quote:Op maandag 21 mei 2007 11:39 schreef Logician het volgende:
[..]
ja maar.. ja maar... een boterham en appel, zijn lekker! ... en je krijgt er ook veel meer energie van..
ik zou zeggen probeer eens een donkere boterham met jonge kaas, een plakje feta, tomaat en een beetje rucola sla. en snij je appel voor je hem opeet in plakjes, heerlijk tochik snap het niet als je dan nog een bakje patat gaat halen
sjaa ik ben denk ik anders gebouwd dan de meeste nederlandse vrouwen, ben redelijk smal, ik heb maat 32/34 van boven (nauwelijks te vinden!) en maat 34/36 voor broeken. Een bh vinden is ook lastig trouwens met mijn omvang maar oké dat is een ander topic denk ik..quote:Op maandag 21 mei 2007 11:47 schreef lily het volgende:
Ik heb ook 38/40 (in broeken dan) maar ik ben zo'n 14 kilo zwaarder......
Nou, bijvoorbeeld:quote:Op zondag 20 mei 2007 20:33 schreef milagro het volgende:
[..]
oh ja, quote ze eens dan?
ik zie dikkers over anorexia praten zodra er een normaal gewicht te zien is bij een bepaalde lengte, en dunnerds daar dan op reageren, verder zie ik vooral veel dames hun lengte en gewicht noemen...
degene die met vooroordelen kwamen als eerste, waren niet de slankerds, hoor, of zeggen dat je tevreden bent met je slanke lijf moet al denigrerend zijn
de enige echte neerbuigende opmerking is van Selang, maar da's een vent, en die loopt gewoon te stangen
quote:Op zondag 20 mei 2007 19:30 schreef Stali het volgende:
[..]
Roken, drinken, vreten het is allemaal gedoogd. Maar laten vetkwabben mij dan niet lastig vallen door te zeggen dat ik niet genoeg eet.
Ik vind het trouwens net zo goed onzin zoals er tegen slanke users gezegd wordt dat ze ongezond zouden zijn of zelfs anorexia zouden hebben en kan me voorstellen dat het voor deze mensen ook best irritant is als ze dit ook in het dagelijks leven geregeld te horen zouden krijgen. Ik denk alleen dat het ze juist zou sieren om dan niet op een zelfde manier terug te komen.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 11:47 schreef Thisbe het volgende:
[..]
De BMI is in leven geroepen om de dikkere medemens een hart onder hun vetschort te steken.
Over selectief lezen gesproken. Met mijn opmerking pareerde ik een volkomen misplaatste opmerking over mijn gewicht.quote:Op maandag 21 mei 2007 12:05 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Nou, bijvoorbeeld:
[..]
[..]
Ik vind het trouwens net zo goed onzin zoals er tegen slanke users gezegd wordt dat ze ongezond zouden zijn of zelfs anorexia zouden hebben en kan me voorstellen dat het voor deze mensen ook best irritant is als ze dit ook in het dagelijks leven geregeld te horen zouden krijgen. Ik denk alleen dat het ze juist zou sieren om dan niet op een zelfde manier terug te komen.
Heeeeel irritant ja! Alsof iedereen zo met zn gewicht bezig is. Ik vind suiker in de thee gewoon goor en slagroom eet ik alleen als ik het er zelf net opgespoten heb, omdat ik niet van ouwe slagroom hou! Daarnaast let ik echt wel op mijn voeding om GEZOND te blijven, niet om dik of dun te worden.quote:Op maandag 21 mei 2007 12:53 schreef Logician het volgende:
Wat nog het meeste storend is zijn de opmerkingen van mensen met overgewicht:
als je in de lunch de uitnodiging op patat afslaat omdat je liever een lekker broodje eet:
"jemig jij hoeft toch helemaal niet op je figuur te letten?" en dan met een afkeurende blik
als je koffie zonder suiker drinkt
"jemig jij hoeft toch helemaal niet op je figuur te letten?" en dan met een afkeurende blik
als je een salade besteld omdat je daar gewoon erg veel zin in hebt
als je maar 1 mars van de schaal waar de tractaties bij je op het werk op liggen pakt:
als je light producten koopt..
Wat ik echt niet snap is dat mensen die dergelijke afkeurende opmerkingen maken het nooit eens omdraaien en denken, jemig wat eet ik veel suiker/vet/snoep/etc.. ?![]()
Maar dat zeg je dan maar niet omdat je dan meteen beledigend bent![]()
Misschien, maar als ik elk slagroomtaartje dat mij aangeboden word opeet denk ik dat ik ook wel ga aankomen hoorquote:Op maandag 21 mei 2007 13:13 schreef Pearl22 het volgende:
Misschien gaan die dikkere vrouwen ervan uit dat je 'dat ene slagroomtaartje' niet eet omdat je bang bent om aan te komen: niet omdat je het niet lekker vindt. En dan lijkt het me een best logische reactie: zovan jij hoeft helemaal niet bang te zijn dat je het niet mag eten, je kan het best hebben.
En dat ze misschien ook het idee hebben dat groente enz niet lekker is en niet zien dat andere mensen er misschien anders over denken.
waar zie je ze schrikken dan?quote:Op maandag 21 mei 2007 11:37 schreef lily het volgende:
Ik eet (ook) altijd heel gezond.
Ik gebruik nooit suiker (heb ik ook niet in huis) en drink geen frisdranken, ook geen sappen.
Eventuele tussendoortjes bestaan alleen uit fruit en na het avondeten eet ik nooit meer iets.
Ik eet trouwens vegetarisch
Ik eet wel gewoon waar ik zin in heb hoor maar ik heb aanleg om dik te worden dus ik kan me niet al teveel permiteren (ik moet er goed op letten maar daar ben ik zo aan gewend dat merk ik niet eens meer).
Toch weeg ik nog steeds tussen de 70 en 72 kilo. Blijkbaar past dit gewicht bij mij.
Ik ben ook totaal niet dik maar ik lees hier dat veel mensen schrikken van zo’n getal (?)
dat dusquote:Op maandag 21 mei 2007 13:48 schreef milagro het volgende:
wat er op iemands anders weegschaal staat boeit me totaal niet, en hoe iemand oogt, ook niet,
wat me wel boeit is als er commentaar komt op mijn slankheid en hoe dat dan zou komen.
"ik kan eten wat ik wil" dat is iets wat ik zelf zelden zeg, trouwens, maar wat anderen óver me zeggen "ja, jij kan eten wat je wil, lekker is dat" ..... die dames, want het zijn echt altijd dames die zo praten, vergeten echter als ze me een patatje zien eten, dat ik dus niet dagelijks patat eet, en niet dagelijks een zooi snoep wegwerk, en niet dagelijks een fles frisdrank leegdrink...
ook dat is een keuze, hoor, iets je laten opdringen.quote:Op maandag 21 mei 2007 14:10 schreef Spacehamster het volgende:
Op dezelfde manier dat slanke mensen van anorexia beschuldigd worden om het afslaan van een taartje of bak paptat worden mensen die willen afvallen ook ongezond eten opgedrongen gekregen.
Erg opvallend hoe normaal het wordt gevonden om friet en taart en dergelijke zooi te eten. Juist door zooi als dat worden zoveel mensen dik.
quote:
uit een ander topic dat wel:quote:
quote:Op zondag 20 mei 2007 17:35 schreef MasthaX het volgende:
ik vind tussen de 70 / 75 toch wel beetje fatsoenlijk hoor? bij een lengte van 1,75m
Ik bedoel dus te zeggen met "schrikken"; je weegt meer dan 70 kilo dus dan ben je (te)dik. En dit is dus niet zo.quote:
ja dat zijn kerels, hè , tenminste 2 dan alle drie dusquote:Op maandag 21 mei 2007 14:41 schreef lily het volgende:
[..]
[..]
uit een ander topic dat wel:
[..]
[..]
Ik bedoel dus te zeggen met "schrikken"; je weegt meer dan 70 kilo dus dan ben je (te)dik. En dit is dus niet zo.
Maar maakt mij verder niet uit.....ik vind alles best.
Het 'schrik' (meer verbaast volgens mij) effect is volgens mij vooral als het van te voren geschatte gewicht niet goed hebt. Dus als iemand verteld dat ie 90kg weegt en er uit ziet als 60 of 70 dan gaat dat meestal van; 'zo dat had ik niet verwacht, je ziet er lichter uit'. Net als bij mij omgekeerd, ik zie er zwaarder uit dan ik ben blijkbaar (ben ik blij om)quote:Op maandag 21 mei 2007 14:54 schreef milagro het volgende:
[..]
ja dat zijn kerels, hè , tenminste 2 dan alle drie dus
de dames die hier hun gewicht plaatsen, en wiens gewicht toevallig onder de 60 zit, zie je nergens bitchen of schrikken, hoor , sterker nog die leveren totaal geen commentaar op anderen, dat kwam pas na het anorexia geroep en dan was de reactie toch vooral uitleg over eigen gewicht geen aanval op dat van de ander.
ik heb het over dames die hier reageren.quote:Op maandag 21 mei 2007 15:03 schreef maok het volgende:
[..]
Het 'schrik' (meer verbaast volgens mij) effect is volgens mij vooral als het van te voren geschatte gewicht niet goed hebt. Dus als iemand verteld dat ie 90kg weegt en er uit ziet als 60 of 70 dan gaat dat meestal van; 'zo dat had ik niet verwacht, je ziet er lichter uit'. Net als bij mij omgekeerd, ik zie er zwaarder uit dan ik ben blijkbaar (ben ik blij om)
Ik moet zeggen dat ik me ook wel eens schuldig maak aan de dat schrik effect bij anderen. Bij mij merk je de reactie wel maar zeggen mensen dan meestal niet, je ziet er zwaarder uit.
Was natuurlijk ook best dom om geen poll voor de mannen te maken die toch wel +50% van het forum uitmaken. Dan vraag je idd om zulke acties lijkt mequote:Op vrijdag 18 mei 2007 20:54 schreef Isabeau het volgende:
Zo te zien vullen ook alweer een paar lolbroeken de poll inOf de helft van de vrouwen onder de 21 op Fok is tot nu toe boven de 135 kg en dat geloof ik niet.
De titel van het topic lijkt me toch vrij duidelijk..quote:Op maandag 21 mei 2007 16:12 schreef Emu het volgende:
[..]
Was natuurlijk ook best dom om geen poll voor de mannen te maken die toch wel +50% van het forum uitmaken. Dan vraag je idd om zulke acties lijkt me![]()
Door die opmerking vraag ik me dan wel (als vrouw zijnde) af waarom sommige vrouwen zo angstvallig hun gewicht verbergen en beledigd zijn als je er naar vraagt? Ik ben dr heel makkelijk mee om het gewoon te vertellen, of ik nou die paar getalletjes wel meld of niet, mn taille wordt er niet smaller van ... Maar ik zat laatst te kletsen met een leeftijdsgenoot, en zij wilde gewoon echt niet vertellen hoe zwaar ze was, verder niet aangedrongen ofzo, maar ik was wel ff verbaasdquote:Op maandag 21 mei 2007 15:03 schreef maok het volgende:
[..]
Het 'schrik' (meer verbaast volgens mij) effect is volgens mij vooral als het van te voren geschatte gewicht niet goed hebt. Dus als iemand verteld dat ie 90kg weegt en er uit ziet als 60 of 70 dan gaat dat meestal van; 'zo dat had ik niet verwacht, je ziet er lichter uit'. Net als bij mij omgekeerd, ik zie er zwaarder uit dan ik ben blijkbaar (ben ik blij om)
waarom heb je een maagband als je toch patat blijft etenquote:Op maandag 21 mei 2007 11:58 schreef Logician het volgende:
Ik moet trouwens denken door dit topic aan een ex collega van me, woog over de 125 bij een lengte van 170cm.. elke koffiepauze dronk ze een slimfit en elke lunchpauze een bord patat met kroket dat ze nooit opkreeg ivm haar maagband... ik vond het zo raar omdat voor mijn gevoel door de slimfit in combinatie ze juist dubbel at
Een vriendin van dezelfde lengte heeft maat 38/40 van broeken en ik maat 36/38 maar ik weeg 10 kg meerquote:Op maandag 21 mei 2007 11:47 schreef lily het volgende:
Ik heb ook 38/40 (in broeken dan) maar ik ben zo'n 14 kilo zwaarder......
zo kan je wel merken dat zulke mensen vaak niet lekker in hun vel zittenquote:Op maandag 21 mei 2007 12:53 schreef Logician het volgende:
Wat nog het meeste storend is zijn de opmerkingen van mensen met overgewicht:
als je in de lunch de uitnodiging op patat afslaat omdat je liever een lekker broodje eet:
als je koffie zonder suiker drinkt
als je een salade besteld omdat je daar gewoon erg veel zin in hebt
als je maar 1 mars van de schaal waar de tractaties bij je op het werk op liggen pakt:
als je light producten koopt..
Wat ik echt niet snap is dat mensen die dergelijke afkeurende opmerkingen maken het nooit eens omdraaien en denken, jemig wat eet ik veel suiker/vet/snoep/etc.. ?![]()
Maar dat zeg je dan maar niet omdat je dan meteen beledigend bent![]()
Haha, en ik wil juist bóven de 60 blijvenquote:Op maandag 21 mei 2007 19:21 schreef Liebe het volgende:
1,62 en 59 kilo.
Wil per se onder de 60 blijven
Haha ja nou weetje wat het is, ik ben klein en al best breed (heupen etc, wel smalle taille), en ik vind m'n figuur wel goed zo, niet dun (absoluut niet), maar ook niet dik en gewoon vrouwelijk. Maar ik denk dat als ik veel meer ga wegen het meer richting dik gaat dan vrouwelijk.quote:Op maandag 21 mei 2007 19:39 schreef MaLo het volgende:
[..]
Haha, en ik wil juist bóven de 60 blijven.
Maar ik ben dan ook 1:80![]()
Ik voel me prima bij de 60 kilo die ik nu weeg, maar minder wegen wil ik niet.
In mijn puberteit woog ik zo'n 54, 55 kilo en toen vond ik mezelf echt te dun. Het voelde gewoon niet prettig. Met fietsen deden mijn botten gewoon zeer op het zadel.
Nu, met 60 kilo, voel ik me goed en ik vind dat ik er goed uit zie. Met 65 kilo zou ik ook nog prima in mijn vel zitten denk ik zo. Maar veel meer zou niet bij mij passen, ik heb fijne botten (dunne polsjes, dunne hals, dunne enkels) en ik denk niet dat erg ronde vormen daarbij zouden passen.
Denk ik ook, mannen gaan niet zo op elkaar lopen bitchen, maar posten gewoon netjes hun gewichtquote:Op maandag 21 mei 2007 16:16 schreef Ephemera het volgende:
[..]
De titel van het topic lijkt me toch vrij duidelijk..
sowieso; ik vraag me af of er zo'n lekkere discussie over gewicht tussen mannen kan ontstaan. Ik denk dat dat een vrij dood topic gaat worden..
Hier hetzelfde ongeveer, zit rond de 51/52 kilo.quote:
Amen to thatquote:Op woensdag 23 mei 2007 00:24 schreef beijar het volgende:
een vrouw hoort juist een beetje vlees te hebben
dan is het dus een prima gewicht voor jouw lijf, en je fobo laat dat ook zien, gewoon een slank meisjequote:Op donderdag 24 mei 2007 12:30 schreef saaw het volgende:
19 jaar, 1m62, 51kg
is officieel te weinig maar ik kom gewoon geen gram aan
Probeer es krachtsport. Daar kom je goeie kilo's van aan en krijg je mooie delts van.quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:30 schreef saaw het volgende:
19 jaar, 1m62, 51kg
is officieel te weinig maar ik kom gewoon geen gram aan
Bij mij ook, hoor. Ik kan eten wat ik wil en ik sport hoogstens een uurtje per week (met tegenzinquote:Op zaterdag 19 mei 2007 01:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat hoor je heel vaak bij mensen die heel dun zijn. Oneerlijk verdeeld in de wereld
Ik ben het helemaal met je eens, iedereen kan een ander ideaal gewicht hebben.quote:
Na al die jaren van ondergewicht, ben ik volgens BMI het afgelopen jaar boven de gevarenzone uitgekomenquote:
haal even snel diep adem , want zo meteen gaan alle dikkerds op je zittenquote:Op maandag 11 juni 2007 22:21 schreef J_CDA het volgende:
Voor 99,9999 % van de te zware mensen geldt dat de oorzaak van het te dik zijn gewoonweg te veel eten en te weinig bewegen is. Elke pondje gaat door het mondje!!
Ach, ik rol ze gewoon even wegquote:Op maandag 11 juni 2007 22:27 schreef milagro het volgende:
[..]
haal even snel diep adem , want zo meteen gaan alle dikkerds op je zitten![]()
Wie maakt de foto's?quote:Op maandag 11 juni 2007 22:27 schreef milagro het volgende:
[..]
haal even snel diep adem , want zo meteen gaan alle dikkerds op je zitten![]()
Dit vind ik dan weer een beetje jammer, ik ben even lang en ben 1 kilo zwaarder, maar heb maatje 42quote:Op woensdag 23 mei 2007 22:21 schreef wallpaper het volgende:
hoi ik wordt volgende maand 50,ben 1.68 en weeg 57 kilo.maat 36 .Woog eerst 72 kilo maat 42.het belangrijkste is je bezig houden met goede voeding.in het week-end vlaai ipv slagroomgebak,ontbijten is een must,je lichaam is net een auto die start ook niet zonder benzine.heb thuis een crosstrainer 2x per week 10 min op zwaarste stand.heb je teveel gegeten dan de volgende dag de balansdag ,helpt echt
Hoe kan dat nou, ik ben net zo lang, 63 kilo en heb maat 38??quote:Op maandag 11 juni 2007 22:43 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dit vind ik dan weer een beetje jammer, ik ben even lang en ben 1 kilo zwaarder, maar heb maatje 42.
1m68
58 kilo
25 jr.
Ik ben echt een appeltje. Als ik ga zitten valt er van alles over m'n broekrand heen, moet dus weer even wat aan de buikspieren doen.
Ik vind het ook erg flauwquote:Op maandag 11 juni 2007 22:51 schreef Aventura het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou, ik ben net zo lang, 63 kilo en heb maat 38??
dan nog, door 3 kilo "teveel " ben je toch geen 3 maten groter ?quote:Op maandag 11 juni 2007 22:53 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik vind het ook erg flauw.
Maar ben fragiel gebouwd, hoor denk ik iets van 55 te wegen.
Laat me es raden: je hebt meer spieren en minder vet?quote:Op maandag 11 juni 2007 22:51 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik ben een appeltje, heb amper taille en heb een relatief kort bovenlichaam vergeleken met m'n benenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 07:31 schreef milagro het volgende:
[..]
dan nog, door 3 kilo "teveel " ben je toch geen 3 maten groter ?
weet je zeker dat je maat 42 hebtof houd je gewoon van slobberkleding
maat 42 boven , dan heb je onwijze jetsers
maat 42 onder, dan weet ik niet hoe je dat voor elkaar krijgt met 58 kilo
Dat kan wel kloppen. Ben al afgevallen, maar als ik afval gaat het eraf op m'n benen en als ik aankom gaat het erbij op m'n buik.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:09 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Laat me es raden: je hebt meer spieren en minder vet?
Gewicht zegt niet zo veel.
Dat kan wel....quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:19 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat kan wel kloppen. Ben al afgevallen, maar als ik afval gaat het eraf op m'n benen en als ik aankom gaat het erbij op m'n buik.
Ik krijg zeker hele kwaaie blikken als ik zeg dat ik ook weleens echte heupen wil.
kan me geen beeld vormen zoquote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:16 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben een appeltje, heb amper taille en heb een relatief kort bovenlichaam vergeleken met m'n benen. Ik heb boven altijd wel XL nodig en ik heb 80B dus dat valt wel mee
. Met broeken ligt het enorm aan het merk. Maar het varieert van maat 38 tot maat 42. Lange dunne beentjes en geen taille, ik krijg vaak de broek niet dicht.
Vind het ook redelijk apart... ik weeg meer en ben stukje korter, maar heb boven maat 38 en onder maat 40.quote:Op maandag 11 juni 2007 22:51 schreef Aventura het volgende:
[..]
ikke ookquote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:38 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik weeg 74 kilo, 168 groot met maat 40.
huh,quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:38 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik weeg 74 kilo, 168 groot met maat 40.
goed zeg dat je alle fotoboeken hebt bekeken,andere bril misschien?of toon lef en zet je eigen foto eens in je fotoboek op fok.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:16 schreef Beroepsgokker het volgende:
CTRL-F topic..![]()
weinig lekkere wijfen hier op Fok, jammer..
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 23:03 schreef wallpaper het volgende:
[..]
goed zeg dat je alle fotoboeken hebt bekeken,andere bril misschien?of toon lef en zet je eigen foto eens in je fotoboek op fok.![]()
Het is niet alsof je er niets aan kan doen hoor..quote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:02 schreef CherryLips het volgende:
Ik begin wel redelijk verdrietig te worden hoor.
Alleen Pilates en sta zo'n 2 tot 3 keer per week drie kwartier op de stepper. Wil van de zomer weer gaan zwemmen.quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:50 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Het is niet alsof je er niets aan kan doen hoor..
Wat voor sporten doe je?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |