DOh? Meestal zijn die er om water af te voeren eh.quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:28 schreef Apfel. het volgende:
oprotten met de zachte g, de rivieren zijn er niet voor niets !!
Rivieren?quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:28 schreef Apfel. het volgende:
de rivieren zijn er niet voor niets !!
Nee, mensen met een zachte g te scheiden met de normale mensen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:29 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
DOh? Meestal zijn die er om water af te voeren eh.
Zelfs dat Amsterdams klinkt niet gezellig nog veel te veel harde klanken.quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:31 schreef thewishmaster het volgende:
Alsof er boven de rivieren altijd bekakt wordt gesproken, wel eens plat Amsterdams/Haags of Rotterdams gehoord?
De gezellige mensen onderscheiden van het kak volk.quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:32 schreef Apfel. het volgende:
[..]
Nee, mensen met een zachte g te scheiden met de normale mensen.![]()
Ik spreek zelf wel een beetje Amsterdams. Het klinkt inderdaad niet erg vriendelijk, alleen zie er maar eens vanaf te komen na al die jarenquote:Op donderdag 24 mei 2007 11:32 schreef Mr_Booze het volgende:
[..]
Zelfs dat Amsterdams klinkt niet gezellig nog veel te veel harde klanken.![]()
Dat bedoel ik dus alles wat boven de rivieren gebeurt is "Hate Preaching"quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:34 schreef Use_This_Name het volgende:
haha! trots zijn op het feit dat je nederlands-belgisch praat
als je een meisje bent geef ik je gelijk, heerlijk accent! als je een vent bent zou je moeten balen met dat homo accent
heb eens ruzie gehad met een brabander, leek net of ie me complimentjes gaf met die vriendelijke tonen in zijn stem
Niemand praat hier zo.quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:26 schreef Mr_Booze het volgende:
Er wordt hier wel gezeurd over mensen van onder de rivieren. Maar bij mij gaan de tenen krommen als er kak ABN wordt gesproken vreselijk ("Beste kerel, hoe gaat het met je?") van dat idiote strenge/harde/zakelijke ABN omstreken randstad, ons Brabantse dialect is tenminste gezellig "Houdoe", "Kei veul" , "Wa hedde gij ene skone box an".![]()
De zachte 'g' roeleert.![]()
beste kerel, hoe gaat et met je?quote:
Ik heb het wel over de normale wereld of is jullie Amsterdam alleen maar "onderwereld circuit".quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:36 schreef Use_This_Name het volgende:
[..]
beste kerel, hoe gaat et met je?
dat heb ik nog nooit gehoord nee in amsterdam!
wel
hasj coke pillen??? hey psssssst.... xtc???
Dat jullie nou alleen wandelingen maken met 'ons mam'.quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:38 schreef Mr_Booze het volgende:
[..]
Ik heb het wel over de normale wereld of is jullie Amsterdam alleen maar "onderwereld circuit".![]()
quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:34 schreef Use_This_Name het volgende:
heb eens ruzie gehad met een brabander, leek net of ie me complimentjes gaf met die vriendelijke tonen in zijn stem
quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:38 schreef Birra het volgende:
Heb je geen skunk dan?
Bij ons kunnen we nog tenminste wandelingen maken.quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:39 schreef Birra het volgende:
[..]
Dat jullie nou alleen wandelingen maken met 'ons mam'.
Maak je een grapje of weet je echt niet wat het is?quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:40 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
[afbeelding]
Moet ik 'm inpakken of snuif je 'm hier leeg?
Bij ons kunnen we vliegen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:41 schreef Mr_Booze het volgende:
[..]
Bij ons kunnen we nog tenminste wandelingen maken.![]()
Dat zie je toch? Een stinkdier.quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:41 schreef Birra het volgende:
[..]
Maak je een grapje of weet je echt niet wat het is?
quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:34 schreef Use_This_Name het volgende:
als je een meisje bent geef ik je gelijk, heerlijk accent! als je een vent bent zou je moeten balen met dat homo accent
Je bent een kutuser.quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:43 schreef Kreator het volgende:
Het is een achterbaks volkje dat je nooit in je gezicht durft te zeggen waar het op staat.. Bovendien zijn ze niet te verstaan en zijn mensen die met carnaval heulemoal los gaan niet helemaal fris in de bol.
quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:01 schreef Birra het volgende:
De mensen onder de rivieren leven met varkens.
Kinderen in de randstad weten niet eens wat dieren eigelijk zijn. Toevallig ook dat de Groenlinks/Parij voor de Dieren daar is ontstaan.quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:01 schreef Birra het volgende:
Niet meer, die moesten we van de mensen boven de rivieren allemaal ruimen toen ze varkenspest hadden.quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:01 schreef Birra het volgende:
Al die "boeruh"roepers in Eindhoven wonen natuurlijk allemaal wel op een boerderijquote:Op donderdag 24 mei 2007 12:04 schreef Mr_Booze het volgende:
[..]
Kinderen in de randstad weten niet eens wat dieren eigelijk zijn. Toevallig ook dat de Groenlinks/Parij voor de Dieren daar is ontstaan.![]()
Als je een beetje verstand hebt van de regio Eindhoven is dat er veel veehouderijen zijn. En natuurlijk is niet iedere Eindhovenaar een boer maar het gemiddelde van kinderen die niet eens weten hoe een schaap eruit ziet is in de randstand toch een tikkeltje hoger.quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:21 schreef Joppy het volgende:
[..]
Al die "boeruh"roepers in Eindhoven wonen natuurlijk allemaal wel op een boerderij![]()
Onzin. Ik ben geboren en getogen in Amsterdam, en toch heb ik geen Amsterdams accent meer. Hooguit dat je het hoort als je me heel erg boos maakt, en bij het gebruik van bepaalde woorden.quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:34 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Ik spreek zelf wel een beetje Amsterdams. Het klinkt inderdaad niet erg vriendelijk, alleen zie er maar eens vanaf te komen na al die jaren.
Wist je dat in de Randstad ook platteland hebt?quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:22 schreef Mr_Booze het volgende:
[..]
Als je een beetje verstand hebt van de regio Eindhoven is dat er veel veehouderijen zijn. En natuurlijk is niet iedere Eindhovenaar een boer maar het gemiddelde van kinderen die niet eens weten hoe een schaap eruit ziet is in de randstand toch een tikkeltje hoger.![]()
En hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Bij mij lijkt het steeds erger te wordenquote:Op donderdag 24 mei 2007 12:26 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Onzin. Ik ben geboren en getogen in Amsterdam, en toch heb ik geen Amsterdams accent meer. Hooguit dat je het hoort als je me heel erg boos maakt, en bij het gebruik van bepaalde woorden.
Precies, indien vrouwlijk is het gewoon een cheyl accentquote:Op donderdag 24 mei 2007 11:34 schreef Use_This_Name het volgende:
Ja over het grote deel akkerbouw..quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:27 schreef Joppy het volgende:
[..]
Wist je dat in de Randstad ook platteland hebt?
Ik ben 70km naar het oosten verhuisd. Het enige Amsterdams dat ik nog hoor is als ik bij familie op bezoek ben.quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:29 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
En hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Bij mij lijkt het steeds erger te worden.
Dat bedoel ik dus ik heb percies hetzelfde en als je dat vergelijkt met de Randstad, "Mensen boven de rivieren" zijn na werktijden gewoon ongezellig/hard.quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:37 schreef Sirtalis het volgende:
Zeg, ik ben ook een Brabo, spreek vlekkeloos Tilburgs of Boschs, maar ben er godsliederlijk blij mee dat ik ook accentloos Algemeen Nederlands (beschaafd mag er niet meer bij heren, dames....) spreek. Zodoende mag ik gezellig elke ochtend boven de rivieren komen werken. Thuis doen we wel weer gemoedelijk, bourgondisch en gezellig. En alles kei natuurlijk.
Probeer eens een tik-cursus voor je je op mijn Internet waagt, proleetquote:Op donderdag 24 mei 2007 12:36 schreef Tsurany het volgende:
Stom inteelt volt ga is deaud proleten.
Mwah, er is ook redelijk veel melkveehouderij hoor. Met name in de gebieden met meer venige grond.quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:33 schreef Mr_Booze het volgende:
[..]
Ja over het grote deel akkerbouw..En als je het totaal bekijkt is totale activiteit boeren het kleinst van heel Nederland ze worden daar weggepest met regels die er niet toe doen. En nu dat er een Partij voor Dieren is moet er ook nog een verbod komen op het doden van fruitvliegjes.
Hoe meer je naar het zuiden en naar het oosten van Nederland hoe meer boeren je aantreft dus ook Brabant Boekel bijv. is een van de grootste concentraties van varkenshouderijen.
Weer back on topic.![]()
Dat betwijfel ik denk ik wel maar je bent sneller uit Eindhoven dan Rotterdam of Amsterdam omdat die steden groter zijn. En Eindhoven bestaat uit opgeraapte dorpen waar eerst agrarische sector enorm was. Als je over de A50 van Eindhoven naar Veghel rijd kun je het aantal boerderijen niet op een hand tellen. Kinderen zien het eerder dan dat je in een buurt midden in Amsterdam woont.quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:40 schreef Joppy het volgende:
[..]
Mwah, er is ook redelijk veel melkveehouderij hoor. Met name in de gebieden met meer venige grond.
Maar denk je dat iemand die in Eindhoven er net zoveel van weet als in de dorpen?
IJ-tunnel door, recht door blijven rijden en je zit zo midden in Waterland.quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:47 schreef Mr_Booze het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik denk ik wel maar je bent sneller uit Eindhoven dan Rotterdam of Amsterdam omdat die steden groter zijn. En Eindhoven bestaat uit opgeraapte dorpen waar eerst agrarische sector enorm was. Als je over de A50 van Eindhoven naar Veghel rijd kun je het aantal boerderijen niet op een hand tellen. Kinderen zien het eerder dan dat je in een buurt midden in Amsterdam woont.
Zeg ik niet maar ik zeg dat het minder erg is. Als ik de omgevingen vergelijk.quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:55 schreef Joppy het volgende:
[..]
IJ-tunnel door, recht door blijven rijden en je zit zo midden in Waterland.
Maar dan nog, zelfs in de kleinste dorpen, met volop agrische activiteit, zijn er kinderen die nog denken dat melk uit een fabriek komt. En dat zou in een grote stad als Eindhoven anders zijn?
Eronder dusquote:Op donderdag 24 mei 2007 12:27 schreef avw1982 het volgende:
Ik woon dus 200m aan de verkeerde kant van de rivier.![]()
dank .. !quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:59 schreef Viking84 het volgende:
Mensen van onder de rivieren zijn buitenlanders. Het wordt tijd dat Brabant en Limburg weer bij België wordt ingepropt. Ze kunnen niet eens ABN praten en dat kunnen Friezen en Groningers weer wel.
Wat een militante wartaal. Friesland en GRoningen horen bij de allerarmste regio's van Europa, die allemaal subsidies van de EU krijgen voor achterstandsbeleid waar je je als Nederland voor mag schamen!quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:59 schreef Viking84 het volgende:
Mensen van onder de rivieren zijn buitenlanders. Het wordt tijd dat Brabant en Limburg weer bij België wordt ingepropt. Ze kunnen niet eens ABN praten en dat kunnen Friezen en Groningers weer wel.
daar heb ik het niet over.quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:08 schreef Perico het volgende:
[..]
Wat een militante wartaal. Friesland en GRoningen horen bij de allerarmste regio's van Europa, die allemaal subsidies van de EU krijgen voor achterstandsbeleid waar je je als Nederland voor mag schamen!
De hele Nederlandse welvaart is gebouwd op de Limburgse kolen, en daarvoor zijn tienduizenden mensen vroeg gestorven. Dus, you owe us one!![]()
belgië hoorde ooit bij de Nederlanden en Limburg had beter bij België opgedeeld kunnen worden ipv bij Nederland. Het is tijd om orde op zaken te stellen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:17 schreef Tangarine het volgende:
friezen zijn pas buitenlanders, en limburg enzo hebben nooit bij belgië gehoord, het is eerder andersom
quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:20 schreef Tangarine het volgende:
als onder de rivieren nou bij belgië hoort, en we friesland onafhankelijk maken, is iedereen blij
Rare w?quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
daar heb ik het niet over.
Ik heb het over ABN kunnen spreken of niet en dat kunnen de mensen van onder de rivieren niet. Je hoort áltijd die zachte g hoe goed ze ook hun best doen om normaal te spreken.
En die rare w... brrrr...
Dus, enkel vanwege een zachte G heb je een blinde moslimhaatachtige hekel aan ons, Limburgers, maar de Friezen, de Basken van Nederland, die alles tweetalig doen.. tsjah, die horen er dan echt bij.quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:18 schreef Viking84 het volgende:
belgië hoorde ooit bij de Nederlanden en Limburg had beter bij België opgedeeld kunnen worden ipv bij Nederland. Het is tijd om orde op zaken te stellen.
En Friezen zijn géén buitenlanders!!!![]()
![]()
.
*recht voor Kreator gaat staanquote:Op donderdag 24 mei 2007 11:43 schreef Kreator het volgende:
Het is een achterbaks volkje dat je nooit in je gezicht durft te zeggen waar het op staat.. Bovendien zijn ze niet te verstaan en zijn mensen die met carnaval heulemoal los gaan niet helemaal fris in de bol.
Precies.quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:22 schreef Perico het volgende:
Dus, enkel vanwege een zachte G heb je een blinde moslimhaatachtige hekel aan ons, Limburgers, maar de Friezen, de Basken van Nederland, die alles tweetalig doen.. tsjah, die horen er dan echt bij.
Dat is pas logica.
Dus, enkel vanwege een zachte G heb je een blinde moslimhaatachtige hekel aan ons, Limburgers, maar de Friezen, de Basken van Nederland, die alles tweetalig doen.. tsjah, die horen er dan echt bij.quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:22 schreef Perico het volgende:
quote]Op donderdag 24 mei 2007 18:18 schreef Viking84 het volgende:
belgië hoorde ooit bij de Nederlanden en Limburg had beter bij België opgedeeld kunnen worden ipv bij Nederland. Het is tijd om orde op zaken te stellen.
En Friezen zijn géén buitenlanders!!!![]()
![]()
.
En net vond je nog dat Brabant en Limburg bij Belgie ingedeeld moest worden?quote:En ik heb geen hekel aan *jullie*, als jullie maar ABN spreken.
ja, maar dat betekent niet dat ik een hekel heb aan *jullie*.quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:29 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
En net vond je nog dat Brabant en Limburg bij Belgie ingedeeld moest worden?
voor de legitimatieplicht was het ook een buitenland/paspoortlandquote:Op donderdag 24 mei 2007 18:29 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
En net vond je nog dat Brabant en Limburg bij Belgie ingedeeld moest worden?
Dan heb je maar een klein landje over.quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ja, maar dat betekent niet dat ik een hekel heb aan *jullie*.
Ik hoop dat *jullie* wel door hebben dat ik hier schromelijk zit te overdrijven. De realiteit is dat ik alleen op weg naar Frankrijk door Brabant / Limburg kom en dat Nederland voor mij eigenlijk ophoudt bij de randstad.
Sorry. Onbekend maakt onbemind.
Tuurlijk.quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:36 schreef donald_dick het volgende:
[..]
voor de legitimatieplicht was het ook een buitenland/paspoortland
Ik herinner me ineens een aflevering van Puberruil waarin een Drent ondertiteld moest worden en een allochtoon nietquote:Op donderdag 24 mei 2007 18:36 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Dan heb je maar een klein landje over.
Een Brabander kan zich overigens best verstaanbaar maken, zo heel moeilijk is het ABN nu ook weer niet. Je hebt hier wel van die jeugd die het 'stoer' vinden om zo brabants mogelijk te praten.![]()
Jij hebt niet eens het verstandelijke vermogen om een foutieve quote die er maar een half minuutje stond, in de code wel juist aan te passen. Dat is gemakzucht.quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:25 schreef Viking84 het volgende:
Het punt is:
Een Fries die Nederlands spreekt is prima verstaanbaar.
Een Limburger die Nederlands spreekt (of daar een poging toe doet) niet.
En ik kan mensen uit alle provincies verstaan, behalve de mensen uit..... vul maar in.
En ik heb geen hekel aan *jullie*, als jullie maar ABN spreken.
En quoten kun je ook al niet.
Ja dat is een pure genetische tekortkoming van jou. Al die zoute zeewind die rechtstreeks vanaf de noordpool al 23 jaar tegen op jouw hoofd staat. Ach, daar kun je ook niets aan doenquote:Op donderdag 24 mei 2007 18:38 schreef Viking84 het volgende:
Ja, want iemand niet kunnen verstaan kan natuurlijk geen fysiologische oorzaak hebben hè.
quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:44 schreef Perico het volgende:
[..]
Ja dat is een pure genetische tekortkoming van jou. Al die zoute zeewind die rechtstreeks vanaf de noordpool al 23 jaar tegen op jouw hoofd staat. Ach, daar kun je ook niets aan doen
en ik maar denken dat je oost-indisch doof bent...quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:46 schreef Viking84 het volgende:
[..].
nee, ik ben slechthorend. Daardoor heb ik extra moeite met mensen te verstaan die anders spreken dan ik gewend ben.
Dat klopt, de harde g komt van het Joods.quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:43 schreef releaze het volgende:
ik heb overigens ooit begrepen dat het ABN in de kern afstamt van, jawel, het brabants.
ook dat jaquote:Op donderdag 24 mei 2007 18:52 schreef donald_dick het volgende:
[..]
en ik maar denken dat je oost-indisch doof bent...
Zelfs de belgen willen ons niet.quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:56 schreef Stampurtjuh het volgende:
kunnen we dat stukje onder de rivieren niet gewoon afstaan aan de belgen ? met hun homo accent voor de mannen, wel graag alle vrouwen met een zachte "g" overlaten komen naar de randstad :p
"Stampurtjuh"quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:56 schreef Stampurtjuh het volgende:
kunnen we dat stukje onder de rivieren niet gewoon afstaan aan de belgen ? met hun homo accent voor de mannen, wel graag alle vrouwen met een zachte "g" overlaten komen naar de randstad :p
quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:56 schreef Stampurtjuh het volgende:
Van wat anders?quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:43 schreef releaze het volgende:
ik heb overigens ooit begrepen dat het ABN in de kern afstamt van, jawel, het brabants.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |