abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49721700
Graag wil ik de komende week iets kopen op marktplaats. Het gaat om iets wat rond de 75 euro is, wel veel geld maar niet om nou stijl van achterover te slaan. Dit bedrag moet ik over maken en deze onbekende stuurt mij het pakketje op.

Wat ik mij nou afvraag, hoeveel fokkers zijn op marktplaats bedrogen uitgekomen? Bijvoorbeeld dat je wel geld had over gemaakt maar niets had ontvangen, of iets ontvangen wat stuk bleek te zijn? Of dat er totaal iets anders in zat? Of dat je had betaald en dat je niets meer verder van de verkoper hebt vernomen?
pi_49721877
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 13:08 schreef Apekoek het volgende:
Graag wil ik de komende week iets kopen op marktplaats. Het gaat om iets wat rond de 75 euro is, wel veel geld maar niet om nou stijl van achterover te slaan. Dit bedrag moet ik over maken en deze onbekende stuurt mij het pakketje op.

Wat ik mij nou afvraag, hoeveel fokkers zijn op marktplaats bedrogen uitgekomen? Bijvoorbeeld dat je wel geld had over gemaakt maar niets had ontvangen, of iets ontvangen wat stuk bleek te zijn? Of dat er totaal iets anders in zat? Of dat je had betaald en dat je niets meer verder van de verkoper hebt vernomen?
Ik ben nog nooit bedrogen uitgekomen..

mijn pa wel 1x, ging om concertkaartjes.. maargoed, die had met paypal betaald, waardoor er dus niet 1-2-3 gegevens achterhaald konden worden of geld kon worden teruggevorded.

Ik zelf zou het dus altijd gewoon via de bank overmaken.. heb je meteen de gegevens van de persoon en kun je het geld terug laten vorderen van de rekening.. ofzoiets..
pi_49721894
Ik heb al een keer een vest gekocht dat in "uitstekende staat" was. Ja niet dus, de hele print was " gebroken" zeg maar. En de vorige week heb ik een deel van een bestelling niet gekregen. Na veel heen en weer gemaild, heeft ze het ontbrekende deel toch nog opgestuurd.
pi_49722061
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 13:12 schreef Tiezzz het volgende:

[..]

Ik ben nog nooit bedrogen uitgekomen..

mijn pa wel 1x, ging om concertkaartjes.. maargoed, die had met paypal betaald, waardoor er dus niet 1-2-3 gegevens achterhaald konden worden of geld kon worden teruggevorded.

Ik zelf zou het dus altijd gewoon via de bank overmaken.. heb je meteen de gegevens van de persoon en kun je het geld terug laten vorderen van de rekening.. ofzoiets..
Geld terug laten vorderen is onmogelijk. Alleen via onverschuldige betaling zou je dit kunnen proberen maar dan moet de andere partij meewerken of jij moet hem dwingen via de rechter. Kortom kansloze zaak als ze kwaad in de zin hebben. Een automatische incasso kun je laten storneren.

Zelf 1 keer de lul geweest op marktplaats en dat was ook de laatste keer dat ik zaken heb gedaan met een Nederlandse allochtoon.
pi_49722150
Tja ik zou het ook niet wagen. Gewoon ophalen, heb je geen probleem. Als ze dat niet willen weet je meteen dat ze fout zijn.

Overigens heb ik wel eens studieboeken besteld op marktplaats, dat durf ik wel aan, maar dingen als mobieltjes niet omdat dat gewoon oplichterswerk is. Ik denk niet dat oplichters mensen willen tillen door studieboeken aan te bieden en dan te verdwijnen
pi_49722227
Op marktplaats altijd wel goeie ervaringen gehad maar het ligt ook vooral aan het produkt denk ik. Wat is de kans dat iemand een heel specifiek studieboek op internet zet om je op te lichten? Die kans loop je meer bij mp3spelers en andere soort populaire electronica.

Wel een keer op de engelse ebay gehad, de persoon zei dat ie het opgestuurd had maar nooit iets ontvangen.. gelukkig was het maar 8 pond ofzo.
-
pi_49722273
Apekoek: niet doen, ik ben een ervaren 'marktman' , heb al een keer of 20 dingen gekocht/verkocht via marktplaats = nog nooit niet goed gegaan

als je geld overschrijft, maar de goederen niet krijgt -> kan je aangifte doen,
die persoon kan dan doodleuk zeggen, tja, ik heb het opgestuurd - helaas pindakaas.

niet doen dus!

Rembours geeft mij altijd wel meer vertrouwen moet ik zeggen, des ondanks ze er natuurlijk ook gewoon een steen in kunnen douwen.. ,

Zorg dat je de volledige adres gegevens van je verkoper hebt, en telefonisch contact hebt gehad vooraf. Dan krijg je ook een beetje een idee van wat voor persoon het is (klein beetje, maar soms toch genoeg)!!

o, en zakelijke transacties met inwoners van nigeria is natuurlijk uitgesloten..
pi_49722353
Helft geld vooraf -> helft geld na levering

Opgelost
Have fun...
pi_49722408
Ja 1 keer.
Heb veel gekocht en verkocht op marktplaats zonder problemen, maar ik heb een keer kaartjes gekocht voor Lowlands (paar jaar terug)
Deze bleken gestolen te zijn geweest. Het was ook het eerste jaar dat ze van die scanners gebruikten zover ik weet..

Ik werd bij me pols gepakt en zonder pardon buiten gezet met een omweg... daar gaat je geld en 4 uur wachten...
  donderdag 24 mei 2007 @ 13:34:03 #10
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_49722788
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 13:23 schreef Handschoen het volgende:
Helft geld vooraf -> helft geld na levering

Opgelost
Op die manier ben ik een keer genaaid als de aanbiedende partij.

Ik heb nooit de overgebleven helft van het geld ontvangen.
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
pi_49722896
Gewoon goed kijken wat je koopt voor hoeveel geld. Een nokia N93 ofzo voor 120 euro, en je ziet bij zijn overige advertenties nog 50 telefoons staan voor weinig dan weet je genoeg denk ik..
  donderdag 24 mei 2007 @ 13:39:50 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49723020
Dat soort dingen overkomt mij niet . Ik heb wel eens andere mensen besodemieterd, maar dat is al heel lang geleden (1998/1999) ofzo toen mensen nog niet vroegen of de cd's die je verkocht eigenlijk wel origineel waren . Zo heb ik eens een dubbelcd van Bon Jovi samengesteld met allemaal demo's, liveversies, zeldzame opnamen en die verkocht voor 60 gulden . Dat lukt me nu niet meer .
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 24 mei 2007 @ 13:40:10 #13
177166 noemmemaarjuanita
want zo heet ik niet
pi_49723034
Altijd om een vast telefoonnummer vragen (geen mobiel).
Adresgegevens vragen, kijken of dat klopt met het telefoonnummer, en terugbellen op het vaste nummer.

Dan weet redelijk zeker dat je iemand thuis weet te vinden.
Mensen die willen oplichten vinden dat meestal niet zo leuk en haken dan meestal al af.

[ Bericht 75% gewijzigd door noemmemaarjuanita op 24-05-2007 13:46:45 ]
Spiritualiteit is voor mensen zonder geld.
pi_49723123
Ik denk dat ik één keer met iemand te maken had die niet wilde gaan leveren, ging om een tft scherm. Een week na overschrijving van het geld was die vent niet meer te bereiken op mobiel / mail / huistelefoon etc. Toen heb ik z'n buren gebeld en die vertelden dat ze vaker mensen hadden gesproken die nog of geld van hem kregen of nog producten. Ze wisten me te vertellen waar hij werkte, dus toen heb ik naar dat bedrijf gebeld en gezegd dat ik z'n broer was en hem dringend moest spreken. (gokje)

Toen ik heb aan de lijn had was hij wel ff verbaasd een dag later werd per koeriersdienst mijn tft bezorgt

Sindsdien doe ik alleen zaken met mensen waarbij ik een goed gevoel heb, dus normaal antwoorden, telefoonnummer geven, adres, volledige naam etc.
pi_49723141
Ik heb een keer een gsm gekocht voor 100 euro die ik nooit gehad heb.

Na een topic in KLB werd ik gebeld door een DJ van Radio Veronica en toen heeft hij een aantal dagen achter elkaar elke uitzending een interview met mij gedaan en daarna die gozer live in de uitzending gebeld.

Als iemand die topics nog weet te vinden trouwens, graag.
pi_49723146
Underground schoenen gekocht, niet echt goedkoop voor tweedehands maar volgens de advertentie en de email van de verkoopster "zo goed als nieuw". Toen ze aankwamen zagen ze eruit alsof ze er iedere dag baksteenvoetbal mee gedaan had ofzo. Toen ik haar daarover mailde was ze hoogst verontwaardigd, het was tweedehands dus ik moest niks verwachten

Ik heb daarna niks meer gekocht op Marktplaats, heb daarvoor en daarna honderden succesvolle transacties gehad op Ebay internationaal en nooit dit soort akkefietjes gehad.
  donderdag 24 mei 2007 @ 13:42:31 #17
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_49723152
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 13:40 schreef noemmemaarjuanita het volgende:
Altijd om een vast telefoonnummer vragen (geen mobiel).
Adresgegevens vragen, kijken of dat klopt met het telefoonnummer, en terugbellen op het vaste nummer.

Dan weet redelijk zeker dat je iemand thuis weet te vinden.
Mensen die willen oplichten vinden dat meestal niet zo leuk en haken dan meestal al af.
Niet iedereen heeft een vaste telefoonaansluiting.
  donderdag 24 mei 2007 @ 13:45:43 #18
177166 noemmemaarjuanita
want zo heet ik niet
pi_49723290
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 13:42 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft een vaste telefoonaansluiting.
Ik koop dan ook niet van iedereen, en ik ben dan ook nog nooit belazerd
  donderdag 24 mei 2007 @ 13:46:53 #19
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_49723340
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 13:45 schreef noemmemaarjuanita het volgende:

[..]

Ik koop dan ook niet van iedereen, en ik ben dan ook nog nooit belazerd
Maar het zal belachelijk zijn dat mensen als minder worden gezien of op een andere manier worden benadeeld als ze zich geen vaste telefoonaansluiting kunnen permiteren. (of gewoonweg niet nodig hebben)
  donderdag 24 mei 2007 @ 13:46:54 #20
177166 noemmemaarjuanita
want zo heet ik niet
pi_49723342
En natuurlijk common sense gebruiken !

Check deze gozer bijvoorbeeld :
http://computer-hardware.marktplaats.nl/spelcomputers-xbox-360/94055603-microsoft-xbox-360-supersize-pack.html?return=eJw1jVELgyAURv9LUG9larVlxGj%2FxJWgZClq5Br777s%2B7OVyzuGDyxlmH8XqwTPcNyzzgrtZDjIEyxBajRV7tXG3Bqs5D77aNZrNZo8gXCm5W07uBPJW6H%2F1ZXyZWNKuRjPuSF%2FJsOlH1CMuFj8Gk9MJ5%2FSp4UyUkIQkNZgmDsCXsgljyqRpbzTZG6y5t5i2YOsJ5g8L79QlIBivoJDCjjgbvj8vVUIk&df=1&fta=eNo9jkuOwjAQRO%2FSC9Z2%2BxO7WjkLspRoZI1HRDSfAOLuJBlgWa9b9aog4qFIoPOx7S%2BlKYmi60Bz6%2B1u0P50gJVm4ZilMWzkLO2Ee52kzbDsQ%2Bek3eBTsC7I7xV6nsaj1vsoB63g3dTbtdSDpvIzktSlUOFAdVhsZTk8KoxsK7L3MXMMn68NmRCicSviN7JdctltyP2jlEKKJjHJU5FBf2Xer7rFMGxNDCrXdYcB0Ttfvvn5AnKuSSw%3D

Een XBox360 supersize pack voor 250 euro (in de winkel 450).
Je mag 'm niet bellen, alleen mailen.
En hij verkoopt 'm (nog steeds) 100 euro lager dan wat er geboden wordt !

De rest van zijn advertenties zelfde verhaal - te goedkoop, alleen via mail contact, en hij schijnt van alles een onuitputtelijke voorraad te hebben.
(Zijn verhaal van de xbox - "bji een telefoon gekregen, hoef 'm niet, daarom hoef ik er ook niet zo veel geld voor !" - alsof ie 100 euro meer niet zou kunnen gebruiken )
  donderdag 24 mei 2007 @ 13:48:31 #21
177166 noemmemaarjuanita
want zo heet ik niet
pi_49723408
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 13:46 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Maar het zal belachelijk zijn dat mensen als minder worden gezien of op een andere manier worden benadeeld als ze zich geen vaste telefoonaansluiting kunnen permiteren.
Dat is helemaal niet belachelijk, waarom is het belachelijk om een beetje zekerheid te wensen als je met onbekenden handelt ?
Sorry, maar dat is hun probleem, ik ga niet vanwege een vals aangepraat schuldgevoel honderd euro overmaken naar iemand waar ik alleen een hotmail-adres van heb.
Maar als jij dat wel wilt doen - feel free, dan heb ik nog wat leuke dingen voor je in de aanbieding, roep maar wat je wilt hebben
pi_49723537
Check:

Opgelicht via marktplaats
Opgelicht via Marktplaats | deel 2

Wat hebben we gelachen!
Jammer dat die radio fragmentjes niet meer online staan.
pi_49723547
Alleen 1x iets met een waarde van 9 euro
wat waarschijnlijk niet goed was ingepakt en daardoor zoek is geraakt..
  donderdag 24 mei 2007 @ 13:55:45 #24
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_49723663
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 13:48 schreef noemmemaarjuanita het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet belachelijk, waarom is het belachelijk om een beetje zekerheid te wensen als je met onbekenden handelt ?
Sorry, maar dat is hun probleem, ik ga niet vanwege een vals aangepraat schuldgevoel honderd euro overmaken naar iemand waar ik alleen een hotmail-adres van heb.
Maar als jij dat wel wilt doen - feel free, dan heb ik nog wat leuke dingen voor je in de aanbieding, roep maar wat je wilt hebben
Draai de rollen eens om?

Stel:
Je bent een op je zelf wonende student in een veel te dure kamer in de grote stad, je hebt geld nodig.
Je verkoopt je zorgvuldig opgebouwde DVD collectie.
Je bent een student met een afgedankte uit een berg grofvuil geplukte computer.
Je zit op internet met het allergoedkoopste Casema abonnementje van 9,95 per maand.
Je loopt rond met een goedkope prepaidtelefoon van Albert Heijn.

Wat maakt jou dat minder dan andere aanbieders op Marktplaats?

Zo te merken heb jij het stukken beter dan de student omschreven in mijn betoog, helaas geldt deze situatie voor een groot deel van de studenten.

Ik ben zelf geen student, studeer niet, dus daar hoeven mensen niet op te reageren. Het gaat mij puur om het rekening houden met een ander.

De grootste oplichters hebben toch geld zat, kunnen zich een vaste lijn permiteren, of ze lenen een vaste lijn van iemand tegen paar honderd euro, waarna ze deze lijn doorschakelen naar hun mobiel... M.a.w: Dan zijn ze praktisch nogsteeds onvindbaar.
pi_49723704
Ik koop en verkoop alleen dingen op marktplaats die ik zelf op kan komen halen, of die de mensen zelf af komen halen.
Ik zou nooit iets op gaan sturen.
Ja, die met de ballen in de bek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')