voor de legitimatieplicht was het ook een buitenland/paspoortlandquote:Op donderdag 24 mei 2007 18:29 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
En net vond je nog dat Brabant en Limburg bij Belgie ingedeeld moest worden?
Dan heb je maar een klein landje over.quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ja, maar dat betekent niet dat ik een hekel heb aan *jullie*.
Ik hoop dat *jullie* wel door hebben dat ik hier schromelijk zit te overdrijven. De realiteit is dat ik alleen op weg naar Frankrijk door Brabant / Limburg kom en dat Nederland voor mij eigenlijk ophoudt bij de randstad.
Sorry. Onbekend maakt onbemind.
Tuurlijk.quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:36 schreef donald_dick het volgende:
[..]
voor de legitimatieplicht was het ook een buitenland/paspoortland
Ik herinner me ineens een aflevering van Puberruil waarin een Drent ondertiteld moest worden en een allochtoon nietquote:Op donderdag 24 mei 2007 18:36 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Dan heb je maar een klein landje over.
Een Brabander kan zich overigens best verstaanbaar maken, zo heel moeilijk is het ABN nu ook weer niet. Je hebt hier wel van die jeugd die het 'stoer' vinden om zo brabants mogelijk te praten.![]()
Jij hebt niet eens het verstandelijke vermogen om een foutieve quote die er maar een half minuutje stond, in de code wel juist aan te passen. Dat is gemakzucht.quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:25 schreef Viking84 het volgende:
Het punt is:
Een Fries die Nederlands spreekt is prima verstaanbaar.
Een Limburger die Nederlands spreekt (of daar een poging toe doet) niet.
En ik kan mensen uit alle provincies verstaan, behalve de mensen uit..... vul maar in.
En ik heb geen hekel aan *jullie*, als jullie maar ABN spreken.
En quoten kun je ook al niet.
Ja dat is een pure genetische tekortkoming van jou. Al die zoute zeewind die rechtstreeks vanaf de noordpool al 23 jaar tegen op jouw hoofd staat. Ach, daar kun je ook niets aan doenquote:Op donderdag 24 mei 2007 18:38 schreef Viking84 het volgende:
Ja, want iemand niet kunnen verstaan kan natuurlijk geen fysiologische oorzaak hebben hè.
quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:44 schreef Perico het volgende:
[..]
Ja dat is een pure genetische tekortkoming van jou. Al die zoute zeewind die rechtstreeks vanaf de noordpool al 23 jaar tegen op jouw hoofd staat. Ach, daar kun je ook niets aan doen
en ik maar denken dat je oost-indisch doof bent...quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:46 schreef Viking84 het volgende:
[..].
nee, ik ben slechthorend. Daardoor heb ik extra moeite met mensen te verstaan die anders spreken dan ik gewend ben.
Dat klopt, de harde g komt van het Joods.quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:43 schreef releaze het volgende:
ik heb overigens ooit begrepen dat het ABN in de kern afstamt van, jawel, het brabants.
ook dat jaquote:Op donderdag 24 mei 2007 18:52 schreef donald_dick het volgende:
[..]
en ik maar denken dat je oost-indisch doof bent...
Zelfs de belgen willen ons niet.quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:56 schreef Stampurtjuh het volgende:
kunnen we dat stukje onder de rivieren niet gewoon afstaan aan de belgen ? met hun homo accent voor de mannen, wel graag alle vrouwen met een zachte "g" overlaten komen naar de randstad :p
"Stampurtjuh"quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:56 schreef Stampurtjuh het volgende:
kunnen we dat stukje onder de rivieren niet gewoon afstaan aan de belgen ? met hun homo accent voor de mannen, wel graag alle vrouwen met een zachte "g" overlaten komen naar de randstad :p
quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:56 schreef Stampurtjuh het volgende:
Van wat anders?quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:43 schreef releaze het volgende:
ik heb overigens ooit begrepen dat het ABN in de kern afstamt van, jawel, het brabants.
Prutserquote:Op donderdag 24 mei 2007 23:11 schreef mrbombastic het volgende:
Utereg 't mooist van allemoal!!!
[url=http://www.domverlaoters.nl/muziek/herman_berkien-utereg_me_stadje_supportersversie[1].mp3]http://www.domverlaoters.nl/muziek/herman_berkien-utereg_me_stadje_supportersversie[1].mp3[/url]
Noemen jullie onze dialecten Belgisch?quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:34 schreef Use_This_Name het volgende:
haha! trots zijn op het feit dat je nederlands-belgisch praat
als je een meisje bent geef ik je gelijk, heerlijk accent! als je een vent bent zou je moeten balen met dat homo accent
heb eens ruzie gehad met een brabander, leek net of ie me complimentjes gaf met die vriendelijke tonen in zijn stem
Probeer je nou jullie eigen economische achtergesteldheid te wijten aan het accent?quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:26 schreef Mr_Booze het volgende:
van dat idiote strenge/harde/zakelijke ABN omstreken randstad
Economische achtergesteldheid van Brabant hahaha. De industrie van Veghel had de grootste groei van heel Nederland in 2006. Ik bedoel te zeggen dat wij Brabanders op het werk gewoon ABN praten maar thuis gewoon dialect. Maar jullie gaan thuis door met ABN spreken.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 03:42 schreef speknek het volgende:
[..]
Probeer je nou jullie eigen economische achtergesteldheid te wijten aan het accent?.
Jaja. Brabanders en Limburgers steunen op de randstad. Zonder randstad waren jullie allang verloren. De kennis en de macht zit in randstad. Doordat wij hard werken kunnen jullie lekker uitkeringen trekken.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:29 schreef Mr_Booze het volgende:
[..]
Economische achtergesteldheid van Brabant hahaha. De industrie van Veghel had de grootste groei van heel Nederland in 2006. Ik bedoel te zeggen dat wij Brabanders op het werk gewoon ABN praten maar thuis gewoon dialect. Maar jullie gaan thuis door met ABN spreken.![]()
Zonder Brabant hebben jullie geen licht.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:13 schreef spanks het volgende:
[..]
Jaja. Brabanders en Limburgers steunen op de randstad. Zonder randstad waren jullie allang verloren. De kennis en de macht zit in randstad. Doordat wij hard werken kunnen jullie lekker uitkeringen trekken.![]()
Hoe komt men er nu bij dat er in de Randstad ABN gesproken wordt. Dit geldt misschien voor de regio Haarlem en Het Gooi, maar rondom de grote steden wordt echt geen ABN gesproken.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:29 schreef Mr_Booze het volgende:
[..]
Economische achtergesteldheid van Brabant hahaha. De industrie van Veghel had de grootste groei van heel Nederland in 2006. Ik bedoel te zeggen dat wij Brabanders op het werk gewoon ABN praten maar thuis gewoon dialect. Maar jullie gaan thuis door met ABN spreken.![]()
We spreken jullie nog wel als de zeespiegel een meter of 5 gestegen is door global warming en jullie ons smeken om jullie te komen redden met onze luxe zeiljachten terwijl jullie allemaal blind van paniek de euromast invluchtenquote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:13 schreef spanks het volgende:
[..]
Jaja. Brabanders en Limburgers steunen op de randstad. Zonder randstad waren jullie allang verloren. De kennis en de macht zit in randstad. Doordat wij hard werken kunnen jullie lekker uitkeringen trekken.![]()
Ja ik haal het effe door elkaar.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:26 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Hoe komt men er nu bij dat er in de Randstad ABN gesproken wordt. Dit geldt misschien voor de regio Haarlem en Het Gooi, maar rondom de grote steden wordt echt geen ABN gesproken.
Woon nu ongeveer 3 maanden in Brabant, dit heb ik echt nog nooit gehoord.quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:26 schreef Mr_Booze het volgende:
"Wa hedde gij ene skone box an".![]()
De zachte 'g' roeleert.![]()
Limburgers en Brabo's zijn allemaal hetzelfde: Reserve-Belgenquote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:47 schreef Toitle het volgende:
[..]
Woon nu ongeveer 3 maanden in Brabant, dit heb ik echt nog nooit gehoord.
''Beste kerel'' wordt waarschijnlijk alleen in Wassenaar gebruikt. Je gooit alles van boven de rivieren op de grote hoop maar als we jullie met Limburg vergelijken gaat Brabant over de zeik, beetje jammer.
Het feit dat de economische groei het hoogste was, zegt toch helemaal niets over de algemene situatie t.o.v. de rest van Nederland??quote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:29 schreef Mr_Booze het volgende:
[..]
Limburgers dus voor halve Duitsers uitmaken wat vaak gebeurt is dus dom, want de rest stamt daar ook vanafquote:In de ruimste zin waren alle Middelnederlandse dialecten, met uitzondering van de Limburgse, Nederduitse dialecten. In deze periode, voor het ontstaan van de standaardtalen, was er dus binnen het dialectcontinuum nog geen eenduidige taalgrens tussen "Nederlands" en "Duits". Door de ontwikkeling van de Nederlandse standaardtaal begint een volgende fase: het Nieuwnederlands.
Euh waar woon je want deze opmerking wordt veelal gesproken in Veghel, Erp, Gemert, Eerde, Zijtaard en Boekel. Het betekend wat heb je een mooie broek aan.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:47 schreef Toitle het volgende:
[..]
Woon nu ongeveer 3 maanden in Brabant, dit heb ik echt nog nooit gehoord.
''Beste kerel'' wordt waarschijnlijk alleen in Wassenaar gebruikt. Je gooit alles van boven de rivieren op de grote hoop maar als we jullie met Limburg vergelijken gaat Brabant over de zeik, beetje jammer.
Nou dat zegt er heel veel over de randstad dat het zijn mainport positie begint te verliezen.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 12:18 schreef OA het volgende:
[..]
Het feit dat de economische groei het hoogste was, zegt toch helemaal niets over de algemene situatie t.o.v. de rest van Nederland??![]()
Dat ABN spreken gebeurt trouwens lang niet overal. "boven de rivieren" is nogal een groot gebied...![]()
In de omgeving rond de "villa-enclaves" Wassenaar, etc.. zal wel een behoorlijk deel ABN spreken...
Ik woon nu in Geldrop.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 21:32 schreef Mr_Booze het volgende:
[..]
Euh waar woon je want deze opmerking wordt veelal gesproken in Veghel, Erp, Gemert, Eerde, Zijtaard en Boekel. Het betekend wat heb je een mooie broek aan.
Nigeria vertoont ook groeicijfers van 10%.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:29 schreef Mr_Booze het volgende:
[..]
Nigeria heeft niet een van de grootste aviation productie bedrijven ter wereld gevestigd wat Brabant wel heeft. Vanderlande ooit van gehoord bijna alle transportbanden in Schiphol, J.F Kennedy Airport, Heathrow hebben ze allemaal van Vanderlande. Terwijl de randstand verzakkingen ziet in bereikbaarheid neemt de positie van Brabant toe.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 23:02 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nigeria vertoont ook groeicijfers van 10%.
Boeiend.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 10:12 schreef Mr_Booze het volgende:
[..]
Nigeria heeft niet een van de grootste aviation productie bedrijven ter wereld gevestigd wat Brabant wel heeft. Vanderlande ooit van gehoord bijna alle transportbanden in Schiphol, J.F Kennedy Airport, Heathrow hebben ze allemaal van Vanderlande. Terwijl de randstand verzakkingen ziet in bereikbaarheid neemt de positie van Brabant toe.
Wat betekent dat ?quote:
Da ge unne mooie broek aanhebtquote:
Brabant is geweldig te bereikenquote:Op zaterdag 26 mei 2007 10:12 schreef Mr_Booze het volgende:
[..]
Nigeria heeft niet een van de grootste aviation productie bedrijven ter wereld gevestigd wat Brabant wel heeft. Vanderlande ooit van gehoord bijna alle transportbanden in Schiphol, J.F Kennedy Airport, Heathrow hebben ze allemaal van Vanderlande. Terwijl de randstand verzakkingen ziet in bereikbaarheid neemt de positie van Brabant toe.
De A2 tot Maastricht staat ook helemaal niet bekend om zijn filesquote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:15 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Brabant is geweldig te bereikenAlleen maar tweestrooks provenciale wegen die voor geen meter opschieten.
quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:34 schreef Use_This_Name het volgende:
als je een meisje bent geef ik je gelijk, heerlijk accent! als je een vent bent zou je moeten balen met dat homo accent
Tja, je kunt ook 2 uur in de file staan op een prachtige zesbaansweg wanneer je van je werk naar huis rijdtquote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:15 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Brabant is geweldig te bereikenAlleen maar tweestrooks provenciale wegen die voor geen meter opschieten.
Vast staan = vast staan... En op een prachtige zesbaansweg kan je nog tenminste fileflirtenquote:Op maandag 28 mei 2007 13:51 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Tja, je kunt ook 2 uur in de file staan op een prachtige zesbaansweg wanneer je van je werk naar huis rijdt.
Fileflirtenquote:Op maandag 28 mei 2007 14:22 schreef cheukert het volgende:
[..]
Vast staan = vast staan... En op een prachtige zesbaansweg kan je nog tenminste fileflirtendat kan ook op je Brabantse N-weg, maar dan is het een koe waarmee je het doet
OUWE!quote:Op maandag 28 mei 2007 14:25 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Fileflirten. Dat deed ik wel eens toen ik nog geen 20 was en pas mijn rijbewijs had.
Alsof er ABN gesproken wordt in steden als Rotterdam.quote:Op maandag 28 mei 2007 13:50 schreef zwambtenaar het volgende:
Het ABN is ook maar een dialect, wanneer je er goed over nadenkt. Erg sneu dat er mensen zijn die een bepaalde taal zien als één of ander universeel superieure taal. Zo denken velen dat het bekakte wat je ook steeds meer het jongere proletenvolk (zie bijvoorbeeld ook BNN en TMF) hoort uitkramen het ABN is, terwijl het pure ABN natuurlijk de taal van mensen als Joop den Uyl is. Dus niet "woord" uitspreken als "woorrrrd", maar als "wooeurd".
Dat zeg ik toch helemaal niet?quote:Op maandag 28 mei 2007 14:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
Alsof er ABN gesproken wordt in steden als Rotterdam.
Maar die zijn nog te verstaan als ze Nederlands spreken.quote:Op maandag 28 mei 2007 15:11 schreef Cinch het volgende:
OMG al die hollanders die denken dat wij minderwaardig zijn
Jullie zitten daar met overbevolking van surinamers/marokkanen.
We denken het niet alleen, jullie....quote:Op maandag 28 mei 2007 15:11 schreef Cinch het volgende:
OMG al die hollanders die denken dat wij minderwaardig zijn
Gelukkig weet je ons te overtuigen met overtuigende argumenten.quote:Op maandag 28 mei 2007 17:45 schreef -Sandstorm- het volgende:
Ik noem het altijd boven de riolen.
Stinkvolk. Behalve de provincialen zoals Friezen en Drenthen. Die zijn wel te lijen.
Nijmegen grenst zo ongeveer aan Limburg. Leuke stad, leuke mensen.quote:Op maandag 28 mei 2007 18:09 schreef Rut het volgende:
Ik woon in Nimwheege... Geld da ook als bove de rivieren? Mn moeke in Limburgs... xD
![]()
Ik ken geen enkele Belg, Limburger of Duitser die het Nederlands zo onmachtig is.quote:Op maandag 28 mei 2007 18:43 schreef Red_85 het volgende:
ze zijn zelfs zo dom dat ze het echt niet snappen. alles wat van onter die slootjes komt is of reserve belg of reserve duitser. jullie zullen het nooit snappen want daar zijn jullie grofweg gewoon te dom voor. echte Nederlanders zijn Nederlanders die de G uitspreken zoals het hoord, zoals waar de Nederlandse taal in het buitenland om bekend staat, alswaar iedereen kan horen dat je een Nederlander bent. de rest hoord daar niet bij.
maargoed, wat jullie willen en waar jullie trots op zijn moet je trots op zijn, alleen val ons daar niet mee lastig. ik ben er zeker van dat de echte Nederlander niet uit brabant of limburg komt. kunnen we net zo goed afstoten.
Jij MOET een strafblad hebben.quote:Op maandag 28 mei 2007 18:43 schreef Red_85 het volgende:
ze zijn zelfs zo dom dat ze het echt niet snappen. alles wat van onter die slootjes komt is of reserve belg of reserve duitser. jullie zullen het nooit snappen want daar zijn jullie grofweg gewoon te dom voor. echte Nederlanders zijn Nederlanders die de G uitspreken zoals het hoord, zoals waar de Nederlandse taal in het buitenland om bekend staat, alswaar iedereen kan horen dat je een Nederlander bent. de rest hoord daar niet bij.
maargoed, wat jullie willen en waar jullie trots op zijn moet je trots op zijn, alleen val ons daar niet mee lastig. ik ben er zeker van dat de echte Nederlander niet uit brabant of limburg komt. kunnen we net zo goed afstoten.
Waar halen jullie je broeken dan?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:11 schreef Keano het volgende:
[..]
Da ge unne mooie broek aanhebt
Hier in Geldrop hoor je dat vaak![]()
kom hem maar brengen dan. zie en hoor je een keer wat echt Nederland is. heel positief voor je, goed voor je ontwikkeling van je algemene en educative kennis.quote:
Ik kom van boven de rivieren. Dat is nu juist de reden dat ik weer slecht verstaanbaar ben.quote:Op maandag 28 mei 2007 19:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
kom hem maar brengen dan. zie en hoor je een keer wat echt Nederland is. heel positief voor je, goed voor je ontwikkeling van je algemene en educative kennis.![]()
@Alicey. bedankt voor het erop wijzen van mijn schrijfwijze. ik heb duidelijk nog even een cursus Nederlands schrijven nodig (en dat voor het HBO :S). zal ik jou dan gelijk een cursus logopedie geven??? of kom jij wel van boven de rivieren?
quote:Op maandag 28 mei 2007 19:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik kom van boven de rivieren. Dat is nu juist de reden dat ik weer slecht verstaanbaar ben.
Logopedie?quote:Op maandag 28 mei 2007 19:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
kom hem maar brengen dan. zie en hoor je een keer wat echt Nederland is. heel positief voor je, goed voor je ontwikkeling van je algemene en educative kennis.![]()
@Alicey. bedankt voor het erop wijzen van mijn schrijfwijze. ik heb duidelijk nog even een cursus Nederlands schrijven nodig (en dat voor het HBO :S). zal ik jou dan gelijk een cursus logopedie geven??? of kom jij wel van boven de rivieren?
Jup, iedereen in Brabant/Limburg is boer.quote:Op maandag 28 mei 2007 23:46 schreef Borjoyzee het volgende:
Die riviertjes liggen er met een reden, om het echte Nederland af te scheiden van het ranizige afvalputje onder de riviertjes.
houdoe wat een knakenwoord zeg, kutboeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |