abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 juli 2007 @ 10:38:03 #226
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_51455761
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 10:36 schreef Yozzz het volgende:
Broodvoetballers
Zeg je dat ook tegen je collega's als ze een nieuwe baan hebben gevonden?
Grappig dat mensen hier kotsen op Van Geel (ruim je het zelf weer op, Calimero), terwijl die alleen heeft gezegd dat ie wil dat Suarez naar Ajax wil.
-
pi_51455766
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 10:34 schreef twi het volgende:
Overigens vind ik het allemaal een beetje voorbarig, laten we eerst eens kijken hoe de vork nou echt in de steel zit. Waar het van Nijland een verkoopspelletje is dat hij Suarez niet wil verkopen, en van Van Geel dat Suarez graag naar Ajax wil, is dit de 'oorlogvoering' vanuit het kamp Suarez. Meestal is het niet meer dan je club flink laten weten dat ze maar gewoon moeten gaan onderhandelen.
Kijken hoe de vork in de steel zit?

Groningen heeft geinvesteerd in deze jongen en hem de kans in Europa gegeven. Suarez en zijn zaakwaarnemer hebben met het volle verstand een 5 jarig contract getekend. Het is logisch dat een ambitieuze subtopper als Groningen hem dan niet na 1 seizoen laat vertrekken. Bovendien weet het kamp Suarez ook wel dat het ze zichzelf onmogelijk hebben gemaakt in Groningen en dat ze (terecht) uitgekotst worden. Bovendien zal Suarez nu minder geld opbrengen omdat hij zichzelf toch onmogelijk heeft gemaakt. Hij naait inderdaad gewoon Groningen en de supporters van die club.

Hoop dat hij de zaak verliest en dat zijn carriere mag wegrotten bij een club in Oekranie.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 10:39:32 #228
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_51455782
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 10:38 schreef Blawh het volgende:

[..]

Hoop dat hij de zaak verliest en dat zijn carriere mag wegrotten bij een club in Oekranie.
Die verliest ie niet, Ajax is in beide opzichten een vooruitgang....
-
  zaterdag 14 juli 2007 @ 10:39:34 #229
121310 venomsnake
El Saltador
pi_51455783
quote:

[..]

Amen,

Helaas..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zaterdag 14 juli 2007 @ 10:40:09 #230
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_51455790
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 10:38 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Grappig dat mensen hier kotsen op Van Geel (ruim je het zelf weer op, Calimero), terwijl die alleen heeft gezegd dat ie wil dat Suarez naar Ajax wil.
Ligt er uiteraard aan op welke manier. Als de collega zich in principe nog goed verder kan ontwikkelen bij de huidige werkgever, en alleen maar op basis van een andere stimulans (¤) toch naar een andere werkgever gaat (met risico dat hij daar flopt aangezien het niveau een stuk hoger is) en alles doet om die breuk te forceren, dan ben ik die collega liever kwijt dan rijk.
pi_51455804
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 10:39 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Die verliest ie niet, Ajax is in beide opzichten een vooruitgang....
Ik weet het zo nog niet. Groningen heeft immers ook Europees voetbal en hij heeft nog een contract voor 4 seizoenen. Als hij nu een contract voor 1 seizoen had dan stond hij in ieder geval een stuk sterker.
pi_51455831
En hoe zijn de kansen voor Suarez, gaat hij het redden ?
  zaterdag 14 juli 2007 @ 10:43:35 #233
121310 venomsnake
El Saltador
pi_51455839
Hij verdient ook niet slecht (voor groningen begrippen) heb ergens gelezen dat ie 550.000 verdiend..
vraag me geen bron.. weet ik niet meer.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_51455846
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 10:41 schreef Blawh het volgende:

[..]

Ik weet het zo nog niet. Groningen heeft immers ook Europees voetbal en hij heeft nog een contract voor 4 seizoenen. Als hij nu een contract voor 1 seizoen had dan stond hij in ieder geval een stuk sterker.
Een salaris van een miljoen of een salaris van 250.000? Kans op CL voetbal? Meer exposure? Ajax is in alle opzichten een stap vooruit.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 10:44:06 #235
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_51455847
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 10:43 schreef venomsnake het volgende:
Hij verdient ook niet slecht (voor groningen begrippen) heb ergens gelezen dat ie 550.000 verdiend..
vraag me geen bron.. weet ik niet meer.
Hij zou bij Ajax 4x zoveel verdienen..
Ajax gaat hem iig geen 2.2 miljoen betalen hoor.
-
  zaterdag 14 juli 2007 @ 10:45:45 #236
121310 venomsnake
El Saltador
pi_51455860
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 10:43 schreef andre347 het volgende:
En hoe zijn de kansen voor Suarez, gaat hij het redden ?
Om eerlijk te zijn zie ik het niet gebeuren bij Ajax, zeg ik niet omdat ik teleurgesteld ben maar omdat ik me afvraag of hij daar past en of hij daar klaar voor is..

Er zal sowieso 4-4-2 gespeeld gaan moeten worden, anders wordt het niiks, Tenzij je Huntelaar op de vleugel zet..
  zaterdag 14 juli 2007 @ 10:45:46 #237
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_51455861
quote:
Kijken hoe de vork in de steel zit?
Ja, het eerste het beste nieuwsfeitje van De Telegraaf en iedereen staat op zijn achterste poten
quote:
Groningen heeft geinvesteerd in deze jongen en hem de kans in Europa gegeven. Suarez en zijn zaakwaarnemer hebben met het volle verstand een 5 jarig contract getekend.
Contracten zeggen natuurlijk helemaal niks in de voetballerij tegenwoordig.
quote:
Het is logisch dat een ambitieuze subtopper als Groningen hem dan niet na 1 seizoen laat vertrekken.
Dat is logisch ja, maar niet realistisch wanneer er een grotere club komt. Wanneer Valencia met een goed bod komt, is Sneijder ook weg. Als Valencia met een acceptabel bod komt en Ajax hier niet eens op reageert, dan is Sneijder ook pissed en zal hij misschien ook iets af gaan proberen te dwingen.
quote:
Bovendien weet het kamp Suarez ook wel dat het ze zichzelf onmogelijk hebben gemaakt in Groningen en dat ze (terecht) uitgekotst worden. Bovendien zal Suarez nu minder geld opbrengen omdat hij zichzelf toch onmogelijk heeft gemaakt. Hij naait inderdaad gewoon Groningen en de supporters van die club.
Heerenveen zit in eenzelfde situatie met een gewilde speler. Daar hebben ze een prijskaartje aan gehangen wat inmiddels door z'n uitverkiezing bij de Selecao niet zo heel gek meer is. En daar hoor je ook niemand zeuren, zelfs de speler niet. Dus misschien is het voor een deel toch een kwestie van hoe je je opstelt richting speler en andere clubs?
pi_51455878
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 10:44 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Hij zou bij Ajax 4x zoveel verdienen..
Ajax gaat hem iig geen 2.2 miljoen betalen hoor.
Hij verdient zeker 3,5 ton toch? Dat is toch het minimum voor een niet EU speler?

Maar goed, een sportieve vooruitgang zal het zeker zijn, maar bij Groningen heeft/ had hij ook goed klimaat om zich verder te ontwikkelen en dan over 2 jaar alsnog naar een stap hogerop te werken. Hoop dat een rechter er ook zo over denkt al denk ik dat het inderdaad more wishful thinking is.
pi_51456162
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 10:38 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Het was wel wat meer dan alleen zeggen dat je Suarez naar Ajax wil. Het was bij van Geel, als het niet op de normale manier kan, dan maar anders. Ze nemen niet voor niks al contact op met Suarez terwijl ze van Groningen nog niet eens het recht hebben gekregen om met hem te praten. Dus van Geel zit hier zeker ook fout. Niet zo fout als Suarez zelf, maar hij heeft hier ook een aandeel in.

Het is trouwens erg hypocriet van v. Geel omdat hijzelf ook tot het uiterste gaat in onderhandelingen bij bijvoorbeeld Babel en Sneijder. En dan zelf geen nee als antwoord accepteren. Het is gelul dat Groningen dan maar een prijs had moeten noemen, dat zijn ze gewoon niet verplicht. Deed Ajax trouwens ook niet toen Valencia 12 miljoen bood voor Sneijder. Lekker makkelijk om iedereen die het niet met je eens is maar meteen weer Calimero te noemen trouwens.

Wat mij betreft heeft Suarez ook helemaal niks te willen. Hij heeft zelf een contract getekend tot 2011, niet tot 2007, en hij heeft ook geen transferclausules in z'n contract op laten nemen. Vind dat ook altijd zo'n gezeik over financiële verbetering. Als je van 30.000 naar 40.000 in het jaar gaat kan ik me dat voorstellen. Maar als je al sowieso miljonair bent aan het einde van je contract moet je niet gaan lopen zeiken. Het is niet alsof hij nou op een houtje moet bijten.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 11:12:49 #240
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_51456231
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 11:07 schreef Solstice het volgende:
Het was wel wat meer dan alleen zeggen dat je Suarez naar Ajax wil. Het was bij van Geel, als het niet op de normale manier kan, dan maar anders. Ze nemen niet voor niks al contact op met Suarez terwijl ze van Groningen nog niet eens het recht hebben gekregen om met hem te praten. Dus van Geel zit hier zeker ook fout. Niet zo fout als Suarez zelf, maar hij heeft hier ook een aandeel in.
Van Geel is een harde onderhandelaar, maar zeker niet iemand die koste wat kost iemand binnen wil hengelen. Zie Defour, die kon Ajax voor een habbekrats overnemen na diens eigen acties, maar daar werd van afgezien.
quote:
Het is trouwens erg hypocriet van v. Geel omdat hijzelf ook tot het uiterste gaat in onderhandelingen bij bijvoorbeeld Babel en Sneijder. En dan zelf geen nee als antwoord accepteren. Het is gelul dat Groningen dan maar een prijs had moeten noemen, dat zijn ze gewoon niet verplicht. Deed Ajax trouwens ook niet toen Valencia 12 miljoen bood voor Sneijder. Lekker makkelijk om iedereen die het niet met je eens is maar meteen weer Calimero te noemen trouwens.
Van Geel heeft nooit gezegd dat Sneijder niet te koop is, en niet op een vrij simpele manier Valencia genegeerd. Er zijn zelfs onderhandelingen geweest blijkbaar (ze zijn naar Amsterdam gekomen), maar het bod is niet goed genoeg. Maar er is altijd een opening geweest: het juiste bod plaatsen. Datzelfde geldt voor Babel.
quote:
Wat mij betreft heeft Suarez ook helemaal niks te willen. Hij heeft zelf een contract getekend tot 2011, niet tot 2007, en hij heeft ook geen transferclausules in z'n contract op laten nemen. Vind dat ook altijd zo'n gezeik over financiële verbetering. Als je van 30.000 naar 40.000 in het jaar gaat kan ik me dat voorstellen. Maar als je al sowieso miljonair bent aan het einde van je contract moet je niet gaan lopen zeiken. Het is niet alsof hij nou op een houtje moet bijten.
Zo werkt het natuurlijk niet. Contracten zijn er tegenwoordig enkel om langer een (hogere) transfersom te kunnen vragen. En ironisch genoeg hebben zelfs zaakwaarnemers daar tegenwoordig voordeel (of in ieder geval geen groot nadeel) aan.
pi_51456279
Het is toch logisch dat je voor je eigen spelers zo veel mogelijk wil vangen en voor de spelers die je graag wil kopen zo weinig mogelijk wil uitgeven? Niets hypocriet aan hoor.

Dit keer wordt het wat harder via de pers gespeeld, omdat Ajax iets wil forceren. Spelers worden zo vaak informeel benaderd zonder dat de club er bij betrokken wordt of over dingen gepraat. Babel wist voor het eerste bod van Liverpool ook al van de belangstelling af. Sneijder was ook al een keer naar Valencia geweest. Alleen dit keer komt het allemaal in de pers.

Ajax heeft zich vorig jaar trouwens niet meer met Defour bemoeit nadat die naar de rechter was gestapt, dus ik denk dat dit echt alleen Kamp Suarez is.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 11:15:31 #242
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_51456280
Ajax mag met Suarez geen contact opnemen, maar wel met zijn zaakwaarnemer. Suarez zou wel passen bij het ajaxspel, meer dan goede vervanger van babel.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 11:17:03 #243
126146 Garudo
Kaizo Konpaku
pi_51456307
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 11:07 schreef Solstice het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.
Trouwens ik denk dat Suarez het niet gaat halen als hij zowiezo naar Ajax gaat. Totaal andere stijl voetbal dan Groningen. Nevland is een betere speler voor Suarez dan bijvoorbeeld Huntelaar. Nevland heeft al meer ervaring en hij kan dus Suarez veel meer leren terwijl Huntelaar ook nog kan doorbreken.
Maar weer staat er in die nieuwsbericht niet dat Suarez zelf aan het woord is. Er staat dat hij de transfer probeert te forceren maar wie zegt dat hij dit doet. Bericht staat trouwens in "De Telegraaf" en staat tussen aanhalingstekens dus of het waar is moet nog blijken

Ik hoop (Al is het bijna beslist) dat Suarez nog even denkt voordat hij weggaat!
  zaterdag 14 juli 2007 @ 11:22:34 #244
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_51456409
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 11:17 schreef Garudo het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.
Trouwens ik denk dat Suarez het niet gaat halen als hij zowiezo naar Ajax gaat. Totaal andere stijl voetbal dan Groningen. Nevland is een betere speler voor Suarez dan bijvoorbeeld Huntelaar. Nevland heeft al meer ervaring en hij kan dus Suarez veel meer leren terwijl Huntelaar ook nog kan doorbreken.
Maar weer staat er in die nieuwsbericht niet dat Suarez zelf aan het woord is. Er staat dat hij de transfer probeert te forceren maar wie zegt dat hij dit doet. Bericht staat trouwens in "De Telegraaf" en staat tussen aanhalingstekens dus of het waar is moet nog blijken

Ik hoop (Al is het bijna beslist) dat Suarez nog even denkt voordat hij weggaat!
Alles gaat sowieso via zaakwaarnemers, dus hoeft Suarez niet per se aan het woord te komen...
  zaterdag 14 juli 2007 @ 11:26:17 #245
126146 Garudo
Kaizo Konpaku
pi_51456478
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 11:22 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Alles gaat sowieso via zaakwaarnemers, dus hoeft Suarez niet per se aan het woord te komen...
Ja maar toch moet Suarez ook beslissen als hij wel voor Ajax wilt spelen. Ik vertrouw daarom ook niet de nieuwsbericht van de telegraaf omdat hij 1 besloten heeft om nog een jaar te willen spelen voor Groningen en dan pas naar een club als bijvoorbeeld Ajax te gaan en 2 hij het in Groningen naar zijn zin heeft. Heeft veel vrienden met name Nevland en Silva.

Maargoed alles is mogelijk, 31 augustus weten we allemaal (Of daarvoor )
pi_51456505
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 11:15 schreef BliksemSchigt het volgende:
Het is toch logisch dat je voor je eigen spelers zo veel mogelijk wil vangen en voor de spelers die je graag wil kopen zo weinig mogelijk wil uitgeven? Niets hypocriet aan hoor.

Dit keer wordt het wat harder via de pers gespeeld, omdat Ajax iets wil forceren. Spelers worden zo vaak informeel benaderd zonder dat de club er bij betrokken wordt of over dingen gepraat. Babel wist voor het eerste bod van Liverpool ook al van de belangstelling af. Sneijder was ook al een keer naar Valencia geweest. Alleen dit keer komt het allemaal in de pers.

Ajax heeft zich vorig jaar trouwens niet meer met Defour bemoeit nadat die naar de rechter was gestapt, dus ik denk dat dit echt alleen Kamp Suarez is.
Als Ajax hem alleen informeel benaderd heeft, hoe weet Suarez dan nu al hoeveel hij kan gaan verdienen. Dat iets logisch is zegt nog niet dat het niet hypocriet is. Flik dit van Geel, en de hel breekt los daar in Amsterdam.

Dat je spelers vraagt of ze eventueel interesse hebben is tot daaraan toe. Maar dat je gewoon de onderhandelingen start terwijl je van de andere club een keihard nee hebt gehoord, valt gewoon onder smerige wanpraktijken. Dat Ajax zich dan vorig jaar niet met Defour heeft bemoeid is allemaal heel mooi. Maar dat maakt ze hier niet minder fout.

Ik gunde het van Geel eigenlijk dat hij het maximale uit de transfer van Sneijder zou halen. Maar nu hoop ik dat Sneijder ook gewoon zoiets flikt. Al zie ik dat niet gebeuren, omdat Sneijder hoe vervelend ik hem ook vind wel respect voor Ajax heeft. Spelers als Suarez zou je gewoon als profclubs onder mekaar helemaal uit het profvoetbal moeten sluiten. Als je dit soort dingen toelaat, is een contract straks helemaal niks meer waard namelijk.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 11:28:48 #247
26251 Eilanden
pi_51456530
quote:
1 besloten heeft om nog een jaar te willen spelen voor Groningen en dan pas naar een club als bijvoorbeeld Ajax te gaan en 2 hij het in Groningen naar zijn zin heeft. Heeft veel vrienden met name Nevland en Silva.
Denk je nu echt dat als hij daar 4 of 5 keer zoveel kan verdienen, al die beloftes en uitspraken nog gelden? Als het bovendien niet waar zou zijn, dan zou zijn zaakwaarnemer het ook wel hebben tegengesproken en daar heb ik ook niets van gezien...
  zaterdag 14 juli 2007 @ 11:31:22 #248
126146 Garudo
Kaizo Konpaku
pi_51456566
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 11:28 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Denk je nu echt dat als hij daar 4 of 5 keer zoveel kan verdienen, al die beloftes en uitspraken nog gelden? Als het bovendien niet waar zou zijn, dan zou zijn zaakwaarnemer het ook wel hebben tegengesproken en daar heb ik ook niets van gezien...
Die zakenwaarnemer geeft helemaal niks om Suarez. Foncesca is maar op een ding uit en dat is de poen die hij uit Suarez kan persen, daar staat hij om bekend
  zaterdag 14 juli 2007 @ 11:32:06 #249
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_51456583
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 11:27 schreef Solstice het volgende:
Als Ajax hem alleen informeel benaderd heeft, hoe weet Suarez dan nu al hoeveel hij kan gaan verdienen. Dat iets logisch is zegt nog niet dat het niet hypocriet is. Flik dit van Geel, en de hel breekt los daar in Amsterdam.
Simpel, dat kan zelfs ik wel ongeveer inschatten, laat staan iemand die exact het salaris van Suarez weet. Gaat hij naar Ajax, verdient hij direct 1.2-1.5 miljoen euro.
quote:
Dat je spelers vraagt of ze eventueel interesse hebben is tot daaraan toe. Maar dat je gewoon de onderhandelingen start terwijl je van de andere club een keihard nee hebt gehoord, valt gewoon onder smerige wanpraktijken. Dat Ajax zich dan vorig jaar niet met Defour heeft bemoeid is allemaal heel mooi. Maar dat maakt ze hier niet minder fout.
Nogmaals, Ajax weet natuurlijk prima wat wel en wat niet mag volgens de FIFA-richtlijnen, en zal zich daar ook aan houden om een miljoenenboete te voorkomen.
quote:
Ik gunde het van Geel eigenlijk dat hij het maximale uit de transfer van Sneijder zou halen. Maar nu hoop ik dat Sneijder ook gewoon zoiets flikt. Al zie ik dat niet gebeuren, omdat Sneijder hoe vervelend ik hem ook vind wel respect voor Ajax heeft. Spelers als Suarez zou je gewoon als profclubs onder mekaar helemaal uit het profvoetbal moeten sluiten. Als je dit soort dingen toelaat, is een contract straks helemaal niks meer waard namelijk.
Zoals ik al zei, Sneijder baalde al dat hij voor 12 miljoen niet mocht vertrekken, en logischerwijze zal Van Geel wel tegen hem hebben gemeld wat wel een acceptabel bedrag zou zijn. Hoewel de zaken er voor Ajax anders voor staan (er is veel geld, en een belangrijk talent is vertrokken), denk ik niet dat het fair is om dat bedrag ineens te verhogen. Dus het zou me niets verbazen wanneer Sneijder een transfer af zal proberen te dwingen wanneer Van Geel zich niet aan zijn "woord" houdt.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 11:34:47 #250
26251 Eilanden
pi_51456635
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 11:31 schreef Garudo het volgende:

[..]

Die zakenwaarnemer geeft helemaal niks om Suarez. Foncesca is maar op een ding uit en dat is de poen die hij uit Suarez kan persen, daar staat hij om bekend
Het is nog altijd Suarez die al dan niet beslist om naar de arbitragecommissie te stappen hoor...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')