Hoezo? Voor het kind zit IK dan juist in het wildvreemde land.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:19 schreef Hathor het volgende:
[..]
Gelukkig.. bij andere mensen in een wildvreemd land?
Nee dit kan je niet menenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:15 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Hathor, ik zou lucht en aarde bewegen om mijn kind gelukkig te houden, niet om het met alle geweld terug te krijgen.
Ik ben bang van wel.quote:
Het kind was anderhalf jaar oud op het moment van verdwijning.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:54 schreef liesell het volgende:
is het kind ook 6 of op bv 2 jarige leeftijd daar weggehaald? (Aangezien de moeder het kind gelijk herkende op een foto)
Ja dat is raar.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:45 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Dat is raar? Om mijn kind gelukkig te laten zijn?
Al was het Amerika, Groenland of Thailand: Het land heeft er mijns inziens niets mee te maken.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:55 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Ja dat is raar.
Waarom heb je het idee dat het kind alleen gelukkig kan zijn in NL, en niet bij de werkelijke ouders?
Dat zal in het begin wel moeilijk zijn, dat geef ik toe.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:00 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Al was het Amerika, Groenland of Thailand: Het land heeft er mijns inziens niets mee te maken.
Het zal op papier wel kloppen dat de biologische ouders de "werkelijke ouders" zijn, maar denk je nu echt dat het kind die mensen als de werkelijke ouders ziet?
Tuurlijk wel. Maar er moet een keuze gemaakt worden. Je kunt het kind niet door midden zagen. Wat stel jij dan voor? Dat kind zijn hele leven op z'n kop zetten?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:14 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Dat zal in het begin wel moeilijk zijn, dat geef ik toe.
Maar waar jij volledig aan voorbij gaat, zijn de gevoelens van de ouders!
Begrijp je dat nou echt niet.![]()
Hoe konden die adoptieouders dat nou weten!?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:05 schreef desiredbard het volgende:
Wat een trol ben jij zeg...nu misschien niet over 6 jaar wel.
Dat kind had nooit geadopteerd moeten worden, het was geen weesje of vondeling het was gekidnapt.
Dan is het precies dezelfde situatie inderdaad.quote:Wie weet vind die familie die nu in Portugal hun dochtertje kwijt is ook over tich tijd uit dat iemand haar geadopteerd heeft....
En dat het nu zijn natuurlijke ouders als vreemden ziet en zijn adoptieouders als werkelijke ouders.quote:Feit is het kind is gestolen van zijn natuurlijke ouders
Je kunt nu ook een kindje van een jaar of 8 uit een tehuis uit India halen. Dat is blijkbaar helemaal geaccepteerd. Als ouders hun gejatte kind terug willen komt er een discussie. Wat mij betreft is het simpel: zowel de ouders als het kind hebben hier niet om gevraagd. Ik ben er niet van overtuigd dat in Nederland blijven het absoluut allerbeste is voor het kind, de ouders is hun kind ontnomen en ik vind echt dat dat onrecht moet worden hersteld. Er is geen tijdsgrens verbonden aan het recht om je kind terug te willen. Die ouders hebben recht op hun dochtertje, en het dochtertje heeft recht op haar biologische ouders.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:19 schreef Hathor het volgende:
[..]
Gelukkig.. bij andere mensen in een wildvreemd land?
Dat is wat ik hier de hele tijd heb lopen roepen.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:53 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Je kunt nu ook een kindje van een jaar of 8 uit een tehuis uit India halen. Dat is blijkbaar helemaal geaccepteerd. Als ouders hun gejatte kind terug willen komt er een discussie. Wat mij betreft is het simpel: zowel de ouders als het kind hebben hier niet om gevraagd. Ik ben er niet van overtuigd dat in Nederland blijven het absoluut allerbeste is voor het kind, de ouders is hun kind ontnomen en ik vind echt dat dat onrecht moet worden hersteld. Er is geen tijdsgrens verbonden aan het recht om je kind terug te willen. Die ouders hebben recht op hun dochtertje, en het dochtertje heeft recht op haar biologische ouders.
D'r zijn nog een ander stel ouders voor wie het minstens zo'n schok is anders... In mijn ogen is een vertrouwensband heel wat meer waard dan een biologische band.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:14 schreef Mr_Memory het volgende:
Dat zal in het begin wel moeilijk zijn, dat geef ik toe.
Maar waar jij volledig aan voorbij gaat, zijn de gevoelens van de ouders!
Begrijp je dat nou echt niet.![]()
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:54 schreef zhe-devilll het volgende:
ik hoop dat diegenen die vinden dat het kind hier moet blijven zelf geen ouders zijn?
Want een ouder zou dat dus nooit zeggen~! Een kind is geen huisdiertje oid?
Dat kind is gepikt van de ouders~
Hallooooooooooooow![]()
Niks hier blijven!
Dat mocht je willenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:54 schreef zhe-devilll het volgende:
ik hoop dat diegenen die vinden dat het kind hier moet blijven zelf geen ouders zijn?
Hallooooooooooooow![]()
Niks hier blijven!
oh en een ontvoerd kind in amerika door een zot die moet wel terug naar zijn ouders?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:54 schreef ArtyShock het volgende:
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat degenen die hier zo stellig beweren dat het kind terug moet aan het trollen zijn.
Het is een drama wat die ouders in India is overkomen, maar ik hoop dat ze iemand in hun omgeving kunnen vinden die hun tot rede kan brengen. Een achtjarig kind dat zijn hele bewuste leven hier heeft gewoond ontneem je iedere kans op een normaal leven door hem terug te sturen. Het is niet het belang van de ouders wat telt, ook al kan ik me het ouderinstinct heel goed voorstellen.
Het heeft niets met het eventuele welvaartsverschil te maken, maar zo'n verschil in taal/vertouwdheid/cultuur komt zo'n kind op die leeftijd volgens mij niet meer te boven.
Niet als die biologische band volledig tegen je wil is doorgesneden.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:56 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
D'r zijn nog een ander stel ouders voor wie het minstens zo'n schok is anders... In mijn ogen is een vertrouwensband heel wat meer waard dan een biologische band.
Dit soort reacties doet mij overkomen als een compleet misplaatste vorm van egoïsme.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:54 schreef zhe-devilll het volgende:
Hallooooooooooooow![]()
Niks hier blijven!
pardon?????quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:57 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
Dit soort reacties doet mij overkomen als een compleet misplaatste vorm van egoïsme.
Je noemt nu een heleboel andere dingen en per geval zal de nuance anders liggen, maar in dit geval lijkt het me duidelijk; het is niet in het belang van het kind. De gevoelens van de ouders - hoe wrang misschien ook - hebben hier wat mij betreft weinig mee van doen.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:56 schreef zhe-devilll het volgende:
oh en een ontvoerd kind in amerika door een zot die moet wel terug naar zijn ouders?
Of die meid in duitsland die jaren bij hem in een keldertje woonde?
Ze weet al niet beter dus laat maar zitten?
Zou een mooie boel worden als men zo denkt, zo geef je kinderjatters wel een heel groot voordeel, verdonkere maand ff een kind een jaar of 8 lang en dan issie van jou?
kom op zeg!
heb jij kinderen vroeg ik!!!!!!!!quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:00 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
Je noemt nu een heleboel andere dingen en per geval zal de nuance anders liggen, maar in dit geval lijkt het me duidelijk; het is niet in het belang van het kind. De gevoelens van de ouders - hoe wrang misschien ook - hebben hier wat mij betreft weinig mee van doen.
????quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:57 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
Dit soort reacties doet mij overkomen als een compleet misplaatste vorm van egoïsme.
Omdat dat de meeest logische conclussie is gezien we het over India hebben.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:57 schreef Dodecahedron het volgende:
desiredbard, waarom hou je zo vast aan je standpunt dat het mensen die het niet met jou eens zijn te doen is om het inkomensverschil?
Dat maak je er zelf van.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:02 schreef zhe-devilll het volgende:
in feite komt het hierop neer omdat het kind uit india komt
mag het ineens bij de nieuwbakken ouders blijven maar oh weeh als het een europees kind was geweest oid.
Dan is het opeens foute boel, gatver wat een domme reacties soms.![]()
Waar slaat dit op?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:53 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Je kunt nu ook een kindje van een jaar of 8 uit een tehuis uit India halen. Dat is blijkbaar helemaal geaccepteerd.
Nou hij heeft geen kinderen dat is al duidelijk.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:03 schreef desiredbard het volgende:
[..]
????![]()
[..]
Omdat dat de meeest logische conclussie is gezien we het over India hebben.
(Alhoewel er in India grote interne verschillen zijn en we niet eens weten uit welke Kaste de familie komt....gezien de besteede politietijd, welvarend genoeg...)
Maar neem Yvonnes voorbeeld....je kind wordt vanacht gestolen en over 6 jaar teruggevonden......
Wat doe je dan?
Nee, ik heb inderdaad geen kinderen. Als de situatie anders was - dat het het Nederlands kind was dat in een compleet ander land was opgegroeid - zou ik er net zo over denken. Dit gaat niet over Westers superioriteitsdenken.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:02 schreef zhe-devilll het volgende:
in feite komt het hierop neer omdat het kind uit india komt
mag het ineens bij de nieuwbakken ouders blijven maar oh weeh als het een europees kind was geweest oid.
Dan is het opeens foute boel, gatver wat een domme reacties soms.![]()
Mensen voeren het 'weghalen uit de vertrouwde omgeving' aan als argument om het kind vooral niet terug naar huis te laten gaan. Ik kan nu ook een adoptieprocedure starten om een kind van acht of tien te adopteren. Waarom kan het blijkbaar wel om een kind vanuit het buitenland naar hier te halen, maar steigeren mensen als het nu een keer andersom is- het kind is nog gestolen ook nota bene!quote:
wat een onzinquote:Op woensdag 23 mei 2007 00:01 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
heb jij kinderen vroeg ik!!!!!!!!
Niet dus want anders zou je dit niet zeggen!
Hoezo? Het Indiase kindertehuis is gestraft. Die lui zitten nu allemaal in de gevangenis.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:07 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Mensen voeren het 'weghalen uit de vertrouwde omgeving' aan als argument om het kind vooral niet terug naar huis te laten gaan. Ik kan nu ook een adoptieprocedure starten om een kind van acht of tien te adopteren.
Het gaat niet om de ouders of de adoptieouders, het gaat om het kind.quote:Waarom kan het blijkbaar wel om een kind vanuit het buitenland naar hier te halen, maar steigeren mensen als het nu een keer andersom is- het kind is nog gestolen ook nota bene!
echt me bek valt open hierquote:Op woensdag 23 mei 2007 00:07 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
Nee, ik heb inderdaad geen kinderen. Als de situatie anders was - dat het het Nederlands kind was dat in een compleet ander land was opgegroeid - zou ik er net zo over denken. Dit gaat niet over Westers superioriteitsdenken.
Ik vind het eng dat iemand zó ontzettend het eigen belang vooropstelt zonder zich te verplaatsen in het kind. Is dat jochie hier nou werkelijk zo slecht af of zou hij gelukkiger zijn bij die mensen die hij waarschijnlijk niet ziet als z'n echte ouders?
heb jij soms last van een anti-sociale persoonlijkheidsstoornis?quote:
Is het nou werkelijk zo moeilijk zonder op de man te spelen je punt te maken? Mijn mening is dat de argumenten die je aandraagt - voor zover aanwezig - vooral vanuit je oudergevoel uitgaan.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:06 schreef zhe-devilll het volgende:
Nou hij heeft geen kinderen dat is al duidelijk.
Wat zal hij later glimlachen om zijn domme antwoorden hier, gut gut met een kind op de knie..
Maar hij zal een bezoekregeling wensen voor het kind dat is alles.
Voorbeeldje gescheiden ouders trauma?
Nou misschien snap je dit dan wel!quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:09 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Hoezo? Het Indiase kindertehuis is gestraft. Die lui zitten nu allemaal in de gevangenis.
[..]
Het gaat niet om de ouders of de adoptieouders, het gaat om het kind.
heb jij soms last van van de hak op de tak springen?quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:10 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
heb jij soms last van een anti-sociale persoonlijkheidsstoornis?
Mja. Dat had ik nou ook.quote:
Je vergelijkt het gevoelsleven van een kind met dat van een hond of een scooter?quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:11 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Nou misschien snap je dit dan wel!
Stel, stel he je hebt een hondje, een heel lief en leuk hondje.
En iemand jat je hondje..en na 3 jaar kom jij je hondje tegen..
wat doe je dan?![]()
Of nee wacht je hebt een scooter en die wordt gejat en na 2 jaar vind je die scooter terug wat doe je dan?![]()
VAT JE HEM NU?????
![]()
Dat is toch helemaal niet mijn punt? Mijn punt is dat adopteren vanuit India of weetikveelwaar op een leeftijd van acht wel kan, maar een meisje terug naar huis laten gaan niet.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:09 schreef Dodecahedron het volgende:
Hoezo? Het Indiase kindertehuis is gestraft. Die lui zitten nu allemaal in de gevangenis.
Het is helemaal niet bewezen dat het voor het kind beter is om hier te zijn.quote:Het gaat niet om de ouders of de adoptieouders, het gaat om het kind.
Jij hebt geen gevoel voor de ouders en ook niet voor het kind nr 1quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:11 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
Is het nou werkelijk zo moeilijk zonder op de man te spelen je punt te maken? Mijn mening is dat de argumenten die je aandraagt - voor zover aanwezig - vooral vanuit je oudergevoel uitgaan.
Ik snap dat je als ouder in zo'n situatie niet helder meer kunt denken. Daar is het drama ook te groot voor. Gelukkig hebben we voor dat soort situaties rechters die meestal heel objectief kiezen voor de belangen van het kind.
Nee ik probeer me in te leven in jouw belevingswereldquote:Op woensdag 23 mei 2007 00:12 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Je vergelijkt het gevoelsleven van een kind met dat van een hond of een scooter?
Een goed punt. Kinderen ouder dan pak 'm beet een jaar of drie/vier zou je volgens mij niet aan een te grote cultuurschok bloot moeten stellen. Mochten die kinderen daar in ontzettend barre omstandigheden als wezen in één of ander onmenselijk internaat zitten dan zou je nog kunnen denken dat je ze helpt door middel van adoptie, maar anders...quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:07 schreef miss_dynastie het volgende:
Mensen voeren het 'weghalen uit de vertrouwde omgeving' aan als argument om het kind vooral niet terug naar huis te laten gaan. Ik kan nu ook een adoptieprocedure starten om een kind van acht of tien te adopteren. Waarom kan het blijkbaar wel om een kind vanuit het buitenland naar hier te halen, maar steigeren mensen als het nu een keer andersom is- het kind is nog gestolen ook nota bene!
Lukt het? een eencellig organisme .....quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:15 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Nee ik probeer me in te leven in jouw belevingswereld
Nogmaals: Het is een jongen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:14 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat is toch helemaal niet mijn punt? Mijn punt is dat adopteren vanuit India of weetikveelwaar op een leeftijd van acht wel kan, maar een meisje terug naar huis laten gaan niet.
quote:Het is helemaal niet bewezen dat het voor het kind beter is om hier te zijn.
Ik postte in OUDquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |