Ziet er goed uitquote:Op woensdag 16 mei 2007 20:20 schreef Herodus het volgende:
Fusilli Amatriciana, paprika's gevuld met tomaatjes en ansjovis, biefstukje.
quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:41 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Rollade in druivensaus
Als de rollade klaar is een bakje creme fraiche in de jus te samen met een berg gehalveerde druiven en veel peper erin malen, goed roeren en klaar.....dat is zooooo lekker over je rollade (en bij fricandeau en varkenshaasje ook btw).
Daarnaast heb ik knoflookaardappeltjes van cela vita, ben benieuwd nog nooit eerder gegeten.
En een salade van witlof, mozarella, ei, stukjes appel en druif in een dressing van olijfolie, mayo, knoflook, mosterd en veul peper.
quote:Maak je eigen Kapsalon
Nodig:
Aluminium bakje en plastic vork
100 gram doner/shoarmavlees (293 kcal), met kruiden
Een handvol patat (100 g is 322 kcal)
Twee plakken kaas (100 kcal)
Gesneden sla, tomaat en komkommer (samen 10 kcal)
Knoflooksaus (420 kcal) en sambal
Bereidingswijze:
Frituur de patat. Kruid de doner/shoarma en bak die, zoals gebruikelijk. Gefrituurde patat onderin het aliminium bakje, gebakken doner/shoarma er bovenop. Sauzen, al naar gelang, toevoegen. Plakken kaas erop leggen en geheel even in de oven of onder de grill zetten. Gebruik de gesneden sla, tomaat en komkommer als garnering on top. Vork erin en tast toe!
Hoe pers jij een ananananas?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 16:32 schreef pussydeluxe het volgende:
Groot glas versgeperste ananassap.
oudquote:Op zaterdag 19 mei 2007 17:36 schreef DoDie het volgende:
Ik ga pasta maken, doe zo wel een foto. Maaruh, wat voor kaas zal ik nemen: Oude geraspte kaas of Mozarella?
voorgerecht was champignons, mozorella, tomaatjes met wat bieslook er over heen uit de oven en daarbij stokbrood met wat knoflook/bruschetta.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 19:55 schreef DoDie het volgende:
Recept van gister graag BlaatKipje!
Fraai! Zoals eerder vertelt vandaag in Den Haag/Scheveningen geweest en dit gegeten. Balkan voedsel dus. Prima voor een keer.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 19:37 schreef blaaatkipje het volgende:
http://xs215.xs.to/xs215/07206/Fotos-0051.jpg
http://xs215.xs.to/xs215/07206/Fotos-0057.jpg
dat was gistervandaag nasi!
Ziet er erg leuk uit. Wel een beetje erg veel zout he!quote:Op zondag 20 mei 2007 16:38 schreef prupke het volgende:
men neme :
[afbeelding]
ff vullen en insmeren voor de bak sessie :
[afbeelding]
beetje zout erop
[afbeelding]
en kijken over 2 uur wat het geworden is
Volgens mij is het mislukt, anders hadden we vast al pics gezienquote:Op zondag 20 mei 2007 22:15 schreef Martijn_77 het volgende:
@Prupke en wat is het geworden?
quote:Op zondag 20 mei 2007 22:15 schreef Martijn_77 het volgende:
@Prupke en wat is het geworden?
Naja normaal eet ik 4 boterhammen met pindakaas en chocopasta etc etcquote:Op maandag 21 mei 2007 12:52 schreef Stereotomy het volgende:
Handig, allemaal lactose in je voedsel, voor veel mensen een van de moeilijkere verteerbare ingredienten.
Maak je de saus zelf? Zo ja, kun je eens een receptje doen? Ik kom niet verder dan de aspergesaus van Knorr....quote:Op maandag 21 mei 2007 13:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Tong met groene asperges, aspergesaus en saffraanrijst, met daarbij een gemengde salade.
Er is wel een positief verband tussen met yoghurt en darmfunctie, heb ik me ooit eens laten vertellen door een epidemioloog. Hij had daar spannende statistieken van: hoe vaker je yoghurt eten, hoe minder vatbaar je bent voor diarreeziektesquote:Op maandag 21 mei 2007 12:52 schreef Stereotomy het volgende:
Handig, allemaal lactose in je voedsel, voor veel mensen een van de moeilijkere verteerbare ingredienten.
Dat kan, maar het staat vast dat bijna de helft van de wereldbevolking weinig of geen lactase aanmaakt waardoor het afbreken van lactose problemen met zich meebrengt.quote:Op maandag 21 mei 2007 13:49 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Er is wel een positief verband tussen met yoghurt en darmfunctie, heb ik me ooit eens laten vertellen door een epidemioloog. Hij had daar spannende statistieken van: hoe vaker je yoghurt eten, hoe minder vatbaar je bent voor diarreeziektes
Het was één van de 3 gerechten hier in de kantine, met de salade erbij een schandalig bedrag van ¤ 3,95quote:Op maandag 21 mei 2007 13:46 schreef Koningin het volgende:
[..]
Maak je de saus zelf? Zo ja, kun je eens een receptje doen? Ik kom niet verder dan de aspergesaus van Knorr....
Wij eten vanavond vlees, broccoli en aardappels.
Dat van die lactose-intolerantie klopt, maar is hoogstwaarschijnlijk niet van toepassing op hoeheetze met last van 'r darmen, want die eet het waarschijnlijk al haar hele leven.quote:Op maandag 21 mei 2007 13:58 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dat kan, maar het staat vast dat bijna de helft van de wereldbevolking weinig of geen lactase aanmaakt waardoor het afbreken van lactose problemen met zich meebrengt.
Klopt, maar sinds ik veel yoghurt eet ben ik minder aan de diarree. Ik heb last van "meestel best vaak minimaal 2x per maand diarree die 2 dagen aanhoudt"quote:Op maandag 21 mei 2007 12:52 schreef Stereotomy het volgende:
Nou, was geen succes... Milanese had de pizza in de speciale "pizzaoven" gedaan en de pizza (bodem vooral) was helemaal zwart... Heb 1 puntje gegeten en heb de rest maar laten staan...quote:
Hmmm lekker.. Opwarmen en dan stroop er doorquote:Op maandag 21 mei 2007 22:40 schreef Stereotomy het volgende:
[afbeelding]
Gatverdamme mijn god wat smaakt dit naar zonder iets zoets erin.
Daar heb ik nou ook zin in... Geen kaas in huis helaasquote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:51 schreef SeaOfLove het volgende:
tosti
Heeee dat zag er lekker en gezellig uitquote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:16 schreef iamredleader het volgende:
Pics van gisteravond zijn hier te vinden![]()
Dit is een CUL-topic, dus ik zit echt niet op deze info te wachtenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:36 schreef Patries86 het volgende:
Vanmorgen kwark gegeten en in de auto naar het werk een banaan
Als lunch 2 bruine boterhammen met kaas
en een sinaasappel
Als avond eten spinazie met een stukje vlees
In de auto best wel trek en kon het gewoon niet laten om een pak sultana peer op te eten...die dingen zijn zoooo lekker!
Verder beetje gezondigd..een chocolaatje op het werk!
Diaree is nog niet over...was vandaag weer 2x raak! Echt verschrikkelijk
Word er ook zo ziek van,buikpijn niet normaal
dit pas dan ook niet bepaald in CULquote:Op maandag 21 mei 2007 18:54 schreef Qwea het volgende:
[..]
Klopt, maar sinds ik veel yoghurt eet ben ik minder aan de diarree. Ik heb last van "meestel best vaak minimaal 2x per maand diarree die 2 dagen aanhoudt"en sinds ik yoghurt eet elke morgen heb ik er toch al dik 4 maand geen last van
Nee, ik zit er iig niet op te wachten.quote:
jij moet ophoeren. En je weet donders goed waaromquote:
Sue me hoor, maar hoe maak je quichequote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:20 schreef MissHobje het volgende:
ik zit ff aan een stukkie groenten quiche home made.. (net thuus)
en erbij een lekker rosebiertje van wittekerke![]()
WoW! Leuke site!quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:02 schreef Bluezz het volgende:
Ashwin legt het je HIER uit
(echt een leuke site heeft hij, ik zie alleen dat je met mijn linkje bij zijn homepage komt, vul dan links bij zoeken : quiche in, en je krijgt zijn fotostrip hoe te maken)
Ziet er gezellig en lekker uitquote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:16 schreef iamredleader het volgende:
Pics van gisteravond zijn hier te vinden![]()
Klinkt goed.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Filet van St Pierre met verse spinazie en nieuwe aardappels.
Geen saus genomen.
Dat is deze vis dus
[afbeelding]
filets waren gebakken in een korst van parmazaandeeg.
Ik had deze als eens eerder geplaats, maar vooruit nogmaals dit heerlijke recept.quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:04 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Klinkt goed.
Ik wil heel graag een keer zonnevis eten.
Nu :
Hollandse aardbeien
[afbeelding]
Het was een kant en klaar bakkie van de dekaquote:Op woensdag 23 mei 2007 19:57 schreef Stereotomy het volgende:
Oeh, tartaar
Heb je nog extra kruiden door de groente gedaan?
Wij zijn ook wel eens CUL-terroristen hoorquote:Op woensdag 23 mei 2007 20:00 schreef borisz het volgende:
wow tante die iets kant en klaar haalt, ik dacht dat jullie altijd alles wel vers halen
![]()
Alleen als we het met groenten en vlees eten ja, andere gerechten met rijst eten we idd met een lepelquote:Op woensdag 23 mei 2007 21:32 schreef Cici het volgende:
Grappig dat mensen rijst met een vork eten.
Mijn vriend doet dat ook...
Havermoutquote:Op woensdag 23 mei 2007 22:10 schreef Stereotomy het volgende:
Ik heb net nog een kommetje havermout met warme melk, honing, rozijnen en kaneel naar binnen gewerkt.
Was goed!quote:
Ik ookquote:Op donderdag 24 mei 2007 08:08 schreef Koningin het volgende:
Nu![]()
Op vanavond kan ik me al verheugen: asperges!!![]()
quote:Op donderdag 24 mei 2007 16:43 schreef Stereotomy het volgende:
Mijn vriendin gaat vanavond koken
Misschien zo nog ff bij de Doner Company langs dus.
Wij hebben nooit 'honger' , wij hebben trekquote:Op donderdag 24 mei 2007 20:50 schreef Wooldoor het volgende:
zo'n maaltijdsalade moet je zeker niet eten als je honger heb ? :S
Je hoeft niet altijd te eten tot je vol zit. Mensen eten veel meer dan ze nodig hebben. Honger betekent gewoon dat je maag gewend is aan vulling, meer niet.quote:Op donderdag 24 mei 2007 20:50 schreef Wooldoor het volgende:
zo'n maaltijdsalade moet je zeker niet eten als je honger heb ? :S
*proost*quote:Op vrijdag 25 mei 2007 02:28 schreef MissyMirjaM het volgende:
op 't laatste moment uitgenodigd voior een barbeuque
met veel wijn
Was weer erg lekker: nasi, rendang pedis, rendang semor, boontjes, sambal goreng telor en paksoi.quote:
n0a, dit ziet er zo lekker uitquote:Op vrijdag 25 mei 2007 20:51 schreef n0a het volgende:
Rijst met mapo tofu, garnalen en mango in deeg, gefrituurd deeg in rijstvel en mango pudding.
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 20:51 schreef n0a het volgende:
Rijst met mapo tofu, garnalen en mango in deeg, gefrituurd deeg in rijstvel en mango pudding.
[afbeelding]
Hardquote:
Dat is rijstvel ja. Je hebt ze ook gevuld met Cha chiew (gerooster varkensvlees), gevuld met rundvlees of met garnalen. De verzamennaam is cheung fan met daarvoor de benaming van de vulling.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 23:08 schreef Houtspeer het volgende:
[..]
n0a, dit ziet er zo lekker uit
Wat zijn die 'broodjes' met witte saus erover? Is dat die rijstvel? Hoe kom je hieraan?
Als ik witlof uit de oven maak (witlof in ham en kaas rollen en dan een bechamelsaus met kaas er over en een korstje van paneermeel en roomboter) dan eet ik daar aardappelpurree bij en geen vlees! Ik vind de ham en de kaas dan voldoende. Het is dan ook behoorlijk machtig...quote:Op zaterdag 26 mei 2007 15:18 schreef Fuente het volgende:
Vanavond gebakken krieltjes met witlof met ham en kaas uit de oven. Moet alleen nog iets van vlees erbij verzinnen.
Maar ik maak er geen bechamelsaus bij, en ook geen roomboter korstjequote:Op zaterdag 26 mei 2007 17:50 schreef Tezz het volgende:
[..]
Als ik witlof uit de oven maak (witlof in ham en kaas rollen en dan een bechamelsaus met kaas er over en een korstje van paneermeel en roomboter) dan eet ik daar aardappelpurree bij en geen vlees! Ik vind de ham en de kaas dan voldoende. Het is dan ook behoorlijk machtig...
En ik ben wel een vleeseter maar vind het in deze schotel gewoon niet noodzakelijk.
(sorry voor de offtopic post, hihi)
mwah het is zaterdag dus dan mag hetquote:Op zaterdag 26 mei 2007 19:19 schreef Brighteyes het volgende:
Iglo wokvis, chinese zoetzuur.
Dit is vast vloeken in de kerk in CUL, maar het is best goed te eten en een makkelijke manier om vis klaar te maken, waar ik nou eenmaal niet veel recepten voor ken.
Geen vriendje voorhanden?quote:Op zondag 27 mei 2007 00:05 schreef MissyMirjaM het volgende:
had zo'n zin in een stukje vlees, heb lekker 2 gehakt cordon bleus in de pan gemikt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |