Bron: GSquote:Het Kantoor van Al Gore
Al Gore, de nieuwbakken milieufreak die Nederland onder reuzengolven laat verdwijnen liet in Time Magazine apetrots zijn workspace zien. Check de FOTO en denk om je hart. Wat we op die foto zien is waarschijnlijk het meest milieuverspillendste kantoor van gans de Verenigde Staten. Check die drie Apple HD cinema displays, de allergrootste en duurste schermen die er zijn, goed voor 450 watt. Dan daarachter een televisie van zo'n 250 watt die nutteloos aanstaat. Vervolgens tellen we ongeveer 60 duizend bomen die door Al Gore het leven hebben gelaten om als papierrommel verder te leven in zijn kantoor.
Elders in het Time artikel staat nog dat mr. en mrs. Gore beiden in een Mercury Mariner Hybrid SUV rijden, goed voor een verbruik van één op elf (in de praktijk zal dit natuurlijk veel lager zijn). En ondanks de aanpassingen aan zijn ranche, is hij nog steeds goed voor een energieverbruik per dag, waar een gemiddeld Nederlands gezin een maand mee rondkomt. Vooral zo doorgaan.
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:13 schreef ENlarge_YourPenisNO... het volgende:
kijkend naar de schermen dacht ik dat dit het kantoor van i-spy was![]()
Do as I say, not as I doquote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:25 schreef TNA het volgende:
Ik snap dat niet he. Je begrijpt toch zelf ook wel dat zoiets negatieve publiciteit oplevert?
Nee, joh dat is te min voor i-spyquote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:13 schreef ENlarge_YourPenisNOW het volgende:
precies.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:30 schreef popolon het volgende:
Typisch GS geleuter. Zo ver gezocht en totaal niet relevant.
Alsof Gore niks aan 't licht mag brengen, oh wacht, dat moet 'ie dan maar doen met een 12" televisie bij kaarslicht zeker?
Of je het met hem eens bent of niet is punt twee maar dit is goedkoop piepen om niks.
Nou zijn de meeste GS fanboys ook niet even bijster slim dus dit zal daar wel weer werken als een rode lap op een stier.
Papyrus!quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:49 schreef Chadi het volgende:
Wat moet ie in plaats van dat papier dan gaan gebruiken?? schoolborden???![]()
![]()
PDFs lezen op 1 van die 3 beeldschermen? (ik erger me wel vaker aan het enorme geprint, ook hier op kantoor).quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:49 schreef Chadi het volgende:
Wat moet ie in plaats van dat papier dan gaan gebruiken?? schoolborden???![]()
![]()
je kan toch uit het bericht geen enkele conclusie trekken? als hij zijn volledige stroomverbruik zou compenseren zou je er niemand over horen.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Grappig hoe men het hier niet wil weten.
Net als al die eco huilies die wel hun PC 24/7 aanhebben om te downloaden.
Wie weet heeft -ie z'n dak wel vol zonnecollectoren staan, weten wij veel.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:11 schreef Pietverdriet het volgende:
OF TWEEHONDERD NEGERS OP EEN FIETS MET DYNAMO EN TRAPPEN JONGE VOOR DE SCHERMS!quote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:16 schreef Jarno het volgende:
[..]
Wie weet heeft -ie z'n dak wel vol zonnecollectoren staan, weten wij veel.
Wat niet wil weten? Dit is toch waardeloze berichtgeving en totaal niet relevant of zie jij dat niet?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:11 schreef Pietverdriet het volgende:
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:13 schreef ENlarge_YourPenisNOW het volgende:
Bijvoorbeeld. Nog eens goed voor de werkgelegenheid ook.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:16 schreef veldmuis het volgende:
[..]
OF TWEEHONDERD NEGERS OP EEN FIETS MET DYNAMO EN TRAPPEN JONGE VOOR DE SCHERMS!
ik had het ook laten opruimen als je weet dat er iemand foto's komt makenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:10 schreef popolon het volgende:
't Is trouwens wel een ontzettende klerebende op z'n bureau.
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:30 schreef popolon het volgende:
Typisch GS geleuter. Zo ver gezocht en totaal niet relevant.
Alsof Gore niks aan 't licht mag brengen, oh wacht, dat moet 'ie dan maar doen met een 12" televisie bij kaarslicht zeker?
Of je het met hem eens bent of niet is punt twee maar dit is goedkoop piepen om niks.
Nou zijn de meeste GS fanboys ook niet even bijster slim dus dit zal daar wel weer werken als een rode lap op een stier.
spijkers op laag water zoeken noemen we dat hier in Nederland toch ?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:23 schreef denka het volgende:
Mensen die zich druk maken om al gore's kantoor zijn echt enorm triest. Sensatiezoekers die niks beters te doen hebben met hun zielig leventje.
