abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 mei 2007 @ 10:54:53 #201
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_49535482
perfectibilisme
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
  zaterdag 19 mei 2007 @ 10:55:55 #202
54281 hallodagg
Lekker peuzelen
pi_49535503
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 04:10 schreef Kogando het volgende:

[..]
[afbeelding]
Geniaal.
Die zoute stokjes...
  zaterdag 19 mei 2007 @ 11:06:23 #203
54281 hallodagg
Lekker peuzelen
pi_49535716
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 10:59 schreef thabit het volgende:
Tja, als je van je ouders geen zwart vriendje mag, dan moet je maar een dildo kleien van je eigen stront.
Die zoute stokjes...
pi_49535899
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 10:52 schreef cikolata het volgende:

[..]

Een moslima is ook door een moslim niet zomaar te versieren, dat heeft niet met tolerantie te maken.
En daarom nemen ze maar een tolerant boerinnetje omdat ze jeuk aan hun zak hebben? En het heeft zeker met tolerantie te maken want het boerinnetje zal hoe dan ook "moslim" moeten worden wil ze een kans maken.

Islam en tolerant?

Hoe vaak heb jij een man van westerse origine met een moslima zien rondwandelen?
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 10:51 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Sorry, maar breezers vragen er zelf om. Laat ze maar lekker op hun bek gaan. Best way to learn.
Dat ben ik met je eens. Zo leren ze om later minder "tolerant" te worden.

Tolerantie, weg met die "Hollandsche traditie"
  zaterdag 19 mei 2007 @ 11:20:48 #205
78918 SeLang
Black swans matter
pi_49535988
Ik vind dat autochtone Nederlanders ook ontmaagdingsrechten moeten krijgen op moslim meisjes.
Alleen dan kan integratie slagen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_49536060
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 11:16 schreef e2mtr2 het volgende:
Dat ben ik met je eens. Zo leren ze om later minder "tolerant" te worden.

Tolerantie, weg met die "Hollandsche traditie"
Geloof niet dat je mijn punt helemaal begrijpt.

Ik bedoel dat breezers er zelf om vragen om gebruikt te worden door kerels. Of dat nou auto- of allochtone kerels zijn.
pi_49536208
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 11:23 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Geloof niet dat je mijn punt helemaal begrijpt.

Ik bedoel dat breezers er zelf om vragen om gebruikt te worden door kerels. Of dat nou auto- of allochtone kerels zijn.
Dat begreep ik. Maar logischerwijze springen dan ook de alochtonen erop. Ik neem het ze niet eens kwalijk. Maar als ik alleen maar "kijk" naar een mooie marrokaanse dame, dan zit ik al in een "matpartij" op leven en dood met 2 van haar broers. DAT neem ik ze kwalijk.
pi_49536582
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 03:50 schreef yeighlak het volgende:
ik ben nu niet verliefd dus of die loverboy is gaat niet op maar ik ben heus niet zo dom om daar in te trappen!! de laatste keren viel ik telkens op buitenlanders en mun ouders maakten dr dus een probleem van telkens
en terecht! pas maar op voor de loverboy... volgens mij bij jij ook niet bijster slim als ik je post zo lees

Trap er niet in meid!
Mysterieland!!!!!!!!!!!!!
pi_49536666
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 11:30 schreef e2mtr2 het volgende:

[..]

Dat begreep ik. Maar logischerwijze springen dan ook de alochtonen erop. Ik neem het ze niet eens kwalijk. Maar als ik alleen maar "kijk" naar een mooie marrokaanse dame, dan zit ik al in een "matpartij" op leven en dood met 2 van haar broers. DAT neem ik ze kwalijk.
Lees het topic nog eens door, veel Nederlanders zouden hetzelfde doen. Mensen verschillen niet zoveel van elkaar als jij wellicht denkt.
pi_49537001
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 04:10 schreef Kogando het volgende:

[..]

Ik zou gewoon weg lopen thuis en met hem gaan samenwonen. Fuck je ouders, daar heb je toch niks aan. Die denken alleen maar aan zichzelf en hun naam in de buurt.

[afbeelding]
Geniaal.
Voor alle "stoere" vaders, dit is wat er waarschijnlijk gaat gebeuren. Je dochter gaat er vandoor. Ik hoop van harte! dat het jullie overkomt
pi_49537458
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 11:49 schreef cikolata het volgende:

[..]

Lees het topic nog eens door, veel Nederlanders zouden hetzelfde doen.
Ongetwijfeld dat die er zijn. Maar heel weinig Nederlanders zouden het erg vinden als er voor een marokaanse dame wordt gekozen. Misschien wordt er even gefronst en dan blijft het daarbij.
Wij hebben niet die beperking door traditie en sterke familiebanden zoals moslims die kennen dus die vlieger gaat niet op. Wij kennen ook geen eerwraak e.d.
quote:
Mensen verschillen niet zoveel van elkaar als jij wellicht denkt.
Ik heb het niet over een derglijk "verschil" en je weet ook niet hoe ik "wellicht denk". Dan zou ik beter eens gezellig een biertje moeten drinken aan de bar met je bij wijze van spreken. Ik ben redelijk normaal bij mijn verstand en ook voor rede vatbaar. Ik ben ook best aardig ook nog.

En ja ... ik luister ook naar jou en zet alles op een rij wat je zegt. Zowiezo wat anderen denken en vinden. En misschien verander ik zelfs van mening ook nog. Ik kan natuurlijk ongelijk hebben en ik zal de laatste zijn om te zeggen dat ik het bij het rechte eind heb. Ik moet alleen wel iets van overtuiging voelen.

Ga vooral door met overtuigen. Ik respecteer jouw mening en die van anderen en overdenk die . Ik hoop dat jij hetzelfde doet.

[ Bericht 0% gewijzigd door e2mtr2 op 19-05-2007 12:29:17 ]
pi_49537467
oeps dubbel
  zaterdag 19 mei 2007 @ 13:11:22 #213
132386 Kieboom
Handelaar in kolen en olie
pi_49538628
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 02:22 schreef yeighlak het volgende:
met buitelanders bedoel ik gekleurde jongens. en als jullie liever blond hebben mag dat ook dus waarom mag ik niet op kleur vallen
Luister nou maar gewoon naar je ouders, want die hebben het echt beter begrepen dan jij.

66% van de gemengde huwelijken komt de eerste tien jaar niet door (ter vergelijking: 80% van de niet-gemende huwelijken wel).

In plaats van te zwelgen in simplistische praatjes als 'ik val er nou eenmaal op', raad ik je aan eens goed na te denken over waar je nou precies mee bezig bent. Want als je eenmaal de status bereikt hebt van alleenstaande moeder met een paar halfbloedjes waarvan de vader met de noorderzon vertrokken is, die met je huidige voorkeuren je toekomst is, zal het echt te laat zijn.

Dat je ouders je daarvoor willen behoeden, verdient alle hulde. Beter dan het soort slempers dat onder het prevelen van wat multiculturele lulpraatjes toeziet hoe hun dochter een heilloos pad bewandelt.

.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 13:12:08 #214
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_49538651
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 10:35 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Vandaar dat ik erbij zette dat ik het dan niet over goedwillende burgers als Chinezen etc heb.
Om je nog even terug te quoten:
quote:
Iedereen weet dat de kans op problemen met ontvoeringen van kinderen, onderdrukt worden etc. vele malen groter zijn als je een relatie hebt met een allochtoon. En dan heb ik het natuurlijk niet over Chinezen of andere goed aangepaste burgers.
Net als velen impliceer je dat allochtoon slecht ingeburgerd en crimineel etc. betekent... Chinezen en andere goed ingeburgerde immigranten zijn nou eenmaal ook allochtonen.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_49538907
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 13:11 schreef Kieboom het volgende:

[..]

Want als je eenmaal de status bereikt hebt van alleenstaande moeder met een paar halfbloedjes waarvan de vader met de noorderzon vertrokken is, die met je huidige voorkeuren je toekomst is, zal het echt te laat zijn.

Dat je ouders je daarvoor willen behoeden, verdient alle hulde. Beter dan het soort slempers dat onder het prevelen van wat multiculturele lulpraatjes toeziet hoe hun dochter een heilloos pad bewandelt.

.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 13:24:20 #216
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_49538990
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 13:11 schreef Kieboom het volgende:

[..]

Luister nou maar gewoon naar je ouders, want die hebben het echt beter begrepen dan jij.

66% van de gemengde huwelijken komt de eerste tien jaar niet door (ter vergelijking: 80% van de niet-gemende huwelijken wel).

In plaats van te zwelgen in simplistische praatjes als 'ik val er nou eenmaal op', raad ik je aan eens goed na te denken over waar je nou precies mee bezig bent. Want als je eenmaal de status bereikt hebt van alleenstaande moeder met een paar halfbloedjes waarvan de vader met de noorderzon vertrokken is, die met je huidige voorkeuren je toekomst is, zal het echt te laat zijn.

Sorry hoor, maar dit is echt om te huilen. Dit zou betekenen dat de relatie tussen mij en mijn vriendin geen recht van bestaan heeft. Daarbovenop komt nog dat mijn neefjes en nichtjes nooit geboren zouden zijn, aangezien er in de generatie boven mij 4 interculturele huwelijken zijn.
pi_49539279
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 13:24 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Dit zou betekenen dat de relatie tussen mij en mijn vriendin geen recht van bestaan heeft.
Jij bent misschien een uitzondering. En een man bovendien! Voor een jong meisje in dit geval liggen de zaken heel anders. Een hemelbreed verschil. Enne .... Ik lees iets van Japan in je avatar?

Een collega van mij heeft een surinaamse vriendin en kinderen van boven de 15 jaar. Gaat ook prima.
Ik zeg niet dat het niet kan. Maar meestal gaat het gewoon ontiegelijk fout.
Hoe oud zal die meid zijn? 15? 18? Denk na man!

[ Bericht 3% gewijzigd door e2mtr2 op 19-05-2007 13:46:42 ]
pi_49539670
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 13:33 schreef e2mtr2 het volgende:

Maar meestal gaat het gewoon ontiegelijk fout.
Bron? Cijfers?
pi_49539743
hou zelf lekker een enquette wil je? Het is gewoon een kwestie van helder nadenken bij wat ik als "mening" geef.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 14:00:06 #220
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_49540034
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 08:55 schreef e2mtr2 het volgende:

n ja ik heb op Wilders gestemd. Geweldige vent.
Wilders is een populistiche politicus. Die wat uitspraken doet die bij de gemiddelde TROS kijkende Nederlander aanslaan maar in de praktijk nergens op slaan. En mag hopen dat die man nooit aan de macht komt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 14:00:21 #221
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_49540038
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 13:12 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Om je nog even terug te quoten:
[..]

Net als velen impliceer je dat allochtoon slecht ingeburgerd en crimineel etc. betekent... Chinezen en andere goed ingeburgerde immigranten zijn nou eenmaal ook allochtonen.
Ik gaf aan dat het bij allochtonen veel gebeurd, en gaf als uitzondering de beschaafde allochtonen als chinezen. Ik gebruikt het woord allochtoon opzich dus niet als negatief, ik geef tenslotte gelijk aan dat bepaalde groepen allochtonen wel normaal zijn, integenstelling van de meeste grootste groepen.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 14:01:54 #222
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_49540067
quote:

[..]

Sorry hoor, maar dit is echt om te huilen. Dit zou betekenen dat de relatie tussen mij en mijn vriendin geen recht van bestaan heeft. Daarbovenop komt nog dat mijn neefjes en nichtjes nooit geboren zouden zijn, aangezien er in de generatie boven mij 4 interculturele huwelijken zijn.
Ik denk niet dat je 4 huwelijken met noord-afrikanen in je familie hebt En ondertussen mag wel duidelijk zijn dat het vooral deze groepen zijn die zich niet normaal kunnen gedragen
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 14:02:55 #223
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_49540092
quote:

[..]

Met je eens. Ook wij hebben een multiculturele famillie. En dat gaat prima.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 14:03:21 #224
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_49540104
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 13:33 schreef e2mtr2 het volgende:

[..]

Jij bent misschien een uitzondering. En een man bovendien! Voor een jong meisje in dit geval liggen de zaken heel anders. Een hemelbreed verschil. Enne .... Ik lees iets van Japan in je avatar?

Een collega van mij heeft een surinaamse vriendin en kinderen van boven de 15 jaar. Gaat ook prima.
Ik zeg niet dat het niet kan. Maar meestal gaat het gewoon ontiegelijk fout.
Hoe oud zal die meid zijn? 15? 18? Denk na man!
Klopt ja... Ik ben die buitenlander in de relatie waar iedereen over basht
Ik zit idd voor mijn masterstage op een Japans lab. En mijn vriendin komt over twee weken hier

Je hoort mij niet ontkennen dat er een hoop mis is met de multicultirele samenleving van Nederland, maar door je kinderen op deze manier naar buitenlanders te laten kijken los je het echt niet op.
Je kunt beter je dochter opvoeden met het idee van gelijkwaardigheid in een relatie en haar leren zelf voor haar principes op te komen dan buitenlanders over één kam te scheren en zulke relaties te verbieden.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 14:04:37 #225
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_49540132
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 23:44 schreef Double-Helix het volgende:

[..]

Je broer is half-marokkaans wat ben jij zelf dan?
Ik ben puur hollands. Mn vader was 16 toen mn broer werd geboren. Het is een lang verhaal dat ik niet hier ga ophangen.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 14:07:05 #226
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_49540185
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 14:04 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

Ik ben puur hollands. Mn vader was 16 toen mn broer werd geboren. Het is een lang verhaal dat ik niet hier ga ophangen.
Puur Hollands bestaat hier vrijwel niet. In een wat tollerantere periode dan nu is Nederland overspoeld met buitenlanders en de meeste mensen hebben een voorvader die uit een ander vaak Europees land komt.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 14:15:18 #227
151344 Queen_Minny
pi_49540353
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 14:07 schreef Megumi het volgende:

[..]

Puur Hollands bestaat hier vrijwel niet. In een wat tollerantere periode dan nu is Nederland overspoeld met buitenlanders en de meeste mensen hebben een voorvader die uit een ander vaak Europees land komt.
Voor zover ik weet liggen al mijn wortels in Amsterdam. Maar het kan inderdaad zijn dat er eentje was die niet nederlands was. Maar dat zal ik denk ik nooit weten.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 14:23:06 #228
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_49540516
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 14:15 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

Voor zover ik weet liggen al mijn wortels in Amsterdam. Maar het kan inderdaad zijn dat er eentje was die niet nederlands was. Maar dat zal ik denk ik nooit weten.
Amsterdam is een internationale stad zeker in het verleden.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 14:30:34 #229
151344 Queen_Minny
pi_49540682
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 14:23 schreef Megumi het volgende:

[..]

Amsterdam is een internationale stad zeker in het verleden.
Ja dat is waar.
Laten we het zo zeggen dan. Ik ben in Nederland geboren, en heb een Hollandse opvoeding gehad. En ik heb het uiterlijk van een Hollander.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 14:47:30 #230
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_49541044
Okee, dit helpt mijn standpunt niet te versterken, maar goed...
Kinderen naar Libanon ontvoerd
  zaterdag 19 mei 2007 @ 14:48:55 #231
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_49541073
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 14:30 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

Ja dat is waar.
Laten we het zo zeggen dan. Ik ben in Nederland geboren, en heb een Hollandse opvoeding gehad. En ik heb het uiterlijk van een Hollander.
Ik ben een halve Schot daar komt mijn vader vandaan. Zelf ben ik geboren in Canada. En mijn moeder is wel Nederlands. De famillie van mijn vader heeft altijd of in de marine of koopvaardij gezeten dus heb ook wat famillie in andere landen zitten.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 15:12:03 #232
151344 Queen_Minny
pi_49541520
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 14:48 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik ben een halve Schot daar komt mijn vader vandaan. Zelf ben ik geboren in Canada. En mijn moeder is wel Nederlands. De famillie van mijn vader heeft altijd of in de marine of koopvaardij gezeten dus heb ook wat famillie in andere landen zitten.
Ik heb familie in Amerika zitten, maar die zijn allemaal in amsterdam geboren.
Jeetje wat is mijn familie saai als ik t zo lees. Ik kan kiezen tussen Amsterdammers, Amsterdammers en Amsterdammers.
Buitenlands bloed is niet bekend in mn familie voor zover ik weet. Nu snap ik waarom mn ma zo aan t hameren is op kleinkinderen van mn excuus-amerikaan.
pi_49542015
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 10:18 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

ReZpetK man. Jij weet tenminste hoe mensen met elkaar om horen te gaan

Dit topic is echt te triest voor woorden aan het worden. Allemaal stoere broertjes die dreigen dat als hun zusje....
Nee, da's inderdaad heul anders dan wat die vieze islamieten toch altijd maar doen. Arme Fatima, ze mag niet eens kiezen met wie ze....
Hee...
Je bent echt super naďef als je daadwerkelijk gelooft dat directe familie geen enkele invloed heeft op iemands partnerkeuze.

Een hindoestaanse vriend van me (goede opleiding, evenals z'n hele fam.) hoeft dus echt niet met een moslim thuis te komen . Nederlander mag eventueel, maar z'n ouders hebben het liefst dat hij met een hindi meid thuis komt. Daar kan ik me helemaal in vinden . Een NL vriendin van me hoeft ook niet met Turken/Marokkanen thuis te komen. Dan ga ik ook nog met een Molukker om, zelfde verhaal. Maar de "kakkers" spannen pas echt de kroon .

Ik ben multicultureler dan de meeste fokkers en waarschijnlijk is dat ook net de reden dat ik niet politiek-correct hoef te doen, maar gewoon eerlijk zeg wat ik echt vind. Hoeveel van die tolerantie-hippies hier zouden echt in hun handjes wrijven wanneer hun dochter met Moes de Rif-moslim thuis zou komen? Dan heb ik het dus niet over toevallig net die ene Marokkaan die de verlichting aanhangt, geen jodenhater is, Nederlandse vrouwen niet als minder dan moslima's beschouwt, geen moslim is en geen homo's haat, maar over de andere 99% van de Nederlandse Mocro's.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_49542060
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 14:00 schreef Megumi het volgende:

[..]

Wilders is een populistiche politicus. Die wat uitspraken doet die bij de gemiddelde TROS kijkende Nederlander aanslaan maar in de praktijk nergens op slaan.

Het is niet mijn bedoeling om offtopic te gaan maar goed:

Wat een cliche propagandistische uitspraak. De man is volgens jou dus erg dom? Ik zie het anders. Dat heet een dubbele bodem tactiek. En het werkt. Hij spreekt bewust generaliserend de taal van het volk om met minder resultaat genoegen te nemen. De in jouw ogen 'domme massa' die dagelijks de verpaupering in hun wijken zien waaronder ik, gaan daardoor sinds Fortuyn ook eens naar de stembus. Hee ....is dat cool of niet?

Maar ach .. Waarschijnlijk woon jij zelf in een leuk hollands dorpje met een sporadische vriendelijke neerbuigende alochtoon. Hier in mijn buurt is het anders vriend. Daar pleuren ze hele matrassen over het balkon en zetten ze kapotte ijskasten en tv toestellen gewoon op straat zonder de gemeente te bellen. Dan weer een bankstel. Huisvuil staat dagen voor het wordt opgehaald al op straat waardoor de meeuwen de zakken stuk trekken waardoor de hele zooi op straat zwerft. Er wonen illegale Afrikanen in onderverhuurde woningen met zijn achten in 1 huis. Er staan op dit moment voor mijn kelderbox beneden al weken vuilniszakken met gebroken glasplaten erin met de gebroken punten dwars door de zakken heen zodat ik er met mijn fiets amper langskan. Niemand die het opruimt. Slechts 15 jaar geleden zag je hier geen enkele buitenlander en nu bijna geen Nederlander meer.
quote:
En mag hopen dat die man nooit aan de macht komt.
Hoeft ook helemaal niet. Het is zelfs niet eens nodig. Niet eens "gewenscht". Sterker, hij zou het zelf waarschijnlijk niet eens willen.

Die huichelende grote partijen nemen het 'gedachtengoed' wel over.
En dat is nou net precies voldoende.

Fortuyn hoefde van mij ook niet aan de macht te komen. Hij had het toch niet kunnen klaarspelen. Dat doen andere partijen anno 2007 wel.
pi_49542150
Ook al zou Nederland of Belgie enkel bestaan uit blanke mensen, dan nog is de maatschappij multicultureel .

Al dat volk dat niet zegt: ik verstoot mijn dochter als ze met een allochtoon naar huis komt! behoort gewoon tot hetzelfde volk dat zijn kind niet meer wil zien als die homoseksueel is, teveel aan seks doet, kunst studeert, ...... enz
pi_49542233
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 15:43 schreef katerwater het volgende:
Ook al zou Nederland of Belgie enkel bestaan uit blanke mensen, dan nog is de maatschappij multicultureel .

Al dat volk dat niet zegt: ik verstoot mijn dochter als ze met een allochtoon naar huis komt! behoort gewoon tot hetzelfde volk dat zijn kind niet meer wil zien als die homoseksueel is, teveel aan seks doet, kunst studeert, ...... enz
Wat denk je van een beetje upperclass VVD'er? Je denkt toch niet dat de gemiddelde inwoner van Laren of Bloemendaal het zou accepteren wanneer dochterlief met een timmerman thuiskomt die niet golft, maar wel in een Golf rijdt?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_49542380
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 15:46 schreef cultheld het volgende:

[..]

Wat denk je van een beetje upperclass VVD'er? Je denkt toch niet dat de gemiddelde inwoner van Laren of Bloemendaal het zou accepteren wanneer dochterlief met een timmerman thuiskomt die niet golft, maar wel in een Golf rijdt?
Klopt: in de eerste plaats begeef je je voornamelijk in je eigen leefwereld en vind je er ook een partner. Dat is niet racistisch, maar een logisch verhaal.
Het verschil is dat in de huidige maatschappij verschillende groeperingen door elkaar leven, en dat er dus ook rijke turken in nederland leven: als een rijke blanke man zn dochter dan zegt: jij mag niet met die turk trouwen, vind ik het wel racistisch. In de complexiteit van de huidige samenleving kan je dr niet omheen dat verschillende culturen en rassen naast elkaar leven, met dezelfde economische achtergrond.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 15:54:49 #238
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_49542425
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 15:12 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

Ik heb familie in Amerika zitten, maar die zijn allemaal in amsterdam geboren.
Jeetje wat is mijn familie saai als ik t zo lees. Ik kan kiezen tussen Amsterdammers, Amsterdammers en Amsterdammers.
Buitenlands bloed is niet bekend in mn familie voor zover ik weet. Nu snap ik waarom mn ma zo aan t hameren is op kleinkinderen van mn excuus-amerikaan.
Hahaha Zou me niet te veel van aantrekken. Mijn nichtje de dochter van me broer is een halve Chinees. Dus die cultuur komt er ook bij. Wat ik denk is dat men bang is voor het onbekende. Een andere cultuur kan heel eng zijn. En zeker met de islam als voorbeeld is dat wel te begrijpen. Maar vaak als je er wat in verdiept en verder kijkt dan de laatste 150 jaar kom je tot de ontdekking dat er veel meer is.

Ik noem maar eens een Nederlands kunstenaar Maurits Cornelis Escher veel van zijn geometriche figuren vinden we ook terug in de Moskee. Zijn kunst van in elkaar grijpende figuren is een uitvinding van de islam. Net als het alfabet en voor een deel de wiskunde. Die cultuur en vele andere culturen hebben ook een goede invloed gehad.

[ Bericht 3% gewijzigd door Megumi op 19-05-2007 16:05:34 ]
pi_49542453
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 15:53 schreef katerwater het volgende:

[..]

Klopt: in de eerste plaats begeef je je voornamelijk in je eigen leefwereld en vind je er ook een partner. Dat is niet racistisch, maar een logisch verhaal.
Het verschil is dat in de huidige maatschappij verschillende groeperingen door elkaar leven, en dat er dus ook rijke turken in nederland leven: als een rijke blanke man zn dochter dan zegt: jij mag niet met die turk trouwen, vind ik het wel racistisch. In de complexiteit van de huidige samenleving kan je dr niet omheen dat verschillende culturen en rassen naast elkaar leven, met dezelfde economische achtergrond.
Je vindt het racistisch omdat je er automatisch de huidskleur/het uiterlijk bij betrekt. Blijkbaar is het voor sommigen onmogelijk om te geloven dat er nog mensen zijn die niets hebben met de typische Turkse of Marokkaanse cultuur in Nederland. En dan doel ik niet op appelthee drinken of shoarma eten.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 15:59:09 #240
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_49542560
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 15:55 schreef cultheld het volgende:

[..]

Je vindt het racistisch omdat je er automatisch de huidskleur/het uiterlijk bij betrekt. Blijkbaar is het voor sommigen onmogelijk om te geloven dat er nog mensen zijn die niets hebben met de typische Turkse of Marokkaanse cultuur in Nederland. En dan doel ik niet op appelthee drinken of shoarma eten.
Als je in Arnhem woont is dat idd wel te begrijpen. Maar wat weet jij dan over Turken enz.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 16:02:52 #241
3542 Gia
User under construction
pi_49542668
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 15:53 schreef katerwater het volgende:

[..]

Ach, tegen een rijke, goed geďntegreerde Marokkaanse zou ik niets hebben.
Maar als zo'n hoofddoekje meteen begint met mijn kind te bekeren naar de Islam, want anders mag hij niet met haar trouwen, dan heb ik daar inderdaad wel een probleem mee en zal ik proberen hem die onzin uit zijn hoofd te praten.
Bekeren tot een ander geloof vanwege een meisje vind ik geen goede reden.
pi_49542700
Topic gaat even op slot. Ik heb zo'n flauw vermoeden dat het wat opruiming kan gebruiken. Schrik niet als er straks veel weg is.
pi_49542942
Bij nader inzien blijft hij mooi dicht. Ik vertrouw de TS niet en de discussie die start is zó verschrikkelijk voorspelbaar.

Oh, en:
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 03:10 schreef Friek_ het volgende:
Je sprak me aan met u.

Tsja, wat kan ik erover zeggen? Als ik thuis zou komen met clumsy_clown zou ik ook eruit geschopt worden. En terecht ook trouwens.

Liefje. You'd. Fucking. Wish. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')