abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 mei 2007 @ 13:25:58 #151
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_49508924
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 13:19 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Schokkend...

http://www.sp.nl/service/world/arab/
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 18 mei 2007 @ 13:29:24 #152
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49509023
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 13:23 schreef IHVK het volgende:
Dat is geen gewoon nationalisme. Dat is iets anders.
Het is wel nationalisme. Zie je ook aan de respons van die mensen als je NL aanvalt. Het is een ander soort nationalisme, dat wel.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_49509071
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 13:16 schreef Monidique het volgende:
Het land waar men verkiezingscampagnes voert in het Spaans, ja.
De VS heeft, als ik me niet vergis, als staat dan ook geen officiële taal.
pi_49509076
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 13:10 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Daar komt die angst voor vlaggen vandaan, vermoed ik.
, je bent toch hopelijk niet serieus ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_49509107
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 13:22 schreef Monidique het volgende:
Heb je Balkenende of Bos al Arabisch zien praten op een verkiezingsbijeenkomst in een of andere Amsterdamse wijk, omdat de bewoners geen Nederlands verstaan?
Er schijnt wel een hooggeplaatst PvdA Tweedekamerlid te zijn die in dienst is van de Marokkaanse koning en als doel heeft om de Marokkaanse identiteit en cultuur van de in Nederland wonende migranten te behouden. Daar slaagt ze overigens goed in gezien al die derde generatie Marokkaantjes die zich 100% Marokkaan voelen en een hekel hebben aan alles dat Nederlands is. Derde generatie immigranten die een hekel hebben aan alles dat ruikt naar hun nieuwe land zal in Amerika vast niet zo vaak voorkomen als hier. Daar maken ze de mensen wel duidelijk dat hun nieuwe land iets is om trots op te zijn. Senatoren die openlijk het tegendeel beweren lijken mij daar ook vrij uniek...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  vrijdag 18 mei 2007 @ 13:35:31 #156
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49509206
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 13:31 schreef LangeTabbetje het volgende:
, je bent toch hopelijk niet serieus ?
Het is niet zo'n vreemde observatie hoor.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 13:35:47 #157
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_49509214
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 13:23 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dat is geen gewoon nationalisme. Dat is iets anders.
Dat is patriottisme, hoewel de mening over de sociale zekerheid zekere raakvlakken heeft met een politieke ideologie.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_49509222
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 13:32 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Er schijnt wel een hooggeplaatst PvdA Tweedekamerlid te zijn die in dienst is van de Marokkaanse koning en als doel heeft om de Marokkaanse identiteit en cultuur van de in Nederland wonende migranten te behouden. Daar slaagt ze overigens goed in gezien al die derde generatie Marokkaantjes die zich 100% Marokkaan voelen en een hekel hebben aan alles dat Nederlands is. Derde generatie immigranten die een hekel hebben aan alles dat ruikt naar hun nieuwe land zal in Amerika vast niet zo vaak voorkomen als hier. Daar maken ze de mensen wel duidelijk dat hun nieuwe land iets is om trots op te zijn. Senatoren die openlijk het tegendeel beweren lijken mij daar ook vrij uniek...
Echt waar, een of ander Marokkaans Tweede Kamer-lid van de sociaal-democratische fractie? O boy, ik zie de gelijkenissen. Ik hou mijn mond verder wel, me is PWND! Je zult het overigens moeten vergelijken met de 500, of weet ik veel hoeveel, leden van het parlement.
pi_49525425
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 13:12 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het idee achter de liberale democratie is het uitgangspunt van de rechten van het individu en hoe deze beschermd moeten worden tegenover de macht van de staat.
Het type economische orde is inderdaad in hoge mate bepalend voor de wijze waarop andere, niet-economische zaken in een samenleving zijn georganiseerd, maar dat verandert de grondslag van de liberale democratie niet.
Met andere woorden zijn de liberale democratie en kapitalisme geen synoniemen.
Ik had liberalisme moeten zeggen idd, maar verkeerde in tijdnood.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 18-05-2007 22:37:47 ]
I´m back.
pi_49525695
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 13:29 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het is wel nationalisme. Zie je ook aan de respons van die mensen als je NL aanvalt. Het is een ander soort nationalisme, dat wel.
Ja, maar in dat nationalisme is er meestal geen vreemdelinghaat te bespeuren. Dus het is niet het soort nationalisme dat Wilders wil.
pi_49527857
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 22:17 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ja, maar in dat nationalisme is er meestal geen vreemdelinghaat te bespeuren. Dus het is niet het soort nationalisme dat Wilders wil.
Is dat wel zo?
Ik bedoel, het is toch van de gekke dat er geen NL vlag op bv een rechtzaal, politiebureau of gemeentehuis mag wapperen, maar waar wel een portret van het koningshuis aanwezig is.
Turken in Nederland hebben toch ook heel vaak een klein Turks vlaggetje in hun auto hangen, ik zie daar helemaal niets kwaad in.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 02:08:18 #162
46960 StefanP
polemicist
pi_49532583
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 10:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Overigens lach ik me echt helemaal het schompus als Stefan over een paar jaar de VS wordt uitgeflikkerd om de een of andere reden en dus terug moet naar het door hem zo verachte landje (wat wel zijn opvoeding en opleiding heeft betaald, gezorgd heeft dat ie na zijn geboorte bleef leven dankzij het medische systeem enzovoort).
Natuurlijk zou jij dan hard lachen. Je bent immers een geniepig, afgunstig mannetje dat zelf nergens lef voor heeft, en anderen die wel iets van hun leven willen maken het liefst ziet falen. Als ik naar Nederland terugkeer zal dat met opgeheven hoofd zijn, want ik heb het geprobeerd. Niet dat dat van lange duur zal zijn, want ik ben dan zo weer weg. Ik ben inmiddels trouwens een permanent resident, dus veel hoop dat jij kunt gniffelen hoef je niet te hebben.

En mensen vragen zich af waarom zoveel anderen Nederland verlaten. Je hoeft jouw reactie maar te lezen...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_49532706
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 02:08 schreef StefanP het volgende:

[..]

Natuurlijk zou jij dan hard lachen. Je bent immers een geniepig, afgunstig mannetje dat zelf nergens lef voor heeft, en anderen die wel iets van hun leven willen maken het liefst ziet falen. Als ik naar Nederland terugkeer zal dat met opgeheven hoofd zijn, want ik heb het geprobeerd. Niet dat dat van lange duur zal zijn, want ik ben dan zo weer weg. Ik ben inmiddels trouwens een permanent resident, dus veel hoop dat jij kunt gniffelen hoef je niet te hebben.

En mensen vragen zich af waarom zoveel anderen Nederland verlaten. Je hoeft jouw reactie maar te lezen...
Hij is toch helemaal niet geniepig, hij zegt out front dat-ie zou lachen als je mislukt en weer terug moet naar Nederland...
I´m back.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 02:18:43 #164
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49532755
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 02:15 schreef Ryan3 het volgende:
Hij is toch helemaal niet geniepig, hij zegt out front dat-ie zou lachen als je mislukt en weer terug moet naar Nederland...
Waarom toch? Waarom hoopt onze linkse medemens dat er mensen mislukken in het realiseren van hun dromen?
pi_49532907
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 02:18 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Waarom toch? Waarom hoopt onze linkse medemens dat er mensen mislukken in het realiseren van hun dromen?
Andere kwestie, maar geniepig is L_V niet.
I´m back.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 10:24:45 #166
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_49535027
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 02:18 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het rechtse equivalent van de hoop dat mensen slachtoffer worden van allochtone criminelen.
pi_49535388
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 02:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kom op, je moet Steffie nu niet zijn hobby overal onzinnige bijvoegelijke naamwoorden aan toe te voegen afnemen... Dat is zielig.

[ Bericht 1% gewijzigd door Monidique op 19-05-2007 11:47:31 ]
pi_49536588
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 10:24 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Het rechtse equivalent van de hoop dat mensen slachtoffer worden van allochtone criminelen.
Allebij even zielig.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 12:11:54 #169
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_49537249
quote:

[..]

'Hun doen het ook'-links moralisme.
pi_49537288
Laf, decadent, socalistisch cultuur-relativisme, damian5700. Wel een beetje bijblijven, hè. 'Moralisme' is zó jaren '90.
pi_49537420
quote:

[..]

Scherp.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 12:34:25 #172
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_49537718
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 12:11 schreef damian5700 het volgende:

[..]

'Hun doen het ook'-links moralisme.
Het is een verklarend voorbeeld dat meer in de belevingswereld van de poster in kwestie past. Als dat links moralisme is, dan accepteer ik hierbij jouw compliment.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 12:40:53 #173
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_49537859
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 11:46 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Allebij even zielig.
De centrale gedachte erachter is dat negatieve zaken waar je eigenlijk tegen bent, voordelig zijn of zelfs noodzakelijk om andere mensen "de ogen te openen". Je accepteert tijdelijk ongemak zodat steun aan jouw ideologie/mening/partij groeit.
pi_49538016
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 12:40 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Je accepteert tijdelijk ongemak zodat steun aan jouw ideologie/mening/partij groeit.
En hoe steunt het anderen niet gunnen van succes een linkse ideologie?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  zaterdag 19 mei 2007 @ 12:49:11 #175
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_49538093
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 12:34 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Het is een verklarend voorbeeld dat meer in de belevingswereld van de poster in kwestie past. Als dat links moralisme is, dan accepteer ik hierbij jouw compliment.
Ik ben niet op de hoogte van die opvatting, maar zo sèc gesteld mag je mijn opmerking vanzelfspekend op deze wijze beschouwen.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 13:37:00 #176
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_49539355
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 12:46 schreef Tikorev het volgende:

[..]

En hoe steunt het anderen niet gunnen van succes een linkse ideologie?
Het gaat om falen binnen een samenleving waar het sociale vangnet zwaar tekort komt. Iemand die zo arrogant zichzelf op de borst klopt dat hij het helemaal gaat maken in Amerika en diverse keren aangeeft hoe hij op Nederland kotst. Zijn falen zou hem wellicht in laten zien dat zorg voor de zwakkeren helemaal niet zo verkeerd is aangezien iedereen in die positie zou komen.

Ironisch is trouwens hoe jij reageert op de post van Monidique eigenlijk een reactie is op StefanP. Jij vindt eigenlijk dat Stefans mentaliteit ziekelijke vormen aanneemt. Durf je dat ook rechtstreeks tegen hem te zeggen?
  zaterdag 19 mei 2007 @ 13:37:37 #177
132386 Kieboom
Handelaar in kolen en olie
pi_49539373
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 12:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je moet alleen inhoudelijk nog even aannemelijk maken dat wij in dit land aan de rand van de afgrond verkeren. Ik denk dat dat ook het centrale probleem is bij Wilders.
Ik denk dat jij je ogen even open moet doen en om je heen moet kijken...
  zaterdag 19 mei 2007 @ 13:44:17 #178
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_49539606
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 13:37 schreef Kieboom het volgende:

[..]

En de krant lezen en buiten de grachtengordel komen, nietwaar?.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 13:53:50 #179
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_49539877
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 12:40 schreef Sidekick het volgende:

[..]

De centrale gedachte erachter is dat negatieve zaken waar je eigenlijk tegen bent, voordelig zijn of zelfs noodzakelijk om andere mensen "de ogen te openen". Je accepteert tijdelijk ongemak zodat steun aan jouw ideologie/mening/partij groeit.
Praktijken die indruisen tegen de eigen principes neem je voor lief om anderen (lees: opponenten) te overtuigen/met klem te adviseren van jouw perceptie van moraal. Hoe je het wendt of keert, dit is hypocrisie.
Je kan vervolgens ook niet spreken over de gelijkwaardigheid tussen de beredenaties, want je verheft jouw logica boven de andere mening vanwege de simpele verklaring, dat jij met een missie bezig bent of beteugel jij jezelf door in jouw dogma ook kaders te betrachten en je te onderwerpen aan zelfreflectie?
In elk geval neigt het naar vooringenomenheid.

Dat vind ik een beetje jammer.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 14:09:40 #180
132386 Kieboom
pi_49540236
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 13:44 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Waarom zou hij buiten de grachtengordel moeten komen?

De Amsterdamse binnenstad lijkt me nou juist de perfecte plek om de gestaag voortschrijdende ontsporing van deze samenleving te aanschouwen. Je moet bijzonder zwaar ten prooi zijn aan cognitieve dissonantie, wil je daar nog kunnen vasthouden aan een vrijzinnig liberaal wereldbeeld.

Maar helaas zijn veel van dat soort vrijzinnig liberalen dat ook. Die blijven zich maar vastklampen aan hun naïef optimistische toekomstbeeld, ondanks het feit dat er allerlei zorgelijke trends zichtbaar zijn.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 15:52:09 #181
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49542354
quote:
Nou nee. De hoop is dan echter wel zo, dat als er allochtone criminelen zijn, de mensen die zich altijd vanuit de ivoren toren voor die groep hebben uitgesproken, daar dan ook de lasten van dragen. Geenszins een pleidooi voor welke vorm van criminaliteit dan ook.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 15:52:45 #182
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49542369
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 13:44 schreef Sidekick het volgende:
Daarvoor hoef jij alleen toch maar over de sloot te fierljeppen?
pi_49542839
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 13:37 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Durf je dat ook rechtstreeks tegen hem te zeggen?
Of ik dat durf? StefanP is een bodybuilder ofzo?
  zaterdag 19 mei 2007 @ 17:09:11 #184
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_49544586
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 16:09 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Of ik dat durf? StefanP is een bodybuilder ofzo?
Nee, maar het is wel typerend. Bij een linkse user ga er tegenin omdat het een links weg-met-ons mentaliteit zou zijn, maar de vele keren dat StefanP, of een willekeurig ander rechtse user, het zegt, dan hoor ik je niet. Toeval, zeker.
pi_49547838
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 17:09 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Bij een linkse user ga er tegenin omdat het een links weg-met-ons mentaliteit zou zijn, maar de vele keren dat StefanP, of een willekeurig ander rechtse user, het zegt, dan hoor ik je niet.

[ Bericht 6% gewijzigd door Tikorev op 19-05-2007 19:14:54 ]
  zaterdag 19 mei 2007 @ 19:00:12 #186
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_49548118
Rood kruis als vervanging voor een witte vlag? Als je je eigen hypocrisie niet beter kan verdedigen dan houdt het snel op.
pi_49548539
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 19:00 schreef Sidekick het volgende:
Rood kruis als vervanging voor een witte vlag?
Hij is vervangen hoor huilie...
pi_49554211
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 13:37 schreef Kieboom het volgende:

[..]

Volledige kletsika, makker, waar ik woon kun je je achterdeur en de deur van je auto van het slot houden, des noods de hele nacht, als er maar het minste met je kinderen gebeurt of ze vreten iets uit dan is er altijd wel een buurman of -vrouw die langs komt om je even te waarschuwen, hetgeen wederzijds is, mensen kennen elkaar hier of kennen elkaar van gezicht en groeten elkaar beleefd, maken een praatje, werkloosheid komt hier nagenoeg niet voor, geen hangjongeren, geen overlast, iedereen heeft een ruime tuin om in te doen wat hij goed acht. Denk je dat ik de enige ben die zo woont in Nederland? Hoe aub op met dat gelul over dat Nederland aan de rand van de afgrond verkeert, je maakt je alleen maar belachelijk.
I´m back.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 22:53:37 #189
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49554283
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 22:51 schreef Ryan3 het volgende:
Volledige kletsika, makker, waar ik woon kun je je achterdeur en de deur van je auto van het slot houden, des noods de hele nacht, als er maar het minste met je kinderen gebeurt of ze vreten iets uit dan is er altijd wel een buurman of -vrouw die langs komt om je even te waarschuwen, hetgeen wederzijds is, mensen kennen elkaar hier of kennen elkaar van gezicht en groeten elkaar beleefd, maken een praatje, werkloosheid komt hier nagenoeg niet voor, geen hangjongeren, geen overlast, iedereen heeft een ruime tuin om in te doen wat hij goed acht. Denk je dat ik de enige ben die zo woont in Nederland? Hoe aub op met dat gelul over dat Nederland aan de rand van de afgrond verkeert, je maakt je alleen maar belachelijk.
Denk eens even na over de Randstad.
pi_49554343
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 22:53 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Denk eens even na over de Randstad.
Ook gelul, ik heb daar ook gewoond.
I´m back.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 22:57:30 #191
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49554397
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 22:55 schreef Ryan3 het volgende:
Ook gelul, ik heb daar ook gewoond.
In de jaren '70 zeker. Nu is het anders.
pi_49554466
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 22:57 schreef PJORourke het volgende:

[..]

In de jaren '70 zeker. Nu is het anders.
In de jaren 80 (ben geboren in 62). Ik kom nog redelijk vaak in Asd, zoveel verschil is er niet met die jaren. Dat Nederland aan de rand van de afgrond verkeert is gewoon rijkelijke overdrijving. Wrs ontstaan uit verveling.
I´m back.
pi_49554476
Ga een goed boek lezen man.
I´m back.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 23:06:43 #194
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_49554699
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 13:19 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Schokkend...

http://www.sp.nl/service/world/arab/
Zo vreemd is dat toch niet? Italiaanse communisten roepen met enige regelmaat "Allah Ackbar" als het palestijnse probleem ter sprake komt, waarom zou de SP anders zijn?
pi_49555744
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 11:07 schreef sigme het volgende:

[..]

Vroeger was alles beter. Toen had Nederland nog cultuur, en legde men eer in de volksaard. Die overigens, zoals je ook zo netjes beschrijft; er een is van weinig trots en nationalisme. Maar dat schijnt tegenwoordig niet meer te mogen, we moeten allemaal worden zoals Zij, met Vlag en Volkslied en Vaderlandsliefde.

Gedichtje.
We hebben het hier over cultuurverlies en niet al die franje. Door de ontzuiling is de rol van het christendom gemarginaliseerd, ok? Die rol is overgenomen door een soort liberale heilstaat, dat zul je ook met me eens zijn. Met die liberale heilstaat is er een grote ontwikkeling gekomen in mensenrechten en liberale vrijheden. Je zou verwachten dat die soelaas bieden, maar die liberale tendens is eerder een onderdeel van het probleem dan de oplossing. Die liberale vrijheden zijn niet in staat een ziel te geven aan onze cultuur, wat iemand als Ryan3 ook mag beweren. Van een streven naar deugdzaamheid en echte zelfontplooing is geen sprake meer. Wat is er voor in de plaats gekomen?

En dan maar denken dat dit een ideale basis is voor een multiculturele samenleving, die overigens op zichzelf niet eens zo'n probleem is. Ik begrijp heel goed dat moslims botsen. De westerse levenswijze met zijn absolute ongebondenheid is zowat alles wat Allah heeft verboden. Maar laten we wel wezen, ook is die moslim zelf wel in de ban van het materialisme. Bin Laden is ook niet zo arm. Het materialisme bezorgt de moslim een slecht geweten. Want als moslim moet hij een innerlijke Jihad voeren tegen het kwaad dat ook in hemzelf schuilt. Hij projecteert dat slechte geweten naar buiten in de boze westerse wereld, en de Jihad wordt een uiterlijke politieke aangelegenheid waarbij hij gebruik maakt van de wapens van de zwakste. Terrorisme dus.

Zoals ik al zei vind ik de multiculturele samenleving an sich niet zo'n probleem, maar de manier waarop die culturen zijn binnengehaald, dus vanuit de afwijzing van de eigen (christelijke) traditie en met de liberale vrijheden als ideologische basis heeft wel geleid tot veelkleurige achterstandsbuurten in de grote steden, en Abu Jahjah beroept zich in Antwerpen op de liberale vrijheden om in Europa een grensoverschrijdende islam te vestigen die feestelijk bedankt voor iedere integratie. De bruid wordt uit het vaderland gehaald. Schotelantennes. Begraven wordt je in je land van herkomst.

Op mijn werk spreek ik regelmatig met Marokkanen en Turken. Ze snappen Nederland niet. Ze snappen niet dat in Nederland geel rol is weggelegd voor religie. Zelf vinden ze het kwalijk wanneer er een kerk in hun geboortestreek gebouwd zou worden. Ze vragen waar ik, anders dan door geld, door gedreven wordt. Vaak probeer ik dan enigszins beschaamd toe te geven dat ik ook zonder religie religieuze waarden probeer uit te dragen. Ze snappen niet waarom die dan niet centraal staan in Nederland. Ik schaam me dan enigszins. Maar het meest schaam ik me voor mensen als jij, die zo bitter weinig respect tonen voor de geschiedenis van onze cultuur.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_49556018
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 23:42 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

We hebben het hier over cultuurverlies en niet al die franje. Door de ontzuiling is de rol van het christendom gemarginaliseerd, ok? Die rol is overgenomen door een soort liberale heilstaat, dat zul je ook met me eens zijn. Met die liberale heilstaat is er een grote ontwikkeling gekomen in mensenrechten en liberale vrijheden. Je zou verwachten dat die soelaas bieden, maar die liberale tendens is eerder een onderdeel van het probleem dan de oplossing. Die liberale vrijheden zijn niet in staat een ziel te geven aan onze cultuur, wat iemand als Ryan3 ook mag beweren. Van een streven naar deugdzaamheid en echte zelfontplooing is geen sprake meer. Wat is er voor in de plaats gekomen?

En dan maar denken dat dit een ideale basis is voor een multiculturele samenleving, die overigens op zichzelf niet eens zo'n probleem is. Ik begrijp heel goed dat moslims botsen. De westerse levenswijze met zijn absolute ongebondenheid is zowat alles wat Allah heeft verboden. Maar laten we wel wezen, ook is die moslim zelf wel in de ban van het materialisme. Bin Laden is ook niet zo arm. Het materialisme bezorgt de moslim een slecht geweten. Want als moslim moet hij een innerlijke Jihad voeren tegen het kwaad dat ook in hemzelf schuilt. Hij projecteert dat slechte geweten naar buiten in de boze westerse wereld, en de Jihad wordt een uiterlijke politieke aangelegenheid waarbij hij gebruik maakt van de wapens van de zwakste. Terrorisme dus.

Zoals ik al zei vind ik de multiculturele samenleving an sich niet zo'n probleem, maar de manier waarop die culturen zijn binnengehaald, dus vanuit de afwijzing van de eigen (christelijke) traditie en met de liberale vrijheden als ideologische basis heeft wel geleid tot veelkleurige achterstandsbuurten in de grote steden, en Abu Jahjah beroept zich in Antwerpen op de liberale vrijheden om in Europa een grensoverschrijdende islam te vestigen die feestelijk bedankt voor iedere integratie. De bruid wordt uit het vaderland gehaald. Schotelantennes. Begraven wordt je in je land van herkomst.

Op mijn werk spreek ik regelmatig met Marokkanen en Turken. Ze snappen Nederland niet. Ze snappen niet dat in Nederland geel rol is weggelegd voor religie. Zelf vinden ze het kwalijk wanneer er een kerk in hun geboortestreek gebouwd zou worden. Ze vragen waar ik, anders dan door geld, door gedreven wordt. Vaak probeer ik dan enigszins beschaamd toe te geven dat ik ook zonder religie religieuze waarden probeer uit te dragen. Ze snappen niet waarom die dan niet centraal staan in Nederland. Ik schaam me dan enigszins. Maar het meest schaam ik me voor mensen als jij, die zo bitter weinig respect tonen voor de geschiedenis van onze cultuur.
Wat iemand als Ryan3 ook mag zeggen, maar vriend, een grotere morele, economische en individuele ontplooiingsvrijheid als nu bestaat zul je toch nooit of te nimmer meemaken...?
I´m back.
pi_49556598
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 23:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat iemand als Ryan3 ook mag zeggen, maar vriend, een grotere morele, economische en individuele ontplooiingsvrijheid als nu bestaat zul je toch nooit of te nimmer meemaken...?
Je kunt niet lezen, maar goed. Vrijheid is juist het hoogste goed, maar ik betwijfel of jouw liberale waarden opgewassen zijn tegen de reëele bedreiging van de Islam, zolang wij er zelf geen duidelijke levensnormen op na houden. De ambivalente houding van de gemiddelde Nederlander rond de Nederlandse cultuur en de cocktail van kicks die ons levensdoel lijkt geworden, zullen het uiteindelijk afleggen tegen een stroming die de mensen een geestelijk kompas meegeeft, en dat kompas hoeft geeneens transcedent te zijn. Nog daargelaten hoe die vrijheid van je gebruikt wordt. Om een cocktail van kicks na te streven ja. Onderwijs, jeugdbewegingen, de sociaal-culturele sector, overal staat jouw vrijheid centraal. Maar die vrijheid manifesteert zich vooral in opleuking. Voor mij is vrijheid werkelijke ontplooiiing. Een leeuw die losbreekt nadat hij door zijn moeder van welp af aan is opgevoed. Die is pas vrij.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_49556715
quote:
Op zondag 20 mei 2007 00:13 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Je kunt niet lezen, maar goed. Vrijheid is juist het hoogste goed, maar ik betwijfel of jouw liberale waarden opgewassen zijn tegen de reëele bedreiging van de Islam, zolang wij er zelf geen duidelijke levensnormen op na houden. De ambivalente houding van de gemiddelde Nederlander rond de Nederlandse cultuur en de cocktail van kicks die ons levensdoel lijkt geworden, zullen het uiteindelijk afleggen tegen een stroming die de mensen een geestelijk kompas meegeeft, en dat kompas hoeft geeneens transcedent te zijn. Nog daargelaten hoe die vrijheid van je gebruikt wordt. Om een cocktail van kicks na te streven ja. Onderwijs, jeugdbewegingen, de sociaal-culturele sector, overal staat jouw vrijheid centraal. Maar die vrijheid manifesteert zich vooral in opleuking. Voor mij is vrijheid werkelijke ontplooiiing. Een leeuw die losbreekt nadat hij door zijn moeder van welp af aan is opgevoed. Die is pas vrij.
Je doet me aan iemand denken, maar vind dat toch gewoon bullocks wat je schrijft. Ik zie geen wezenlijke bedreiging uitgaan van de Islam. Allemaal achterhaalde sprookjesverhaaltjes, die geen enkel mens meer slikt, laat staan dat ze ooit een alternatief zullen gaan vormen voor het liberale ideaal...
I´m back.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 17:20:37 #199
132386 Kieboom
pi_49769661
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 22:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wie maakt zich hier nu belachelijk...

Vanuit je dorpje, voorstad, middenklasse-wijk, of weet ik veel wat, concluderen dat er niets aan de hand is met dit land, omdat het er bij jou in de buurt nog zo idyllisch aan toe gaat. Tja, als je zo simplistisch redeneert moet de populariteit van figuren als Fortuyn, Verdonk en Wilders volstrekt onbegrijpelijk zijn.

Zelf zou ik twintig jaar geleden eenzelfde soort verhaal hebben kunnen ophangen over de buurt (in één van de grote steden) waar ik ben opgegroeid.

Inmiddels is die buurt op de lijst met probleemwijken terecht gekomen.

Als je moet toezien hoe je buurt in rap tempo desintegreert, met dank aan een politiek die naïeve idealen laat prevaleren boven gezond verstand, heb je vroeg of laat de neiging om je kop uit het zand te halen en de vrijzinnig liberale dooddoeners waar figuren als jij zich zo krampachtig aan vastklampen eens kritisch onder de loep te nemen.

Kijk nou toch eens objectief naar de trends van de afgelopen decennia, naar fenomenen als de toenemende geweldsbereidheid, asocialiteit als stijgend cultuurgoed, de etnische en religieuze spanningen, doorgeslagen hedonisme en consumentisme, het volstrekt verloren gaan van de balans tussen recht en plicht, alsmaar afnemende maatschappelijke cohesie, enz, enz, enz.....

Dan begrijp je misschien waarom minder en minder mensen zich de struisvogelpolitiek kunnen veroorloven die jij hier ten toon spreidt.
pi_49780215
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 17:20 schreef Kieboom het volgende:

[..]

Wie maakt zich hier nu belachelijk...

Vanuit je dorpje, voorstad, middenklasse-wijk, of weet ik veel wat, concluderen dat er niets aan de hand is met dit land, omdat het er bij jou in de buurt nog zo idyllisch aan toe gaat. Tja, als je zo simplistisch redeneert moet de populariteit van figuren als Fortuyn, Verdonk en Wilders volstrekt onbegrijpelijk zijn.

Zelf zou ik twintig jaar geleden eenzelfde soort verhaal hebben kunnen ophangen over de buurt (in één van de grote steden) waar ik ben opgegroeid.

Inmiddels is die buurt op de lijst met probleemwijken terecht gekomen.

Als je moet toezien hoe je buurt in rap tempo desintegreert, met dank aan een politiek die naïeve idealen laat prevaleren boven gezond verstand, heb je vroeg of laat de neiging om je kop uit het zand te halen en de vrijzinnig liberale dooddoeners waar figuren als jij zich zo krampachtig aan vastklampen eens kritisch onder de loep te nemen.

Kijk nou toch eens objectief naar de trends van de afgelopen decennia, naar fenomenen als de toenemende geweldsbereidheid, asocialiteit als stijgend cultuurgoed, de etnische en religieuze spanningen, doorgeslagen hedonisme en consumentisme, het volstrekt verloren gaan van de balans tussen recht en plicht, alsmaar afnemende maatschappelijke cohesie, enz, enz, enz.....

Dan begrijp je misschien waarom minder en minder mensen zich de struisvogelpolitiek kunnen veroorloven die jij hier ten toon spreidt.
Doorgeslagen hedonisme en consumentisme? .
Gewoon een decadentiekritiekje van conservatieve huize, gekoppeld aan opgroeien in wat nu, en wrs toen ook, een achterstandswijkje in de grote stad is? En we verkeren aan de rand van de achtergrond?
Denk je nou werkelijk dat dat een representatief beeld is van ons land en de huidige situatie...
Kijk, ik geloof wel dat veel mensen (gelukkig steeds minder mensen) zich gek laten maken door dat soort huilieverhalen. Zij geven graag de schuld aan de rest van de wereld, want ze hebben de kracht niet om tegenslagen op te vangen, of de handen uit de mouwen te steken en er iets van te maken. Eigenlijk lijk jij nog het meeste op het persiflage dat jij wrs van links aanhangt. Jij bent zelf representant van de verwende, decadente linkse politiek. . Wars van eigen verantwoordelijkheid, want de rest van de wereld heeft de schuld.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')