Wat willen wij niet weten? Ongenuanceerde bullshit van GeenStijl?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:11 schreef Pietverdriet het volgende:
3 energiezuinige schermen, ja das echt ergquote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Grappig, ben je Al Gore dan kan je enorme hoeveelheden energie verbruiken, dat is okay
Ben je Femke Halsema dan kan je in een ouwe stink merceds rondrijden, dat is okay
en hij zal ook nog luxe plee papier gebruikenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:29 schreef Sidekick het volgende:
Wat een hypocriet, hij heeft luxeartikelen en gebruikt papier, terwijl hij luxe en papier wil verbieden.
Rom? Zo lang je alles nog kan vinden...quote:
Gore Al joeg er vorig jaar 220.000 kilowattuur stroom doorheen op zijn ranch, en op de foto is duidelijk hoe serieus hij is met zuinig zijn.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
3 energiezuinige schermen, ja das echt erg![]()
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:16 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ja idd, ik geef die gast geen ongelijk hoor
volgens mij gaat hij nu door het leven als sanniquote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:19 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Waar istie eigenlijk? Heb hem al heel lang niet meer gezien. Die is zeker fotos aan het shoppen?
Die foto zegt niets. Drie schermen is echt werkelijk helemaal niets. Maar goed, ga jij maar lekker die lui van GeenStijl verder pijpen. Daag.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gore Al joeg er vorig jaar 220.000 kilowattuur stroom doorheen op zijn ranch, en op de foto is duidelijk hoe serieus hij is met zuinig zijn.
* Pietverdriet doet nielsch zijn rits ff dicht
grappig, ben je pietverdriet kan je lekker verzuren... ook goed voor het milieuquote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Grappig, ben je Al Gore dan kan je enorme hoeveelheden energie verbruiken, dat is okay
Ben je Femke Halsema dan kan je in een ouwe stink merceds rondrijden, dat is okay
Paste als de Vuist op het oog, niet?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Die foto zegt niets. Drie schermen is echt werkelijk helemaal niets. Maar goed, ga jij maar lekker die lui van GeenStijl verder pijpen. Daag.
Tja als je met je moralistische vingertje wijst op anderen, dan wijs je met 3 vingers naar jezelf....quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:21 schreef Nielsch het volgende:
Och ja, als ik PietVerdriet en co. goed begrijp moet iedereen die zich inzet voor het milieu dus werken op een ouderwetse typemachine en bij kaarslicht. 's Avonds mag je geen tv kijken (want dat is slecht) en ook geen boek lezen (bomenkap). Wat een enorme onzin zeg.
Via zonnepanelen, inkoop van groene stroom en het compenseren van zijn uitstoot door carbon offsets maakt het best wel okay. Energie is hier niet de boosdoener, maar uitstoot van CO2 en dat is op vele manieren tegen te gaan. En dat doet Gore. Maar goed, dit is al zo vaak voorbij gekomen. Sommige mensen willen gewoon niet luisteren maar gaan verwijten maken op basis van stereotypes.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:56 schreef Pietverdriet het volgende:
220.000 kilowattuur stroom heeft ie van zonnepanelen?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:24 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Via zonnepanelen, inkoop van groene stroom en het compenseren van zijn uitstoot door carbon offsets maakt het best wel okay. Energie is hier niet de boosdoener, maar uitstoot van CO2 en dat is op vele manieren tegen te gaan. En dat doet Gore. Maar goed, dit is al zo vaak voorbij gekomen. Sommige mensen willen gewoon niet luisteren maar gaan verwijten maken op basis van stereotypes.
Je opmerking zou grappig zijn geweest als hij die opmerking echt heeft gemaakt, wat niet zo is.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
220.000 kilowattuur stroom heeft ie van zonnepanelen?
Sure, net zoals ie het Internet uitgevonden heeft, niet?
klopt, tegenwoordig is het sanni, die homo zit te vaak in ons BoF reeksje te roerenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:07 schreef Re het volgende:
[..]
volgens mij gaat hij nu door het leven als sanni
en GS...
Ook jij hebt daar dus geen weerwoord op..quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:33 schreef Sidekick het volgende:
Wat laat je je weer heerlijk kennen Piet. Vermakelijk.
Integendeel, je hebt mijn post bewezen. En zelfs nu heb je niet door dat de post waar je op reageerde je "kritiek" al pareerde. En dan daarna de post nog editten om een andere mythe te gaan herhalen. Tsja, dan wordt het erg vermakelijk.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ook jij hebt daar dus geen weerwoord op..
Mijn hemel, wat ben jij voorspelbaar triestquote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
220.000 kilowattuur stroom heeft ie van zonnepanelen?
Sure, net zoals ie het Internet uitgevonden heeft, niet?
idd. aan die puinhoop te zien werkt hij in zijn eentje en heeft geen assistenten, spaart toch stroom;)quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Die foto zegt niets. Drie schermen is echt werkelijk helemaal niets. Maar goed, ga jij maar lekker die lui van GeenStijl verder pijpen. Daag.
Ik begrijp PV wel. Het doet mij altijd denken aan Genesis - Jezus he knows me: just do as I say, don't do as I do...quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:21 schreef Nielsch het volgende:
Och ja, als ik PietVerdriet en co. goed begrijp moet iedereen die zich inzet voor het milieu dus werken op een ouderwetse typemachine en bij kaarslicht. 's Avonds mag je geen tv kijken (want dat is slecht) en ook geen boek lezen (bomenkap). Wat een enorme onzin zeg.
Wat is toch het nut van dit soort op de persoon gerichte aanvallen? PV snijdt een punt aan. Ga er inhoudelijk op in. Je kan wel alles goed willen praten, maar het heeft er toch alle schijn van dat Gore zelf een luxe leven leidt welke veel minder dan 1 promille van de wereldbevolking zich ooit kan permitteren. Om dan tegen de wereld te zeggen dat het allemaal best een beetje minder mag... dat bijt elkaar. Hoe je het ook wendt of keert.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:08 schreef soylent het volgende:
Ik begrijp PV ook. Geen opleiding, geen perspectief, anderen hebben de weelde dus dan maar een beetje verbitterd zeiken.
alleen als al die weelde gerelateerd word aan de gewone en gemiddelde man die van zijn werk thuis komt en de TV aandoet .. Gore is een publiek figuur, hij heeft een groot huis, aardig wat inwonend personeel, en zowel zijn vrouw als ook hij hebben hun kantoor in huis .. en dan nog gebruikt hij voor de streek waarin hij woont aan de lage kant ..quote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat is toch het nut van dit soort op de persoon gerichte aanvallen? PV snijdt een punt aan. Ga er inhoudelijk op in. Je kan wel alles goed willen praten, maar het heeft er toch alle schijn van dat Gore zelf een luxe leven leidt welke veel minder dan 1 promille van de wereldbevolking zich ooit kan permitteren. Om dan tegen de wereld te zeggen dat het allemaal best een beetje minder mag... dat bijt elkaar. Hoe je het ook wendt of keert.
maakt het eigenlijk wel uit welke auto hij rijdt .. er is op elke auto wel iets aan te merken, als het het verbruik niet is dan is het wel productieproces ?quote:Arnold deed tenminste de hummers van de hand. Ook misschien alleen maar symbolisch, maar het is een gebaar welke ik bij Gore niet zo aantref. Misschien vergis ik mij, maar dan laat ik mij graag informeren.
De opmerkingen van PV et al zijn inhoudsloos en verdienen eigenlijk niet eens een respons. Deze hele kunstmatig gecreeerde rel rond Al Gore kun je zien als de meest extreme vorm van "op de persoon spelen". De massa kan Al Gore niet pakken op zijn argumenten (logisch want de materie is veel te complex als je er niet enigszins voor geleerd hebt, dus men lult maar wat). Dus wordt er maar overgegaan op karaktermoord. Waar gaat het over in deze post: een paar schermen van in totaal 650 watt? Gore afzeiken met opmerkingen waarvan allang bewezen is dat hij ze niet gemaakt heeft? Allemaal afleidingsmanoeuvres.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat is toch het nut van dit soort op de persoon gerichte aanvallen? PV snijdt een punt aan. Ga er inhoudelijk op in. Je kan wel alles goed willen praten, maar het heeft er toch alle schijn van dat Gore zelf een luxe leven leidt welke veel minder dan 1 promille van de wereldbevolking zich ooit kan permitteren. Om dan tegen de wereld te zeggen dat het allemaal best een beetje minder mag... dat bijt elkaar. Hoe je het ook wendt of keert.
Arnold deed tenminste de hummers van de hand. Ook misschien alleen maar symbolisch, maar het is een gebaar welke ik bij Gore niet zo aantref. Misschien vergis ik mij, maar dan laat ik mij graag informeren.
Ja ongelofelijk, ik had net al het papier bij ons thuis al weggegooid.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:29 schreef Sidekick het volgende:
Wat een hypocriet, hij heeft luxeartikelen en gebruikt papier, terwijl hij luxe en papier wil verbieden.
Wat een onzin zeg. In de streek waar hij woont is het aan de lage kant... Dat even doortrekken en niemand hoeft iets, want in ieder land verbruikt men precies het gemiddelde van dat land.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:32 schreef moussie het volgende:
alleen als al die weelde gerelateerd word aan de gewone en gemiddelde man die van zijn werk thuis komt en de TV aandoet .. Gore is een publiek figuur, hij heeft een groot huis, aardig wat inwonend personeel, en zowel zijn vrouw als ook hij hebben hun kantoor in huis .. en dan nog gebruikt hij voor de streek waarin hij woont aan de lage kant ..
en dat dan even los van het feit hoe betrouwbaar die "energie-rekening van Gore" eigenlijk wel is, het verschijnt op een of andere vage website, er is geen enkel bewijs dat die genoemde bedragen überhaupt kloppen en toch wordt er maar van uit gegaan dat het wel zo moet zijn .. hij verspilt want de gemiddelde Amerikaan gebruikt maar zo-en-zoveel .. terwijl dus blijkt, dat als je nuchter narekent wat er bij Gore aan huis zo allemaal gebeurt en waar die woont, zijn gebruik helemaal niet buitensporig is, in tegendeel .. zelfs met die onbewezen bedragen dus
Dat laatste is geen enkele reden om in een SUV rond te tuffen. Net het andere uiterste. Hij mag van mij ook prima met de auto. Maar even eerlijk: is het niet vreemd dat een Amerikaan de rest van de wereld gaat vertellen hoe het moet ten aanzien van CO2? Laat hem eerst eens zijn landgenoten op niveau EU krijgen. Dat levert meer op dan dat de EU gaat besparen. Want zo is het wel: de EU wil 20-30% minder uitstoot. Wereldwijd een 1,5% verschil. Waarom? Omdat de grootste CO2 uitstoot niet in de EU plaats vindt. Vooralsnog houdt de VS het vooral bij mooi weer spelen. Maar echt pijn lijden? No way!quote:maakt het eigenlijk wel uit welke auto hij rijdt .. er is op elke auto wel iets aan te merken, als het het verbruik niet is dan is het wel productieproces ?
zelfs al zou die man overdag in een solar-auto gaan rijden is er vast nog iemand die zit te zeuren over de evtle milieubelasting bij het productieproces daarvan ..
Steekhoudende argumenten ten aanzien van zijn filmpje zijn er genoeg. Maar dat wist jij ook al lang.quote:bij gebrek aan steekhoudende argumenten tegen zijn ongemakkelijke waarheid blijft het bij persoonlijke aanvallen op kleuterschoolniveau .. triest
Als je dat echt vindt: geef dan ook geen respons.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:44 schreef soylent het volgende:
De opmerkingen van PV et al zijn inhoudsloos en verdienen eigenlijk niet eens een respons.
Nou ja, rel... Ik weet het niet hoor. Hij wordt vaker opgehemeld. Persoonlijk heb ik het idee dat hij veel minder kritiek krijgt dan hij verdient. En hou dan ook: hij kiest ervoor om publiek te zijn. Dan krijg je kritiek. Zeker als er een flinke discrepantie zit tussen wat je te melden hebt en wat je doet.quote:Deze hele kunstmatig gecreeerde rel rond Al Gore kun je zien als de meest extreme vorm van "op de persoon spelen".
Kom op nou toch? Dat Gore een loopje neemt met de feiten is duidelijk. Vergelijk zijn idiote voorspellingen met de voorspellingen van het IPCC. Hij overdrijft niet een beetje, hij maakt van een mug een olifant. Ook al is het in deze als je het IPCC moet geloven een gigantische mug.quote:De massa kan Al Gore niet pakken op zijn argumenten
Het verschil tussen tientallen centimeters en vele meters kan vrijwel iedere idioot bevatten.quote:(logisch want de materie is veel te complex als je er niet enigszins voor geleerd hebt, dus men lult maar wat).
Karaktermoord? Dat is een overdrijving Gore waardig...quote:Dus wordt er maar overgegaan op karaktermoord.
Het gaat over hypocretie. Daar hoef je het niet mee eens te zijn, maar het is terecht dat mensen ook tegen Gore zeggen: zou jij niet eens een andere presentatie geven? Er mag toch zeker wel een discussie zijn?quote:Waar gaat het over in deze post: een paar schermen van in totaal 650 watt?
Afleiden van wat? Zijn film staat bol van de fouten. Desondanks wordt er veel gemeenschapsgeld gestopt om alle kindertjes deze propaganda te laten zien zodat men straks braaf achter de overheid aan loopt en niet zeikt als energie extreem duur is geworden.quote:Allemaal afleidingsmanoeuvres.
Fijn om te zien dat we het hier over eens zijn. Maar waarom zeg je dat dan niet eerder, gevolgd door: dat Gore een beetje hypocriet is is geen excuus om dan maar niets te doen. Hij heeft ook goede punten, te weten...quote:Mag het minder met z'n monitoren en z'n SUV? Ja, waarom niet. Ten eerste vanwege de voorbeeldfunctie die het kan hebben, ten tweede omdat het mis zou gaan als iedereen zoveel monitoren heeft en die Amerikaanse kut auto's rijdt.
De "wetenschappelijke discussie" wordt thans al bedreven door mensen die nog niet eens weten dat ze CO2 uitademen, dus het werkt echt niet.quote:Maar het is absurd om het aantal monitoren in een werkkamer (3 is niet zo gek veel, ik heb er hier 2, op kantoor staan er 10 aan) als discussiepunt te stellen, met als doel om de wetenschappelijke discussie over Al Gore's gedachtengoed te ontwijken, want dat is het doel, en het werkt blijkbaar.
Misschien wel. Maar van de andere kant: er gaan meer en meer geluiden op van mensen die ernstige twijfels hebben. En beeldvorming telt, niet de feiten. Waar Gore in het verleden heeft gescoord, kunnen zijn daden nu het omgekeerde bereiken. Let wel, als de grootste pleitbezorger het zelf niet nauw neemt met zijn uitstoot, waarom zou Jan met de Pet het dan wel moeten doen?quote:Als het Al Gore lukt om aandacht te krijgen voor duurzame ontwikkeling (en het heeft er alle schijn van), dan is zijn netto-invloed op de leefbaarheid van de aarde waarschijnlijk veel positiever dan dat van alle kneuzen op forums en weblogs die hem lopen af te zeiken.
Zie hierboven. In theorie vind ik dat je gelijk hebt. In de praktijk weet ik dat je dat niet hebt.quote:De ideeen zijn belangrijk en niet de poppetjes.
Nee dat hoeft hij niet. Hij is van mening dat het niet minder hoeft. Waarom zou hij dan toch aan de norm moeten voldoen?quote:Misschien moet PV eerst zijn eigen energieverbruik posten voordat we hem serieus moeten nemen? Ik weet het niet. Het is te proberen.
Dat is het punt niet.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:54 schreef Xith het volgende:
Netto heeft Gore natuurlijk een negatief vervuiling saldo ,zelfs al zou maar 1% van het aantal mensen die zijn film hebben gezien 1 spaarlamp hebben gekocht..
Netto heeft elke inwoner van een westers land een negatief vervuilings saldo.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:54 schreef Xith het volgende:
Netto heeft Gore natuurlijk een negatief vervuiling saldo ,zelfs al zou maar 1% van het aantal mensen die zijn film hebben gezien 1 spaarlamp hebben gekocht..
wat zit jij nou vreemd te draaien .. ik had het erover dat er met cijfers gegoocheld word om Gore in een slecht daglicht neer te zetten door zijn verbruik te vergelijken met het gemiddelde van de gehele States .. wil je een reële vergelijking maken moet je toch kijken naar streek, aantal personen in het huishouden etc etc .. tuurlijk gebruikt een huishouden met 2 kantoren aan huis meer energie dan gemiddeld, daarvoor hoef je toch geen Einstein te zijn ?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg. In de streek waar hij woont is het aan de lage kant... Dat even doortrekken en niemand hoeft iets, want in ieder land verbruikt men precies het gemiddelde van dat land.![]()
bij Gore word het zo neer gezet om de eigenlijke discussie te ontwijken .. de meest vage bron word ineens serieus genomen .. normaal gesproken hoef je niet aan te komen met zulke bronnen, dan word je weg gehoond, maar nu is het ineens de heilige waarheid over de ware Gore ?quote:Vroeger leerde ik: verbeter de wereld, begin bij jezelf. Ik geloof daar nog steeds in. Bij Gore merk ik er niets van. Die man was politiek eigenlijk uitgespeeld en heeft zichzelf weer op de kaart weten te krijgen met een meesterzet. Het heeft er in mijn ogen alle schijn van dat Gore voor eigen gewin aan het pleiten is.
idd, heb ik ook respect voor .. net als voor de PvdA'er trouwens die ondanks zijn dure huisje de aftrek wil gaan afschaffenquote:Wat ik ook van de SP mag vinden, iig hebben zij dit punt wel begrepen. Die leveren zelf een deel van hun salaris in. Dan maak je het jezelf een stuk makkelijker als je wil vertellen dat de hogere middenklasse teveel salaris ontvangt.
tja, het is nu eenmaal een internationaal probleem en jammer genoeg lukt het maar niet om het in de States zelf door te laten dringen hoe belangrijk dit is .. zelf genoegzaam volkje .. daarom is internationale druk dan ook zo belangrijk, niet zelf ook bij de pakken gaan neerzitten en figuren als Gore onderuit halen met futiliteiten die nergens op slaan want zo komen we natuurlijk nergensquote:Dat laatste is geen enkele reden om in een SUV rond te tuffen. Net het andere uiterste. Hij mag van mij ook prima met de auto. Maar even eerlijk: is het niet vreemd dat een Amerikaan de rest van de wereld gaat vertellen hoe het moet ten aanzien van CO2? Laat hem eerst eens zijn landgenoten op niveau EU krijgen. Dat levert meer op dan dat de EU gaat besparen. Want zo is het wel: de EU wil 20-30% minder uitstoot. Wereldwijd een 1,5% verschil. Waarom? Omdat de grootste CO2 uitstoot niet in de EU plaats vindt. Vooralsnog houdt de VS het vooral bij mooi weer spelen. Maar echt pijn lijden? No way!
yup, het is wetenschap in de trend van "al doende leren we" en daarin worden fouten gemaakt, natuurlijk .. maar de inzet is wel dusdanig hoog dat je mi maar beter voorzichtig kan zijn, het zekere voor het onzekere nemen ..quote:Steekhoudende argumenten ten aanzien van zijn filmpje zijn er genoeg. Maar dat wist jij ook al lang.
Met negative vervuiling bedoel ik: +milieuquote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Netto heeft elke inwoner van een westers land een negatief vervuilings saldo.![]()
Tsja, ik heb ook twee kantoren aan huis. Ik verbruik echter (veel) minder dan Gore. Echt, zijn verbruik is ook als je rekening houdt met zijn werkzaamheden enorm.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:22 schreef moussie het volgende:
wat zit jij nou vreemd te draaien .. ik had het erover dat er met cijfers gegoocheld word om Gore in een slecht daglicht neer te zetten door zijn verbruik te vergelijken met het gemiddelde van de gehele States .. wil je een reële vergelijking maken moet je toch kijken naar streek, aantal personen in het huishouden etc etc .. tuurlijk gebruikt een huishouden met 2 kantoren aan huis meer energie dan gemiddeld, daarvoor hoef je toch geen Einstein te zijn ?
Nogmaals, die discussie wordt niet ontweken. Ik denk eerder dat er mensen zijn die het wat vreemd vinden. Zoals ik. En ik ben allesbehalve tegen milieumaatregelen. Ik ben hoogstens wat sceptisch ten aanzien van de rampscenario's.quote:bij Gore word het zo neer gezet om de eigenlijke discussie te ontwijken ..
Van de andere kant: waarom geen reactie? Zeker als het de discussie aan het vertroebelen is zoals jij meent...quote:de meest vage bron word ineens serieus genomen ..
Zijn wij in de EU echt zoveel beter? Ok, we stoten minder CO2 uit. Maar zijn wij in de EU echt de mensen die moeten gaan wijzen? Hoeveel mensen in NL willen hun welvaart een beetje opgeven voor het milieu? Ik denk droevig weinig. En eerlijk gezegd, ik sta er ook niet om te springen. Ik wil hoogstens anders, maar niet minder.quote:tja, het is nu eenmaal een internationaal probleem en jammer genoeg lukt het maar niet om het in de States zelf door te laten dringen hoe belangrijk dit is .. zelf genoegzaam volkje ..
Ik denk dat als Gore echt een gebaar maakt er veel Amerikanen mee zullen gaan. Hij doet dat echter niet en dan snap ik dat men denkt: ok, er moet wat gebeuren. Wie gaat dat voor ons doen?quote:daarom is internationale druk dan ook zo belangrijk, niet zelf ook bij de pakken gaan neerzitten en figuren als Gore onderuit halen met futiliteiten die nergens op slaan want zo komen we natuurlijk nergens
Het zekere voor het onzekere nemen kan ook inhouden dat je niet te drastische maatregelen gaat nemen. Denk aan een auto met nog maar 2 liter benzine. Hoe ga jij zorgen dat je niet stil komt te staan. Rijden in de richting waarvan je denkt dat er een benzinepomp ligt, of ga je eerst op de kaart kijken waar je precies heen moet?quote:yup, het is wetenschap in de trend van "al doende leren we" en daarin worden fouten gemaakt, natuurlijk .. maar de inzet is wel dusdanig hoog dat je mi maar beter voorzichtig kan zijn, het zekere voor het onzekere nemen ..
zo zo .. deftig hoor ..quote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Tsja, ik heb ook twee kantoren aan huis. Ik verbruik echter (veel) minder dan Gore. Echt, zijn verbruik is ook als je rekening houdt met zijn werkzaamheden enorm.
hij heeft meer luxe dan een gemiddeld persoon, da's waar .. maar dat heeft iedereen die meer verdient dan gemiddeld en daar is dus ook niets mis mee .. waar het om gaat is dat je met hetgeen je hebt/kan besteden verantwoord om gaat toch, en zover ik kan beoordelen doet hij dat dus welquote:Hij leeft gewoon een luxe leven. Dat is hem gegund, maar je moet jezelf dan wel de vraag stellen of je wel naar je eigen pleidooi luistert.
pff, we zijn anders aardig wat keren door het oog van de naald gekropen wat milieurampen en hun impact aangaat .. goochelen met het scheermes van Ockham is het imhoquote:Nogmaals, die discussie wordt niet ontweken. Ik denk eerder dat er mensen zijn die het wat vreemd vinden. Zoals ik. En ik ben allesbehalve tegen milieumaatregelen. Ik ben hoogstens wat sceptisch ten aanzien van de rampscenario's.
omdat een of ander vage bron iets beweerd moet je maar je privé-gegevens bekend maken ? En dat terwijl al lang en breed berekent is dat zijn gebruik voor zijn regio+grote huishouden etc aan de lage kant ligt .. zelfs met die onbevestigde hoge bedragenquote:Van de andere kant: waarom geen reactie? Zeker als het de discussie aan het vertroebelen is zoals jij meent...
is dat niet wat Gore eigenlijk wil .. duurzaamheid ? als ik het goed begrepen is dat wat die voorstaat, hij zegt alleen dat we even door de zure appel moeten bijten, vol op de rem, omdat anders de gevolgen niet te overzien zijnquote:Zijn wij in de EU echt zoveel beter? Ok, we stoten minder CO2 uit. Maar zijn wij in de EU echt de mensen die moeten gaan wijzen? Hoeveel mensen in NL willen hun welvaart een beetje opgeven voor het milieu? Ik denk droevig weinig. En eerlijk gezegd, ik sta er ook niet om te springen. Ik wil hoogstens anders, maar niet minder.
mwah, volgens mij moet je dat ook een beetje scheiden .. Gore spreekt toch grotendeels amerikaans publiek aan en als onze import-amerikaan met zijn auto'tjes enige indicatie is van hoe de gemiddelde Amerikaan denkt over de milieuproblematiek .. tja ..quote:De makkelijkste weg is kijken naar anderen. De beste weg is kijken naar jezelf. Alleen als het uit jezelf komt zal gedragsverandering echt optreden.
een amerikaanse Ghandi of Jezus of zo ? Brrr .. ajb niet .. ik vind dat wachten op de medhi al doodeng, van die leiders-figuren die alles in een klap weer goed en kloppend maken .. bahquote:Ik denk dat als Gore echt een gebaar maakt er veel Amerikanen mee zullen gaan. Hij doet dat echter niet en dan snap ik dat men denkt: ok, er moet wat gebeuren. Wie gaat dat voor ons doen?
euhm, het punt in deze is nou juist dat er geen kaart is .. net zoals toen, je kan in China belanden maar je kan ook per ongeluk Amerika (her)ontdekken .. of het schip strandt ergens onderweg en er wordt nooit meer iets van gehoord ..quote:Het zekere voor het onzekere nemen kan ook inhouden dat je niet te drastische maatregelen gaat nemen. Denk aan een auto met nog maar 2 liter benzine. Hoe ga jij zorgen dat je niet stil komt te staan. Rijden in de richting waarvan je denkt dat er een benzinepomp ligt, of ga je eerst op de kaart kijken waar je precies heen moet?
Leuk dat hij inwonend personeel heeft. Is dat nodig? Ik heb ook 9 hectare die moet worden onderhouden. Niemand die bij mij in woont. Gewoon 's ochtends aan het werk gaan en aan het eind van de dag terug naar huis.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:18 schreef moussie het volgende:
zo zo .. deftig hoor ..
maar even serieus .. hij heeft dus ook een ranch, met stallen en zo, plus dat die inwonend personeel heeft, een boel kostenposten dus die je op een gemiddelde energierekening niet tegen zal komen .. bij een alternatieve berekening bleek dan dus ook dat gezien de grote van zijn huishouden, het aantal hectare etc etc zijn verbruik onder het gemiddelde van zijn regio ligt
Er zijn mensen met extreem veel geld die nog steeds gewoon in een woonwijk wonen en niets bijzonders doen. Echt, het is een keuze om veel uit te geven. Nergens staat dat je als je veel geld hebt je dat ook uit moet geven.quote:hij heeft meer luxe dan een gemiddeld persoon, da's waar .. maar dat heeft iedereen die meer verdient dan gemiddeld en daar is dus ook niets mis mee ..
Volgens welke norm dan?quote:waar het om gaat is dat je met hetgeen je hebt/kan besteden verantwoord om gaat toch, en zover ik kan beoordelen doet hij dat dus wel
Als jij mij het nut van drie schermen kan uitleggen. En dan bedoel ik niet: handig ofzo, maar echt NUT. CNN op de achtergrond kan ik begrijpen. Over papier zul je mij niet horen (mijn bureau lijkt er enigszins op...).quote:dus waarom vallen over 3 schermen in een werkkamer, een TV met CNN op de achtergrond en een lading papier op het bureau, waar slaat dit op ? We leven nu eenmaal in een wereld waarop het meeste nog op papier wordt vast gelegd, rapporten, verslagen, contracten, je krijgt het nog steeds allemaal op echt papier met een echte handtekening
Door het oog van de naald? Ik heb zeker wat gemist. Op microniveau is er wel eens een ramp. Op macroniveau is er geen donder aan de hand.quote:pff, we zijn anders aardig wat keren door het oog van de naald gekropen wat milieurampen en hun impact aangaat .. goochelen met het scheermes van Ockham is het imho
If you can't stand the heat, get out of the kitchen.quote:omdat een of ander vage bron iets beweerd moet je maar je privé-gegevens bekend maken ?
Wederom, andere kant van het spectrum. Ik heb geen donder te maken met wat Gore in vergelijking doet tot anderen die zo luxe en grootschalig leven. Ik kijk naar de mensen waar hij offers van vraagt. Niet eens zo zeer in de EU, maar gewoon van mensen die hopen om stromend water te krijgen. Daar zegt Al tegen: hoho, pas op, minder dan nu...quote:En dat terwijl al lang en breed berekent is dat zijn gebruik voor zijn regio+grote huishouden etc aan de lage kant ligt .. zelfs met die onbevestigde hoge bedragen
het maakt gewoon niet uit wat die man doet, en wat dat aangaat: het maakt niet uit wat welke groene dan ook doet .. alles wat verder gaat dan wonen in een hutje op de hei word aangepakt om diegene voor hypocriet uit te maken
Kijk naar wat er nodig is volgens Gore en IPCC. Reductie van pak m beet 80%. Waarbij de 20% die "mag" minder is dan wat China en India extra gaat uitstoten. Hoe kan dat dan icm alleen maar duurzaamheid? Mathematisch onmogelijk!quote:is dat niet wat Gore eigenlijk wil .. duurzaamheid ? als ik het goed begrepen is dat wat die voorstaat, hij zegt alleen dat we even door de zure appel moeten bijten, vol op de rem, omdat anders de gevolgen niet te overzien zijn
Het succes van de SP (waarbij ik weet niet hoeveel mensen van de LPF over kwamen) doet vermoeden dat in NL het in ieder geval niet anders is dan "image" ipv inhoud. Ik twijfel ernstig aan het doordacht zijn van de meeste stemmen. Je zou voor de grap eens als je stemt daarna 5 vragen moeten beantwoorden over het partijprogramma van de partij van je keuze. Minimaal 3 goed anders telt je stem niet. Wedden dat het overgrote deel van de stemmen niet geldig meer is dan?quote:mwah, volgens mij moet je dat ook een beetje scheiden .. Gore spreekt toch grotendeels amerikaans publiek aan en als onze import-amerikaan met zijn auto'tjes enige indicatie is van hoe de gemiddelde Amerikaan denkt over de milieuproblematiek .. tja ..
en wij zijn dan europeanen, we kijken normaal gesproken neer op dit soort modder slingeren, toch, image-wars waarin het niet gaat om de inhoud maar om hoe het overkomt, daar stinken wij niet in toch ?
Hij hoeft niet in een plaggenhut te gaan wonen... Maar gewoon, meer normaal.quote:een amerikaanse Ghandi of Jezus of zo ? Brrr .. ajb niet .. ik vind dat wachten op de medhi al doodeng, van die leiders-figuren die alles in een klap weer goed en kloppend maken .. bah
Dan moet je die kaart dus nog maken.quote:euhm, het punt in deze is nou juist dat er geen kaart is ..
of een Toyota Prius, trapt ook iedereen in.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:56 schreef Pietverdriet het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |