abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49589639
quote:
Op zondag 20 mei 2007 23:08 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nou?
Neem mij nou: als ik was gaan werken op mijn opleidingsniverau, dan had ik de Nederlandse staat een ton per jaar gekost.
Niet iedereen werkt voor de overheid... Daarbij is dit een kulredenering, ambtenaren (de hoeveelheid is uiteraard een ander punt...) zijn noodzakelijk en dus nuttig, uitkeringstrekkers voegen niets toe.
quote:
Nog afgezien van alle dure plannetjes die ik had bedacht. En waarvan het nut erg onzeker was geweest. (Bijvoorbeeld een Betuwelijn, HSL etc.)
Allemaal terechte kritiek, maar dat doet niets af aan de elementaire denkfout die er aan ten grondslag ligt.
quote:
Als uitkeringstrekker kostte ik dezelfde Nederlandse staat, jou dus, ongeveer ¤ 12.000 per jaar. Ik krijg geen huursubsidie en amper vrijstellingen, maar goed, laten we niet zielig doen en het geheel op ¤ 20.000 per jaar zetten. Ik doen wel vrijwilligerswerk in allerlei vormen.

En het nut van directeuren? Lees jij geen kranten?
Een bedrijf heeft leidinggevenden nodig, punt. Dat in de praktijk veel leidinggevenden zich buitensporig (kunnen) bedelen doet daar niet aan af.
  zondag 20 mei 2007 @ 23:19:21 #42
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_49589699
quote:
Op zondag 20 mei 2007 22:28 schreef StefanP het volgende:
Waarom? Ik heb niets met Nederland. Het was ooit een mooi land met een rijke geschiedenis, maar het huidige Nederland is om van te walgen. Anyway: Nederland heeft altijd de grootst mogelijke moeite gedaan om mij het leven zuur te maken; van het tot 2x toe uitloten voor de opleiding tandheelkunde ondanks mijn fantastische cijferlijst tot en met het op belachelijke wijze belasten van elke cent die ik verdien. En breek me de bek niet open over verplicht op een kluitje te moeten wonen met anderen, die grauwe, lelijke steden, de belabberde infrastructuur, het sociale systeem en de opgedrongen multiculturele samenleving.
Verzuurd en eenzaam. En nog zo Hollands als een hondedrol.

Eens een polderkneus, altijd een polderkneus.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_49589830
quote:
Op zondag 20 mei 2007 23:19 schreef Ringo het volgende:

[..]

Verzuurd en eenzaam. En nog zo Hollands als een hondedrol.

Eens een polderkneus, altijd een polderkneus.
Niet meteen gaan schelden hoor. Hij kan best uit een beschaafd deel van Nederland komen. Al moet ik toegeven dat je dat niet zou zeggen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  maandag 21 mei 2007 @ 00:25:50 #44
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_49591841
Dat ze dan eens leren nee zeggen tegen een jongen die geen condoom bij heeft . HOPPA dan is het probleem ineens opgelost , maar nee deze sletten neukken er gewoon op los met de op stap tegen gekomen "vriendjes" (waar halen ze het geld om opstap te gaan vandaan ) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_49592984
quote:
Op zondag 20 mei 2007 23:17 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Niet iedereen werkt voor de overheid... Daarbij is dit een kulredenering, ambtenaren (de hoeveelheid is uiteraard een ander punt...) zijn noodzakelijk en dus nuttig, uitkeringstrekkers voegen niets toe.
[..]

Allemaal terechte kritiek, maar dat doet niets af aan de elementaire denkfout die er aan ten grondslag ligt.
[..]

Een bedrijf heeft leidinggevenden nodig, punt. Dat in de praktijk veel leidinggevenden zich buitensporig (kunnen) bedelen doet daar niet aan af.
Wat is dan de denkfout?
Dat niet iedereen voor de overheid werkt? Nee, maar met mijn opleiding was dat bijna onvermijdelijk. Dat ambtenaren nuttig zijn en uitkeringstrekkers niets toevoegen? In mijn gemeente worden vrijwilligers elk jaar in het zonnetje gezet. Van gemeentewege! En onder die vrijwilligers zijn werkenden, maar ook gepensioneerden en uitkeringstrekkers.
Dus: wat is de elementaire denkfout?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_49603057
quote:
Op maandag 21 mei 2007 01:29 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat is dan de denkfout?
Dat niet iedereen voor de overheid werkt? Nee, maar met mijn opleiding was dat bijna onvermijdelijk. Dat ambtenaren nuttig zijn en uitkeringstrekkers niets toevoegen? In mijn gemeente worden vrijwilligers elk jaar in het zonnetje gezet. Van gemeentewege! En onder die vrijwilligers zijn werkenden, maar ook gepensioneerden en uitkeringstrekkers.
Dus: wat is de elementaire denkfout?
Uitkering trekken voegt nara de aard der zaak niets toe, het is een kostenpost zonder baten; ambtenaren die niets toevoegen zijn daar niet identiek aan, omdat zij theoretisch wél iets kunnen toevoegen, praktijkproblemen doen daar niet aan af. Vrijwilligerswerk is verder irrelevant (het kan best dat mensen met een uitkering zich toch een beetje nuttig maken op die manier, maar daar is de uitkering natuurlijk niet voor bedoeld, en er is ook geen causaal verband met het uitkering trekken).
  maandag 21 mei 2007 @ 16:51:57 #47
155663 Crush65
Nu nog nieuwer
pi_49612416
Nou ja....condooms kun je toch niet eten?
Nu doe je het weer!
pi_49614407
Het lijkt mij een prima initiatief. Wat me verder ook goed lijkt: gratis condooms uitdelen bij de Lidl, Aldi en Dirk vd Broek in arme en asociale wijken van Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht. Die bling bling negers spenderen al hun (uitkerings)geld aan dure kleren maar condooms kopen om ervoor te zorgen dat je 15-jarige vriendin niet zwanger wordt is dan weer net te duur.
  maandag 21 mei 2007 @ 17:48:26 #49
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_49614503
Gewoon gedwongen steriliseren. Veel goedkoper.
pi_49614578
quote:
Op maandag 21 mei 2007 17:48 schreef Ringo het volgende:
Gewoon gedwongen steriliseren. Veel goedkoper.
  maandag 21 mei 2007 @ 17:56:09 #51
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_49614732
quote:
Op maandag 21 mei 2007 17:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wat is er mis met zo'n oplossing? Dan weet je tenminste zeker dat die kudde mongolen zich niet voort kan planten. Scheelt Jeugdzorg een hoop ellende.
pi_49614852
quote:
Op maandag 21 mei 2007 17:56 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wat is er mis met zo'n oplossing? Dan weet je tenminste zeker dat die kudde mongolen zich niet voort kan planten. Scheelt Jeugdzorg een hoop ellende.
Nou, je moet zelf weten of je die oplossing wilt, maar:

Zo'n oplossing druist in tegen de grondwet en het europees verdrag vd rechten van de mens. Met dergelijke uitspraken zet je jezelf alleen maar voor lul. Het komt niet echt intelligent over namelijk. Je mag je oplossing best aandragen, maar als mensen er dan negatief op reageren moet je niet gaan vragen wat er mis mee is, want dat weet je zelf best.

Bovendien, dom zijn is een subjectief begrip. Ik vind jouw uitspraken bijvoorbeeld ook dom. Moeten we er nu ook maar voor gaan zorgen dat jij geen kinderen meer kan krijgen?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2007 18:03:14 ]
pi_49615059
Verplicht steriliseren leek mij ook altijd de beste optie, maar ik heb er nog eens over nagedacht. Wie moet er dan later mijn vuilnis ophalen, mijn wasmachine maken en mijn nieuwe terras leggen? Juistem. Je hebt die lieden gewoon nodig...

Overigen ben ik wel nog steeds voor het preventief steriliseren van mensen die dragers zijn van het uitkeringstrekkersgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Serendips op 21-05-2007 19:08:52 ]
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_49615137
Uitkeringstrekkersgen? Bron!?
  maandag 21 mei 2007 @ 18:40:03 #55
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_49616111
Nou ja, verplicht steriliseren is natuurlijk fascisme. Maar lieden lokken met PS3's inclusief HDTV wanneer ze een dertigtal minuten onder narcose willen is iets heel anders. En zoveel vuilnis wordt er niet opgehaald door kansenjongeren. En om een wasmachine te maken moet je toch minstens naar school gegaan zijn. We moeten wel de juiste doelgroep voor ogen houden.
The End Times are wild
pi_49624341
quote:
Op maandag 21 mei 2007 18:08 schreef Nielsch het volgende:
Uitkeringstrekkersgen? Bron!?
Ja, je weet wel, dat dna-deeltje dat zorgt voor een afwijking aan de handpalm. Namelijk dat deze permanent opengevouwen en voor de lambal uitgestrekt is...
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_49625837
quote:
Op maandag 21 mei 2007 18:40 schreef LXIV het volgende:
Nou ja, verplicht steriliseren is natuurlijk fascisme. Maar lieden lokken met PS3's inclusief HDTV wanneer ze een dertigtal minuten onder narcose willen is iets heel anders. En zoveel vuilnis wordt er niet opgehaald door kansenjongeren. En om een wasmachine te maken moet je toch minstens naar school gegaan zijn. We moeten wel de juiste doelgroep voor ogen houden.
L., je bent een schat, maar je moet wel goed lezen wat ik schrijf.
Wat betreft die sterilisatie heb ik het niet over de domme, doch naarstige medemensen, maar over de werkelijk nutteloze grijze massa die de hele dag z'n handje ophoudt.

We praten dus over hetzelfde. Als jij nog een doelgroepenanalyse en marketingtechnische speeltjes als een Playstation of Wii wilt inzetten, best hoor.
pi_49630038
quote:
Op maandag 21 mei 2007 21:48 schreef Serendips het volgende:

[..]

Ja, je weet wel, dat dna-deeltje dat zorgt voor een afwijking aan de handpalm. Namelijk dat deze permanent opengevouwen en voor de lambal uitgestrekt is...
Dat ligt zeker naast het gen dat zorgt dat de rechterarm schuin naar boven gestrekt is met een gebalde vuist?
Je kon zelf wel eens het eerste slachtoffer worden van je maatregelen.
pi_49630232
quote:
Op maandag 21 mei 2007 12:46 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Uitkering trekken voegt nara de aard der zaak niets toe, het is een kostenpost zonder baten; ambtenaren die niets toevoegen zijn daar niet identiek aan, omdat zij theoretisch wél iets kunnen toevoegen, praktijkproblemen doen daar niet aan af. Vrijwilligerswerk is verder irrelevant (het kan best dat mensen met een uitkering zich toch een beetje nuttig maken op die manier, maar daar is de uitkering natuurlijk niet voor bedoeld, en er is ook geen causaal verband met het uitkering trekken).
Er is geen causaal verband tussen uitkering trekken en vrijwilligerswerk. Daar heb je gelijk in. Maar de meeste vrijwilligers die ik ken konden dat werk wel doen omdat ze geen betaald werk hadden. Dus een uitkering genoten van de een of andere aard.
Moet ik weer bijzeggen, dat ze ook zelden een voedselbank nodig hadden.
Anderzijds ken ik wel voornamelijk werkeloze alleenstaande moeders, voor wie een voedselbank heel veel zorgen gescheeld zou hebben. Die hebben kinderen opgevoed, waar ik alleen maar tevreden over kan zijn, want ide kinderen betalen later mijn AOW!
pi_49630354
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 00:21 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Er is geen causaal verband tussen uitkering trekken en vrijwilligerswerk. Daar heb je gelijk in. Maar de meeste vrijwilligers die ik ken konden dat werk wel doen omdat ze geen betaald werk hadden.
Dat is natuurlijk ook prima, je kunt beter vrijwilligerswerk doen dan thuis zitten. Toch moet je wel streven naar een betaalde baan, dat is in ieders belang (of het vrijwilligerswerk upgraden naar een betaalde baan...).
quote:
Dus een uitkering genoten van de een of andere aard.
Moet ik weer bijzeggen, dat ze ook zelden een voedselbank nodig hadden.
Die heb je normaal met een uitkering ook niet nodig. De mensen die er wel komen hebben vaak verkeerde prioriteiten of zitten in de schuldsanering. Maar ik geef toe, een uitkering is natuurlijk geen vetpot, dus ergens snap ik het wel.
quote:
Anderzijds ken ik wel voornamelijk werkeloze alleenstaande moeders, voor wie een voedselbank heel veel zorgen gescheeld zou hebben. Die hebben kinderen opgevoed, waar ik alleen maar tevreden over kan zijn, want ide kinderen betalen later mijn AOW!
Dat si dus niet altijd waar. Het is een vrij vervelend iets, maar kinderen uit de sociaal zwakkere milieus (en ja, dat zijn veelal de eenoudergezinnen) presteren later gemiddeld gezien fors minder dan kinderen uit wat betere milieus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')