Het wordt tijd voor draconische maatregelen.quote:"Autoverkeer blijft stevig groeien"
Het autoverkeer in Nederland blijft de komende jaren fors groeien. Nu rijden er nog 6,5 miljoen auto's. Dat zijn er in 2040 misschien wel 12 miljoen. Dat staat in een VROM-notitie die naar het RTL-nieuws is uitgelekt.
De toename van het verkeer zal leiden tot steeds langere files en een groot tekort aan parkeerplaatsen in de stad. Invoering van het rekeningrijden zal de groei nauwelijks afremmen, staat in de VROM-notitie.
In de Volkskrant zegt een woordvoerder van minister Cramer dat het gaat om een intern stuk en dat er nog helemaal geen beleidsconclusies zijn getrokken.
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C7969D52E1204D.html
Wat een onzinnig plan, vanwaar die drang om de vrijheid van mensen zoveel mogelijk te beknotten?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 10:22 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het wordt tijd voor draconische maatregelen.
TS doet een paar voorstellen:
1 Voortaan 1 auto per gezin. Voor de tweede auto dient een vergunning worden aangevraagd. Deze wordt slechts uit zeer uitzonderlijke gevallen toegekend.
Hier ben ik het wel mee eens.quote:2 Het aantal snelwegen te verdubbelen.De uitbreiding van het wegennet heeft decennialang geen gelijke tred gehouden met de bevolkingsgroei en groei van de economie. Een deltaplan is nodig om dit weer wat meer gelijk te trekken.
Waarom via de overheid dit regelen? In sektoren die minder tot geen last hebben van collectieve regelingen is gespreid werken al meer ingeburgerd, meer vrijheid leidt dus tot spreiding. Nog een ambtenarenapparaat om dit te regelen lijkt me verkeerd.quote:3 Verplichte werktijdspreiding. Werkgevers verplichten hun personeel op gespreide werktijden te laten werken volgens postcodegebieden. Gebied a begint om 08.30, b op 9.30 etc. Een alternatief is werkgevers te verplichten hun werknemers variabel te laten werken.
Wederom een vrijheidsbeperkende maatregel en onwenselijk, ik zie ook niet in waarom dat voor alles veel beter zou zijn.quote:4 Een eenverdienersamenleving invoeren. Dat is sowieso voor alles VEEL beter.
Meer thuiswerk, is er ook geen argument meer voor punt 4quote:Hoe denken jullie hierover? Beter ideeen?
Tja, ik doe het ook niet graag. Maar je zal toch iets moeten. Zeker als je als overheid niet de verantwoordelijkheid neemt om de infrastructuur op peil te houden.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 10:36 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wat een onzinnig plan, vanwaar die drang om de vrijheid van mensen zoveel mogelijk te beknotten?
Als er een goed alternatief zou zijn gebruiken mensen die ook wel, aangezien dit niet het geval is kun je mensen niet verplichten hoeveel auto's ze mogen hebben.
Te beginnen om de huidige snelwegen met een factor twee te verbreden, daarna aantal x 2. Variabele maximumsnelheid. Maximum snelheid fors omhoog om doorstroming te bevorderen.quote:Hier ben ik het wel mee eens.
Het liefst zie ik graag dat partijen ditzelf doen. Het gebeurt nog echt te weinig. Veel werkgevers zijn nog te star hierin.quote:Waarom via de overheid dit regelen? In sektoren die minder tot geen last hebben van collectieve regelingen is gespreid werken al meer ingeburgerd, meer vrijheid leidt dus tot spreiding. Nog een ambtenarenapparaat om dit te regelen lijkt me verkeerd.
Kindjes beter opgevoed, minder criminaliteit, minder stress, minder ziek . Een veel gezelliger samenleving. Een tweeverdienerssamenleving heeft niet tot een dubbele koopkracht geleid, integendeel. Bedrijfleven is slechts de lachende derde....quote:Wederom een vrijheidsbeperkende maatregel en onwenselijk, ik zie ook niet in waarom dat voor alles veel beter zou zijn.
Idd. jammer dat het niet van de grond komt. Ik denk dat productiviteit zelfs fors stijgt. Ik snap nog steeds niet hoe iemand in een kantoor(dieren)tuin kan werken.... Hoe je mensen kunt demotiveren....quote:Meer thuiswerk, is er ook geen argument meer voor punt 4![]()
Klopt. Probleem is dat werkgevers (waaronder ook de overheid) nog steeds denken dat dit ten koste gaat van de productiviteit.
Ik zie die bevolkingsdaling niet van komen. Zolang Nederland een immigratieland blijft.quote:Vanaf wanneer verwachten ze eigenlijk een daling van de bevolking, de babyboomgeneratie is in 2040 zo'n beetje verleden tijd?
Ben ik even blij,quote:Op dinsdag 15 mei 2007 10:44 schreef mvingerhoets het volgende:
Ik stel voor een massale slachting onder autobezitters totdat we weer bij de cijfers van de jaren 70 uitkomen.
Een mooi plan. Helaas gooien milieuorganisaties en andere vage clubjes vaak roet in het eten.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 10:22 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
2 Het aantal snelwegen te verdubbelen.De uitbreiding van het wegennet heeft decennialang geen gelijke tred gehouden met de bevolkingsgroei en groei van de economie. Een deltaplan is nodig om dit weer wat meer gelijk te trekken.
Ja dan zijn er opeens zeer zeldzame koude kikkers gesignaleerdquote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:33 schreef Biggs. het volgende:
[..]
Een mooi plan. Helaas gooien milieuorganisaties en andere vage clubjes vaak roet in het eten.
De overheid heeft het de laatste jaren vooral op het ov gegooidHet ov faalt helaas enorm.
Toch ligt hier een deel van de oplossing. Ook telewerken lijkt inderdaad een goed initiatief. Dit komt ook de productiviteit ten goede. Telewerken heeft vaak echter verdubbeling van de apparatuur en energieverbruik tot gevolg. Een goede reden voor een bedrijf om het niet te doen.
En wat helpt dat? Leaserijders worden al absurd belast, ik als leaserijder wil best de bijtelling inleveren voor een km heffing.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:38 schreef buachaille het volgende:
Belast leaserijders persoonlijk voor het aantal gereden kilometers (ook die worden gereden onder werktijd).
Leaserijders maken nu onbeperkt kilometers op kosten van de werkgever. Er zijn erbij die 100 kilometer van de zaak wonen en die iedere dag op en neer rijden. Het lijkt me dat men dat in de eigen portemonnee moet voelen.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:45 schreef Chewie het volgende:
[..]
En wat helpt dat? Leaserijders worden al absurd belast, ik als leaserijder wil best de bijtelling inleveren voor een km heffing.
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:53 schreef buachaille het volgende:
[..]
Leaserijders maken nu onbeperkt kilometers op kosten van de werkgever. Er zijn erbij die 100 kilometer van de zaak wonen en die iedere dag op en neer rijden. Het lijkt me dat men dat in de eigen portemonnee moet voelen.
Volgens mij is er de laatste 30 jaar alleen maar bezuinigd op het ov, op een paar dure en overbodige prestige-projecten na.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:33 schreef Biggs. het volgende:
[..]
De overheid heeft het de laatste jaren vooral op het ov gegooid
Wat ben jij toch een naar, totalitair ingesteld persoontje.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 10:22 schreef EchtGaaf het volgende:
TS doet een paar voorstellen:
1 Voortaan 1 auto per gezin. Voor de tweede auto dient een vergunning worden aangevraagd. Deze wordt slechts uit zeer uitzonderlijke gevallen toegekend.
3 Verplichte werktijdspreiding. Werkgevers verplichten hun personeel op gespreide werktijden te laten werken volgens postcodegebieden. Gebied a begint om 08.30, b op 9.30 etc. Een alternatief is werkgevers te verplichten hun werknemers variabel te laten werken.
4 Een eenverdienersamenleving invoeren. Dat is sowieso voor alles VEEL beter.
Hoe denken jullie hierover? Beter ideeen?
Dat zijn ze wel. Een file is een wachtlijst op de weg, ontstaan door verstoring van vraag en aanbod.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:05 schreef nerd4sale het volgende:
De files zijn dus niet op te lossen.
Klopt Nimby is een heerlijk verschijnsel. Heeft vaak meer met vermogende omwonenden dan met milieuclubjes te maken. En zeg nou zelf wie wil er een snelweg door z'n achtertuin hebben? Lekker als je opgroeiende kinderen hebt die dan veel meer kans op longklachten hebben.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:33 schreef Biggs. het volgende:
[..]
Een mooi plan. Helaas gooien milieuorganisaties en andere vage clubjes vaak roet in het eten.
Een netwerk van tienbaanswegen beide kanten op en er zijn alleen nog wat opstoppingen bij wat afritten. Klaar.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:14 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Dat zijn ze wel. Een file is een wachtlijst op de weg, ontstaan door verstoring van vraag en aanbod.
Helpt uiteraard geen ruk is je al regelmatig uitgelegd hoorquote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:28 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Privatiseer de wegen. Probleem opgelost.
Je fietst zelf maar als je het wilt, maar om er geld in te gaan pompen om het te gaan stimuleren (zachte dwang) is te zot voor woorden.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:18 schreef du_ke het volgende:
Fietsen stimuleren. Gezonder, ontspannender en schoner.
Doe ik graag in mijn vrije tijd maar elke dag (voor de komende 2 weken nog in iedergeval) 390 KM fietsen wordt me toch iets te dol. Denk ook niet dat het te combineren is met 8 uur werken en nog wat slaapquote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:18 schreef du_ke het volgende:
Fietsen stimuleren. Gezonder, ontspannender en schoner.
Inderdaad nu wordt de hanzelijn richting Kampen en Zwolle aangelegd maar daarvoor was het vorige personenvervoertraject dat werd aangelegd de lijn richting lelystad in de jaren '80.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:05 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Volgens mij is er de laatste 30 jaar alleen maar bezuinigd op het ov, op een paar dure en overbodige prestige-projecten na.
Zachte dwang wou ik het niet noemen maar maak de aanschaf van een goede fiets deels aftrekbaar van de belasting. Lijkt me niets mis mee.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:21 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Je fietst zelf maar als je het wilt, maar om er geld in te gaan pompen om het te gaan stimuleren (zachte dwang) is te zot voor woorden.
Je kunt altijd nog herhalen wat je docent je ingefluisterd heeft.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:21 schreef du_ke het volgende:
Helpt uiteraard geen ruk is je al regelmatig uitgelegd hoor.
haha maar je kiest er natuurlijk ook deels zelf voor om zover van je werk af te wonen.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:21 schreef Chewie het volgende:
[..]
Doe ik graag in mijn vrije tijd maar elke dag (voor de komende 2 weken nog in iedergeval) 390 KM fietsen wordt me toch iets te dol. Denk ook niet dat het te combineren is met 8 uur werken en nog wat slaap![]()
Beter laat dan nooit, maar uitstekende ideeën.quote:2 Het aantal snelwegen te verdubbelen.De uitbreiding van het wegennet heeft decennialang geen gelijke tred gehouden met de bevolkingsgroei en groei van de economie. Een deltaplan is nodig om dit weer wat meer gelijk te trekken.
3 Verplichte werktijdspreiding. Werkgevers verplichten hun personeel op gespreide werktijden te laten werken volgens postcodegebieden. Gebied a begint om 08.30, b op 9.30 etc. Een alternatief is werkgevers te verplichten hun werknemers variabel te laten werken.
Ik begrijp het prima denk ik. Ongeacht het aantal kilometers (boven de 1000 dan) betalen leaserijders een vaste bijtelling (ik dacht 25% van de nieuwwaarde van de auto optelling op inkomen). Die vaste bijtelling mag wat mij betreft naar beneden, in plaats daarvan betalen leaserijders een deel van de brandstofkosten zelf bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:03 schreef Chewie het volgende:
[..]
Je begrijpt er niet zoveel van geloof ik, een leaseauto is al belast je betaald dus al in principe voor gereden km. Hoe kom je erbij dat leaserijders gratis zouden rijden?
Heeft het niets mee te maken hoorquote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:24 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Je kunt altijd nog herhalen wat je docent je ingefluisterd heeft.
Er is toch al een fietsenplan? Totaal belachelijk, de collega's die er aan meewerken fietsen er alleen maar in hun vrije tijd mee. Terwijl je officieel moet kunnen aantonen dat je er minimaal regelmatig mee naar de carpoolparkeerplaats moet fietsen. Gebeurt niet. Logisch ook, werken en door weer en wind fietsen gaan niet samen in de echte wereld.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:24 schreef du_ke het volgende:
Zachte dwang wou ik het niet noemen maar maak de aanschaf van een goede fiets deels aftrekbaar van de belasting. Lijkt me niets mis mee.
Ik werk voornamelijk in projecten, de ene keer is dat om de hoek, de volgende keer op 195 KM en dan weer een keer in het buitenland bijvoorbeeld. Op het moment kies ik ervoor om elke dag naar huis te rijden (kan ook voor hotel kiezen) maar dat heeft ermee te maken dat ik maar weinig last heb van files, aantal km's is voor mij ondergeschikt aan de tijd die ik kwijt ben.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
haha maar je kiest er natuurlijk ook deels zelf voor om zover van je werk af te wonen.
Keuzes maken heet dat. Als er goede parkeerplaatsen zijn en fietsroutes over wat langere afstand dan kan het best.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:26 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Er is toch al een fietsenplan? Totaal belachelijk, de collega's die er aan meewerken fietsen er alleen maar in hun vrije tijd mee. Terwijl je officieel moet kunnen aantonen dat je er minimaal regelmatig mee naar de carpoolparkeerplaats moet fietsen. Gebeurt niet. Logisch ook, werken en door weer en wind fietsen gaan niet samen in de echte wereld.
Het kan best, maar de meeste mensen willen het niet. Klaar.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:31 schreef du_ke het volgende:
Keuzes maken heet dat. Als er goede parkeerplaatsen zijn en fietsroutes over wat langere afstand dan kan het best.
Dat is de gedachte niet; de auto is wel het meest populaire vervoersmiddel onder de gewone mens die niet kraakt in downtown Nijmegen.quote:De gedachte dat alleen een auto een geschikt vervoermiddel is is veel achterlijker.
Dat doen ze toch al? Daar is de bijtelling voor, belachelijk maatregel overigens (vooral omdat de heffing ook nog eens over de BPM gerekend wordt), dat kun je wel vervangen door een km heffing maar het zou toch absurd zijn dat mensen die voor hun werk afhankelijk zijn een auto hiervoor ook nog eens zelf moeten betalen voor brandstof.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:25 schreef buachaille het volgende:
Die vaste bijtelling mag wat mij betreft naar beneden, in plaats daarvan betalen leaserijders een deel van de brandstofkosten zelf bijvoorbeeld.
Daarom kan je het dus aantrekkelijker maken.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:33 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het kan best, maar de meeste mensen willen het niet. Klaar.
[..]
quote:Dat is de gedachte niet; de auto is wel het meest populaire vervoersmiddel onder de gewone mens die niet kraakt in downtown Nijmegen.
Klopt een alomvattende oplossing is inderdaad een illusie.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:38 schreef Repeat het volgende:
Is volgens mij niet op te lossen. Overal zijn files, echt niet alleen in Nederland.
Ja, dat zal helpen.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:36 schreef du_ke het volgende:
Daarom kan je het dus aantrekkelijker maken.
Dat is me dan ook een ge-wel-di-ge indicator!quote:. Op het totaal aantal vervoersbewegingen doet de fiets er volgens mij niet veel voor onder.
En wie wordt er weer gedwongen om voor de zoveelste zinloze stimulans te betalen?quote:Het is ook niet dat ik iedereen op de fiets wil hebben. Ik heb het slechts over stimuleren dat jij daar weer allerlei dwanggedachten bij krijgt zal meer an je paranoide inborst liggen.
Nee, de bijtelling is ingesteld omdat de belastingdienst zegt dat als je een leaseauto ook privé gebruikt je dan extra inkomsten hebt (in natura dan wel te verstaan). De regel voor de bijtelling is daar ooit voor ingesteld.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:36 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat doen ze toch al? Daar is de bijtelling voor, belachelijk maatregel overigens (vooral omdat de heffing ook nog eens over de BPM gerekend wordt), dat kun je wel vervangen door een km heffing maar het zou toch absurd zijn dat mensen die voor hun werk afhankelijk zijn een auto hiervoor ook nog eens zelf moeten betalen voor brandstof.
Dat tot 5 kilometer woonwerkafstand het aandeel meer dan 50% is en op het totaal ongeveer 1/3e dan?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:41 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ja, dat zal helpen.Tot nu toe heeft niks geholpen, zelf met een benzineprijs die de goudprijs lijkt te gaan benaderen.
[..]
Dat is me dan ook een ge-wel-di-ge indicator!
[..]
Ach arme jijquote:En wie wordt er weer gedwongen om voor de zoveelste zinloze stimulans te betalen?
Blijft een belachelijke regeling natuurlijkquote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:42 schreef buachaille het volgende:
[..]
Nee, de bijtelling is ingesteld omdat de belastingdienst zegt dat als je een leaseauto ook privé gebruikt je dan extra inkomsten hebt (in natura dan wel te verstaan). De regel voor de bijtelling is daar ooit voor ingesteld.
Dat is het dus wel, als jij aan kunt tonen minder dan 500 per jaar prive te rijden geldt de bijtelling niet. Hoe kom je erbij dat leaserijders onbeperkt prive mogen rijden? Als secundaire arbeidsvoorwaarde heb ik 15.000 prive waarvan de brandstof betaald wordt, kom ik daar boven mag ik zelf betalen.quote:Het aantal kilometers dat je privé (of voor het werk) maakt is echter niet van invloed op de hoogte van de bijtelling. Dit heeft als gevolg dat leaserijders het zich kunnen veroorloven onbeperkt kilometers te maken en dat ze er niet mee zitten op 100 kilometer van de zaak te gaan wonen, de werkgever draait toch op voor de kosten van de benzine. Als je een eigen auto bezit zul je ook zelf de benzine (en onderhoud/afschrijving) moeten betalen voor de auto hetgeen een prikkel is om dicht bij de zaak te gaan wonen en privé niet al te veel te rijden (als je een gemiddeld salaris hebt tenminste, de hogere inkomens maakt dat verder ook geen worst uit).
Dat is beter en realistischer. Doen ze dat alleen ook bij slecht weer? Zijn dit betrouwbare gegevens? Bij een poll kan iedereen wat roepen.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:47 schreef du_ke het volgende:
Dat tot 5 kilometer woonwerkafstand het aandeel meer dan 50% is en op het totaal ongeveer 1/3e dan?
Armoedige antwoorden waren precies conform de verwachtingen.quote:Ach arme jij.
Komen van het CBS.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:50 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat is beter en realistischer. Doen ze dat alleen ook bij slecht weer? Zijn dit betrouwbare gegevens? Bij een poll kan iedereen wat roepen.
[..]
quote:Armoedige antwoorden waren precies conform de verwachtingen.![]()
quote:
Als mensen nou een keertje snappen dat het wél om persoonlijk ongemak gaat, en dat gedwongen collectieve regelingen het uiteindelijk voor niemand fijner maken, dan waren we al een heel stuk verderquote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:52 schreef Sexy_Sadie het volgende:
Als mensen nou een keertje snappen dat het niet om persoonlijke ongemak gaat, maar de collectieve wil om het voor iedereen wat fijner te maken, dan waren we al een heel stuk verder
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |