Nou ik heb net aflevering 21 ook gezien, eigenlijk is het een tussenaflevering, je weet wel zo'n aflevering waarbij je toewerkt naar een grande finale. Nietemin wordt je weer van je stoel geblaast doordat Charlie ineens oog in oog staat met een paar gewapende dames (dat had ik niet aan zien komen zover onder de zeespiegel).
Ik heb meerdere theorietjes van Lost op dit moment:
* De serie maakt gebruik van de snarentheorie waarbij verschillende universums/ tijdslijnen (dimensies) mogelijk zijn en waar toevallig op dat eiland een bepaalde universele kracht huist die het mogelijk maakt om tijdslijnen te veranderen (waarbij het eiland continu is en de rest van de aarde meegaat in die verschuiving). De wetenschappers weten dit al langer en trachten deze kracht te gebruiken hoewel dit nog niet perfect gaat (wel kunnen ze al bepaalde scenario's zien of uitvoeren), daarom zijn ze op zoek gegaan naar bepaalde personen die een bepaalde eigenschap hebben die 'contact' maken met deze 'kracht'. Walt bijvoorbeeld is erg bijzonder omdat die zonder het eiland al tijdslijnen kan veranderen (het vogeltje dat tegen het raam vloog of de ijsbeer uit zn stripboek).
Aangezien ze 'alwetend' zijn hebben ze ervoor gezorgd dat die mensen in het vliegtuig zaten. Waarbij sommigen er bijzitten om de 'specialen' te laten doen wat ze moeten doen, aangezien ze veel vantevoren kunnen plannen.
* Het eiland en diens bewoners zijn geesten of leven in een matrixachtige wereld. Hierbij kan ook gedacht worden aan een andere dimensie waar ze bijvoorbeeld wel dood zijn in dimensie 1 maar leven in dimensie 2 (het eiland).
* Er wordt gebruik gemaakt van technologie die de perceptie kan veranderen bij de characters van Lost.
En zo heb ik er nog wel meer
![]()
. Vooral de eerste komt overeen met de meeste voorvallen, hierbij bedoel ik dus in beginsel het snarentheorieprincipe. Deze wetenschappelijke theorie is nog niet eerder echt voorgekomen in een serie en dus uiterst interessant om te schrijven. De tweede theorie daarentegen is al uitgemelkt met The Matrix en de laatste theorie zou wel erg boring zijn.
Is de volgende aflevering een dubbele trouwens? En de laatste van het seizoen?