Voor dat laatste kun je heel goed bij een bouwkundig bureau terecht; of een aannemer een kijkje laten komen nemenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:46 schreef Sleeve het volgende:
Nog 6 nachtjes slapen en dan krijgen we de sleutel!!!![]()
Echt ver gevorderd ben ik nog niet met het inpakken. Alle boeken, tijdschriften, DVD's, vazen, kandelaars en frutsels zijn ingepakt. Hopelijk vind ik vandaag de moed te beginnen met het gereedschap en wie weet nog een begin met de keuken..... Ik ben nog nooit zo lui geweest als de afgelopen week..hahaha.. inpakken is zeker NIET MIJN DING![]()
Bovendien ben ik druk met verbouwingsvoorbereidingen. Als eerste willen we het dak aanpakken. Na ongeveer 1000 verschillende adviezen zie ik door de bomen het bos niet meer. En omdat nog steeds niemand mij in duidelijke Jip en Janneke taal heeft kunnen uitleggen wat de gordingen, kepers etc zijn en hoe we het beste het dak kunnen verbeteren heb ik besloten een dakdekkersbedrijf in te schakelen. Ik weet natuurlijk wel dat ik zo een hoop geld over de balk smijt aangezien mijn vriend samen met zijn vrienden best een hoop zelf kan doen..... Volgende week woensdag komen ze om de boel te bekijken en een offerte op te maken...
We willen ook één van de slaapkamers op de bovenverdieping omtoveren tot badkamer. De constructie van de vloer van de verdieping ziet er vrij stevig uit, maar hoe weet ik nu of het stevig genoeg is om een badkamer te kunnen dragen? Naar wie of wat zou ik toe kunnen stappen voor advies hierover? Bovendien willen we ook een deel van een draagmuur weghalen. Ik begrijp dat dit dan mbv een balk ondersteund moet worden, maar waar kan ik advies krijgen over hoe we dit aan moeten pakken?
Ik ga maar weer verder met inpakkenals iemand tips heeft voor het bovenstaande hoor ik het graag!!!
Dat die C1000 ook op zondag open is, is voor ons echt een uitkomst. We hebben er nu al vaak gebruik van gemaakt als we in het weekend even langs 'ons huisje' reden...quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:40 schreef Koningin het volgende:
Die buurt is inderdaad goed in Maasniel. Lekker centraal.
De C1000 is ook op zondag open, erg fijn.
Ik kom uit de buurt, dorp dichtbij (St. Odiliënberg).quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:43 schreef Sleeve het volgende:
[..]
Dat die C1000 ook op zondag open is, is voor ons echt een uitkomst. We hebben er nu al vaak gebruik van gemaakt als we in het weekend even langs 'ons huisje' reden...
Kom jij zelf ook uit Roermond, of uit de buurt?
Daar ben ik weleens doorheen gereden... al zou ik het nu niet meer terug kunnen vindenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:18 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ik kom uit de buurt, dorp dichtbij (St. Odiliënberg).
Ik heb ook nog een leuk vrijstaand huis te koop, maar helaas.... jullie keuze is al gemaakt....
Het is een klein vrijstaand huis, erg leuk.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:56 schreef Sleeve het volgende:
[..]
Daar ben ik weleens doorheen gereden... al zou ik het nu niet meer terug kunnen vinden![]()
Een vrijstaand huis ligt denk ik ook wel een beetje boven ons budget... waar ga je heen verhuizen?
Nee... het is HALFvrijstaandquote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:20 schreef Solingjan het volgende:
Ik had toch al aangeboden om een langs te komen.
Vergis je niet, hoeveel je zelf kunt................... Achteraf zeg je was dat nou zo moeilijk.
En vrijstaand huis??? Dat van jullie is toch een vrijstaand huis.
Nu ben ik wel nieuwsgierig, staat het huis ergens op internet?quote:Op woensdag 30 mei 2007 09:13 schreef Koningin het volgende:
[..]
Het is een klein vrijstaand huis, erg leuk.
Wij gaan naar een ander huis, maar wel in hetzelfde dorp.
Ja, o.a. op de site van onze makelaar: www.jackfrenken.nl (mag ik dat hier plaatsen??)quote:Op woensdag 30 mei 2007 09:21 schreef Sleeve het volgende:
Nu ben ik wel nieuwsgierig, staat het huis ergens op internet?
Wat vind je zo apart aan de indeling?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:31 schreef wonderer het volgende:
De indeling vind ik erg apart, ben benieuwd hoe dat in de praktijk gaat werken.
Dat vind ik superlief van jequote:Op zaterdag 2 juni 2007 22:44 schreef Solingjan het volgende:
Zal ik maandag dan eens even langs komen????
Sterkte ermee dan!quote:Op zaterdag 2 juni 2007 22:50 schreef Sleeve het volgende:
[..]
Dat vind ik superlief van je, maar vanwege al het gedoe met de hond ben ik op dit moment even helemaal niet met het huis bezig.
We gaan maandagochtend naar de notaris en moeten dan in de middag naar de dierenarts.
Dinsdag moet de hond om 9.00 uur bij de dierenarts zijn, en ik om 9.45 uur in Nijmegen om een WW-uitkering aan te vragen![]()
Alles dat extra komt is me even teveel nu... Rocky (mijn hond) is mijn grootste vriend en ex-collega (hij was mijn diensthond toen ik nog hondengeleider was) en ik denk dat ik de avond voor zijn operatie wel een beetje van slag zal zijn...![]()
Als Rocky dinsdagavond weer fijn bij mij thuis is, dan ga ik weer nieuwe plannen maken voor het huis...
Dat de WC in de keuken zit, zeg maar, en de badkamer voor het dakterras. Niet echt standaardquote:Op zaterdag 2 juni 2007 20:47 schreef Sleeve het volgende:
[..]
Wat vind je zo apart aan de indeling?
Het is geen standaard eengezinswoning inderdaad, dus de indeling zal ook nooit 'standaard' zijn, maar dat is ook net wat mijn vriend en ik leuk vinden! Wat ook heel apart is aan het huis is dat de tuin aan de zijkant zit en dus niet aan de achterkant zoals bij de meeste huizen...
Zelf weet je gewoon niet beter.quote:Op zondag 3 juni 2007 09:41 schreef Sleeve het volgende:
Dat die WC-deur uitkomt in de keuken dat weet ik nog niet zeker. Op dit moment zit daar nog geen WC, dus we kunnen de deur ook uit laten komen in de berging. We konden ook de WC in het halletje maken waar nu de grote kast zit (daar zit namelijk ook een afvoer van de riolering) maar dan had ik weer zo het idee dat ik midden in de kamer naar de WC moet gaan en dat vind ik weer niets!
Mijn vriend en ik gaan gewoon naar de WC met de deur open en ons maakt dat niets uit, maar toch vind ik 'midden in de woonkamer' een raar idee.quote:Op zondag 3 juni 2007 17:50 schreef AnneX het volgende:
[..]
Zelf weet je gewoon niet beter.
Alleen bezoek kan daar moeite mee hebben!
* + * wonen ook in atypisch huis
Dan kun je de muur van het toilet ook gebruiken om een kast of zo tegenaan te zetten, anders mis je best veel ruimte, met twee deuren naast elkaar... denk ik. Plattegronden zijn best irritantquote:Op zondag 3 juni 2007 23:11 schreef Sleeve het volgende:
[..]
Mijn vriend en ik gaan gewoon naar de WC met de deur open en ons maakt dat niets uit, maar toch vind ik 'midden in de woonkamer' een raar idee.
De keuken wordt echt gigantisch, dus het is niet zo dat de WC midden in de keuken zit (wat ik ook weer raar zou vinden). Maar misschien moeten we serieus overwegen de deur in de berging te maken... eigenlijk zou dat geen probleem zijn... de ruimte is er.
Moah. Heel rare misschien (ken jullie verder niet qua leeftijd ofzo) maar stél dat er 'uitbreiding' aan komt, er is maar 1 slaapkamer? Weliswaar vrij veel bergruimte, maar in vergelijking met de huidige situatie en de nieuwe is de keuken wel huge! Net als de badkamer. Daarom snap ik het idee en de opmerking 'rare indeling' wel.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 20:47 schreef Sleeve het volgende:
[..]
Wat vind je zo apart aan de indeling?
Het is geen standaard eengezinswoning inderdaad, dus de indeling zal ook nooit 'standaard' zijn, maar dat is ook net wat mijn vriend en ik leuk vinden! Wat ook heel apart is aan het huis is dat de tuin aan de zijkant zit en dus niet aan de achterkant zoals bij de meeste huizen...
Lees even terug, ze willen geen kinderen. Denk even verder dan de geijkte kadersquote:Op zondag 3 juni 2007 23:49 schreef Renesite het volgende:
[..]
Moah. Heel rare misschien (ken jullie verder niet qua leeftijd ofzo) maar stél dat er 'uitbreiding' aan komt, er is maar 1 slaapkamer? Weliswaar vrij veel bergruimte, maar in vergelijking met de huidige situatie en de nieuwe is de keuken wel huge! Net als de badkamer. Daarom snap ik het idee en de opmerking 'rare indeling' wel.
De trapopgang zit in feite verkeerd. Die moet in het midden zitten!
Apart huis, maar vást mooi, en als jullie met z'n 2en zitten een zéééééé van ruimte. Inderdaad![]()
Ik wou het net aanpassen. Je bent me voorquote:Op zondag 3 juni 2007 23:51 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Lees even terug, ze willen geen kinderen. Denk even verder dan de geijkte kaders![]()
Heerlijk juist, om een ruimte compleet aan te passen aan je eigen wensen. Dát is wonen en zo is dat bedoeld![]()
quote:Op zondag 3 juni 2007 23:52 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik wou het net aanpassen. Je bent me voor!
En jullie hebben groot gelijk.quote:[quote]Op maandag 4 juni 2007 00:10 schreef Sleeve het volgende:
Dat is dus ook één van de redenen waarom we geen standaard eengezinsblokkendoos wilden. Te weinig mogelijkheden om er iets van te maken dat voor ons tweeën perfect is....
We willen graag ruimte in de breedte en niet in de hoogte...
Als je kinderen wilt, dan wil je meestal ook graag een 'andere' indeling.
Wij willen geen kinderen, verder willen we ook geen 'logeerkamer' waar nooit iemand gebruik van maakt. We willen gewoon graag een huis waar WIJ lekker in kunnen wonen!!! Beiden vinden we een badkamer om te relaxen héél belangrijk, samen in bad, samen douchen. We koken ook graag samen, dus een grote keuken is dan ook handig...
Hondje komt eerst. Het huis is al van jullie. Concentreer je maar even op de operatie. Die gaat vast prima en dan wordt het feestquote:Eigenlijk zou ik nu natuurlijk netjes in mijn bedje moeten liggen, morgen om 10.00 uur moeten we naar het huis, om 11.00 uur naar de notaris...
Maar ik kan niet slapen!!!! Teveel spanning voor het huis en de operatie van de hond.....
Morgen hebben we al gewoon feest hoor!quote:Op maandag 4 juni 2007 00:16 schreef Duderinnetje het volgende:
Hondje komt eerst. Het huis is al van jullie. Concentreer je maar even op de operatie. Die gaat vast prima en dan wordt het feest![]()
Inderdaad! Ook nadat we het huis gekocht hebben ben ik nog op alle internetsites blijven zoeken naar huizen, maar ben niets tegengekomen dat ook maar enigszins dicht in de buurt van onze eisen kwam. Dit is het eerste huis dat we zagen en direct het beste.quote:Op maandag 4 juni 2007 00:16 schreef Renesite het volgende:
Zoals Duderin zei, dit huis is dan perfect voor jullieAlles lekker ruim, rustig, je vind niet gauw een 2e van dit soort huizen, ruimte voor de motors. Perfect
!
Succes met alles!
Blij dat de operatie goed is verlopen en wat een leuke eerste nacht hebben jullie gehad zo samenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:28 schreef Sleeve het volgende:
Hier even snel een berichtje!
De operatie van de hond is goed verlopen, hij is alweer thuis! Hij is nog wel erg sloom en heeft volgens mij best veel pijn, maar hopelijk gaat het snel beter.
Dit berichtje zit ik nu te typen in ons nieuwe huisje. Hier even een snel verslagje van onze 'verhuizing':
- 6.30 uur opstaan en bus volladen met dozen en alles wat we direct nodig hebben
- 10.00 uur met de makelaar rondje door huis lopen (ondertussen vast alle dozen in de garage gezet!)
- 11.00 uur notaris
- 11.30 uur gezellig samen een broodje eten
- 12.30 uur in ons nieuwe huis beginnen met schoonmaken keuken
- 14.00 uur naar de dierenarts met de hond
- 16.30 uur verder met schoonmaken keuken
- 20.00 uur Chinees halen!!
We waren zoooooo moe gisteren, lekker met z'n tweeën en de hond op een matras in de woonkamer geslapen. Open haard meteen aan, champagne erbij...
Toen vanmorgen weer vroeg er uit, hond naar de dierenarts, zelf naar Nijmegen om meer spullen te halen. Spullen uitladen in Roermond. Naar de dierenarts racen om de hond weer op te halen....
En nu is mijn vriendje frietjes halen....jaja... ik heb de keuken dan wel gepoetst, maar koken doe ik pas vanaf morgen weer!
Vandaag staat het poetsen van de badkamer nog op de planning en dan hoop ik in bad te kunnen gaan liggen..
Iemand nog tips voor het cleanen van een wirlpool systeem, ziet er namelijk errugggg ranzig uit...![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |