Niet iedereen werkt voor de overheid... Daarbij is dit een kulredenering, ambtenaren (de hoeveelheid is uiteraard een ander punt...) zijn noodzakelijk en dus nuttig, uitkeringstrekkers voegen niets toe.quote:Op zondag 20 mei 2007 23:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou?
Neem mij nou: als ik was gaan werken op mijn opleidingsniverau, dan had ik de Nederlandse staat een ton per jaar gekost.
Allemaal terechte kritiek, maar dat doet niets af aan de elementaire denkfout die er aan ten grondslag ligt.quote:Nog afgezien van alle dure plannetjes die ik had bedacht. En waarvan het nut erg onzeker was geweest. (Bijvoorbeeld een Betuwelijn, HSL etc.)
Een bedrijf heeft leidinggevenden nodig, punt. Dat in de praktijk veel leidinggevenden zich buitensporig (kunnen) bedelen doet daar niet aan af.quote:Als uitkeringstrekker kostte ik dezelfde Nederlandse staat, jou dus, ongeveer ¤ 12.000 per jaar. Ik krijg geen huursubsidie en amper vrijstellingen, maar goed, laten we niet zielig doen en het geheel op ¤ 20.000 per jaar zetten. Ik doen wel vrijwilligerswerk in allerlei vormen.
En het nut van directeuren? Lees jij geen kranten?
quote:Op zondag 20 mei 2007 22:28 schreef StefanP het volgende:
Waarom? Ik heb niets met Nederland. Het was ooit een mooi land met een rijke geschiedenis, maar het huidige Nederland is om van te walgen. Anyway: Nederland heeft altijd de grootst mogelijke moeite gedaan om mij het leven zuur te maken; van het tot 2x toe uitloten voor de opleiding tandheelkunde ondanks mijn fantastische cijferlijst tot en met het op belachelijke wijze belasten van elke cent die ik verdien. En breek me de bek niet open over verplicht op een kluitje te moeten wonen met anderen, die grauwe, lelijke steden, de belabberde infrastructuur, het sociale systeem en de opgedrongen multiculturele samenleving.
Niet meteen gaan schelden hoor. Hij kan best uit een beschaafd deel van Nederland komen. Al moet ik toegeven dat je dat niet zou zeggen.quote:Op zondag 20 mei 2007 23:19 schreef Ringo het volgende:
[..]Verzuurd en eenzaam. En nog zo Hollands als een hondedrol.
Eens een polderkneus, altijd een polderkneus.![]()
Wat is dan de denkfout?quote:Op zondag 20 mei 2007 23:17 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Niet iedereen werkt voor de overheid... Daarbij is dit een kulredenering, ambtenaren (de hoeveelheid is uiteraard een ander punt...) zijn noodzakelijk en dus nuttig, uitkeringstrekkers voegen niets toe.
[..]
Allemaal terechte kritiek, maar dat doet niets af aan de elementaire denkfout die er aan ten grondslag ligt.
[..]
Een bedrijf heeft leidinggevenden nodig, punt. Dat in de praktijk veel leidinggevenden zich buitensporig (kunnen) bedelen doet daar niet aan af.
Uitkering trekken voegt nara de aard der zaak niets toe, het is een kostenpost zonder baten; ambtenaren die niets toevoegen zijn daar niet identiek aan, omdat zij theoretisch wél iets kunnen toevoegen, praktijkproblemen doen daar niet aan af. Vrijwilligerswerk is verder irrelevant (het kan best dat mensen met een uitkering zich toch een beetje nuttig maken op die manier, maar daar is de uitkering natuurlijk niet voor bedoeld, en er is ook geen causaal verband met het uitkering trekken).quote:Op maandag 21 mei 2007 01:29 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat is dan de denkfout?
Dat niet iedereen voor de overheid werkt? Nee, maar met mijn opleiding was dat bijna onvermijdelijk. Dat ambtenaren nuttig zijn en uitkeringstrekkers niets toevoegen? In mijn gemeente worden vrijwilligers elk jaar in het zonnetje gezet. Van gemeentewege! En onder die vrijwilligers zijn werkenden, maar ook gepensioneerden en uitkeringstrekkers.
Dus: wat is de elementaire denkfout?
quote:Op maandag 21 mei 2007 17:48 schreef Ringo het volgende:
Gewoon gedwongen steriliseren. Veel goedkoper.
Wat is er mis met zo'n oplossing? Dan weet je tenminste zeker dat die kudde mongolen zich niet voort kan planten. Scheelt Jeugdzorg een hoop ellende.quote:
Nou, je moet zelf weten of je die oplossing wilt, maar:quote:Op maandag 21 mei 2007 17:56 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat is er mis met zo'n oplossing? Dan weet je tenminste zeker dat die kudde mongolen zich niet voort kan planten. Scheelt Jeugdzorg een hoop ellende.
Ja, je weet wel, dat dna-deeltje dat zorgt voor een afwijking aan de handpalm. Namelijk dat deze permanent opengevouwen en voor de lambal uitgestrekt is...quote:Op maandag 21 mei 2007 18:08 schreef Nielsch het volgende:
Uitkeringstrekkersgen? Bron!?
L., je bent een schat, maar je moet wel goed lezen wat ik schrijf.quote:Op maandag 21 mei 2007 18:40 schreef LXIV het volgende:
Nou ja, verplicht steriliseren is natuurlijk fascisme. Maar lieden lokken met PS3's inclusief HDTV wanneer ze een dertigtal minuten onder narcose willen is iets heel anders. En zoveel vuilnis wordt er niet opgehaald door kansenjongeren. En om een wasmachine te maken moet je toch minstens naar school gegaan zijn. We moeten wel de juiste doelgroep voor ogen houden.
Dat ligt zeker naast het gen dat zorgt dat de rechterarm schuin naar boven gestrekt is met een gebalde vuist?quote:Op maandag 21 mei 2007 21:48 schreef Serendips het volgende:
[..]
Ja, je weet wel, dat dna-deeltje dat zorgt voor een afwijking aan de handpalm. Namelijk dat deze permanent opengevouwen en voor de lambal uitgestrekt is...
Er is geen causaal verband tussen uitkering trekken en vrijwilligerswerk. Daar heb je gelijk in. Maar de meeste vrijwilligers die ik ken konden dat werk wel doen omdat ze geen betaald werk hadden. Dus een uitkering genoten van de een of andere aard.quote:Op maandag 21 mei 2007 12:46 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Uitkering trekken voegt nara de aard der zaak niets toe, het is een kostenpost zonder baten; ambtenaren die niets toevoegen zijn daar niet identiek aan, omdat zij theoretisch wél iets kunnen toevoegen, praktijkproblemen doen daar niet aan af. Vrijwilligerswerk is verder irrelevant (het kan best dat mensen met een uitkering zich toch een beetje nuttig maken op die manier, maar daar is de uitkering natuurlijk niet voor bedoeld, en er is ook geen causaal verband met het uitkering trekken).
Dat is natuurlijk ook prima, je kunt beter vrijwilligerswerk doen dan thuis zitten. Toch moet je wel streven naar een betaalde baan, dat is in ieders belang (of het vrijwilligerswerk upgraden naar een betaalde baan...).quote:Op dinsdag 22 mei 2007 00:21 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Er is geen causaal verband tussen uitkering trekken en vrijwilligerswerk. Daar heb je gelijk in. Maar de meeste vrijwilligers die ik ken konden dat werk wel doen omdat ze geen betaald werk hadden.
Die heb je normaal met een uitkering ook niet nodig. De mensen die er wel komen hebben vaak verkeerde prioriteiten of zitten in de schuldsanering. Maar ik geef toe, een uitkering is natuurlijk geen vetpot, dus ergens snap ik het wel.quote:Dus een uitkering genoten van de een of andere aard.
Moet ik weer bijzeggen, dat ze ook zelden een voedselbank nodig hadden.
Dat si dus niet altijd waar. Het is een vrij vervelend iets, maar kinderen uit de sociaal zwakkere milieus (en ja, dat zijn veelal de eenoudergezinnen) presteren later gemiddeld gezien fors minder dan kinderen uit wat betere milieus.quote:Anderzijds ken ik wel voornamelijk werkeloze alleenstaande moeders, voor wie een voedselbank heel veel zorgen gescheeld zou hebben. Die hebben kinderen opgevoed, waar ik alleen maar tevreden over kan zijn, want ide kinderen betalen later mijn AOW!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |