Wonderer stelde dat de Poolse jeugd niet beschermt hoefde te worden en dat homofilie geen ziekte is.quote:Op donderdag 17 mei 2007 04:40 schreef Doderok het volgende:
Dus homofilie is een ziekte die zich verspreid via denkbeelden waartegen de Poolse jeugd beschermd moet worden of iets dergelijks...
Wat een hoop tegenstrijdige lulkoek zit je hier te verkondigen Gabry?
Het is inderdaad een biologisch virus, geen mening. Maar dit virus heeft zich ontwikkeld aan de mens, en verspreid zich via uitten van mening. Heel gevaarlijk.quote:Op donderdag 17 mei 2007 04:40 schreef Doderok het volgende:
Dus homofilie is een ziekte die zich verspreid via denkbeelden waartegen de Poolse jeugd beschermd moet worden of iets dergelijks...
Wat een hoop tegenstrijdige lulkoek zit je hier te verkondigen Gabry?
Goede onderbouwing Yildiz. DIe smiley was heel overtuigend.quote:Op donderdag 17 mei 2007 09:18 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Het is inderdaad een biologisch virus, geen mening. Maar dit virus heeft zich ontwikkeld aan de mens, en verspreid zich via uitten van mening. Heel gevaarlijk.
[ / sarcasme ]
Ja kom op zeg, de ene priester zegt dat homofilie een ziekte is, de andere Berlusconi zegt dat de helft van zijn volk (die op Prodi stemde) geestelijk ziek is, natuurlijk valt het allemaal te betwisten of het een ziekte is, maar kom op zeg.quote:Op donderdag 17 mei 2007 10:10 schreef Gabry het volgende:
[..]
Goed onderbouwing Yildiz. DIe smiley was heel overtuigend.
Oh wat zijn we homofoob ...als er een gaypride al is het onder protest toegestaan wordtquote:Op woensdag 16 mei 2007 21:34 schreef CARLAK het volgende:
[..]
Maandagavond heb ik deze topic geopend. Het lijkt er op dat nogal wat speelt binnen de gemoederen in Nederland.
Zo gingen sommigen mee in het idee de petitie te ondertekenen. Anderen hadden zo hun vraagtekens bij de rol van het COC en vaak werd mijns inziens ten onrechte aangegeven dat het COC zich bezig houdt met een vorm van pedofilie door het toestaan van een boot op de Gay Pride voor 16-
Daarnaast werd aangegeven dat homo's met name bivakkeren op de zgn. Grachtengordel en dat dit hun geloofwaardigheid ten aanzien van de doelgroep zou verminderen.
Toch blijft mijns inziens overeind staan dat we iets moeten kunnen doen tegen een homofobe regering in Polen. Zolang daar het politieke klimaat niet veranderd, dan vissen we buiten het net.
Ik heb er geen problemen mee. Het is niet jammer voor mij.quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:29 schreef SCH het volgende:
Als het een ziekte is, dan is het heerlijk om ziek te zijn
Je hebt recht op je eigen opvattingen Gabry maar ik heb geen enkele behoefte daarop in te gaan. Ik ben gelukkig zoals ik ben, al mijn hele leven lang en heb een geweldige vriend met wie ik het goed heb. Als jij daar problemen mee hebt, dan is dat jammer voor je
Nou mooi toch, kunnen we het weer over de Poolse homo's hebben die niet zo openlijk kunnen leven als ik.quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:34 schreef Gabry het volgende:
[..]
Ik heb er geen problemen mee. Het is niet jammer voor mij.
Naar welke rechten wordt er gestreefd?quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou mooi toch, kunnen we het weer over de Poolse homo's hebben die niet zo openlijk kunnen leven als ik.
Wat mij betreft gewoon de mogelijkheid voor Poolse homo's om zichzelf te kunnen zijn, niet bang te hoeven zijn, niet gediscrimineerd te worden en gewoon net zo leuk en gelukkig te leven als anderen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:48 schreef Gabry het volgende:
[..]
Naar welke rechten wordt er gestreefd?
Het recht om homo-power demonstraties te organiseren?
En het recht om het Poolse kabinet te censuren gedurende politieke debatten?
Homo's hebben dezelfde rechten in Polen. In veel landen hebben vrouwen niet dezelfde rechten.quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat mij betreft gewoon de mogelijkheid voor Poolse homo's om zichzelf te kunnen zijn, niet bang te hoeven zijn, niet gediscrimineerd te worden en gewoon net zo leuk en gelukkig te leven als anderen.
Hoe vindt jij het dat in sommige landen vrouwen onderdrukt worden eigenlijk?
Oh hebben we het over lesbiennes hier dan?quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat mij betreft gewoon de mogelijkheid voor Poolse homo's om zichzelf te kunnen zijn, niet bang te hoeven zijn, niet gediscrimineerd te worden en gewoon net zo leuk en gelukkig te leven als anderen.
Hoe vindt jij het dat in sommige landen vrouwen onderdrukt worden eigenlijk?
Dus homo's worden niet gediscrimineerd in Polen? Het is geen enkel probleem om in Polen homo te zijn? Beweer je dat?quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:52 schreef Gabry het volgende:
[..]
Homo's hebben dezelfde rechten in Polen. In veel landen hebben vrouwen niet dezelfde rechten.
Waarom?quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:54 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Oh hebben we het over lesbiennes hier dan?
Geslacht is iets heel anders dan sexuele voorkeur .....
quote:'Verbied praten over homoseksualiteit'
Poolse minister wil verbod op les homoseksualiteit
donderdag 17 mei 2007 06:45
(Novum/AP) - De Poolse minister van onderwijs, Roman Giertych, is woensdag met een voorstel gekomen om 'het propageren van homoseksualiteit' op scholen te verbieden. Toen vorige maand werd aangekondigd dat het voorstel er zou komen, vroeg het Europees Parlement om een onderzoek naar leden van de Poolse regering, die zich met hun homofobe uitlatingen schuldig zouden maken aan discriminatie.
Giertych, van de ultraconservatieve Bond van Poolse Gezinnen, beweerde woensdag echter dat zijn voorstel voor niemand discriminerend is. 'Het is slechts bedoeld om de jeugd te beschermen tegen het propageren van denkbeelden die het huwelijk bedreigen, het gezin bedreigen en de taken van school bedreigen', aldus de minister.
In het voorstel wordt niet beschreven wat er precies onder het propageren van homoseksualiteit moet worden verstaan, maar Giertych zei dat het gaat om 'het in het openbaar uitdragen van een bepaalde overtuiging, met de bedoeling anderen van dat standpunt te overtuigen'. Hij zei te verwachten dat zijn voorstel, dat volgens hem door de hele regering wordt gesteund, het met gemak zal halen in het parlement.
Robert Biedron van de Poolse actiegroep Campagne Tegen Homofobie noemde het voorstel fascistisch. 'Het is beangstigend dat er middenin Europa een regering is die discriminatie niet bestrijdt, maar verergert', aldus Biedron.
De Poolse premier Jaroslaw Kaczynski sprak zich vorige maand in reactie op de motie van het Europees Parlement ook uit tegen het propageren van homoseksualiteit op scholen, maar hij ontkende dat homoseksuelen in zijn land worden gediscrimineerd.
Ik begrijp de vraag niet helemaal, waarom is het jou niet duidelijk dat geaardheid iets is dan fysieke kenmerken?quote:
Sex met kinderen is heel wat anders.quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:16 schreef desiredbard het volgende:
De volgende stap wordt hert recht op het hebben van sex met kinderen of beesten?
Troll,quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:16 schreef desiredbard het volgende:
De volgende stap wordt hert recht op het hebben van sex met kinderen of beesten?
Wat heeft dat met homoseksualiteit te maken???quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:16 schreef desiredbard het volgende:
De petitie verzoekt dat Europese ministerraden Polen op het matje roepen om zodoende hun kabinet te censureren gedurende politieke discussies. Ze kunnen de grootste onzin voorstellen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Dus homo's worden niet gediscrimineerd in Polen? Het is geen enkel probleem om in Polen homo te zijn? Beweer je dat?
Nee, waarom zou je moeten discussieren over homofobie? Die discussie is volstrekt overbodig en achterhaald. Polen loopt daarin ver achter.quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:25 schreef Gabry het volgende:
De discussie over homosexualiteit lijkt mij in Polen gaande. Laat ze maar aan die discussie deelnemen als ze meer willen dan gelijke rechten.
[..]
En zo hoort het.
Waarom zou je daar voor of tegenstander van zijn. Jezus.quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:27 schreef Lukashenko het volgende:
Ik ben geen voorstander van homoseks
Dat is inderdaad eenhele andere discussie.quote:en al helemaal niet hoe e.e.a. hier provocatief in Nederland te werk gaat. Echter de stap naar kinder- en dierenseks lijkt mij niet echt opgaan en komt op mij eerder als emotioneel dan rationeel over.
Seks met dieren is overigens toegestaan in Nederland, maar dit is een andere discussie lijkt me.
Omdat in Nederland gediscussieerd is over homofobie hoeft het in Polen niet meer? Er is geen ruimte voor discussie?quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, waarom zou je moeten discussieren over homofobie? Die discussie is volstrekt overbodig en achterhaald. Polen loopt daarin ver achter.
Zijn die ayatollah's ook lid van de Europese Unie???quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:32 schreef Gabry het volgende:
[..]
Omdat in Nederland gediscussieerd is over homofobie hoeft het in Polen niet meer?
Waarom moeten wij niet het standpunt van die Ayatollah's overnemen?
hangt van de definitie van Normaal afquote:Op donderdag 17 mei 2007 12:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Zijn die ayatollah's ook lid van de Europese Unie???
Als je vindt dat homoseksualiteit normaal is dan wil je uiteraard ook dat Poolse homo's niet langer als untermenschen worden bekeken. Maar dan moet je dat wel vinden natuurlijk.
Jij ziet het verschil tussen geaardheid en geslacht toch niet?quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat heeft dat met homoseksualiteit te maken???
Ah, dat is de criteria om discussie te vermijden?quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Zijn die ayatollah's ook lid van de Europese Unie???
Ik vind Moslims niet vreemd, maar een ander mag dat wel vinden. Wij zijn niet van de gedachte-politie .quote:Als je vindt dat homoseksualiteit normaal is dan wil je uiteraard ook dat Poolse homo's niet langer als untermenschen worden bekeken.
Jawel, maar ik begrijp niet waarom je iets wil zeggen over de partnerkeuze van mensen die je niet kent.quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:50 schreef Lukashenko het volgende:
Ik mag geen mening hebben over homoseks begrijp ik hieruit?
Dat mag/quote:Ik ben gelovig en het spijt me, maar heb er dus wel een mening over.
Je spreek jezelf wel een beetje tegen.quote:Desondanks denk ik, dat in het denkbeeldige geval dat ik president zou worden hier, meer bescherming aan homo's zou bieden dan dit kabinet. Ik ben tegen homoseks, tezelfdertijd keur ik geweld heel sterk af, alsmede het eigen-rechter-spelen.
Maar een gay-pride oftewel blotebillenfeest in Amsterdam zal er met mij als president niet komen inderdaad. Doet de homo-emancipatie ook weinig goed trouwens als ik even advocaat voor de homo's mag spelen. Taktiek is een onbekend begrip bij het COC. Doordrammen zijn ze een stuk beter in en dit speelt de anti-homo-lobby in de kaart. Wat dat aangaat kan ik, anti-homseks zijnde, het COC alleen maar dankbaar zijn voor die drammerige nichten daar.
Nee, maar je bemoeit je met andermans zaken.quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:05 schreef Lukashenko het volgende:
Natuurlijk ga ik er geen mensen op straat over aanspreken. Men denkt altijd dat als je ergens tegen bent, ik gelijk zou overgaan tot terreur of zo.
Dat is waar jij in gelooft en dat mag. Maar je hoet je godsdienst niet opleggen aan andere mensen.quote:Ik ben tegen homoseks, het is zondig en homo's hebben een verantwoordelijkheid t.o.v. Allah, God, Vishnu etc. na hun aardse bestaan -wat relatief erg kort van duur is- net als iedereen dat heeft, ik heb dit ook aangaande mijn daden.
quote:Gelovigen die menen dat de homo's met stenen moet bekogelen zullen zich ook na overlijden moeten verantwoorden, want alle Geschriften wijzen geweld stellig af.
Dat is wat anders de mogelijkheden gaan creëren en homoseks tot norm verheffen
Dat is wel prettiger ja.quote:en Gay-Prides toelaten. Ik vind het beeld dat nu heerst t.a.v. homoseksuelen (nogmaals, ja ik blijf onderscheid maken tussen homofielen en homoseksuelen, want homofielen beërven wel degelijk het Paradijs!) te positief.
Je kan de zonde afkeuren, maar nooit de mens. Allah, God heeft de zonde niet lief, maar wel de mens.
Ik zou een homohuwelijk verbieden, maar of homoseks an sich strafbaar gesteld moet worden weet ik niet. Dat is een lastig onderwerp. Het dient in elk geval te worden afgekeurd en het zou goed zijn als er voorbeelden komen van homofielen die een gelukkig celibatair bestaan leiden. Die geaardheid krijg je er niet uit, dat is niet meer dan realistisch. Maar geef een positief voorbeeld, dus geen nichterige schreeuwlelijk van een Gordon.
Helaas heb geen ongenuanceerde boodschap, dus ik ben niet ongenuanceerd voor zoals het COC, maar ook niet ongenuanceerd tegen. Het blijft moeilijk mijn boodschap te duiden. Excuses voor mijn genuanceerdheid, het is niet meer van deze tijd, ik weet het.![]()
![]()
Ga je eens in materie verdiepen voordat je hier je stompzinnige onderbuikgevoelens neerkwakt. Homoseksualiteit heeft even veel met pedofile of bestialiteit te maken dan dat heteroseksualiteit dat heeft. In deel 1 van dit topic was al voorspeld dat dergelijke opmerkingen zouden komen, en ja hoor: daar issie dan.quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:16 schreef desiredbard het volgende:
Ik vind dat Poolse voorstel als hierboven wel netjes geformuleerd, vooralsnog....
Dus je vindt jezelf nog genuanceerd ook? Alleen omdat je zo strikt vasthoudt aan (niet bestaande) scheiding tussen homofilie en homoseksualiteit? Homoseksualiteit is een volstrekt logisch en natuurlijk gevolg, net zoals dat voor heteroseksualiteit geldt ten opzichte van heterofilie. Ik heb je hier nog niet tegen heteroseksualiteit zien ageren, dus trek ik de conclusie dat jij hetero's meer rechten toekent dan homo's. Bij hetero's is er niets op tegen dat ze hun seksuele oriëntatie omzetten in het hebben van seks, bij homo's heb je daar WEL iets op tegen. Uiteraard weer eens met de Bijbel in de hand. Hoe kom je er in vredesnaam bij dat homo's na hun dood verantwoording aan God of Allah moeten afleggen? Zullen we feiten en fictie eens scheiden. Dat van die verantwoording is wat jij GELOOFT, maar dat hoef je hier niet als feit te presenteren.quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:05 schreef Lukashenko het volgende:
Ik ben tegen homoseks, het is zondig en homo's hebben een verantwoordelijkheid t.o.v. Allah, God, Vishnu etc. na hun aardse bestaan -wat relatief erg kort van duur is- net als iedereen dat heeft, ik heb dit ook aangaande mijn daden. Gelovigen die menen dat de homo's met stenen moet bekogelen zullen zich ook na overlijden moeten verantwoorden, want alle Geschriften wijzen geweld stellig af.
Dat is wat anders de mogelijkheden gaan creëren en homoseks tot norm verheffen en Gay-Prides toelaten. Ik vind het beeld dat nu heerst t.a.v. homoseksuelen (nogmaals, ja ik blijf onderscheid maken tussen homofielen en homoseksuelen, want homofielen beërven wel degelijk het Paradijs!) te positief.
Je kan de zonde afkeuren, maar nooit de mens. Allah, God heeft de zonde niet lief, maar wel de mens.
Ik zou een homohuwelijk verbieden, maar of homoseks an sich strafbaar gesteld moet worden weet ik niet. Dat is een lastig onderwerp. Het dient in elk geval te worden afgekeurd en het zou goed zijn als er voorbeelden komen van homofielen die een gelukkig celibatair bestaan leiden. Die geaardheid krijg je er niet uit, dat is niet meer dan realistisch. Maar geef een positief voorbeeld, dus geen nichterige schreeuwlelijk van een Gordon.
Helaas heb geen ongenuanceerde boodschap, dus ik ben niet ongenuanceerd voor zoals het COC, maar ook niet ongenuanceerd tegen. Het blijft moeilijk mijn boodschap te duiden. Excuses voor mijn genuanceerdheid, het is niet meer van deze tijd, ik weet het.![]()
![]()
nee ik stelde tegen SCH dat geslacht anders is dan geaardheid en dat werd als volgt beantwoord:quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ga je eens in materie verdiepen voordat je hier je stompzinnige onderbuikgevoelens neerkwakt. Homoseksualiteit heeft even veel met pedofile of bestialiteit te maken dan dat heteroseksualiteit dat heeft. In deel 1 van dit topic was al voorspeld dat dergelijke opmerkingen zouden komen, en ja hoor: daar issie dan.
Indirect stuurde onze plaatselijke rel-nicht hier dus op aan.quote:
Ik discrimineer???quote:Verder is het goed om te weten dat jij je kunt vinden in een voorstel dat zeer discriminerend is en zich richt tegen een bepaalde groep mensen, omdat ze zijn wie ze zijn. Weten we meteen in welke 'klasse' we jou mogen indelen. Homofoob en discriminatie toejuichend. En kom alsjeblieft niet aanzetten dat je niet homofoob bent, want dat ben je wel. Als je onmiddellijk homoseksualiteit aan pedofilie en bestialiteit linkt en als je discriminerende weten tegen homo's goedkeurt, ben je zonder meer homofoob.
OMG dat dit soort denkbeelden nog bestaan zeg. God is toch liefde, of niet soms?quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:05 schreef Lukashenko het volgende:
Natuurlijk ga ik er geen mensen op straat over aanspreken. Men denkt altijd dat als je ergens tegen bent, ik gelijk zou overgaan tot terreur of zo. Ik ben tegen homoseks, het is zondig en homo's hebben een verantwoordelijkheid t.o.v. Allah, God, Vishnu etc. na hun aardse bestaan -wat relatief erg kort van duur is- net als iedereen dat heeft, ik heb dit ook aangaande mijn daden. Gelovigen die menen dat de homo's met stenen moet bekogelen zullen zich ook na overlijden moeten verantwoorden, want alle Geschriften wijzen geweld stellig af.
Dat is wat anders de mogelijkheden gaan creëren en homoseks tot norm verheffen en Gay-Prides toelaten. Ik vind het beeld dat nu heerst t.a.v. homoseksuelen (nogmaals, ja ik blijf onderscheid maken tussen homofielen en homoseksuelen, want homofielen beërven wel degelijk het Paradijs!) te positief.
![]()
Dat is wel heel erg de vrijzinnige (groenlinkse) manier van probleemoplossing. Iets heeft een meerwaarde totdat het tegendeel bewezen isquote:Op donderdag 17 mei 2007 14:15 schreef Vivi het volgende:
OMG dat dit soort denkbeelden nog bestaan zeg. God is toch liefde, of niet soms?
Waarom zou een uiting van liefde, voor wie of wat dan ook, zondig zijn..dat is toch echt iets wat alleen maar door een mens bedacht kan zijn. maak je druk over kindermisbruik, haat en terreur, maar niet over mensen die van elkaar houden en *met wederzijds instemmen* van elkaar genieten op het fysieke vlak en verder niemand kwaad doen.
Polen is allang op de vingers getikt door de EU.quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:25 schreef Gabry het volgende:
De petitie verzoekt dat Europese ministerraden Polen op het matje roepen om zodoende hun kabinet te censureren gedurende politieke discussies. Ze kunnen de grootste onzin voorstellen.
Bron: De Telegraafquote:Brussel dreigt Polen over homofobie
STRAATSBURG - De Europese Commissie zal Polen aanpakken als het wetten invoert die leiden tot discriminatie of stigmatisering van homoseksuelen. Dat zei eurocommissaris Vladimir Spidla (Werkgelegenheid) woensdag tijdens een debat in het Europees Parlement in Straatsburg.
Volgens Spidla zijn opmerkingen van de Poolse vicepremier dat de Poolse regering iedereen zal aanpakken die propaganda voert voor homoseksualiteit of ander afwijkend gedrag „stigmatiserend en dus onaanvaardbaar”. „De Europese Commissie zal alle instrumenten inzetten om de gelijke rechten van burgers in de EU te beschermen”, aldus Spidla. Aanleiding voor het debat waren plannen van de Poolse vicepremier en minister van Onderwijs Roman Giertych om „homoseksuele propaganda” in scholen strafbaar stellen.
Hoe weet jij dat zo goed? Ben je in Polen geweest? Het gegeven dat de EU Polen al heeft gemaand, zegt zeker niks? Dat verzinnen ze zomaar?quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:25 schreef Gabry het volgende:
De rechten van homo's zijn tot dusver gehandhaaft in Polen. De Poolse overheid hoeft dus niet op het matje geroepen te worden.
quote:Europa veroordeelt homofobieIn het Europees Parlement werd woensdag en donderdag hevig gedebatteerd over homofobie. Simon Coveney stelde vandaag zijn jaarverslag over de mensenrechten in de wereld voor en evalueerde het mensenrechtenbeleid van de EU. Daarbij kwam homofobie uitgebreid aan bod.
Het Parlement heeft het verslag van Coveney goedgekeurd en heeft onder andere besloten om ieder jaar op 17 mei de Internationale Dag tegen Homofobie te sponsoren en te vieren. Het Parlement keurde ook een resolutie tégen homofobie goed. 365 leden stemden voor, 124 tégen en 115 parlementariërs onthielden zich.
Delegatie naar Polen
Het Parlement veroordeelde vandaag de homofobie in Polen. Dat is uniek, want het is de eerste keer dat een individueel land wordt aangesproken op zo'n onderwerp. Het EP wil een delegatie naar Polen sturen voor een zogeheten fact-finding missie. Zo moeten de leden een duidelijk beeld krijgen van de situatie. Er moet ook een dialoog komen tussen alle betrokken partijen.
Het EP doet een dringende oproep naar de Poolse autoriteiten om geen wetten goed te keuren zoals die beschreven worden door de vice-premier en minister van Onderwijs. Die willen onder andere alle informatie over holebi's uit scholen weren. Het bestuur in Polen mag ook geen maatregelen meer nemen om holebiorganisaties te intimideren, vinden de parlementsleden.
Nieuwe wetten tegen homofobie
Het Parlement verzoekt alle lidstaten ook opnieuw om wetten voor te stellen om een einde te maken aan de discriminatie tegen koppels van hetzelfde geslacht. Het Parlement vraagt de Europese Commissie om met voorstellen te komen om ervoor te zorgen dat het vrije verkeer van alle personen binnen de EU zonder discriminatie kan plaatsvinden. Daarnaast veroordeelt het EP discriminerende uitlatingen van politieke en religieuze leiders aan het adres van homoseksuelen, omdat zij aanzetten tot haat en geweld.
Twee keer onzin. Er is namelijk geen overheidsbeleid in dit land dat discriminatie van Lonsdalers of negers aanmoedigt. Ook worden Lonsdalers of negers niet uit scholen en bepaalde beroepen geweerd. En ook worden demonstraties niet stelselmatig verboden of gehinderd. Het zijn trouwens de neo-nazijongeren in Polen die vrij spel hebben om demonstranten te bekogelen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:25 schreef Gabry het volgende:
Dat is ongeveer hetzelfde als Ayatollah's uit het midden-oosten die Nederland willen boycotten vanwege uitspraken van Geert Wilders. Als de Poolse overheid op het matje wordt vanwege discriminatie op straat dan kun je dat vergelijken met als de Nederlandse overheid op het matje wordt geroepen vanwege Lonsdalers die ruzie maken met negers.
De discussie over homoseksualiteit is grensoverstijgend geworden op het moment dat Polen EU-lid werd. Op dit moment schendt Polen EU-regels en daarover is het nu inmiddels een aantal keren aangesproken. Binnen de EU is vastgelegd dat we discriminatie (dus ook discriminatie van homo's) niet acceptabel vinden. Het feit dat Polen deze regel stelselmatig schendt, maakt ons als EU deelgenoot van de discussie.quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:25 schreef Gabry het volgende:
De discussie over homosexualiteit lijkt mij in Polen gaande. Laat ze maar aan die discussie deelnemen als ze meer willen dan gelijke rechten.
Het één sluit het ander niet uit. Dat er gay rugby clubs zijn, wil niet zeggen dat jij niet discrimineert. Dat doe je namelijk volop. Pak eerst eens spiegel, voordat je meteen met een verwijzend vingertje komt.quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:09 schreef desiredbard het volgende:
Ik discrimineer??? Dat doen ze toch zelf: 10e editie van het Nationaal Homo Songfestival er deden er toch genoeg mee aan het EurovisieSongvestival? gay Rugby Clubs (mogen ze anders niet rugbyen?
Nee overal moeten ze apparte clubjes voor want ze zijn zo anders
Ze willen niet gelijk zijn, het lijkt haast wel of ze willen discrimineren tegen niet homosexuelen
Lijkt mij een prima streven, alhoewel bang, leuk en gelukkig natuurlijk erg subjectief zijn.quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:50 schreef SCH het volgende:
Oh je hoort mij niet zeggen dat ik niet bevooroordeelt ben (let wel dat is iets anders dan discrimineren)quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het één sluit het ander niet uit. Dat er gay rugby clubs zijn, wil niet zeggen dat jij niet discrimineert. Dat doe je namelijk volop. Pak eerst eens spiegel, voordat je meteen met een verwijzend vingertje komt.
Iedereen heeft recht op eigen clubjes, maar door organisaties als COC denken homo's wat meer recht te hebben en is de verhouding van gelijke rechten een beetje zoek.quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:32 schreef desiredbard het volgende:
Waarom zouden homo's recht hebben op hun prive clubjes, sport sociaal dan wel cultuur....
Maar mag je dat als hetero niet doen..... probeer eens een straight -bar te openen of een hetereo-songvestival.... of de heter-o-lympics ik kijk uit naar de sm-spelen: speervangen, kogel-koppen
Als je protesteert tegen de komst van een homo-bar om de jhoek wordt meteen verondersteld dat het protest is vanwege het "homo" gedeelte.... en is het discriminatie , als je protesteert tegen een bar om de hoek is er niets aan de hand.
In jouw geval niet, want je noemt homoseksualiteit in één adem met pedofilie en bestialiteit. En je kunt je goed vinden in de Poolse voorstellen die hier zijn genoemd. Dat beschouw ik niet meer als bevooroordeeld zijn, maar als discrimineren. Onderstaande is daar opnieuw een voorbeeld van.quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:32 schreef desiredbard het volgende:
Oh je hoort mij niet zeggen dat ik niet bevooroordeeld ben (let wel dat is iets anders dan discrimineren)
Waarom niet? Of anders gevraagd: waarom denk je dat het nodig is?quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:32 schreef desiredbard het volgende:
Waarom zouden homo's recht hebben op hun prive clubjes, sport sociaal dan wel cultuur....
De meeste hetero-aangelegenheden zijn dat impliciet. Ik hoef je denk ik niet uit te leggen dat de Hell's Angels weinig homoseksuele leden zullen hebben. Met bepaalde kroegen of feesten zal dat precies zo zijn. En bij mijn weten is er in Nederland een enorme keuze aan kroegen waar je heen kunt.quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:32 schreef desiredbard het volgende:
Maar mag je dat als hetero niet doen..... probeer eens een straight -bar te openen of een hetereo-songvestival.... of de heter-o-lympics
Naast discrimineren kun je ook nog generaliseren. Je bent van meerdere markten thuis, merk ik al.quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:32 schreef desiredbard het volgende:
Als je protesteert tegen de komst van een homo-bar om de hoek wordt meteen verondersteld dat het protest is vanwege het "homo" gedeelte.... en is het discriminatie , als je protesteert tegen een bar om de hoek is er niets aan de hand. Mischien zit het overdramatiseren van situaties zich in het homo zijn..... Nu ik er aan denk, de lesbiennes zijn een stuk meer mans
Homobars zijn niet uitsluitend voor homo's, hetero's mogen er ook binnenlopen, het is gewoon een bar waar niet moeilijk gedaan wordt over de affectie tussen mensen van hetzelfde geslacht, in tegenstelling tot "heterokroegen", waar je met vuile ogen aangekeken wordt als je als man zijnde met een andere man staat te zoenen. Privé-clubjesquote:Op donderdag 17 mei 2007 14:32 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Oh je hoort mij niet zeggen dat ik niet bevooroordeelt ben (let wel dat is iets anders dan discrimineren)
Maar laat me de vraag naar bovenstaande quotatie verduidelijken.
Maar mag je dat als hetero niet doen..... probeer eens een straight -bar te openen of een hetereo-songvestival.... of de heter-o-lympics ik kijk uit naar de sm-spelen: speervangen, kogel-koppen
Als je protesteert tegen de komst van een homo-bar om de jhoek wordt meteen verondersteld dat het protest is vanwege het "homo" gedeelte.... en is het discriminatie , als je protesteert tegen een bar om de hoek is er niets aan de hand.
Mischien zit het overdramatiseren van situaties zich in het homo zijn..... Nu ik er aan denk, de lesbiennes zijn een stuk meer mans
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |