abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49541956
quote:
Nederland uit de EU nu het nog kan!

Jos Schmitz 26 september 2006

Vandaag, 26 september 2006 heeft de Europese Commissie in al haar wijsheid en zonder U en mij daarover te raadplegen besloten dat Bulgarije en Roemenië per 1 januari lid mogen worden van de EU.

Nu is ons altijd voor gehouden dat uitbreiding van de EU een zegen zou zijn voor ons allemaal. Net zoals ons jarenlang is voorgehouden dat de ongebreidelde instroom van volstrekt kanslozen uit alle windstreken een 'verriijking' zou zijn voor onze samenleving. Inmiddels weten we beter. Van de 1,5 miljoen analfabeten die Nederland nu 'rijk' is, zijn er minimaal een miljoen geïmporteerd. Let wel, het betreft hier mensen die zelfs hun eigen taal niet kunnen lezen en schrijven, laat staan het Nederlands. Hun enige bron van informatie zijn de Arabische satelietzenders en wat ze in de moskee wordt voorgekauwd. En dan vinden we het nog gek dat 40 procent van de Marokkaanse jongeren de kernwaarden van de Nederlandse samenleving zoals democratie en vrije meningsuiting afwijst.

Deze 'aanwinsten' een cursusje Nederlands lezen en schrijven op niveau groep 8 (zesde klas lagere school) kost 'slechts' 13.000 euro. Per persoon uiteraard. Op te hoesten door de Nederlandse belastingbetaler. Dat is dus een dikke 13 miljard. Dat is de prijs die WIJ moeten betalen om deze nieuwe 'aanwinsten' te leren lezen en schrijven. En dan wil nog geen werkgever ze hebben, want een redelijke beroepsopleiding, die kans biedt op een baan die boven het niveau bordenwasser/bezemduwer uitkomt hebben ze dan nog niet. Deze zelfgeïmporteerde onderklasse van kanslozen zal de Nederlandse samenleving tot in lengte van jaren als een molensteen om haar nek blijven hangen. Ja, we hebben er echt alles aan gedaan de afgelopen decennia om van Nederland een echt kennisland te maken!
http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=1530&titel=Nederland_uit_de_EU_nu_het_nog_kan

Nu had je in 2005 rellen in Frankrijk onder het mom van: Jullie autochtone Franse elite zijn de schuldige voor al deze ellende in deze achterstandswijken. Toch vind ik dat de wereld op zijn kop: want zijn deze getto's ontstaan omdat er te weinig sociaal overheidsbeleid op was? Of zijn deze getto's ontstaan omdat wij (Nederland en andere westerse landen) kunstmatig een onderklasse hebben geimporteerd?

Stelling: getto's kunnen het best voorkomen worden door geen kunstmatige onderklasse te importeren. Niet door veel te duur "sociaal beleid".
  zaterdag 19 mei 2007 @ 15:36:28 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_49541993
Deze kunstmatige onderklasse is geïmporteerd door de werkgevers in de jaren 70. Dezelfde werkgevers die nog steeds de ruggengraat van de VVD vormen. Dezelfde werkgevers, overigens, die niets liever willen dan een nieuwe kunstmatige onderklasse importeren vanuit Oost-Europa, om op die manier hun winsten lekker hoog te houden.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_49542055
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 15:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Deze kunstmatige onderklasse is geïmporteerd door de werkgevers in de jaren 70. Dezelfde werkgevers die nog steeds de ruggengraat van de VVD vormen. Dezelfde werkgevers, overigens, die niets liever willen dan een nieuwe kunstmatige onderklasse importeren vanuit Oost-Europa, om op die manier hun winsten lekker hoog te houden.
Dat vind ik frappant: zijn werkgevers werkelijk zo dom dat ze dik echt willen? Want de hele multiculturele samenleving kost het bedrijfsleven anno 2007 veel belastinggeld.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 15:51:00 #4
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_49542328
quote:
Deze kunstmatige onderklasse is geïmporteerd door de werkgevers in de jaren 70. Dezelfde werkgevers die nog steeds de ruggengraat van de VVD vormen.
Met die kantekening dat het toch echt den uyl was die het een goed idee vond om ze te laten blijven.

Maar je moet wat, hey, als je het linkse "stoepje" graag schoon wilt houden.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 15:53:45 #5
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_49542393
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 15:39 schreef pberends het volgende:

[..]

Dat vind ik frappant: zijn werkgevers werkelijk zo dom dat ze dik echt willen? Want de hele multiculturele samenleving kost het bedrijfsleven anno 2007 veel belastinggeld.
Niks frapants aan, het is geen gegeven dat links na afloop van de gedane arbeid weer met krokodillen tranen gaat huilen: "Maar mogen die mensen hier niet blijven? Waarom niet?? Daar hebben ze toch recht op?? "

Dat betekent het woord gastarbeider namelijk, iemand die ergens voor een x periode is, om arbeid te verrichten, om daarna terug te gaan.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 15:54:55 #6
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_49542430
Ik las "gecko's"
Huilen dan.
pi_49542475
Slot.

pb, feedback als je het over heropenen wil hebben.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_49545588
Open.

Maar wat heeft de uitbreiding van de EU te maken met inporteren van ghetto's?
Welke ghetto's eigenlijk? Analfabeten, die in de OP staan, zitten niet in ghetto's. laat staan dat het allemaal Arabieren zijn, er zijn nauwelijks Arabisch sprekenden in Nederland.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_49545617
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 17:37 schreef sigme het volgende:
Open.

Maar wat heeft de uitbreiding van de EU te maken met inporteren van ghetto's?
Welke ghetto's eigenlijk? Analfabeten, die in de OP staan, zitten niet in ghetto's. laat staan dat het allemaal Arabieren zijn, er zijn nauwelijks Arabisch sprekenden in Nederland.
Leer eens lezen ofzo, het gaat om het dikgedrukte in de tekst. Duh.
pi_49546039
Die dikgedrukte tekst stelt dat er een onderklasse geimporteerd is, en jij stelt dat er een onderklasse geimporteerd is.

Ik mag toch hopen dat de rest van de tekst als onderbouwing ervoor geldt, of er minstens verband mee houdt.

Waar komt overigens het idee vandaan dat al die anderhalf miljoen mensen een cursus gaan krijgen? Staan ze geregistreerd ofzo? Verplichte schrijfcursus voor Nederlanders?

En waar komt het miljoen geimporteerden vandaan - en dan bedoel ik het getal 1 miljoen, niet uit welke landen mensen komen.
quote:
Volgens het International Adult Literacy Survey - een onderzoek naar geletterdheid uitgevoerd onder auspiciën van de OESO in twaalf westerse landen - heeft 13% van de volwassen Nederlandse bevolking (1,5 miljoen mensen) moeite met lezen en schrijven: ongeveer 1 miljoen mensen van autochtone afkomst en 500.000 mensen van allochtone afkomst. Van de 1 miljoen autochtonen zijn 250.00 vrijwel geheel ongeletterd. Het percentage van 13% ligt hoger bij mensen in de laagste inkomenscategorie, bij mensen boven de 56 jaar en bij laagopgeleiden.
bron.
pi_49546169
Leuk dat je met geletterden aankomt, maar het is toch een feit dat er een onderklasse is geimporteerd als gevolg van migratie. Of wil je ontkennen dat allochtonen op bijna alle vlakken slechter presteren dan autochtonen? Precies.
pi_49547498
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 15:34 schreef pberends het volgende:

[..]

http://www.hetvrijevolk.com/
Is dit tegenwoordig een serieuze bron voor een topic?!
quote:
Stelling: getto's kunnen het best voorkomen worden door geen kunstmatige onderklasse te importeren. Niet door veel te duur "sociaal beleid".
1) Wat is een 'getto'? Is het iets absoluuts of relatief aan de rest van de samenleving? (Gezien de vandale-definitie het laatste.)
2) Waren er geen 'getto's' voordat we deze 'kanslozen' hadden 'geïmporteerd'?
pi_49547532
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 18:39 schreef llawonk_ het volgende:

[..]

Is dit tegenwoordig een serieuze bron voor een topic?!
[..]

1) Wat is een 'getto'? Is het iets absoluuts of relatief aan de rest van de samenleving?
2) Waren er geen 'getto's' voordat we deze 'kanslozen' hebben 'geïmporteerd'?
Ik heb geen idee wat het voor site is, boeit me ook niet. De passage uit het stuk is vrij plausibel .

Getto's... laten we het op achterstandswijken houden dan. Ik heb het ook niet over alle achterstandswijken, maar over de meeste. Je blijft uiteraard een paar tokkie-wijken houden.
pi_49547555
Achterstandswijken is dus relatief aan de rest van de samenleving. Achterstandswijken waren er niet voor de komst van 'kansloze allochtonen'?
pi_49547659
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 18:42 schreef llawonk_ het volgende:
Achterstandswijken is dus relatief aan de rest van de samenleving. Achterstandswijken waren er niet voor de komst van 'kansloze allochtonen'?
Hmm, aan jou de vraag: zouden er meer of minder achterstandswijken zijn in Nederland als nog 99% van de bevolking autochtoon zou zijn?
pi_49547698
Ongeveer evenzoveel, op de lange termijn.
pi_49547883
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 18:46 schreef llawonk_ het volgende:
Ongeveer evenzoveel, op de lange termijn.
Wat een onzin.
pi_49547901
Getto's ontstaan door het gebrek aan integratie van sociaal zwakkeren.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  zaterdag 19 mei 2007 @ 18:53:32 #19
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_49547924
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 17:51 schreef sigme het volgende:
Die dikgedrukte tekst stelt dat er een onderklasse geimporteerd is, en jij stelt dat er een onderklasse geimporteerd is.

Ik mag toch hopen dat de rest van de tekst als onderbouwing ervoor geldt, of er minstens verband mee houdt.

Waar komt overigens het idee vandaan dat al die anderhalf miljoen mensen een cursus gaan krijgen? Staan ze geregistreerd ofzo? Verplichte schrijfcursus voor Nederlanders?

En waar komt het miljoen geimporteerden vandaan - en dan bedoel ik het getal 1 miljoen, niet uit welke landen mensen komen.
[..]

bron.
Hoe kom je aan die bron? Interessant.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_49547952
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 18:52 schreef Lucille het volgende:
Getto's ontstaan door het gebrek aan integratie van sociaal zwakkeren.
Of door het importeren van meer sociaal zwakkeren?

Stel dat je morgen tegen 5 miljoen Afrikanen zegt dat ze in Nederland mogen komen wonen; en ze zijn allen laag of niet-geschoold, zou je dan meer of evenveel achterstandswijken hebben?
pi_49547955
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 18:52 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Wat een argument.
pi_49547972
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 18:55 schreef llawonk_ het volgende:

[..]

Wat een argument.
"Ongeveer evenzoveel, op de lange termijn"

Goed argument.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 18:55:48 #23
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_49547985
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 15:51 schreef ExTec het volgende:

[..]

Met die kantekening dat het toch echt den uyl was die het een goed idee vond om ze te laten blijven.

Maar je moet wat, hey, als je het linkse "stoepje" graag schoon wilt houden.
Den Uyl wilde ze juist weg hebben als ik het goed heb. Hij zei dacht ik dat 'noch de Nederlanders, noch de buitenlanders belang hebben bij een langer verblijf' of zoiets.

Maarja, het is hip om alle schuld (van de mijnsluitingen tot de oliecrisis) naar Den Uyl toe te schuiven.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_49548088
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 18:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Den Uyl wilde ze juist weg hebben als ik het goed heb. Hij zei dacht ik dat 'noch de Nederlanders, noch de buitenlanders belang hebben bij een langer verblijf' of zoiets.

Maarja, het is hip om alle schuld (van de mijnsluitingen tot de oliecrisis) naar Den Uyl toe te schuiven.
Oliecrisis was toch niet zijn pakkie aan, net zoals mijnensluitingen... allemaal globale issues.
pi_49548120
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 18:55 schreef pberends het volgende:

[..]

"Ongeveer evenzoveel, op de lange termijn"

Goed argument.
Ja hallo, het is jouw topic, jouw stelling; waar zijn jouw argumenten? Naar jouw geweldige 'logica' zou met de 'komst' van vele 'allochtonen' het aantal achterstandswijken - en dus de criminaliteit - de laatste decennia toegenomen moeten zijn. De cijfers wijzen anders uit. Hoe verklaar je dat?
pi_49548151
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 19:00 schreef llawonk_ het volgende:

[..]

Ja hallo, het is jouw topic, jouw stelling; waar zijn jouw argumenten? Naar jouw geweldige 'logica' zou met de 'komst' van vele 'allochtonen' het aantal achterstandswijken - en dus de criminaliteit - toegenomen zijn. De cijfers wijzen anders uit. Hoe verklaar je dat?
Geef eens antwoord op deze vraag: Getto's een geimporteerd probleem?

Dan weten we genoeg.
pi_49548186
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 19:00 schreef llawonk_ het volgende:

[..]

Ja hallo, het is jouw topic, jouw stelling; waar zijn jouw argumenten? Naar jouw geweldige 'logica' zou met de 'komst' van vele 'allochtonen' het aantal achterstandswijken - en dus de criminaliteit - de laatste decennia toegenomen moeten zijn. De cijfers wijzen anders uit. Hoe verklaar je dat?
Ja, en dus??

De criminaliteit zou dus veel lager geweest zijn zonder veel allochtonen - door toegenomen welvaart onder autochtonen. Of zouden er dan opeens vet veel meer autochtone criminelen zijn ?
pi_49548222
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 19:01 schreef pberends het volgende:

[..]

Geef eens antwoord op deze vraag: Getto's een geimporteerd probleem?

Dan weten we genoeg.
geef jij eens antwoord op vragen die je gesteld worden. Uiteraard geldt alles enkel binnen de redelijkheid. Dus ja, als je morgen vijf miljoen ongeschoolde mensen in Nederland dumpt, zal dat niet bepaald positief zijn, zeker op de korte termijn, daar ben ik het dan ook niet mee oneens.
pi_49548247
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 19:02 schreef pberends het volgende:

[..]

Ja, en dus??
En dus praat je peop.
quote:
De criminaliteit zou dus veel lager geweest zijn zonder veel allochtonen - door toegenomen welvaart onder autochtonen. Of zouden er dan opeens vet veel meer autochtone criminelen zijn ?
Ja.
pi_49548253
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 19:04 schreef llawonk_ het volgende:

[..]

geef jij eens antwoord op vragen die je gesteld worden. Uiteraard geldt alles enkel binnen de redelijkheid. Dus ja, als je morgen vijf miljoen ongeschoolde mensen in Nederland dumpt, zal dat niet bepaald positief zijn, zeker op de korte termijn, daar ben ik het dan ook niet mee oneens.
Je bent het dus eigelijk met me eens, maar je wilt gewoon even voor de lol recalcitrant zijn. Ook prima.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 19:05:35 #31
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_49548257
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 18:59 schreef pberends het volgende:

[..]

Oliecrisis was toch niet zijn pakkie aan, net zoals mijnensluitingen... allemaal globale issues.
Dat hoef je MIJ niet uit te leggen. Ik heb het nog opgezocht trouwens: Den Uyl was er een voorstander van dat de gastarbeiders met een vetrekpremie van luttele honderden guldens vertrokken. Den Uyl werd daarbij echter tegengewerkt door z'n eigen partij en de KVP (bron: Binnen zonder kloppen).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_49548285
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 19:05 schreef pberends het volgende:

[..]

Je bent het dus eigelijk met me eens, maar je wilt gewoon even voor de lol recalcitrant zijn. Ook prima.
Als je beweert dat we nu minder achterstandswijken gehad zouden hebben wanneer we altijd gesloten grenzen gehad zouden hebben, dan ben ik het met je oneens.
pi_49548288
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 19:05 schreef llawonk_ het volgende:

[..]

En dus praat je peop.
[..]

Ja.
Wat bezeer je dat laatste op dan?

In Japan heb je veel lagere criminaliteit, maar daar is dan ook 99% van de bevolking autochtoon. Oh nee wacht, volgens jou beredenatie zou het gebrek aan allochtone criminelen er weer een hele berg autochtonen uit het niets crimineel worden .
pi_49548307
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 19:05 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat hoef je MIJ niet uit te leggen. Ik heb het nog opgezocht trouwens: Den Uyl was er een voorstander van dat de gastarbeiders met een vetrekpremie van luttele honderden guldens vertrokken. Den Uyl werd daarbij echter tegengewerkt door z'n eigen partij en de KVP (bron: Binnen zonder kloppen).
Ik had het ook niet tegen jou.
pi_49548342
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 19:06 schreef llawonk_ het volgende:

[..]

Als je beweert dat we nu minder achterstandswijken gehad zouden hebben wanneer we altijd gesloten grenzen gehad zouden hebben, dan ben ik het met je oneens.
Je bent het met me oneens, maar iedereen met logisch denkvermogen zou kunnen weten dat we minder achterstandswijken zouden hebben als we veel minder immigranten zouden hebben toegelaten.

Ik heb het trouwens niet over compleet gesloten grenzen, internationale handel is allemaal prima enzo, maar over meer gecontroleerde immigratie.
pi_49548378
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 19:06 schreef pberends het volgende:
Logisch redeneren. Er is een markt voor crimineel gedrag, de prijs is het gemak waarmee je kan inbreken (met dan vraag naar crimineel gedrag en aanbod van crimineel gedrag). Zet je stoute allochtonen uit, dan daalt het aanbod, er zal even minder criminaliteit zijn, waardoor mensen wat nonchalanter met bv. (de bescherming van) hun bezit omgaan, oftewel de prijs stijgt (het gemak waarmee ingebroken kan worden neemt toe), waardoor het aanbod van crimineel gedrag weer stijgt en het oude niveau weer gehaald wordt.
quote:
In Japan heb je veel lagere criminaliteit, maar daar is dan ook 99% van de bevolking autochtoon. Oh nee wacht, volgens jou beredenatie zou het gebrek aan allochtone criminelen er weer een hele berg autochtonen uit het niets crimineel worden .
Landen 1-op-1 vergelijken. In Amerika is veel criminaliteit, voornamelijk door 'autochtonen'. Gaat nergens over dus.
pi_49548388
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 18:54 schreef pberends het volgende:

[..]

Of door het importeren van meer sociaal zwakkeren?

Stel dat je morgen tegen 5 miljoen Afrikanen zegt dat ze in Nederland mogen komen wonen; en ze zijn allen laag of niet-geschoold, zou je dan meer of evenveel achterstandswijken hebben?
5 miljoen laaggeschoolden mensen kan je niet laten integreren op een bevolking van 16 miljoen. Dus dan zou ke of gettovorming krijgen of een situatie zoals in sommige grote steden (wat sommigen al zien als getto's).
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  zaterdag 19 mei 2007 @ 19:10:18 #38
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_49548398
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 19:06 schreef pberends het volgende:

[..]

De toevallig lage criminaliteit zou ik nou niet aan het aantal 'allochtonen' in Japan aldaar willen verbinden, eigenlijk.

Eerder de cultuur dat iedereen heel erg geïsoleerd woont.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_49548432
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 19:08 schreef pberends het volgende:

[..]

Je bent het met me oneens, maar iedereen met logisch denkvermogen zou kunnen weten dat we minder achterstandswijken zouden hebben als we veel minder immigranten zouden hebben toegelaten.
Met 'n SBS6-redenatievermogen wellicht.
pi_49549044
De immigraten die onderaan de sociale ladder staan zijn niets anders dan plaatsvervangers van menig sjonnie
pi_49549529
ja
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_49549602
Ghetto's zijn het gevolg van persoonlijk en overheidsfalen. Ik zou ook wel durven te stellen dat de toenname van probleembuurten aka ghetto's, hoewel dat misschien overdreven is, een geïmporteerd probleem is of beter gezegd een probleem ontstaan na het "importeren" van mensen.
pi_49550520
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 19:09 schreef Lucille het volgende:

[..]

5 miljoen laaggeschoolden mensen kan je niet laten integreren op een bevolking van 16 miljoen. Dus dan zou ke of gettovorming krijgen of een situatie zoals in sommige grote steden (wat sommigen al zien als getto's).
Als de 1,7 miljoen niet-westerse immigranten goed geintegreerd zijn .
pi_49550548
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 19:09 schreef llawonk_ het volgende:

[..]

Logisch redeneren. Er is een markt voor crimineel gedrag, de prijs is het gemak waarmee je kan inbreken (met dan vraag naar crimineel gedrag en aanbod van crimineel gedrag). Zet je stoute allochtonen uit, dan daalt het aanbod, er zal even minder criminaliteit zijn, waardoor mensen wat nonchalanter met bv. (de bescherming van) hun bezit omgaan, oftewel de prijs stijgt (het gemak waarmee ingebroken kan worden neemt toe), waardoor het aanbod van crimineel gedrag weer stijgt en het oude niveau weer gehaald wordt.
[..]

Landen 1-op-1 vergelijken. In Amerika is veel criminaliteit, voornamelijk door 'autochtonen'. Gaat nergens over dus.
Wat een crap zeg, geloof je dit zelf? een "markt" voor criminelen .
pi_49550575
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 19:48 schreef MrX1982 het volgende:
Ghetto's zijn het gevolg van persoonlijk en overheidsfalen. Ik zou ook wel durven te stellen dat de toenname van probleembuurten aka ghetto's, hoewel dat misschien overdreven is, een geïmporteerd probleem is of beter gezegd een probleem ontstaan na het "importeren" van mensen.
Ah, eindelijk een rationeel persoon in dit topique. De stelling lijkt me uber-logisch en duidelijk. Geen speld tussen te krijgen.
pi_49550612
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 19:31 schreef k3vil het volgende:
De immigraten die onderaan de sociale ladder staan zijn niets anders dan plaatsvervangers van menig sjonnie
De Johnny's zijn nog steeds Johnny's hoor. Oh nee, die zijn opeens heel braaf geworden omdat er criminele allochtonen zijn.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 20:37:40 #47
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_49550929
1) Eerst waren het de VVD'ers, die goedkope arbeidskrachten voor in hun fabrieken wilden hebben.
2) Toen waren het PVDA'ers, die deze mensen als stemvee voor Nederland wilden behouden,
3) Toen riepen de CDA'ers dat ook bij deze mensen het gezin de hoeksteen v/d samenleving is,
4) Toen riep Pim dat we islamitiseerden
5) Toen werd Pim doodgeschoten.
The End Times are wild
pi_49552840
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 20:23 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat een crap zeg, geloof je dit zelf? een "markt" voor criminelen .
Ja flapdrol, je kan het als een markt zien.
pi_49552896
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 20:24 schreef pberends het volgende:

[..]

Ah, eindelijk een rationeel persoon in dit topique. De stelling lijkt me uber-logisch en duidelijk. Geen speld tussen te krijgen.
Dat komt ook wel een beetje doordat jouw simpelheid elk gat in je stelling, waar eventueel een speld in geduwd had kunnen worden, opvult.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 22:21:21 #50
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_49553301
quote:
Ik las laatst dat dat 22.000 marokkanen waren. Nu hebben we er 400.000 (oid) das net ff een factor 20 meer.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 22:25:21 #51
80268 kLowJow
That's Gay
pi_49553406
quote:
Vreemd geformuleerde stelling. Getto's kunnen net zo goed voorkomen worden door ze niet te bouwen, criminaliteit af te schaffen en iedereen van een middeklasse inkomen te voorzien. Oneens dus.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 22:33:49 #52
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_49553654
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 22:25 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Vreemd geformuleerde stelling. Getto's kunnen net zo goed voorkomen worden door ze niet te bouwen,
Laat mij één bouwplan zien met als titel "Getto..
quote:
"criminaliteit af te schaffen
Ligt niet binnen de macht van de overheid
quote:

en iedereen van een middeklasse inkomen te voorzien. Oneens dus.
per definitie onmogelijk. Als iedereen middenklasse inkomen heeft is dat inkomen automatisch onderklasse. Verder heeft volgens de Van Dale Getto niets te maken met inkomen.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 22:41:55 #53
80268 kLowJow
That's Gay
pi_49553902
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 22:33 schreef Napalm het volgende:

[..]

Laat mij één bouwplan zien met als titel "Getto..
Ja, duh, natuurlijk is het onzin, net als de stelling.
pi_49554029
quote:
Daar geloof ik niets van. Werknemers importeren bewust onderklasse? Dacht het niet. In de jaren '70 was er behoefte aan ongeschoold personeel voor ongeschoold werk. De Nederlandse regering heeft toen coulant gehandeld met het verstrekken van werk- en verblijfsvergunningen. Maar ik zie het verband niet tussen de komst van ongeschoolde arbeiders en getto's. Er was veel meer. Een te groot sociaal vangnet, en de ontzuiling bijvoorbeeld.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 23:05:31 #55
99433 Tup
Tupperwaar
pi_49554658
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 15:39 schreef pberends het volgende:
Het kost met name het MKB veel geld, niet de multinationals en grote bedrijven want als de import in de onderklasse zit, nemen ze ze onder het mom van " niet capabel genoeg" niet meer aan, waardoor de getto nog meer een getto wordt. Daarna wordt de volgende generatie geimporteerd.
Wasserwunderland
pi_49574113
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 20:25 schreef pberends het volgende:

[..]

De Johnny's zijn nog steeds Johnny's hoor. Oh nee, die zijn opeens heel braaf geworden omdat er criminele allochtonen zijn.
die hebben nu natuurlijk de betere banen, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
pi_49609642
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 22:02 schreef llawonk_ het volgende:

[..]

Ja flapdrol, je kan het als een markt zien.
Het is inderdaad een markt, criminologie is ook gewoon voorspelbaar met modellen (net als b.v. economische en sociologische processen) als je maar een grote populatie neemt.

Het is alleen niet zo dat dit niet te beinvloeden is (net als: de economie); proactie, preventie, repressie en nazorg kunnen het vraag en aanbod model van criminaliteit sturen, net als de rente de economische groei of inflatie kan sturen.

Ik vind het zwak om telkens met het argument "criminaliteit werkt via marktwerking" aan te komen, dat is nog geen reden om dit niet aan te pakken / voorkomen.

Ghetto's moeten zeer zeker vermeden worden, en ik ben bang dat we de conclusie moeten trekken dat we grote sociaal zwakkere gemeenschappen niet op een (klein) klutje moeten laten wonen om onderlinge stimulatie te voorkomen.

Maar daarentegen zal niemand een achterstandsgezin in z'n villawijk willen, een groot probleem indeed!
  maandag 21 mei 2007 @ 15:58:39 #58
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_49610316
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 22:45 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Daar geloof ik niets van. Werknemers importeren bewust onderklasse? Dacht het niet. In de jaren '70 was er behoefte aan ongeschoold personeel voor ongeschoold werk. De Nederlandse regering heeft toen coulant gehandeld met het verstrekken van werk- en verblijfsvergunningen. Maar ik zie het verband niet tussen de komst van ongeschoolde arbeiders en getto's. Er was veel meer. Een te groot sociaal vangnet, en de ontzuiling bijvoorbeeld.
Het verband is vooral het (falend) woonbeleid en ruimtelijke ordening.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_49617935
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 18:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hoe kom je aan die bron? Interessant.
Ik begrijp je vraag niet helemaal, maar als je de voorpagina zoekt: http://alfabetisering.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')