abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 mei 2007 @ 23:19:11 #101
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_49744782
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 23:11 schreef mrbombastic het volgende:
Utereg 't mooist van allemoal!!!
[url=http://www.domverlaoters.nl/muziek/herman_berkien-utereg_me_stadje_supportersversie[1].mp3]http://www.domverlaoters.nl/muziek/herman_berkien-utereg_me_stadje_supportersversie[1].mp3[/url]
Prutser
pi_49744896
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 23:19 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Prutser
Dat is niet mijn schuld.
pi_49749992
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 11:34 schreef Use_This_Name het volgende:
haha! trots zijn op het feit dat je nederlands-belgisch praat

als je een meisje bent geef ik je gelijk, heerlijk accent! als je een vent bent zou je moeten balen met dat homo accent

heb eens ruzie gehad met een brabander, leek net of ie me complimentjes gaf met die vriendelijke tonen in zijn stem
Noemen jullie onze dialecten Belgisch? "Da moede nu echt nie doen"
Onze dialecten bestonden al van de tijd dat België ook op heel Nederland sloeg, en zullen er nog lang na België zijn.

Er is geen enkele reden om te zeggen dat de Noord-Brabanders niet het echte Nederlands spreken, integendeel, het Brabants heeft ook een belangrijke rol gespeeld bij het bepalen van de standaardtaal.

Al dit gedoe is onnatuurlijk, tijd voor het Nederland der volkeren, niet Belgisch, niet Hollands, wel Nederlands. Allen gelijk en even waardevol.

vrijdag 25 mei 2007 @ 03:42:37 #104
8369 speknek
Another day another slay
pi_49750135
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 11:26 schreef Mr_Booze het volgende:
van dat idiote strenge/harde/zakelijke ABN omstreken randstad
Probeer je nou jullie eigen economische achtergesteldheid te wijten aan het accent? .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 09:29:18 #105
132411 Mr_Booze
Mollenklem leggen met Jantien
pi_49752703
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 03:42 schreef speknek het volgende:

[..]

Probeer je nou jullie eigen economische achtergesteldheid te wijten aan het accent? .
Economische achtergesteldheid van Brabant hahaha. De industrie van Veghel had de grootste groei van heel Nederland in 2006. Ik bedoel te zeggen dat wij Brabanders op het werk gewoon ABN praten maar thuis gewoon dialect. Maar jullie gaan thuis door met ABN spreken.
This signature was placed by Mr_Booze, and not FA ;)
pi_49756123
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 09:29 schreef Mr_Booze het volgende:

[..]

Economische achtergesteldheid van Brabant hahaha. De industrie van Veghel had de grootste groei van heel Nederland in 2006. Ik bedoel te zeggen dat wij Brabanders op het werk gewoon ABN praten maar thuis gewoon dialect. Maar jullie gaan thuis door met ABN spreken.
Jaja. Brabanders en Limburgers steunen op de randstad. Zonder randstad waren jullie allang verloren. De kennis en de macht zit in randstad. Doordat wij hard werken kunnen jullie lekker uitkeringen trekken.
Convinced that any doctrine of superiority based on racial differentiation is scientifically false, morally condemnable, socially unjust and dangerous, and that there is no justification for racial discrimination in theory or in practice, anywhere.
pi_49756163
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 11:13 schreef spanks het volgende:

[..]

Jaja. Brabanders en Limburgers steunen op de randstad. Zonder randstad waren jullie allang verloren. De kennis en de macht zit in randstad. Doordat wij hard werken kunnen jullie lekker uitkeringen trekken.
Zonder Brabant hebben jullie geen licht.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 11:26:59 #108
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_49756668
quote:

[..]

Hoe komt men er nu bij dat er in de Randstad ABN gesproken wordt. Dit geldt misschien voor de regio Haarlem en Het Gooi, maar rondom de grote steden wordt echt geen ABN gesproken.
pi_49756858
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 11:13 schreef spanks het volgende:

[..]

We spreken jullie nog wel als de zeespiegel een meter of 5 gestegen is door global warming en jullie ons smeken om jullie te komen redden met onze luxe zeiljachten terwijl jullie allemaal blind van paniek de euromast invluchten
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 11:31:50 #110
132411 Mr_Booze
pi_49756862
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 11:26 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Hoe komt men er nu bij dat er in de Randstad ABN gesproken wordt. Dit geldt misschien voor de regio Haarlem en Het Gooi, maar rondom de grote steden wordt echt geen ABN gesproken.
Ja ik haal het effe door elkaar.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 11:47:44 #111
176940 Toitle
3x links is ook rechts.
pi_49757606
quote:

"Wa hedde gij ene skone box an".

De zachte 'g' roeleert.
Woon nu ongeveer 3 maanden in Brabant, dit heb ik echt nog nooit gehoord.

''Beste kerel'' wordt waarschijnlijk alleen in Wassenaar gebruikt. Je gooit alles van boven de rivieren op de grote hoop maar als we jullie met Limburg vergelijken gaat Brabant over de zeik, beetje jammer.
When nothing goes right . . . go left.
pi_49758209
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 11:47 schreef Toitle het volgende:

[..]

''Beste kerel'' wordt waarschijnlijk alleen in Wassenaar gebruikt. Je gooit alles van boven de rivieren op de grote hoop maar als we jullie met Limburg vergelijken gaat Brabant over de zeik, beetje jammer.
Limburgers en Brabo's zijn allemaal hetzelfde: Reserve-Belgen
Convinced that any doctrine of superiority based on racial differentiation is scientifically false, morally condemnable, socially unjust and dangerous, and that there is no justification for racial discrimination in theory or in practice, anywhere.
pi_49758544
ik kom uit 't rivierenland... net er tussenin
pi_49758808
quote:

[..]

Het feit dat de economische groei het hoogste was, zegt toch helemaal niets over de algemene situatie t.o.v. de rest van Nederland??

Dat ABN spreken gebeurt trouwens lang niet overal. "boven de rivieren" is nogal een groot gebied...
In de omgeving rond de "villa-enclaves" Wassenaar, etc.. zal wel een behoorlijk deel ABN spreken...
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 20:57:50 #115
158844 Pwn_zoon
Dangerously Divine
pi_49775383
Wat een topic...

Even wat zaken op een rijtje:

- Linburgs en Brabants is GEEN Belgisch!
Zowat alle 'Hollanders' denken dat, misschien omdat het dicht tegen de grens aanligt.
Maar alleen mensen die bij de grens wonen weten hoe ECHT Belgisch klinkt.
Dit is echt wel heel anders, bovendien gebruiken ze vaak andere woordjes in Vlaamse dialecten.
Zo noemen ze een ruitenwisser in Belgie een "regen-heen-en-weer-stangske"
In Limburg is het een roetewisser, dit lijkt gewoon op het Nederlands.

Nog een voorbeeld: "De inktcartridge werkt niet meer goed."
In Limburg wordt dat: "De ink cartritsj werrek neet mie good".
In Belgie tenslotte: "De cartouge bougeert ni mer deftig" --> ik bedoel maar

- Het moderne Nederlands stamt af van het Diets, en dit is weer afkomstig van het Duits.
Quote Wikipedia:
quote:
In de ruimste zin waren alle Middelnederlandse dialecten, met uitzondering van de Limburgse, Nederduitse dialecten. In deze periode, voor het ontstaan van de standaardtalen, was er dus binnen het dialectcontinuum nog geen eenduidige taalgrens tussen "Nederlands" en "Duits". Door de ontwikkeling van de Nederlandse standaardtaal begint een volgende fase: het Nieuwnederlands.
Limburgers dus voor halve Duitsers uitmaken wat vaak gebeurt is dus dom, want de rest stamt daar ook vanaf

- Het "perfecte" Nederlands vond men in de jaren '50 het Haarlems.
Nieuwslezers van het radiojournaal moesten daar geboren zijn anders kregen ze die baan niet ;p

- En tot slot nog een zeer belangrijk punt dat jullie over het hoofd zien:
Juist beneden de rivieren spreken ze nog Nederlands, boven die revieren hoor je tegenwoordig meer Arabisch, Turks, Papiamento of Surinaamse straattaal !! !!
Allmighty & Allrighty :D!
Op 16-04-2007 22:29 schreef Noodly het volgende:
ik wilde even zeggen dat ik die nickname altijd zo leuk vind :@ _O_
  vrijdag 25 mei 2007 @ 21:32:31 #116
132411 Mr_Booze
pi_49776565
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 11:47 schreef Toitle het volgende:

[..]

Euh waar woon je want deze opmerking wordt veelal gesproken in Veghel, Erp, Gemert, Eerde, Zijtaard en Boekel. Het betekend wat heb je een mooie broek aan.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 21:33:24 #117
132411 Mr_Booze
pi_49776593
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 12:18 schreef OA het volgende:

[..]

Het feit dat de economische groei het hoogste was, zegt toch helemaal niets over de algemene situatie t.o.v. de rest van Nederland??

Dat ABN spreken gebeurt trouwens lang niet overal. "boven de rivieren" is nogal een groot gebied...
In de omgeving rond de "villa-enclaves" Wassenaar, etc.. zal wel een behoorlijk deel ABN spreken...
Nou dat zegt er heel veel over de randstad dat het zijn mainport positie begint te verliezen.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 22:48:41 #118
176940 Toitle
3x links is ook rechts.
pi_49779277
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 21:32 schreef Mr_Booze het volgende:

[..]

Euh waar woon je want deze opmerking wordt veelal gesproken in Veghel, Erp, Gemert, Eerde, Zijtaard en Boekel. Het betekend wat heb je een mooie broek aan.
Ik woon nu in Geldrop.
When nothing goes right . . . go left.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 23:02:52 #119
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_49779729
quote:

[..]

Nigeria vertoont ook groeicijfers van 10%.
Ten percent faster with a sturdier frame
  vrijdag 25 mei 2007 @ 23:03:45 #120
53267 TC03
pi_49779760
Overigens kan ik iemand die echt plat Brabants of Limburgs praat niet serieus nemen, dat klinkt echt een beetje achterlijk. Vooral dat Zuid-Limburgs. Dat trage zangerige.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 10:12:33 #121
132411 Mr_Booze
pi_49785981
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 23:02 schreef TC03 het volgende:

[..]

Nigeria vertoont ook groeicijfers van 10%.
Nigeria heeft niet een van de grootste aviation productie bedrijven ter wereld gevestigd wat Brabant wel heeft. Vanderlande ooit van gehoord bijna alle transportbanden in Schiphol, J.F Kennedy Airport, Heathrow hebben ze allemaal van Vanderlande. Terwijl de randstand verzakkingen ziet in bereikbaarheid neemt de positie van Brabant toe.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 11:58:00 #122
53267 TC03
pi_49787963
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 10:12 schreef Mr_Booze het volgende:

[..]

Nigeria heeft niet een van de grootste aviation productie bedrijven ter wereld gevestigd wat Brabant wel heeft. Vanderlande ooit van gehoord bijna alle transportbanden in Schiphol, J.F Kennedy Airport, Heathrow hebben ze allemaal van Vanderlande. Terwijl de randstand verzakkingen ziet in bereikbaarheid neemt de positie van Brabant toe.
Boeiend.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 12:08:04 #123
118413 Dickbride
Hilarisch. Nee, echt.
pi_49788211
quote:
"Wa hedde gij ene skone box an".
Wat betekent dat ?
Cheeex with deeeex: hoeiboei! -Sandstorm- schreef: Koop je toch een spiraal, kut. Biogarde schreef: Moet het topic weer open? Foto's van je kut en tieten naar -mailadres weg-
  zaterdag 26 mei 2007 @ 12:11:52 #124
54310 Keano
PSV / Celtic
pi_49788312
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:08 schreef Dickbride het volgende:

[..]

Wat betekent dat ?
Da ge unne mooie broek aanhebt

Hier in Geldrop hoor je dat vaak
"These four walls saw the rise and fall and your midnight getaway"
pi_49788401
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 10:12 schreef Mr_Booze het volgende:

[..]

Brabant is geweldig te bereiken Alleen maar tweestrooks provenciale wegen die voor geen meter opschieten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')