quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:29 schreef OldJeller het volgende:
Positieve discriminatie is stupide. Bij alles, dus bevolkingsgroepen, geslacht, etcetera etcetera.
En dat is het jammere want die klaplopers verstieren de hele boel.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:40 schreef wipes66 het volgende:
[..]
Idd en die worden ook benadeelt omdat de overheid nu het beeld creeerd dat ze daar alleen zitten vanwege hun huidskleur.
Ok, maar laat het dan in verhouding staan, en niet dat van de 1000 plaatsen er per sé 500 voor allochtonen bestemd moeten zijn.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:56 schreef zoalshetis het volgende:
aan de andere kant zijn stageplekken wel heel erg goed voor je c.v. dus misschien stimuleert deze maatregel wel juist.
als het om werk gaat dan denk ik dat alles opgelost kan worden.
idd positieve discriminatie is net zo goed negatief.quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:30 schreef Martijn_fijn het volgende:
Leren ze het nou nooit? 'Positieve' discriminatie heeft een averechts en polariserend effect op de werkvloer.
dat zou idd moeten. maar toch komen er veel niet aan een baan door enkel hun 'naam' (dit kan je dus dubbel lezen)quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:17 schreef 7th_wave het volgende:
volgens mij zou het al genoeg zijn als de overheid zou melden dat allochtone stagairs een eerlijke kans maken. op deze manier vind ik het niet kunnen.
Schokkend.quote:Helft stageplaatsen bij Rijk voor allochtonen
Uitgegeven: 23 mei 2007 16:29
DEN HAAG - Enkele duizenden allochtonen kunnen de komende jaren stage lopen bij de rijksoverheid. Minister Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken heeft afgesproken dat de helft van de stageplaatsen moet worden aangeboden aan allochtonen.
Dat komt neer op vijfhonderd plaatsen. Ook moeten er de komende vier jaar vijftig allochtone managers bij het Rijk bijkomen.
Bovendien dienen meer vrouwen een leidinggevende functie te krijgen. In 2011 moet daarom een kwart van de algemene bestuursdienst uit vrouwen bestaan.
Diverser
Ter Horst kondigde woensdag een en ander aan tijdens en na afloop van een overleg met de Tweede Kamer, waarin ze haar ambities voor de komende jaren aangaf. De bewindsvrouw streeft onder meer naar een diverser personeelsbeleid.
Ook bij de benoeming van burgemeesters en commissarissen van de koningin zal ze op deze punten de vinger aan de pols houden. Daarbij gaat het dan niet alleen om iemands afkomst en geslacht, maar ook om de politieke kleur.
Burgemeester
De coalitiepartijen hebben afgesproken dat de gemeenteraad een bindende voordracht voor een burgemeester doet, waarvan de minister slechts in uitzonderlijke gevallen kan afwijken. Ter Horst houdt daaraan vast, maar zal wel onderzoeken wat hiervan de gevolgen zijn voor de samenstelling.
Tijdens het overleg kwamen ook de problemen met de gemeentelijke basisadministratie (GBA) aan de orde. Staatssecretaris Ank Bijleveld van Binnenlandse Zaken beschouwt het als één van haar prioriteiten om die aan te pakken. Ze zal ook kijken naar de suggestie van de PvdA om mensen te beboeten als ze niet op tijd hebben gemeld dat ze zijn verhuisd.
(c) ANP
Dat er rekening wordt gehouden met de politieke achtergrond is niet zo vreemd hoor, dat doen ze al jaren bij burgemeesters en commissarissen van de Koningin omdat er geen verkiezingen voor bestaan.quote:
Mja OK, daar heb je een punt. Het gaat om stageplaatsen en niet om banen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:22 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat zou idd moeten. maar toch komen er veel niet aan een baan door enkel hun 'naam' (dit kan je dus dubbel lezen)
ik vind dat het laten stageren van allochtonen misschien wel 70% moet zijn. komen ze bij een goede stage ook veel makkelijker aan een baan. en dat hoeft echt niet alleen de overheid te zijn.
prima plan denk ik uiteindelijk.
We hebben het over stageplaatsen. De gemiddelde allochtone student kan echt wel een fatsoenlijke brief schrijven, praten en zich fatsoenlijk kleden. We hebben het niet over loverboys of thugs ofzoquote:Op woensdag 23 mei 2007 20:32 schreef BasEnAad het volgende:
Achterlijk idee, zo passen we ons aan aan het idiote gedrag van allochtonen die geen fatsoenlijke brief kunnen schrijven, niet kunnen praten en zich aso kleden. Bovendien komen zo mensen op de verkeerde plaats terecht. Op deze manier help je de allochtonen helemaal niet, maar blijven ze achter en zullen ze nooit een fatsoenlijke baan vinden.
En uiteraard is het zuivere discriminatie (positieve discriminatie bestaat niet).
Nou nee hoor. Ik heb vroeger ook een tijdje voor een overheidsinstelling gewerkt en wat daar rondliepquote:Op woensdag 23 mei 2007 22:57 schreef djenneke het volgende:
[..]
We hebben het over stageplaatsen. De gemiddelde allochtone student kan echt wel een fatsoenlijke brief schrijven, praten en zich fatsoenlijk kleden. We hebben het niet over loverboys of thugs ofzo![]()
klopt, maar ik denk dat de stageplaatsen zelfs schoonmaken behelst.quote:Op woensdag 23 mei 2007 22:57 schreef djenneke het volgende:
[..]
We hebben het over stageplaatsen. De gemiddelde allochtone student kan echt wel een fatsoenlijke brief schrijven, praten en zich fatsoenlijk kleden. We hebben het niet over loverboys of thugs ofzo![]()
Blijkbaar dus niet, anders waren ze wel aan een stageplek gekomen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 22:57 schreef djenneke het volgende:
[..]
Nou ja, je bent toch wel allochtoon uit een land als Marokko of Turkije en niet uit een land als Zweden en Duitsland of zo? Want iets zegt mij dat de regel dan opeens niet lijkt te gelden.quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:56 schreef Stupiditeit het volgende:
Geweldig nieuws zeg! Dus over een aantal jaartjes kan ik mezelf al verzekeren dat ik een stage kan krijgen ergens binnen de Tweede Kamer?
Dan mag ik vast wel minister worden over een aantal jaartjes, alleen omdat ik een allochtoon ben, net als Albayrak en Aboutaleb (of zo).
![]()
Lang leve Nederland![]()
Gediscrimineerd worden door je eigen volk![]()
Nee, pas als je in allah gelooft of neger bent, denk ik.quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou ja, je bent toch wel allochtoon uit een land als Marokko of Turkije en niet uit een land als Zweden en Duitsland of zo? Want iets zegt mij dat de regel dan opeens niet lijkt te gelden.
Uhm, er zit wel een goed idee achter de verbod van gloeilampen. Iets van 1/200 van een bepaald gasuitstoot verminder je dan.quote:Op donderdag 24 mei 2007 00:23 schreef TC03 het volgende:
Wat een enorm slecht idee. Dit kabinet is echt te walgelijk voor woorden, wat een betutteling zeg. Ook al dat idee over die gloeilampen, pfff...
het verbieden van sporten, neuken en overmatig consumeren helpt ook goed tegen de CO2 uitstootquote:Op donderdag 24 mei 2007 00:28 schreef Stupiditeit het volgende:
[..]
Uhm, er zit wel een goed idee achter de verbod van gloeilampen. Iets van 1/200 van een bepaald gasuitstoot verminder je dan.
Goed
Kruip jij maar in bed, gore arbeiderquote:Op donderdag 24 mei 2007 00:34 schreef 7th_wave het volgende:
[..]
het verbieden van sporten, neuken en overmatig consumeren helpt ook goed tegen de CO2 uitstoot
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |