groundhopper gaat over waar je allemaal geweest bent en dit over stadions die in de verbouwing of nieuwbouw zijn/gaanquote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:57 schreef Aanvoerder het volgende:
Wat is het verschil tussen dit topic en deze:
Het grote FOK! groundhopperstopic, deel 12
?
Ah, dank je rubbereend. Had dit topic nog nooit gezien. Kan ik mooi het nieuwe stadion van Slavia Praag in posten die maart 2008 opgeleverd moet zijn.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:58 schreef rubbereend het volgende:
[..]
groundhopper gaat over waar je allemaal geweest bent en dit over stadions die in de verbouwing of nieuwbouw zijn/gaan
Had voor mij mooi in 1 topic gekunt.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:58 schreef rubbereend het volgende:
[..]
groundhopper gaat over waar je allemaal geweest bent en dit over stadions die in de verbouwing of nieuwbouw zijn/gaan
stiekem toch wel ja...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:02 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Had voor mij mooi in 1 topic gekunt.
Dan ben ik benieuwd waar het uitvak komtquote:Vorige week heeft de selectie en het kantoorpersoneel een rondleiding gehad van de ontwikkelaar over het nieuwe stadioncomplex. Vanaf de nieuwe tribune krijg je een goed overzicht van de contouren van het nieuwe. 17 augustus is de Oost-tribune nog niet gereed in al zijn functionaliteiten maar wel inzetbaar als tribune voor de FC. 3.200 mensen kunnen dan op deze tribune de wedstrijd bekijken. De dakconstructie zal in september gereed zijn. De eerste wedstrijden van het seizoen spelen we dus nog zonder dak op de tribune. Indien de capaciteit van de Oost-tribune niet voldoende blijkt, zal de ontwikkelaar noodtribunes plaatsen. Het oude clubgebouw van Be Quick’28 fungeert inmiddels als tijdelijk huis van FC Zwolle. De selectie is daar inmiddels gevestigd en het kantoor zal 1 augustus volgen. Alle overige ruimtes die we nodig hebben voor het spelen van een wedstrijd zullen door middel van tijdelijke units voorzien worden. Op de beide kopse kanten van de Oost-tribune zijn het Supportershome en de Business Club inmiddels gebouwd. Ook de uit-kleedkamer zal uit tijdelijke units bestaan. Het is een enorme klus om naast de gebruikelijke drukte van een BVO deze zaken in goede banen te leiden. Vanaf de voorbereidingen op 20 april t/m 10 augustus is en zal het een race tegen de klok zijn. Helaas is niet zonder enige hinder een heel stadion onder te brengen in een tijdelijke ruimte en ook zullen de nodige fouten gemaakt worden. We vragen hiervoor begrip.
Net zoals Eagles-Ajax, lekker door elkaar.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 13:25 schreef Grunner het volgende:
Ze gaan er dus niet vanuit dat het op tijd klaar is. Aldus de site van FC Zwolle:
[..]
Dan ben ik benieuwd waar het uitvak komt![]()
Ach ze spelen tegen FC Eindhoven, die 4 man die daarvan meekomen zijn aardige gasten. Hoef je geen uitvak voor in te richtenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 13:41 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Net zoals Eagles-Ajax, lekker door elkaar.
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 13:15 schreef Grunner het volgende:
Het stadion van Zwolle schiet aardig op, maar ik vraag me af op het op tijd klaar zal zijn voor de start van de competitie. Ik vind het overigens geen gezicht die hoge muren. Lijkt erg veel op die van RBC:
[afbeelding]
[afbeelding]
De EE-Side zet Zwolle op de kop!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:03 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Ach ze spelen tegen FC Eindhoven, die 4 man die daarvan meekomen zijn aardige gasten. Hoef je geen uitvak voor in te richten
10 dagen later daarentegen komt RKC op bezoek, dan zal de beveiliging flink opgeschroefd moeten worden
Lelijk trouwens die hoge muren, dacht dat de stadionbouwers en clubs dat inmiddels afgeleerd hadden maar in de 1e divisie is dat blijkbaar nog niet doorgedrongen.
