Dat is geen argument. Auto's stoten ook CO2 uit, verbieden dan maar?quote:Op donderdag 24 mei 2007 00:28 schreef Stupiditeit het volgende:
[..]
Uhm, er zit wel een goed idee achter de verbod van gloeilampen. Iets van 1/200 van een bepaald gasuitstoot verminder je dan.
Goed
Inderdaad, de schrik slaat me om het hart bij de gedachte dat ze pas 100 dagen onderweg zijn. Normaliter zijn er dus nog 1360 dagen te gaan. 1360 dagen waarin allerlei dingen die tot nu in vrijheid beslist konden worden door iedereen op zijn eigen manier, zullen worden omgezet in een aanpak waarbij dwang voorop staat.quote:Op donderdag 24 mei 2007 00:23 schreef TC03 het volgende:
Wat een enorm slecht idee. Dit kabinet is echt te walgelijk voor woorden, wat een betutteling zeg. Ook al dat idee over die gloeilampen, pfff...
Onzin, gloeilampen zijn alleen van toegevoegde waarde als je zo'n kroonluchter hebt, verder zie ik de nut van een gloeilamp niet in.quote:Op donderdag 24 mei 2007 00:58 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat is geen argument. Auto's stoten ook CO2 uit, verbieden dan maar?
De andere helft heeft al een bestemming.quote:Op woensdag 23 mei 2007 22:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Waarom niet gewoon 100%?
Is dat zo joh, is de Haagin gestopt? En daar werd als reden voor genomen dat er niet genoeg allochtonen aan mee deden?quote:Op donderdag 24 mei 2007 09:47 schreef freud het volgende:
Hmm, dan komt het volgende probleem: het vinden van genoeg gekwalificeerde allochtone stagiaires... Net als dat bericht dat er meer allochtonen in het hogere management moeten komen... Als ze gekwalificeerd zijn, komen ze er vanzelf.
Klinkt als de Haagse Hogeschool. Die zijn ook gestopt met ondersteunen van alles wat niet allochtoon is. Dag introductiedagen, jullie accepteren ook autochtonen dus krijgen geen ondersteuning meer.
Debiele bestuurders...
te gek voor woordenquote:Op donderdag 24 mei 2007 09:47 schreef freud het volgende:
Hmm, dan komt het volgende probleem: het vinden van genoeg gekwalificeerde allochtone stagiaires... Net als dat bericht dat er meer allochtonen in het hogere management moeten komen... Als ze gekwalificeerd zijn, komen ze er vanzelf.
Klinkt als de Haagse Hogeschool. Die zijn ook gestopt met ondersteunen van alles wat niet allochtoon is. Dag introductiedagen, jullie accepteren ook autochtonen dus krijgen geen ondersteuning meer.
Debiele bestuurders...
Kortom, als allochtonen de kans krijgen op werk halen ze een achterstand op de autochtone bevolking snel in. Niks dus 'maakbaarheidsideaal', het is de keiharde waarheid!quote:'Hoogopgeleide allochtonen halen achterstand in'
(Novum) - Allochtonen die een baan hebben gevonden in het bedrijfsleven of bij de overheid halen achterstanden als een lager inkomen snel in. Na vijf tot tien jaar werken zijn er bij hogeropgeleiden uit verschillende bevolkingsgroepen geen noemenswaardige verschillen meer waar te nemen. Dat staat in een onderzoek van tijdschrift Intermediair. Het onderzoek wordt donderdag aangeboden aan staatssecretaris van Justitie Nebahat Albayrak (PvdA).
Uit het onderzoek blijkt verder dat allochtonen nog altijd meer moeite hebben met het vinden van een baan dan autochtonen. Bedrijven en organisaties die allochtoon talent zoeken, hebben moeite deze groep te bereiken. Hiervoor zou meer actieve bemiddeling noodzakelijk zijn.
Hogeropgeleide allochtonen zijn volgens het onderzoek twee keer zo vaak werkloos zijn als autochtonen. Ze moeten langer naar een baan zoeken en als ze die gevonden hebben, starten ze vaker onder hun niveau. Dat ligt volgens de onderzoekers deels aan hun eigen zoekgedrag en aan onbekendheid met de gewoontes binnen bedrijven.
Allochtonen met een hbo- of universitaire opleiding zijn ambitieus en zelfverzekerd, stellen de onderzoekers. Als ze eenmaal een baan hebben gevonden, zijn ze ervan overtuigd dat ze makkelijk een andere en betere baan kunnen vinden. Autochtonen blijken daarvan veel minder overtuigd.
Voor het onderzoek zijn de loopbaangegevens van twaalfhonderd allochtone en dertigduizend autochtone hogeropgeleiden met elkaar vergeleken.
Die laatste vraag heeft De Winter zeker opgesteld ofzo?quote:Meer allochtonen met topfuncties - Kamervragen
donderdag 24 mei 2007
Vragen van de leden Brinkman en Fritsma (PVV) aan de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en aan de Minister voor Wonen Wijken en Integratie over de hoeveelheid allochtonen in topfuncties.
1.
Heeft u kennis genomen van het artikel “Meer allochtonen in de top” (*)?
2.
Bent u het met ons eens dat zeker in de top van het management zou moeten gelden dat de beste een baan zou moeten krijgen? Zo nee waarom niet?
3.
Klopt het dat het mogelijk is dat door de genoemde verdeling, autochtone mannen maar voor 25 % kans hebben op een stageplaats bij het Rijk?
4.
Bent u het met ons eens dat dit beleid een dolksteek is voor al die autochtone mannen en vrouwen die graag bij het Rijk willen komen werken?
5.
Is het tegenwoordig de bedoeling van integratiebeleid dat allochtonen voorrang genieten boven de autochtone bevolking?
* Algemeen Dagblad, gedateerd 24 mei 2007
Inderdaad.quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:51 schreef Kadesh het volgende:
Die laatste vraag is voledig terecht.
Onzinnig plan. Je neemt de meest geschikte voor die functie aan. En wat als er nou bijvoorbeeld een bedrijf is met 20 plekken waardoor maar 0,2 Duitser ipv 1 hele aan het werk kan?quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:30 schreef Gia het volgende:
Het moet gewoon een afspiegeling van de samenleving zijn.
En dan mag, wmb, zelfs nog gekeken worden naar bevolkingsgroepen.
Wat is het percentage Antillianen in Nederland? Dan hetzelfde percentage op de stageplekken. (Eventueel door te trekken naar de banen)
Binnen elke groep kan dan weer rekening gehouden worden met 50 - 50 mannen - vrouwen.
Ja. Alle subsidie voor haagin en haaguit zijn gestopt. Alleen clubjes als marokkaanse en hindoestaanse studieverenigingen krijgen nog geld. HHS is heel snel aan het verpauperen, omdat alles gericht is op het imago als hogeschool voor allochtonen. Niveau is echt bedroevend slecht... Ben blijkbaar op tijd weggegaan daar. Zat toen met figuren als die kale gek van de AEL nederland in projectgroepenquote:Op donderdag 24 mei 2007 10:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Is dat zo joh, is de Haagin gestopt? En daar werd als reden voor genomen dat er niet genoeg allochtonen aan mee deden?
Dat is dus die achterlijke instelling. 'het moet een afspiegeling zijn...'quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:30 schreef Gia het volgende:
En dan mag, wmb, zelfs nog gekeken worden naar bevolkingsgroepen.
Wat is het percentage Antillianen in Nederland? Dan hetzelfde percentage op de stageplekken. (Eventueel door te trekken naar de banen)
Binnen elke groep kan dan weer rekening gehouden worden met 50 - 50 mannen - vrouwen.
Wat een lariekoek zeg.quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:30 schreef Gia het volgende:
Het blijkt dus dat als je allochtonen een kans geeft ze het best goed doen. Ik zie niet in wat er op tegen is dat je als overheid het goede voorbeeld probeert te geven richting de ondernemers.quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:26 schreef Plato1980 het volgende:
Het is zoals gezegd n onzinnig voorstel, maar de hoeveelheid geldverslindende kamervragen van Wilders begint ook lachwekkend te worden.
De Ariers kunnen het wel weer schudden zie ikquote:Op donderdag 24 mei 2007 00:01 schreef Stupiditeit het volgende:
[..]
Nee, pas als je in allah gelooft of neger bent, denk ik.
Nu doe je net alsof allochtonen geen kansen hebben in Nederland. Hou toch op zeg.quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het blijkt dus dat als je allochtonen een kans geeft ze het best goed doen.
En dat mag de overheid voor mij bepalen? Nee dankjewel.quote:Op donderdag 24 mei 2007 07:39 schreef Stupiditeit het volgende:
[..]
Onzin, gloeilampen zijn alleen van toegevoegde waarde als je zo'n kroonluchter hebt, verder zie ik de nut van een gloeilamp niet in.
Geslacht: Manquote:Op donderdag 24 mei 2007 14:34 schreef DrWolffenstein het volgende:
Maar goed, het is natuurlijk niet leuk voor mijn studiegenoten, maar ik kan nu als geregistreerd allochtoon natuurlijk wel makkelijker een afstudeerplaats vinden.
Hoezo? Hij heeft toch gewoon gelijk?quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:39 schreef Klopkoek het volgende:
Voordat iedereen dit plan af schiet gelieve dit bericht eerst even lezen:
[..]Wilders heeft weer kamervragen gesteld, zoals gewoonlijk weer een triest niveau.
[..]
Die laatste vraag heeft De Winter zeker opgesteld ofzo?![]()
Ja die liep ook rond toen ik er was volgens mij. Gelukkig ben ik in 2001 afgestudeerd, toen waren er amper theedoeken en liepen er veel lekkere wijfen. Das nu wel anders zag ik laatstquote:Op donderdag 24 mei 2007 13:32 schreef freud het volgende:
[..]
Ja. Alle subsidie voor haagin en haaguit zijn gestopt. Alleen clubjes als marokkaanse en hindoestaanse studieverenigingen krijgen nog geld. HHS is heel snel aan het verpauperen, omdat alles gericht is op het imago als hogeschool voor allochtonen. Niveau is echt bedroevend slecht... Ben blijkbaar op tijd weggegaan daar. Zat toen met figuren als die kale gek van de AEL nederland in projectgroepen.
Ja maar ik ook genoeg Ariërs die gekozen hebben op deze regering. Stelletje sukkels.quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:24 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
De Ariers kunnen het wel weer schudden zie ik.
quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:28 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
En dat mag de overheid voor mij bepalen? Nee dankjewel.
P.s. Is 'de nut' net zoiets als 'de idee', of is dit alvast een verkapte sollicitatie?![]()
quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:07 schreef fjs het volgende:
[..]
Ja maar ik ook genoeg Ariërs die gekozen hebben op deze regering. Stelletje sukkels.![]()
Mensen die Wilders serieus nemen (quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:17 schreef __Saviour__ het volgende:
Wilders schiet weer eens volkomen raak met die vragen. Deze 'positieve' discriminatie is weer zo'n walgelijke linkse stunt.
Ja laten we het positief zien, de doorsnee relmarokkaan is beter te verteren dan de proefballonnetjes van mevrouw Ter Horst.quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:33 schreef Elfletterig het volgende:
Dit is inderdaad misplaatste, positieve discriminatie. Alhoewel.... als je kijkt naar hoe we in Nederland kankeren op onze ambtenaren en de bureaucratie.... - Misschien heeft wat allochtone instroom daar juist wel een positieve invloed op.
Rassenschande is hetquote:Op donderdag 24 mei 2007 15:07 schreef fjs het volgende:
[..]
Ja maar ik ook genoeg Ariërs die gekozen hebben op deze regering. Stelletje sukkels.![]()
Gelukkig geeft Brederoo de burger nog een beetje moed.quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:28 schreef Stupiditeit het volgende:
[..]
Ach ja, ondanks mijn beperkingen in de Nederlandse taal zal mijn kans op een mooiere stage veel groter zijn dan die van jullie allemaal. Heerlijk is positieve discriminatie toch.
Ik zou er een werkstuk over kunnen schrijven waarbij de gemiddelde afstudeerscriptie verbleekt.quote:Op donderdag 24 mei 2007 17:49 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik kan wel een heel verhaal houden wat er fout aan Ter Horst is, maar ik houd het gewoon bij: alcohol zuipende, racistische teef![]()
Zullen we een staatsgreep plegen? Ik vind de situatie nu al dermate uitzichtloos dat ik geen enkel vertrouwen heb dat het ooit nog goed gaat komen met dit kabinet. Het is schandalig dat deze mensen ons land besturen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 17:49 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik kan wel een heel verhaal houden wat er fout aan Ter Horst is, maar ik houd het gewoon bij: alcohol zuipende, racistische teef![]()
In dat geval hoop ik dat dit kabinet zo door gaat.quote:Op donderdag 24 mei 2007 17:51 schreef TC03 het volgende:
Als dit kabinet zo doorgaat, regeert Wilders over vier jaar. Niet dat ik perse pro-Wilders ben, maar het is duizend keer beter dan de PVDA.
Over 4 jaar zal ie nog niet regeren. Hij werd na de laatste verkiezingen ook al bij voorbaat uitgesloten van de coaltievorming. Maar als deze struisvogelpolitiek zich verder voortzet, zal Wilders wel groeien en groeien, en over een wat langer tijdje echt niet meer genegeerd kunnen worden.quote:Op donderdag 24 mei 2007 17:51 schreef TC03 het volgende:
Als dit kabinet zo doorgaat, regeert Wilders over vier jaar. Niet dat ik perse pro-Wilders ben, maar het is duizend keer beter dan de PVDA.
Ik denk dat je Wilders onderschat. Vanuit het niets naar 9 zetels. Als het zo doorgaat heeft ie in 2011 gewoon 25 of 30 zetels hoor.quote:Op donderdag 24 mei 2007 17:56 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Over 4 jaar zal ie nog niet regeren. Hij werd na de laatste verkiezingen ook al bij voorbaat uitgesloten van de coaltievorming. Maar als deze struisvogelpolitiek zich verder voortzet, zal Wilders wel groeien en groeien, en over een wat langer tijdje echt niet meer genegeerd kunnen worden.
Ik ben ook absoluut geen fan van Wilders, maar sommige mensen noemen hem erg racistisch, nou als dat zo is dan is Ter Horst de kleindochter van Hitler, waarbij opa Adolf zich zou schamen voor de hersenloosheid van zijn kleinkind.quote:Op donderdag 24 mei 2007 17:51 schreef TC03 het volgende:
Zoiets zou best kunnen, maar dat is nog altijd een aantal zetels dat genegeerd kan worden. Bijvoorbeeld dat de andere partijen de meest onmogelijke coalities aangaan van kleine partijtjes om maar te voorkomen dat Wilders in de regering komt.quote:Op donderdag 24 mei 2007 17:58 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik denk dat je Wilders onderschat. Vanuit het niets naar 9 zetels. Als het zo doorgaat heeft ie in 2011 gewoon 25 of 30 zetels hoor.
Naar mijn inziens wordt Wilders wel gehoord. Je ziet andere partijen standpunten overnemen. Als ze beweren Wilders te negeren of als stompzinnig te beschouwen dan liegen ze.quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:02 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Zoiets zou best kunnen, maar dat is nog altijd een aantal zetels dat genegeerd kan worden. Bijvoorbeeld dat de andere partijen de meest onmogelijke coalities aangaan van kleine partijtjes om maar te voorkomen dat Wilders in de regering komt.
Het is gewoon pure racisme wat Ter Horst hier doet. Niks goede voorbeeld, het goede voorbeeld was geweest dat ze naar de kwaliteiten van de studenten zouden kijken en helemaal niet naar de afkomst. Maar schijnbaar is het goede voorbeeld van de PvdA dat Artikel 1 toch niet zo belangrijk is.quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:45 schreef zoalshetis het volgende:
ik vind dat er in dit topic schandalig gereageerd wordt. de meesten hier doen net of de allochtoon die aanspraak maakt op een stage bij de overheid een niet-hollands sprekende achterlijke kebabturk is.
ga voor de gein eens naar de amsterdamse vu. en kijk dan maar eens goed wat er allemaal uit tram of metro uitstapt. en nee, die geteinte mensen zijn niet de schoonmakers van de vu.
ik snap het goede voorbeeld van de pvda in dit opzicht. het is een tegengeluid op alle goed gekwalificeerde allochtonen die soms alleen op hun naam niet worden aangenomen. percentages vind ik des al niet te min gevaarlijk en stigmatiserend...
allicht ... toch is het voorstel feitelijk in strijd met de grondwetquote:Op donderdag 24 mei 2007 18:45 schreef zoalshetis het volgende:
ik vind dat er in dit topic schandalig gereageerd wordt. de meesten hier doen net of de allochtoon die aanspraak maakt op een stage bij de overheid een niet-hollands sprekende achterlijke kebabturk is.
ga voor de gein eens naar de amsterdamse vu. en kijk dan maar eens goed wat er allemaal uit tram of metro uitstapt. en nee, die geteinte mensen zijn niet de schoonmakers van de vu.
ja daarom vind ik het strooien met percentages ook niet slim, laten we zeggen oerdom. ze hadden beter intern gewoon meer allochtonen kunnen aannemen en verder geen ruchtbaarheid er aan moeten geven. dan geef je als overheid ook het goede voorbeeld zonder te discrimineren of stigmatiseren. ach ja die eeuwige mantel der liefde... pvda én labiele vrouw, dat is een hele selchte combinatie.quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
allicht ... toch is het voorstel feitelijk in strijd met de grondwet
Artikel 1, in gelijke gevallen gelijk behandelen. Niet discrimineren op afkomst.quote:Op donderdag 24 mei 2007 19:14 schreef LXIV het volgende:
Hoezo in strijd met de grondwet?
Daar ben ik het niet mee eens.quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:45 schreef zoalshetis het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |