abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50182205
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 21:13 schreef Sleeve het volgende:

- alles schilderen --> heel veel werk, daarna is het wel mooi
- alleen de ergste muren schilderen --> minder werk, redelijk resultaat
- zo laten --> een jaar tegen deze muren aankijken

Mijn vriend en ik hebben deze week en volgende week nog vrij, dus we hebben er op zich wel tijd voor.... maar ik vind het ergens ook zonde als we het volgend jaar weer allemaal opnieuw moeten doen.....

Tja, een jaar kan kort duren en dan staan jullie weer te schilderen.
Duurt het te lang, dan ga je je ergeren.

Aan de andere kant : de zomer duurt (?) tot eind september en je zit in de tuin.
Dan beginnen de donkere dagen en zie je het bijna niet meer...

Je kunt ook een week vrij gebruiken voor (echt) vrij en te realiseren hoe snel het is gegaan en de hond vertroetelen en de omgeving verkennen.

Ben benieuwd wat jullie beslissen...
pi_50183523
Ik denk dat ik gewoon begin met het schilderen van de ergste muur. Als dit tegenvalt dan hou ik het gewoon bij die ene muur, valt het mee, dan verf ik muur voor muur totdat ik het moe ben....
We hebben ook nog één 'bakstenen' muur die nu dus rood over zwart geverfd is
Nu ik hier zit in het donker met een lampje erop ziet het er best OK uit, maar in het daglicht is het echt afschuwelijk
Het liefst zou ik de muur stucen en schilderen.... Misschien dat ik het als soort van 'testproject' ga gebruiken om te kijken of het mijn vriend en mij lukt om zelf een muur te stucen... (als het lukt scheelt het ons met de rest van de verbouwing een hoop centjes en anders weten we gewoon zeker dat we een professional in moeten schakelen..........)
pi_50184076
ik zou het ook overschilderen, zo een muurtje is zo weer geschilderd, is echt hetw erk niet, ben je in een dag kaar, anders blijf je je irriteren
pi_50184869
Ik irriteer me nogal snel, dus overschilderen is voor mij inderdaad de eerste keus. Mijn vriend irriteerd zich helemaal niet snel, dus die vind het een beetje onzin..... en zo worden de keuzes die je moet maken nòg moeilijker.....
Nu maar weer eens naar bed, morgen weer klussen!!!
pi_50264062
Zo, eindelijk even tijd om weer iets te typen hier. Mijn vriend is samen met een andere vriend met twee busjes de meeste van mijn meubels op aan het halen in Nijmegen. Het zal fijn zijn als de bank hier is en we eindelijk een kast hebben om spullen in te doen....

Deze week hebben we vooral de meest noodzakelijke dingen gedaan aan het huis:
- keuken schoongemaakt
- badkamer schoongemaakt
- alle andere kamers schoongemaakt
- ramen gewassen
- alles buiten schoongemaakt
- tuin in orde gemaakt

Het hele huisje ziet er nu dus weer netjes en opgeruimd uit en dat is wel zo fijn. Zo kunnen we tenminste ook relaxen als we moe zijn van het klussen....

Vandaag begin ik met het schilderen van de ergste muur, zo ga ik verder naar de muur die ik dan het ergste vind etc... totdat ik geen zin meer heb

De plannen voor de indeling zijn wel veranderd. De badkamer komt namelijk niet boven. We hadden namelijk een deel van het plafond eruit gesloopt in de gang zodat we konden zien hoe het zit met het plafond.
Blijkt dat ze met de renovatie het oude plafond gewoon hebben laten zitten. Ja ja, er zit zelfs nog leem en stro in ons plafond. Aangezien daar alle leidingen etc moeten komen hebben we besloten het niet te doen. Als we aan dat plafond beginnen moet het er namelijk in het hele huis uit en daar hebben we het geld en de tijd niet voor.....
De badkamer komt nu dus beneden in de 'berging' en daar komt dan dus geen extra WC. Waar nu de badkamer zit komt dan de keuken, dus dat blijft wel ongeveer hetzelfde... Jammer, maar ja, je kan niet alles hebben hè!
Dan ga ik nu maar eens beginnen met de eerste muur!
  zaterdag 9 juni 2007 @ 19:06:04 #106
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_50276470
Wat een domper. Ga je nog een nieuwe plattegrond maken om te laten zien hoe je het precies wil hebben?

