abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49393254
quote:
"Autoverkeer blijft stevig groeien"
Het autoverkeer in Nederland blijft de komende jaren fors groeien. Nu rijden er nog 6,5 miljoen auto's. Dat zijn er in 2040 misschien wel 12 miljoen. Dat staat in een VROM-notitie die naar het RTL-nieuws is uitgelekt.

De toename van het verkeer zal leiden tot steeds langere files en een groot tekort aan parkeerplaatsen in de stad. Invoering van het rekeningrijden zal de groei nauwelijks afremmen, staat in de VROM-notitie.

In de Volkskrant zegt een woordvoerder van minister Cramer dat het gaat om een intern stuk en dat er nog helemaal geen beleidsconclusies zijn getrokken.

http://www.nos.nl/nos/art(...)1C7969D52E1204D.html
Het wordt tijd voor draconische maatregelen.

TS doet een paar voorstellen:

1 Voortaan 1 auto per gezin. Voor de tweede auto dient een vergunning worden aangevraagd. Deze wordt slechts uit zeer uitzonderlijke gevallen toegekend.

2 Het aantal snelwegen te verdubbelen.De uitbreiding van het wegennet heeft decennialang geen gelijke tred gehouden met de bevolkingsgroei en groei van de economie. Een deltaplan is nodig om dit weer wat meer gelijk te trekken.

3 Verplichte werktijdspreiding. Werkgevers verplichten hun personeel op gespreide werktijden te laten werken volgens postcodegebieden. Gebied a begint om 08.30, b op 9.30 etc. Een alternatief is werkgevers te verplichten hun werknemers variabel te laten werken.

4 Een eenverdienersamenleving invoeren. Dat is sowieso voor alles VEEL beter.

Hoe denken jullie hierover? Beter ideeen?
  dinsdag 15 mei 2007 @ 10:27:22 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_49393358
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_49393613
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 10:22 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het wordt tijd voor draconische maatregelen.

TS doet een paar voorstellen:

1 Voortaan 1 auto per gezin. Voor de tweede auto dient een vergunning worden aangevraagd. Deze wordt slechts uit zeer uitzonderlijke gevallen toegekend.
Wat een onzinnig plan, vanwaar die drang om de vrijheid van mensen zoveel mogelijk te beknotten?
Als er een goed alternatief zou zijn gebruiken mensen die ook wel, aangezien dit niet het geval is kun je mensen niet verplichten hoeveel auto's ze mogen hebben.
quote:
2 Het aantal snelwegen te verdubbelen.De uitbreiding van het wegennet heeft decennialang geen gelijke tred gehouden met de bevolkingsgroei en groei van de economie. Een deltaplan is nodig om dit weer wat meer gelijk te trekken.
Hier ben ik het wel mee eens.
quote:
3 Verplichte werktijdspreiding. Werkgevers verplichten hun personeel op gespreide werktijden te laten werken volgens postcodegebieden. Gebied a begint om 08.30, b op 9.30 etc. Een alternatief is werkgevers te verplichten hun werknemers variabel te laten werken.
Waarom via de overheid dit regelen? In sektoren die minder tot geen last hebben van collectieve regelingen is gespreid werken al meer ingeburgerd, meer vrijheid leidt dus tot spreiding. Nog een ambtenarenapparaat om dit te regelen lijkt me verkeerd.
quote:
4 Een eenverdienersamenleving invoeren. Dat is sowieso voor alles VEEL beter.
Wederom een vrijheidsbeperkende maatregel en onwenselijk, ik zie ook niet in waarom dat voor alles veel beter zou zijn.
quote:
Hoe denken jullie hierover? Beter ideeen?
Meer thuiswerk, is er ook geen argument meer voor punt 4
Probleem is dat werkgevers (waaronder ook de overheid) nog steeds denken dat dit ten koste gaat van de productiviteit.

Vanaf wanneer verwachten ze eigenlijk een daling van de bevolking, de babyboomgeneratie is in 2040 zo'n beetje verleden tijd?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2007 10:37:50 ]
  dinsdag 15 mei 2007 @ 10:44:10 #4
82464 mvingerhoets
Think about it!
pi_49393818
Ik stel voor een massale slachting onder autobezitters totdat we weer bij de cijfers van de jaren 70 uitkomen.
pi_49394073
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 10:36 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wat een onzinnig plan, vanwaar die drang om de vrijheid van mensen zoveel mogelijk te beknotten?
Als er een goed alternatief zou zijn gebruiken mensen die ook wel, aangezien dit niet het geval is kun je mensen niet verplichten hoeveel auto's ze mogen hebben.
Tja, ik doe het ook niet graag. Maar je zal toch iets moeten. Zeker als je als overheid niet de verantwoordelijkheid neemt om de infrastructuur op peil te houden.
quote:
Hier ben ik het wel mee eens.
Te beginnen om de huidige snelwegen met een factor twee te verbreden, daarna aantal x 2. Variabele maximumsnelheid. Maximum snelheid fors omhoog om doorstroming te bevorderen.
quote:
Waarom via de overheid dit regelen? In sektoren die minder tot geen last hebben van collectieve regelingen is gespreid werken al meer ingeburgerd, meer vrijheid leidt dus tot spreiding. Nog een ambtenarenapparaat om dit te regelen lijkt me verkeerd.
Het liefst zie ik graag dat partijen ditzelf doen. Het gebeurt nog echt te weinig. Veel werkgevers zijn nog te star hierin.
quote:
Wederom een vrijheidsbeperkende maatregel en onwenselijk, ik zie ook niet in waarom dat voor alles veel beter zou zijn.
Kindjes beter opgevoed, minder criminaliteit, minder stress, minder ziek . Een veel gezelliger samenleving. Een tweeverdienerssamenleving heeft niet tot een dubbele koopkracht geleid, integendeel. Bedrijfleven is slechts de lachende derde....
quote:
Meer thuiswerk, is er ook geen argument meer voor punt 4
Klopt. Probleem is dat werkgevers (waaronder ook de overheid) nog steeds denken dat dit ten koste gaat van de productiviteit.
Idd. jammer dat het niet van de grond komt. Ik denk dat productiviteit zelfs fors stijgt. Ik snap nog steeds niet hoe iemand in een kantoor(dieren)tuin kan werken.... Hoe je mensen kunt demotiveren....
quote:
Vanaf wanneer verwachten ze eigenlijk een daling van de bevolking, de babyboomgeneratie is in 2040 zo'n beetje verleden tijd?
Ik zie die bevolkingsdaling niet van komen. Zolang Nederland een immigratieland blijft.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 10:56:38 #6
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_49394173
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 10:44 schreef mvingerhoets het volgende:
Ik stel voor een massale slachting onder autobezitters totdat we weer bij de cijfers van de jaren 70 uitkomen.
Ben ik even blij,
dat ik motor rij!
pi_49395166
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 10:22 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]


2 Het aantal snelwegen te verdubbelen.De uitbreiding van het wegennet heeft decennialang geen gelijke tred gehouden met de bevolkingsgroei en groei van de economie. Een deltaplan is nodig om dit weer wat meer gelijk te trekken.


Een mooi plan. Helaas gooien milieuorganisaties en andere vage clubjes vaak roet in het eten.
De overheid heeft het de laatste jaren vooral op het ov gegooid Het ov faalt helaas enorm.
Toch ligt hier een deel van de oplossing. Ook telewerken lijkt inderdaad een goed initiatief. Dit komt ook de productiviteit ten goede. Telewerken heeft vaak echter verdubbeling van de apparatuur en energieverbruik tot gevolg. Een goede reden voor een bedrijf om het niet te doen.
pi_49395634
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 11:33 schreef Biggs. het volgende:

[..]

Een mooi plan. Helaas gooien milieuorganisaties en andere vage clubjes vaak roet in het eten.
De overheid heeft het de laatste jaren vooral op het ov gegooid Het ov faalt helaas enorm.
Toch ligt hier een deel van de oplossing. Ook telewerken lijkt inderdaad een goed initiatief. Dit komt ook de productiviteit ten goede. Telewerken heeft vaak echter verdubbeling van de apparatuur en energieverbruik tot gevolg. Een goede reden voor een bedrijf om het niet te doen.
Ja dan zijn er opeens zeer zeldzame koude kikkers gesignaleerd
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 15 mei 2007 @ 11:55:36 #9
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_49395839
Hoelang zijn ze al aan het praten over de verlenging van de A4?
47 jaar hoorde ik vanochtend.

Het beste zou zijn dat iedereen boven de 65 zijn rijbewijs moet inleveren.
deze maatregel kan dan in 2035 weer wordt afgeschaft
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_49400282
Dit bericht komt toch een jaartje of twintig te laat. Ik geloof niet meer dat het fileprobleem uberhaupt verminderd kan worden dus ik ga enkel nog voor mijn eigen mobiliteit. Van de zomer ga ik beginnen met het halen van mijn motorrijbewijs.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 14:26:32 #11
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_49401012
De treinen zelf en het aantal treinen op het spoort zitten zo goed als vol. Dus openbaar vervoer is geen optie. Allereerst pleit ik voor een algeheel inhaalverbod voor vrachtwagens. Ten tweede een beter spreiding van werk. Aangezien ik er wel voor om de markt (grotendeels) vrij te laten, dienen in ieder geval de overheidsinstanties buiten de randstad te zitten, zoals de belastingdienst. Ten derde zullen de snelwegen moeten worden verdubbeld, maar ook de spoorwegen.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_49401075
Privatiseer de wegen. Probleem opgelost.
pi_49401459
Belast leaserijders persoonlijk voor het aantal gereden kilometers (ook die worden gereden onder werktijd).
pi_49401759
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 14:38 schreef buachaille het volgende:
Belast leaserijders persoonlijk voor het aantal gereden kilometers (ook die worden gereden onder werktijd).
En wat helpt dat? Leaserijders worden al absurd belast, ik als leaserijder wil best de bijtelling inleveren voor een km heffing.
pi_49402068
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 14:45 schreef Chewie het volgende:

[..]

En wat helpt dat? Leaserijders worden al absurd belast, ik als leaserijder wil best de bijtelling inleveren voor een km heffing.
Leaserijders maken nu onbeperkt kilometers op kosten van de werkgever. Er zijn erbij die 100 kilometer van de zaak wonen en die iedere dag op en neer rijden. Het lijkt me dat men dat in de eigen portemonnee moet voelen.
pi_49402484
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 14:53 schreef buachaille het volgende:

[..]

Leaserijders maken nu onbeperkt kilometers op kosten van de werkgever. Er zijn erbij die 100 kilometer van de zaak wonen en die iedere dag op en neer rijden. Het lijkt me dat men dat in de eigen portemonnee moet voelen.
Je begrijpt er niet zoveel van geloof ik, een leaseauto is al belast je betaald dus al in principe voor gereden km. Hoe kom je erbij dat leaserijders gratis zouden rijden?
  dinsdag 15 mei 2007 @ 15:05:30 #17
76207 nerd4sale
Het is wat
pi_49402553
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 11:33 schreef Biggs. het volgende:
[..]
De overheid heeft het de laatste jaren vooral op het ov gegooid
Volgens mij is er de laatste 30 jaar alleen maar bezuinigd op het ov, op een paar dure en overbodige prestige-projecten na.

De enige echte oplossing om de filedruk terug te dringen is de mobiliteit te beperken. Maar daar wordt nauwelijks beleid over gemaakt, en dat valt ook niet goed bij de kiezers.
De files zijn dus niet op te lossen.
pi_49402566
Er zijn ook genoeg mensen zonder leae-auto die 100km van hun werk wonen. Ga je die ook extra belasten voor hun prive-auto? Of voor het extreme gebruikt van het openbaar vervoer??
  dinsdag 15 mei 2007 @ 15:12:31 #19
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49402865
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 10:22 schreef EchtGaaf het volgende:
TS doet een paar voorstellen:

1 Voortaan 1 auto per gezin. Voor de tweede auto dient een vergunning worden aangevraagd. Deze wordt slechts uit zeer uitzonderlijke gevallen toegekend.

3 Verplichte werktijdspreiding. Werkgevers verplichten hun personeel op gespreide werktijden te laten werken volgens postcodegebieden. Gebied a begint om 08.30, b op 9.30 etc. Een alternatief is werkgevers te verplichten hun werknemers variabel te laten werken.

4 Een eenverdienersamenleving invoeren. Dat is sowieso voor alles VEEL beter.

Hoe denken jullie hierover? Beter ideeen?
Wat ben jij toch een naar, totalitair ingesteld persoontje.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_49402940
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 15:05 schreef nerd4sale het volgende:
De files zijn dus niet op te lossen.
Dat zijn ze wel. Een file is een wachtlijst op de weg, ontstaan door verstoring van vraag en aanbod.
pi_49403131
Fietsen stimuleren. Gezonder, ontspannender en schoner.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_49403198
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 11:33 schreef Biggs. het volgende:

[..]

Een mooi plan. Helaas gooien milieuorganisaties en andere vage clubjes vaak roet in het eten.
Klopt Nimby is een heerlijk verschijnsel. Heeft vaak meer met vermogende omwonenden dan met milieuclubjes te maken. En zeg nou zelf wie wil er een snelweg door z'n achtertuin hebben? Lekker als je opgroeiende kinderen hebt die dan veel meer kans op longklachten hebben.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 15:20:40 #23
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49403202
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 15:14 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Dat zijn ze wel. Een file is een wachtlijst op de weg, ontstaan door verstoring van vraag en aanbod.
Een netwerk van tienbaanswegen beide kanten op en er zijn alleen nog wat opstoppingen bij wat afritten. Klaar.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_49403217
Dicht bij je werk wonen fiscaal aantrekkelijk maken
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_49403233
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 14:28 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Privatiseer de wegen. Probleem opgelost.
Helpt uiteraard geen ruk is je al regelmatig uitgelegd hoor .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 15:21:31 #26
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49403241
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 15:18 schreef du_ke het volgende:
Fietsen stimuleren. Gezonder, ontspannender en schoner.
Je fietst zelf maar als je het wilt, maar om er geld in te gaan pompen om het te gaan stimuleren (zachte dwang) is te zot voor woorden.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_49403242
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 15:18 schreef du_ke het volgende:
Fietsen stimuleren. Gezonder, ontspannender en schoner.
Doe ik graag in mijn vrije tijd maar elke dag (voor de komende 2 weken nog in iedergeval) 390 KM fietsen wordt me toch iets te dol. Denk ook niet dat het te combineren is met 8 uur werken en nog wat slaap
pi_49403326
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 15:05 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

Volgens mij is er de laatste 30 jaar alleen maar bezuinigd op het ov, op een paar dure en overbodige prestige-projecten na.
Inderdaad nu wordt de hanzelijn richting Kampen en Zwolle aangelegd maar daarvoor was het vorige personenvervoertraject dat werd aangelegd de lijn richting lelystad in de jaren '80.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_49403379
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 15:21 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Je fietst zelf maar als je het wilt, maar om er geld in te gaan pompen om het te gaan stimuleren (zachte dwang) is te zot voor woorden.
Zachte dwang wou ik het niet noemen maar maak de aanschaf van een goede fiets deels aftrekbaar van de belasting. Lijkt me niets mis mee.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 15:24:52 #30
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49403397
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 15:21 schreef du_ke het volgende:
Helpt uiteraard geen ruk is je al regelmatig uitgelegd hoor .
Je kunt altijd nog herhalen wat je docent je ingefluisterd heeft.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_49403400
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 15:21 schreef Chewie het volgende:

[..]

Doe ik graag in mijn vrije tijd maar elke dag (voor de komende 2 weken nog in iedergeval) 390 KM fietsen wordt me toch iets te dol. Denk ook niet dat het te combineren is met 8 uur werken en nog wat slaap
haha maar je kiest er natuurlijk ook deels zelf voor om zover van je werk af te wonen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 15:25:21 #32
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_49403416
quote:
2 Het aantal snelwegen te verdubbelen.De uitbreiding van het wegennet heeft decennialang geen gelijke tred gehouden met de bevolkingsgroei en groei van de economie. Een deltaplan is nodig om dit weer wat meer gelijk te trekken.

3 Verplichte werktijdspreiding. Werkgevers verplichten hun personeel op gespreide werktijden te laten werken volgens postcodegebieden. Gebied a begint om 08.30, b op 9.30 etc. Een alternatief is werkgevers te verplichten hun werknemers variabel te laten werken.
Beter laat dan nooit, maar uitstekende ideeën.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_49403418
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 15:03 schreef Chewie het volgende:

[..]

Je begrijpt er niet zoveel van geloof ik, een leaseauto is al belast je betaald dus al in principe voor gereden km. Hoe kom je erbij dat leaserijders gratis zouden rijden?
Ik begrijp het prima denk ik. Ongeacht het aantal kilometers (boven de 1000 dan) betalen leaserijders een vaste bijtelling (ik dacht 25% van de nieuwwaarde van de auto optelling op inkomen). Die vaste bijtelling mag wat mij betreft naar beneden, in plaats daarvan betalen leaserijders een deel van de brandstofkosten zelf bijvoorbeeld.
pi_49403419
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 15:24 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Je kunt altijd nog herhalen wat je docent je ingefluisterd heeft.
Heeft het niets mee te maken hoor .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 15:26:43 #35
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49403479
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 15:24 schreef du_ke het volgende:
Zachte dwang wou ik het niet noemen maar maak de aanschaf van een goede fiets deels aftrekbaar van de belasting. Lijkt me niets mis mee.
Er is toch al een fietsenplan? Totaal belachelijk, de collega's die er aan meewerken fietsen er alleen maar in hun vrije tijd mee. Terwijl je officieel moet kunnen aantonen dat je er minimaal regelmatig mee naar de carpoolparkeerplaats moet fietsen. Gebeurt niet. Logisch ook, werken en door weer en wind fietsen gaan niet samen in de echte wereld.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_49403706
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 15:24 schreef du_ke het volgende:

[..]

haha maar je kiest er natuurlijk ook deels zelf voor om zover van je werk af te wonen.
Ik werk voornamelijk in projecten, de ene keer is dat om de hoek, de volgende keer op 195 KM en dan weer een keer in het buitenland bijvoorbeeld. Op het moment kies ik ervoor om elke dag naar huis te rijden (kan ook voor hotel kiezen) maar dat heeft ermee te maken dat ik maar weinig last heb van files, aantal km's is voor mij ondergeschikt aan de tijd die ik kwijt ben.
pi_49403719
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 15:26 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Er is toch al een fietsenplan? Totaal belachelijk, de collega's die er aan meewerken fietsen er alleen maar in hun vrije tijd mee. Terwijl je officieel moet kunnen aantonen dat je er minimaal regelmatig mee naar de carpoolparkeerplaats moet fietsen. Gebeurt niet. Logisch ook, werken en door weer en wind fietsen gaan niet samen in de echte wereld.
Keuzes maken heet dat. Als er goede parkeerplaatsen zijn en fietsroutes over wat langere afstand dan kan het best.

De gedachte dat alleen een auto een geschikt vervoermiddel is is veel achterlijker.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 15:33:18 #38
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49403795
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 15:31 schreef du_ke het volgende:
Keuzes maken heet dat. Als er goede parkeerplaatsen zijn en fietsroutes over wat langere afstand dan kan het best.
Het kan best, maar de meeste mensen willen het niet. Klaar.
quote:
De gedachte dat alleen een auto een geschikt vervoermiddel is is veel achterlijker.
Dat is de gedachte niet; de auto is wel het meest populaire vervoersmiddel onder de gewone mens die niet kraakt in downtown Nijmegen.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_49403902
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 15:25 schreef buachaille het volgende:
Die vaste bijtelling mag wat mij betreft naar beneden, in plaats daarvan betalen leaserijders een deel van de brandstofkosten zelf bijvoorbeeld.
Dat doen ze toch al? Daar is de bijtelling voor, belachelijk maatregel overigens (vooral omdat de heffing ook nog eens over de BPM gerekend wordt), dat kun je wel vervangen door een km heffing maar het zou toch absurd zijn dat mensen die voor hun werk afhankelijk zijn een auto hiervoor ook nog eens zelf moeten betalen voor brandstof.
pi_49403917
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 15:33 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het kan best, maar de meeste mensen willen het niet. Klaar.
[..]
Daarom kan je het dus aantrekkelijker maken.
quote:
Dat is de gedachte niet; de auto is wel het meest populaire vervoersmiddel onder de gewone mens die niet kraakt in downtown Nijmegen.
. Op het totaal aantal vervoersbewegingen doet de fiets er volgens mij niet veel voor onder.

Het is ook niet dat ik iedereen op de fiets wil hebben. Ik heb het slechts over stimuleren dat jij daar weer allerlei dwanggedachten bij krijgt zal meer an je paranoide inborst liggen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_49404003
Is volgens mij niet op te lossen. Overal zijn files, echt niet alleen in Nederland.
pi_49404103
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 15:38 schreef Repeat het volgende:
Is volgens mij niet op te lossen. Overal zijn files, echt niet alleen in Nederland.
Klopt een alomvattende oplossing is inderdaad een illusie.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 15:41:57 #43
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49404203
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 15:36 schreef du_ke het volgende:
Daarom kan je het dus aantrekkelijker maken.
Ja, dat zal helpen. Tot nu toe heeft niks geholpen, zelf met een benzineprijs die de goudprijs lijkt te gaan benaderen.
quote:
. Op het totaal aantal vervoersbewegingen doet de fiets er volgens mij niet veel voor onder.
Dat is me dan ook een ge-wel-di-ge indicator!
quote:
Het is ook niet dat ik iedereen op de fiets wil hebben. Ik heb het slechts over stimuleren dat jij daar weer allerlei dwanggedachten bij krijgt zal meer an je paranoide inborst liggen .
En wie wordt er weer gedwongen om voor de zoveelste zinloze stimulans te betalen?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_49404207
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 15:36 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat doen ze toch al? Daar is de bijtelling voor, belachelijk maatregel overigens (vooral omdat de heffing ook nog eens over de BPM gerekend wordt), dat kun je wel vervangen door een km heffing maar het zou toch absurd zijn dat mensen die voor hun werk afhankelijk zijn een auto hiervoor ook nog eens zelf moeten betalen voor brandstof.
Nee, de bijtelling is ingesteld omdat de belastingdienst zegt dat als je een leaseauto ook privé gebruikt je dan extra inkomsten hebt (in natura dan wel te verstaan). De regel voor de bijtelling is daar ooit voor ingesteld.

Het aantal kilometers dat je privé (of voor het werk) maakt is echter niet van invloed op de hoogte van de bijtelling. Dit heeft als gevolg dat leaserijders het zich kunnen veroorloven onbeperkt kilometers te maken en dat ze er niet mee zitten op 100 kilometer van de zaak te gaan wonen, de werkgever draait toch op voor de kosten van de benzine. Als je een eigen auto bezit zul je ook zelf de benzine (en onderhoud/afschrijving) moeten betalen voor de auto hetgeen een prikkel is om dicht bij de zaak te gaan wonen en privé niet al te veel te rijden (als je een gemiddeld salaris hebt tenminste, de hogere inkomens maakt dat verder ook geen worst uit).
pi_49404501
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 15:41 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ja, dat zal helpen. Tot nu toe heeft niks geholpen, zelf met een benzineprijs die de goudprijs lijkt te gaan benaderen.
[..]

Dat is me dan ook een ge-wel-di-ge indicator!
[..]
Dat tot 5 kilometer woonwerkafstand het aandeel meer dan 50% is en op het totaal ongeveer 1/3e dan?
quote:
En wie wordt er weer gedwongen om voor de zoveelste zinloze stimulans te betalen?
Ach arme jij .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_49404592
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 15:42 schreef buachaille het volgende:

[..]

Nee, de bijtelling is ingesteld omdat de belastingdienst zegt dat als je een leaseauto ook privé gebruikt je dan extra inkomsten hebt (in natura dan wel te verstaan). De regel voor de bijtelling is daar ooit voor ingesteld.
Blijft een belachelijke regeling natuurlijk
quote:
Het aantal kilometers dat je privé (of voor het werk) maakt is echter niet van invloed op de hoogte van de bijtelling. Dit heeft als gevolg dat leaserijders het zich kunnen veroorloven onbeperkt kilometers te maken en dat ze er niet mee zitten op 100 kilometer van de zaak te gaan wonen, de werkgever draait toch op voor de kosten van de benzine. Als je een eigen auto bezit zul je ook zelf de benzine (en onderhoud/afschrijving) moeten betalen voor de auto hetgeen een prikkel is om dicht bij de zaak te gaan wonen en privé niet al te veel te rijden (als je een gemiddeld salaris hebt tenminste, de hogere inkomens maakt dat verder ook geen worst uit).
Dat is het dus wel, als jij aan kunt tonen minder dan 500 per jaar prive te rijden geldt de bijtelling niet. Hoe kom je erbij dat leaserijders onbeperkt prive mogen rijden? Als secundaire arbeidsvoorwaarde heb ik 15.000 prive waarvan de brandstof betaald wordt, kom ik daar boven mag ik zelf betalen.

Verder ga je er wel heel makkelijk vanuit dat leaseauto's sec gebruikt worden voor woon-werk en niet voor woon-werk-werk-werk-enz-woon. Over het algemeen krijg je een lease auto omdat je die nodig hebt voor je werk en het voor een werkgever voordeliger is dan een km vergoeding voor gebruik prive auto en voor de uitstraling.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 15:50:26 #47
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49404618
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 15:47 schreef du_ke het volgende:
Dat tot 5 kilometer woonwerkafstand het aandeel meer dan 50% is en op het totaal ongeveer 1/3e dan?
Dat is beter en realistischer. Doen ze dat alleen ook bij slecht weer? Zijn dit betrouwbare gegevens? Bij een poll kan iedereen wat roepen.
quote:
Ach arme jij .
Armoedige antwoorden waren precies conform de verwachtingen.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_49404706
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 15:50 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat is beter en realistischer. Doen ze dat alleen ook bij slecht weer? Zijn dit betrouwbare gegevens? Bij een poll kan iedereen wat roepen.
[..]
Komen van het CBS.
quote:
Armoedige antwoorden waren precies conform de verwachtingen.
. Jij komt er wel. Held van de inhoud.
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 15:31 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik zit alleen niet te trollen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 15:52:30 #49
178246 Sexy_Sadie
Doesn't care
pi_49404720
Een oplossing voor het file-probleem komt er niet zolang er geen wil onder de mensen is om er iets aan te doen. Ook in dit topic zie je de onwil er vanaf spatten.

Zeuren zeuren zeuren over elke dag in de file staan, maar proberen mee te werken aan een oplossing? Nee hoor, doen we niet aan!

Een keertje de fiets pakken? Het regent
Met het OV gaan? Dat is oncomfortabel, vies, en het rijdt niet op tijd
Dichter bij je werk gaan wonen? Dan moet ik verhuizen
Dichter bij je woning gaan werken? Hier kan ik niet genoeg geld verdienen

Als mensen nou een keertje snappen dat het niet om persoonlijke ongemak gaat, maar de collectieve wil om het voor iedereen wat fijner te maken, dan waren we al een heel stuk verder
Ja, ik mag weer :6
*O* 9-12-2009 @ Paul McCartney *O*
pi_49406353
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 15:52 schreef Sexy_Sadie het volgende:
Als mensen nou een keertje snappen dat het niet om persoonlijke ongemak gaat, maar de collectieve wil om het voor iedereen wat fijner te maken, dan waren we al een heel stuk verder
Als mensen nou een keertje snappen dat het wél om persoonlijk ongemak gaat, en dat gedwongen collectieve regelingen het uiteindelijk voor niemand fijner maken, dan waren we al een heel stuk verder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')