Ja dat gebruik je om de kritiek op de kritiek van enige waarde uit te sluiten.quote:Op donderdag 17 mei 2007 15:23 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit slaat neregens op. Ik wijs op het gebruik van deze associaties in discussies waar kritiek geleverd wordt op de multiculturele samenleving en/of het islamisme.
[..]
Ok je geeft me dus gelijk het is kankeren op buitenlanders en moslims zonder ook maar aan iets opbouwends te doen. En dat is dus de nieuwe politieke correctheid.quote:Door een kritische houding ontstaat er discussie, dus ja het gaat in het debat voor een groot deel om het leveren van kritiek. Kritiek over de indeling van de samenleving, kritiek op beleid, kritiek op de politieke keuzes die zijn gemaakt, etc.
En het is zeker niet constructief, dat daar waar nu gewezen wordt op het opportunisme van het gebruik van het begrip politieke correctheid dit integraal in de schoenen van 'rechts' te schuiven.
Ik begrijp dat niet. Wanneer iemand kritiek levert op de multiculturle samenleving of het islamisme en de reactie daarop is dat die persoon een racist of een fascist is kan je volgens mij gewoon een rechtzaak aanspannen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 15:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja dat gebruik je om de kritiek op de kritiek van enige waarde uit te sluiten.
Ik las het nieuwe begrip verkeerd; 'politiek incorrecten'. My bad.quote:Ok je geeft me dus gelijk het is kankeren op buitenlanders en moslims zonder ook maar aan iets opbouwends te doen. En dat is dus de nieuwe politieke correctheid.
Nou lekker is dat.
Ach ik zie het als volgt. Los van rechts of links. Een minister of beter een staatsman of vrouw dient ten eerste het volk en komt voor hun belangen op. En op de tweede plaats de staat. Mensen die zo denken en handelen zijn zeldzaam en ik zie ze niet in Nederland op dit moment.quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:47 schreef TNA het volgende:
Je kan het niet laten om in je laatste zin toch even een schop naar links te geven hè.
Daar ben ik het volledig mee eens. Maar ja sommige mensen plakken graag over al het labeltje schoppen en links en rechts opquote:Op donderdag 17 mei 2007 15:44 schreef Megumi het volgende:
Ach ik zie het als volgt. Los van rechts of links. Een minister of beter een staatsman of vrouw dient ten eerste het volk en komt voor hun belangen op. En op de tweede plaats de staat. Mensen die zo denken en handelen zijn zeldzaam en ik zie ze niet in Nederland op dit moment.
Ik zal niet ontkennen dat ik dat soms ook doe. Ik kan het soms niet laten.quote:Op donderdag 17 mei 2007 15:50 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Daar ben ik het volledig mee eens. Maar ja sommige mensen plakken graag over al het labeltje schoppen en links en rechts op![]()
Zo vaak plak ik die labeltjes niet. Ik vind de labeltjes "links" en "schoppen" nou eenmaal van toepassing op de slotzin van je OP.quote:Op donderdag 17 mei 2007 15:50 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Daar ben ik het volledig mee eens. Maar ja sommige mensen plakken graag over al het labeltje schoppen en links en rechts op![]()
Natuurlijk is het roepen van facist of vergelijken met WO2 niet ok. Maar een enkele keer zijn er wel parallen te vinden (een berufsverbot voor joden of moslims zoveel maakt dat niet uit) en ook dan wordt dat weggewuifd met de uitroep dat je niet met nazi's mag vergelijken.quote:Op donderdag 17 mei 2007 15:42 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik begrijp dat niet. Wanneer iemand kritiek levert op de multiculturle samenleving of het islamisme en de reactie daarop is dat die persoon een racist of een fascist is kan je volgens mij gewoon een rechtzaak aanspannen.
Zo simpel is het.
We weten natuurlijk gewoon, dat het kwalificeren van iemand als racist of fascist, in de meeste gevallen bedoeld is om degene een beperking op te leggen aan de manier waarop hij over de realiteit spreekt.
[..]
Misschien is integraal wel wat overdreven. Maar goed kritiek op de "rechtse benadering" wordt nu heel snel afgedaan met "theedrinken" ook dat is niet terecht.quote:Ik las het nieuwe begrip verkeerd; 'politiek incorrecten'. My bad.
Enfin.
Het gaat in het debat voor een groot deel inderdaad om het leveren van kritiek. Kritiek over de indeling van de samenleving, kritiek op beleid, kritiek op de politieke keuzes die zijn gemaakt, etc.
En ik vind het van jou niet fair daar waar we nu spreken over het opportunistisch hanteren van het begrip pollitiek correct dit integraal in de schoenen te schuiven van 'rechts'.
Momenteel is dat volgens mij gedraaid.quote:Het is helemaal niet zo, dat iemand politiek incorrect is wanneer degene geen kritiek levert op moslims of aanverwante zaken, maar iemand is wel politiek correct als hij degene die wel kritiek levert op deze zaken als fascist of racist betiteld.
quote:Daarmee blijft het gebruik van het begrip politiek correct opportuun, overigens.
Draaien. Een Bos-topic dus.quote:Op donderdag 17 mei 2007 16:49 schreef du_ke het volgende:
gedraaid.
Dat is toch ook, hoe zou ik het zeggen, de overtreffende trap van ironie?quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:20 schreef Monidique het volgende:
O ja, de Elsevier, hè? Voorpagina website Elsevier, tweede item: "'Marokkanen' beroven Hanneke Groenteman".
Breaking News!
Dat zal dan wel, ik let nooit op mevrouw Groenteman.quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:21 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat is toch ook, hoe zou ik het zeggen, de overtreffende trap van ironie?
Ze heeft een vreselijk elitair blog, ergens.quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:23 schreef Monidique het volgende:
Dat zal dan wel, ik let nooit op mevrouw Groenteman.
*ahum*quote:Op donderdag 17 mei 2007 15:50 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 17 mei 2007 19:30 schreef gronk het volgende:
[..]
*ahum*
Let even op de vergelijkbare opbouw van de OP, en wie d'r een links-rechts discussie van maakt.
dit dus of je zegt flikker op met die vredesmissies en we houden 10 tanks vliegtuigen over.quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:27 schreef jagermaster het volgende:
[..]
waar bestaat ontwikkelingshulp uit? ja heel goed voor het opbouwen van een land. Wat denk je dat die militairen doen in Irak?
Je kan leuk gaan bezuinigen op defensie maar daar bereik je niet mee wat je wilt bereiken naar mijn mening. Militairen moeten overal maar ingezet worden op last van het kabinet om de 'veiligheid' te proberen te bewaren. Dit kost kapitalen. Mensen zijn lang weg in onderzekerheid en stressvollere situaties. Materiaal is onderhevig aan slijtage. In de woestijn gaat het gewoon ff wat harder dan in NL. Als het actief gebruikt wordt gaat het ook wat harder dan dat het in de garage staat.
Wil je dus bezuinigen op defensie en een kwalitatief goed leger overhouden als land en ook nog bezuinigen op defensie dan is er maar één optie naar mijn mening. Dat is het stoppen van vredesmissies door Nederlandse militairen.
Mwoch, ik vind dat de huidige minister 't wel aardig speelt hoor, voor die militairen: je hebt de keuze tussen betere arbeidsvoorwaarden, of leuke speeltjes.quote:Op donderdag 17 mei 2007 21:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Maar verder ben ik ook tegen het nog verder bezuinigen op defensie.
dat zou beide moeten zijn we halen al decenia de navo norm van 2% niet.quote:Op donderdag 17 mei 2007 21:41 schreef gronk het volgende:
[..]
Mwoch, ik vind dat de huidige minister 't wel aardig speelt hoor, voor die militairen: je hebt de keuze tussen betere arbeidsvoorwaarden, of leuke speeltjes.
Ja en? We zijn een van de weinige landen die de VN norm voor ontwikkelingssamenwerking wel halen. Dat lijkt me belangrijker.quote:Op donderdag 17 mei 2007 21:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat zou beide moeten zijn we halen al decenia de navo norm van 2% niet.
Er wordt natuurlijk nog altijd niet gek efficient omgesprongen met de middelen bij defensie.quote:Zoals hierboven al gezegd hebben de militairen die "speeltjes"nodig om goed en veilig te kunnen functioneren als je ze uitzend.
De verreiste voor goed materiaal is voor de militair een arbeidvoorwaarde.
We hebben in sebrencia(/WO2) gezien hoe het afloopt wanneer we onze troepen niet goed bewapenen.
Navo norm my ass. We zijn de VS niet.quote:Op donderdag 17 mei 2007 21:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
dat zou beide moeten zijn we halen al decenia de navo norm van 2% niet.
Waar hebben wij kruisrakketten voor nodig?quote:Zoals hierboven al gezegd hebben de militairen die "speeltjes"nodig om goed en veilig te kunnen functioneren als je ze uitzend.
De verreiste voor goed materiaal is voor de militair een arbeidvoorwaarde.
Nee, in sebrenica hebben we gezien wat er gebeurt als je jezelf laat piepelen. We hadden daar best wel wat uit kunnen halen, maar dan hadden er tientallen nederlandse soldaten in bodybags teruggekomen, onafhankelijk van de bewapening.quote:We hebben in sebrencia(/WO2) gezien hoe het afloopt wanneer we onze troepen niet goed bewapenen.
Dan nog hebben we verplichtingen ten aanzien van het bondgemnootschapquote:Op donderdag 17 mei 2007 22:03 schreef ngh het volgende:
[..]
Navo norm my ass. We zijn de VS niet.
[..]
Niet maar met speeltjes doel ik op de howitzers die weg bezuinigd worden of de orions van de laatste jaren zodat we geen patrouilles meer kunnen vliegen in de antillen.quote:Waar hebben wij kruisrakketten voor nodig?
[..]
ligt eraan hadden ze wel aangevallen wanneer er apaches waren die heel hun tanks naar de gort hadden geholpenquote:Nee, in sebrenica hebben we gezien wat er gebeurt als je jezelf laat piepelen. We hadden daar best wel wat uit kunnen halen, maar dan hadden er tientallen nederlandse soldaten in bodybags teruggekomen, onafhankelijk van de bewapening.
Defensie mag voor een groot deel zelfs beslissen hoe ze hun middelen, bijna 8 miljard! per jaar, verdelen. Ze kiezen er dan ook zelf voor de howitzers of orions weg te bezuinigen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 22:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Niet maar met speeltjes doel ik op de howitzers die weg bezuinigd worden of de orions van de laatste jaren zodat we geen patrouilles meer kunnen vliegen in de antillen.
[..]
quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:59 schreef gelly het volgende:
[..]
Een waardeloos oordeel dus. Je opent dit soort topics enkel om op links en/of de PvdA af te geven, lijkt me dat de FA's eindelijk eens moeten gaan ingrijpen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |