Ik ben nog nooit bedrogen uitgekomen..quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:08 schreef Apekoek het volgende:
Graag wil ik de komende week iets kopen op marktplaats. Het gaat om iets wat rond de 75 euro is, wel veel geld maar niet om nou stijl van achterover te slaan. Dit bedrag moet ik over maken en deze onbekende stuurt mij het pakketje op.
Wat ik mij nou afvraag, hoeveel fokkers zijn op marktplaats bedrogen uitgekomen? Bijvoorbeeld dat je wel geld had over gemaakt maar niets had ontvangen, of iets ontvangen wat stuk bleek te zijn? Of dat er totaal iets anders in zat? Of dat je had betaald en dat je niets meer verder van de verkoper hebt vernomen?
Geld terug laten vorderen is onmogelijk. Alleen via onverschuldige betaling zou je dit kunnen proberen maar dan moet de andere partij meewerken of jij moet hem dwingen via de rechter. Kortom kansloze zaak als ze kwaad in de zin hebben. Een automatische incasso kun je laten storneren.quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:12 schreef Tiezzz het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit bedrogen uitgekomen..
mijn pa wel 1x, ging om concertkaartjes.. maargoed, die had met paypal betaald, waardoor er dus niet 1-2-3 gegevens achterhaald konden worden of geld kon worden teruggevorded.
Ik zelf zou het dus altijd gewoon via de bank overmaken.. heb je meteen de gegevens van de persoon en kun je het geld terug laten vorderen van de rekening.. ofzoiets..
Op die manier ben ik een keer genaaid als de aanbiedende partij.quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:23 schreef Handschoen het volgende:
Helft geld vooraf -> helft geld na levering
Opgelost
Niet iedereen heeft een vaste telefoonaansluiting.quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:40 schreef noemmemaarjuanita het volgende:
Altijd om een vast telefoonnummer vragen (geen mobiel).
Adresgegevens vragen, kijken of dat klopt met het telefoonnummer, en terugbellen op het vaste nummer.
Dan weet redelijk zeker dat je iemand thuis weet te vinden.
Mensen die willen oplichten vinden dat meestal niet zo leuk en haken dan meestal al af.
Ik koop dan ook niet van iedereen, en ik ben dan ook nog nooit belazerdquote:Op donderdag 24 mei 2007 13:42 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft een vaste telefoonaansluiting.![]()
Maar het zal belachelijk zijn dat mensen als minder worden gezien of op een andere manier worden benadeeld als ze zich geen vaste telefoonaansluiting kunnen permiteren. (of gewoonweg niet nodig hebben)quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:45 schreef noemmemaarjuanita het volgende:
[..]
Ik koop dan ook niet van iedereen, en ik ben dan ook nog nooit belazerd
Dat is helemaal niet belachelijk, waarom is het belachelijk om een beetje zekerheid te wensen als je met onbekenden handelt ?quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:46 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Maar het zal belachelijk zijn dat mensen als minder worden gezien of op een andere manier worden benadeeld als ze zich geen vaste telefoonaansluiting kunnen permiteren.
Draai de rollen eens om?quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:48 schreef noemmemaarjuanita het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet belachelijk, waarom is het belachelijk om een beetje zekerheid te wensen als je met onbekenden handelt ?
Sorry, maar dat is hun probleem, ik ga niet vanwege een vals aangepraat schuldgevoel honderd euro overmaken naar iemand waar ik alleen een hotmail-adres van heb.
Maar als jij dat wel wilt doen - feel free, dan heb ik nog wat leuke dingen voor je in de aanbieding, roep maar wat je wilt hebben
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |