abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49666145
India eist gestolen adoptiekind uit Nederland terug
quote:
De Indiase politie wil dat een adoptiekind, dat al zes jaar in Nederland is, terugkomt naar India voor een DNA-test en een hereniging met de biologische ouders. Het kind is volgens de Indiase autoriteiten in 1999 niet vrijwillig afgestaan door de ouders, maar gestolen en verkocht aan een kindertehuis. Dat blijkt uit vertrouwelijke politierapporten en onderzoek in India van Netwerk.

Brief
Via bemiddelingsbureau Meiling is het kind geadopteerd naar Nederland. De adoptieouders ontvingen in februari van dit jaar een brief van de Indiase politie met het verzoek hun kind terug te brengen naar India. De Nederlandse overheid kent de brief, maar heeft tot op heden niet officieel gereageerd.

Zoektocht
Het derde en jongste kind van mevrouw 'Kajendran' uit Madras was anderhalf jaar oud toen het midden in de nacht werd gestolen. Na de vermissing werd de politie ingeschakeld en begon ook de familie een uitgebreide zoektocht. Nadat de vader zijn baan had verloren en de familie 'Kajendran' haar bezittingen moest verkopen, werd de zoektocht gestaakt.

Arrestatie
De zaak kwam in een stroomversnelling toen in mei 2005 de Indiase politie een bende kidnappers arresteerde. Tijdens de verhoren bekenden ze gestolen kinderen aan een kindertehuis te hebben verkocht. De politie nam dossiers en foto's van het kindertehuis in beslag en vroeg ouders van vermiste kinderen naar het bureau te komen. De moeder herkende onmiddellijk op een van de foto's haar vermiste kind.

DNA-test
Toen mevrouw 'Kajendran' hoorde dat haar kind nog leefde, zei ze er alles aan te willen doen om het kind terug te krijgen. "Sommige mensen zeggen: jouw kind leeft onder goede omstandigheden daar, laat het daar toch. Maar ik wacht op mijn kind, ik wil het terug zien." Vorig jaar is ze zelfs een rechtszaak gestart om haar kind terug te krijgen. De rechter heeft nog geen definitieve uitspraak gedaan. Ook professor Hoksbergen, autoriteit op het gebied van adoptie, is van mening dat er een DNA-test gedaan moet worden. "Dan heb je zekerheid. Ik vind dat de Nederlandse staat hieraan moet meewerken. Daar zijn wij als staat verantwoordelijk voor."

Op zijn kop
Het leven van de adoptieouders staat op zijn kop. Volgens politierapporten die Netwerk in handen kreeg, is gebleken dat de afstandsverklaring van hun adoptiekind is vervalst en de familieachtergronden zijn verzonnen. De familie laat weten de situatie verschrikkelijk te vinden, helemaal voor de biologische ouders. Ze doen een klemmend beroep op de media hen met rust te laten in het belang van het kind.

In de uitzending
In Netwerk vanavond het eerste van twee items van Geertjan Lassche en Eliza Bergman over adoptie. Morgenavond volgt het vervolg.
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 20:53 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Net gezien op Netwerk. Grof!

Die Nederlandse ouders zijn ontdaan.
De Indiase ouders zijn woest en lijken geen boodschap te hebben aan de emoties van de adoptieouders.

Hij moet gewoon in NL blijven vind ik!
Het zal verdorie je kind maar wezen...
Hoe vreselijk het is ook voor de adoptie ouders ... die ouders moeten toch gewoon hun kind terugkrijgen...
?

Of ben ik nou weer gewoon lekker stronteigenwijs...wat vinden julli hier als (aankomende) ouders nu van
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 22:29:41 #2
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49666248
Ik denk dat er heel goed gekeken moet worden naar het belang van het kind.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_49666316
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 22:29 schreef Leah het volgende:
Ik denk dat er heel goed gekeken moet worden naar het belang van het kind.
Inderdaad.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 22:34:42 #4
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49666492
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 22:31 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Inderdaad.
Mooi, we zijn eruit.
Slotje .
pi_49667876
Dus de rechten van de ouder doen niet terzake?
Het feit dat de pleegouders in staat zijn nike's en een mountainbike te kopen is belangrijker , dan het recht van dat kind en zijn natuurlijke ouders bij elkaar te zijn?

Gezien hoe het er in India voor staat is het verlijdelijk te denken dat het kind hier beter af is...
Maar gesteld nu dat een Nederlandskind van een alleenstaande bijstandmoeder gekidnapt was en "geadopteerd" door de de Familie Bos Balkenende of Heineken?
Is dat kind daar dan ook niet beter af?

dinsdag 22 mei 2007 @ 23:11:01 #6
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49668167
Ja, wat wil je nou?

Nee, de rechten van de ouders doen in dit geval niet terzake.
pi_49668185
Maar dat kind is toch nederlands opgevoed ?
Die heeft jaren nodig om zich aan te passen en word uit zijn veilige omgeveing gesleurd...
Dat moeten de biologische ouders toch ook begrijpen,zij willen toch ook graag het beste voor hun kind?
Waarom niet een soort regeling waarbij het kind de kans krijgt om de ouders te ontmoeten en het hier in nederland verder aan zn toekomst laat bouwen.
Zeker niet opdringen om terug naar zn biologosche ouders te gaan,hij weet toch niet anders dan dat zijn opvoed ouders zijn ouders zijn !
  dinsdag 22 mei 2007 @ 23:11:36 #8
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_49668198
Het kind is al 6 jaren hier, is hier opgegroeid, spreekt Nederlands (neem ik dan aan) enzovoorts.
Het kind kan toch niet ineens maar terug naar India worden gebracht?!

edit: wat Cattara zegt dus
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_49668584
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:04 schreef desiredbard het volgende:
Dus de rechten van de ouder doen niet terzake?
Het feit dat de pleegouders in staat zijn nike's en een mountainbike te kopen is belangrijker , dan het recht van dat kind en zijn natuurlijke ouders bij elkaar te zijn?
Wie zegt dat het geld van de adoptieouders (dat is wat anders dan pleegouders) er mee te maken heeft?
quote:
Gezien hoe het er in India voor staat is het verlijdelijk te denken dat het kind hier beter af is...
Nee, niks "hoe het er in India voor staat".
Hoe het met het kind er nu emotioneel voor staat!
Op papier zal het allemaal wel kloppen, maar het kind zal voelen dat het ontvoerd wordt wanneer het weer terug naar India wordt gebracht.
quote:
Maar gesteld nu dat een Nederlandskind van een alleenstaande bijstandmoeder gekidnapt was en "geadopteerd" door de de Familie Bos Balkenende of Heineken?
Is dat kind daar dan ook niet beter af?
Nee, omdat het kind niet "geadopteerd" is, maar geadopteerd zonder aanhalingstekens. De adoptieouders waren er zeker van dat het kind vrijwillig is afgestaan.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 23:28:38 #10
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49668880
Voor het kind zijn de adoptie ouders de enige ouders die hij/zij kent...

doet me denken aan het Salomons oordeel; het oudtestamentische verhaal over twee vrouwen, die beweren de moeder te zijn van een jongetje. Een vrouw, van wie de pas geboren zoon gestorven is, neemt de baby van een andere vrouw en legt haar dode kind voor hem in plaats. De moeder ontdekt de verwisseling en wil haar zoon terug. Uiteindelijk wenden de vrouwen zich tot koning Salomon voor een uitspraak wie er recht heeft op het kind. De koning geeft opdracht dat het levende kind in tweeën gehouwen dient te worden met een zwaard en dat de moeders ieder een helft krijgen. Een van de vrouw stemt met deze uitspraak in maar de andere, gedreven door moederlijk instinct, smeekt dat het kindje gespaard blijft zelfs als dat betekent dat het bij haar weggenomen zal worden. Zo herkent Salomon de ware moeder en hij besluit haar het jongetje terug te geven.

Een bezoekregeling met de natuurlijke ouders maar het kind in zijn vertrouwde omgeving laten lijkt me in het belang van het kind, wat voor iedere ouder het zwaarst zou moeten wegen. Gedrag maakt de ouder imo, niet slechts een zaad/eicel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vivi op 22-05-2007 23:39:58 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_49669027
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:28 schreef Vivi het volgende:

doet me denken aan het Salomons oordeel; het oudtestamentische verhaal over twee vrouwen, die beweren de moeder te zijn van een jongetje. Een vrouw, van wie de pas geboren zoon gestorven is, neemt de baby van een andere vrouw en legt haar dode kind voor hem in plaats. De moeder ontdekt de verwisseling en wil haar zoon terug. Uiteindelijk wenden de vrouwen zich tot koning Salomon voor een uitspraak wie er recht heeft op het kind. De koning geeft opdracht dat het levende kind in tweeën gehouwen dient te worden met een zwaard en dat de moeders ieder een helft krijgen. Een van de vrouw stemt met deze uitspraak in maar de andere, gedreven door moederlijk instinct, smeekt dat het kindje gespaard blijft zelfs als dat betekent dat het bij haar weggenomen zal worden. Zo herkent Salomon de ware moeder en hij besluit haar het jongetje terug te geven.

Een bezoekregeling met de natuurlijke ouders maar het kind in zijn vertrouwde omgeving laten lijkt me in het belang van het kind, war voor iedere ouder het zwaarst zou moeten wegen. Gedrag maakt de ouder imo, niet slechts een zaad/eicel.
Helemaal waar.
  † In Memoriam † dinsdag 22 mei 2007 @ 23:36:31 #12
43556 miss_dynastie
pi_49669159
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:11 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Het kind is al 6 jaren hier, is hier opgegroeid, spreekt Nederlands (neem ik dan aan) enzovoorts.
Het kind kan toch niet ineens maar terug naar India worden gebracht?!

edit: wat Cattara zegt dus
Mja, maar als een Nederlands kind ontvoert is (bijv. naar het thuisland van vader) denken heel veel mensen daar weer anders over en zie je tig items bij hart van Nederland over kinderen die weer thuis zijn.

Mijns inziens moet het kind terug naar de biologische ouders. Die hebben er echt niet om gevraagd. Het kind heeft hier 4,5 jaar gewoond, of teruggaan naar het thuisland goed of slecht is zal door verschillende deskundigen verschillend beoordeeld worden. Mijns inziens zou je hier echter niet over moeten oordelen: die ouders willen hun kind, dat uit het eigen bedje gestolen is, terug. Dat lijkt me helemaal niet onrechtvaardig, hoe verdrietig het ook is voor de mensen die het meiske geadopteerd hebben.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 23:38:21 #13
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49669224
Dat Salomonsoordeel. Ik moet daar vaak aan denken sinds ik zelf moeder ben (en nee, ik ben niet gelovig, maar zat wèl op de zondagsschool ).
  dinsdag 22 mei 2007 @ 23:39:56 #14
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49669276
Maar uiteindelijk gaat het toch om het kind, Miss Dynastie?
  dinsdag 22 mei 2007 @ 23:40:56 #15
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49669318
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:39 schreef Leah het volgende:
Idd zeg, een kind is geen "goed" hoor.
pi_49669398
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:36 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Mja, maar als een Nederlands kind ontvoert is (bijv. naar het thuisland van vader) denken heel veel mensen daar weer anders over en zie je tig items bij hart van Nederland over kinderen die weer thuis zijn.
Sara en Ammar wisten er juist zelf van dat ze ontvoerd werden. Ze zijn zelfs zelf naar de ambassade gevlucht. In dit geval ligt het anders. Het kind weet niet beter of hij heeft gewoon altijd bij z'n adoptieouders gewoond.
quote:
Mijns inziens moet het kind terug naar de biologische ouders. Die hebben er echt niet om gevraagd. Het kind heeft hier 4,5 jaar gewoond, of teruggaan naar het thuisland goed of slecht is zal door verschillende deskundigen verschillend beoordeeld worden.
Ik denk niet dat een kind van 9 het leuk lijkt om op de bonnefooi met wildvreemden naar een ander land te gaan ... hoeveel die ouders ook wel niet van het kind mogen houden.
quote:
Mijns inziens zou je hier echter niet over moeten oordelen: die ouders willen hun kind, dat uit het eigen bedje gestolen is, terug. Dat lijkt me helemaal niet onrechtvaardig, hoe verdrietig het ook is voor de mensen die het meiske geadopteerd hebben.
En voor het kind zelf!
  † In Memoriam † dinsdag 22 mei 2007 @ 23:46:21 #17
43556 miss_dynastie
pi_49669482
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:39 schreef Leah het volgende:
Het gaat ook om het kind, ja.
Maar er zullen deskundigen zijn die zeggen dat ze hier beter af is, er zullen deskundigen zijn die zeggen dat ze daar beter af is. Ze heeft hier 4,5 jaar gewoond en het lijkt me helemaal niet onmogelijk om het kind dan weer naar India te laten gaan. Als je ziet tot op welke leeftijd je een kindje kan adopteren, waarbij het ook uit zijn eigen vertrouwde omgeving wordt gehaald en (bijvoorbeeld) in Nederland geplaatst, lijkt me nou niet dat je echt op zwaar wegende gronden kan verdedigen dat dit kind écht per se absoluut nooit terug naar huis kan.
In dit geval is het kindje gewoon bruut uit haar bedje gejat. Zonder dat haar ouders daarom gevraagd hebben. Ik vind niet dat je die mensen daarvoor moet straffen en dat doe je wel door ze hun kind te ontnemen.
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:40 schreef Vivi het volgende:
Idd zeg, een kind is geen "goed" hoor.
Dus als jouw kind uit zijn bedje wordt gejat en over 4,5 jaar in India gevonden wordt zeg je: 'ach, hou maar, een kind is geen goed?' Ik zeg niet dat het niet kan hoor, maar ik denk dat ik het anders zou voelen.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 23:46:27 #18
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49669484
Ik voorspel dat de Nederlandse ouders juridisch sterk staan dankzij het "Family Life" beginsel.
Zie de zaak van de Belgische baby Donna.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 23:48:49 #19
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49669564
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:46 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Het gaat ook om het kind, ja.
Maar er zullen deskundigen zijn die zeggen dat ze hier beter af is, er zullen deskundigen zijn die zeggen dat ze daar beter af is. Ze heeft hier 4,5 jaar gewoond en het lijkt me helemaal niet onmogelijk om het kind dan weer naar India te laten gaan. Als je ziet tot op welke leeftijd je een kindje kan adopteren, waarbij het ook uit zijn eigen vertrouwde omgeving wordt gehaald en (bijvoorbeeld) in Nederland geplaatst, lijkt me nou niet dat je echt op zwaar wegende gronden kan verdedigen dat dit kind écht per se absoluut nooit terug naar huis kan.
In dit geval is het kindje gewoon bruut uit haar bedje gejat. Zonder dat haar ouders daarom gevraagd hebben. Ik vind niet dat je die mensen daarvoor moet straffen en dat doe je wel door ze hun kind te ontnemen.
[..]

Dus als jouw kind uit zijn bedje wordt gejat en over 4,5 jaar in India gevonden wordt zeg je: 'ach, hou maar, een kind is geen goed?' Ik zeg niet dat het niet kan hoor, maar ik denk dat ik het anders zou voelen.
Hoe triest het ook is, ik zou handelen in het belang van mijn kind. Als ik mijn kind zijn wereldje zou ontnemen uit egoistische motieven zou ik mezelf geen goede moeder achten. Wel zou ik op de hoogte willen blijven an zijn leefomstandigheden en op de een of andere manier contact kunnen hebben met het kind zodat het op latere leeftijd zelf de keuze heeft. Maar nee, hoe veel pijn het me ook zou doen, ik zou mijn kind niet bij alles wat hem vertrouwd is wegrukken uit mijn eigen belang.
pi_49669591
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:46 schreef Vivi het volgende:
Ik voorspel dat de Nederlandse ouders juridisch sterk staan dankzij het "Family Life" beginsel.
Zie de zaak van de Belgische baby Donna.
Wat was dat ook alweer, klinkt vaag bekend, maar was dat niet een legale adoptie die ze terug wilden draaien.
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:28 schreef Vivi het volgende:

Een bezoekregeling met de natuurlijke ouders maar het kind in zijn vertrouwde omgeving laten lijkt me in het belang van het kind, wat voor iedere ouder het zwaarst zou moeten wegen. Gedrag maakt de ouder imo, niet slechts een zaad/eicel.
Dus als de jouwe op zo'n manier bij laten we zeggen de familie "Gates" terecht komt.....
Ik vind het nogal grof om te zeggen dat die ouders niet geschikt zijn als ouders daar ze in een armer land wonen.
Laten we dan ook meteen alle kinderen in Nederlandse gezinnen onder een bepaalde inkomensgrens uit de ouderlijke macht en ontzetten en de kinderen in pleeggezinnen stoppen.
  Admin dinsdag 22 mei 2007 @ 23:50:57 #21
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_49669624
Even wachten,
m'n kind is gestolen en ik ben al 6 jaar lang geen mens meer van verdriet en onzekerheid, na 6 jaar krijg ik te horen dat eindelijk, eindelijk MIJN kind terecht is, weliswaar aan de andere kant van de wereld maar terecht.
Het spijt me toch zeer, dan heb ik met adoptie ouders op dat moment toch mooi niks te maken en wil ik MIJN kind terug.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 23:51:55 #22
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49669664
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:49 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Wat was dat ook alweer, klinkt vaag bekend, maar was dat niet een legale adoptie die ze terug wilden draaien.
http://www.hollandlaw.nl/?pag=976&publicatie_id=1887
  † In Memoriam † dinsdag 22 mei 2007 @ 23:51:59 #23
43556 miss_dynastie
pi_49669666
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:48 schreef Vivi het volgende:

[..]

Hoe triest het ook is, ik zou handelen in het belang van mijn kind. Als ik mijn kind zijn wereldje zou ontnemen uit egoistische motieven zou ik mezelf geen goede moeder achten. Wel zou ik op de hoogte willen blijven an zijn leefomstandigheden en op de een of andere manier contact kunnen hebben met het kind zodat het op latere leeftijd zelf de keuze heeft. Maar nee, hoe veel pijn het me ook zou doen, ik zou mijn kind niet bij alles wat hem vertrouwd is wegrukken uit mijn eigen belang.
Oké, dat kan, dan verschillen we daarin van mening en gevoel, dat kan
Maar vind je ook dat die beslissing voor jou genomen moet worden? Of heb je het recht dat zelf te beslissen nadat jouw kind gestolen is?
  Admin dinsdag 22 mei 2007 @ 23:52:26 #24
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_49669688
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:46 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

[..]

Al moest ik goddomme kruipen, maar ik ging naar m'n kind.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 23:52:34 #25
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49669691
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:48 schreef Vivi het volgende:

[..]

Hoe triest het ook is, ik zou handelen in het belang van mijn kind.
Ik ook. Denk ik. Hoop ik.

En ik snap dat het allemaal heel moeilijk is, maar het lijkt me dat een kind op deze leeftijd verplaatsen naar een ander gezin (waar dan ook!) nog veel moeilijker is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')