Inderdaad, dan hadden ze ten minste een echt stadion gehad. Nu wordt het weer net zo'n blokkendoos met van die lelijke hoge tribunes als in Roosendaal, Waalwijk, Sittard etc.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:14 schreef Devano het volgende:
Als je weet dat er een voetbalwet komt, kun je toch net zo goed de tribunes tot bijna aan de zijlijn bouwen. In de Highbury stijl, beter kan niet.
De ADO-aanhang zegt het nieuwe stadion te boycotten, omdat ze pasfoto's e.d. moeten inleveren.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 23:13 schreef DRD het volgende:
Zaterdag wordt het nieuwe ADO stadion officieel geopend. Vandaag over de fly-over van het Prins Claus plein gereden, maar erg af ziet de omgeving er nog niet uit. Ben erg benieuwd hoe het daadwerkelijk is met publiek, of de oude Zuiderparksfeer een beetje mee kan verhuizen.
zal lekker sfeervol worden danquote:Op woensdag 25 juli 2007 00:10 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
De ADO-aanhang zegt het nieuwe stadion te boycotten, omdat ze pasfoto's e.d. moeten inleveren.
Er zijn nog geen 1.000 seizoenkaarten verkocht.
Ben benieuwd dus....
Staantribunes hebben heel lang niet gemogen in Nederland. Momenteel mag het weer onder, veel te zware, voorwaarden.quote:Op woensdag 25 juli 2007 01:51 schreef Sandstorm_81 het volgende:
Nederland heeft wel moderne stadions, maar de meeste lijken zo op elkaar. Nec, rbc, rkc, Willem II, ... om er maar een paar te noemen. Ik vind zo'n bak maar niets. Geef mij ook maar echte voetbalstadions met staantribunes en liefst niet op een industrieterrein.
En dat stadion van Vitesse is net een sporthal.
Hadden ze of geen neuzen moeten toelaten of gescheiden vakken met combi (ondanks de 'vriendschappelijke' wedstrijd) want het was te verwachten.quote:Op woensdag 25 juli 2007 03:45 schreef eagle75 het volgende:
Hoge muren, zo lelijk.
Doe mij maar dit stadion:
http://angel.regioportals.nl/destentor/pano/pano_stadion_v3.html
Ook hier zijn er er plannen om te verbouwen. Zeker na de wedstrijd van zaterdag helaas.![]()
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=46147quote:Liverpool onthult stadionplannen
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op woensdag, 25 juli om 13:48
Liverpool presenteerde woensdagochtend de plannen voor de nieuwe thuishaven in Stanley Park. Het nieuwe onderkomen van The Reds moet plaats bieden aan zestigduizend toeschouwers, met een uitbreidingsoptie naar 74.000.
Door een ‘Kop’-achtige tribune, met plaats voor achttienduizend fans, hoopt Liverpool de magie van Anfield Road te behouden. Het stadion moet over drie jaar uit de grond zijn gestampt en heeft een kostenpost van een slordige vierhonderd miljoen euro.
Liverpool is een van de vele clubs die een historisch stadion verlaat voor een nieuw onderkomen. Clubs als Newcastle United (52.218) en Manchester City (48.000) hebben bijvoorbeeld momenteel een grotere capaciteit, terwijl Liverpool ook niet de inhaalslag met Arsenal (60.000) en Manchester United (76.212) wil verliezen.
Algemeen directeur Rick Parry gaf twee weken geleden toe dat de komst van de Amerikaanse eigenaren George Gillett en Tom Hicks het project heeft versneld. “De nieuwe eigenaren waren bezorgd dat het stadion van Liverpool op de lange termijn te klein zou worden. Het is nooit een geheim geweest dat zij een nieuw stadion wilden bouwen."
quote:Op woensdag 25 juli 2007 14:39 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=46147
Düsseldorf Airportquote:Op woensdag 25 juli 2007 14:45 schreef vingerplant het volgende:
[..]
[afbeelding]
Weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken.
Hmm... Ik vind het ook niet super, ik wil stenen zien.quote:Op woensdag 25 juli 2007 14:45 schreef vingerplant het volgende:
[..]
[afbeelding]
Weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken.
Willem II stadion lijkt niet op die andere stadions die je noemt. Geen trappetjes en muur, zoals bij de meeste stadion in Nederland en een golvend dak. De gracht vind ik niet fantastisch, maar het is wel anders dan de rest.quote:Op woensdag 25 juli 2007 01:51 schreef Sandstorm_81 het volgende:
Nederland heeft wel moderne stadions, maar de meeste lijken zo op elkaar. Nec, rbc, rkc, Willem II, ... om er maar een paar te noemen. Ik vind zo'n bak maar niets. Geef mij ook maar echte voetbalstadions met staantribunes en liefst niet op een industrieterrein.
En dat stadion van Vitesse is net een sporthal.
Die had vingerplant al geplaatstquote:Op donderdag 26 juli 2007 10:10 schreef MaxPower het volgende:
Nieuwe van Liverpool:
[afbeelding]
Huuuuu
Gooi alles er maar in, houdt het topic ook een beetje in leven af en toe.quote:Op donderdag 26 juli 2007 11:22 schreef Devano het volgende:
Ik dacht dat dit topic was bedoeld voor Nederlandse stadions?
De horror, alleen maar over blokkendozen pratenquote:Op donderdag 26 juli 2007 11:22 schreef Devano het volgende:
Ik dacht dat dit topic was bedoeld voor Nederlandse stadions?
Ik vind 'm erg mooi, beter dan Emirates ofzo. Komt 'tie op een andere locatie?quote:Op donderdag 26 juli 2007 12:26 schreef Barnet_Bee het volgende:
Van het (misschien) nieuwe stadion van Everton ben ik nog niet helemaal kapot. Gelukkig is het geen ovaaltje, maar echt bijzonder is het niet:
http://www.evertonfc.com/club/stadium-gallery.html?access=8537
Emiratesquote:Op donderdag 26 juli 2007 12:28 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik vind 'm erg mooi, beter dan Emirates ofzo. Komt 'tie op een andere locatie?
Duh, trap eens een open deur inquote:Op donderdag 26 juli 2007 12:28 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik vind 'm erg mooi, beter dan Emirates ofzo. Komt 'tie op een andere locatie?
De Amsterdam Arena toch nietquote:Op donderdag 26 juli 2007 12:30 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Duh, trap eens een open deur inAlles is mooier dan dat gedrocht
Ik geloof trouwens dat het nieuwe ding van Liverpool ook een commerci:ele naam gaat krijgen. De bedoeling was 10 jaar naamgeven voor 100 miljoen pond. een koopje dus.quote:
Vind hem van buiten af wat weg hebben van Köln (op de blauwe randen na, dat zijn gewoon open hoeken in Köln).quote:Op donderdag 26 juli 2007 12:26 schreef Barnet_Bee het volgende:
Van het (misschien) nieuwe stadion van Everton ben ik nog niet helemaal kapot. Gelukkig is het geen ovaaltje, maar echt bijzonder is het niet:
Daar vond ik hem ook veel van weghebben. Toen ik hem eerst zag dacht ik ook dat die hoeken open waren, maar van dichtbij zie je dat het niet zo is. Ik vind die tekst "The People's Club" trouwens wel erg fout.quote:Op donderdag 26 juli 2007 12:36 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Vind hem van buiten af wat weg hebben van Köln (op de blauwe randen na, dat zijn gewoon open hoeken in Köln).
Daar hebben ze het ook op gebaseerd, van mij mogen ze trouwens dat "The People's Club" veranderen in Nil Satis Nisi Optimum (en met mij 99% van de everton supporters die een nieuw stadion in Kirkby zien zitten).quote:Op donderdag 26 juli 2007 12:38 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
Daar vond ik hem ook veel van weghebben. Toen ik hem eerst zag dacht ik ook dat die hoeken open waren, maar van dichtbij zie je dat het niet zo is. Ik vind die tekst "The People's Club" trouwens wel erg fout.
schitterendquote:Op donderdag 26 juli 2007 12:26 schreef Barnet_Bee het volgende:
Wat kan je de buitenkant nou schelen? Het gaat bij een stadion om de binnenkant. Daar moet het gebeuren. De buitenkant zegt hierover helemaal geen ruk.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:15 schreef MaxPower het volgende:
Architectonisch? ben het wel met je eens. Voor een museum oid is een supersonische architectuur leuk, maar voor een voetbalstadion niet in mijn ogen.
OMGquote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:17 schreef duncannn het volgende:
Van TIA
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
gaat prima met de huidige belichtings technieken die o.a. bij PSV en Arsenal gebruikt wordenquote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:46 schreef Maravilla het volgende:
Ik hoop dat ze nog wat aan het veld kunnen doen, want als je deze vorm van het 'gat' in het dak houdt lijkt het me onmogelijk om een veld te krijgen wat overal goed is.
Logisch argument van een Grunnsupporter.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:29 schreef Joagertje het volgende:
[..]
Wat kan je de buitenkant nou schelen? Het gaat bij een stadion om de binnenkant. Daar moet het gebeuren. De buitenkant zegt hierover helemaal geen ruk.
Op zich wel strak, maar te kil en sfeerloos.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:17 schreef duncannn het volgende:
Van TIA
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
hahaha, daar heb je gelijk in, maar wil je zeggen dat je jouw stadion wel mooi vindt? Ook zo'n 13 uit een dozijn blokken doosquote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:47 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Logisch argument van een Grunnsupporter.![]()
De buitenkant vind ik wel belangrijk. Dat dat voor jou niet geldt is jouw zaak.
Na de verbouwing niet meer moet ik zeggen.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:04 schreef Joagertje het volgende:
Ook zo'n 13 uit een dozijn blokken doos![]()
supporters maken de sfeer. Opzich straalt een betonnen sta tribune met ijzeren hekjes ook geen sfeer uit, alleen omdat we weten dat dat vaak sfeervolle vakken zijn vinden we dat sfeer uitademenquote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:59 schreef Fiskus het volgende:
![]()
[..]
Op zich wel strak, maar te kil en sfeerloos.
Mee eens. Natuurlijk was het voor de verbouwing een blokkendoos. De eerste in NL zelfs als ik me niet vergis. Trendsetter dus...quote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:10 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Na de verbouwing niet meer moet ik zeggen.
Dat soort stadions hebben juist iets authentieks. Westfalenstadionquote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:56 schreef rubbereend het volgende:
[..]
supporters maken de sfeer. Opzich straalt een betonnen sta tribune met ijzeren hekjes ook geen sfeer uit, alleen omdat we weten dat dat vaak sfeervolle vakken zijn vinden we dat sfeer uitademen
Willem II was de eerste met zo'n nieuwe-stijl stadion. De KNVB was er toen zo blij mee dat ze zelfs een interland in de voorbereiding op het WK van '94 (tegen Ierland) daar hebben gespeeld. Ná dat WK werd die van jullie geopend, tegen PSV waar Ronaldo voor het eerst op Europese velden te bewonderen was. Dus in zekere zin nog wel een primeurquote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:28 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Mee eens. Natuurlijk was het voor de verbouwing een blokkendoos. De eerste in NL zelfs als ik me niet vergis. Trendsetter dus...![]()
Ik denk dat beiden uiteindelijk niet doorgaan. Stoeltjes doortrekken naar het veld levert 3000 plaatsen op, tegen hoge kosten. Hoofdtribune verhogen zou betekenen dat het hoofdgebouw plat moet, met alle kantoren en restaurants. Ook een enorme kostenpost.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 09:43 schreef vingerplant het volgende:
Hoe gaat een eventuele uitbreiding in Heerenveen eruit zien? Toch die oude hoofdtribune verhogen of stoeltjes doortrekken naar het veld?
Dus pas als er een subsidie komt ivm WK2018 zou een uitbreiding reeel zijn? Jammer.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 11:15 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Ik denk dat beiden uiteindelijk niet doorgaan. Stoeltjes doortrekken naar het veld levert 3000 plaatsen op, tegen hoge kosten. Hoofdtribune verhogen zou betekenen dat het hoofdgebouw plat moet, met alle kantoren en restaurants. Ook een enorme kostenpost.
Als WK2018 naar nederland komt overweegt heerenveen een nieuw stadion van 40.000quote:Op zaterdag 28 juli 2007 11:52 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Dus pas als er een subsidie komt ivm WK2018 zou een uitbreiding reeel zijn? Jammer.
Willem II zat eerst nog één of twee seizoenen (1993-1994-1995?) met twee open hoeken aan de hoofdtribunekant. Die zijn geloof ik in 1995 dichtgebouwd, waardoor veel mensen dat als verbouwingsjaar van dat stadion zien, en het ALS is dan net ouder van 1994.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 09:43 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Willem II was de eerste met zo'n nieuwe-stijl stadion. De KNVB was er toen zo blij mee dat ze zelfs een interland in de voorbereiding op het WK van '94 (tegen Ierland) daar hebben gespeeld. Ná dat WK werd die van jullie geopend, tegen PSV waar Ronaldo voor het eerst op Europese velden te bewonderen was. Dus in zekere zin nog wel een primeur
Hoe gaat een eventuele uitbreiding in Heerenveen eruit zien? Toch die oude hoofdtribune verhogen of stoeltjes doortrekken naar het veld?
Als je door het dichtbouwen van de hoeken een later bouwjaar aanhoudt is het ALS van 2006quote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:38 schreef DRD het volgende:
[..]
Willem II zat eerst nog één of twee seizoenen (1993-1994-1995?) met twee open hoeken aan de hoofdtribunekant. Die zijn geloof ik in 1995 dichtgebouwd, waardoor veel mensen dat als verbouwingsjaar van dat stadion zien, en het ALS is dan net ouder van 1994.
Inderdaad, sinds die laatste verbouwing is het voor 1e divisie een prima stadionnetje met een eigen identiteit. Die laatste nieuwbouwtekeningen waren niet om vrolijk van te worden...quote:In Dordrecht is het nog altijd zoeken naar een geschikte locatie voor de blokkendoos. Hopelijk vinden ze die niet.......
Ooit in dat uitvak gezeten?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:36 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Inderdaad, sinds die laatste verbouwing is het voor 1e divisie een prima stadionnetje met een eigen identiteit. Die laatste nieuwbouwtekeningen waren niet om vrolijk van te worden...
Wat onze redding is geweest. Anders hadden we ook die lelijke muur met trappetjes gehad. Over de gracht ben ik trouwens erg ontevreden. Er zijn nu geruchten dat die dichtgegooid gaat worden en wordt doorgetrokken tot aan het veld. Dat is erg positief. Ook zou er misschien een staanvak komen. Zelf vind ik het fijner om te staan, maar een staanvak is vaak een garantie aan een stortvloed aan kinderachtig tifogedoe. Dus dat staanvak hoeft er van mij niet per se te komen.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 09:43 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Willem II was de eerste met zo'n nieuwe-stijl stadion.
Belabberd ja, maar liever dat dan zo'n nieuwbouwgedrocht met een muur en trappen.quote:
Wat een oersaai dertien-in-een-dozijn met lelijke grachten stadion.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:56 schreef Fiskus het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zo goed als af.
Niet de beste architect dan. Normaal gezien hou je toch rekening met uitbreiding...quote:Op zaterdag 28 juli 2007 11:15 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Ik denk dat beiden uiteindelijk niet doorgaan. Stoeltjes doortrekken naar het veld levert 3000 plaatsen op, tegen hoge kosten. Hoofdtribune verhogen zou betekenen dat het hoofdgebouw plat moet, met alle kantoren en restaurants. Ook een enorme kostenpost.
Ik denk dat die schuld komt als ze niet direct promoveren...quote:Op zaterdag 28 juli 2007 20:43 schreef hello_moto1992 het volgende:
Echt balen dat ADO met dat mooie stadion in de Jupiler League moet beginnen, krijgen ze daardoor niet een schuld er bij?
Dan kan Excelsior wel in Den Haag gaan spelenquote:Op zaterdag 28 juli 2007 20:48 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Ik denk dat die schuld komt als ze niet direct promoveren...
Wie dacht in 1994 dat er nu 26.500 mensen in het Abe Lenstra Stadion zouden zitten. Er wonen net zoveel mensen in het dorp...quote:Op zaterdag 28 juli 2007 20:17 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Niet de beste architect dan. Normaal gezien hou je toch rekening met uitbreiding...
Als het puur om een capaciteitsverhoging gaat, is het makkelijkste natuurlijk het (fors) uitbreiden van de staanplaatsen. Heel noord laten staan en je propt er zo 5.000 man extra inquote:Op zaterdag 28 juli 2007 23:39 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Wie dacht in 1994 dat er nu 26.500 mensen in het Abe Lenstra Stadion zouden zitten. Er wonen net zoveel mensen in het dorp...Destijds dacht men dat 13.500 al veel te veel was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |