs mooi meegenomen. Dat wijf is toen pas geleden nog bij Opgelicht geweest omdat ze al zo lang mensen aan het naaien was
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
  donderdag 24 mei 2007 @ 15:10:03 #33
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_49726561
Nooit. Maar ik heb ook nog nooit iets gekocht op marktplaats, ik vind om het eoa reden een site voor paupers Op Ebay nooit slechte ervaringen gehad, ook bij kopen van netwerkapparatuur voor 5-20keur vanuit USA..
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_49727308
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 14:45 schreef noemmemaarjuanita het volgende:

[..]

By the way, ik heb een ferrari voor je te koop voor 500 euro.
Ik heb alleen een paypal-account, als je het daarnaartoe overmaakt laat ik 'm wel bij je thuisbezorgen, beloofd !

Alleen als je hem zelf komt brengen

OT: ben het wel met de gequote mevrouw eens. Ik ben zelf nog nooit genaaid, maar mijn pa die heeft eens iets onder rembours verstuurd, dat werd niet opgehaald, maar was bij terugkomst wel leeggehaald

Zelf probeer ik altijd ff te bellen en ergens af te spreken/ophalen/laten brengen. Willen ze dat niet dan zoek ik wel verder (heel raar, maar bij fok hou ik die regel niet aan :p)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_49728404
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 13:55 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:

[..]

Draai de rollen eens om?

Stel:
blabal
Feit is gewoon dat wanneer je online koopt, je risico loopt. Voor oplichters is het makkelijk om een prepaid kaartje te kopen en na afloop weg te doen, met een vaste lijn is dat niet zo makkelijk. Als ik meer zekerheid wil, dan koop ik van iemand die een vaste lijn heeft.

Dat heeft niks te maken met het buitensluiten van arme studenten enzovoort, maar dat gaat puur om mijn behoefte om veiliger te kopen. Dat meneer student dan geen geld heeft om in een vaste aansluiting te voorzien is pech hebben, maar daar hoef ik geen rekening mee te houden.
  donderdag 24 mei 2007 @ 15:54:56 #36
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_49728634
De GROOTSTE oplichters, zorgen er voor dat het LIJKT alsof de zaakjes in orde zijn.

Lenen een vaste telefoonlijn tegen vergoeding, om deze daarna door te schakelen naar een mobiel.
Lenen een bankrekening + pinpas van een VMBO'er (met een lege rekening) tegen een contante vergoeding.
Gebruiken een postadres van een leegstaand bedrijfspand en verschaffen zich daarna toegang tot het pand of slopen de brievenbus open...
pi_49728759
beter gewoon langsgaan en dan betalen, eerst zien dan kopen toch?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  donderdag 24 mei 2007 @ 15:58:24 #38
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_49728796
Ik heb een keer mijn foon via marktplaats verkocht. Mailde een of ander meneer die hem wel wilde hebben. Ik had nog niks toegezegd omdat ik nog mailcontact had met iemand anders.
Uiteindelijk dus met die 2de persoon in zee gegaan. Belt die 1e mij enorm verontwaardigd op dat die telefoon eigenlijk al van hem was.
Ja doei!

(TVP DUS)
  donderdag 24 mei 2007 @ 16:27:10 #39
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_49729834
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 15:58 schreef amaranta het volgende:
Ik heb een keer mijn foon via marktplaats verkocht. Mailde een of ander meneer die hem wel wilde hebben. Ik had nog niks toegezegd omdat ik nog mailcontact had met iemand anders.
Uiteindelijk dus met die 2de persoon in zee gegaan. Belt die 1e mij enorm verontwaardigd op dat die telefoon eigenlijk al van hem was.
Ja doei!

(TVP DUS)
Laat maar lullen die gast, er zitten zelfs gasten bij die met rechtszaken dreigen, wat totaal nergens op slaat.

In tegenstelling tot bijvoorbeeld eBay, ga je op Marktplaats nooit een overeenkomst/verplichting aan, dus juridisch hebben ze geen poot om op te staan.
  donderdag 24 mei 2007 @ 16:32:44 #40
177876 Maruna
A Full Shipment of Failure
pi_49730014
heb al heel wat gekocht en verkocht via marktplaats nog nooit problemen mee gehad.
If you try to fail a test and you succeed, did you then pass the test and failed failing, or did you fail the test and succeeded in failing?
Het FOK!ondersteuningsfront: De fruitmand voor 2cv
  donderdag 24 mei 2007 @ 16:53:17 #41
170119 Fredo24
++tholigan++
pi_49730784
Ja,zou een scooter ophalen via marktplaats.
Uur van te voren belde die gast om te zeggen
dat hij het aan iemand anders verkocht had.
  donderdag 24 mei 2007 @ 17:31:07 #42
161622 Staafje
Forum pimp
pi_49732120
Ik verkocht vroeger wel eens cd's. Zo rond 2000-2001. Als het om een grote levering ging over ong. 50 cd's en die persoon het niet vertrouwde sprak ik er gewoon mee af op een station. Ik heb vaak hele pakketten met 50 a 100 lege of mislukte cd's verkocht, zowel via persoonlijke afspraak als via internet.
Ook liet ik wel eens A4 pagina's advertenties plaatsen in een Haags dagblaadje en dan een nep bankrekeningnummer opgegeven.
Sue me.
  donderdag 24 mei 2007 @ 17:38:15 #43
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_49732298
leuk staafje
  donderdag 24 mei 2007 @ 17:48:57 #44
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_49732615
Ik ben nog nooit opgelicht via marktplaats, maar ik ga dan ook altijd alles ophalen, behalve als het echt iets kleins is maar dan is het ook geen grote schade als je opgelicht zou worden.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_49734711
Ik wilde twee lowlandskaartjes kopen op het allerlaatste moment, voor 150 euro.
Geld netjes overgemaakt.. nooit kaartjes gekregen

Vraag me serieus af of je er gelukkiger van wordt om andermans geld zomaar in je eigen zak te steken. Ik hoop dat diegene brandt in de hel
pi_49735141
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 18:55 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik wilde twee lowlandskaartjes kopen op het allerlaatste moment, voor 150 euro.
Geld netjes overgemaakt.. nooit kaartjes gekregen

Vraag me serieus af of je er gelukkiger van wordt om andermans geld zomaar in je eigen zak te steken. Ik hoop dat diegene brandt in de hel
Had hij meteen wat geld om mee rond te komen op het lownlands terrein
Het enige dat rijmt op Niels is (spoor)biels...
pi_49735364
Ik ben ook nog nooit opgelicht. Gezond verstand gebruiken scheelt al 90% van het risico. Alleen als iets weinig kost (bijv. spotgoedkope gsm-batterij) wil ik nog wel eens het risico nemen, maar ook dan wordt het spul tot nu toe keurig geleverd.

Heb wel es gehad dat ik na vooruitbetaling steeds niks meer van een kerel hoorde (al paar mailtjes gestuurd met.de vraag of ie het uberhaupt las) Na een dag of 10 en geen enkele reactie van hem heb ik maar eens een met een ander e-mailadres en naam een mailtje gestuurd of aangeboden 'product X' nog te koop was. Daarop kreeg ik wel vrijwel meteen antwoord, dus hem er maar even mee geconfronteerd. Hij verontschuldigde zich (druk met werk blabla) en volgende dag had ie het opgestuurd
pi_49735627
Ik heb de afgelopen jaren zo'n 35x iets gekocht (of verkocht) via Marktplaats.
Slechts 6x heb ik het zelf opgehaald.

In alle gevallen heb ik het product gekregen.
In een paar gevallen viel het product wat tegen toen ik het had.

Als ze vragen of je het op wilt halen dan gelijk vragen waar je het kan ophalen.
Als ze het adres geven dan vervolgens vragen of toch opgestuurd kan worden.
Heb altijd vooruit betaald. Heb ook altijd gevraagd vooruit te betalen, tenzij ze het ophalen.

Ik verzamel overigens begin home-computers van eind 70's en begin 80's.
Verder nog begin 70's calculators.
  donderdag 24 mei 2007 @ 20:10:36 #49
161622 Staafje
Forum pimp
pi_49737680
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 19:20 schreef MaGNeT het volgende:
Ik heb de afgelopen jaren zo'n 35x iets gekocht (of verkocht) via Marktplaats.
Slechts 6x heb ik het zelf opgehaald.

In alle gevallen heb ik het product gekregen.
In een paar gevallen viel het product wat tegen toen ik het had.

Als ze vragen of je het op wilt halen dan gelijk vragen waar je het kan ophalen.
Als ze het adres geven dan vervolgens vragen of toch opgestuurd kan worden.
Heb altijd vooruit betaald. Heb ook altijd gevraagd vooruit te betalen, tenzij ze het ophalen.

Ik verzamel overigens begin home-computers van eind 70's en begin 80's.
Verder nog begin 70's calculators.
*** NERD ALERT !!!!!! *****8
Sue me.
pi_49738152
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 20:10 schreef Staafje het volgende:

[..]

*** NERD ALERT !!!!!! *****8
hehe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: