fout maar goedquote:Op vrijdag 18 mei 2007 03:06 schreef cultheld het volgende:
Kom met een Duitser thuis.
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 03:03 schreef soppig het volgende:
Je bent blond, doet MBO en woont in de randstad. Hij heeft een bontkraag, praat met een toffe zzzzz en heeft een mobieltje die hij in de metro als stereo gebruikt. Jij past je keurig aan door mooie trainingsbroeken te dragen.
maargoed .. wat jij wil is belangrijk. Wat je ouders daarover melden is in theorie minder belangrijk. Alleen moet je wel bedenken dat je ouders zo ontzettend veel belangrijker zijn dan een vriendje. Dus je zal er niet aan ontkomen. Ook moet je je ouders niet meteen voor racist uitmaken. Misschien letten ze wel op hele andere dingen. Die kerel van jou kan bijvoorbeeld in jouw ogen heel stoer en tof zijn .. jouw ouders .. die van een afstandje toekijken zien (misschien terecht eventueel ) een berg ellende die gaat komen.
en ajb bestted wat tijd aan school. Misschien niet zo tof als smiddags zuipen of blowen. Maar als jij je op je 17e laat bezwangeren mogen belastingbetalende mensen jouw rotzooi opruimen.
ja dit is ongenuanceerd
Dat kloptquote:Op vrijdag 18 mei 2007 03:14 schreef yeighlak het volgende:
wat bedoel je friek?? en hierissiedan waar slaat dat op? niet alle buitenlanders zijn zoals op tv hoor!!
Dat al die buitenlanders gewoon schorriemorrie zijn! Verdulleme!quote:Op vrijdag 18 mei 2007 03:14 schreef yeighlak het volgende:
wat bedoel je friek?? en hierissiedan waar slaat dat op? niet alle buitenlanders zijn zoals op tv hoor!!
Wie had het over gemeen ? Zeg jij nu dat de meeste nu gemeen zijn ?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 03:17 schreef yeighlak het volgende:
soppig dat is echt geen leuke opmerking! ik ken genoeg buitenlanders en ze zijn echt niet allemaal gemeen
Nee, ik wil TS aan een goede partij helpenquote:Op vrijdag 18 mei 2007 03:18 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Ga jij trouwen met Regilio Tuur cultheld?
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 03:23 schreef yeighlak het volgende:
ahum krijg ik nog antwoord op mn vraag??
Op de theoretische vraag wat je zou moeten doen als je ooit een keer met een buitenlander (waar wil je die opscharrelen eigenlijk? waarschijnlijk op vakantie?) thuis zou komen en je ouders zouden hem niet accepteren?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 03:23 schreef yeighlak het volgende:
ahum krijg ik nog antwoord op mn vraag??
Dat de mentaliteit van sommige buitenlanders, noem bijv een marokaan, anders is als die van een nederlander. Ik zeg niet dat iedereen zo is en die niet zich "slecht"gesraagt wil ik ook niet over een kam scheren.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 03:14 schreef yeighlak het volgende:
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 03:31 schreef yeighlak het volgende:
ik ken heus wel buitenlanders en sommige vind ik dus leuk maar mn ouders zijn dus tegen ook al kennen ze um niet eens
Je bent eigenlijk net zoals je ouders. Duitsers zijn ook buitenlanders en ook daar lopen best leuke jongens tussen hoor. Je bent er op voorhand al tegen en je kent ze niet eens.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 03:10 schreef yeighlak het volgende:
waarom begin je over een duitser ik wil geen duitser
Waar gaat het heen met de jeugd om niet meer op het eigen soort te vallenquote:Op vrijdag 18 mei 2007 03:37 schreef yeighlak het volgende:
wat kan ik eraan doen als ik niet op dat soort val
Cool ! Je gebruikt een hippe term in een post !quote:Op vrijdag 18 mei 2007 03:46 schreef Double-Helix het volgende:
Wat voor "buitenlander"?
en weet je zeker dat het geen loverboy is?
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 03:48 schreef soppig het volgende:
[..]
Cool ! Je gebruikt een hippe term in een post !
misschien nu wel omdat er iets niet goed gingquote:Op vrijdag 18 mei 2007 03:50 schreef yeighlak het volgende:
ik ben nu niet verliefd dus of die loverboy is gaat niet op maar ik ben heus niet zo dom om daar in te trappen!! de laatste keren viel ik telkens op buitenlanders en mun ouders maakten dr dus een probleem van telkens
dat zeggen al die meisjes(ik trap er niet in) maar spelen nu wel allemaal de hoer......quote:Op vrijdag 18 mei 2007 03:50 schreef yeighlak het volgende:
ik ben nu niet verliefd dus of die loverboy is gaat niet op maar ik ben heus niet zo dom om daar in te trappen!! de laatste keren viel ik telkens op buitenlanders en mun ouders maakten dr dus een probleem van telkens
en ondertussen zuigen ze voor een whooperquote:Op vrijdag 18 mei 2007 03:51 schreef hierissiedan het volgende:
[..]
dat zeggen al die meisjes(ik trap er niet in) maar spelen nu wel allemaal de hoer......
Beter dus zoals soppig zij eerst ff je school afmaken voordat je met jongens gaat buiten spelen!
ag best lekker tochquote:Op vrijdag 18 mei 2007 03:53 schreef Double-Helix het volgende:
[..]
en ondertussen zuigen ze voor een whooper![]()
tja maak gewoon je school af inderdaad.
snel editten hequote:Op vrijdag 18 mei 2007 03:56 schreef soppig het volgende:
Volgens mij is TS zo een prototype tuigwijf.
Ik zou gewoon weg lopen thuis en met hem gaan samenwonen. Fuck je ouders, daar heb je toch niks aan. Die denken alleen maar aan zichzelf en hun naam in de buurt.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 03:50 schreef yeighlak het volgende:
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 04:10 schreef Kogando het volgende:
[..]
Ik zou gewoon weg lopen thuis en met hem gaan samenwonen. Fuck je ouders, daar heb je toch niks aan. Die denken alleen maar aan zichzelf en hun naam in de buurt.
[afbeelding]
Geniaal.
Ook serieuze, gekleurde jongens in vwo-klassen zijn niet altijd tof.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 07:26 schreef woniya het volgende:
Ik kan me er wel wat bij voorstellen die weerstand van je ouders. Over bepaalde groepen jongeren hoor je nu eenmaal niet zulke positieve berichten, rondhangen, rotzooi trappen, agressief gedrag, respectloos naar vrouwen, van school af getrapt. Het is misschien een andere zaak als het gaat over een gekleurde jongen die bij je in de vwo klas zit en serieus is.
Klote dat je die ervaring hebt moeten meemaken.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 07:33 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Ook serieuze, gekleurde jongens in vwo-klassen zijn niet altijd tof.
Ik had een turks vriendje (vader met een goede baan, vwo, leuke jongen om mee om te gaan), die in het begin heel lief en aardig was, maar me binnen 3 weken verboden had om nog rokjes te dragen, mn haar los te doen, make-up te dragen naar school, alcohol te drinken als ik uitging, te praten met andere jongens, een korte broek te dragen bij gym, etc, etc, etc.
Niet alle buitenlandse jongens zijn leuk, niet alle nederlandse jongens zijn leuk, er zitten altijd rotte appels bij. En als jij thuiskomt met een buitenlandse kerel die je fantastisch behandeld, die écht verliefd op jou is, en die zich weet te gedragen naar je ouders toe, denk ik dat je ouders heel snel leren om langs dat kleurtje heen te kijken
Het is goed dat je de discussie aangaat. Nu ben je nog niet verliefd, maar als het (weer) gebeurt kun je dit beter met jouw ouders hebben uitgepraat. Wat zijn hun argumenten precies om jou tegen te houden met een buitenlander om te gaan?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 03:50 schreef yeighlak het volgende:
Of het kleurtje leren te accepteren en zien dat kleurtjes mengen andere leuke kleurtjes kan voortbrengen.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 07:33 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
..., denk ik dat je ouders heel snel leren om langs dat kleurtje heen te kijken
Maar in het kort gaat het je dus om zo een neger met een grote zwans ?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 03:50 schreef yeighlak het volgende:
c_c is toch een meisje?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 03:10 schreef Friek_ het volgende:
Je sprak me aan met u.![]()
Tsja, wat kan ik erover zeggen? Als ik thuis zou komen met clumsy_clown zou ik ook eruit geschopt worden. En terecht ook trouwens.
Qua verschil in milieu heeft hij wel gelijk, maar dat is niet altijd negatief te noemen. Het probleem/de luxe waar wij voor staan is dat je tegenwoordig zo gemakkelijk reist en in aanraking komt met verschillende culturen. Nu ik hier zo'n 4 maanden in Japan vertoef, begrijp ik het probleem met interculturele betrekkingen beter dan ooit tevoren. Het is niet makkelijk om je á la minute aan te passen aan een cultuur die soms lijnrecht tegenover jouw eigen principes staat.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 09:52 schreef SHE het volgende:
Mijn ouders zijn ook zo. Alhoewel mijn moeder overwegend naar links neigt, is mijn vader ronduit extreem rechts te noemen.
Hij kwam er zelf altijd voor uit niks, maar dan ook niks met negers of arabieren te maken te willen hebben. Laat staan dat ik het moest wagen om met een neger of arabier thuis te komen.
Ik moet zeggen dat in de loop der jaren, ook hij wat wijzer is geworden en zich minder bruut uitlaat over rassenkwesties. Al noemt hij het een ' verschil in milieu '
Het zal de oost-europese inslag wel zijn. Mijn grootouders waren net zo.
Ik denk zelf heel anders over zulke zaken, maar moet eerlijk zeggen dat ik het nooit anders heb gedurfd, simpelweg omdat ik op het oordeel van mijn ouders vertrouwde.
Er tegenin gaan zou ik ook pas doen als je heel zeker weet dat je verder wilt met iemand, anders veroorzaak je alleen maar onnodig leed.
Hoe oud was je toen zelf? Leefde je in een soort van dogma, dat je het nooit hebt gedurfd?quote:Ik denk zelf heel anders over zulke zaken, maar moet eerlijk zeggen dat ik het nooit anders heb gedurfd, simpelweg omdat ik op het oordeel van mijn ouders vertrouwde.
Ik was al heel jong hoor toen dat soort gesprekken er waren.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 10:16 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Qua verschil in milieu heeft hij wel gelijk, maar dat is niet altijd negatief te noemen. Het probleem/de luxe waar wij voor staan is dat je tegenwoordig zo gemakkelijk reist en in aanraking komt met verschillende culturen. Nu ik hier zo'n 4 maanden in Japan vertoef, begrijp ik het probleem met interculturele betrekkingen beter dan ooit tevoren. Het is niet makkelijk om je á la minute aan te passen aan een cultuur die soms lijnrecht tegenover jouw eigen principes staat.
In een relatie en in dit geval met de ouders van je partner in kwestie zal dat ook wel spelen. Je komt immers dingen tegen die je niet gewend bent of zelfs niet aanstaan, maar die hoeven niet per se fout te zijn.
Ik zou wel eens met je pa een biertje willen drinken (als ie belooft het flesje niet door mijn harses te duwen). Het is zo zonde om je af te sluiten van andere culturen, aangezien je zoveel mist van de wereld.
[..]
Hoe oud was je toen zelf? Leefde je in een soort van dogma, dat je het nooit hebt gedurfd?
En TS moet idd niet onnodig stennis gaan schoppen, maar je kunt ze wel vast 'klaarstomen'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |