abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 mei 2007 @ 14:25:48 #1
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_49510711
Bron
quote:
Gratis condooms bij Brabantse voedselbanken

DEN HAAG (GPD) - Voedselbanken in Brabant beginnen dit weekend met uitdelen van gratis condooms. Volgens Fons Pluyms van de voedselbank in Tilburg raken veel van zijn jonge vrouwelijke klanten zwanger omdat 'ze geen geld voor condooms hebben'.
De condooms worden gratis ter beschikking gesteld door de de Stichting Jippy, die om ideologische redenen condooms voor tien cent per stuk verkoopt (een Durex-condoom kost tussen vijftig cent en een euro per stuk). De zes Brabantse voedselbanken krijgen er duizend.
Fons Pluyms van de voedselbank Tilburg had Jippy daarover benaderd. ,,Er kwamen iedere keer jonge dames bij de voedselbank die in verwachting waren. Als ik ze dan wilde feliciteren, zeiden ze dat het helemaal niet gewenst was, maar dat ze geen geld hadden voor condooms."
De voorbehoedsmiddelen komen niet standaard in de voedselpakketten, de klanten moeten erom vragen. Op den duur willen de voedselbanken in heel Nederland gratis condooms aanbieden.
De medewerker inventariseerde hoe groot de vraag naar condooms was en kwam in Brabant uit op duizend per week. Hoeveel condooms de klanten mogen meenemen, bepalen de voedselbanken. ,,Als het er zoveel worden dat we het niet aankunnen, kloppen we bij de politiek aan", zegt Roger Kiekens van Jippy.
De Brabantse voedselbanken benaderen de komende tijd andere banken om te ontdekken of daar ook vraag naar condooms is. Die vraag zal Jippie wel aankunnen, denkt Kiekens.
,,Maar we hopen dat mensen het toch op den duur zelf kunnen betalen." Pluyms wil de condooms niet open en bloot uitdelen. ,,We zetten ze wat verdekt in een hoek. Dat heeft met het geloof te maken. Er zullen mensen op tegen zijn."
De voedselbanken delen iedere week voedselpakketten uit aan alleenstaanden die aan voedsel en kleding minder dan 150 euro per maand te besteden hebben. Stellen mogen niet meer dan 200 euro per maand te besteden hebben, voor elk kind komt daar 25 euro bij.
Kunnen mensen dan helemaal geen verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen acties en moeten anderen alles maar weer oplossen. Minder neuken is zeker geen optie.
Voor ¤ 3 per maand kun je iedere dag een wip maken.
Dat lijkt me niet te veel gevraagd als je bedenkt dat een kind veer duurder is.
Kwestie van prioriteiten stellen
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  vrijdag 18 mei 2007 @ 14:27:17 #2
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_49510751
Ik weet niet waar jij condooms koopt, maar 3 euro is wel erg veel.
And all the things you do with it
  vrijdag 18 mei 2007 @ 14:29:17 #3
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_49510801
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 14:27 schreef Houtspeer het volgende:
3 euro per maand
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  vrijdag 18 mei 2007 @ 14:29:33 #4
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_49510809
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 14:27 schreef Houtspeer het volgende:
30 condooms voor ¤3 lijkt me juist weinig.

Ik gebruik geen condooms, daarom is mijn vriendin ook 6 maanden (gewenst) zwanger
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  vrijdag 18 mei 2007 @ 14:29:44 #5
164931 Houtspeer
pi_49510812
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 14:29 schreef Xtreem het volgende:

[..]

3 euro per maand
  vrijdag 18 mei 2007 @ 14:30:44 #6
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_49510832
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 14:29 schreef Houtspeer het volgende:

[..]

Nou mr. Sex Expert, vertel jij me dan eens waar je 30 condooms voor minder dan ¤3 kunt krijgen.
Thucydides
pi_49510845
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 14:29 schreef Houtspeer het volgende:

[..]

Leer lezen!
  vrijdag 18 mei 2007 @ 14:32:10 #8
164931 Houtspeer
pi_49510861
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 14:30 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Nou mr. Sex Expert, vertel jij me dan eens waar je 30 condooms voor minder dan ¤3 kunt krijgen.
In Brabant blijkbaar.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 14:32:14 #9
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_49510863
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 14:25 schreef DiRadical het volgende:
Bron
[..]

Kunnen mensen dan helemaal geen verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen acties en moeten anderen alles maar weer oplossen. Minder neuken is zeker geen optie.
Voor ¤ 3 per maand kun je iedere dag een wip maken.
Dat lijkt me niet te veel gevraagd als je bedenkt dat een kind veer duurder is.
Kwestie van prioriteiten stellen
Ontopic:

Eens.
Thucydides
  vrijdag 18 mei 2007 @ 14:39:08 #10
40584 Bushmaster
Microschoft
pi_49511075
Zo is dat. Minder fokken, scheelt voedsel.
Eigen brokjes eerst.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 14:40:26 #11
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_49511123
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 14:32 schreef Houtspeer het volgende:

[..]

In Brabant blijkbaar.

Nog dingen te melden van enig niveau, of blijft je hierop hangen?
Thucydides
  vrijdag 18 mei 2007 @ 14:42:30 #12
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_49511181
de paupertjes denken dat kinderbijslag wel een vetpot is, vandaar die condome
OOЯ
  vrijdag 18 mei 2007 @ 14:43:17 #13
164931 Houtspeer
pi_49511208
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 14:40 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Nog dingen te melden van enig niveau, of blijft je hierop hangen?
Ik ben wel stil

Verkeerd gelezen.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 14:44:42 #14
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_49511251
OOЯ
  vrijdag 18 mei 2007 @ 14:45:03 #15
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_49511256
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 14:43 schreef Houtspeer het volgende:

[..]

Ik ben wel stil

Verkeerd gelezen.
Thucydides
  vrijdag 18 mei 2007 @ 14:46:49 #16
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_49511305
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 14:44 schreef oor het volgende:
ow en ts haalt zijn condooms via internet:

http://www.chinese-winkel.nl/webshop/index.html?lang=nl&target=d187.html
Dat lijken me hele fijne condooms
Thucydides
  vrijdag 18 mei 2007 @ 15:00:00 #17
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_49511666
wat een onzin
Zelfs al ga je naar de lidl haal je ook een 12-pack voor iets van 3 euro ofzo. Het gekke is dat zulke mensen vaak WEL gewoon een hip mobieltje hebben etc.
Als je zwanger wordt 'omdat je geen geld hebt voor voorbehoedsmiddelen' ben je gewoon beestachtig triest. DAn krijg je een kind wat je moet opvoeden waarvoor je kennelijk nog niet eens genoeg geld voor over hebt om 5 euro aan neukbeschermsels aan te spenderen.
Zulk soort dingen zitten puur tussen de oren!
  vrijdag 18 mei 2007 @ 15:05:08 #18
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_49511830
ow en de condooms van 3 euro staat gewoon in de Openings Post vermeld

http://www.stichting-jippy.nl/nieuw/index.php

stelletje lutsers
OOЯ
  vrijdag 18 mei 2007 @ 15:05:43 #19
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_49511859
Zelf ben ik behoorlijk tegen voedselbanken. Een uitkering is namelijk om te voorzien in de eerste levensbehoefte niet om een mobieltje te kopen of om van te roken en te drinken.
Maar alle manieren om te voorkomen dat uitkeringstrekkers gaan konijnen hebben mijn volste steun.
Kinderen neem je bewust na er heel goed over nagedacht te hebben en anders niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door HarryP op 18-05-2007 15:40:12 ]
  vrijdag 18 mei 2007 @ 15:06:12 #20
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_49511870
Helaas denken low-lifes niet na over wat ze doen, en zorgt de Staat toch wel dat ze voldoende geld krijgen...
censuur :O
  vrijdag 18 mei 2007 @ 15:06:26 #21
161756 hierissiedan
second first impression
pi_49511880
van de pil en spiraaltje en zo, hebben ze daar zeker niet gehoord? Maar verder 300 condooms voor 3 euro is niet duus, laat ze lekker leven
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 15:10:55 #22
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_49512042
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 15:06 schreef RemcoDelft het volgende:
Helaas denken low-lifes niet na over wat ze doen, en zorgt de Staat toch wel dat ze voldoende geld krijgen...
Precies, DAT is nou het echte probleem, niet dat ze geen 3 euro kunnen betalen voor condooms.
pi_49512183
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 15:05 schreef HarryP het volgende:
Zelf ben ik behoorlijk tegen voedselbanken. Die uitkering is namelijk om te voorzien in de eerste levensbehoefte niet om een mobieltje te kopen of om van te roken en te drinken.
Maar alle manieren om te voorkomen dat uitkeringstrekkers gaan konijnen hebben mijn volste steun.
Kinderen neem je bewust na er heel goed over nagedacht te hebben en anders niet.
Je doet je naam eer aan
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  vrijdag 18 mei 2007 @ 15:19:39 #24
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_49512362
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 15:05 schreef HarryP het volgende:
Zelf ben ik behoorlijk tegen voedselbanken. Die uitkering is namelijk om te voorzien in de eerste levensbehoefte niet om een mobieltje te kopen of om van te roken en te drinken.
Voedselbanken bestaan alleen omdat bepaalde mensen een warm en gelukkig gevoel krijgen als ze andere lowlifes kunnen "helpen"... Vooral mensen niet zelfstandig laten worden...
censuur :O
  zaterdag 19 mei 2007 @ 12:52:39 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_49538164
In wezen is het natuurlijk inderdaad belachelijk dat mensen, naast een uitkering inclusief huursubsidie die tot de hoogste ter wereld behoort, bij een voedselbank moeten aankloppen en dan ook nog gratis condooms krijgen! Voedselbanken zouden moeten worden afgeschaft, en uitkeringen gehalveerd!
Maar vanuit praktisch oogpunt ben ik toch voor, want als er door het verstrekken van al die condooms het geboortegetal van de betreffende groepen ook maar met 1% daalt, leveren zij hun geld al in tienvoud op.

Ook ben ik er voorstander van om deze mensen indien zij het wensen, te steriliseren. Ik ben er zelfs voorstander van om ze een playstation 3 of mooie flatscreen-TV in het vooruitzicht te stellen wanneer ze met deze ingreep accoord gaan!
The End Times are wild
  zaterdag 19 mei 2007 @ 20:04:24 #26
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_49550030
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 15:06 schreef hierissiedan het volgende:
van de pil en spiraaltje en zo, hebben ze daar zeker niet gehoord? Maar verder 300 condooms voor 3 euro is niet duus, laat ze lekker leven
Ja, en de pil en het spiraaltje zitten volgens mij in het basispakket
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_49550503
Ze moeten arme mensen gewoon steriliseren, dat is een veel betere oplossing.

pi_49552915
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 20:04 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Maar die mensen zijn natuurlijk ook niet verzekerd

Rijkdom heb je niet voor het kiezen, maar voor armoede kies je in Nederland wel bewust. Ik kan er niet echt medelijden mee hebben.
pi_49576713
Geen geld voor condooms? En een ziektekosten verzekering dan? Als je aanvullend verzekerd bent dan krijg je de pil vergoed en stel dat je `m zelf moet betalen dan kost het ongeveer 20 eurovoor 6 strips (die van mij kosten 19,98 per 6 strips).
pi_49576773
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 20:04 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

De pil zit alleen in het basispakket voor vrouwen jonger dan 21 jaar. Als een vrouw 21 of ouder is dan moet ze de pil zelf betalen (zo`n 20 euro per half jaar) behalve als ze een aanvullende verzekering heeft, dan wordt die gewoon vergoed.
  zondag 20 mei 2007 @ 20:12:44 #31
46960 StefanP
polemicist
pi_49582479
Op het eerste oog natuurlijk kwalijk, maar als je erover nadenkt is het een goede zaak. Het laatste wat Nederland nodig heeft is een steeds maar groeiende groep domme mensen. Laten we eerlijk wezen: de mensen die bij voedselbanken komen zijn nou niet het neusje van de zalm kwa bijdrage aan Nederland. Het ontmoedigen van 'domme' mensen om kinderen te krijgen is een prima idee dat er deels aan zal bijdragen om Nederland een rijk en mooi land te houden. Zie ook dit hele interessante stuk over waarom westerse samenlevingen uiteindelijk in zullen storten als domme mensen zich maar veel blijven vermenigvuldigen: http://www.eugenics.net/papers/caseforeugenics.html.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_49584503
Prima. Hoe minder asociaal uitschot hoe beter.
pi_49585947
quote:
Op zondag 20 mei 2007 20:12 schreef StefanP het volgende:
Op het eerste oog natuurlijk kwalijk, maar als je erover nadenkt is het een goede zaak. Het laatste wat Nederland nodig heeft is een steeds maar groeiende groep domme mensen. Laten we eerlijk wezen: de mensen die bij voedselbanken komen zijn nou niet het neusje van de zalm kwa bijdrage aan Nederland. Het ontmoedigen van 'domme' mensen om kinderen te krijgen is een prima idee dat er deels aan zal bijdragen om Nederland een rijk en mooi land te houden. Zie ook dit hele interessante stuk over waarom westerse samenlevingen uiteindelijk in zullen storten als domme mensen zich maar veel blijven vermenigvuldigen: http://www.eugenics.net/papers/caseforeugenics.html.
Als je alleen in BBP denkt, heb je gelijk. Maar jij woont toch in de VSvA? Dan ben jij dus eigenlijk een landverrader, omdat je als uitermate begaafde en zeer hardwerkende en correct denkende burger hier een grote bijdrage had kunnen leveren, maar Nederland nu in handen laat van een groeiende horde domme en nutteloze mensen
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_49586011
quote:
Op zondag 20 mei 2007 20:58 schreef Diederik_Duck het volgende:
Prima. Hoe minder asociaal uitschot hoe beter.
Dan kunnen we beter condooms gaan uitdelen bij al die bonussen opstrijkende commissarissen, directeuren en hoge bazen, die hun arbeiders afschepen met een paar procent.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_49586091
quote:
Op zondag 20 mei 2007 21:36 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dan kunnen we beter condooms gaan uitdelen bij al die bonussen opstrijkende commissarissen, directeuren en hoge bazen, die hun arbeiders afschepen met een paar procent.
We hebben het hier niet over nette arbeiders, maar over mensen die alleen maar parasiteren op de samenleving. Helaas is dat erfelijk, dus het is wel prettig als die mensen zich niet als konijnen voortplanten.
pi_49587092
quote:
Op zondag 20 mei 2007 21:38 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

We hebben het hier niet over nette arbeiders, maar over mensen die alleen maar parasiteren op de samenleving. Helaas is dat erfelijk, dus het is wel prettig als die mensen zich niet als konijnen voortplanten.
Ja, dat bedoel ik: disfunctionerende commissarissen, directeuren en dat soort bonzen, van wie de beloningen stijgen met pakweg 100 % en die hun arbeiders afschepen met enkele procenten.
Fijn, om het zo eens te kunnen zijn met iemand.

Ik wist alleen niet dat rijkdom erfelijk was. Vererfbaar, dat wel.
  zondag 20 mei 2007 @ 22:28:20 #37
46960 StefanP
polemicist
pi_49587954
quote:
Op zondag 20 mei 2007 21:34 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Als je alleen in BBP denkt, heb je gelijk. Maar jij woont toch in de VSvA? Dan ben jij dus eigenlijk een landverrader, omdat je als uitermate begaafde en zeer hardwerkende en correct denkende burger hier een grote bijdrage had kunnen leveren, maar Nederland nu in handen laat van een groeiende horde domme en nutteloze mensen
Waarom? Ik heb niets met Nederland. Het was ooit een mooi land met een rijke geschiedenis, maar het huidige Nederland is om van te walgen. Anyway: Nederland heeft altijd de grootst mogelijke moeite gedaan om mij het leven zuur te maken; van het tot 2x toe uitloten voor de opleiding tandheelkunde ondanks mijn fantastische cijferlijst tot en met het op belachelijke wijze belasten van elke cent die ik verdien. En breek me de bek niet open over verplicht op een kluitje te moeten wonen met anderen, die grauwe, lelijke steden, de belabberde infrastructuur, het sociale systeem en de opgedrongen multiculturele samenleving.

Als Nederland hardwerkende en gemotiveerde mensen niet beloont, dan vertrekken die. De arbeidsmarkt bespant tegenwoordig de hele wereld, niet slechts je eigen stad, provincie of land. Nederland is geen uitnodigend land als je lef hebt en iets van je leven wil maken.

Maar dat heeft niets met de discussie te maken dat het een goede zaak is dat domme mensen geholpen en gestimuleerd worden met geboortebeperking.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_49588108
quote:
Op zondag 20 mei 2007 22:04 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, dat bedoel ik: disfunctionerende commissarissen, directeuren en dat soort bonzen, van wie de beloningen stijgen met pakweg 100 % en die hun arbeiders afschepen met enkele procenten.
Fijn, om het zo eens te kunnen zijn met iemand.

Ik wist alleen niet dat rijkdom erfelijk was. Vererfbaar, dat wel.
Zo kun je het inderdaad ook lezen zie ik nu! Maar toch een kritiekpuntje: je kunt twisten over de hoogte vabn de vergoeding die een directeur voor zijn werk krijgt, maar dat is wel nuttig werk. Dat is uitkering trekken natuurlijk niet.
pi_49589344
quote:
Op zondag 20 mei 2007 22:32 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Zo kun je het inderdaad ook lezen zie ik nu! Maar toch een kritiekpuntje: je kunt twisten over de hoogte vabn de vergoeding die een directeur voor zijn werk krijgt, maar dat is wel nuttig werk. Dat is uitkering trekken natuurlijk niet.
Nou?
Neem mij nou: als ik was gaan werken op mijn opleidingsniverau, dan had ik de Nederlandse staat een ton per jaar gekost. Nog afgezien van alle dure plannetjes die ik had bedacht. En waarvan het nut erg onzeker was geweest. (Bijvoorbeeld een Betuwelijn, HSL etc.)
Als uitkeringstrekker kostte ik dezelfde Nederlandse staat, jou dus, ongeveer ¤ 12.000 per jaar. Ik krijg geen huursubsidie en amper vrijstellingen, maar goed, laten we niet zielig doen en het geheel op ¤ 20.000 per jaar zetten. Ik doen wel vrijwilligerswerk in allerlei vormen.

En het nut van directeuren? Lees jij geen kranten?
pi_49589605
quote:
Op zondag 20 mei 2007 22:28 schreef StefanP het volgende:

[..]

Maar dat heeft niets met de discussie te maken dat het een goede zaak is dat domme mensen geholpen en gestimuleerd worden met geboortebeperking.
Je haalt zelf het nut van een mens de discussie binnen!

Ik heb wel eens gehoord dat artsen van alle academici het minste lezen. Of dat voor tandartsen ook geldt, weet ik natuurlijk niet en ik ben niet zeker of je inderdaad tandarts geworden bent. Maar zoals je op jouw niveau hoort te weten, is intelligentie slechts voor 50 % erfelijk en voor 50 % een kwestie van opvoeding. En verder kunnen ook intelligente mensen in een ommezien aan lager wal raken.

Ik vind het wel een goed idee, maar om heel andere redenen dan jij. Zijn we het dan eens of zijn we het dan nog steeds oneens?
pi_49589639
quote:
Op zondag 20 mei 2007 23:08 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nou?
Neem mij nou: als ik was gaan werken op mijn opleidingsniverau, dan had ik de Nederlandse staat een ton per jaar gekost.
Niet iedereen werkt voor de overheid... Daarbij is dit een kulredenering, ambtenaren (de hoeveelheid is uiteraard een ander punt...) zijn noodzakelijk en dus nuttig, uitkeringstrekkers voegen niets toe.
quote:
Nog afgezien van alle dure plannetjes die ik had bedacht. En waarvan het nut erg onzeker was geweest. (Bijvoorbeeld een Betuwelijn, HSL etc.)
Allemaal terechte kritiek, maar dat doet niets af aan de elementaire denkfout die er aan ten grondslag ligt.
quote:
Als uitkeringstrekker kostte ik dezelfde Nederlandse staat, jou dus, ongeveer ¤ 12.000 per jaar. Ik krijg geen huursubsidie en amper vrijstellingen, maar goed, laten we niet zielig doen en het geheel op ¤ 20.000 per jaar zetten. Ik doen wel vrijwilligerswerk in allerlei vormen.

En het nut van directeuren? Lees jij geen kranten?
Een bedrijf heeft leidinggevenden nodig, punt. Dat in de praktijk veel leidinggevenden zich buitensporig (kunnen) bedelen doet daar niet aan af.
  zondag 20 mei 2007 @ 23:19:21 #42
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_49589699
quote:
Op zondag 20 mei 2007 22:28 schreef StefanP het volgende:
Waarom? Ik heb niets met Nederland. Het was ooit een mooi land met een rijke geschiedenis, maar het huidige Nederland is om van te walgen. Anyway: Nederland heeft altijd de grootst mogelijke moeite gedaan om mij het leven zuur te maken; van het tot 2x toe uitloten voor de opleiding tandheelkunde ondanks mijn fantastische cijferlijst tot en met het op belachelijke wijze belasten van elke cent die ik verdien. En breek me de bek niet open over verplicht op een kluitje te moeten wonen met anderen, die grauwe, lelijke steden, de belabberde infrastructuur, het sociale systeem en de opgedrongen multiculturele samenleving.
Verzuurd en eenzaam. En nog zo Hollands als een hondedrol.

Eens een polderkneus, altijd een polderkneus.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_49589830
quote:
Op zondag 20 mei 2007 23:19 schreef Ringo het volgende:

[..]

Verzuurd en eenzaam. En nog zo Hollands als een hondedrol.

Eens een polderkneus, altijd een polderkneus.
Niet meteen gaan schelden hoor. Hij kan best uit een beschaafd deel van Nederland komen. Al moet ik toegeven dat je dat niet zou zeggen.
  maandag 21 mei 2007 @ 00:25:50 #44
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_49591841
Dat ze dan eens leren nee zeggen tegen een jongen die geen condoom bij heeft . HOPPA dan is het probleem ineens opgelost , maar nee deze sletten neukken er gewoon op los met de op stap tegen gekomen "vriendjes" (waar halen ze het geld om opstap te gaan vandaan ) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_49592984
quote:
Op zondag 20 mei 2007 23:17 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Niet iedereen werkt voor de overheid... Daarbij is dit een kulredenering, ambtenaren (de hoeveelheid is uiteraard een ander punt...) zijn noodzakelijk en dus nuttig, uitkeringstrekkers voegen niets toe.
[..]

Allemaal terechte kritiek, maar dat doet niets af aan de elementaire denkfout die er aan ten grondslag ligt.
[..]

Een bedrijf heeft leidinggevenden nodig, punt. Dat in de praktijk veel leidinggevenden zich buitensporig (kunnen) bedelen doet daar niet aan af.
Wat is dan de denkfout?
Dat niet iedereen voor de overheid werkt? Nee, maar met mijn opleiding was dat bijna onvermijdelijk. Dat ambtenaren nuttig zijn en uitkeringstrekkers niets toevoegen? In mijn gemeente worden vrijwilligers elk jaar in het zonnetje gezet. Van gemeentewege! En onder die vrijwilligers zijn werkenden, maar ook gepensioneerden en uitkeringstrekkers.
Dus: wat is de elementaire denkfout?
pi_49603057
quote:
Op maandag 21 mei 2007 01:29 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat is dan de denkfout?
Dat niet iedereen voor de overheid werkt? Nee, maar met mijn opleiding was dat bijna onvermijdelijk. Dat ambtenaren nuttig zijn en uitkeringstrekkers niets toevoegen? In mijn gemeente worden vrijwilligers elk jaar in het zonnetje gezet. Van gemeentewege! En onder die vrijwilligers zijn werkenden, maar ook gepensioneerden en uitkeringstrekkers.
Dus: wat is de elementaire denkfout?
Uitkering trekken voegt nara de aard der zaak niets toe, het is een kostenpost zonder baten; ambtenaren die niets toevoegen zijn daar niet identiek aan, omdat zij theoretisch wél iets kunnen toevoegen, praktijkproblemen doen daar niet aan af. Vrijwilligerswerk is verder irrelevant (het kan best dat mensen met een uitkering zich toch een beetje nuttig maken op die manier, maar daar is de uitkering natuurlijk niet voor bedoeld, en er is ook geen causaal verband met het uitkering trekken).
  maandag 21 mei 2007 @ 16:51:57 #47
155663 Crush65
Nu nog nieuwer
pi_49612416
Nou ja....condooms kun je toch niet eten?
Nu doe je het weer!
pi_49614407
Het lijkt mij een prima initiatief. Wat me verder ook goed lijkt: gratis condooms uitdelen bij de Lidl, Aldi en Dirk vd Broek in arme en asociale wijken van Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht. Die bling bling negers spenderen al hun (uitkerings)geld aan dure kleren maar condooms kopen om ervoor te zorgen dat je 15-jarige vriendin niet zwanger wordt is dan weer net te duur.
  maandag 21 mei 2007 @ 17:48:26 #49
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_49614503
Gewoon gedwongen steriliseren. Veel goedkoper.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_49614578
quote:
Op maandag 21 mei 2007 17:48 schreef Ringo het volgende:
Gewoon gedwongen steriliseren. Veel goedkoper.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')