Je kan op 2 manieren sex hebben. Met of zonder wil tot relatie.
Het een is enkel lust en dient ook zo benaderd te worden. Het ander is meer dan lust. Het is een drang om bij hem/haar te zijn en te willen blijven. Je merkt zelf wel wanneer dat verschil er is.
Emotie is iets wat afschrikkend kan werken naar de ander als die ander geen relatie wil. Als het aankloten met emotie wordt, dan kan dat een beklemmend gevoel geven aan de ander die "geen vriend(in)" wil.
Als het enkel lust is van zijn/haar kant en ook van jouw kant, maak dat dan heel duidelijk. Maar breng jezelf niet in de ellende door met emoties een situatie in te gaan waarvan je weet dat het voor de ander enkel lichamelijke lust is (iets wat dus ook door een ander gegeven kan worden). Het komt denk ik wel geregeld voor dat er van die aankloot verstandhoudingen zijn en dat er een behoorlijk groot deel tussen vrienden plaatvind. Maar wat je dan geregeld hoort is dat een van de twee dus van tevoren al (of gedurende de periode) gevoelens voor de ander had/kreeg. Dit zijn kloterige situaties. Omdat gewoon voor ellende gaat zorgen.
Dus. Als jij emotie hebt, je wilt dat jij de enige bent dan heb je de keus om dat kenbaar of niet kenbaar te maken. Je hoort vaak zat dat vriendschappen stuk lopen omdat 1 van de 2 meer voor de ander ging voelen.
Als het enkel lust is van beide kanten dan is daar helemaal niks mis mee, maar zorg wel dat je _niet_ jaloers gaat worden. Het klinkt stom, maar hou de emotie erbuiten (heel erg moeilijk).
Maar kijk ajb heel erg uit als hij aangeeft dat het enkel lust is terwijl je onzeker bent over jouw standpunt. Voel je al wat voor de ander, of denk je dat de kans aanwezig is dat dat gaat gebeuren (je onderbewuste is erg erg sterk en je kan dus eigenlijk dingen voelen waar je zelf nog niet vanaf weet). Mocht dat zo zijn dan zou ik er niet aan beginnen. Je gaat de ander niet veranderen en je gaat jezelf alleen maar veel pijn en ellende bezorgen.
Anyhoo hou je kop erbij als het enkel lust is. Hou ook erg rekening met de ander. Als het voro jou lust is, maar voor de ander op een gegeven moment niet meer dan moet je sterk zijn voor de ander en het afkappen. Anders is het enkel misbruik maken.
Aankloten tussen vrienden is feitelijk niets anders dan het aankloten tussen 2 mensen die elkaar toevallig vaak zien
![]()
Niks mis mee. Ik heb een paar keer zulke "relatie"s gehad. Gewoon 2 mensen die lol hadden en beiden vrij zijn. Het lichaam is iets war je gewoon veel lol mee kan hebben, ook zonder relatie. Deze krikrelaties duurde soms langer dan een jaar en ik moet zeggen dat er zo nu en dan best moeilijke momenten waren. Voor haar of voor mij. Omdat het gewoon gebeurt dat je "meer" gaat voelen. Herken dat, neem dan wat afstand en laat het een beetje bedaren. Zie dan verder.
hou jezelf en de ander in de gaten om te herkennen of er 'meer' verwacht wordt, op die manier hou je het eerlijk. dat is heel erg belangrijk.