Wat me altijd toen ik net in Nederland was bijgebleven en ik zij dat ik ook een buitenlander was is de opmerking maar jij bent tenminste blank. Dat Nederlanders tollerant zijn enz is een fabeltje.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 08:17 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Het wrange is dus dat Chinezen en andere goed aangepaste immigranten (en nazaten) tot de groep allochtonen horen, het zij eerste of tweede generatie. Maar daar denkt niemand meer aan. Allochtoon kunnen ze in het woordenboek vervangen van:
al·loch·toon (de ~ (m.), -tonen)
1 iem. die van elders afkomstig is => allo, medelander; <=> autochtoon
naar:
1 iem. die een kleurtje heeft, anti-semitische of anti-westerse opvattingen heeft
2 iem. die een kleptomane levenswijze aanhangt en ontspoord gedrag vertoond <=> goede burger
3 combinatie van omschrijving 1 en 2
Nou heb ik al eerder gezegd dat ik zelf een mix ben van Chinees, Indonesisch en Belgisch bloed. Tijdens een van de feestjes van onze studievereniging kwam een van mijn vrienden, al dan niet in een dronken toestand, naar mij toe: "Jongen, ik vind het zo jammer dat je allochtoon bent... dat verdien je echt niet. Zo gedraag je je niet! Het is niet eerlijk voor je man, *burp* dat hoor je niet te zijn."![]()
Ik wist ff niet hoe ik moest reageren... iemand die een hoge opleiding geniet, die nog niet eens weet wat allochtoon inhoudt.
Doodkapje: "Gozert, neem nog een biertje... ik zie je bij het college wel weer..."![]()
Verklaar je nader. Wees realistisch moslims en het westen mixt niet. Nooit. Heeft helemaal niets met rascisme te maken, mocht je dat bedoelen (T.S. is helaas te blond om uit te leggen wat voor buitenlander zij bedoeld) Het is inderdaad wat iemand hier al aansneed, als het bijvoorbeeld om een japanner of chileen of mexicaan of ijslander zou gaan is het meteen een heel ander verhaal. Uiteindelijk is de kans groot dat t.s. gewoon even gebruikt wordt als 'hoer'. Uiteindlijk zal een "gangsta" (als het hier al om gaat) later om de wil van zijn eigen moslimouders ook lief kiezen voor "eigen volk". De kans dat dit soort relaties werken zal zijn als de grenzen de komende 20 jaar worden dichtgemetseld en alles wat binnen is met harde hand eindelijk eens wordt opgevoed als Nederlander en wie dat weigert eruit is gezet. En ja ik heb op Wilders gestemd. Geweldige vent.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 07:48 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik geef je het advies je te melden bij het dichtstbijzijnde gekken huis.
Had heel de wereld dat maar door.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 08:26 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat Nederlanders tollerant zijn enz is een fabeltje.
Ik sprak laatst een Japanner hier dat ie het liever zou hebben als decennia terug waar vrouwen mannen meer gehoorzamen. Nu willen ze teveel en zijn ze te geëmancipeerd...quote:Op zaterdag 19 mei 2007 08:55 schreef e2mtr2 het volgende:
[..]
Verklaar je nader. Wees realistisch moslims en het westen mixt niet. Nooit. Heeft helemaal niets met rascisme te maken, mocht je dat bedoelen (T.S. is helaas te blond om uit te leggen wat voor buitenlander zij bedoeld) Het is inderdaad wat iemand hier al aansneed, als het bijvoorbeeld om een japanner of chileen of mexicaan of ijslander zou gaan is het meteen een heel ander verhaal. Uiteindelijk is de kans groot dat t.s. gewoon even gebruikt wordt als 'hoer'. Uiteindlijk zal een "gangsta" (als het hier al om gaat) later om de wil van zijn eigen moslimouders ook lief kiezen voor "eigen volk". De kans dat dit soort relaties werken zal zijn als de grenzen de komende 20 jaar worden dichtgemetseld en alles wat binnen is met harde hand eindelijk eens wordt opgevoed als Nederlander en wie dat weigert eruit is gezet. En ja ik heb op Wilders gestemd. Geweldige vent.![]()
Ik bedoel te zeggen dat T.S. straks waarschijnlijk hard gedumpt gaat worden en wordt ingeruild voor een echte moslima die kinderen baart.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 09:21 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik sprak laatst een Japanner hier dat ie het liever zou hebben als decennia terug waar vrouwen mannen meer gehoorzamen. Nu willen ze teveel en zijn ze te geëmancipeerd...Die regel gaat dus niet op.
Ben het helemaal met je eens.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 09:21 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Verder denk ik dat heel Nederland überhaupt eens moet worden opgevoed. Als je ziet hoe jongeren zich misdragen tijdens het uitgaan, is dat een wereld van verschil met hier in Japan. Ik loop gerust in Sendai, een miljoenenstad, midden in de nacht rond... in mijn eentje, zonder bang te zijn dat er een groepje etterbakken voor de lol mensen lastigvalt... en dan heb ik het nog niet eens over voetbalrellen, Nederlanders aan de Spaanse Costa e.d.![]()
Neem de proef eens op de som bij hun 'tolerantie'. Ik dacht dat Nederlanders tolerant genoeg zijn. beste held op sokken. naieveling dat je bent.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 09:45 schreef Heldopsokken het volgende:
Ik denk dat ik een stuk minder blij zou zijn als mijn hypothetische zusje zou thuiskomen met 1 van de mensen met achterlijke reacties in dit topic, dan als ze thuis komen met een Marokkaan of Turk.
Nederlanders en tolerantie![]()
Ik heb tijdenlang in een multiculti buurt gewoond in Amsterdam. Als jij een beetje vertrouwen in je zusje hebt vertrouw je erop dat ze met een leuke jongen thuiskomt. Als je dat niet hebt verwacht je inderdaad dat ze met een niet zo'n leuke jongen thuiskomt.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 09:49 schreef e2mtr2 het volgende:
[..]
Neem de proef eens op de som bij hun 'tolerantie'. Ik dacht dat Nederlanders tolerant genoeg zijn. beste held op sokken. naieveling dat je bent.
Probeer eens een moslima te versieren als blanke autochtoon en zie wat er gebeurt.!
Misschien, maar daar gaat het nu niet om toch? Hollandse boerinnetjes zijn wel populair blijkbaar.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 10:13 schreef cikolata het volgende:
Misschien willen veel buitenlandse meisjes gewoon geen Hollandse boer?
Gast, ik zeg helemaal niet dat hun tolerantieniveau zo hoog ligt. Ik zeg alleen dat het tolerantieniveau van Nederlanders blijkbaar ook niet zo hoog ligt. Ik heb echter helemaal niet de behoefte om een moslima te versieren.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 10:07 schreef e2mtr2 het volgende:
Het gaat er mij om dat Nederlanders tolerant genoeg zijn om toe te laten relaties met alochtonen toe te staan. De kans is mijns inziens groter dat jij in elkaar wordt gehoekt door een paar berberse broers van je Algarijnse vriendin die op het punt staat onterft te worden door haar moslimfamilie. De Nederlandse tolerantie is groot genoeg gezien het feit dat ik wel moslims met blonde meiden zie lopen maar andersom een onmogelijkheid is. Wat ik al zeg:
Neem de proef eens op de som en versier een moslima om hun tolerantie te peilen en zie wat de gevolgen zijn! Man je mag niet eens naar haar kijken!!!
Geef daar nou eens een mening over.
ReZpetK man. Jij weet tenminste hoe mensen met elkaar om horen te gaanquote:
quote:Op zaterdag 19 mei 2007 01:33 schreef RoelRoel het volgende:
Nou het is heel simpel je moet mensen gewoon op hun persoon beoordelen. Zoals Martin Luther King een tijd geleden al zei.
De rest hier is objectief gezien gewoon achterlijk gekwats en het topic kan wel dicht.
Wat moet je er anders van zeggen.
Mensen die het hier niet mee eens zijn mogen van mij naar de maan geschoten worden of een spuitje krijgen want die verneuken dit land pas echt.
Inderdaad, veel mensen in dit topic doen precies hetzelfde waar ze 'de buitenlanders' van beschuldigenquote:Op zaterdag 19 mei 2007 10:18 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
ReZpetK man. Jij weet tenminste hoe mensen met elkaar om horen te gaan
Dit topic is echt te triest voor woorden aan het worden. Allemaal stoere broertjes die dreigen dat als hun zusje....
Nee, da's inderdaad heul anders dan wat die vieze islamieten toch altijd maar doen. Arme Fatima, ze mag niet eens kiezen met wie ze....
Hee...
Vandaar dat ik erbij zette dat ik het dan niet over goedwillende burgers als Chinezen etc heb.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 08:17 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Het wrange is dus dat Chinezen en andere goed aangepaste immigranten (en nazaten) tot de groep allochtonen horen, het zij eerste of tweede generatie. Maar daar denkt niemand meer aan. Allochtoon kunnen ze in het woordenboek vervangen van:
1 iem. die van elders afkomstig is => allo, medelander; <=> autochtoon
naar:
1 iem. die een kleurtje heeft, anti-semitische of anti-westerse opvattingen heeft
2 iem. die een kleptomane levenswijze aanhangt en ontspoord gedrag vertoond <=> goede burger
3 combinatie van omschrijving 1 en 2
Nu raak ik erg offtopic. (sorry mods) We zijn nog altijd het meest tolerante volk van het westelijk halfrond met een zeer grote mate van vrije meningsuiting. Alles mag hier in Nederland, en alles kan. Op sexueel gebied, homofilie, abortus, euthanasie enz. noem maar op. Alles is hier bespreekbaar en de meeste taboe's worden nog altijd in "the Netherlands" gebroken. Niet dat ik het met alles eens ben trouwens.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 10:17 schreef Heldopsokken het volgende:
[..]
Gast, ik zeg helemaal niet dat hun tolerantieniveau zo hoog ligt. Ik zeg alleen dat het tolerantieniveau van Nederlanders blijkbaar ook niet zo hoog ligt.
Leve het breezertijdperk?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 10:35 schreef Isegrim het volgende:
'Het beschermen van meisjes'.Het is de eenentwintigste eeuw hoor.
Sorry, maar breezers vragen er zelf om. Laat ze maar lekker op hun bek gaan. Best way to learn.quote:
Een moslima is ook door een moslim niet zomaar te versieren, dat heeft niet met tolerantie te maken.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 10:43 schreef e2mtr2 het volgende:
[..]
Ontopic blijf ik erbij dat een moslima niet te versieren is zonder consquenties! Hoe zou dat nou toch komen?
En waarom zou een Nederlander trouwens altijd maar in alle gevallen tolerant moeten zijn.
Wie zegt dat?![]()
Omdat we dan in een prettige samenleving wonen. Ik selecteer mijn vrienden onder meer op tolerantie.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 10:43 schreef e2mtr2 het volgende:
[..]
Nu raak ik erg offtopic. (sorry mods) We zijn nog altijd het meest tolerante volk van het westelijk halfrond met een zeer grote mate van vrije meningsuiting. Alles mag hier in Nederland, en alles kan. Op sexueel gebied, homofilie, abortus, euthanasie enz. noem maar op. Alles is hier bespreekbaar en de meeste taboe's worden nog altijd in "the Netherlands" gebroken. Niet dat ik het met alles eens ben trouwens.
Overigens ben ik geen xenofoob en ook geen rascist. Net zo min als Wilders dat is. (of Fortuyn was)
Ik werk al jaren met mijn Turkse collega die al jaren in Nederland woont en die het overigens hartstikke eens is met mij over deze materie. Hij is prima geintergreerd. En zijn dochter is prima opgeleid.
Offtopic maar ik zeg het toch maar even. Een multiculturele samenleving is een zielig utopie.
In ieder geval de realisering ervan. In de hele haagse binnenstad (schilderswijk) daar kun je met de Nederlandse taal niet eens terecht.
Er wonen in de schilderswijk voor 99% alochtonen die geen woord Nederlands kunnen spreken en dat ook niet van plan zijn. Nu komen er weer grote groepen Polen het land binnen bij bossen tegelijk terwijl de meeste alochtonen die al "binnen" zijn totaal niet geintergreerd zijn. waar zijn we dan mee bezig? Nog toleranter en we geven ze straks onze huissleutels af.
Ontopic blijf ik erbij dat een moslima niet te versieren is zonder consquenties! Hoe zou dat nou toch komen?
En waarom zou een Nederlander trouwens altijd maar in alle gevallen tolerant moeten zijn.
Wie zegt dat?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |