abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49457997
Ik zit al tijden met een groot probleem.

Kort en zakelijk gesproken zit het zo:
Een volwassen familielid van me heeft in de praktijk bewezen dat ie een seksuele relatie wil/kan aangaan met een minderjarig familielid.
Inmiddels heeft deze meneer via adoptie 2 meisjes verkregen, zij zijn nu rond de 8 jaar.
Maatschappelijk gezien heeft meneer een goede naam. Zijn vrouw ook.

Deze gegevens knagen dagelijks aan me. Ik kan toch niet blijven zwijgen? Maar wat moet ik en kan ik?
Groot nadeel is dat het zich niet in mijn nabije omgeving afspeelt: ik heb geen flauw idee wat er daar gebeurt.
Maar ik weet wel dat er een goede kans is dat....hij zich aan hen vergrijpt of andere meisjes, aangezien hij leermethodes voor bijv middelbare school ontwikkelt. En wie weet heeft ie wel een leuk buurmeisje.
Kortom, ik weet genoeg, maar wat kan ik praktisch doen???
  FOK!Babe woensdag 16 mei 2007 @ 21:03:16 #2
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_49458048
Hem aangeven voor het oorspronkelijke vergrijp?
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:03:44 #3
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_49458070
aangeven bij desbetreffende organisatie's. Dat lijk me duidelijk...
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:04:32 #4
139330 TNA
For the stars that shine
pi_49458107
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:03 schreef G.Fawkes het volgende:
Eens.
pi_49458138
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:01 schreef PAM78 het volgende:
Ik zit al tijden met een groot probleem.

Kort en zakelijk gesproken zit het zo:
Een volwassen familielid van me heeft in de praktijk bewezen dat ie een seksuele relatie wil/kan aangaan met een minderjarig familielid.
Inmiddels heeft deze meneer via adoptie 2 meisjes verkregen, zij zijn nu rond de 8 jaar.
Maatschappelijk gezien heeft meneer een goede naam. Zijn vrouw ook.

Deze gegevens knagen dagelijks aan me. Ik kan toch niet blijven zwijgen? Maar wat moet ik en kan ik?
Groot nadeel is dat het zich niet in mijn nabije omgeving afspeelt: ik heb geen flauw idee wat er daar gebeurt.
Maar ik weet wel dat er een goede kans is dat....hij zich aan hen vergrijpt of andere meisjes, aangezien hij leermethodes voor bijv middelbare school ontwikkelt. En wie weet heeft ie wel een leuk buurmeisje.
Kortom, ik weet genoeg, maar wat kan ik praktisch doen???
Eerst voor jezelf het hele verhaal opschrijven zodat je alles duidelijk hebt en niets kan vergeten als je een verklaring aflegt en dan contact opnemen met jeugdzorg, kinderbeschermig e.d.

Sterkte!
pi_49458181
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:01 schreef PAM78 het volgende:
Verklaar je nader.
  FOK!Babe woensdag 16 mei 2007 @ 21:08:32 #7
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_49458268
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:06 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Verklaar je nader.
Da's eigenlijk wel een goeie.
pi_49458380
Dat zou betekenen dat ik weer met de billen bloot moet. Das kort gezegd niet prettig. En kan ik dat weer aan?
Alleen wat een toekomstig slachtoffer zou moeten meemaken is ook verre van prettig.
Misschien is het al verjaard, maar dan heeft ie iig een aantekening. En helaas weten jullie net als ik dat deze vergrijpen niet of nauwelijks gestraft (kunnen) worden.

Ik spreek dus uit eigen ervaring.
pi_49458395
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:08 schreef Ian_Nick het volgende:

[..]

Da's eigenlijk wel een goeie.
idd.. Voor hettzelfde geld zei die een keer op een verjaardag met wat dronken vrienden 'goh, die nienke, die is 17 he? Dat is me toch een geil wijf, boh! Zou 'k geen nee tegen zeggen hoor!'

Alstie daarintegen je 2 nichtjes van 7 en 8 jaar gevingerd heeft, zal ik me idd goed zorgen gaan maken
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:13:50 #10
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49458460
Volgens mij bedoeld TS dat de betreffende "heer" zich aan haar heeft vergrepen.

TS; het is al gezegd; z.s.m. aangifte doen.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_49458464
De kwestie alleen aankaarten als je 100% zeker van je zaak bent. Je brengt iemand ongelooflijk veel schade toe, dus alleen als je zeker bent is het toebrengen van die schade gerechtvaardigd.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  FOK!Babe woensdag 16 mei 2007 @ 21:14:00 #12
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_49458478
Best een onduidelijk verhaal.
Je kan met alleen vermoedens natuurlijk niets beginnen, maar als je bewijs hebt kan je prima naar de instanties waar hij mee te maken heeft gehad inzake de adoptie enzovoort toe gaan.
pi_49458491
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:12 schreef PAM78 het volgende:
Dat zou betekenen dat ik weer met de billen bloot moet. Das kort gezegd niet prettig.
Alleen wat een toekomstig slachtoffer zou moeten meemaken is ook verre van prettig.
Misschien is het al verjaard, maar dan heeft ie iig een aantekening. en jullie weten net als ik dat deze vergrijpen niet of nauwelijks gestraft (kunnen) worden.

Dan had je misschien aangifte moeten doen? En wat versta je onder 'minderjarig'? Er zit een groot verschil tussen een zesjarige en een zeventienjarige.
  FOK!Babe woensdag 16 mei 2007 @ 21:14:43 #14
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_49458503
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:13 schreef Vivi het volgende:
Volgens mij bedoeld TS dat de betreffende "heer" zich aan haar heeft vergrepen.

TS; het is al gezegd; z.s.m. aangifte doen.
Zoiets begrijp ik dus ook en inderdaad: onmiddelijk aangifte doen.
  Boks-Chick woensdag 16 mei 2007 @ 21:14:58 #15
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_49458516
quote:
Dat zou betekenen dat ik weer met de billen bloot moet. Das kort gezegd niet prettig.
Misschien is het al verjaard, maar dan heeft ie iig een aantekening. en jullie weten net als ik dat deze vergrijpen niet of nauwelijks gestraft (kunnen) worden.

been there, done that.
Melden bij de betreffende instanties, het zekere voor het onzekere voor die twee kids. Bescherm hen.
lolwut
pi_49458583
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:03 schreef G.Fawkes het volgende:
En daarbij ook aangeven dat het om vermoedens gaat en waar die op gebaseerd zijn natuurlijk. Maar dat had je zelf ook vast al wel bedacht.
Wat is jouw relatie tot de man? Familie of vage kennis? Veel succes iig, lijkt me een erg moeilijke situatie.
  FOK!Babe woensdag 16 mei 2007 @ 21:17:44 #17
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_49458616
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:16 schreef zillah666 het volgende:
Wat is jouw relatie tot de man? Familie of vage kennis?
quote:
Een volwassen familielid van me
pi_49458665
quote:
Dat zou betekenen dat ik weer met de billen bloot moet. Das kort gezegd niet prettig. En kan ik dat weer aan?
Misschien is het al verjaard, maar dan heeft ie iig een aantekening. En helaas weten jullie net als ik dat deze vergrijpen niet of nauwelijks gestraft (kunnen) worden.

Misschien kan je in je aangift in het midden laten wie het eerste slachtoffer was? Vertel ze dat je zeker weet dat er een eerste slachtoffer is, maar verder niets. Dan weten zij wat ze moeten weten, en jij hebt je taak gedaan.
Of nemen ze daar geen genoegen mee?
pi_49458685
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:17 schreef Ian_Nick het volgende:

[..]

[..]

Daarom mijn vraag dus. Het maakt nogal verschil of het om je vader of om je oudoom gaat, die je niet meer zo vaak ziet.
  FOK!Babe woensdag 16 mei 2007 @ 21:20:14 #20
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_49458707
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:19 schreef zillah666 het volgende:

[..]

Misschien kan je in je aangift in het midden laten wie het eerste slachtoffer was? Vertel ze dat je zeker weet dat er een eerste slachtoffer is, maar verder niets. Dan weten zij wat ze moeten weten, en jij hebt je taak gedaan.
Of nemen ze daar geen genoegen mee?
Nee natuurlijk niet.
Je moet uiteraard bewijzen wie het slachtoffer is anders kan je iedereen toch wel beschuldigen van zulke praktijken!?
pi_49458749
eigen ervaring en ik was 14 en was aan zijn ouderlijke zorg toevertrouwt.

En aangifte werd toen tegen gehouden door mijn moeder omdat ik psychisch een wrak was en het misschien niet aan zou kunnen.
Iemand vroeg toen wat ie had gedaan en ik had een klein detail verteld en diegene verzuchtte toen opgelucht:" oh gelukkig, verder is t niet gegaan." Wat ik toen heb geinterpreteerd als: oh zo erg was t dus niet....

Nu, 15 jaar later, dringen de dingen langzaam door, maar ik ik twijfel zo aan mezelf, dat ik dus niet weet wat ik moet doen.
  FOK!Babe woensdag 16 mei 2007 @ 21:22:22 #22
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_49458790
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:21 schreef PAM78 het volgende:
eigen ervaring en ik was 14 en was aan zijn ouderlijke zorg toevertrouwt.

En aangifte werd toen tegen gehouden door mijn moeder omdat ik psychisch een wrak was en het misschien niet aan zou kunnen.
Iemand vroeg toen wat ie had gedaan en ik had een klein detail verteld en diegene verzuchtte toen opgelucht:" oh gelukkig, verder is t niet gegaan." Wat ik toen heb geinterpreteerd als: oh zo erg was t dus niet....

Nu, 15 jaar later, dringen de dingen langzaam door, maar ik ik twijfel zo aan mezelf, dat ik dus niet weet wat ik moet doen.
Neem dan evenuele andere slachtoffers in bescherming en doe alsnog aangifte.
pi_49458809
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:20 schreef Ian_Nick het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet.
Je moet uiteraard bewijzen wie het slachtoffer is anders kan je iedereen toch wel beschuldigen van zulke praktijken!?
Als je melding maakt van de situatie zoals hij is hoeven daarbij toch geen namen te vallen (behalve die van de dader)? Het is niet dat TS verder bewijs heef van dat er nu wat gebeurtt. Als je aangeeft dat je weet dat er een slachtoffer is, dat de situatie nu is zoals hij is, en dat je je zorgen maakt weten ze toch genoeg? Dan weten ze dat ze de man in de gaten moeten houden. Veel meer kan je toch niet doen.
pi_49458834
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:19 schreef zillah666 het volgende:

[..]

Daarom mijn vraag dus. Het maakt nogal verschil of het om je vader of om je oudoom gaat, die je niet meer zo vaak ziet.
hij is getrouwd met mijn nicht.(mijn nicht is de dochter van mijn tante, mijn tante is de zus van mijn moeder)
  FOK!Babe woensdag 16 mei 2007 @ 21:24:52 #25
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_49458876
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:23 schreef zillah666 het volgende:

[..]

Als je melding maakt van de situatie zoals hij is hoeven daarbij toch geen namen te vallen (behalve die van de dader)? Het is niet dat TS verder bewijs heef van dat er nu wat gebeurtt. Als je aangeeft dat je weet dat er een slachtoffer is, dat de situatie nu is zoals hij is, en dat je je zorgen maakt weten ze toch genoeg? Dan weten ze dat ze de man in de gaten moeten houden. Veel meer kan je toch niet doen.
TS bedoelde toch dat het vervelend zou zijn het hele persoonlijke verhaal weer te moeten oprakelen? Jij stelt vervolgens voor om aangifte te gaan doen maar het slachtoffer in het midden te laten?

"Goeiedag, ik weet toevallig dat die en die ooit eens een keer strafbare feiten heeft gepleegd met een niet nader te noemen persoon."

Zie jij het gebeuren?
pi_49458885
quote:

[..]

Als je melding maakt van de situatie zoals hij is hoeven daarbij toch geen namen te vallen (behalve die van de dader)?
Natuurlijk wel. Zou een mooie boel zijn als ze bij dat soort vage meldingen zouden uitgaan van de schuld van iemand. Besef wel even dat iemands leven verwoest kan worden door een valse melding op dit gebied.
quote:
Het is niet dat TS verder bewijs heef van dat er nu wat gebeurtt. Als je aangeeft dat je weet dat er een slachtoffer is, dat de situatie nu is zoals hij is, en dat je je zorgen maakt weten ze toch genoeg? Dan weten ze dat ze de man in de gaten moeten houden. Veel meer kan je toch niet doen.
Wat valt er 'in de gaten' te houden? Die man zal zich niet midden op straat aan kleine meisjes vergrijpen en camera's ophangen in de slaapkamer gaat ook niet.
  FOK!Babe woensdag 16 mei 2007 @ 21:25:22 #27
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_49458891
Aangifte doen.
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:26:08 #28
177598 tbs-johny
oe la la la
pi_49458921
quote:

Nou dat zal wel mee vallen hoor (hoop ik). Als er straks iets met die kindertjes gebeurd terwijl jij het had kunnen voorkomen..

nee dat klink leuk
pi_49458933
quote:

[..]

Op zo'n maniier zinspeel ik dus ook.

Ik weet niet of ik er aan toe ben om aangifte te doen. Hoe kan je daar ooit klaar voor zijn? De andere kant: hoe kan t (eventuele) volgende slachtoffer klaar zijn voor deze lichamelijke en psychische mishandeling?
En is t dus echt nu aan MIJ om wat te doen?
pi_49458977
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:26 schreef PAM78 het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik er aan toe ben om aangifte te doen. Hoe kan je daar ooit klaar voor zijn? De andere kant: hoe kan t (eventuele) volgende slachtoffer klaar zijn voor deze lichamelijke en psychische mishandeling?
Dat lijkt me duidelijk. JA. En wat nou, er klaar voor zijn? Je laat iemand toch niet wegkomen met zoiets?
pi_49458982
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:24 schreef Ian_Nick het volgende:

[..]

TS bedoelde toch dat het vervelend zou zijn het hele persoonlijke verhaal weer te moeten oprakelen? Jij stelt vervolgens voor om aangifte te gaan doen maar het slachtoffer in het midden te laten?

"Goeiedag, ik weet toevallig dat die en die ooit eens een keer strafbare feiten heeft gepleegd met een niet nader te noemen persoon."

Zie jij het gebeuren?
Nee, maar je snapt misschien wel dat ik t zo graag zou willen( hoe onreel ook....)
  FOK!Babe woensdag 16 mei 2007 @ 21:28:05 #32
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_49458983
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:26 schreef PAM78 het volgende:

[..]

Jij hebt de mogelijkheid om iemand eventueel te redden van wat jou is overkomen.
  FOK!Babe woensdag 16 mei 2007 @ 21:28:57 #33
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_49459012
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:28 schreef PAM78 het volgende:

[..]

Nee, maar je snapt misschien wel dat ik t zo graag zou willen( hoe onreel ook....)
Tuurlijk snap ik dat.
pi_49459053
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:28 schreef Ian_Nick het volgende:

[..]

Jij hebt de mogelijkheid om iemand eventueel te redden van wat jou is overkomen.
Ok, je hebt een duidelijk en helder standpunt. Bedankt daarvoor.
Ik hoop dat ik er praktisch iets mee ga doen.
Ik probeer t steeds weg te schuiven: ahhh zo erg was t toch niet... Maar ik weet dat t wel erg was, en dan komt dat andere stemmetje weer...
pi_49459064
hoe oud is die minderjarige persoon??????
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
pi_49459086
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:23 schreef PAM78 het volgende:

[..]

hij is getrouwd met mijn nicht.(mijn nicht is de dochter van mijn tante, mijn tante is de zus van mijn moeder)
Ok hij staat dus niet zo heel dicht bij je (gok ik). Iig aangifte doen/melding maken. Denk hierbij aan de dag van morgen, zoals je al doet. Anticipeer, want voorkomen kan je het niet, hoe graag je ook wil, maar zorg wel dat je weet wat je moet doen, mocht het gebeuren, Heb je verhaal klaar.

Ik vroeg het trouwens niet zomaar (misschien dacht Ian_Nick dat) , ik spreek uit ervaring als ik zeg dat het lastiger is als het om je pa gaat. (Toen ik dat vroeg was me ook nog niet duidelijk dat je zelf het slachtoffer was).
  FOK!Babe woensdag 16 mei 2007 @ 21:31:17 #37
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_49459107
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:29 schreef PAM78 het volgende:

[..]

Ik probeer t steeds weg te schuiven: ahhh zo erg was t toch niet... Maar ik weet dat t wel erg was, en dan komt dat andere stemmetje weer...
Heb je niet iemand waarmee je close bent die je hier doorheen kan helpen?
Zo raar lijkt het mij niet als je een goede vriend(in) hierin betrekt en samen aangifte gaat doen.
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:31:19 #38
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_49459109
Heb je er wel eens met iemand over gesproken? Iemand meenemen als je aangifte gaat doen, helpt vaak ook...
pi_49459114
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:29 schreef PAM78 het volgende:
Zet het eens voor jezelf op papier ofzo. Tot in de kleinste details. Confronteer jezelf ermee en bepaal dan nog eens of het meeviel of niet.
  FOK!Babe woensdag 16 mei 2007 @ 21:31:42 #40
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_49459122
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:31 schreef G.Fawkes het volgende:
Heb je er wel eens met iemand over gesproken? Iemand meenemen als je aangifte gaat doen, helpt vaak ook...
Great minds think alike
pi_49459193
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:30 schreef zillah666 het volgende:

[..]

Ok hij staat dus niet zo heel dicht bij je (gok ik). Iig aangifte doen/melding maken. Denk hierbij aan de dag van morgen, zoals je al doet. Anticipeer, want voorkomen kan je het niet, hoe graag je ook wil, maar zorg wel dat je weet wat je moet doen, mocht het gebeuren, Heb je verhaal klaar.

Ik vroeg het trouwens niet zomaar (misschien dacht Ian_Nick dat) , ik spreek uit ervaring als ik zeg dat het lastiger is als het om je pa gaat. (Toen ik dat vroeg was me ook nog niet duidelijk dat je zelf het slachtoffer was).
Nu dus niet meer,

Maar toen was ik bij mijn ouders weg voor langere tijd en aan zijn zorg en die van zijn vrouw toevertrouwt. En toen ging t dus mis.
pi_49459200
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:30 schreef candygirl het volgende:
hoe oud is die minderjarige persoon??????
gewoon serieuze vraag
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
pi_49459315
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:25 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Zou een mooie boel zijn als ze bij dat soort vage meldingen zouden uitgaan van de schuld van iemand. Besef wel even dat iemands leven verwoest kan worden door een valse melding op dit gebied.
[..]

Wat valt er 'in de gaten' te houden? Die man zal zich niet midden op straat aan kleine meisjes vergrijpen en camera's ophangen in de slaapkamer gaat ook niet.
Dat bedoelde ik niet.
TS wil melding maken van de nieuwe dochters in de situatie. Ze maakt zich zorgen omdat er een eerder slachtoffer is (zijzelf). Dat eerdere slachtoffer wil geen aangifte van haar zaak doen. Dat mag.
MAAR ze wil wel dat ze ervan weten zodat er sneller gereageerd kan worden mocht er iets mis lijken te zijn.
Dan is er toch geen nut om te zeggen wie het eerste slachtoffer was. Als ze maar weten wie die man is en om welke kinderen het gaat?
Nou misschien ben ik erg dom hoor, maar zo bedoelde ik het iig.
pi_49459331
Ik was dus veertien.

Ik heb al heel lang hulp en t was een verschrikkelijk lange weg tot hier, en de weg zal nog verschrikkelijk langer worden.
Alleen weet je wat t is met hulpverlening? Ze willen steeds weten wat jij wil en wat jij nodig hebt. (das natuurlijk logisch) maar vaak weet ik dat niet. Dus in deze kwestie moet ik denk ik echt zelf die beslissing nemen.
Geen hulpverlener die zegt: Kom, dit is zo erg, we gaan nu aangifte doen. Dat moet)uiteraard(uit je zelf komen.
pi_49459365
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:33 schreef candygirl het volgende:

[..]

gewoon serieuze vraag
lees de OP zou ik zo zeggen
pi_49459376
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:36 schreef zillah666 het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik niet.
TS wil melding maken van de nieuwe dochters in de situatie. Ze maakt zich zorgen omdat er een eerder slachtoffer is (zijzelf). Dat eerdere slachtoffer wil geen aangifte van haar zaak doen. Dat mag.
MAAR ze wil wel dat ze ervan weten zodat er sneller gereageerd kan worden mocht er iets mis lijken te zijn.
Dan is er toch geen nut om te zeggen wie het eerste slachtoffer was. Als ze maar weten wie die man is en om welke kinderen het gaat?
Maar wat verwacht je dan dat ze doen als iemand zoiets komt zeggen? Ik weet niet of je de laatste paar jaar het nieuws hebt gevolgd, maar een kind moet eerst dood in een kofferbak of in stukjes gehakt in een haven liggen voordat men in actie komt.
pi_49459404
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:36 schreef zillah666 het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik niet.
Zo dom ben je, denk ik niet. Zo dacht ik t ook. Maar ja, ik weet dus niet of je t zo afstandelijk kan houden. En misschien heeft t meer effect als ik gewoon ' alles' vertel.
pi_49459411
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:37 schreef PAM78 het volgende:
Ik was dus veertien.

Ik heb al heel lang hulp en t was een verschrikkelijk lange weg tot hier, en de weg zal nog verschrikkelijk langer worden.
Alleen weet je wat t is met hulpverlening? Ze willen steeds weten wat jij wil en wat jij nodig hebt. (das natuurlijk logisch) maar vaak weet ik dat niet. Dus in deze kwestie moet ik denk ik echt zelf die beslissing nemen.
Geen hulpverlener die zegt: Kom, dit is zo erg, we gaan nu aangifte doen. Dat moet)uiteraard(uit je zelf komen.
JIJ bent verantwoordelijk. Je kunt niet verwachten dat een ander de keuze maakt voor je. Dat kun jij alleen doen.
pi_49459484
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:38 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Maar wat verwacht je dan dat ze doen als iemand zoiets komt zeggen? Ik weet niet of je de laatste paar jaar het nieuws hebt gevolgd, maar een kind moet eerst dood in een kofferbak of in stukjes gehakt in een haven liggen voordat men in actie komt.
Met 1 melding zullen ze niks doen. Met 5 of 10 wel. Elke melding is er 1. En je kan TS niet verplichten om aangifte te doen van wat haar is overkomen. Als ze er niet over kan praten moet ze dat niet doen, dat moet ze dan eerst leren. En dat kost tijd, maar je moet haar intussen geen schuldgevoel aan gaan praten.
pi_49459486
quote:

[..]

JIJ bent verantwoordelijk. Je kunt niet verwachten dat een ander de keuze maakt voor je. Dat kun jij alleen doen.
Tis gewoon niet eerlijk, ik heb niet de verantwoordelijkheid voor wat er gebeurd is. maar wel voor wat er nog zou kunnen gaan gebeuren.
pi_49459521
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:40 schreef zillah666 het volgende:

[..]

Met 1 melding zullen ze niks doen. Met 5 of 10 wel. Elke melding is er 1. En je kan TS niet verplichten om aangifte te doen van wat haar is overkomen. Als ze er niet over kan praten moet ze dat niet doen, dat moet ze dan eerst leren. En dat kost tijd, maar je moet haar intussen geen schuldgevoel aan gaan praten.
Wat nou schuldgevoel? Ze moet zelf weten wat ze doet, maar geen enkele instantie kan iets met zo'n melding. Echt niet.
pi_49459560
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:41 schreef PAM78 het volgende:

[..]

Tis gewoon niet eerlijk, ik heb niet de verantwoordelijkheid voor wat er gebeurd is. maar wel voor wat er nog zou kunnen gaan gebeuren.
In zekere zin heb je die inderdaad...
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:43:05 #53
92279 N.icka
Windforce 11
pi_49459566
quote:

[..]

Precies , zoiets kan je niet afschuiven op de verantoordelijkheid van de hulpverlening, krijg je later weer verhalen , ja maar ik moest aangifte doen van de hulpverlening , ik wilde zelf niet.
pi_49459599
In ieder geval vinden jullie dat ik iets moet doen.
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:44:58 #55
92279 N.icka
Windforce 11
pi_49459635
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:44 schreef PAM78 het volgende:
nee niet afgaan op wat wij vinden , je moet zelf beslissen wat je wilt doen
pi_49459647
quote:
Ik weet niet wat er precies gebeurd is. Ik weet ook niet wat het risico is dat hetzelfde nu ook gaat gebeuren. Ik weet wel dat als ik iets heel naars heb meegemaakt en ik zie kans om te voorkomen dat een ander het ook meemaakt, dat ik dan zeker iets zou willen doen.
pi_49459681
quote:
Lees je de reacties eigenlijk wel? 90% van de posters in dit topic geeft goedbedoelde adviezen.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_49459756
quote:

[..]

Verantwoordelijkheid is iets anders dan schuld hè.
Je was toen niet schuldig aan wat er gebeurd is, jij was een kind en hij een volwassene.
Maar omdat je weet hoe hij is heb je wel de verantwoordelijkheid als volwassene om die kinderen te beschermen en de enige manier is om aangifte te doen.

Nog even voor de duidelijkheid, ik heb het nog niet voorbij zien komen namelijk, het is nog niet verjaard. Bij dit soort zaken beginnen die jaren pas te tellen vanaf je 18e verjaardag en de verjaringstermijn is als ik me niet vergis 15 jaar.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_49459800
quote:

[..]

Aan de ene kant wel ja. Maar ik vind dus niet dat je jezelf een schulgevoel moet aan gaan zitten praten.

Wat ik wel vind is dat je over de gevolgen na moet denken. Bekijk de mogleijke uitkomsten. Wat verwacht je al meest waarschijnlijke? Dat is dat misbruik. Dan kun je er donder op zeggen dat dat ook wel zal gaan gebeuren, je kent hem immers goed genoeg.
Vraag je dan af wat erger is: Nu door het slijk, en je verhaal oprakelen? Of dan door het slijk, wetende wat je had kunnen voorkomen. Het is lood om oud ijzer, voor jou, voor die meiden niet.
En ik denk dat je je beter zal voelen als je erover leert praten. Dat zul je niet leren van een aangifte, maar misschien is dat net wel de schop die je nodig hebt om het voor jezelf te gaan verwerken.

Zomaar mijn 2 cent...

Edit: Sorry voor mijn shitload aan reacties
pi_49459868
Absoluut. Doe je het niet voor jezelf (een soort van genoegdoening) dan moet je het *absoluut* doen voor die arme kinderen. De kans is zeer groot dat hij in herhaling valt.

Al zou je helemaal geen wraakgevoelens koesteren, gewoon doen zonder er bij na te denken - die kinderen hebben koste wat kost bescherming nodig. Doet hij het niet bij hen, dan zal hij in de toekomst toch weer andere slachtoffertjes maken.

Op een gegeven moment zal zijn dwang naar sex met kinderen oncontroleerbaar kunnen worden, en dan kan er een situatie ontstaan waarbij hij zich onveilig voelt (een vreemd kind ergens buiten) en dan gebeuren er veel ernstigere dingen - dan zal hij gedwongen zijn om bijv. het kind te laten verdwijnen.

Ik wil niet zeggen dat dat zijn karakter is - maar het begaan van zeer strafbare en sociaal onwenselijke praktijken als pedofilie dragen ook voor de pleger (de pedofiel) een hoop bagage met zich mee. Als hij dus het gevoel heeft betrapt te kunnen worden, dan kan zijn laatste en enige oplossing zijn het kindje te laten stilzwijgen.

Alsjeblieft, neem zo snel mogelijk actie. Als hij eenmaal in de gaten wordt gehouden dan is de kans aanwezig dat hij schrikt, en het misschien een tijd weer laat zitten....en op z'n minst bij verdachte zaken in de buurt snel opgepakt kan worden.

De 1ste keer is altijd een lastig verhaal - bewijs het maar eens als klein meisje! als dat meisje wat in de toekomst slachtoffer is echter de TWEEDE is, na jou, dan is er een precedent en kan hij binnen een dag achter de tralies zitten.

Doe wat goed is, voor de maatschappij, voor die twee meisjes, en voor jezelf. Het zal energie kosten, verdriet oproepen, woede, frustratie, angst, pijn. Maar je kan jezelf wel gerust stellen dat je anderen behoed hebt voor de ellende die hij jou heeft aangedaan.

Mocht je ooit een goed gesprek of enig advies willen staat het je vrij me te mailen (mdkooter at gmail.com) .

Heel veel sterkte gewenst!
pi_49459956
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:48 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Verantwoordelijkheid is iets anders dan schuld hè.
Je was toen niet schuldig aan wat er gebeurd is, jij was een kind en hij een volwassene.
Maar omdat je weet hoe hij is heb je wel de verantwoordelijkheid als volwassene om die kinderen te beschermen en de enige manier is om aangifte te doen.

Nog even voor de duidelijkheid, ik heb het nog niet voorbij zien komen namelijk, het is nog niet verjaard. Bij dit soort zaken beginnen die jaren pas te tellen vanaf je 18e verjaardag en de verjaringstermijn is als ik me niet vergis 15 jaar.
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:49 schreef zillah666 het volgende:

[..]

Aan de ene kant wel ja. Maar ik vind dus niet dat je jezelf een schulgevoel moet aan gaan zitten praten.

Wat ik wel vind is dat je over de gevolgen na moet denken. Bekijk de mogleijke uitkomsten. Wat verwacht je al meest waarschijnlijke? Dat is dat misbruik. Dan kun je er donder op zeggen dat dat ook wel zal gaan gebeuren, je kent hem immers goed genoeg.
Vraag je dan af wat erger is: Nu door het slijk, en je verhaal oprakelen? Of dan door het slijk, wetende wat je had kunnen voorkomen. Het is lood om oud ijzer, voor jou, voor die meiden niet.
En ik denk dat je je beter zal voelen als je erover leert praten. Dat zul je niet leren van een aangifte, maar misschien is dat net wel de schop die je nodig hebt om het voor jezelf te gaan verwerken.

Zomaar mijn 2 cent...

Edit: Sorry voor mijn shitload aan reacties
Daar kom ik dus ook steeds op uit.

Kortom: ik moet dus echt wat doen. En het krachtigste middel zou dan aangifte zijn. Ik ben nu 29.

[ Bericht 7% gewijzigd door PAM78 op 16-05-2007 21:56:48 (pff dat gequote ook) ]
pi_49460126
Pedofilie is toch echt iets anders dan incest hoor.
pi_49460165
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:57 schreef Isegrim het volgende:
Eens, maar weet jij waar het een in het ander overgaat?
  FOK!Babe woensdag 16 mei 2007 @ 21:59:34 #64
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_49460205
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:57 schreef Isegrim het volgende:
Heb je goed gelezen?
pi_49460272
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:59 schreef Ian_Nick het volgende:

[..]

Heb je goed gelezen?
Ik reageerde op de post van el_visionero met die opmerking.
  FOK!Babe woensdag 16 mei 2007 @ 22:02:03 #66
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_49460317
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:01 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik reageerde op de post van el_visionero met die opmerking.
Dan ga ik me even schamen.
pi_49460369
Poeeee, wat een overload!!!

(ik zit hard te piekeren)
pi_49460373
quote:
Daar kom ik dus ook steeds op uit.

Kortom: ik moet dus echt wat doen. En het krachtigste middel zou dan aangifte zijn. Ik ben nu 29.
Dat, en voor jezelf een manier zoeken om het te verwerken, iemand om mee te praten, een pro en/of vrienden. Als je die beerput dan toch open moet trekken kun je er maar beter wat moois aan overhouden, zo heb ik het in ieder geval altijd maar gezien. En uiteindelijk ben je dan zo opgelucht. Je weet nl zelf ook wel wat het juiste is om te doen, en zolang je dat niet doet heb je toch geen rust.

En ik vind trouwens niet dat je er zo moeilijk over praat hoor.
Ik vond zelf het anoniem op een forum zetten niet echt makkelijker dan een live gesprek.
pi_49460419
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:58 schreef PAM78 het volgende:

[..]

Eens, maar weet jij waar het een in het ander overgaat?
Ik denk dat het één vrij weinig met het ander te maken heeft. Iemand die familie- of gezinsleden misbruikt is doorgaans geen pedofiel. En een pedofiel gaat in het algemeen geen familieleden misbruiken, net zomin als een gemiddelde heteroman volwassen vrouwelijke familieleden gaat misbruiken.

Magoed, da's weer een hele andere discussie die hier misschien niet zo relevant is.
pi_49460500
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:03 schreef zillah666 het volgende:

[..]

Dat, en voor jezelf een manier zoeken om het te verwerken, iemand om mee te praten, een pro en/of vrienden. Als je die beerput dan toch open moet trekken kun je er maar beter wat moois aan overhouden, zo heb ik het in ieder geval altijd maar gezien. En uiteindelijk ben je dan zo opgelucht. Je weet nl zelf ook wel wat het juiste is om te doen, en zolang je dat niet doet heb je toch geen rust.

En ik vind trouwens niet dat je er zo moeilijk over praat hoor.
Ik vond zelf het anoniem op een forum zetten niet echt makkelijker dan een live gesprek.
Ik praat er ook al wel een aantal jaren over. Alleen mijn beeldvorming vergt gewoon tijd.

Vanaf mijn veertiende had ik ook al contact met hulpverleners, maar voor het duidelijk was wat ik nou nodig had....Moest ik eerst mezelf (steeds weer) vinden.
pi_49460553
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:04 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik denk dat het één vrij weinig met het ander te maken heeft. Iemand die familie- of gezinsleden misbruikt is doorgaans geen pedofiel. En een pedofiel gaat in het algemeen geen familieleden misbruiken, net zomin als een gemiddelde heteroman volwassen vrouwelijke familieleden gaat misbruiken.

Magoed, da's weer een hele andere discussie die hier misschien niet zo relevant is.
Op zich niet relevant. Maar ik wou nog even zeggen dat ik dat dus niet weet. Ik kan daar geen goed beeld over vormen.
pi_49460842
Incest is binnen het gezin/familie. Pedofilie is teveel van kinderen houden. Pedoseksueel is iemand die het met kinderen doet.
Een incest pleger zal niet snel buiten het gezin grijpen omdat hij het veel te makkelijk heeft binnen zijn gezin. daarbij zijn de beweegredenen vaak anders. Het schijnt dat ze nl wel heel veel van zo'n kind houden , en de eerste aanzet is vaak geen seks, dat komt er later pas bij .
Een pedofiel(/seksueel) raakt fysiek opgewonden van een kind en vergrijpt zich er daarom aan.

Ze hebben dus opzich weinig met elkaar te maken, behalve dan dat het om kinderen gaat.
Je kan (vast) ook beide afwijkingen tegelijk hebben. (Dutroux bv. had ook al fantasien over zijn dochtertje, maar ze was nog niet oud genoeg.)

Maar dat terzijde
  Boks-Chick woensdag 16 mei 2007 @ 22:14:55 #73
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_49460873
Beste PAM,

zoals ik al eerder in dit topic zei: been there (helaas) done that (gelukkig!)
in dit geval ging het om een dochter (6 jr) van een tante van mij, die de dochter bij een oom van mij liet voor oppassen. Ik had nog nooit wat gezegd, tot dan toe. Heb het mijn tante verteld. en net op tijd gezien wat er al had plaatsgevonden (nog relatief onschuldig )

Denk aan die twee kids. Bescherm hen. Better save than sorry....
lolwut
pi_49461020
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:14 schreef BrandX het volgende:
Beste PAM,

zoals ik al eerder in dit topic zei: been there (helaas) done that (gelukkig!)
in dit geval ging het om een dochter (6 jr) van een tante van mij, die de dochter bij een oom van mij liet voor oppassen. Ik had nog nooit wat gezegd, tot dan toe. Heb het mijn tante verteld. en net op tijd gezien wat er al had plaatsgevonden (nog relatief onschuldig )

Denk aan die twee kids. Bescherm hen. Better save than sorry....
Ik geloof inderdaad steeds meer dat dat is wat ik IN IEDER GEVAL moet doen.
Ook al gaat dan op dat moment ten koste van mezelf.

Weet je, het is steeds maar vechten(en dat zegt ook bijna iedereen om me heen) tegen: wordt t me niet teveel. Maar misschien moet ik dit eerst oplossen voor ik verder kan.
pi_49461163
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:18 schreef PAM78 het volgende:
Op dat moment, dat zeg je goed. Waarschijnlijk ben je er achteraf maar wát blij om.
pi_49461330
Kunnen we niet weer eens een Fok!knokploeg vormen???
pi_49461403
  woensdag 16 mei 2007 @ 22:27:54 #78
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_49461438
je kan contact opnemen met het fiom
linkje
hier zijn ze gespecialiseerd. je kan er ook hulp krijgen om je eigen eventuele probleem te verwerken (heb even niet alles gelezen, sorry)

heb in zeer nabije omgeving een zelfde verhaal meegemaakt wat ook door de komst van een kind werd opgerakeld. Betreffende persoon heeft enorm veel baat en hulp gehad van het fiom.

Sterkte met wat je ook beslist!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Boks-Chick woensdag 16 mei 2007 @ 22:28:26 #79
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_49461466
quote:

[..]

Weet je, het is steeds maar vechten(en dat zegt ook bijna iedereen om me heen) tegen: wordt t me niet teveel. Maar misschien moet ik dit eerst oplossen voor ik verder kan.
ik kan je een ding beloven: nu 'voelt' het misschien makkelijker om nog (even) niets te doen, maar straks.... dan voel je je waarschijnlijk 1000x kutter dan je je ooit hebt gevoeld als je niets doet en blijkt dat hij zich weer vergrijpt..

het is moeilijk, I know, ik wens je heel veel sterkte en alle kracht die je nodig hebt.
lolwut
pi_49461487
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:27 schreef debuurvrouw het volgende:
je kan contact opnemen met het fiom
linkje
hier zijn ze gespecialiseerd. je kan er ook hulp krijgen om je eigen eventuele probleem te verwerken (heb even niet alles gelezen, sorry)

heb in zeer nabije omgeving een zelfde verhaal meegemaakt wat ook door de komst van een kind werd opgerakeld. Betreffende persoon heeft enorm veel baat en hulp gehad van het fiom.

Sterkte met wat je ook beslist!
thnx! ik ga t chekcen!
pi_49461510
quote:

[..]

Misschien geeft het je achteraf ook wel rust op een bepaalde manier.
Je bent nu aan het vechten met jezelf en jouw ervaringen, keer dat tegen hem, vecht tegen hem.
Misschien dat dan het besef dat je niet machteloos meer bent en dat jou niets te verwijten valt pas echt goed komt.

Sterkte met je beslissing.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_49461563
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:28 schreef BrandX het volgende:

[..]

ik kan je een ding beloven: nu 'voelt' het misschien makkelijker om nog (even) niets te doen, maar straks.... dan voel je je waarschijnlijk 1000x kutter dan je je ooit hebt gevoeld als je niets doet en blijkt dat hij zich weer vergrijpt..

het is moeilijk, I know, ik wens je heel veel sterkte en alle kracht die je nodig hebt.
Daarom blijft het dus zo knagen.

Wat kut dat t morgen hemelvaartsdag is...Eigenlijk m oet ik nu handelen.

edit:
Goed, morgen ga ik iemand bellen die me kan en bij wil staan. En concreet vragen of ze me daar bij gaat helpen.
pi_49461725
quote:

[..]

Nee, hij is verantwoordelijk voor die daden. Maar jij hebt eigenlijk wel een plicht om je verantwoordelijkheid te NEMEN om eventuele toekomstige slachtoffers te beschermen.
  woensdag 16 mei 2007 @ 22:35:59 #84
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_49461818
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:30 schreef PAM78 het volgende:

[..]

Daarom blijft het dus zo knagen.

Wat kut dat t morgen hemelvaartsdag is...Eigenlijk m oet ik nu handelen.
de politie bellen, je verhaal doen en advies vragen kan ook nu. (al zullen ze je vragen vrijdag terug te komen.) je hoeft niet gelijk aangifte te doen! mijn schoonzus is echt top geholpen door de rechercheur die haar (uiteindelijke) aangifte opnam.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_49461855
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:33 schreef mootie het volgende:

[..]

Nee, hij is verantwoordelijk voor die daden. Maar jij hebt eigenlijk wel een plicht om je verantwoordelijkheid te NEMEN om eventuele toekomstige slachtoffers te beschermen.
Het is goed hoor, dat jullie dit zo zeggen. Ik denk dat t belangrijk is dat t NU tot me doordringt. Het knaagt niet voor niets.
pi_49461936
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:36 schreef PAM78 het volgende:

[..]

Het is goed hoor, dat jullie dit zo zeggen. Ik denk dat t belangrijk is dat t NU tot me doordringt. Het knaagt niet voor niets.
Veel succes en sterkte!
  woensdag 16 mei 2007 @ 22:40:40 #87
23233 Hihat
Hoo! Gehoed.
pi_49462032
Ik vind het al knap van je je dat je je zo goed beseft wat je rol in het geheel zou kunnen zijn!

Razend moeilijk als je het mij vraagt, ik heb totaal geen ervaring op dit gebied.

Maar waar je wél mee op moet houden is jezelf de verantwoordelijkheid voor het welzijn van die meisjes aan te praten. Áls het misgaat met die meisjes is er maar één verantwoordelijke en dat is de dader zélf.

Het is wel zo dat jij de loop der gebeurtenissen zou kunnen beïnvloeden, met de kennis die je hebt over die man. Als je dat doet, denk ik dat je een groot deel van je eigen verleden ook afsluit.

Maar ga hiermee naar een professionele organisatie, zoals hierboven vermeld staat. Een forum als dit is leuk om het balletje aan het rollen te brengen bij jezelf, maar hoe goed bedoeld ook van een ieder hier: wij zijn geen professionals.

Heel veel wijsheid!
Een pauw is een kip die in bloei staat
pi_49462489
v.a 8jaar na dato kan je volgens mij al geen aangifte meer doen ...

sterkte ieg...
pi_49463107
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:50 schreef Logician het volgende:
v.a 8jaar na dato kan je volgens mij al geen aangifte meer doen ...

sterkte ieg...
Gelukkig is dat niet waar. De verjaringstermijn bij aanranding is 12 jaar, bij verkrachting 15 jaar. Als het seksueel geweld plaats vond vóór het 18e jaar van het slachtoffer is er nog meer tijd om aangifte te doen. Het verjaringstermijn begint te lopen vanaf het 18e jaar.

Zie ook http://www.deurknop.nl/ Sterkte gewenst.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_49463717
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 23:02 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Gelukkig is dat niet waar. De verjaringstermijn bij aanranding is 12 jaar, bij verkrachting 15 jaar. Als het seksueel geweld plaats vond vóór het 18e jaar van het slachtoffer is er nog meer tijd om aangifte te doen. Het verjaringstermijn begint te lopen vanaf het 18e jaar.

Zie ook http://www.deurknop.nl/ Sterkte gewenst.
Thnx,

Voor mij is t nu genoeg. Maar ga gerust verder.

Morgen weer een dag. Met nieuwe acties van mij!
  woensdag 16 mei 2007 @ 23:45:28 #91
154814 Niless
Rotterdam
pi_49465194
Aangeven en heel rap, Voor de rest laat ik mijn zeer onorthodoxe gedachtes maar even achterwege.
Sukkels die sloop ik met knuppels.
pi_49470874
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 23:45 schreef Niless het volgende:
Aangeven en heel rap, Voor de rest laat ik mijn zeer onorthodoxe gedachtes maar even achterwege.
Dat dus.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 17 mei 2007 @ 12:17:40 #93
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49474372
Hoe sterk sta je in je schoenen, weet dat als je aangifte doet (en dat moet je gewoon) dat je strontladingen over je heenkrijgt van de familie en weinig steun kan verwachten. Je zal zeker niet de eerste zijn die eralsnog aan onderdoor zal gaan.

Maar vooropgesteld... doe aangifte, desnoods anoniem.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_49493340
quote:

[..]

hé ? sinds wanneer is TO verantwoordelijk voor de daden van die smeerlap ? moet niet gekker worden.
dat is de omgekeerde wereld

dat wil niet zeggen dat je het naast je neer kan leggen.

zelf zou ik melding/aangifte doen, hoe moeilijk ook.
de wetenschap dat ik anderen zou behoeden voor hetzelfde wat mij is overkomen, zou me op een of andere manier een trots gevoel geven.
pi_49502945
Pam78, je hebt je verleden nog niet verwerkt. Dat kun je alleen maar doen door er veel over te praten. Begin eens met het AMK te bellen. Het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling, 0900-123 123 0.
Wie zich gedraagt als een robot, krijgt salaris teveel.
pi_49504479
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 22:06 schreef luckyloes het volgende:

[..]

hé ? sinds wanneer is TO verantwoordelijk voor de daden van die smeerlap ? moet niet gekker worden.
dat is de omgekeerde wereld

dat wil niet zeggen dat je het naast je neer kan leggen.

zelf zou ik melding/aangifte doen, hoe moeilijk ook.
de wetenschap dat ik anderen zou behoeden voor hetzelfde wat mij is overkomen, zou me op een of andere manier een trots gevoel geven.
Volgens mij ging het bij de post van Isegrim niet om de verantwoordelijkheid voor dingen uit het verleden, maar de verantwoordelijkheid van de TS om wel of niet nu verdere stappen te ondernemen. (het was een reactie op een post van TS waarin ze eigenlijk door liet schemeren dan een behandelaar die het laatste zetje voor aangifte zou geven niet eens zo gek was, maar dat er geen behandelaar was die dat zetje gaf)
pi_49504915
Hey Pam, snap heel goed dat je bang bent de geschiedenis zich herhaalt. En die kans is heel groot.. Denk dat je wel even stil moet staan bij de gangbare wegen. Je wilt eigenlijk voorkomen dat die kinderen niets overkomt en je geeft aan dat het ten koste gaat van jezelf als je aangifte doet.

Er zijn maar weinigen die uiteindelijk aangifte doen.. en dat is niet voor niets. Wat ik me afvraag: is het misschien niet een veel gemakkelijker idee/oplossing om met zijn wederhelft te gaan praten? Niet dat zij hier begripvol op zal reageren – denk juist het tegenovergestelde – maar een gewaarschuwd mens telt voor twee. Ze zal echt niet zomaar wat jij vertelt hebt, achter haar laten (ookal zal ze die indruk willen wekken).

Want weet je wat het is? Als jij aangifte doet, dan worden er veel mensen bij betrokken, heb je kans dat je er zelf aan onderdoor gaat (want je haalt je echt een heleboel op de hals) en je hebt echt geen steun van anderen (zoals Re al aangaf). Heb je dat er allemaal voor over? Realiseer je dat goed voordat je echt stappen onderneemt.

Het is misschien een summiere oplossing, maar dan heb je in ieder geval gedaan wat je kon. De verantwoordelijkheid ligt dan ook bij iemand anders (bij haar).

Het is jouw leven en ik begrijp heel goed dat je begaan bent met het lot van die kindjes. Maar HIJ is degene die ‘alles in de hand heeft’ en niet jij. En hoe bot het ook klinkt: als hij echt deze afwijking heeft, vindt hij echt wel een ander slachtoffer. En in dat geval is het beter dat zijn nabije omgeving hiervan op de hoogte is, dan allerlei instanties. Want nabije personen zijn bij je in de buurt om in te grijpen, instanties niet…

En dan nog wat. Ik wil je niet verder afschrikken, maar wees erop voorbereid dat je een groot deel van je familie tegen je zult krijgen. Verwacht niets, anders stel je jezelf helemaal teleur. En de lucht zal wel weer opklaren, dat is de keerzijde van de medaille

Wens je veel sterte, maar wilde je dit nog even meegeven.
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_49514366
Oeee, veel reacties.

Nee mijn verleden heb ik nog niet verwerkt en daar ben ik nu al 10 jaar mee bezig. Professoinele hulp heb ik gelukkig om me heen. Voor dit vraagstuk heb ik de meningen van een ander nodig.
Ik ben me heel erg bewust dat dit ten koste van mezelf zou kunnen gaan.
Maar daar moet ik ook wel weer over heen kunnen komen.
Zijn vrouw(laten we haar A. noemen) is op de hoogte. Al 15 jaar. Alleen word ik niet geloofd. Ruzie en bagger zijn er al in de familie.
De relatie van mijn moeder met haar zus(de moeder van A. dus) is dankzij dit ook al kapot.
Andere familieleden gissen naar de reden waarom "mijn gezin" weinig contact met de rest van de familie heeft. Voordeel is dat wij aan de andere kant van NL wonen dan zij.
Ik weet dat ik een hoop stront over me heen krijg, maar dan heb ik in ieder geval iets gedaan. Anders zou ik een eeuwig schuldgevoel houden: had ik maar wel aangifte gedaan.
En als ik er dan voor ga, dan moet t maar helemaal. Ik bedoel, niet anoniem, maar gewoon gaan voor mezelf en mijn verhaal en mijn waarheid.

Ik ben nog steeds vastbesloten om aangifte te doen. Maandag komt er iemand (uit mijn omgeving)om met mij te praten hierover. Misschien kan ze me ondersteunen. Dan heb ik nog een andere hulptroep bedacht, en die licht ik maandagmiddag in. En dan ga ik verdere acties ondernemen.
Ik hoop dat deze mensen achter mij staan en mij bij willen staan. En anders moet ik t alleen doen.
Ik ben vastbesloten om het nu door te zetten. Hoe moeiiljk ook!!!
pi_49514665
Respect PAM!
twee violen en een trommel en een fluit
  FOK!Babe vrijdag 18 mei 2007 @ 16:37:05 #100
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_49514685
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 16:25 schreef PAM78 het volgende:
Ik ben vastbesloten om het nu door te zetten. Hoe moeiiljk ook!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')