abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52718913
Maatschappij?
Martin Air

Traject?
Amsterdam-Porlamar
Porlamar-Curacaou-Amsterdam

Vertraging?
Op de heenweg niet, op de terugweg hadden we 24 uur vertraging Voor ons perfect want we konden gewoon 24 uur langer in het hotel blijven met alles erbij alleen voor de mensen die naar Venezuela gingen klote natuurlijk.

Vriendelijk personeel?
Ja ontzettend aardige mensen hadden wij. Op de heenreis wat vriendelijker maar op de terugweg ook geen klagen.

Lekker eten?
Heerlijk eten eigelijk. Nu vind ik het eten in vliegtuigen al snel lekker maar dit was echt lekker. En je kreeg heel erg vaak eten.

Entertainment?
Uiteraard hingen overal tv's maar wij hadden een dvd speler/tv gehuurd en konden zo de hele tijd films e.d. kijken waardoor de tijd sneller ging.

Algehele indruk?
Alles goed geregeld maar de vlucht erg lang. Verder perfect

Iets over de luchthavens?
Nouja Amsterdam is bekend. Porlamar is een klein vliegveldje waar ze ook geen slurf hebben. Winkels zijn er weinig. Er mag nergens gerookt worden maar verder is het goed. Curacaou heeft een groter vliegveld met slurf en je landt aan zee. Zat winkels (oké niet vergelijken met Amsterdam) en vriendelijke mensen.
pi_52762415
Maatschappij?
Ryan Air

Traject?
Eindhoven - Madrid
Madrid - Eindhoven

Vertraging?
Heen zowel als terug on schedule

Vriendelijk personeel?
Niks bijzonders

Lekker eten?
Niks

Entertainment?
In Flight magazine

Algehele indruk?
Voor 100 euro moet je niet zeiken...

Iets over de luchthavens?
Eindhoven klein maar prima. Madrid Barajas is tegenwoordig een van de grootste Europese vliegvelden. Aankomst en vertrek van Ryan Air is in het "oude gedeelte".
De strakke 2 nieuwe terminals worden alleen door Iberia bediend.

Maatschappij?
Iberia

Traject?
Amsterdam - Madrid - Buenos Aires
Rio de Janeiro - Madrid - Amsterdam

Vertraging?
Zeer strakke overstaptijd in Madrid zeker omdat je naar een andere terminal moet met de metro. Echter de vlucht naar Buenos Aires was 3 uur vertraagd daardoor plenty of time...
Op de terugweg ruim 2 uur vertraging in Rio.

Vriendelijk personeel?
Wat kun je zeggen... op de 12 urige vlucht naar Buenos Aires komen ze een keer langs met eten...

Lekker eten?
Staandaard vliegtuigvoedsel... Het drinken mag je zelf gaan halen wat toch wel voor enige onrust en heen en weer geloop zorgt.

Entertainment?
In Flight magazine, en nagesynchroniseerde films in het Spaans.

Algehele indruk?
Tja, het is een van de goedkopere opties op in Z-Amerika te komen.

Iets over de luchthavens?
Amsterdam bekend.
Madrid Barajas heeft 2 nieuwe strakke terminals gescheiden door een metro. Kom je uit Europa en is je verdere bestemming intercontinentaal dan moet je van de ene naar de andere terminal. Reken op wat tijd, het staat wel prima aangegeven. Winkels en horeca verder prima en er zijn rookzuilen.
Buenos Aires Ezeiza is een beetje vergane glorie, lange rij voor de douana en de pinautomaat sputterde eerst tegen. Voor de rest te kort verbleven.
Rio de Janeiro, voor zo'n grote stad verbazend rustige luchthaven. Weinig vertier en mogelijkheden om je laatste reals op te maken. Die heb ik daarom ondanks de vertraging maar meegenomen en gewisseld op Schiphol ;-)

Maatschappij?
Delta Airlies

Traject?
Amsterdam - New York JFK
New York JFK - Amsterdam

Vertraging?
Nope

Vriendelijk personeel?
Heel vriendelijk Amerikaans, wel erg hoog 50+ gehalte onder de stewardessen.

Lekker eten?
Standaard...

Entertainment?
In Flight magazine en films/serie muziekkanaal

Algehele indruk?
Na het boarden ben je eigenlijk al in the USA. Slappe koffie en Amerikaanse vriendelijkheid.

Iets over de luchthavens?
Amsterdam bekend. JFK bestaat uit verschillende terminals per maatschappij. Behoorlijke jaren 70 sfeer met vieze vloerbedekking en strenge sheriffs.

[ Bericht 0% gewijzigd door newbreed op 28-08-2007 20:47:27 ]
pi_52774622
Maatschappij?
Finnair

Traject?
Amsterdam - Helsinki - Beijing
Shanghai - Helsinki - Amsterdam

Vertraging?
Heen eerst anderhalf uur in een stilstaand vliegtuig op Schiphol aan de pier gestaan 'iets met de bagage'. Toen in Helsinki nog 2 uur te laat vertrokken door een technisch probleem, daarvoor wel een bon van 8 euro pp. gekregen voor eten en drinken.

Vriendelijk personeel?
Niks mis mee, heen naar Helsinki nog naar een exitrij geplaatst omdat ik zo lang was.

Lekker eten?
Standaard, alleen het Finse roggebrood is niet te vreten

Entertainment?
Heen in de MD11 weinig, paar grote schermen maar dat vind ik maar niks, terug een A340 met touchscreentje voor je met een aantal films

Algehele indruk?
Degelijk scandinavisch

Iets over de luchthavens?
Helsinki wordt door veel mensen gebruikt als overstap naar Azie, ik denk dat van de vlucht uit Amsterdam vrijwel de helft richting Shanghai/Bangkok/Beijing ging. Terug uit Shanghai denk ik zelfs wel 90% die in Helsinki een connecting flight had. Daarom elke keer wel redelijk druk in de wachtruimtes maar opzich goed te doen. Beijing was vooral druk bij de immigratie, maar dat bleek gewoon een voorproefje op de rest van China te zijn. Shanghai is vrij nieuw en ik vond het ook opvallend rustig
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 30 augustus 2007 @ 10:58:08 #104
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_52805017
Maatschappij?
German Wings

Traject?
Köln/Bonn - Leipzig - Köln/Bonn

Vertraging?
Op de heenweg niet, op de terugweg was het vliegtuig nog niet geland op het moment dat het boarden had moeten beginnen. Uiteindelijk met een half uur vertraging vertrokken.

Vriendelijk personeel?
Niet veel mee te maken gehad op zo'n korte vlucht, ze zien er wel vriendelijk uit in ieder geval

Lekker eten?
Niets gekocht

Entertainment?
Inflight magazine

Algehele indruk?
Op de heenweg lekker ruim gezeten, kon mijn (lange) benen prima kwijt. Op de terugweg moest ik schuin zitten.

Iets over de luchthavens?
Beide klein en nauwelijks iets te doen. Neem van een vorige vlucht je gripbag mee, die moet je anders namelijk kopen! In Leipzig is na de paspoort- en bagagecheck geen eetgelegenheid meer, dus als je niet op chocoladerepen en chips wil leven moet je daarvóór even iets halen.
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_52822569
Maatschappij?
Finnair. Airbus A320

Traject?
AMS - Helsinki - AMS

Vertraging?
Geen

Vriendelijk personeel?
Standaard. Korte vlucht. Alleen gezien tijdens het eten en de koffie en thee.

Lekker eten?
Beetje weinig smaak.

Entertainment?
Scherm met CNN en beeld vanuit de cockpit tijdens starten en landen.

Algehele indruk?
Niks speciaals.

Iets over de luchthavens?
Helsinki is niet al te groot. Overzichtelijk.
Stop rockin' the boat.
pi_52833666
Een vakantie naar Kos geeft de volgende ervaring:

Maatschappij?
Viking Airlines

Traject?
Brussel Zaventem - Kos

Vliegtuig
MD-853

Vertraging?
Een dik half uur, omdat het erg druk was om de lucht in te gaan. De piloot kon je helaas niet erg goed verstaan omdat zijn Engels erg slecht was.

Vriendelijk personeel?
Het ging. Het kon in ieder geval een stuk vriendelijker. De stewardessen waren een mix van Zweedse en Griekse dames, en dat merkte je. De onderlinge communicatie was niet opperbest. Maar niks te klagen, verder ging alles in orde.

Lekker eten?
Je kreeg na een uurtje een sandwich met kaas en 3 kleine stukjes kip. Het was niet echt lekker, standaard vliegtuigvoer. Daarna kwamen ze rond met drinken, en vervolgens ook nog met koffie en thee. Wat dat betreft was het goed verzorgd.

Entertainment?
Geen beeldschermen, geen inflightmagazine, alleen het uitzicht naar buiten, mijn meegenomen lectuur en mijn vriendin naast me.

Algehele indruk?
Het was een oud vliegtuig en dat merkte je overal aan. De leren zittingen waren afgezeten, en ook de zakken voor je waren gescheurd en versleten. Ook was er maar 1 in- en uitgang, zodat bij het verlaten van het vliegtuig er een kleine file ontstond. Voor aangang van de vlucht had ik nog nooit van de maatschappij gehoord en het is me meegevallen. Niet meteen een maatschappij om vaker mee te vliegen, maar gewoon een degelijke maatschappij

Iets over de luchthavens?
Er waren 2 incheckbalies en voor beiden stond een lange rij. Gelukkig werd alles snel afgehandels zodat je snel door de douane kon gaan. Brussel Zaventem is een grote luchthaven waar veel te zien en te doen is. 1ste keer dat ik vanaf Zaventem vloog en het is me goed bevallen. De aankomst in Kos was wel lachen. Na het uitstappen werd je in een bus gezet, om vervolgens nog geen 50 meter verderop weer uitgelaten te worden. Hier ging je een hal in met 2 bagagebanden en dat was het dan ook. Nog geen 10 meter verder stond je buiten en werd je opgevangen door de hostess. Klein maar fijn dus.

En de terugvlucht

Maatschappij?
Transavia

Traject?
Kos - Eindhoven Airport

Vliegtuig
737-800

Vertraging?
10 minuten voor schema geland, mooi dus. Daarna alleen een dik half uur moeten wachten op mijn koffer. Dat kon sneller.

Vriendelijk personeel?
Nederlands personeel, waarbij 1 steward duidelijk een homo was. De bemanning was aardig, en ook de piloot gaf voldoende informatie over de vlucht. Hij gaf zelfs aan hoeveel brandstof er per persoon verbruikt werd.

Lekker eten?
Eten en drinken is allang niet meer gratis bij Transavia. Mijn vriendin had een sandwich gekocht en die vond ze wel lekker. Drinken had ik zelf bij me, dus geen echte beoordeling. Er was wel voldoende keus aan boord.

Entertainment?
Inflight magazine, het eten en drinken boekje, de film Wild Hogs en daarna een aflevering van Friends. Een goede voldoende dus.

Algehele indruk?
4de keer dat ik met Transavia vloog en geen problemen gehad. Het inchecken ging supersnel, en de vlucht verliep vlekkeloos. In het vervolg zou ik zeker nog eens met Transavia willen vliegen.

Iets over de luchthaven?
De vertrekhal van Kos is iets groter dan de aankomsthal. Ze maken hier gebruik van rijen, waarbij iedere bestemming een aparte rij en incheckbalie heeft. Het kan dus voorkomen dat je soms gewoon buiten in de rij staat te wachten tot je mag inchecken. Wij hadden hier geen probleem mee, want na aankomst op de luchthaven waren we binnen 5 minuten aan de beurt. De douane ging supersnel, en vervolgens kom je in de vertrekhal waar het echt superdruk was. Op het meldingsbord stonden alleen maar NL vluchten, dus de Nederlanders waren goed vertegenwoordigd. Er was nog een redelijke grote Duty Free Shop, en via een trap naar boven kon je nog even in een restaurantje wat eten en drinken kopen. Bij het boarden van vliegtuig werd je eerst in een bus gezet die je naar het vliegtuig bracht.
pi_52862897
Vraagje over easyjet:

Ik heb een retour geboekt voor 25 oktober, en betaald met creditcard. Nu is dat bedrag nog niet afgeschreven. Wanneer wordt dat bedrag normaal gesproken afgeschreven? Ook het bedrag van de reservering van booking.com is niet afgeschreven. Weet iemand daar meer van?
  zaterdag 1 september 2007 @ 10:50:55 #108
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_52863129
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 10:31 schreef moz het volgende:
Vraagje over easyjet:

Ik heb een retour geboekt voor 25 oktober, en betaald met creditcard. Nu is dat bedrag nog niet afgeschreven. Wanneer wordt dat bedrag normaal gesproken afgeschreven? Ook het bedrag van de reservering van booking.com is niet afgeschreven. Weet iemand daar meer van?
Het ligt eraan wanneer je geboekt hebt.

Als je dit bijvoobeeld op 25 augustus hebt gedaan zit je waarschijnlijk net op de splitsing en hoef je het niet deze maand te betalen maar pas volgende maand.
Heb je het voor 25 augustus gedaan en na 25 juli zal het eerdaags worden afgeschreven.

Komt er dus op neer dat het bedrag wel meteen belast wordt, maar afhankelijk van de data van boeking kan het binnen 1 week danwel 6 weken worden afgeschreven. (De truuk is om zo te boeken dat je die volledig lange termijn krijgt).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_52864001
en booking.com dingen betaal je pas ter plaatse in het hotel. CC is alleen ter verificatie of voor als je niet op komt dagen
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_52870910
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 10:50 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het ligt eraan wanneer je geboekt hebt.

Als je dit bijvoobeeld op 25 augustus hebt gedaan zit je waarschijnlijk net op de splitsing en hoef je het niet deze maand te betalen maar pas volgende maand.
Heb je het voor 25 augustus gedaan en na 25 juli zal het eerdaags worden afgeschreven.

Komt er dus op neer dat het bedrag wel meteen belast wordt, maar afhankelijk van de data van boeking kan het binnen 1 week danwel 6 weken worden afgeschreven. (De truuk is om zo te boeken dat je die volledig lange termijn krijgt).
Hmm, ik heb wel dik voor de 25ste geboekt. Maar ik kijk volgende maand wel even af.
quote:
en booking.com dingen betaal je pas ter plaatse in het hotel. CC is alleen ter verificatie of voor als je niet op komt dagen
Thanks voor de info. Zit dat in ieder geval goed
pi_52975367
Vraagje: ik ben gisteren met Transavia tergu gevlogen. We hadden ruim een uur vertraging, dat is niet zoveel op zich, maar ik kwam nu pas om 01.00 aan ipv 23.40. Dat betekent dus dat ik met de taxi naar huis moest ipv de trein.
Kan je dat declareren bij Transavia?
pi_52975676
quote:
Op donderdag 6 september 2007 09:23 schreef computergirl het volgende:
Vraagje: ik ben gisteren met Transavia tergu gevlogen. We hadden ruim een uur vertraging, dat is niet zoveel op zich, maar ik kwam nu pas om 01.00 aan ipv 23.40. Dat betekent dus dat ik met de taxi naar huis moest ipv de trein.
Kan je dat declareren bij Transavia?
Hangt ervan af waarom er vertraging was. Waarschijnlijk roepen ze een bla bla verhaal, dat het voor hen overmacht was, dus vrees ik dat het afgewezen zal worden. Een ander kutexcuus zal kunnen zijn, dat je op Schiphol je meteen had moeten melden bij de groundcrew etc. bla bla bla.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_52976106
ja dat vermoeden heb ik ook, maar ja hartstikke moe dus geen zin om nog op zoek te gaan naar een Transavia miep.
Het vliegtuig was met vertraging van een andere besteming terug gekomen, volgens de 'captain', of dat overmacht is weet ik niet. Op zich is een uur vertraging niks ergs, maar had wel gevolgen omdat er geen treinen meer reden. anders was ik in 20 min thuis geweest, nu heb ik 30 euro aan de taxi uitgegeven. Ook een beetje eigen schuld, die 30 euro, ik stapte in een schipholtaxi en die hebben een vast tarief.
pi_53107422
update: Transavia is niet verantwoordelijk voor vervolgschade na vertraging volgens de reisvoorwaardes. Of zo iets
Ach nou ja, Nice was in ieder geval leuk
  woensdag 12 september 2007 @ 19:50:11 #115
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_53129286
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 22:23 schreef computergirl het volgende:
update: Transavia is niet verantwoordelijk voor vervolgschade na vertraging volgens de reisvoorwaardes. Of zo iets
Ach nou ja, Nice was in ieder geval leuk
Ze kunnen zoveel in de voorwaarden zetten, daarom hoeven ze nog niet bindend te zijn als ze niet voldoen aan de EU regelgeving!
Maar in dit geval is Transvertragia inderdaad niet verantwoordelijk omdat de vertraging slechts 1 uur duurde. Als de vertraging meer dan 2 uur duurt, dus vanaf 121 minuten moeten ze je op plaats van vertrek een consumptiebon aanbieden, bij 5 uur moeten ze je ticket terugbetalen én je alsnog laten terugvliegen naar je oorspronkelijke vertrekpunt.

zie ook http://www.euclaim.nl/images/261_2004_NL.pdf beknopt overzicht van je rechten.

Overigens, maatschappijen zijn vaak onduidelijk hierin, en daarom zou je bijvoorbeeld via een organisatie als http://www.euclaim.nl/?Page=HomeNL de procedure kunnen opstarten, deze mensen hebben veel ervaring en dan zal je niet worden afgescheept met te weinig.

Maar zoals gezegd, in jouw geval is de vertraging te gering.. (Ik zou willen dat ik met Transvertragia maar een uur vertraging had gehad.. Echt ik had gezworen om nooit met deze prutsers te vliegen, maar ja, ik moest naar Toulon, en mijn 'businesspartner' kwam uit Rotterdam, dus protesteren kon ik niet... Maar oh oh oh wat heb ik er een spijt van gehad
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_53132765
Maatschappij?
China Southern Airlines (code-sharing partner van KLM)

Traject?
AMS - Beijing, Guangzhou - AMS

Toestel
Boeing 777-200

Vertraging?
Zowel op de heen- als terugvlucht geen vertraging. Keurig.

Vriendelijk personeel?
Verschilde een beetje per stewardess, maar over het algemeen vriendelijk.

Lekker eten?
Zowel Westers als Chinees voedsel, dus genoeg keuze. Kwaliteit was wat je van vliegtuigvoedsel mag verwachten: niet bijzonder, maar goed te eten. Tevreden dus.

Entertainment?
De onboard-entertainment was van erg matige kwaliteit. Althans, wat betreft de beeldkwaliteit van de schermpjes. Wel een aantal Chinese en Westerse films, plus vluchtinformatie natuurlijk.

Algehele indruk?
Vanwege m'n zitplaats bij de nooduitgang, op beide vluchten, heb ik over beenruimte niets te klagen gehad. Gewoon een kwestie van vroeg inchecken, echt top. Al met al prima vlucht. Het feit dat ze een code-sharing partner van KLM zijn en dit dus officieel ook een KLM-vlucht was zegt al genoeg eigenlijk. Ik zou zo weer meevliegen.

Iets over de luchthavens?
Schiphol is natuurlijk prima. Beijing Capital International Airport is een stuk chaotischer, maar verder wel duidelijk. Het vliegveld van Guangzhou was net drie jaar geopend, dus dat is verder keurig voor elkaar. Heel groot, maar toch plezierig. Aanrader.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_53151956
# Maatschappij?
China Airlines

# Traject?
Amsterdam - Bangkok, Bangkok - Amsterdam

# Vertraging?
Nee, alles verliep keurig op tijd. Ik geloof zelfs dat we nog iets eerder zijn geland.

# Vriendelijk personeel?
Ik heb nog nooit zo snel eten uitgedeeld zien worden Ging lekker vlot, af en toe was het wel moeilijk te verstaan wat voor keuze er was voor het eten (ook al werd het in het Engels gezegd). Ik zat ook eens een keer niet een half uur met m'n eten/afval voor m'n neus te wachten totdat ze het op kwamen halen.
Personeel was verder vriendelijk, gewoon correct. Een paar half dronken Engelse passagiers werd gelukkig geen drank meer gegeven, ondanks dat zij daar om vroegen.

# Lekker eten?
Niet echt. De heenweg was het avondeten, wat redelijk was. De terugweg hadden we ontbijt (het avondeten heb ik toen overgeslagen, we hadden een nachtvlucht) wat ik niet te eten vond. Gelukkig zat er een broodje bij wat wel te eten was, en nog iets van yoghurt en fruit.

# Entertainment?
Een groot scherm op de tussenwanden, en kleine tv-schermen in de gangpaden. Geen personal entertainment, maar dat hoeft van mij persoonlijk ook niet zo nodig. Wel hele saaie, oude films trouwens, en de terugweg in ieder geval 1 dezelfd film als de heenweg (ik heb niet veel gekeken).

# Algehele indruk?
Voor waar mijn prioriteiten liggen gewoon goed, geen klachten.

# Iets over de luchthavens?
Schiphol kent iedereen denk ik wel Bangkok was het nieuwe vliegveld volgens mij. Zag er keurig netjes uit, erg nieuw allemaal. Je kunt je er best nog even vermaken voordat je vlucht vertrekt.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_53152714
# Maatschappij?
Royal Jordanian Air

# Traject?
Amsterdam - Amman, Amman - Amsterdam

# Vertraging?
Heen en terug ongeveer een half uur, schat ik. Dit was al duidelijk voordat we vertrokken, want ze snapten kennelijk niet dat je geen heel vliegtuig in 5 minuten in kunt laten stappen..

# Vriendelijk personeel?
Niets bijzonders, gewoon normaal.

# Lekker eten?
Ik was er niet van onder de indruk. Avondeten op de heenweg was niet echt lekker, ontbijt op de terugweg was wel redelijk.

# Entertainment?
Personal entertainment voor iedereen. Erg leuk, zaten ook nieuwe films tussen en veel spelletjes. Beetje jammer alleen dat het geluid van mijn set het niet goed deed (ook niet met een andere koptelefoon) waardoor ik geen film kon volgen. En dat het ding bij een bepaald spelletje vastliep en vervolgens niets meer deed de rest van de vlucht (hetzelfde spel stond bij een medepassagier al vanaf het begin van de vlucht op zijn schermpje, ook vastgelopen...)

# Algehele indruk?
Gewoon oke, niet heel bijzonder, maar ook zeker geen slechte ervaring.

# Iets over de luchthavens?
Amman is niet erg groot, er is niet veel te doen (1 grote winkel waar ze vanalles hebben, van eten/snoep tot electronica (ontzettend duur trouwens!), tot tassen. Vrij inefficient instapsysteem: drie gates moesten tegelijkertijd (ongeveer 45min voordat de vlucht vertrok) door een laatste controle heen. Hier stond een lange rij, en er was maar 1 man die de paspoorten even inkeek, dit schoot niet erg op. Verder moeten vrouwen apart door de security check, twee maal.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  vrijdag 14 september 2007 @ 05:57:04 #119
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_53163212
# Maatschappij?
Emirates

# Traject?
CDG-DXB, DXB-SIN

# Vertraging?
het traditionele halfuurtje

# Vriendelijk personeel?
Ja hoor, al kom je tijdens zo'n vlucht niet zo bijster veel in contact met ze.

# Lekker eten?
Ik vond het eten toch bijzonder lekker ivm andere maatschappijen waar ik mee vloog. Dat het eens geen plastieken bestek was enzo wist ik ook te apprecieren.

# Entertainment?
Top natuurlijk bij Emirates, dat ICE-systeem.

# Algehele indruk?
Prima ervaring! Ook qua beenruimte had ik niet te klagen, ondanks mijn 1m97. Wat me ook opviel was de aandacht voor kinderen. Die kregen sowieso een speeltje, en erg kleine kinderen kregen een speciale "wieg" en de ouders extra beenruimte.

# Iets over de luchthavens?
Parijs: beter dan ik verwacht had. Dubai: o zo kitcherig met die fake palmbomen, wel netjes anderzijds. SIngapore: top, ruim, overzichtelijk,...

# Maatschappij?
Air Asia

# Traject?
Johor Bahru-Kota Kinabalu

# Vertraging?
Neen, ondanks de in mijn ogen vrij late arrival van het vliegtuig. Alles ging bijzonder snel.

# Vriendelijk personeel?
Gewoontjes

# Lekker eten?
Was te betalen, bijgevolg heb ik niet gegeten op zo een korte vlucht (2u).

# Entertainment?
Geen, behalve het plannetje in noodgevallen.

# Algehele indruk?
Voor korte vluchten binnen Malaysia en omstreken een goede optie. Ik las dat ze binnenkort ook naar Europa gaan vliegen, maar dan zullen ze iets moeten doen aan entertainment enzo..

# Iets over de luchthavens?
Johor Bahru is klein maar net en overzichtelijk, Kota Kinabalu gaf ook een verzorgde indruk. Kleine luchthavens hebben wel iets
When all things seem to end, the future still remains..
pi_53169380
# Maatschappij?
Aeroflot

# Traject?
Amsterdam - Moskou-Yekaterinburg / Moskou- Amsterdam

# Vertraging?
Nope

# Vriendelijk personeel?
jazeker. We hadden de kleine bij ons, en elke keer Business Class ingecheckt, nergens rijen, en in het vliegtuig ook erg vriendelijk


# Lekker eten?
Niks bijzonders. misschien omdat we op tijden vlogen dat er geen warme maaltijd geserveerd wordt. Het was op zich lekker hoor, Yoghurt, broodje, kaas, the usual.


# Entertainment?
Niets.

# Algehele indruk?
Prima waar voor je geld! Meestal geeft de naam Aeroflot een naar gevoel, maar dat is echt ancient history. Voor de binnenlandse vlucht wisten we niet wat voor toestel we zouden krijgen, en als je op het vliegveld kijkt denk je vaak: "Damn..als dat ons vliegtuig maar niet is" maar goed, ook de binnenlandse vlucht was een boeing 737.

# Iets over de luchthavens?
Sheremetyevo 1 + 2..2 is het internationale vliegveld, en ziet er prima uit! wel erg duur. Wat wel erg lastig is, is dat je met et openbaar vervoer (Bus) naar Sheremetyevo 1 moet. Dus geen speciale tunnel ogf vervoer.Je moet zelf uitzoeken welke bus je moet hebben, en waar hij stopt...

Sheremtyevo 1 is ook duur, maar toch goedkoper dan 2. Sheremetyevo 1 is ook echt verouderd, en het binnenkomen met bommen lijkt totaal geen probleem, Bij de duur staat wel iemand en er is een poort, maar daar liep ik zonder problemen langs...? Voordat je in kan checken wordt je wél goed gefouilleerd (Tot in den onderbroek bijna... :p (ook nog door een Russische schone...geen verschil man / vrouw)
Tja, sheremetyevo 1 is gewoon oud.

Yekaterinburg vliegveld is echt klein. Beetje zestienhoven idee (en dat voor een 2mln stad) Geen winkels etc wel 2 kiosken voor wt Vodka en Matroeschka's.). Eigenlijk loop je zo uit het vliegtuig de poort uit het van het vliegveld... Wel even de koffer binnen pakken...en die krijg je alleen als je je ticket laat zien, en het label klopt met de koffer (Handmatige controle... )
pi_53170716
Je vloog óók Business Class?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_53173599
neuh, dat niet..(Op de binnenlandse vlucht de buggy wel trouwens, die lag gewoon business class op 3 stoelen...:) ) Maar het is wel handig, Sheremetyevo was echt f**king druk, maar wij hebben niet in de rij gestaan...
  vrijdag 14 september 2007 @ 15:23:53 #123
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_53173693
# Maatschappij?
Malaysia Airlines

# Traject?
Kota Kinabalu-Bandar Seri Begawan (175km , al was het dat, of een dag op boten, wat ik extreem haat )

# Vertraging?
prima op tijd!

# Vriendelijk personeel?
Ja hoor, en hun outfitjes waren erg leuk.

# Lekker eten?
De vlucht was danig kort, dat het al erg knap is dat gedurende de korte tijd dat we op cruising altitude waren een drankje kregen.

# Entertainment?
Een magazine.

# Algehele indruk?
-pax load: 40% denk ik
-prima, verzorgd, aan de details merk je dat het geen low cost-airline is.

# Iets over de luchthavens?
KK: we kwamen vrij laat aan op de luchthaven, en moesten dan nog erg lang wachten om de echte tickets in handen te krijgen die we elektronisch besteld hadden. Nadien waren er nog vrij lange rijen aan de check-in balies, die ondanks de drukte ineens sloten. Door wat voorkruiperij alsnog nipt aan boord geraakt. Stress alom dus.
BSB: had ik groter verwacht, je staat vrij direct buiten. Nu ja, een deel van onze bagage kwam niet aan, dus hebben we ook nog even het lokaaltje gezien waar je bagageproblemen moest aangeven.
When all things seem to end, the future still remains..
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:53:51 #124
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_53178435
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:23 schreef Masanga het volgende:
# Maatschappij?
Malaysia Airlines

# Traject?
Kota Kinabalu-Bandar Seri Begawan (175km , al was het dat, of een dag op boten, wat ik extreem haat )

# Algehele indruk?
-pax load: 40% denk ik
-prima, verzorgd, aan de details merk je dat het geen low cost-airline is.
Je hebt overigens geluk dat het nu weer MAS is, niet zolang geleden was het nog FAX (dochtermaatschappij Air Asia) en vertrokken de vluchten te laat, of helemaal niet omdat er niet genoeg mensen gingen....

Overigens, je hebt helemaal gelijk om te vliegen, na een dramatische overtocht van Sumatra naar Pekanbaru heb ik gezworen nooit meer langer te varen dan 30 minuten!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_53181682
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:19 schreef Dynia het volgende:
neuh, dat niet..(Op de binnenlandse vlucht de buggy wel trouwens, die lag gewoon business class op 3 stoelen...:) ) Maar het is wel handig, Sheremetyevo was echt f**king druk, maar wij hebben niet in de rij gestaan...
Okee relaxed dat je dan bij een BC balie mag inchecken.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_53191241
# Maatschappij?
Tatarstan Airlines

# Traject?
Moskou - Kazan en vv.

# Vertraging?
Op de heenweg 45 minuten stil gestaan voor we vertrokken, met onbekende reden, terug geen.

# Vriendelijk personeel?
Gewoon.

# Lekker eten?
De vlucht duurde maar 1.15 uur, maar we kregen toch nog een broodje, vleeswaar/kaas, bakje fruit en een cakeje/koekje. Best lekker eigenlijk. Alleen de koffie was smerig, maar dat lijkt iets Russisch te zijn... Verder een drankje bij binnenkomst (sapje, water en iets wat er uit zag als champagne) en een snoepje vlak voor het opstijgen en het dalen.

# Entertainment?
Nope. Alhoewel vliegen met een Russisch vliegtuig al an sich al entertaining is.

# Algehele indruk?
Ik was positief verrast over alles. Heen vlogen we met een Yak-42, terug met een Tu-134, en alhoewel ik vantevoren mijn bedenkingen had over het vliegen met deze, was er eigenlijk niets mis mee. Natuurlijk is het net allemaal wat minder netjes afgewerkt en is de de vlucht, met name de landing, bij gebrek aan de nieuwste electronica vooral handwerk, maar dat deed weinig af aan de vlucht.

# Iets over de luchthavens?
Zowel SVO-1 in Moskou als de terminal Kazan was weinig bijzonder, redelijk spartaans. Voordeel is wel dat de weg van de voordeur van het gebouw naar het vliegtuig en vv. erg kort is, dus alles gaat redelijk snel. Het twee-terminal stelsel van SVO in Moskou is trouwens wel een drama, op de terugweg waren we een meer dan een half uur onderweg om met de bus van SVO-1 naar SVO-2 te komen, omdat de bus maar bleef staan bij SVO-1 en er dus maar steeds mensen bleven instappen. Gelukkig waren we nog net op tijd voor de aansluitende vlucht naar A'dam.
If you're a battery, you're either working or you are dead. That's a shit life. - Demitri Martin
pi_53191963
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 09:11 schreef Zaphod82 het volgende:
# Lekker eten?
Alleen de koffie was smerig, maar dat lijkt iets Russisch te zijn...
roger that!
quote:
# Iets over de luchthavens?
Zowel SVO-1 in Moskou als de terminal Kazan was weinig bijzonder, redelijk spartaans. Voordeel is wel dat de weg van de voordeur van het gebouw naar het vliegtuig en vv. erg kort is, dus alles gaat redelijk snel. Het twee-terminal stelsel van SVO in Moskou is trouwens wel een drama, op de terugweg waren we een meer dan een half uur onderweg om met de bus van SVO-1 naar SVO-2 te komen, omdat de bus maar bleef staan bij SVO-1 en er dus maar steeds mensen bleven instappen. Gelukkig waren we nog net op tijd voor de aansluitende vlucht naar A'dam.
klinkt erg bekend...

Ik zag trouwens wel tatarstan vliegtuigen staan op moskou, vloog jij met zo'n apparaat met zo'n " geschutskoepel" als neus?...
pi_53197224
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 10:38 schreef Dynia het volgende:

klinkt erg bekend...

Ik zag trouwens wel tatarstan vliegtuigen staan op moskou, vloog jij met zo'n apparaat met zo'n " geschutskoepel" als neus?...

Tu134


Yak42

Zolang het goed onderhouden wordt, kan het niet kapot.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_53197405
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 15:14 schreef The_stranger het volgende:

[..]

[afbeelding]
Tu134

[afbeelding]
Yak42

Zolang het goed onderhouden wordt, kan het niet kapot.
Yeps, those are the ones Dat glazen koepeltje op de Tu134 werd trouwens vroeger gebruikt voor de navigatie.
If you're a battery, you're either working or you are dead. That's a shit life. - Demitri Martin
  zaterdag 15 september 2007 @ 17:20:53 #130
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_53199673
Oud Russisch staal
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_53215973
Omdat ik het zonde vind er een nieuw topic voor te hoeven openen, sluis ik stiekem deze vraag hier; Bij de boeking (KLM) ben ik vergeten een FB-nummer in te vullen, dus vul ik deze achteraf in, nu staat er alleen bij 'soort identificatie'; 'NI-card', maar ik heb dus geen flauw benul wat NI-card is en/of wat het betekent. Help?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_53216057
quote:
Op zondag 16 september 2007 12:50 schreef Koploperkopper het volgende:
Omdat ik het zonde vind er een nieuw topic voor te hoeven openen, sluis ik stiekem deze vraag hier; Bij de boeking (KLM) ben ik vergeten een FB-nummer in te vullen, dus vul ik deze achteraf in, nu staat er alleen bij 'soort identificatie'; 'NI-card', maar ik heb dus geen flauw benul wat NI-card is en/of wat het betekent. Help?
Nederlandse Identiteits kaart
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_53216087
quote:
Op zondag 16 september 2007 12:53 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Nederlandse Identiteits kaart


Vielen mahl dank.

Paspoort mag dan ook neem ik aan?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_53219138
Maatschappij
Air France
Tempo

Toestel
Airbus A319

Traject
Toulouse - Parijs CDG

Vertraging
nee

Vriendelijk personeel
Personeel was heel vriendelijk. Ze spraken duidelijk engels en zagen er ontzettend stylish uit in hun design uniformen.

Lekker eten
Eten bestond uit een drankje en de keuze uit iets zoetigs (koek) of iets hartigs (zoutjes). Verder niks bijzonders.

Entertainment
Magazine Air France. Leuk magazine met mooie plaatjes. Verder stond bij de gate een rek met kranten die meegenomen konden worden.

Algehele indruk
Helaas werd naast me een alleen reizend kind gezet dat zich ontzettend irritant gedroeg. Op zoek naar aandacht. Zat constant aan m'n spullen (m'n camera en m'n mp3), gehuld in z'n Nike schoenen en burberry petje zat ie z'n 70 euro te showen en te flirten met de stewardess. Verder verhalen over drugs aangehoord.... 11 jaar en nu al zo'n crimineeltje
Verder, Air France is prima

Iets over de luchthavens
Toulouse, overzichtelijke luchthaven niks speciaal. Alhoewel bij eht landen en opstijgen, mooi uitzicht over de Airbus fabrieken die enorm zijn.
Parijs CDG, prachtige architecturische luchthaven alleen wegwijzering kan wat beter. Moest van terminal 2D naar 2F. Bleek dus dat ik door de grens naar buiten moest en via buiten naar 2F lopen om daar weer gecontroleerd te worden om bij de vertrekgate te komen. Adembenemend dakwerk en heel mooie lichtinval. Verder lekkere, maar dure broodjes bij 'Paul'

Ow en trouwens, de toiletten daar ruiken ontzettend lekker

----------------------

Maatschappij
KLM
Economy class

Toestel
Boeing 737-800

Traject
Parijs CDG - Amsterdam

Vertraging
nee

Vriendelijk personeel
Personeel zag er verzorgd uit en allemaal een lach op hun gezicht.

Lekker eten
Ook hier de keuze uit een drankje en iets zoetigs of hartigs. Ditmaal ging ik voor hartig, de Doritos Bites.

Entertainment
Holland Herald magazine met leuke weetjes.

Algehele indruk
Rustige vlucht. Veel beenruimte, zat vlak achter de Europe Select Class. Een aantal rijen daarachter in de economy class hebben nog dezelfde stoelafstand als in de Europ Select. Dat was een mooie meekomer.

Iets over de luchthavens
Charles de Gaulle, zie hierboven en Amsterdam, was al ontzettend rustig rond kwart over 10 's avonds.

[ Bericht 2% gewijzigd door Zephyrus op 16-09-2007 14:59:26 ]
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 01:01:20 #135
107792 Hexley
the Platypus
pi_53710703
# Maatschappij
Iberia

# Traject
Amsterdam - Barcelona / AMS - BCN

# Datum
Eind juli 2007

# Algehele indruk
Waardeloos,
Iberia heeft deze vlucht uitbesteed aan een andere "naamloze" maatschappij.
Echter deze vage maatschappij heeft eigen regels, waar kleine huisdieren niet als handbagage mee mogen.
F#ck you! Die Chihuahua gaat niet in het laadruim, stel mafkezen....

# Resultaat
Andere maatschappij genomen, die geen problemen heeft met een Chihuahua als handbagage.
Uhm, welke was dat? Moet ik toch echt nakijken, weet het zo niet meer...

Iberia was altijd goed, maar na dit...
Voor mij nooit meer Iberia!
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 10:52:37 #136
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_53715223
# Maatschappij?
United Airlines

# Toestel?
B777-200

# Traject?
Amsterdam-Washington v.v.

# Vertraging?
Nope. Zowel heen, als terug niet.

# Vriendelijk personeel?
Dat wel. Alleen jammer dat er van die oude stewardessen op de heenvlucht zaten. Op de terugvlucht zaten bijna allemaal stewards

# Lekker eten?

Op de heenvlucht kreeg je iets van kip met groente en een soort aardappeltaartje en ijs toe. Terug kon je kiezen uit diezelfde kip of uit pasta. Beide was goed te eten.

# Entertainment?
Elke stoel heeft een PTV waar je de keuze had uit 4 films. Verder kun je naar 20 verschillende radiozenders luisteren. Alleen jammer dat die maar een paar nummers draaiden en vervolgens weer opnieuw begonnen met uitzenden. Ook jammer dat Channel 9 (cockpit - luchtverkeersleiding) het niet deed.

# Algehele indruk?
Vlucht viel me mee. Had verwacht dat het voor mijn gevoel langer zou duren. Alleen jammer dat het zulke oude kisten zijn die UA op de lijn naar IAD inzet. Op de heenvlucht hadden we de als eerste afgeleverde 777.

# Iets over de luchthavens?
Washington was slechts een overstap, dus heb alleen de UA terminal (Concourse C) gezien. Vond het vrij klein en nauw. Vooral voor de vlucht terug was het eigenlijk te krap. Toen wij vertrokken, stonden er meedere vluchten klaar voor vertrek naar Europa. Aangezien die stuk voor stuk zo'n 300 man aan passagiers meenemen en het nogal een nauwe terminal was, was het daar erg druk.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 10:59:13 #137
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_53715397
# Maatschappij?
United Express (Shuttle America)

# Toestel?
EMB170

# Traject?
Washington-Miami v.v.

# Vertraging?
Nope. Zowel heen, als terug niet.

# Vriendelijk personeel?
Jazeker

# Lekker eten?
Heen niks gekregen. Terug een zakje pretzels.

# Entertainment?
Je kon naar buiten kijken, of (vooral op de terugweg) naar de stewardess

# Algehele indruk?
Best goed. Leuk toestel om eens mee te vliegen. Zag er zeker niet verkeerd uit.

# Iets over de luchthavens?
Voor IAD, zie hierboven. Miami heeft een vrij groot en ruim terminal gebouw. Was lekker rustig toen wij aankwamen en vertrokken. Ziet er goed uit
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 13:04:17 #138
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_53718507
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 10:59 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[# Iets over de luchthavens?
Miami heeft een vrij groot en ruim terminal gebouw. Was lekker rustig toen wij aankwamen en vertrokken. Ziet er goed uit
Wat ik vreselijk vond aan Miami (ik was in transit tussen vluchten uit St Maarten en richting London Heathrow) was het feit dat alles in het Spaans aangeduid stond en dat ik bijgod (ondanks zelfde maatschappij enzo) mijn bagage ergens moest gaan afhalen om dan elders weer af te leveren. Bovendien kon op dat deel van de luchthaven mij niemand die daar werkte in het Engels zeggen wat ik moest doen. Ik vond dat nogal freaky in Amerika, zeker omdat ik een erg korte connectietijd had.
Het gebouw is idd verzorgd enzo, maar organisatorisch vond ik deze luchthaven maar niks. Het feit dat we indertijd mochten wachten naast de gate van het vliegtuig richting Rio de Janeiro met alle knappe Braziliaanse dames maakte daarentegen veel goed.
When all things seem to end, the future still remains..
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 13:17:00 #139
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_53718858
Het is idd zowel Spaans als Engelstalig daar. Maar heb zelf niet het probleem gehad dat er alleen maar Spaans gesproken werd.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 16:47:59 #140
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_53724044
# Maatschappij?
KLM

# Toestel?
Heenreis: Boeing 737
Terugreis: Airbus A330

# Traject?
Amsterdam (AMS) - London Heathrow (LHR) - Amsterdam (AMS)

# Vertraging?
Nope.

# Vriendelijk personeel?
Niks mis mee.

# Lekker eten?
Op de heenweg een broodje. De huidige generatie broodjes vind ik minder dan de Bertolli broodjes die ze hiervoor hadden. Op de terugweg kregen we alleen een zakje pinda's of een koekje.

# Entertainment?
Holland Herald en de cabinemuziek.

# Algehele indruk?
Prima. Niks mis mee. Ik zat in de 737 vrij krap waar ik in de 737 van Easyjet ruimer zat.

# Iets over de luchthavens?
Schiphol prima. Niks mis mee. Paspoortcontrole duurde wel errug lang, er waren maar 2 balies open en de rij liep tot de ingang van de vertrekhal. Heathrow aankomst is ideaal, ik had direct mijn bagage en was na het landen binnen 10 minuten bij de Underground. Heathrow vertrek was redelijk druk in terminal 4, lange rijen bij de security check en het strikte 1-stuk-handbagage-beleid. Veel voorzieningen na paspoortcontrole.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  Moderator vrijdag 5 oktober 2007 @ 23:12:00 #141
45833 crew  Fogel
pi_53733531
Het personeel van de SAS is waarschijnlijk op een "hoe doe ik alsof ik blij en enthousiast ben" cursus geweest. Met andere woorden: stukken beter dan de afgelopen twee jaar met hun botte houding en chagerijnige koppen, nu lijkt het in ieder geval alsof ze blij zijn
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_53735086
Vaker SAS vliegen dus!
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  Moderator zaterdag 6 oktober 2007 @ 13:49:11 #143
45833 crew  Fogel
pi_53742187
Maatschappij?
SAS Norge

Traject?
Trondheim-Oslo-Amsterdam
Amsterdam-Oslo-Trondheim

Vertraging?
Op de heenweg 5 minuten te laat van Trondheim vertrokken, maar ongeveer op tijd geland. De vlucht naar Amsterdam was een halfuur vertraagd omdat het mistig was op Schiphol en daardoor werd er grotere afstand gehouden tussen de landende vliegtuigen.
Op de terugweg was de vlucht van Amsterdam naar Oslo 10 minuten vertraagd, reden onbekend. En de vlucht Oslo-Trondheim was een halfuur vertraagd omdat air traffic control voor de regio zuid-Noorwegen onderbemand was (wederom...). We zijn via Zweeds luchtruim omgevlogen om zo onder toezicht van de ATC in Bodø vanaf het Noorden in Trondheim te landen, best een omweg dus, maar uiteindelijk viel de totale vertraging wel mee.

Vriendelijk personeel?
Zoals ik in de post hierboven schreeft lijkt het alsof ze op glimlachcursus zijn geweest, een grote verbetering t.o.v. de afgelopen 2-2,5 jaar.

Lekker eten?
Ontbijt op de route Trondheim-Oslo was smerig, erger dan de nieuwe KLM broodjes... op de andere 3 vluchten niks gekregen (alleen binnenlandse vluchten met de SAS, voor 9u krijg je ontbijt, verder kan je dingen kopen. Gekocht blikje bier op de terugweg smaakte goed

Entertainment?

Nee

Algehele indruk?

Zelfs al waren alle vluchten vertraagd, is de algehele indruk toch (weer) OK. Vooral de houding van het personeel is erg verbeterd en dat trekt erg omhoog.

Iets over de luchthavens?
Trondheim, klein en efficient. 45 minuten voor vertrek een keer aankomen is totaal geen probleem.
Oslo, slecht vliegveld voor tranfers, er is weinig te doen en bijna alles zit om 22u al dicht op een kiosk na. Bij aansluitende vluchten van het buitenland en verder binnenland is het slecht geregeld dat je eerst je koffers op moet halen, door de douane heen en dan bij de normale check-in weer de koffers bij de baggage-drop moet afgeven (ik had alleen handbaggage, maar voor degenen die koffers inchecken is dit handig om te weten). Het meest vervelende is dat je opnieuw door de stomme vloeistofcontrole moet...
Schiphol, algemeen bekend.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  † In Memoriam † zondag 7 oktober 2007 @ 22:44:14 #144
88815 The_Emotion
98.3
pi_53778108
Maatschappij?:
China Southern Airlines

Traject?:
Amsterdam - Beijing
Kunming - Guilin
Guangzhou - Beijing - Amsterdam

Vertraging?:
De heenreis niet, de binnenlandse vlucht en terugreis een half uur vertraging

Vriendelijk personeel?:
Ja hoor, op de heenweg werd me een businessclass plaats toegewezen, toen ik een melding maakte dat mijn schermpje en verlichting het niet deed.
Verder kwamen ze wat gereserveerd, maar vriendelijk over.

Lekker eten?:
Warm eten was wat flauw van smaak.
Bij het ontbijt was het fruit en de yoghurt wel lekker.

Entertainment?:
6 kanalen met films en series die continue herhaald werden, dat ging al snel vervelen.

Algehele indruk?:
Het is gewoon een lange zit

Iets over de luchthavens:
Bij het in en uitstappen wordt je eerst in een busje gepropt om vervolgens naar de terminal/vliegtuig te rijden. Op zich niet zo erg als het vliegtuig midden op het vliegveld staat, maar om in een busje gepropt te worden om 10 meter te rijden en uit te stappen, vind ik wel vreemd.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 01:10:12 #145
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_53805163
En dan het plaatje wat hoort bij dit verslag: Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #5



Hap, slik, weg.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  Moderator dinsdag 9 oktober 2007 @ 10:13:27 #146
45833 crew  Fogel
pi_53808015
De broodjes krimpen echt steeds meer.... ben benieuw of ik over 3 weken een stukje brood ter grootte van een erwt krijg
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 10:17:11 #147
60759 Bertjeee
Irchulp-fan
pi_53808078
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 01:40 schreef FormerlyKnownAs het volgende:

Algehele indruk?
Als je voorin zit vlieg je achteruit!! Net alsof je in een trein zit
Heb bij Mythbusters gezien dat dat veel gevaarlijker is bij een crash.....
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 13:28:06 #148
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_53812544
# Maatschappij?
Malaysia Airlines

# Toestel?
AMS - KUL - AMS: 747-400P
KUL - DEN - KUL: 737-400

# Traject?
Amsterdam (AMS) - Kuala Lumpur (KUL) - Denpasar (DEN) - Amsterdam (AMS)

# Vertraging?
Heenweg op beide vluchten niet, terugweg 2 uur vertraging in Denpasar vanwege een toestel wat later binnen was gekomen. Als compensatie kregen we een tegoedbon voor een lichte maaltijd maar dat mocht geen naam hebben, wat friet en een soort van oude kleffe tosti in een hamburgerbakje met een blikje fris erbij.

# Vriendelijk personeel?
Helemaal niks mis mee, ik vond de stewards alleen wel wat vriendelijker en meer service gericht dan de stewardessen.

# Lekker eten?
Mwah. Heenweg naar KUL ging het op zich wel, eerst zakje pinda's, daarna een warme maaltijd met rijst en erg pittig vlees. Deed me een beetje denken aan een soort Rendang, net zo pittig maar vrij weinig smaak. Verder het onvermijdelijke broodje , wat groente, toetje en naar keus vruchtensap, wijn of bier. Na een uur of 8 vliegen kregen we ook nog een snackpakketje met chips, koekjes, een kaasje etc.
Vlucht van KUL naar DEN ook weer een warme maaltijd, zelfde als hierboven. Weer keus uit vlees of vis.
Terugvluchten ook weer op beide vluchten een warme maaltijd maar nu met de keus tussen vis of kip. Kip was erg lekker maar de aardappelprut die erbij zat was niet te eten. Ontbijt of iets anders was op aanvraag op de vlucht terug naar AMS, niet geprobeerd.

# Entertainment?
Prima personal entertainment systeem, hele lading (popcap) games, recente muziekalbums in allerlei genres en een aanzienlijke hoeveelheid tv programma's en films waaronder hele nieuwe. (Shrek 3, nieuwste Harry Potter etc.) De koptelefoon die je krijgt is alleen niet echt best, geeft weinig lage tonen zodat muziek en film nogal schel klinkt, de systeempjes "bevriezen" ook elke keer als er een mededeling door de crew wordt gedaan en een film op pauze zetten lukte de ene keer wel een de andere keer niet.
Vlucht van/naar Denpasar had geen entertainment op de kranten na die bij iedere vlucht werden aangeboden.

# Algehele indruk?
Mjah, vliegen wordt nooit een hobby van me.

# Iets over de luchthavens?
Mjah Schiphol, wat kan je daar nog over zeggen? KLIA was echt een openbaring, schitterende luchthaven en alles is heel strak geregeld. Shuttle van het ene deel naar het andere is ook best geinig en alles is gewoon heel schoon, modern en heel (dat soort vervoer bijv. zou bij ons nog geen dag intact blijven). Ngurah Rai is weer hele andere koek, eerste aanblik: oud en armoedig vergeken met KLIA en Schiphol. Wel grappig dat de landingsbaan "in zee" is gebouwd. De rijen voor de visa doen oost europees aan en het personeel op de luchthaven hoeft niet te solliciteren voor een prodent reclame. Het verschil tussen Maleisie en Indonesie is enorm als je afgaat op de luchthavens.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_53852243
oef, gisteren met ryanair london - endhoven tijdens snelheid maken, redelijk vlak voor takeoff ineens heel hard remmen, was er een lampje gaan branden over een open deur ofzo. na 20 min checken konden we verder. leuk is anders!
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_53856122
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 23:15 schreef knuppelhout het volgende:
oef, gisteren met ryanair london - endhoven tijdens snelheid maken, redelijk vlak voor takeoff ineens heel hard remmen, was er een lampje gaan branden over een open deur ofzo. na 20 min checken konden we verder. leuk is anders!
Ach, in walibi moet je voor zo'n attractie betalen, nu zat het in de prijs inbegrepen...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')