Nou ja, in ieder geval veel "plezier" met het schilderen
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 9 juni 2007 @ 19:09:10 #107
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_50276541
Maak je ook weer eens wat foto'tjes sleeve?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_55616967
Ik heb nu serieus al twee keer een heel lang bericht getypt en het is elke keer weg. Hier mijn laatste poging.

Kort gezegd wilde ik jullie vertellen dat ik vanwege luiheid en een supertrage internetverbinding (T-mobile web-and-walk) het afgelopen half jaar niet heb gepost. Iedere keer als ik probeerde een topic hier te openen dan liep de computer vast (vooral vanwege de vele foto's in dit forum!) Zelf foto's posten was helemaal uitgesloten omdat de verbinding gewoon trager was dan de 'old school' inbelverbinding

Maar, dat wil uiteraard niet zeggen dat ik hier een half jaar niets heb zitten doen. Jammergenoeg is er wel minder gebeurd dan dat ik eigenlijk gepland had, maar als je elk weekend gaat stappen en een aantal weken op vakantie gaat blijft er niet veel tijd over om te klussen.....

Wat er in ieder geval gedaan is tot nu toe:
- schilderen van bijna alle muren in de wookamer
- schilderen van het plafond in de woonkamer
- wit schilderen van de rode keukenkastjes
- wit schilderen van de rode en paarse deuren
- schilderen bankjes, tafel, tafeltje, kastje etc.
- nieuw plat dak (laten doen)
- nieuw pannendak (deels laten doen, iemand nog 1500 dakpannen nodig???)
- kleine klusjes zoals kitten badrand, verhelpen mega-lekkage CV-ketel, verlegggen regenpijpen etc.
- schilderen donkergroene muren in de gang
- schilderen schroten in de gang

Wat er moet gebeuren op korte termijn:
- nieuw plafond in gang
- muurkast maken in gang
- spullen weggooien die ik na een half jaar nog steeds niet heb uitgepakt
- leegmaken van de 'extra' kamer boven zodat daar begonnen kan worden met het maken van een badkamer

Wat er moet gebeuren op lange termijn:
- nieuwe badkamer maken
- nieuwe keuken maken waar nu de badkamer/keuken is
- nieuwe WC maken in berging
- woonkamer helemaal mooi maken (nieuwe wandcontactdozen, behang eraf, stukken, schilderen, nieuwe vloer etc.)
- dakterras maken

Zoals jullie zien, nog genoeg te doen. Dit neemt niet weg dat ik hardstikke blij ben met de huidige staat van mijn huisje! Morgen zal ik foto's maken zodat jullie de vorderingen kunnen zien....

Hopelijk wordt mijn bericht nu wel gepost!
pi_55620569
Ja, leuk daar is het topic weer van toeval en leuk huis met vreemde indeling.

Ach en dan eens foto's : dat vinden wij toch het allerleukst.
Welke kleuren zijn het geworden, welke klussen en klusblunders.
Heeft de hond al een opvolger ? En so on ...
pi_55627684
De hond is er gelukkig nog steeds! Hij is inmiddels al 12, maar het gaat nog steeds allemaal goed...

In de woonkamer hebben we twee rode muren (die waren al zo en dat vonden we gelukkig allebei wel OK). De muren die ik geschilderd heb heb ik allemaal wit geschilderd, niet spierwit, maar een zelf gemengd net niet wit.

Dingen die ik in ieder geval inmiddels geleerd heb is dat ik schilderen eigenlijk niet echt leuk vind....hahaha...
Verder zal ik nooit meer schilderen met een slechte kwast, voor een paar euro meer een goede kwast kopen scheelt gewoon zoveel in resultaat en schildergemak!

Blunders heb ik eigenlijk niet echt gemaakt, tenminste niet dat ik me zo herinner.

De foto's zal ik zo maken voor zover dat gaat nu het alweer donker is. Na het posten van mijn berichtje van gisteren is mijn computer volledig gecrashed. Uiteindelijk kon ik niets anders doen dan de herstelcd erin.... alle foto's waren gelukkig net op een cd gebrand. Nu dus even zoeken waar die is. En even opnieuw het programma voor mijn digitale camera installeren!
  † In Memoriam † zaterdag 29 december 2007 @ 19:32:34 #111
37843 lady-wrb
kortaf
pi_55630434
o wat fijn dat de hond er nog is
is hij helemaal tumorvrij?

* lady-wrb is benieuwd naar foto's
pi_55631520
Voor zover ik weet wel! Het was een tumor van 15 bij 20 centimer en die kunnen ze natuurlijk niet milimeter voor milimeter onderzoeken op eventuele kwaadaardige cellen. Ze hebben de meest 'verdachte' plekken onderzocht en daar niets kwaadaardigs kunnen vinden gelukkig. De kans is dus groot dat het om een goedaardig gezwel ging, maar zekerheid konden ze niet geven.
Dit was al de vierde keer dat mijn hond in levensgevaar was... en dat allemaal op z'n oude dag...

Ik heb eindelijk de computer weer helemaal in orde na de crash (downloaden van Service Pack van Microsoft is niet aan te raden met een web-and-walk kaart...). Tijdens het eten koken heb ik nieuwe foto's gemaakt en deze ga ik NU op de computer zetten. Het wordt nog wel even zoeken naar de oude situatie foto's want ik ben dus alles wat op de computer stond kwijt door de crash

Nog even wachten, maar het gaat vandaag zeker nog lukken!
pi_55634310
Hier de eerste fotoreportage 'toen en nu' van de badkamer:

Foto's van de makelaar:

Badkamer nu:

[ Bericht 39% gewijzigd door Sleeve op 29-12-2007 21:46:52 ]
pi_55634464
yuppie --> kruisjes, die heb je nodig om tegels te zetten.
pi_55634535
Ja, ik had het zelf ook al gezien...

Het zit niet mee vandaag, maar ik heb mijn foto's nu geupload bij photobucket en hoop dat ik het kan herstellen!
pi_55634617
pfff....het is gelukt...
pi_55634936
En hier de fotoreportage van de 'eetkamer toen en nu':

Foto's van de makelaar:

En hoe het nu is:

pi_55635260
En hier dan de foto's van de keuken met de eerste echte veranderingen. Over een jaar hopen we eindelijk aan de echte verbouwing te kunnen beginnen, dus dit is alleen maar een 'low-budget opknapprojectje' geweest om de boel een beetje mooier te maken.....

Oude situatie:

Nieuwe situatie:

pi_55635532
Ik vind de badkamer behoorlijk tof eigenlijk .
pi_55635786
And last but not least, de woonkamer:

Helaas maar één foto van de makelaar:

En dan de woonkamer nu:

pi_55635925
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 22:13 schreef MLI het volgende:
Ik vind de badkamer behoorlijk tof eigenlijk .
Het is totaal niet mijn smaak, maar in principe is er niets mis mee. Ik hou gewoon zelf niet zo van tegels met marmer motief en kranen met goud...

Verder vind ik het jammer dat we op andere plaatsen in het huis ruimte over hebben (al staat dat nu dus vol met dozen met spullen die ik het afgelopen half jaar niet heb gemist.....). Ik zou graag een kast ofzo in de badkamer willen hebben voor handdoeken, shampoo, haarspulletjes, make-up etc. Vandaar dat we de badkamer gaan verplaatsen en ook omdat het nu gewoon niet onze smaak is.
  zondag 30 december 2007 @ 13:10:46 #122
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_55649659
Ik vind het al aardig tof geworden!
De badkamer vind ik ook niet echt superstorend, en de keuken kan toch best een tijdje zo?

Wij zitten binnenkort in een soortgelijke situatie, 1 februari verhuizen we naar een totaal-niet-standaard-huis waar we van alles aan willen veranderen. Niet alles met evenveel spoed, want het is een leuk huis zoals het nu is. Verder kunnen we niet echt kiezen waarmee we dan willen beginnen.

We gaan het waarschijnlijk net zo doen als jullie: erin trekken, een aantal dingen optisch verbeteren, en eerst maar eens een tijdje wonen. Men zegt vaak dat je de beste, en meest praktische, ideeën pas krijgt als je er al een tijdje woont.
... ♥ ik mis je ♥
  † In Memoriam † zondag 30 december 2007 @ 14:50:42 #123
37843 lady-wrb
kortaf
pi_55653252
he, heb je het spijkertje van het schilderij gerecycled?

mooi geworden hoor, en die keuken is voor zo lang het duurt toch prima?
pi_55654572
Op zich is de keuken inderdaad wel te doen. Alleen is het aanrecht zodanig laag dat zelf ik met mijn 1.69m nog last van mijn rug krijg! De afzuigkap zit dus ook heel laag waardoor je tijdens het koken door het glas van de afzuigkap heen moet kijken om je eten te kunnen zien...hahaha...

Maar, ik ben redelijk blij met hoe het er nu uitziet. Daarom hebben we er ook voor gekozen om er eerst te wonen en dan pas te verbouwen. Het is tenslotte allemaal functioneel en met een beetje verf hier en daar hebben we het ook nog eens leuk kunnen maken...

Bovendien kom je er als je er woont pas achter wat allemaal praktisch is. Onze ideeën zijn al behoorlijk veranderd sinds we er wonen. Wat dat betreft kan ik iedereen aanraden om eerst een tijdje in het huis te wonen voordat je begint met rigoreus verbouwen! Wat wel jammer is is dat we binnen een jaar gebruik moeten van ons bouwdepot, vandaar dat er toch wel een beetje druk achter zit!
pi_55733430
Zo maak je allemaal plannen en dan ineens veranderen ze weer!

Na de aanschaf van het bed is wel even ons budget op, dus het zal allemaal heel low-budget moeten gebeuren. Eigenlijk wil ik graag op 1 muur / schuin dak van dat zwarte behang (mat zwart met glanzend zwart motief). Maar nu heb ik ergens gelezen dat het beter is niet over gipsplaat heen te behangen.

Wat kan ik nu het beste doen? Zwart schilderen en er zelf een glanzend motief op hobbiën, of toch behangen, of iets met de gipsplaten doen zodat ik er wel overheen kan behangen???

Hier trouwens een foto van het geweldige bed:

hmmm.. ik krijg zelf in ieder geen foto te zien (ook geen kruisje ofzo...) dus hier ook nog de link naar het bed:
Het bed

Heeft iemand nog tips over het bovenstaande?

[ Bericht 3% gewijzigd door Sleeve op 04-01-2008 19:09:29 ]
  woensdag 2 januari 2008 @ 22:59:47 #126
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_55733803
dat is niet heel duur voor een nieuw bed. wat was je in totaal kwijt?
pi_55733931
Die prijs die erbij staat is alleen voor de ombouw (dus geen bodem + matras). Bovendien had je voor die prijs de goedkoopste en dus niet zo'n mooie stof. Wij wilden graag het bed zoals het ook op de foto staat, dan koste de 160 - 200 uiteindelijk 1100 euro....
Dat geld hadden we jammergenoeg niet, en toen zag ik het bed ineens op marktplaats staan, daar hebben we het dus uiteindelijk, nog zo goed als nieuw, voor 475 kunnen kopen!
Eigenlijk hadden we het geld er niet voor, en we hebben nu dus ook nog geen passende bodem en matras, maar deze kans konden we natuurlijk niet laten lopen.
pi_55749468
dat heb je dan toch mooi gedaan via marktplaats ? ik zie alleen het bed niet staan
ik vind het erg egzellig en knus uitzien, met de keuken is ook niets mis
leuk huis Sleeve
  donderdag 3 januari 2008 @ 17:47:03 #129
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55750278
Ziet er gezellig uit, mooie kleur rood!
pi_55751979
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 17:11 schreef Charisma het volgende:
dat heb je dan toch mooi gedaan via marktplaats ? ik zie alleen het bed niet staan
ik vind het erg egzellig en knus uitzien, met de keuken is ook niets mis
leuk huis Sleeve
Dank je! Je kan het bed zien als je op de link klikt als het goed is, de foto plaatsen lukte mij om de een of andere reden niet.
pi_55752092
hmm, mag ik een tip geven? Ik vind de trap geen storend element maar wel zeer opvallend. Daar zou je met een verfje echt iets supermoois van kunnen maken. Ofwel de opvallende kant op, ofwel de minder opvallende kant op.
pi_55752310
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 19:05 schreef MLI het volgende:
hmm, mag ik een tip geven? Ik vind de trap geen storend element maar wel zeer opvallend. Daar zou je met een verfje echt iets supermoois van kunnen maken. Ofwel de opvallende kant op, ofwel de minder opvallende kant op.
Die trap ga ik zeker ook nog schilderen hoor! Waarschijnlijk helemaal wit. Maar aangezien we hopelijk op korte termijn boven een badkamer gaan maken wil ik daar nog even mee wachten. Er zal dan namelijk behoorlijk wat materiaal en bouwvakkers via die trap naar boven moeten..... en het zou jammer zijn als mijn verse laklaagje daardoor beschadigd! Ik kan zelf eigenlijk echt niet wachten om er mee te beginnen, maar het is handiger om het in de goede volgorde te doen!
pi_55778063
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 22:46 schreef Sleeve het volgende:
Zo maak je allemaal plannen en dan ineens veranderen ze weer!

Na de aanschaf van het bed is wel even ons budget op, dus het zal allemaal heel low-budget moeten gebeuren. Eigenlijk wil ik graag op 1 muur / schuin dak van dat zwarte behang (mat zwart met glanzend zwart motief). Maar nu heb ik ergens gelezen dat het beter is niet over gipsplaat heen te behangen.

Wat kan ik nu het beste doen? Zwart schilderen en er zelf een glanzend motief op hobbiën, of toch behangen, of iets met de gipsplaten doen zodat ik er wel overheen kan behangen???

Hier trouwens een foto van het geweldige bed:

[ afbeelding ]

hmmm.. ik krijg zelf in ieder geen foto te zien (ook geen kruisje ofzo...) dus hier ook nog de link naar het bed:
Het bed
Heeft iemand nog tips over het bovenstaande?
  vrijdag 4 januari 2008 @ 20:00:12 #134
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_55779206
ik heb gewoon over gipsplaat heen behangen hoor. Het is niet helemaal strak zoals bij een vers gestucte muur maar ja, een huis is ook nooit recht
pi_55779309
Het ging er volgens mij ook niet om of het recht was of niet, het ging er over dat je behang bijna niet meer kan verwijderen van gipsplaat of zoiets. Ik weet het niet meer precies omdat het al een tijd geleden is dat ik het gelezen heb... Ik zal er eens op googelen.
Ik zou het namelijk wel vervelend vinden als ik ooit iets anders wil en niet meer het behang kan verwijderen, zeker omdat in een behang met motief ook vaak 'structuur' zit.
pi_55809054
Ik google en vind gewoon het antwoord hier op FOK!: HOE? behang verwijderen van gipsplaten muur....

Als ik het zo lees gaat het eraf halen van het behang, mocht ik dat ooit in de toekomst willen doen, geen pretje worden.... Er zit wel een behoorlijke laag latex over de gipsplaten, dus wellicht dat dat het makkelijker maakt! Ik denk dat ik het toch gewoon ga doen omdat ik:

• Mijn laatste extra centjes vandaag heb uitgegeven aan een lattenbodem en nieuw matras

• Het simpelweg het snelst en het makkelijkst is...

Weet iemand ondertussen héél toevallig nog een winkel waar ik op dit moment zwart behang kan krijgen met een leuk motief (mag zowel matzwart behang zijn met glanzend motief als zwart behang met bijvoorbeel een zilver motief) voor een zéér aantrekkelijke prijs. Ik hoop dat ik vanwege de uitverkoop ergens iets voor een leuk prijsje kan krijgen, dus kom je iets tegen laat het me weten!

[ Bericht 4% gewijzigd door Sleeve op 06-01-2008 10:46:43 ]
  •   zondag 6 januari 2008 @ 01:05:45 #137
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_55814300
    quote:
    Op zaterdag 5 januari 2008 22:22 schreef Sleeve het volgende:
    Ik google en vind gewoon het antwoord hier op FOK!: [url=http://forum.fok.nl/topic/805528[/url]

Als ik het zo lees gaat het eraf halen van het behang, mocht ik dat ooit in de toekomst willen doen, geen pretje worden.... Er zit wel een behoorlijke laag latex over de gipsplaten, dus wellicht dat dat het makkelijker maakt! Ik denk dat ik het toch gewoon ga doen omdat ik:

• Mijn laatste extra centjes vandaag heb uitgegeven aan een lattenbodem en nieuw matras

• Het simpelweg het snelst en het makkelijkst is...

Weet iemand ondertussen héél toevallig nog een winkel waar ik op dit moment zwart behang kan krijgen met een leuk motief (mag zowel matzwart behang zijn met glanzend motief als zwart behang met bijvoorbeel een zilver motief) voor een zéér aantrekkelijke prijs. Ik hoop dat ik vanwege de uitverkoop ergens iets voor een leuk prijsje kan krijgen, dus kom je iets tegen laat het me weten!
  • Volgens mij hebben zelfs de bouwmarkten tegenwoordig hip behang. En regelmatig allerlei aanbiedingen. ik zou er een paar afgaan!
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_55818400
    Ik ben inderdaad al naar de Gamma en Praxis geweest, maar jammergenoeg geen aanbiedingen voor het behang dat ik wil... De prijs was tussen de 20 en 30 euro per rol, niet extreem duur, maar ik hoop toch nog even op iets goedkopers.
    Bij de kwantum had ik ook al heel goedkoop behang gevonden, maar niet zwart.

Het heeft verder ook geen haast (al wil ik er natuurlijk wel het liefst zo snel mogelijk aan beginnen!), dus ik heb de tijd om even te zoeken.

Vandaag ga ik eerst verder met de gang. Het plafond (houten schrootjes) moet nog verder geschilderd worden en ik moet ongeveer 10 nieuwe schrootjes plaatsen...

[ Bericht 0% gewijzigd door Sleeve op 06-01-2008 12:09:25 ]
      zondag 6 januari 2008 @ 12:08:24 #139
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_55819570
    Als je het geduld kan opbrengen, kun je het beste wachten op de volgende behang-aktie bij de bouwmarkten. Maar ja, tegen die tijd heb je misschien al genoeg gespaard voor een duurdere optie.
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_55819644
    quote:
    Op donderdag 3 januari 2008 19:13 schreef Sleeve het volgende:

[..]

Die trap ga ik zeker ook nog schilderen hoor! Waarschijnlijk helemaal wit. Maar aangezien we hopelijk op korte termijn boven een badkamer gaan maken wil ik daar nog even mee wachten. Er zal dan namelijk behoorlijk wat materiaal en bouwvakkers via die trap naar boven moeten..... en het zou jammer zijn als mijn verse laklaagje daardoor beschadigd! Ik kan zelf eigenlijk echt niet wachten om er mee te beginnen, maar het is handiger om het in de goede volgorde te doen!
    Maar ik dacht gelezen te hebben dat de badkamer niet boven kon. Wat is er dan veranderd dat het nu wel weer kan?
    Ik vind de indeling van floorplanner trouwens heel ZOveel open ruimtes
    pi_55822417
    In eerste instantie wilden we de badkamer boven hebben. Toen kwamen we er achter dat ze tijdens de renovatie van dit huis het oude plafond uit 1900 gewoon hebben laten zitten. Tussen het huidige plafond en de vloer van de bovenverdieping zit dus nog een 'extra ruimte' die opgevuld is met stro, takken, leem en weet ik veel wat nog meer. Omdat dit zoveel extra werk met zich mee brengt om dit eruit te halen wilden we er eerst niet aan beginnen.
    Maar, nu gaan we toch maar kijken of we het misschien evengoed kunnen doen en dit oude plafond kunnen laten zitten of anders via bovenaf alles eruit halen zodat we niet het plafond in de woonkamer hoeven te slopen. Het zal flink wat extra werk zijn, waar we niet op hadden gerekend, maar hopelijk is het het allemaal wel waard achteraf.
    We moeten trouwens nog wel laten berekenen of de houten balken stevig genoeg zijn om de vloer te dragen..... anders moeten we daar ook nog wat aan gaan doen!
      woensdag 16 januari 2008 @ 19:42:48 #142
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_56081632
    Heb je nog wat kunnen doen? Of ligt het even stil?
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_56081886
    quote:
    Op woensdag 16 januari 2008 19:42 schreef phluphy het volgende:
    Heb je nog wat kunnen doen? Of ligt het even stil?
    Ik ben vorige week ziek geweest, een flinke griep, dus toen niets gedaan.

Wel heb ik inmiddels alle spullen uitgezocht die nog in dozen zaten sinds de verhuizing. Daar zat toch nog wel het een en ander bij dat ik moet bewaren zoals papieren, oude brieven, extreem veel foto's etc. Maar ook een hele berg rommel die gewoon weg kan.
    Nu moet mijn vriend dit ook nog met zijn spullen doen en dan kan alles naar de stort!

We hebben wel geen auto met trekhaak meer, dus dat is wel lastig.... dan breng je het niet zo eventjes weg.

Daarna kunnen we beginnen met de hele kamer 'kaal' te maken, vinyl eruit halen, gipsplaten weghalen etc. Ik ben benieuwd wat we dan weer aan verassingen tegen gaan komen....

Verder heb ik niet meer in de gang gewerkt omdat het in het weekend steeds mooi weer was en ik dus van die gelegenheid gebruik heb gemaakt om in de tuin te werken....

Aankomend weekend gaat er ook weer niets van komen want volgende week gaan we op vakantie dus moet ik dit weekend de dieren weg brengen en nog wat dingetjes regelen.

Al met al dus geen goede 'klus'maand, maar dat is ook niet erg. We hebben geen haast, dus we doen lekker relaxed
      woensdag 16 januari 2008 @ 19:54:44 #144
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_56082030
    Ach, er komen nog 11 maanden dit jaar.

Ik hoop dat het meevalt, de verrassingen die je gaat tegenkomen in de woonkamer!
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_56087333
    quote:
    Op woensdag 16 januari 2008 19:54 schreef phluphy het volgende:
    Ach, er komen nog 11 maanden dit jaar.

Ik hoop dat het meevalt, de verrassingen die je gaat tegenkomen in de woonkamer!
    Met zo'n oud huis weet je eigenlijk wel van te voren dat je verassingen kan verwachten... Toen we gingen kijken naar dit huis werd ons door de makelaar verteld dat het huis volledig gerenoveerd was... tja, dat is het ook, maar vraag niet hóe.
    Het is gewoon zo gedaan dat het er mooi uitziet... dus een gipsplaat hier en daar en er overheen stuken en dan ziet het er inderdaad netjes uit. Maar haal je dan dat gipsplaatje weg, dan kan je dus een hele puinbende tegen....
    Soms is dat vervelend, maar aan de andere kant hebben die dingen ook hun charme.
    Gelukkig zijn mijn vriend en ik allebei behoorlijk relaxed en raken we niet zo snel in de stress. We willen hier de aankomende 20 jaar wel blijven wonen, dus haast hebben we niet...
    pi_56911581
    Hier weer een kleine update!

Morgen gaat er weer serieuze actie ondernomen worden. Eindelijk ben ik weer een weekend thuis, dus we gaan eerst naar Carpetland om te kijken voor zwarte vloerbedekking voor in de slaapkamer.
    We hebben nu namelijk wel een heel mooi oranje bed, maar dat past niet echt bij onze rode vloerbedekking....
    Dan wil ik ook meteen gaan kijken bij de Gamma voor behang want die geven deze volgens de folder 30% korting op behang deze week...
    Verder heeft mijn vriend beloofd me eindelijk te helpen met het plafond in de gang maken zodat ik verder kan gaan met schilderen....
    Hopelijk morgen dus al een update met foto's

Heeft iemand nog een goedkope vloerbedekking tip? Ik ben al bij de leenbakker, kwantum en een dure vloerbedekking winkel geweest maar nog niets moois betaalbaars gevonden.
    pi_56911960
    quote:
    Op vrijdag 22 februari 2008 19:00 schreef Sleeve het volgende:
    Heeft iemand nog een goedkope vloerbedekking tip? Ik ben al bij de leenbakker, kwantum en een dure vloerbedekking winkel geweest maar nog niets moois betaalbaars gevonden.

Heb je al op MP gekeken?
    pi_56912059
    Ik kijk al sinds december op marktplaats, maar helaas, niets gevonden.
    Het is òf niet wat ik zoek, òf het is aan de andere kant van Nederland (en dat is nogal snel als je in Roermond woont.....).

Dus morgen hopen we iets te vinden bij Carpetland. Volgens de website hebben ze morgen een extra kortingsactie....
      vrijdag 22 februari 2008 @ 20:45:27 #149
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_56913898
    Volgens mij hebben ze bij Kwantum ook vloerbedekking. Ik zie net dat je daar al geweest bent... Dan lijkt Carpetland me inderdaad de beste optie.

Succes ermee, fijn dat er weer wat gebeurd!
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_56914239
    quote:
    Op vrijdag 22 februari 2008 20:45 schreef phluphy het volgende:
    Volgens mij hebben ze bij Kwantum ook vloerbedekking. Ik zie net dat je daar al geweest bent... Dan lijkt Carpetland me inderdaad de beste optie.

Succes ermee, fijn dat er weer wat gebeurd!
    Ik ben zelf ook blij dat er weer wat gaat gebeuren.
    Ik moet wel zeggen dat ik het behoorlijk onderschat heb. Allebei 40 uur werken (ook nog op verschillende tijden, ik overdag en mijn vriend 's avonds + in het weekend) en dan daarnaast nog proberen tijd voor elkaar te maken en te klussen aan je huis.....
    En om nu elke keer als we eindelijk een hele dag samen hebben deze klussend of in een woonwinkel door te brengen zie ik ook niet zitten.....
    Maar ik heb zoveel leuke plannen en wil ze wel graag eindelijk tot uitvoer brengen!!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')