Zojuist ook bij 3FM Nieuws.quote:BREAKING NEWS. In Diergaarde Blijdorp, de stadsdierentuin van Rotterdam is zojuist een gorilla ontsnapt. Blijdorp wordt nu ontruimd.
http://www.antonie.nl/blijdorp.htmquote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:06 schreef -skippybal- het volgende:
Hebben ze in Blijdorp geen webcam ofzo?
quote:Gorilla ontsnapt, dierentuin Blijdorp ontruimd
Uitgegeven: 18 mei 2007 14:57
Laatst gewijzigd: 18 mei 2007 15:05
ROTTERDAM - In dierentuin Blijdorp is vrijdagmiddag een gorilla uit zijn verblijf ontsnapt. De dierentuin wordt volledig ontruimd.
Er is een gewonde gevallen, maar het is onduidelijk of deze persoon door het dier gewond is geraakt of tijdens het weglopen.
Een woordvoerster van de dierentuin liet weten dat er een eigen schietploeg onderweg is om het dier te verdoven.
ik dacht al, waar blijftiequote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:08 schreef admiraal_anaal het volgende:er zijn genoeg apen in Rotterdam, eentje meer of minder die vrijloopt maakt ook niet uit
iddquote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:14 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Hopen dat die vrouw gevallen is.. Gorilla's zijn nou niet bepaald zachtaardig..
In ieder geval een dagje dierentuin om nooit meer te vergetenquote:
dat was ik me ook net aan t afvragenquote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:15 schreef SHE het volgende:
Ik vraag me overigens af hoe je in godesnaam een gorilla kan laten ontsnappen.
Opgelost, slotjequote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:16 schreef popolon het volgende:
Is het niet toevallig John de Wolf?
Vast wel, ze gebruiken elk excuus dat ze kunnen aangrijpen en deze hebben ze nog niet gehadquote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:15 schreef Elvi het volgende:
Ow dan zullen de treinen ook wel vertraging hebben want Blijdorp ligt toch ook aan het spoor...
Denk dat veel mensen nu snel thuis zijn nu de boel ontruimt wordt. Zal niet lang duren dus.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:18 schreef Toffe_Ellende het volgende:
IEMAND moet toch iets kunnen filmen!
mietje, een gorilla ken je toch wel aan?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:28 schreef JohnFoK het volgende:
Heeeelppp! Hij heeft me!! Oh grutjes, wat moet ik nu doen? Ga weg, vies beest! Ik sla je met mijn handtasje, weg jij.
T arme dier had gewoon zin in Frietjesquote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:27 schreef Rens_Wilders het volgende:
Volkskrant:
Ontsnapte gorilla valt bezoekers Blijdorp aan
ROTTERDAM - In diergaarde Blijdorp in Rotterdam is vrijdagmiddag een berggorilla ontsnapt. Het gaat volgens de dierentuin om de grootste gorillasoort. Minstens één persoon zou gewond zijn geraakt.
Er is minstens één gewonde gevallen, maar het is onduidelijk of deze persoon door het dier gewond is geraakt of tijdens het weglopen. Er zou een traumahelikopter onderweg zijn. Bezoekers van Blijdorp worden uit het park geëvacueerd. De gorilla zou naar een restaurant in de diergaarde gegaan zijn. Een woordvoerster van de dierentuin liet weten dat er een eigen schietploeg onderweg is om het dier te verdoven.
Het ontsnapte exemplaar is een zilverrug, de leider van een groep berggorilla’s. Dit zijn volgens Blijdorp de reuzen onder de mensapen. Deze volwassen man met zijn gespierde borst en zilvergrijze rug, is erg imposant. In de familiegroep is de zilverrug de baas.
Blijdorp bezit een gorillagroep waarin al enkele tientallen jongen geboren en grootgebracht zijn. Om te voorkomen dat de dieren zich vervelen, krijgen ze verspreid over de hele dag voedsel en speelmateriaal. Het nieuwe gorillaeiland is gevarieerd ingericht met rotsen, niveauverschillen en schuilhutten, waarvan twee met vloerverwarming.
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:30 schreef JohnFoK het volgende:
EXTRA EXTRA !!
Gorilla ontsnapt uit Blijdorp
AMSTERDAM - Een ontsnapte zilverrug gorilla heeft een vrouw verwond in de Rotterdamse dierentuin Blijdorp. Het personeel heeft de dierentuin ontruimd.
Gorilla ontsnapt uit Blijdorp
Het dier, die de leider is van de troep, was rond half drie ontsnapt van het groene Gorilla-eiland van de dierentuin. De gorilla zou nog steeds op het terrein zijn. Volgens Radio Rijnmond heeft de zilverrug in ieder geval een ravage aangericht in de snackbar van Blijdorp.
Personeel met een verdovingsgeweer is op zoek naar de gorilla.
NADERE GEGEVENS ONTBREKEN NOG..
telegraaf 15:29 uur
Lekkere baan heb je dan. "Hej jan, de grootste motherfucker van blijdorp is ontstnapt, hier heb je een dartpijl. Succes he!"quote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:30 schreef JohnFoK het volgende:
Personeel met een verdovingsgeweer is op zoek naar de gorilla.
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:34 schreef zovty het volgende:
[..]
Lekkere baan heb je dan. "Hej jan, de grootste motherfucker van blijdorp is ontstnapt, hier heb je een dartpijl. Succes he!"
bananasplit toe natuurlijkquote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:39 schreef Klonk het volgende:
hij zit toch gewoon in het restaurant ?, frietje met kip en appelmoes
quote:
Onder de wipwap ofzoquote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:43 schreef JohnFoK het volgende:
radio rijnmond: een mederwerker belde: gorlia is gevangen, niet officeel bevestegd!! hij had zich verstopt bij een speeltuin!
Hij wilde apekooi spelen.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:43 schreef JohnFoK het volgende:
radio rijnmond: een mederwerker belde: gorlia is gevangen, niet officeel bevestegd!! hij had zich verstopt bij een speeltuin!
na de frietjes even op de schommelquote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:43 schreef JohnFoK het volgende:
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:43 schreef milagro het volgende:
stel je voor , je staat te kijken naar die apen op dat goriilla eiland, goh leuk, kijk dan aaah net mensen, hè........ komt er ineens eentje de sloot over zeilen en die is niet in een goede bui
schrik je je toch helemaal gek.
als je het kan navertellen is het wel weer een tof verhaal, dat niemand zou geloven als je het niet al in de krant gelezen had
vraag me af of ik zou gaan rennen of als verstijfd staan staren, je gelooft je ogen toch niet dan.
ik weet niet of je bananasplit kunt krijgen in de snackbar, zou ik ook boos om wordenquote:
verwijderdquote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:46 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Hoe flauw
http://www.marktplaats.nl(...)0e73eb787%26xref%3D1
quote:Niet getreurd, op Marktplaats.nl kunt u bijna altijd een ander, vergelijkbaar product vinden.
met een rood petje op, zodat ie niet op zou vallen tussen de kinderenquote:
Toch had onze harige vriend het heul niet slecht!quote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Bokito lijkt me een gorilla om rekening mee te houden...![]()
quote:Uit mestonderzoek is gebleken dat er ten minste twee gorillavrouwtjes in Blijdorp drachtig zijn: Tamani en Luena. Beide vrouwtjes zitten in de familiegroep met Bokito, die de jongste van de twee gorillamannetjes in Blijdorp is. Eigenlijk is Bokito nog maar een slungelige puber, maar het is hem toch al gelukt om twee vrouwtjes met succes te dekken! Wat dat betreft loopt Bokito nu een stap voor op zilverrug Dango! Beide gorilla's hebben een eigen vrouwengroepje in Blijdorp. Ook Dango komt regelmatig in de verleiding om zich als fokman te bewijzen. De eerste dekpogingen zijn al gesignaleerd met gorillavrouwtje Astra. Het wordt dus spannend hoe dit verder zal aflopen. Geen van de mannetjes heeft eerder jongen voortgebracht, maar beide functioneren uitstekend in groepsverband. Het is opmerkelijk rustig in het apenhuis en er zijn nauwelijks ruzies.
ik zou ws ineens heel religieus worden en gaan bidden "omg omg please laat hem doorlopen.... en die ander pakken ... "quote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:45 schreef Puckzzz het volgende:
[..]ik zou het echt niet weten wat ik zou doen.....hopen dat ie de andere kant opgaat ofzo
en een schone broek kopen
ik ook, lijkt me wel grappig zo'n ontsnapte gorilla, komen ze er achter dat ie ook de dierentuin zelf is ontvlucht, heel rotterdam in paniekquote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:52 schreef milagro het volgende:
[..]
ik zou ws ineens heel religieus worden en gaan bidden "omg omg please laat hem doorlopen.... en die ander pakken ... "![]()
is het erg als ik het jammer vind dat hij alweer gevangen is![]()
![]()
Zeg, ik moet nog boodschappen doen enzo.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:55 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik ook, lijkt me wel grappig zo'n ontsnapte gorilla, komen ze er achter dat ie ook de dierentuin zelf is ontvlucht, heel rotterdam in paniek![]()
dan zou ik even opletten bij de groente en fruit afdelingquote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:56 schreef Snakey het volgende:
[..]
Zeg, ik moet nog boodschappen doen enzo.![]()
ik mistte nog wel een tof vrijdagmiddag topic...zou het ook wel jammer vinden...kan ie niet ff de binnenstad in wandelen voor de laatste modellen van Gorilla wear?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:52 schreef milagro het volgende:
[..]
ik zou ws ineens heel religieus worden en gaan bidden "omg omg please laat hem doorlopen.... en die ander pakken ... "![]()
![]()
volgens het nos journaal is hij nog niet gevangenquote:
Hoor nu op rtl 7 dat ze hem in een hoek hebben gedreven, maar zeker nog niet gepakt.quote:
dat had hij al jaren kunnen doen, maar deed het niet, en ineens vandaag denkt hij "ben er gek ook, wat doe ik hier nog"..... en dan sta jij er net met je cameraquote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:03 schreef Ynske het volgende:
hij is ontsnapt volgens omstanders is hij over een stenen afscheiding heengekomen
en dan niet op t knopje duwenquote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:05 schreef milagro het volgende:
[..]
dat had hij al jaren kunnen doen, maar deed het niet, en ineens vandaag denkt hij "ben er gek ook, wat doe ik hier nog"..... en dan sta jij er net met je camera
volgens mij heb je als gorilla in Blijdorp niet heel veel te klagen...quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:06 schreef knnth het volgende:
komt ervan als je gaat genieten van dierenleed .... beesten horen in de vrije natuur
En je laat die aap in een gebouw klimmen.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:09 schreef VoreG het volgende:
Kan je een goede film van maken. Aap onstnapt in de dierentuin en dan de medewerkers volgen die met een verdovingsgeweer rondlopen.
1 voor 1 worden ze aangepakt.
In de vrije natuur worden die beesten nog steeds afgeknald. En helaas kan je'm hier niet in het Amsterdamse bos laten rondslingeren.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:06 schreef knnth het volgende:
komt ervan als je gaat genieten van dierenleed .... beesten horen in de vrije natuur
origineel ookquote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:09 schreef VoreG het volgende:
Kan je een goede film van maken. Aap onstnapt in de dierentuin en dan de medewerkers volgen die met een verdovingsgeweer rondlopen.
alleen vandaag evenquote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:09 schreef Klonk het volgende:
[..]
volgens mij heb je als gorilla in Blijdorp niet heel veel te klagen...
die gorilla heeft de dag van z'n leven, de bezoekers iets minderquote:
omg je zult maar in dat restaurant hebben gezeten, dat daar geen mensen van schrik zijn doodgegaan is een wonder, hopelijk dat de vrouw ondanks de verwondingen snel hersteltquote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:12 schreef JohnFoK het volgende:
lees voor
16:10 18 Mei 2007
Ontsnapte gorilla uitgeschakeld
In Diergaarde Blijdorp in Rotterdam heeft een ontsnapte gorilla bezoekers aangevallen. Eén vrouw zou zwaargewond zijn geraakt. Even na 16.00 uur wist een schietploeg hem te verdoven.
Het dier wist rond 14.45 uur over de stenen omheining van het buitenverblijf te komen. Hij viel direct een vrouw aan en sleurde haar mee. Daarna sloeg hij glas kapot van het restaurant, waar veel mensen in paniek heen waren gevlucht. Hij rende rond in het restaurant en sloeg daar om zich heen.
www.nos.nl
Misschien verveelden de aanwezige vrouwtjes in het verblijf hem en ging 'ie op zoek naar nieuw vrouwvleesquote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:52 schreef Aventura het volgende:
[..]
Toch had onze harige vriend het heul niet slecht!
[..]
Ohjee, hij is dus helemaal para brodderquote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:12 schreef JohnFoK het volgende:
lees voor
In Diergaarde Blijdorp in Rotterdam heeft een ontsnapte gorilla bezoekers aangevallen. Eén vrouw zou zwaargewond zijn geraakt. Even na 16.00 uur wist een schietploeg hem te verdoven.
Het dier wist rond 14.45 uur over de stenen omheining van het buitenverblijf te komen. Hij viel direct een vrouw aan en sleurde haar mee. Daarna sloeg hij glas kapot van het restaurant, waar veel mensen in paniek heen waren gevlucht. Hij rende rond in het restaurant en sloeg daar om zich heen.
www.nos.nl
Dan had het 's nachts plaats moeten vinden.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:09 schreef VoreG het volgende:
Whoei, das wel effe peentjes zweten als zo'n beest zo dicht bij je komt.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:12 schreef JohnFoK het volgende:
lees voor
www.nos.nl
ik zou denk ook zijn gaan gillenquote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:14 schreef Rens_Wilders het volgende:
Het schijnt dat die vrouw voor haar hoofd is geknald door die gorilla, omdat ze gilde van angst. Brr.
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:08 schreef SHE het volgende:
Ik zou mijn banaan naar een andere omstander gooien en vooral flink wijzen.
Omdat ie daar afgeknald wordt, zit ie hier beter in z'n hokje?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:10 schreef SHE het volgende:
[..]
In de vrije natuur worden die beesten nog steeds afgeknald. En helaas kan je'm hier niet in het Amsterdamse bos laten rondslingeren.
Je opmerking slaat dus nergens op.
Of denk je dat hij is ontsnapt omdat hij er ook eens een dagje lekker op uit wilde?
Da's geen vrije natuur dusquote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:10 schreef SHE het volgende:
[..]
In de vrije natuur worden die beesten nog steeds afgeknald.
Tuurlijk, dat hebben mensen toch ook? Mensen stammen af van apen, ergo apen willen ook eens een dagje uit. Een soort Blijdorp, maar dan omgekeerd.quote:Of denk je dat hij is ontsnapt omdat hij er ook eens een dagje lekker op uit wilde?
Ja, en een WC deurtje houd een Gorilla tegenquote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:17 schreef VoreG het volgende:
Ik zou me ergens gaan verstoppen, in de WC van dat restaurant oid. Misschien zitten daar nu ook nog mensen angstig te wachten totdat ze bevrijd worden.
Ja nogal... Een gorilla in een dierentuin.quote:
Eerst de deur van de toegang tot die ruimte en daarna het WC-deurtje.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:18 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Ja, en een WC deurtje houd een Gorilla tegen![]()
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:19 schreef VoreG het volgende:
[..]
Eerst de deur van de toegang tot die ruimte en daarna het WC-deurtje.
Beestje kan vast geen 2 deuren openmaken.
Mensen houden van aapjes kijkenquote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:19 schreef Rens_Wilders het volgende:
Het schijnt dat ze de poorten van de dierentuin weer hebben opengegooid, mensen mogen weer naar binnen![]()
Met iedereen die spontaan aan de dunne is?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:17 schreef VoreG het volgende:
Ik zou me ergens gaan verstoppen, in de WC van dat restaurant oid. Misschien zitten daar nu ook nog mensen angstig te wachten totdat ze bevrijd worden.
Dat is wel een beetje vreemd. Hoeven ze niets op te ruimen ofzo?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:19 schreef Rens_Wilders het volgende:
Het schijnt dat ze de poorten van de dierentuin weer hebben opengegooid, mensen mogen weer naar binnen![]()
hij is dus nu verdoofd en weer achter slot en grendelquote:In Diergaarde Blijdorp in Rotterdam heeft een ontsnapte gorilla bezoekers aangevallen. Eén vrouw zou zwaargewond zijn geraakt. Even na 16.00 uur wist een schietploeg hem te verdoven.
Het dier wist rond 14.45 uur over de stenen omheining van het buitenverblijf te komen. Hij viel een vrouw aan en sleurde haar mee. Daarna sloeg hij de glazen deur van het restaurant kapot en rende daar om zich heen slaand rond.
De dierentuin werd ontruimd, en het dier werd in een hoek gedreven en verdoofd. Het was erg druk in de dierentuin. De gorilla is de zilverrug, de leider van de groep.
Ze heeft m een bloedneus geslagen?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:20 schreef milagro het volgende:
djezus, hij had die vrouw meegesleurd, stopt dan , gaat liggen , buigt zich over de vrouw heen, en dan een hoop gegil vd vrouw, en gorilla komt weer omhoog met ene bebloede bek
Hij heeft volgens een vrouw die in de wc zat verstopt wel aan de deur lopen trekken maar kreeg hij de deur niet open.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:18 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Ja, en een WC deurtje houd een Gorilla tegen![]()
Net op Rijnmond dat hij bij een WC deur stondquote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:19 schreef VoreG het volgende:
[..]
Eerst de deur van de toegang tot die ruimte en daarna het WC-deurtje.
Beestje kan vast geen 2 deuren openmaken.
Ik heb ook gehoord dat hij dr gebeten zou hebben.. Wel goede zaak van de dierentuin dat ze hem niet dood hebben geschoten, vind ik.. Twee gewonden valt me ook heel erg mee eerlijk gezegtquote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:20 schreef milagro het volgende:
djezus, hij had die vrouw meegesleurd, stopt dan , gaat liggen , buigt zich over de vrouw heen, en dan een hoop gegil vd vrouw, en gorilla komt weer omhoog met ene bebloede bek
Volgens een ooggetuige is dat hele resteaurant in puin geslagen maarja, je weet nooit hoe erg er wordt overdrevenquote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:21 schreef mrbomb het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje vreemd. Hoeven ze niets op te ruimen ofzo?
Waarschijnlijk is er een stokstaartje ontsnaptquote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:22 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Volgens een ooggetuige is dat hele resteaurant in puin geslagen maarja, je weet nooit hoe erg er wordt overdreven![]()
Nu voor de lol de volgende los laten..quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:19 schreef Rens_Wilders het volgende:
Ik verloor vroeger ook altijd al met verstoppertje...quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:21 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Net op Rijnmond dat hij bij een WC deur stond![]()
Dierentuin is nu al weer gewoon open trouwens.
die aap reageert volkomen normaal, dus het zou idd triest zijn als hij dood zou moeten dan.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:22 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Ik heb ook gehoord dat hij dr gebeten zou hebben.. Wel goede zaak van de dierentuin dat ze hem niet dood hebben geschoten, vind ik.. Twee gewonden valt me ook heel erg mee eerlijk gezegt
Geef maar een eigen interpretatie aan een nieuwberichtquote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:21 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Hij heeft volgens een vrouw die in de wc zat verstopt wel aan de deur lopen trekken maar kreeg hij de deur niet open.![]()
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:25 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Geef maar een eigen interpretatie aan een nieuwbericht![]()
Hij zou een paar keer aan de deurkling gezeten hebben maar 2 mannen hielden deze vast dus ging Gorilla ergens anders heen. Ik weet niet of jij uberhaupt wel eens een Gorilla hebt gezien maar die wordt niet tegengehouden door een kartonne deur![]()
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:25 schreef mrbomb het volgende:
De website van Blijdorp ligt trouwens plat 'Wegens onderhoud ontsnapping gesloten'...
Toepasselijk stukje tekst bij dat plaatje van die gorillaquote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:32 schreef Maggie het volgende:
LOL de NOS is ook in de ban van de Gorilla!!
[afbeelding]
stagiair zekerquote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:26 schreef michiel_merk het volgende:
Nieuwslezer "is de gorilla gevaarlijk ?'![]()
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:32 schreef Maggie het volgende:
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:26 schreef Mutant01 het volgende:
Ik reed er een uur geleden langs. Het is momenteel een chaos rond de wegen daaro, bij elke kruising staan minstens 2 politiewagens, en 2 meter naast mijn auto landde er een trauma-helikopter. Daarnaast zag ik hordes mensen de dierentuin uitlopen.
Gaat lekker daar.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Toepasselijk stukje tekst bij dat plaatje van die gorilla![]()
quote:De dierentuin werd ontruimd, en het dier werd in een hoek gedreven. De gorilla is de zwartrug Bokito. Hij is elf jaar en kwam in september 2005 uit Duitsland.
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:32 schreef Maggie het volgende:
[afbeelding]
Misschien was er wel een Fok!ker aanwezig!quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:38 schreef MissBliss het volgende:
Er zullen toch wel mensen zijn met foto's of filmpjes?
Je moet even naar radio Rijnmond luisteren. Verhaal van man die met zijn vrouw en kinderen als laatste waren achtergebleven in dat restaurant met die Gorilla. Erg eng maar wel leuk om te horenquote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:38 schreef MissBliss het volgende:
een redelijk grote groep FOT-ers heeft regelmatig Blijdorpmeetings...alleen niet vandaagquote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:39 schreef Tism het volgende:
[..]
Misschien was er wel een Fok!ker aanwezig!![]()
geluid ook goed?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:38 schreef MissBliss het volgende:
Daar is hij ook ontsnapt:quote:
Lijkt me nog een hele klus!quote:Momenteel is personeel van de Dierentuin bezig om te bekijken hoe bezoekers hun eigendommen, die zij tijdens de ontruiming in het park hebben achter gelaten, weer terug krijgen.
haha, echt een badass dusquote:
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:43 schreef kahaarin het volgende:
[..]
geluid ook goed?
http://www.bnr.nl/ShowNieuwsArtikel.asp?Context=N%7C0&src=redactie&newsPanel=uitgelicht&id=6888
Dat beest is al een uur geleden gevondenquote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:50 schreef Brennie het volgende:
Hebben ze niets beters te doen dan eigendommen bij elkaar te zoeken...
Bedoel, misschien is het een idee dat beest eerst eens te vinden?
Lezen daarintegen is uiteraard onzinquote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:50 schreef Brennie het volgende:
Hebben ze niets beters te doen dan eigendommen bij elkaar te zoeken...
Bedoel, misschien is het een idee dat beest eerst eens te vinden?
Dat lijkt me het probleem, wat is een veilige afstand in deze?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:50 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ik had het wel willen zien eigenlijkVan veilige afstand dan!
bnr fragmentjes doen het bij mij nooitquote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:43 schreef kahaarin het volgende:
[..]
geluid ook goed?
http://www.bnr.nl/ShowNieuwsArtikel.asp?Context=N%7C0&src=redactie&newsPanel=uitgelicht&id=6888
Nou gelukkig maar.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:51 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Dat beest is al een uur geleden gevonden![]()
Achteraf.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:54 schreef milagro het volgende:
[..]
bnr fragmentjes doen het bij mij nooit
is het live verslag, of achteraf verslag?
Niet gelezen, geluid van tv( nieuws) stond uit ... boeie.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:51 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Lezen daarintegen is uiteraard onzin
hier ook nietquote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:54 schreef milagro het volgende:
[..]
Achteraf van mensen die er live bijwaren.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:54 schreef milagro het volgende:
[..]
Dat lijkt mij de juiste afbeelding bij de juiste tekst hoor.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:32 schreef Maggie het volgende:
[afbeelding]
wat had je dan willen doen, met poffertjes doodgooien ofzo ?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:11 schreef Leonos het volgende:
Ik werk in de poffertjeskraam naast de gorilla's ...
Jammer dat ik niet moest werken
"Er is hier maar één diva, en dat ben ik"quote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:16 schreef Plasterk het volgende:
Na een zorgvuldige analyse blijkt "hij" een "zij" te zijn.
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:15 schreef Klonk het volgende:
mischien had hij een hekel aan de poffertjeskraam en wou dat ff mededelen
Hoe moeten ze anders dat verdovingspijltje schietenquote:
Gewoon erin prikkenquote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:24 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Hoe moeten ze anders dat verdovingspijltje schieten
Even naar dat beest toelopen, op schouder kloppen en vragen of ie stil wil zitten?quote:
Ja toch?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:25 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Even naar dat beest toelopen, op schouder kloppen en vragen of ie stil wil zitten?
Zoiets dan?
Okequote:
goed plan, vraag je wel even iemand met een videocamera de boel te filmen, hebben wij ook wat te lachenquote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:25 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Even naar dat beest toelopen, op schouder kloppen en vragen of ie stil wil zitten?
Zoiets dan?
quote:Ontsnapte gorilla gevangen
Uitgegeven: 18 mei 2007 14:57
Laatst gewijzigd: 18 mei 2007 17:26
ROTTERDAM - Tijdens de ontsnappingspoging van mannetjesgorilla Bokito in Diergaarde Blijdorp te Rotterdam zijn vier personen gewond geraakt.
Een vrouw is door de aap aangevallen of omver gelopen, maar zij is met bijtwonden aan haar hand naar het ziekenhuis overgebracht. Zij is niet in levensgevaar, aldus directeur Tom Dorrestein vrijdagmiddag.
Een andere vrouw raakte gewond toen zij viel. Evenals een man in een rolstoel die in de drukte gewond raakte. Ook een medewerker is gewond geraakt. Bij de aanblik van de imposante mensaap op zeer nabije afstand raakte de medewerker in shock, aldus de directeur.
http://www.nu.nl/news/1081623/12/Ontsnapte_gorilla_gevangen.html
Dierenverzorgerquote:Ook een medewerker is gewond geraakt. Bij de aanblik van de imposante mensaap op zeer nabije afstand raakte de medewerker in shock
Nooit leuk, horen dat je op de zevende plaats geëindigd bent.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:38 schreef vipergts het volgende:
Een ongeveer 65-jarige vrouw werd in het gezicht geslagen. Ze raakte ook gewond aan haar arm. Daarna stormde Bokito dwars door een glazen deur het restaurant Oewanja Lodge binnen en richtte daar schade aan.
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:38 schreef vipergts het volgende:
Conclusie Bokito heeft een hekel aan histerisch gillende vrouwen en stelde even orde op zaken
ik moest ff 2 keer kijken waar nu zijn ogen zitten, maar ik heb ze gevonden !quote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:53 schreef Curiosity het volgende:
[afbeelding]
Een iets aardige foto van onze onsnapte vriend
Dat zou ik niet doen als die voor je staatquote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:57 schreef milagro het volgende:
[..]
ik moest ff 2 keer kijken waar nu zijn ogen zitten, maar ik heb ze gevonden !
Ik kan het helemaal begrijpen, hoor. Vind het wel erg voor de mensen die gewond zijn geraakt, maar ik heb nu eenmaal iets met gorilla's. Mooiste dieren die er zijn.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:52 schreef milagro het volgende:
![]()
Kom je weleens in de kroeg?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:18 schreef VoreG het volgende:
Zit je rustig te bieren op het terrasje staat er ineens een aap naast je. Dat verwacht je niet.
Inderdaad. En niet direkt aankijken, volgens mij. Zal het boek van Dian Fossey er nog eens op nalezen.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:18 schreef Tism het volgende:
Ik denk dat 't beste is, dat je rustig blijft en je zo kein mogelijk maakt.
De dierverzorger van Blijdorp bij 1 Vandaag bevestigt dit net. Niet blijven aankijken, daar worden gorilla's agressief van.quote:
Kan de overheid daar geen campagne voor starten? Blijf kalm, sluit deuren en ramen ...quote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:20 schreef Jane het volgende:
[..]
Inderdaad. En niet direkt aankijken, volgens mij. Zal het boek van Dian Fossey er nog eens op nalezen.![]()
Nee, dat zijn guerilla's.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:22 schreef knnth het volgende:
[..]
Kan de overheid daar geen campagne voor starten? Blijf kalm, sluit deuren en ramen ...
gorilla's zijn de nieuwe terroristen!
Deur open laten staan. Werkt in zijn algemeenheid best goed eigenlijk...quote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:15 schreef SHE het volgende:
Ik vraag me overigens af hoe je in godesnaam een gorilla kan laten ontsnappen.
[upd] Gewonden door ontsnapte gorilla in Blijdorpquote:Ik was ter plaatse vanmiddag. Net op weg naar die speeltuin toen het gebeurde. Er kloppen een paar dingen niet in het bericht. De verzorgers hadden eerst zelf ook geen duidelijk beeld dus op zich is het wel verklaarbaar maar het laatste wat ik er hoorde van de medewerkers zelf voor ik vertrok (rond 16:30) is dat het om een vrouwtjes gorilla gaat. De zwaargewonde vrouw is ook niet direct aangevallen. De gorilla verscheen in de speeltuin bij het restaurant. Daarop brak paniek uit en viel de aap die vrouw aan. Ze werd een tijdje meegesleurd. De aanwezigen vluchtten het restaurant in. Helaas waren de deuren niet echt "aap-bestendig" waarop het helemaal misging.
Naar verluid is de gorilla over een hek geklommen en dat zou ze al eerder gedaan hebben. Er reden drie ambulances weg en er stond een traumaheli dus het was direct duidelijk dat het vrij serieus was. 1 persoon, een vrouw met 2 kinderen was nog aanwezig. Die was enigzins versuft maar leek verder weinig te mankeren. Ook de zwaargewonde vrouw kon nog wel lopen.
Je hebt helemaal gelijk. We stoppen er mee en schrijven met een enkele tientallen dieren af.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:27 schreef Commensaal het volgende:
Dat dier had natuurlijk genoeg van al die opdringerige mensen die hem en zijn groep dag in dag uit pesten en irriteren. Dierentuinen zijn eigenlijk niet meer van deze tijd.
ik zie toch echt een zilveren rug op de foto, dus een mannetjequote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:31 schreef Jane het volgende:
Een ooggetuigeverslag van een FOK!ker op de FP:
[..]
[upd] Gewonden door ontsnapte gorilla in Blijdorp
Helaas geldt voor de berggorilla dat ze helaas nog steeds op het punt staan om in het wild uit te sterven, omdat de mens het daar nog slechter met ze voor heeft.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:27 schreef Commensaal het volgende:
Dat dier had natuurlijk genoeg van al die opdringerige mensen die hem en zijn groep dag in dag uit pesten en irriteren. Dierentuinen zijn eigenlijk niet meer van deze tijd.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mountain_gorillaquote:However, the Mountain Gorilla continues to be considered critically endangered on the IUCN Red List of Endangered Species. It faces an extremely high risk of extinction in the wild due to habitat loss, poaching, human disease, and war.
Klopt, in 1850 bleven de dieren nog gewoon rustig in hun kooi zitten. Met die softe hippie-opvoeding van tegenwoordig kan je alles verwachten.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:27 schreef Commensaal het volgende:
Ja, is het ook. Maar in de paniek die daar uitbrak zullen de verhalen wel niet allemaal zo helder zijn geweest.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:35 schreef milagro het volgende:
[..]
ik zie toch echt een zilveren rug op de foto, dus een mannetje
Ook hier hebben ze het over een black-back... Waarschijnlijk omdat niet Bokito de leider van de groep is, maar een andere zilverrug (las ik in een ander bericht).quote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:37 schreef Vernidal het volgende:
Nederland komt alleen in de buitenlandse media als het om dieren gaat.
Eerst gingen de paarden de wereld over, nu de gorilla.
Herald Tribune
http://www.iht.com/articl(...)-Escaped-Gorilla.php
Ah, okee. Wisiknie.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:48 schreef Jane het volgende:
-edit- Ik lees nu op Wikipedia dat ze pas vanaf 12 jaar 'zilverrug' genoemd worden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Gorillas
Ja, net als met dat groene gras.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:58 schreef Flawless2006 het volgende:
Ik voorspel een bezoekerseffect als dat met dat witte ijsbeertje in Berlijn
Zo dat is toch wel ff een holy shit momentquote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:10 schreef -jos- het volgende:
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_465914.html?wt.bron=homeArt1
Foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Inderdaad, je zal er maar zitten met je kindjes.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:06 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Zo dat is toch wel ff een holy shit moment
MOet je morgen eens naar de VBL-meet gaanquote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:18 schreef VoreG het volgende:
Zit je rustig te bieren op het terrasje staat er ineens een aap naast je. Dat verwacht je niet.
Het is een mannetje iddquote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:35 schreef milagro het volgende:
[..]
ik zie toch echt een zilveren rug op de foto, dus een mannetje
Hopelijk is FOK! dan nog steeds online (inclusief goede searchquote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:15 schreef knnth het volgende:
En over vijftien jaar wordt die foto ergens op een forum gepost, en dan roepen alle tienertjes "gesoeeeeeept!!!!!"
Het lijkt eerder of die vader zijn dochtertje wel wil opofferenquote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:27 schreef MaLo het volgende:
Ik heb bewondering voor die ouders op de foto, ze kijken zo dapper en vastberaden
Ik denk dat ik ook doodsbang voor m'n kind zou zijn geweestquote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:15 schreef milagro het volgende:
omg..... verstandige mensen daar, stil zitten en hoofd naar beneden, ik vraag me af of ik dat ook had gekund, met je kind in de buggy, pal naast een licht geirriteerde gorilla
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |